Odotuksen Odottajat!

Tiinulille ja Meealle :hug: negasta... :ashamed:
Stelliina Jännityksellä odotamme olisko se plussa!! =)
Kaikille piinailijoille kärsivällisyyttä ja plussatuulia!
ON: Tänään ollut oikein toden teolla menkkamaisia kipuja. Välillä niin kovin jäytää, et tulee oikein oksettava olo siitä kivusta... Mitähän tämä lieneekään..? Ja sit tissien pingotus on jotenkin helpottanut, mut nännit on tullut todella kipeiksi. Et sellasia oireita pp5...
 
Alkuperäinen kirjoittaja risukasa-:
Evenstar, ai luulin ettei yksinäiset vois saadakaan kotimaisia siittiöitä..?! :eek: muistasin että joku kerto niin siellä yksinäisten ketjussa.. joutuuko kaikki jonottaan niitä kotimaisia?
Risukasa, Väestöliiton Helsingin klinikka on ymmärtääkseni tällä hetkellä ainoa klinikka Suomessa, jossa ylipäätään käytetään kotimaisia simppoja. Luovuttajat voivat vapaasti päättää, saadaanko heidän simppojaan käyttää itsellisten naisten tai naisparien hedelmöityshoitoihin. Myös itsellisille naisille on siis tarjolla kotimaisia siittiöitä Väestöliiton Hesan klinikalla, mutta uuden hedelmöityshoitolain voimaantulon jälkeen luovuttajia on ollut liikkeellä niin vähän, että vapaata ja muuten sopivaa luovuttajaa joutuu jonottamaan tällä hetkellä noin puolisen vuotta.

Myös Vl:n Hesan klinikalle saa halutessaan tilattua tanskalaisia simppoja, mutta se tuo hoidoille reilusti lisää hintaa, joten sitä vaihtoehtoa ei varsinaisesti suositella. Muut Väestöliiton klinikat Helsinkiä lukuun ottamatta sekä Fertinova, Ovumia, In-Tiimi, Felicitas, Ava ja muut yksityiset hedelmöityshoitoklinikat käyttävät tällä hetkellä vain tanskalaisia simppoja, ainakin itsellisille naisille ja naispareille, koska Väestöliiton Hesan klinikalta ei riitä simppoja muiden klinikoiden käyttöön.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuli81:
Evenstar juu muistinkin että yksisses olet inssiin menossa. Olisko niin että teroja ei määrätty vielä koska tuleva inssikin ensivuoden puolella? että oma hormonituotantoa sais tasaantua...
Mie en oikeestaan tiedä, miksi hoitava lääkäri ei määrännyt mulle metujen kaveriksi teroja saman tien. :ashamed: :xmas: Veikkaisin, että syynä on miun viimetalviset kaksi luomukiertoa -- vaikka yritin sanoa, että menkkoja tuli luomusti vain kahdet ja että kierrot olivat pitkiä, lääkäri ilmeisesti päätti, että kokeillaan nyt syksyn ajan, josko miun kroppa tuottaisi edes jonkunlaisia vuotoja luomusti. Terot lisätään sit varmaan hoitojen alkaessa, jos klomit ja metut ei riitä. Tai sit mennään suoraan tujumpiin hormoneihin, en tiedä vielä.

Tänään kp45 ja alavatsassa tuntuu menkkamaisia nippailuja. Kosteuttakin löytyy, silleen ovistyylisesti, mutta tuskinpa tässä enää oviksen takia nippaillaan. Alkais nyt vaan kierto alusta, niin pääsisin verikokeisiin ja kierronkartoistusultrauksiin...
 
viol meillä ei tosiaan ole löydetty mitään syytä... miehen simpat on huippukunnossa, mut mulla jotain hormonihäikkää, hyvin pientä!kuulemma voisin tulla raskaaksi ilman mitään hormoneja, mut lääkäri sano että nämä vähän nopeuttavat!!!!niimpä!!!!aion tänään soitella lääkärille ja sanoa et haluaisin jo seuraavassa tulevassa kierrossa inseminaatioon.... jospa siitä olisi apua!ainakin toivon niin... niin niin paljon!!!taas vaan pää pystyyn ja odottelee seuraavan kierron alkua... huh huh!!! :headwall:
 
Tiinuli81 Harmi ettei se plussa tullut nyt. :hug: Tsemppiä kumminkin IVF:ään. Ollaankin vissiin suunnilleen samoihin aikoihin hoidoissa. :)

Meea Parempaa onnea seuraavaan kiertoon ja mahdolliseen Inseminaatioon. :hug:

Surppi Milloinkas meinaat testailla? Plussatuulia sinnepäin aivan kauheasti.

