Odotuksen Odottajat!

Siis ei ole totta miten huono tuuri tässä meidän pinossa on!!
Mielettömästi jaksamista uuden kierron aloitukseen tiinuli, pantalaimon, stellina ja meea.

Tiinulilla onneksi jotain mitä odottaa, varmasti hyvä mieli kun isot pyörät alkaa pyöriä jo noin pian. Se on menoa sitten ;)

jastulle onnea, urakka alkaa! Välillä toivon, että minullakin olisi joku naispuolinen tässä pyörityksessä mukana, eikä tuo mies joka ei aina tajua mistään mitään. Vain nainen voi ymmärtää naisen kroppaa.

).(, ovis oli kuin olikin torstaina, koska lämmöt olivat aamulla pompanneet paremmalle puolelle. Olen tosi onnellinen, että omat hormonit eivät menneet piikityksistä sekaisin ja pidän tätä kyllä luomuoviksena, menopurista huolimatta. Sitä kun sain vaan 4 ampullia ihan alkukierrosta.
Ja juhlan paikka on sekin, että tästä kierrosta on tulossa pitempi, keväästä asti kierrot on olleet vaan 24-26pv ja itekseni olen tuumaillut, että varmasti follit ovat jääneet jotenkin epäkypsiksi, kun ovis on ollut jo kp9-10. Nyt siis oli sitten kp15.

surppi ja tähtisäde peukutuksia!!!! Ja virtis, mitä kuuluu :wave:
 
Maanantai 20.10.2008[/b]



TOIVOJAT

stellina..............9/07....arimidex,Gonal-F,pregnyl...iui....3/n.26-28
Pantalaimon......9/07......clomit+metut+Pregnyl............3/32
Meea.........1v7kk, yk21......gonal-f+pregnyl+luget........5/30
Tiinuli81.........vuosia............ivf jonossa........................5/?
soja.................n.1v.......................2.ivf.......................7/28
Gilmore...............kesä07.............................................8/30-32
astrid.............3v..............clomit.pregnyl+inssi............9/28-35
millis1981......3+1,5v........ivf/icsi tammikuussa............11/27-28
Moonex................synarela, menopur, puregon, ivf.......15/?
Rouva B.....3v tjot.....puregon, pregnyl, luget, iui.......15/31-41
Velvet Kiss.........11/07...........clomit, 1.iui..................18/30-33
kirma..............9/06.....menopur, luget, ivf-jonossa......18/?
Veena............yk17..........3.iui, taukoa........................20/24-28
mama-84.........12/06..................................................23/28
Rva Pikkumyy....yk2, km2/08, tm 8/08........................25/30
Sannuli-81......8/07.....clomit, menopur, pregnyl, iui.....25/26-30
Pikkuvadelma....12/06........clomit, luget......................27/30
Tähtisäde...........11/07......menopur, pregnyl.............28/25-28
miranda-81................................................................29/28-32
Viol....................1v......................iui............................30/28
dreamer78...............................ivf/icsi.........................30/31
Lumikeiju........yk6 (myös aiempia yrityksiä )..............31/30
J3N3..........iui, metut,clomit+puregon+pregnyl+luget......46/?
Evenstar.......yk0.......metut, iui 09, clomit/arimidex....52/~43-52
aitiliini83.............................primolut, pas....................?/?
surppi.......................menopur, pregnyl, luget............?/?
jastu....................................iui...................................?/?

Piinailijat

surppi pp11
Tähtisäde pp12
Rouva B pp3



Haamuilijat

Virtis..........yli 2v....metut+femar+pregnyl+menopur.......27/28



Taustailijat

Orion..................
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
risukasa-.........4/06.....laparoskopia?, iui
Maricce..............2/06..........ivf
taru82..........reilu vuosi
haltia................2v.............ivf/icsi
Inkku83............1v7kk.........iui/ivf
Pupuvaimo.....kohta 3v......menopur, iui
pilvilinna.............9/07

SYKSYN PLUSSAT


Andala..........yk15, 4/07....luomu



 
Äh.. pitiki selailla palstan historiaa ajankuluks.. löyty oikein "hyvän mielen" päivänpilaajia :ashamed:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t126122
http://kaksplus.fi/keskustelu/t177143
http://kaksplus.fi/keskustelu/t634363
http://kaksplus.fi/keskustelu/t80574

Onkin jokkut kehdannu provoilla täälläkin.. :x MRRR! :headwall:
 
Huomenta kaikille

Tosi paljon tullut kirjoituksia muutamassa päivässä!

