Odotuksen odottajat!part II

TÄHTISADE superpaljon onnea! Ihan mieletöntä. En oikein enää kirjoittele minnekään palstalle, mutta käyn harvakseltaan katsomassa täällä tämän pinon kuulumisia. Mulla oli jotenkin koko ajan sellainen olokin, että nyt tapahtuu jotain. Ihan ihmeellistä telepatiaa... Superhienoa! :heart: :heart: :heart: ONNEA!!! Muistan jotenkin aina sinut, kun tätä "taivalta" yhdessä aloitimme...:hug:


VIOL Onnea hirmuisesti sinullekin! :flower:

t. Velvet Kiss 18+4
 
Perjantai 13.2.2009



TOIVOJAT

IVF/ICSI
Irene80.........6/06............ivf/icsi tulossa..........................3/28-32
dreamer78..........................ivf/icsi tulossa.......................3/34
Veena............yk22.........ivf tulossa....................................11/24-28
Milde...............yli 1,5v..............2.icsi.................................13/26-29
millis1981...........................ivf/icsi vko8.............................14/27-28
emily81.........07/07............1.icsi/ivf vko8.........................17/27-30
Hilma78..............................yasmin,puregon,icsi................27/?

IUI
jastu.................................clomit,pregnyl.......................8/30-34
astrid............reilu 3v......................................................15/28-35
Gilmore...........kesä07..........clomit.................................20/30-32
Evenstar............yk1...........metut, clomit.......................22/~26-79
Linnia.................2,5v.....................................................23/25-28

Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
Jennyli.........yk6...........clomit+terot....km1/09..................20/32
verve..........11/06..............tutkimukset..........................24/29-34
digi81...............2/07..........tutkimukset..........................41/29-34


Piinailijat
perhone..........10/07......................................................14/27, pp1
Rosetta.....7/07...1 IUI,clomit, menopur,pregnyl..............15/30, pp2
tvvo..........................1.iui, gonalF, pregnyl, luget.......................pp8
Pantalaimon.......9/07.......clomit....................................27/32, pp10
kirma.........9/06, ku10/07......iui/ivf tulossa....................25/28, pp11
Sannuli-81.........8/07................ivf.............................30/26-30, pp16

Haamuilijat


Taustailijat
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
Rouva B.............3v tjot
risupesä.............4/06.....orgametril,laparoskopia,ivf
Rouva Pikkumyy....yk2, km2/08, tm 8/08, km12/08
Tiinuli81....Procren depot,Puregon,Pregnyl,Luget, 2.IVF
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion......2v4kk......luomu, km 02/09



PLUSSAT 2009

Viol.........8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
Tähtisäde......11/07..........icsi

 
Veena: Juu, varasin ajan sille "mukavalle" lääkärille, tuntuu hänellä vähän olevan ajat hakusessa. Ajattelin, että käydään nyt suunnittelemassa ja sit jos päätetään heti edetä niin ei ainakaan pääsiäinen sotke suunnitelmia.
 
orion, aivan kauheaa!! :hug: Tuo on se pahin painajainen, jota jo itsekin olen valmiiksi pelännyt :'( Että ensin sitä ikuisuuden odottaa ja toivoo onnistumista, sitten se liian nopeasti otetaan pois. Toivotan sinulle paljon voimia, jaksamista ja pikaista paranemista fyysisesti, se henkinen puoli ottaa kyllä oman aikansa.

Ihmeen paljon tässä meidänkin pinossa näitä keskenmenoja, ihan liikaa. Siitä sen näkee, ettei se onni ole varmaa ennenkuin se ihana muru on sylissä.