 
Tiinulille ja Meealle suuret halit. :hug:

On se nyt jumankekka kumma, ettei tähän pinoon niitä plussia saada! :kieh: :( *manailee huonoa tuuria*

surpillakin hyvän kuuloisia oireita. b:)d

ON: Heräsin tänään johonkin painajaiseen puoli kahdeksalta, enkä saanut enää unta, vaikka olisin voinut vielä nukkua tunnin verran. :kieh: Ja nyt väsyttää. :/ Pp10 ja munasarjoja pikkaisen nippailee, mutta kun tiedän sen kuuluvan asiaan, niin... Jos ei meillä olisi lauantaina niitä 50-vuotisjuhlia, niin jättäisin suosiolla testaamatta. En halua nähdä sitä yhtä yksinäistä viivaa testissä. :ashamed:
 
Meealle ja Tiinulille :hug: Mä uskon kuitenkin ihan varmasti että kohta alkaa meidänkin masut kasvamaan...Stellina Oireet kuulostaa ihanan lupaavilta. Mä uskon aivan varmasti että sä plussaat!

Kiitos Pantalaimon, Gilmore, Viol ja Astrid sympatiasta. Näin eilen siskoni ekaa kertaa uutisen jälkeen, mutta puhuttiin ihan niitä näitä. Toki mä seurailin hänen masuaan ja rintojaan koko ajan (näkyykö jo raskauden merkkejä, vaikka tiedänkin sen olevan niin alussa ettei se ole edes oikein mahdollista, että mä huomaisin jotain) :ashamed: mutta en ollut vielä valmis puhumaan varsinaisesta raskaudesta mitään. Ehkä sekin aika koittaa kohta! Toki jos ja kun mä tulisin pian raskaaksi, niin sitten tulee uusi kysymys, koska en halua mitään kommentteja, että "no katsos nyt, tulithan sinäkin raskaaksi noin nopeasti, vaikka itkit niin paljon viimeksi". Eihän tässä oikeasti tiedä onko mikään ikinä edes mahdollista, ja yritys on ollut jo kova aika kauan.

Viol Mullakin osuu ehkä inssi lauantaiksi, mutta se onnistuu kuulemma oikein hyvin silloinkin (ainakin Hgin Väestöliitossa). Eli perjantaina soitan anyway heille ja kerron onko lh-mittarissa plussaa. Lauantaina pitää herätä sen verran aikaisemmin, että jos ovulaatiomittari näyttää plussa niin, soitan heti klo 8.00 heidän labraan, ja mies on jo matkalla sinne heti kahdeksaksi (ja minä vähän myöhemmin). Jos taas plussa osuu sunnuntaiksi, niin sitten vaan maanantaina heti soitto aamulla, mies jo matkaan ja mä saan ajan samalle päivälle. Jotenkin toivon todella paljon ja olen ehkä alkanut uskomaankin, että mun tuleva eka inssi onnistuu, ja että näin on tarkoitettu. Ollaan sitten kaksoset yhtäaikaa raskaana... :heart: No joo...

Pantalaimon Plussatuulia sinne, mä uskon että säkin olet saanut kyytiin salamatkustajan!

ON: sen verran lisää, että jos joku haluaa päivittää niin Terolutit voi ottaa multa pois ja laittaa siihen, että 1. iui ja clomit. Menen siis pelkillä clomeilla inssiin ilman pistoksia.

 
Evenstar ja risukasa, minusta tuon luovutetuista simpoista keskustelun voi ihan hyvin pitää tässäkin ketjussa, koska aihe koskettaa kyllä "parillisiakin" lapsettomia. Siis osaa heistä. Tietysti jos mieluummin juttelette siellä toisessa ketjussa niin ei siinä mitään, ajattelin vaan että turha tästä ketjusta sensuroida osaa jutusta, jos kuitenkin tässä ketjussa muutoinkin kirjoittelee.
 
kiitos kaikille haleista... :hug:

meea ja gilmore :hug:

Surppi,Tähtisäde,Stellina ja Pantalaimon toivottavasti plussia tulisi nyt ropisemalla =)

(.) torstaina tai perjantaina pitäis tädin kurvata paikalle, jos vanhoihin merkkeihin on uskominen.