Halaus kaikille jotka aloittivat uuden kierron.

Kirma Onnea oviksesta, kuullostaa oikein hyvältä ja nyt sitten piinailemaan.

Ja noi Risukasan löytämät linkit sai kyllä mun verenpaineen nousemaan pilviin asti

Kiitos kaikille tsempityksestä ja varovaisista onnentoivotuksistakin. En ole uudelleen vielä testaillut, mutta tiistaina ajattelin testailla jos ei tätiä näy (pitäisi tullä kylään tänään). Tulen sitten ilmoittelemaan kuinka mun kävi. Olen nyt nettipimennossa pari päivää kun lähdetään parin päivän lomalle tuosta rakentamisesta.
 
Tiinuli81 Meillä on IVF-suunnittelukäynti 29.10 eli suunnilleen samoihin aikoihin. :)

Meille ei mitään uutta. Ovisaika on taasen tuloillaan, mutta en jotenkin jaksa uskoa luomu ihmeeseen, koska tässä on tätä aikaa jo mennyt aikalailla. Mut toisaalta eihän sitä voi koskaan tietää...:)

Virtis Täällä pidetään sormet ja varpaat pystyssä jotta teille tulisi plussa.. :)

Kirma Onnea oviksesta. :)
 

Voi kiitos kaunis teidän kaikkien tsempityksistä miun inssin vuoksi - se auttoi, tää inssikierto on menestys! :heart: :heart:

Tiinuli, Pantalaimon, Stellina ja Meea - pahoitteluni vielä :hug: Miekin mietin, että kai näillä "epäonnistumisilla" on tarkoitus. Sit kun se vauva tulee, niin sehän ei olisi juuri se sama vauva, jos olisi saanut alkunsa aiemmin. Kai nää asiat on ennalta suunniteltu, vaikka se tuntuu niin epäreilulta.

Risukasa: En kyllä käsitä sitä miestäs. Ei siis suostu lapsettomuushoitoihin, mut suostuu lataamaan sut kuitenkin oviksen tienoilla. :eek: Ota nyt tuosta selvää! Mutta onhan se kuitenkin tuokin auttava "käsi" parempi kuin ei mitään. ;)

Jastu: Hui tepäs pääsitte vauhdilla liikkeelle, eikö teillä ollu odotusaikaa siittiöissä sitten? ja ei tässä ketjussa kai oo naispareja, mut "itsenäisiä" naisia kyllä. Jossain on ollu ainaki joskus ihan naispari ketjukin. :)

Virtis: Oon ihan varma, että tiistaina sulla on jo kunnon plussa! :D

Kirma: Siun kiertohan ovulaatioineen hipoo nyt sit täydellisyyttä! Onnittelut! :flower:

Minä: Haluaisin päästä piinailijoihin, nyt siis pp 2.
Inssi meni oikein hyvin. Miehen simoliinit olivat täydellistä sakkia, kuten myös miun yli 20mm mahtava ja kaunis munis. Myös limis oli jo 2 cm sitten kauniisti kehittynyt, ja kehittyikin yli 7 mm pakuksi. Se on miun enkat!
Kumma juttu on se, että limis ja munis ovat nyt tosi laadukkaita, vaikka Pregnyliä pisteltiin 2 vrk vähemmän kuin viimeksi, eli nyt vaan 6 vrk!
Inssiä tehdessä munis oli juuri irtoamaisillaan, joten ajoituskin meni nappiin. Varmisteltiin eilen vielä kotonakin... :heart:
Ihmetys: Lääkäri varmaan sanoi väärin, kun kehoitti aloittaa Luget jo tänään sunnuntaina, eli 2 päivää inssistä. Kuneikös se pitäisi aloittaa 3 päivää inssistä/oviksesta?
Tein sit kompromissin ja alotan tänään illalla, jätin aamulugen pois. Mitäte tekisitte? Haittaakohan liian aikainen aloittaminen jotenkin?