tvvo, kun mä aloittelin palstailua aikoinani ja etsin sopivaa pinoa, niskaan tuli vaan paskaa ja haukkumista, mullahan oli jo sylissä siinä vaiheessa onnellisesti ja helposti alkunsa saanut puolitoistavuotias. Lopettelin kirjoittelut vähäksi aikaa, kunnes hoidot alkoivat, sitten liityin induktio/inssipinoon ja tämä pino onkin sen pohjalta perustettu. Silloin kukaan ei suoraan kommentoinut paheksuvansa kun en lapseton olekaan, tämä hätä ja itkun määrä ei ole yhtään sen pienempi vaikka esikoinen kuvioissa jo onkin.
Täällä on ihanaa porukkaa ja ilman häikkää ollaan jo yli vuos menty.
Varmaan aika rankkaa olla kätilönä, voisin luulla. Itse ainakin olen tämän pitkän palstailun aikana huomannut, että valitettavasti se tieto lisää tuskaa ja sinulla sitä tietoa varmasti riittää.

pantalaimon, ihanaa kuulla sinusta :wave: !! Ja sain piinailukaverinkin samoille päiville!

irene80, jospas päästäisi samaan ivf-pinoon, olis kiva aloittaa uusi hoito tutun kanssa. Mä elättelen toiveita, että hoidot alkais maalis-huhtikuussa.

).( Mun tisseissä on joku vika, ne ei oo vieläkään kipeät. Olikohan oviksessa joku vika, ehkä progesteronia ei erittynytkään tarpeeksi? No nyt on alkanut se vaihe, ettei missään tunnu mitään, niikuin koko kohtua ei edes olisi, munasarjat vaan tuikkii...niin se aina menee. Seuraavaksi odottelen tuhruilua alkavaksi ihan tässä millon vaan.
Huomenna magneettikuvaus.
 
Orion olen niin pahoillani puolestasi.. Niin epäreilua! :'(

Kirma itse myös lapsellisena lapsettomana tiedän, ettei se poista tuskaa vaikka ennestään olisi jo lapsi/lapsia. Tuntuu, että tätä tuskaa lisää vielä sekin, että toivon niin kamalasti että lapsemme saa sisaruksen. Meille esikoinen tuli 9kk yrityksen jälkeen. Kuinka nopeasti saat magneettikuvauksen tulokset?

Meillä 19.päivä Väestöliitossa aika. Lähinnä siitä inssistä haluaisin jutella. Kävin kp 10 ultrassa ja oli siellä jotain tulosta tapahtunut 2tbl/päivä clomeilla, mutta sitten meinattiin että näkymän pitäis kuitenkin olla parempi..Ehdoteltiin jo kolmeakin clomia, mutta lieneenkö sitten siirrytään uusiin aineisiin. Alkukierrossa olin kauheella uholla taas liikenteessä, mutta nyt on jo muutaman päivän ollut sellainen olo, että ihan sama.. Tauon tarpeessa ilmeisesti.

Ajattelinkin, että jos inssiä suosittelevat tms, että vasta huhtikuulle otettais eka, tai vaikka vasta toukokuulle. Vaikkei meillä ole noita rankimpia hoitoja takana tai edessäkään, vielä tällä hetkellä, niin kyllä joka kuukautinen pettymys on tehtävänsä tehnyt jo reilun kahden vuoden ajan. Ja kun täälläkin noita keskenmenoja on ikävän monta tullut, niin se tietenkin pelottaa.. En olisi ikinä uskonut, että kun keskenmenneen laskettuaika tuli ja meni, olisin vielä ilman uutta raskautta.
 
pikkuvadelma, kun viimesyksyinen raskaus alkoi minulla vuotaa ulos, typeränä vaan ajattelin, että no nyt tämä raskausputki aukesi, että kohta olen jo uudestaan raskaana. Muistan kun vielä viime kesänä kirjoitin tänne, että syksyllä kun hoidot alkaa, tulen sitten viimeistään raskaaksi.
Totuus on toinen, kohtu tyhjä, km:sta jo kohta puoltoista vuotta! Onneks en silloin vielä tiennyt minkälainen taistelu tästä kakkosen tehtailusta oikein tulee.
Samat on mietteet kuin sinulla, olo alkaa olla että ihan sama. Ihan sama miten kauan tämä tulee kestämään, ihan sama miten tämä odottelu tulee päättymään. Tätä tämä on päivästä toiseen kumminkin, annetaan aina uusi päivämäärä jota aletaan hartaudella odottelemaan ja siinä samaan aikaan poletaan paikallaan, ympärillä elämä pyörii ja menee eteenpäin. Ajan kulun huomaa siitä, että tuo muru kasvaa, kohta sillä on jo taas synttärit, ja kavereiden vauvamahat pullistuvat, viimein poksahtavat ja ympärillä kaikilla onkin taas uusi vauva. Kaikilla paitsi meillä, me odotellaan vielä sinne hoitoon pääsyä. Välillä joku kaveri muistaa kysyä, että onkos se teidän tilanne jo edennyt johonkin suuntaan, melkein nolottaa sanoa, että eikun nyt odotetaan semmoista ja semmoista aikaa, jospas ens kuussa oltais viisaampia :headwall:
No nyt tämä meni paasaamiseks... :ashamed:

Magneeiikuvien tuloksista ja sen perusteella jatkosta lääkärin pitäisi soitella alkuviikosta, toivottavasti jo maanantaina. Menkkojen pitäis alkaa just sillon ma:na, ehkä ehtis suunnitella jonkun hoidonkin sitten tulevaan kiertoon.
 
Orion: :hug:

Nyt on pikkukaverit laitettu oikeaan paikkaa. Munarakkulat oli gynen mukaan juuri lähdössä liikenteeseen, joten ajoitus osui ihan nappiin. Sain vielä luge reseptin tukemaan alkion mahdollista kiinnittymistä. Gynen mukaan hyvät puitteet ainakin on. Sovittiin jo jatkosta sen verran että jos ei nyt tärppää niin pidetään yksi clomi kierto välissä ja sitten uusi inssi.
 
YV:tä saa laittaa =) En muista kuka sitä kysyi...
En toiminut kätilönä esikoista "tehtäessä", silloin olin ammatiltani terveydenhoitaja (koulussa). Äippäloman jälkeen koulutin itseni kätilöksi. Onhan lapsettomuus rankkaa ammattini puolesta, lähinnä siksi että tieto lisää tuskaa. Ihaninta on kuitenkin nähdä se kun lapseton pariskunta (hoidoilla alkaneita lapsia syntyy paljon nykyään!!) saa vihdoinkin oman pienokaisensa syliinsä. Kaikki vanhemmat ovat onnellisia tietenkin lapsestaan, mutta silti siinä on jotain eroa.
 
Orion: Olen niin pahoillani! Paljon voimia sulle ja miehellesi! :hug:

Veena & kirma: Kiva olla täällä takaisin. :D

millis: Onneksi ei ollut hyperiä! Peukkuja punktioon!

Rosetta
: Tsemppiä uimareille! :)

ON: Mahaa on nipistellyt eilisestä lähtien. Se on ollut edellisissä kierroissa varma merkki tädistä, joten... No, sanotaan, etten suuria toiveita elättele. :/
 
orion voimia :hug:

nyt tulee sitten omaa napaa... kävin tänään folliultrassa ja lopputulos on se, että huomenna on inssi!!! Oikealla puolella oli kaksi follia, toinen jo noin 20mm ja toinen 16mm... Vasen puoli on tyhjä (onneksi, ois tainut jäädä inssi väliin). Limakalvo oli kaiketi 12mm. Alunperin laskettiin että inssi ois kp 14/16 mutta nyt se on jo kp 13. Clomi+puregon -setti on toiminut! aiemmin ilman clomeja ovistesti plussasi vasta kp 14. Irroituspiikkiä ei tarvita -ne antaa sen sairaalassa jos tarvetta. :heart: Meillä oma keskussairaala ei tee inssejä vaan meijän tarttee ajella aamusella ouluun, jossa siis lähin hedelmöityshoitoja tekevä sairaala.

jännittää. ja kohta jännittää enemmän.

Rosetta; tsemppiä sulle piinailuihin :heart: liityn kohta piinailijoihin. jospa tää ois se meijän kierto?!?!

