Odotuksen odottajat!part II

Täällä jatkuu pistelyt ja sumut. Ei siis mitään uutta. Tiistaina on verikokeet joissa määritellään onko tuo annostus hyvä vai ei. Ja sitten perjantaina on taas ultra ja päätettään mahdollinen punktio päivä. Jänskättää jo. :)

Mulla onkin tänäään edessä kaverin Vauvajuhlat. Siellä jaellaan äidille lahjoja ja puhutaan vauvajuttuja. Ihmeen hyvin oon kyllä kestänyt näitä tilanteita. Eihän sille voi mitään, että toinen tulee raskaaksi heti ja toinen ei. Kunhan tullisi edes hiukan myötätuntoa ja kyseli munkin vointia joskus niin olisin jo hiukan tyytyväinen. Olipas taas valitusta.
 
Kiitos onnitteluista =)
Ihanaa huomata, että raskautuminen on ylipäänsä meillä mahdollista. Vieläkään ei olla kuivalla maalla, vaan alkuraskaus on aina riskejä täynnä. Molemmilla siis jalat maassa, mutta pää vähän pilvissä.
Minun reissuni tänne jäin kohtalaisen lyhyeksi (4 kuukautta). Tämä oli meidän kolmas inssi. Puolitoista vuotta asian kanssa on painittu. Vuoden yrittämien jälkeen hakeuduttiin testeihin, jossa selvisi ettemme voi saada lasta omin neuvoin.

Käyn joka päivä lukemassa viestit läpi vaikken itse aina kirjoitelekkaan. Toivon koko sydämmestäni, että jokainen meistä saa kokea raskauden ihmeen ja sen valtavan vastuu joka seuraa syntymää =) Meistä jokainen arvostaa sitä varmasti eri tavalla, koska asia ei ole ollut itsestäänselvyys.

Tsemppiä piinailijoille!! Sormet ja varpaat ovat ristissä teidän jokaisen puolesta! Plussa puhuria tälle palstalle!!
 
Sunnuntai 8.2.2009



TOIVOJAT

IVF/ICSI
Veena............yk22.........ivf tulossa....................................6/24-28
Milde...............yli 1,5v..............2.icsi....................................8/26-29
millis1981...........................ivf/icsi vko8................................9/27-28
emily81.........07/07............1.icsi/ivf vko8............................12/27-30
Hilma78..............................yasmin,puregon,icsi..................22/?
dreamer78..........................ivf/icsi tulossa..........................30/36

IUI
jastu.................................clomit,pregnyl.......................3/30-34
perhone..........10/07......................................................9/27
astrid............reilu 3v......................................................10/28-35
Gilmore...........kesä07..........clomit.................................15/30-32
Evenstar............yk1...........metut, clomit.......................17/~26-79
Linnia.................2,5v.....................................................18/25-28

Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
Rosetta..............7/07..........clomit.....................................10/30
Jennyli.........yk6...........clomit+terot....km1/09..................15/32
verve..........11/06..............tutkimukset..........................19/29-34
digi81...............2/07..........tutkimukset..........................36/29-34


Piinailijat
kirma.........9/06, ku10/07......iui/ivf tulossa....................20/28, pp6
Sannuli-81.........8/07................ivf.............................25/26-30, pp11
Irene80.........6/06............3.iui, clomit,pregnyl...........28/28-32, pp12
Tähtisäde......11/07..........icsi.....................................29/25-28 pp13

Haamuilijat


Taustailijat
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
Rouva B.............3v tjot
Pantalaimon.......9/07.......clomit+metut
risupesä.............4/06.....orgametril,laparoskopia,ivf
Rouva Pikkumyy....yk2, km2/08, tm 8/08, km12/08
Tiinuli81....Procren depot,Puregon,Pregnyl,Luget, 2.IVF
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08



PLUSSAT 2009

Orion......2v4kk......luomu
Viol.........8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget

 
hieno uusi lista. kiitos risupesälle siitä.

Milde; kyllä meille tehdään tähän kiertoon inssi. Mä olisin odottanut vähäisempiä oireita -nyt oon aivan sekopää ;) Itken ja nauran vuorotahdein. En ois uskonut clomien näin heilauttavan.

kinky cat; sehän on mahtavaa jos ne jo teille siellä suunnittelee aikoja Jospa ne tosiaan olisivat saaneet lisää lääkäreitä ja siksi jono lyhenee kunnolla. Kerrankin näin päin.

jastulle tsemppiä tähän inssiin. Onko tää nyt sulle toinen inssi? Miten sulla vaikutti noi clomit mielialoihin? ja oliko sulla clomien lisäksi muita lääkkeitä? Mulla kp 3-7 clomit ja kp 8-9 puregon. ja muista lääkkeistä ei ollut puhetta -vielä ainakaan.