Oon vieläkin tosi kipe', selkä on niin kipeä, etten pysty oikein liikkumaan tai edes hengittämään. Eli hormoneita on tässä kierrossa luonnostaan kunnolla liikkeellä. On tosi hyvät vibat tän inssin suhteen! :heart:

-Bee
 
Kylläpäs on taas paljon kirjotuksia tullut kun oon pari päivää ollut vierailematta.
Pikaisesti vaan omaanapaa: Tuli eilen sitten testailtua hieman erikoisemmissa merkeissä Tays:an ensiavussa ja negaa näytti. Jouduin sinne aivan totaalisen kamalan migreenin vuoksi. Panadolia otin luvallisen määrän ja se ei auttanut yhtään. Oman tk:n lääkäri laittoi mut Tays:aan, jossa sain sellaista kipulääkettä suonensisäisesti, joka sopii raskaana oleville, koska selitin tilanteeni ( etten tiedä olenko vai enkö?). Ottivat musta labrat ja myös hCG:n siinä samalla ja negaa siis näytti... :( No perjantaina sit viimeistään tietää totuuden.
Anteeksi kun en jaksa teidän muiden juttuja kommentoida nyt, mut on vieläkin olo kuin haudasta nousseella. :hug: kaikille sitä tarvitseville! Nyt menen lepäilemään. :wave:
 
Päivitin jo listan huomiselle!

rvaB, myös minä sain ohjeeksi aloittaa luget kolme pv oviksesta. Ei kyllä ole mitään tietoa onko aikaisesta aloittamisesta jotakin haittaa. Itse aloitan tänään.
Me ollaan sitten samoilla piinapäivillä :wave: , minulla huomenna(maanantaina) pp4. En vaan halua itseäni tuohon piinapinoon, tulee liikaa paineita ;)
Onnea sinulle myös kunnon limiksestä, se on jo puoli voittoa eteen päin :D

surppi, ompas sinulla ollut rankka viikonloppu, huh, huh! Ja isot halaukset negasta :hug: . Jostakin se voima uuteen kiertoon kumminkin tulee, usko pois, vaikka juuri nyt tuntuisi haudasta nousseelta. Jaksamista sinulle!

millis1981, tuttu tunne! Meille VL:n viimeisellä käynnillä lääkäri TAAS kerran sanoi, että luomuraskaus on enemmän kuin mahdollista, mutta tässä 1v+1v1kk ajan kestäneessä tehtailussa on usko omaan kroppaan kadonnut jo aikapäiviä sitten :headwall:

virtis, oletpas melkoinen rautahermo :eek: =) ! Meikäläisellä olis pälli jo levinnyt!
Tiistain kuulumisia odotellessa!
 
Rouva B Jees! b :) d Tehköön siimat siellä nyt tehtävänsä, samoin kirmalla (vai pitäiskö sanoa kirmassa..! ) :D
En uskois että siitä mitään haittakaa on vaikka ne luget jo alottas, nehän on vaan tueks omalle keltarauhastoiminnalle..

Joo, tosiaan heitin vitsinä exälle vielä, että sitten laparoskopian jälkeen sen tarviikin alkaa käyttää kortsuja.. :p ei vastannu mitään ja lisäsin siihen nopeesti että onhan mulla se ohut limakalvokin, eikä moni leikkauksenkaan jälkeen oo tullu...että tuskin siltikään tarvii! Ja täytyy myöntää että ärsyttäis ja fiilishän siinä menis jos se oikeesti rupeis siinä tilanteessa yhtäkkiä jotain kumeja päälle väkertää -että mieluummin ei! :kieh:

Virtis, varmaan ihan fiksua että testaa sillon tiistaina vasta seuraavan kerran, ei tarvi joka päivä niiden tikkujen kans heilua B)
surpille :hug: testistä. Pikaista paranemista! :snotty:
 
Tyty: Kiva kun piipahdit! Voit viedä paljon terkkuja jos haluat, mie otin sen viimoisen inssin epäonnistumisen niin raskaasti, että lopetin kaikissa muiss ketjuissa käymisen. Alko vakaasti tuntua että tää lapsettomuus-puoli on mua varten. :ashamed: Ehkäpä ensi iivkolla jaksan taas nousta moikkaamaan teitä sinne kuumeilu-puolelle. :wave:

Risukasa: KIITOS! Uskon että simpat tekee kyllä tehtävänsä ja solu on nyt hedelmöitetty. On semmonen olo, että kiinnityminen on se meidän ongelma. Kun ollut ohut tuo limiskin.
Ja hei, en usko että se ukkelis laittaa sitä sadeasua päälle. ;)

Kirma: Jee, voi kun jännää jännätä samoilla päivillä! :whistle: Aloitan nyt tänä iltana sit ne luget, npahan otollinen limis sit kun sitä tarvitaan. Jos vaikka kiinnittyis ajoissa... ;)

Surppi: Olipas ikävä reissu sulla! Onneks testi ei vielä ole varma, joten ei vielä lennä miun kirves kaivoon sun suhteen! Joko vointisi on parempi?