 
Tähtisäde
Tiinuli ja Meea :hug:

Velvet Kiss: Koita jaksella! Ajatella, mekin molemmat alettiin "lasten tekoon" kun alkoi olla iän ja elämäntilanteen puolesta aika ja nyt molemmat ollaan aivan romuna kun tämä on niin vaikeaa. Mä olen kyllä ihan varma, että sun ei tarvitse kovin kauaa plussaa odottaa! Mulla on jotenkin sellainen tunne... ;)

ON: Täytyy sanoa, että tämä kuukausi on mennyt tämän projektin suhteen ylirennosti. En todellakaan edes tiedä mones kp tai pp mulla on menossa. Tänään aamulla mietin, että tarttis varmaan alkaa jo kantamaan naisten tarvikkeita laukussa, kun tädin aika taitaa olla pian. Musta tuntuu, että täällä palstalla mun pp on ehkä vähän väärin... Pistin Pregnylin su 5.10, joten olisiko nyt siis pp9? Joka tapauksessa ei ole mitään oireita, joista voisi raskautta kehitellä. Jokin verran on tuota ruskeaa vuotoa edelleenkin ja se kai ei ole kovin hyvä juttu? Pitäisikö siihen vastaisuudessa pyytää Lugeja? No, onneksi aina välillä on mieli vähän valoisampikin ja pystyy jopa olemaan stressaamatta asialla. Mutta olisi se silti niin kiva....


Plussaa plussaa piinailijoille!!!
 
Voi jeesus. Ei olis pitänyt mennä avaamaan tota yhtä ketjua tuolla Mitäs nyt-puolella. Miten ihmiset voikin olla niin... :kieh: "Trendikäs lapsettomuus".
|O Argh, juu, tää on vain ohimenevä muotijuttu mullakin... Nyt pysyn kyllä visusti poissa koko ketjusta, tuli vain paha mieli. :'(

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1198917#m12937443
 
Pantalaimon : piti käydä kurkkaamassa ja pakkohan sinne oli kirjoittaa. Siis käsittämätöntä tekstiä! Ihan kuin se ois joku valinta tehdä tämä niin vaikeaksi. Ymmärrän, että ns. lapsettomien läsnäollessa on varmasti vaikea iloita omasta äkkiraskaudesta. Totta kai se "meikäläisiin" koskee, onhan kyseessä NIIN arkaluontoinen ja herkkä asia. Pakostakin peilaa muiden onnea/onnistumisia itseensä. Kyllä siitä kuitenkin saa jokainen iloita. Palstan aloittajaa varmaan tinttaisin kuonoon noista sanavalinnoista, jos näkisin!
 
Viol: Mä en aluksi edes jaksanut tarttua koko juttuun. Silti ehdin pahoittaa mieleni. :( Kävin kyllä kommentoimassa jollekin, joka osasi niin mainiosti kiteyttää munkin ajatukset ja sai mut jopa nauramaan.

Nimim. "Tää mun lapsettomuus on nyt niin in, siis vähän niinku emoa, mut so much deeper. Ens vuonna tosin aattelin vaihtaa tän raskauteen, kun iso maha on kuuminta hottia keväällä ja vauva kesän isoin trendiasuste, you know." :saint: :D

Tänks, Gilmore haleista. Eiköhän tästäkin selvitä huumorilla. ;)
 
Tää on täällä taas. :wave:

Oli ihan pakko pitää vähän lomaa, kun alkoi jo ärsyttämään.
Kättärillä kävin perjantaina ja siellä oltiin sitä mieltä että mulle kokeillaan inssiä KAHDEKSAN kertaa ennen ivf-hoitoa! :eek: Kahdeksan!! :kieh: Eli ei pääse helpolla täällä ivf:ään ei.

Noh. Eilen aamulla kävin sitten Väestöliitossa, ja siellä oli kerrankin ihana lääkäri.
Kuulema tosi iso ja hyvä munis oli, n.20 mm, vasemmalla puolella.
Kohdun limakalvotässä vaiheessa 5.4mm ja kauniisti kehittynyt.
Sanoi, ettäse ehtii kyllä kasvaa sinne kuuteen inssiin mennessä ja vaikkei ehtisikään, niin niillä milleillä ei niin ole väliä. koska se limis on niin laadukas. :D

Elikkä täällä mennään inssiin PERJANTAINA, ylihuomenna siis!
Puregonia on siis tässä kierrossap istetty 50iu kuutena päivänä, kaksi päiuvää vähemmän kuin viime kierrossa ja kaksi päivää ennemmin tehdään inssikin kuin viime kierrossa. Huomenna on siis se kauheuksien kauheus edessä, nimittäin Pregnyl. |O

Meea: Oon TODELLA pahoillani. Me ollaan sit täällä sua varten kun taas jaksat palata linjoille!