Oma olo ei kyllä yhtään helpota. Pistin tänään ensimmäistä kertaa puregonia 75UI ja huomenna vielä tuikkaan saman verran. Sitten oiskin keskiviikkona ultra ja toivottavasti sitten jo ens perjantaina tai seukki maanantaina inssi. Alkuviikon kiukuttelut, ilmavaivat ja pääkipu on vähentynyt ja tilalle on tullut itkuisuus. Pääkipua on pienesti mutta itku tulee niin herkästi. Tänäänkin melkein itkea tirautin kun mun kaveri ihan vitsinä heitti että älä syö sitä lakua :'( mulle tuli hullun paha mieli yhtäkkiä sen lakun takia. onneksi sain hillittyä itkuni mutta en kyllä sitä lakua sitten syönyt ollenkaan. emmä voinut koska olisin :'( mieskin joutuu tekemään illan töitä ja sille avauduin tästä "lakuepisodista" niin se meinasi perua koko työjutun... sain kyllä sen vakuutettua että ei tässä ihmeellistä hätää ole. kuhan itkeskelen. kyllä tämä tästä.

mitens piinailijat; milloin aiotte testata? Toivottavasti Violin plussa oli vasta esimakua tässä plussauskeväässä... Peukut pystyssä -plussaa vaan kehiin.
 
Perhone Juu toinen inssi olis edessä.. Just otin tossa ensimmäisen clomin ja naureskelinkin tossa ku lueskelin tota että kuinka ne sulla vaikuttaa, en mä ainakaan viimeksi kun marraskuussa niitä söin niin huomannut yhtään mitään, en tie voisko olla sit sillain et vaikkei sillon mitään tullu niin et nyt voiskin vaikuttaa just esim. mielialaan..? Kuinka pian ne alko vaikuttaan sulla mielialaan?

Eli joo eka clomi otettu.. Jotenkin sitä tuntuu taas että tääkin homma etenee ja odotus ja toive on niin suuri!! <3 :) uskosta en sitten tiedäkkään.. Haluais uskoo ja toivoo, muttei uskalla jos sitä saa pettyä taas.. :( Oon monesti miettiny et tää tuntuu musta itestäni niin turhalta valitukselta siihen nähden kuinka kauan täällä on joillain kestänyt se lapsen saaminen ja mulla tehdään vasta toista inssiä ja mä olen jo ihan epätoivonen välillä.. :ashamed:
 
Perhone ja jastu onnea insseihin! Lueskelen täällä mielenkiinolla teidän kokemuksia clomeista. Itsellä sama edessä ens kierrossa.

Millis: Oon kokeillut monia ei ovistestejä, tässä kierrossa oli käytössä uusi tuttavuus Onni. Oli edullinen 15kpl pakkaus. Toimi siis kyllä lopulta, vaikka itse jo luulin muuta :LOL: Mulla kierron pituuden suuri vaihtelu tekee sen, että välillä joutuu tekemään jopa 9 päivänä testin. Biocard on itsestä tuntunut hyvältä testiltä, ehkä siksi kun ei tarvii pissiä kuppiin ;) Mutta lähes kaikki testit ovat lopulta toimineet, clearblueta en ole kokeillut ollenkaan.

Irene 80 ja Tähtisade: joko ootte uskalautuneet testaamaan?

Mulle vois laittaa listaan yrityksen 2v kohdalle 11/06, aika pitenee vaan koko ajan....

Uskoa ja tsemppiä kaikille!!
 
verve: En ole vielä testaillut. Kotona ei ole edes testiä kummittelemassa. Henkisesti olen valmistautunut negaan ja ajattelinkin, että en testaisi vaan odottelisin tätiä kylään. "Tutut ja turvalliset" menkkajuilinnat ovat jo meinaan ilmoitelleet itsestään. :kieh:

Mites Tähtisade?
 
violille hurrrjat onnittelut onnistumisesti ja kovasti peukutuksia tulevaan!
Se on tosi hyvä, että teille noin nopsaan löytyi toimiva hoitomuoto, ei sitten kakkosen kohdalla tarvii ihan alusta lähteä kaikkea kokeilemaan, kun tietää jo millä coktaililla esikoinen tärppäsi. Vähentää paineita sitten jatkossakin.