-Bee
 

Noniin. Kun kerta uskon että tuo kiinnittyminen on se ongelma, niin ajattelin sitten auttaa kiinnittymistä ottamalla lugejen lisäksi 100mg aspiriinia/vrk. Oon lukenu tosi hyviä kokemuksia netistä ja osa tiedosta on TOP-lapsettomuuslääkärien kirjoittamia. =)
Joten käyn huomenna aamulla ostamassa sitten niitä (Primaspan, Aspirin Cardio ta Disperin).

Juups. Tää menee iltapesulle ja laittamaan ekan lugen.
Hyvää yötä! :wave:

-Bee
 
Kipulääkkeiden osalta oon pysytelly Parmaxeissa, jotka on ainakin turvallisia.. eiks noi aspiriinit ja disperiinit oo tulehduskipulääkkeitä..? Siis samalla periaatteella kun buranat ym. Tosin en tiedä onko niistäkään haittaa enää ovulaation jälkeen. Primaspan on vissiin joku verenohennuslääke? Niiden tehoista en oo tässä tarkotuksessa tiennykään.. :eek:
 
rouva b miulta on nyt menny kokonaan ohi et oot jättäny meijän pinon :ashamed: voi kurjuus,oli niin mukava aina lukee juttujas ja kuulla kuulumises..eli oon pitäny sinuu meijän pinossa vieläkin, poistanko siut? Elä meitä kokonaan unoha :hug: itestäniki tuntuu et alan pikkuhiljaa kuuluu tälle puolelle vaikka yk8 vasta..oon jonki erra lukenukkii täällä juttuja..
 


Poikkean miniasperiineista sen verran sanomaan , että väestöliiton gyneni mielipide niiden käyttöön oli ehdoton ei minulle, kun kysyin voisinko niitä käyttää tukena, kun minulla ei ole tukostaipumusta ja ne ohentavat verta, joten mahdollinen hedelmöittyynyt alkio kärsisi niiden käytöstä..eli ainakin suosittelen kysymään ennen käyttöä oman gynen mielipidettä asiaan! Ettei vain hallaa tekisi mahdolliselle hedelmöittyneelle alkiolle, ne ohentavat verta, ne lääkkeet.


Perjantaina menemme risteilylle , minä tättähäärää karkuun..

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille! :flower:


Rva Pikkumyy :heart: :wave:

 
Tyty: Elä poista. Oon ollu vaan kokoamassa itteeni täällä palstalla, teen kyllä come backin kun jaksan taas katella niitä plussia ja iloita niistä. Jotenkin tuntui vaan, että tässä vaiheessa lapsettomat ymmärtää mua paremmin kun vauvakuumeiset. Kun oli niin karvas pettymys toi viime inssin epäonnistuminen. Tuun kyllä takas pian, kun oon jo vahvempi! :heart:

Kirma: Siis ainakin Felicitaksella niitä käytetään paljon, ja usein vielä 1 raskauskolmanneksenkin ajan. Nehän eivät toimi tulehduskipulääkkeenä kun sitä ottaa vain pienen määrän, eli sen 50-100mg. Ne eivät edes ole särkylääke hyllyssä noin pienillä annoksilla! Vaan verenkierto-puolella apteekissa. Ne siis vilkastuttaa kohdun verenkiertoa ja ohentaa verta, mikä tarkoittaa että jos on kiinnittyminen ongelmana, niin se auttaa kovastikin. Ameriikan mailla sillä varmistetaan aina se kiinnittyminen.
Ja Pikkumyy, eihän sille alkiolle ole haittaa mistään ennen kiinnittymistä. Ei edes huumeista olisi. (Huom! Miten oot ollu noin aikasin hereillä kirjottamassa tänne! :eek: )
Eli kiinnittymisen ajan ajattelin niitä syödä Lugejen tukena. Ja ne on tarkoitettu sellaisille henkilöille, joilla on hyvä hemoglobiini ja ongelmia ohuen limakalvon kanssa.
Jos nuo mätsää, niin silloin voi syödä kyllä, mutta tietty jos on gyne lähellä, niin voi vielä mielenrauhan vuoksi kysäistä.