 
Orion olen todella pahoillani, jaksamista sinulle kovasti. :hug:

Toivottavasti perhosen inssi meni mallikkaasti! =)

Pantalaimon kiva kuulla sinusta! :D

millikselle onnea punktioon. :flower:

Rosetta toivottavasti inssin tulos on positiivinen! =)

kirma toivottavasti pääsette maanantaina jo suunnittelemaan hoitoa.

Mulla oli kontrolliultra taas ja kasvatellaan vielä kahta munarakkulaa ensi viikkoon, sitten ois inssi. Munikset on kasvaneet aika hitaasti, mutta tilanne on kuulemma hyvä. Yksilöllistä tuo munasarjojen reagointi lääkkeisiin. Pohdin saankohan sen tukilääkityksen sitten... Mitä se on, keltarauhaseen vaikuttavaako? Siitä vaan oli puhe silloin ihan ekalla käynnillä julkisella. Kun mullahan on noita kemiallisia ollut parikin.

 
huomenta kaikille.

ensi viikolla taas tapahtuu; milliksen punktio ja astridin inssi. molemmille tuhannesti tsemppiä :heart:

Kävin eilen inssissä mikä meni hyvin. Simpat oli pesun jälkeen priimaa ja munikset odottelivat siellä irtoilemista. MUTTA munasoluja löytyikin sitten kolme. Eli keskiviikkoisessa ultrassa tämä paikallinen lääkäri ei sitten löytänyt sitä kolmatta vasemmalta puolelta mutta kyllä se siellä on/oli. Pistin pregnylin autossa matkalla kotiin ja vatsan kipuilusta ajattelin että ainakin osa munasoluista irtosivatkin vielä kotimatkalla. Vatsa nyt oireeton. Kysymys muille: saako kuinka pian inssin jälkeen harrastaa seksiä? Onko kellään tullut tällaine puheeksi lääkärin kanssa?

hauskaa perjantaita kaikille!
 
Orion olen pahoillani :hug: . Se on tosi raakaa, kun ensin annetaan ja sitten otetaan pois, ei voi ymmärtää. Voimia.

Piinistelijöille kovasti puhureita, plussia nimittäin. Jospa ne Perhosen saamat priimasimpat ottavat onkeensa, kun siellä oli oikein kolme munista odottamassa. Siinähän varmaan jo onnistumismahdollisuudetki lisääntyvät. Miten noi todennäköisyysprosentit lasketaan, sitä en tiiä, mutta täytyyhän kolmella muniksella olla suuremmat mahollisuudet kuin yhdellä, vai?

Astridille ja milliksella onnea toimenpiteisiin. Oisko toi tukilääkitys noita lugeja, joita käytetään ainaski näiden ivf/icsi -hoitojen yhteydessä? Kannattaa astrid kysästä, kun se mieltä vaivaa. Milliksellä tilanne on enemmän ku lupaava, paljon muniksia kasvamassa. Mitä enemmän, sitä suurmpi mahollisuus päästä tositoimiin eli alkionsiirtoon. Ja sit voi jäähä vielä jotain pakkaseenkin, joten voi kokeilla usemman kerran eikä tartte aina tätä rankkaa lääkitys- + punktiovaihetta.
 
Perhone Tsemppiä inssiin. Kolme munista...Huh. Me ainakin harrastettiin aika pian inssiin jälkeen seksiä. Ei lääkäri ainakaan koskaan sanonut ettei saisi. Tsemppiä.

Pantamolainen :hug:

Tänään olin vikassa ultrassa. Muniksien lopullinen määrä oli nyt sit 16 kpl ja kaikki oli kooltaan 17-20mm. Senmukainen on sitten olokin. :) Alkoi sitten jo tänään sairasloma ja kirjoitti ensi keskiviikkoon asti. Nyt sitten vaan lepoa. Huomenna pistelen Pregnylin ja sitten tiistaina aloitan luget.

Hoitsu sanoi, että älä sitten lueskele niitä Kaksplus nettisivujen juttuja ettei sua ala pelottaa se punktio. :LOL: Oli kyllä niin kiva hoitsu et heh heh. Jutteli ummet ja lammet.
 

Yhteistyössä