Evenstar ja Risukasa: Jutelkaa vaan täällä, tää on mielenkiintoista varmaan meistä kaikista. Uskon, että jokainen täällä jo omaa perustiedot ja taidot näistä lapsettomuusasioista, joten tää on ihan hyvä lisä tähän tietopakettiin tää simppa-asia. :D

Tähtisade: Onpas sulla ollu muksa hermoloma! Pyydä joo tuhrutteluun Lugeja, joillekin auttaa ne terotkin. Se on tuo tuhruttelu yks semmonen asia, joka on tosi helposti hoidettavissa.

Pantalaimon ja Surppi: Kuitenkin jännäilen teille sitä plussaa! :heart:

Jaahas... taas haittaa työnteko tätä täällä surffailua... :whistle: Gotta go... :wave:

-B
 
moi kaikille!! ja Rouva Beetäkin näkee! ;) SIIS - VIELÄ KAHDEKSAN vai YHTEENSÄ? :eek:

(laitan tässä saman tx:n tännekin)
enpä oo tätäkään palstaa(enkä mitään vauva-palstaa) oikeastaan ollenkaan lukenut moneen viikkoon.
pari kertaa oon käyny kattoos et onko kukaan edistynyt/onko tullu plussia. No, ei oo... HÖH.
mulla on muuttunut elämä tässä "tauolla": LOPETIN TYÖT. olen nyt sairaslomalla keskivaikean masennuksen takia; masennus on kai lääkityksen avulla helpottanut, mutta samalla lopetin työt KOKONAAN ja yritän keksiä jotain muuta sitten vähän myöhemmin. Masennusta/ahdistusta aiheutti oikeastaan työ, joten sen lopettaminen helpotti melkein heti oloa - joskin mulla on taustalla kyllä paljon asioita, joita pitää vielä käydä läpi ammattilaisten kanssa. Tää vauva-projekti siis hiukan hellittänyt; tosin tietty pupuillaan aina kun haluttaa. Varsinkin kun todettiin ettei se raskautuminen niin helposti meiltä ehkä käy, ei oo syytä ehkäistä.
Sitten UUTISIA: mullehan laitettiin elokuun puolenvälin jälkeen lähete naistentautien polille, kun sanoin tk-lääkärille näistä vauvanteko-ongelmista ja viime viikolla TULI KUTSU! Todella nopeaa toimintaa, sillä aika on jo tän kuun lopussa!!! meillähän on takana vasta 7kk(tänään!!?!) yritystä, mutta taustat huomioiden lääkäri otti mut tosissaan. Tässä siis jännityksellä odotellaan sitä polipäivää, joilloin mieskin sit saa lähetteen simppa-analyysiin; elokuussahan niitä simppoja oli huomattavasti VÄHÄN: 1,4mlj/ml, kun raja-arvo on 20mlj. Tosin niilläkin vähäisillä oli suhteessa hyvä liikkuvuus; muodosta ei tiedetä kun sitä ei pystytty?(?) selvittämään. Toisaalta toivottaisiin että silloinen tulos oli seurausta miehelle keväällä sattuneesta vakavasta sairauskohtauksesta ja sen jälkeisestä lääkehoidosta; ja nyt ne simpat olis lisääntynyt (toivon toisaalta siis sitä luomu-plussaakin). TOISAALTA meille on aivan sama onko ne lisääntynyt vai ei; tässä on kuitenkin jo henkisesti varauduttu hoitoihin(icsiinkin). Ja sitä paitsi: sit mulle ei tarvis tehdä sitä LAPAROSKOPIAA, jota pelkään aika paljon, jos ne simpat on siis yhtä huonot. Sit päästäis varmaan suoraan IVF/ICSI -jonoon. Toisaalta siinä sitten voi vierähtääkin sitten se puol vuotta aikaa odotellessa, mutta ehtisinpä ainakin ehkä jo saamaan itseni kuntoon ja ehkä jotain uutta elämälleni!
palaillaan!
Ai niin: meikällä on nyt lopullisesti mennyt kierto sekaisin. maaliskuussa pois jätetyn ehkäisyrenkaan jälkeen mun kierrot on ollu 29-32, mutta nyt OVIS OLI VASTA KP23-24! eli kierto pitenee; tänään pompsahti lämmöt ja tänään on kp25. mulla se luteaali on ollut 12pv, joten kierto on siis väh 35pv. Eli PCO alkaa taas riehumaan. no, ei silläkään väliä, koska tässä nyt hoitoja kohti ollaan menossa...
 

Yhteistyössä