-Bee kera Lugejen ja Aspiriinin (jonka käyn apteekista kun aukenee)
 
Nonniih, itkut itketty, kyyneleet pyyhitty ja taistelu taasen alkakoon :)

Nyt siis kp 3 menossa ja Arimidexit hain juuri lääkäriltä, mietimme myös mahdollista inseminaatiota ensi viikolle, jos folli saadaan täs kierros yhtä hienosti kasvaan ja irtoomaan kuin viime kierrossakin.Arimediä syön nytten 2 tabl 7 pvän ajan ja sitten ensi ma:na ultrataan. Lääkärin mielestä inssin teko ei ole välttämätöntä, mutta ei haitallistakaan, ja jos seuraavana hoitovaihtotehtona on koeputkihedelmöitys, niin onhan se hyvä inssikin siinä välissä ehkä testata. (ihmettelen tosiaan kun jollekin määrätään 8 inssiä ja meille ei periaatteessa yhtään...no ehkä julkisella määrättäis herkemmin?) Inssillä saisi ainakin ne kaikki parhaat siittiöt varmasti perille sinne oikeaan osoitteeseen. Nyt vaan pitää kiiruusti ottaa heti huomenna noi infektioverikokeet että ovat ennen inssiä valmiina (ja taas visa vinkuu...) Ihan mukavalta tuntuu nyt olo, kun rattaat konkreettisesti pyörii taas ja toivoa on ja inssikin todnäk siis tehdään jo ensi viikolla =) Musta tuntui mukavalta myös se, kun lekuri sanoi, että kaikki olosuhteet munasarjoissa ja kohdussa olivat viime kierrossa erinomaiset, eli toivoa on!! (mutta aina ei vaa tärppää....)

Jokos NYT ois oikeesti plussatulvan aika tässäkin pinossa vihoviimein?

Veena: Missä meet, mitä kuuluu? Kuinka on taukoilu sujunu? Kaikkee hyvää sulle :heart:

ps. päivittäiskö joku osaavaa ihminen mun kierron keston tonne listaa kun nyt siellä lukee 31-39, mutta näillä lääkkeillä kierto on oikeesti suunnilleen se 26-28. Sit siihen kamalan pitkän lääkeluetttelon jatkoksi voisi lisätä IUI.Kiitos!
 
No niin, nyt alkaa migreenin jälkeinen elämä voittaa ja jaksaa taas kirjoitella... :)
Hirveän huonoa tuuria tässä pinossa kyl on ollut ja siitä nyt aluksi Tiinulille, Pantsulle, Stellinalle ja Meealle :hug: ja voimia käydä rohkaesti uuteen kiertoon! :heart:

Rouva B Mukavaa nähdä sinutkin piinailijoiden joukossa! Toivotaan, että tämä piinailu olisi sinulle se viimeinen ja saisitte kyytiläisen mukaan... :heart: Vointini on jo parempi ja kiitos, että et vielä heittänyt kirvestä kaivoon!

Virtis Milloin testailet? Jännäilen täällä puolestasi! :p

 
Stellina: Hienmoa, tervetuloa mukaan! Kyllä siinä inssissä on niin väkevästi ne simpat liikkeellä, että hyvähän sillekin on antaa tsänssi! Teillehän tuli ihan kiirus! =)

Surppi: Hyvä että pääkipu hellitti! On se kyläl ikävää, kun lamauttaa elämän ihan kokonaan. Miekin oon positiivisena pysyny tän selkäkipuni kanssa ja ajatellu vaan että onneks tää kipu on selässä, eikä päässä. Että pää toimii silti hyvin vaikka sattuu sit muualle.