).( Kolmannen viikon tutut jomotukset, kouristukset ja munasarjojen nippailu on niinkuin aina ennenkin. Tissit ei oo yhtään kipeet vaikka tässä vaiheessa ovat ennen jo olleet.
Eipä muuta tänne, kierron loppua odotellessa, viikon päästä maanantaina lääkäri soittaaa mulle ja sovitaan alkavasta ivf:stä. Ja kertoo sitten samalla magneettikuvien tulokset, kuvaus on torstaina.

 
:wave: Kirjoitin tuonne inseminaatio ketjuun, mutta laitetaan nyt tännekin. Eli nyt on pp3, inssi oli perjantaina 6.2. Ovulaatio varmaankin tapahtui torstaina 5.2 illalla, kivuista päätellen. Pregnylin pistin 4.2 klo:23.30. Tämä on eka inssi uusissa hoidoissa. Kuuden vuoden hoitojen jälkeen saimme vuonna 2006 kolmannen inssin tuloksena pojan. Nyt siis menossa toinen kierros.
Mitään odotuksia ei hoidolta ole koska ovulaatio oli jo tapahtunut. Kaikki oireet jotka on tulee Pregnylistä ja Luget jotka alkaa tänään saa aikaan samat raskausoireet, niihin en enää kiinnitä mitään huomiota. Gonal F 75IU oli käytössä 12 päivän ajana, sitten Pregnyl ja 35 tunnin kuluttua inssi. Tämä samainen kaava (siis inssi tehtiin aivan samana kp:nä) toi viimeksi plussan, silloin ei vain ovulaatio ollut vielä tapahtunut. Uuden hoidon reseptit on jo valmiina joten nyt siis vain odotan menkkoja. Testin teen 22.2. Viimekerrasta opin sen, ette testiä en tee yhtään aiemmin. Tein viimeksi testin pp14 ja puhdas nega, pp 16 tein testin ihan vaan piruuttaan ja yllätys oli suuri kun se oli positiivinen, siis vahva plussa.
Plussa onnea kaikille!! =)
 
Tiistai 10.2.2009



TOIVOJAT

IVF/ICSI
Veena............yk22.........ivf tulossa....................................8/24-28
Milde...............yli 1,5v..............2.icsi....................................10/26-29
millis1981...........................ivf/icsi vko8................................11/27-28
emily81.........07/07............1.icsi/ivf vko8............................14/27-30
Hilma78..............................yasmin,puregon,icsi..................24/?
dreamer78..........................ivf/icsi tulossa..........................32/36

IUI
jastu.................................clomit,pregnyl.......................5/30-34
perhone..........10/07......................................................11/27
astrid............reilu 3v......................................................12/28-35
Gilmore...........kesä07..........clomit.................................17/30-32
Evenstar............yk1...........metut, clomit.......................19/~26-79
Linnia.................2,5v.....................................................20/25-28

Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
Rosetta..............7/07..........clomit.....................................12/30
Jennyli.........yk6...........clomit+terot....km1/09..................17/32
verve..........11/06..............tutkimukset..........................21/29-34
Irene80.........6/06............3.iui, clomit,pregnyl...........30/28-32
digi81...............2/07..........tutkimukset..........................38/29-34


Piinailijat
tvvo..........................1.iui, gonalF, pregnyl, luget.......................pp5
kirma.........9/06, ku10/07......iui/ivf tulossa....................22/28, pp8
Sannuli-81.........8/07................ivf.............................27/26-30, pp13

Haamuilijat


Taustailijat
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
Rouva B.............3v tjot
Pantalaimon.......9/07.......clomit+metut
risupesä.............4/06.....orgametril,laparoskopia,ivf
Rouva Pikkumyy....yk2, km2/08, tm 8/08, km12/08
Tiinuli81....Procren depot,Puregon,Pregnyl,Luget, 2.IVF
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08



PLUSSAT 2009

Orion......2v4kk......luomu
Viol.........8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
Tähtisäde......11/07..........icsi
 
Viol: Onnea ihan hurjasti! :flower: :flower: :flower: Varmaan olet ihan onnesta sekaisin :)

Tervetuloa tvvo :wave:

Viikonloppuna olin yksissä sempaloissa ja meidän lisäksi siellä oli tasan yksi toinen lapseton pariskunta. Kokoaika keskusteltiin lapsista ja niihin liittyvistä asioista. Tuntui jotenkin niin ulkopuoliselta kun itsellä ei omakohtaista kokemusta ollut mistään keskustelun aiheesta.
 