Mulla on tosi hyvät vibat tän inssin kanssa varsinkin kun nyt hokasin tuon aspiriininkin. Tai siis Primaspan 50mg ostin, koska ne ei ärsytä vatsaa (koska ovat enteroita).
Oon surffaillu nyt kaikkia englanninkielisiä lääketieteen sivuja aiheesta, ja siellä ylistetään tosi lujaa tuota asetyylisalisyyliä paitsi kiinnittymis-ihmelääkkeenä, niin myös estämään keskenmenoja, sekä parantamaan sikiön kehitystä. Esti myös monelta raskausajan harmilta äitiä ja sikiötä, mutta en osannut niitä tauteja suomentaa. :ashamed:
Hyvä hoitsu minäkin täällä. :whistle:

Tässä on yhdestä tutkimuksesta pätkä:
Objective: Previous studies have reliably demonstrated that low dose aspirin is an effective inhibitor of platelet aggregation and an immunomodulator by the irreversible inhibition of the enzyme cyclooxigenase. Low dose aspirin is widely used in the treatment and prevention of cardiovascular disease, in pregnant patients with preeclampsia and fetal growth retardation and its efficacy has also been proven in women with antiphospholipidic syndrome and recurrent miscarriages. However, it has not been evaluated in the area of assisted reproduction. The aim of this study was to evaluate whether low dose aspirin treatment improves the outcome of IVF cycles.Design: Prospective, randomized, double blind placebo controlled study.Materials and Methods: 74 infertile patients underwent their first IVF attempt. They were randomly divided into two groups: the study group received 100 mg/d Aspirin orally and the control group received placebo. Both groups started aspirin or placebo cotreatment on the initial day of luteal phase analogue GnRh treatment in association with gonadotrophin therapy. The study was double blinded to patients and clinical staff. Pregnant patients continued the medication through 12 weeks gestation. Ovarian responsiveness and IVF outcome variables were analysed. The monitorization of cycles was performed as usual by adding transvaginal color and pulsed Doppler ultrasound to evaluate ovarian and follicle blood flow. Data were analysed using 2-tailed student t, Mann Whitney rank sum and Fisher's exact test. p < 0.05 was considered statistically significant.Results:

Conclusion: Our results show that a low dose of aspiring significantly improves the number of follicles, oocytes retrieved, serum estradiol levels, and diminishes the cancelation rate. This allowed us to obtain statistically significant higher implantation and pregnancy rates. Aspirin significantly increases follicular blood flow, which improves folliclegenesis. Aspirin would appear to be a useful, effective and safe treatment in patients who undergo assisted reproductive technology procedures.

Sivuilta: http://www.ingentaconnect.com/content/els/00150282/1997/00001997/90000001/art84816 vaikka tommosia tutkimuksia löytyy muiltakin sivuilta.

-Bee
 
Rouva B No siellä ensikäynnillä meillä kysyttiin ne toiveet hiusten-, silmienväristä jne.. Ja se lääkäri sano että sperman tilanne on nyt hieman huono.. No sitten me päästiin ovesta ulos sieltä ja heti soitettiin perään että yks punatukkanen löytyis heti, mutta me ei haluttu sitä.. Ja sit oli seuraava päivänä se s-prog niin siellä näytteenottaja sano että jos se verikokeen tulos on iha ok jne. niin kyllä se inssi voitais sitten tehdä jo seuraavaan kiertoon..

Me oltiin niinkun ihan että mitäh!? :O kun ulos päästiin että ensin sanotaan et on vähä heikko tilanne ym. ja sitten onnistuukin inssi jo muutaman viikon päähän.. :D
Ja ongelmana vielä se, kun se lääkäri joka meillä on niin puhuu vähän huonoo suomee ja kun puhuu vielä niin hiljaakin, niin just sen ensikäynnin jälkeen me oltiin ihan yhtä pihalla kaikesta kun sinne mennessäkin!!
Mutta ehkä se tästä alkaa selkiytyä.. Ja sit yks mikä on meillä pistäny miettiin, että tuntuu että ne olettaa tuolla klinikalla että juu me tiedetään ihan kaikki lapsettomuudesta ja inseminaatiosta jne jne.. että aina saa kysellä joitain termejä että joo anteeks mutta viittisitkö suomentaa... :D Mut mut, kyl se tästä.. :) <3
Suurin toive, haave on että jos sais sen maailman parhaan joululahjan, eli plussan raskaustestin ruutuun.. <3<3<3 :)
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa :wave:

Tänne on siunaantunut näiden viikkojen aikana niin paljon tekstiä että en kyllä mitenkään saa kahlattua läpi :ashamed: Kaikille sitä tarvitseville :hug: ja piinailijoille b :) d ja hetkonen.. Täällähän haamuillaan!!! Virtikselle paljon onnea! Toivottavasti haamu vahvistuu komeaksi plussaksi :flower:

Täällä on taukoilu ollut ihan menestyksekästä. En ole paljon vauva-asioita pohtinut ja on ollut jotenkin ihanan rentouttavaa kun pääkoppa on saanut levätä. Edes ovista en tikuttanut ensimmäisen kerran yli vuoteen, että ei mitään havaintoa koska se on ollut. Eli siis kaikki mennyt hyvin, mutta sitten eilen. Bongasin punaista valkovuodon seassa. Ja sekös sai taas tämän naisen mielikuvituksen laukkaamaan. Kuitenkin paikat olivat "liukkaat" eli mistään hiertymistä ei varmasti ole kyse, niin tottakai tämä paljon puhuttu kiinnittymisvuoto tuli mieleen. No, tämän päivän olen nyt koittanut hokea itselleni että ei sitä nyt voi raskaana olla kun en ole ollut täsmä insseilläkään ja nyt en ole tikuttanut ja mieskin oli suurimman osan potentiaalisesta ajasta reissussa eli sehän olisi täysi mahdottomuus.

Ja anteeksi omanapaisuus, koitan kahlata noita teidän juttuja läpi paremmalla aikaa!!

Niin ja uusille tervetuloa :wave:
 
Veena: Mukava kuulla susta! :heart: Mäkin oon miettinyt, että jos nää hoidot meillä kauankin jatkuu, niin välillä on pakko ladata akkuja ja taukoilla hoidoista ja kaikesta. Mutta hei, mä niin sydämestäni toivon, että tää vanha meitä kaikkia välillä ärsyttänyt sanonta pitäisi paikkansa nyt sun kohdalla, eli, että "kyllä se tärppää, kun ei ressaa". Nyt sulle sitä toivon ja jos ei nyt tärppää, niin hoitoihin on taas mukavampi palailla levänneenä =)
 
tänään olin lääkärillä. Hän oli sitä mieltä että onnistuisimme varmasti ihan luomunakin, varsinkin kun se pieni endo rykelmä on nyt poltettu pois. Itse kyllä olen eri mieltä kun yritystä takana jo melkein 1,5v. IVF:n hän kumosi heti jo sen tuomien sivuvaikutusten vuoksi. (Itse olin miehen kanssa sitä miettinyt). Keskustelimme lähes tunnin ja päädyimme pistoshoitoon ( puregon, pregnyl + lugesteron) + inseminaatioon nyt kolmen kierron ajan ja sitten mietimme IVF:ää.
Lääkäri myös ultrasi koska menkoista ei ole tietoakaan ja pitäisi alkaa näihin main + vkoloppuna oli ovistuntemuksia. Ja-ja, mulla on tosiaan ollut ovis vasta lähipäivinä eli kierto sitten venyy aika huimasti. :( Johtunee laparoskopiasta. Lisäksi ultrassa näkyi vasemmassa munasarjassa tiukka rykelmä pieniä folleja, joka saattaa kuulemma viitata PCO:hon. Ovis oli tapahtunut oikealla. Vatsaontelossa oli myös nestettä, mutta tästä ei kuitenkaan kannata olla huolissaan.
Nyt vain toivon kaikeasta sydämestä, että nämä hoidot tehoasivat!!!!
 
Stelliina: On kyllä tosiaan tehny tauko pääkopalle yllättävän hyvää, eli jos alkaa tuntua liian raskaalta niin suosittelen. Toisaalta eihän sitä odottamisen määrääkään halua ikuisuuksiin kasvattaa.. Katselin tuossa että teilläkin ois kohta inssi edessä, toivottavasti tuottaisi sen toivotun lopputuloksen :heart: Joo, mäkin vihaan tuota "älä ressaa niin tärppää heti" - filosofiaa, niin että sanojaa tekisi mieli kumauttaa jollain :D Mutta jos niin kävisi, niin pyöstyisin kyllä järkytyksestä. Siihen en kyllä oikein nyt usko, pitäisi vaan osata pitää jalat maassa, niin ei satu.

Miranda: Hyvä että on aikasta selvät sävelet ja suunnitelmat. Ei muuta kun eteenpäin, askel kerrallaan.
 

Yhteistyössä