Veena, onko kukaan kommentoinu sulle, että nyt sä sitten pamahdat samantien paksuksi kun hoitopäätös koeputkesta on tehty? Vai oletko kertonut asiasta?
Mua NIIN raivostuttaa tuo kommentti :headwall: !! Ihan niinku sillä olis jotakin merkitystä tämän asian kans. Ja huonona päivänä otan se piilovi******na, ajatuksena, että olen itse ressaamalla itteni tähän tilanteeseen ajanut.

tvvo, meillä myös -06 syntynyt esikoinen, toista sille onkin sitten tehtailtu kohta 2.5v :/

virtis on menossa odotuksessaan jo puolessa välissä :ashamed: .. tuntuu, että ihan äskön vasta plussasit. Tässä sen taas huomaa miten sitä itse rämpii paikallaan, ei huomaa tätä ajankulua.
Ei sillä ettei jo plussanneet saisi käydä ilmoittelemassa itsestään, minua ei haittaa yhtään :wave:
 
Tähtisäde
+ :D

Plussa tuli testiin että tärähti. Kävin tänään vielä verikokeissa, joista saan huomenna tai keskiviikkona tulokset ja tarkemmat hcg-arvot. Sitä ennen älkää vaan siirtäkö mua vielä plussanneisiin, mun taikauskoni saisi siitä aivan liikaa tuulta purjeisiin.
En tätä usko ollenkaan ennenkuin näen mustaa valkoisella. Olen tehnyt kaksi testiä joihin molempiin tuli heti selvä plussa, mutta koko ajan tekisi mieli testata uudelleen eikä toisaalta uskalla eikä halua kun pelkää, että jos se olisikin nega. Ihan sairas maailma... Ovat nämä hoidot mahtavia, meillä ICSI toi plussan testiin, vaikka ilman juuri sitä hoitomuotoa meillä ei olisi ikinä ollut mitään mahdollisuutta saada lapsia. Nyt jään jännäämään hcg-arvoja. Eihän tämä jännääminen koskaan kai enää lopukaan...

Olotila: :D :D :D :D :D
 
OIKEIN PALJON ONNEA TÄHTISÄDE!!! :flower: :flower: :flower: :flower:

).( Täällä testattu odotettu nega, joten tätiä odotellaan ja katse suunnataan eteenpäin. Tarkoitus ois nyt sit varata aika suunnittelukäynnille IVF:ään.

Mites Veena, joko olette suunnittelukäynnille menossa?
 
tähtisäde, IHANAA!!! Te teitte sen :heart: Onnea niin hirmusesti :flower: :flower:
Sinähän tuhruilit jossakin vaiheessa, ilmeisesti oli sitä paljon puhuttua kiinnittymisestä johtuvaa. Mites oireilut, tuntuuko mitään missään? Pysyitkö kylmäpäisenä pessimistinä loppuun asti vai miten selvisit viimeisestä viikosta?
Paljon kysymyksiä, mutta kiinnostaa kovasti!

*muoks* kävinkin jo lukaisemassa "oireilulistasi" tuolta toisesta pinosta;)

irene80, voi surku! Kuuluttekos tekin meihin selittämättömiin? Oletteko julkisella vai yksityisellä?
Onneksi varasuunnitelmat tuntuvat jo olevan kovasti selvillä, katseen voi suoraan siirtää tulevaan ivf:ään.
Jaksamista sinne kuumminkin :hug:
Siirsin sinut pois piinailijoista.
 
kirma: Juu, selittämättömiä ollaan mekin, ainakin vielä. Yksityisellä puolella ollaan hoidossa, vauhdilla kyllä edetään kunhan vaan lompakossa rahat riittää. Kyllähän mä jo ennalta arvelinkin, että ei tästä kolmannestakaan inssistä tärppää, mutta aina se tuntuu ottavan yhtä koville vaikka siihen kuinka varautuis.

Kiitoksia haleista kirma ja verve.

Missäs vaiheessa verve teillä mennään? Joko teillä on kaikki tutkimukset on tehty?
 
Tähtisäde
kirma: Kopioin nyt tähän suoraan tuolta IVF pinosta näitä oireita: Mun "oireet" olivat siis seuraavat: Pian jo siirron jälkeen rinnat turposivat ja tulivat aroiksi ulkosivuilta sekä nänneistä. Välillä arastavat enemmän ja välillä menee melkein ohi. pp8 hieman ruskeaa tuhrua, sinä päivänä ei kuitenkaan menkkakipuja. Tuhrua ei enää pp8:n jälkeen tullut. Nippailua munasarjoissa ja pp10-pp13 myös ihan vähän keskellä vatsaa. Kaikki nippailut niin huomaamattomia, että normaalisti ei edes kiinnittäisi huomiota. pp10 ja siitä eteenpäin aalloittain tulevia menkkatuntemuksia, jotka nopeasti menevät aina ohi. Näitä tuntemuksia eniten illalla. PP9-pp14 pää kipeä ja siitä johtuen vähän ällö olo (mulla on taipumusta jännityspäänsärkyyn ja silloin mua aina oksettaa). Välillä ihan pikkuisen huimaa, jos vaikka nopeasti nousee tai kääntyy. Kaikki nämä oireet kuitenkin sellaisia, jotka voivat yhtä hyvin tulla myös Lugeista tai Estradotista. Tiedä sitten mitkä oireet ovat oikeasti raskausoireita. Epäilen kuitenkin, että se tuhru oli kiinnittymisvuotoa.

Kiitos jo kaikille onnitteluista! Ei kuitenkaan nuolaista ennenkuin tipahtaa. Tulen sitten kertomaan hcg-arvot. Siihen asti ihan paniikissa....

muoks: oireisiin voisin lisätä vielä mielialanheilahtelut. Olen tosi tasanen tapaus yleensä ja nyt menee ihan täysin hermot jos vaikka en saa lasitölkkiä tai pullon kierrekorkkia auki. Välillä olen huutanut kotona yksin ollessa kurkku suorana prklettä... Toikin voi kyllä johtua lääkkeistä.

Ja hermot pitivät aika hyvin loppuun asti mutta parina viimeisenä päivänä tuli sellainen outo tunne, että plussa tulee. Sitä en kuitenkaan oikein uskaltanut päästää valloilleen, ettei pettymys olisi ollut niin suuri. Tunne tuli tosiaan ihan loppumetreillä mutta sitten kun plussa tuli niin jotenkin tiesin sen enkä enää yllättynyt niin kovasti. WEIRD!

 
Tähtisäde oikein paljon onnea!! :heart: :heart:

Irene :hug:

jastulle onnea tulevaan inssiin ja tervetuloa minunkin puolesta tvvo, niin ja tsemppiä piinailuun =)

Mulla pistelyt jatkuu ja loppuviikosta varmaan päästään operaatioon asti,ainakin toivomme näin!
 
Tähtisateelle suuret onnittelut!! :flower:
Olen koittanut kovasti "tutustua" teihin kaikkiin ja hoitojenne vaiheisiin. Vaikeaa on silti päästä jyvälle kaikkien vaiheista.

Mitäs meillä sitten, aika matelee ja odotan vain menkkojen alkua jotta voisi oloittaa pistelyn. Mulle kävi tässä hoidossa niin, että omaa hormonitoimintaa oli joten tuli oma lh piikki ja sitten vielä se pregnyl ja siksi ovis tapahtui vain 8 tunnin päästä Pregnylistä. Vuosina 2002-2006 omaa hormonitoimintaa ei juuri ollut. Synnytys paransi siis tilannetta. Tissit on NIIN turvonneet ja kipeät, tämä alkoi heti ovulaation tapahduttua. Mites ne menkat tavallisesti alkaa Lugejen jälkeen? Ekassa inssissä aikoinaan vuosin Lugejen läpi, toisesta en edes muista ja kolmannesta siis raskauduin. Vuotoa oli silloin viikolle 15, Lugeja käytin viikolle 12. Eli jos lopetan luget negatestiin 22.2 niin milloin ne menkat mahdollisesti alkaisi? Pientä matkaa ollaan suunnniteltu helmikuun loppuun ja haluisin menkkojen olevan silloin jo ohi...
 

Yhteistyössä