Odotuksen odottajat!part II

Hyvää myöhästynyttä ystävänpäivää kaikille :wave:

Tervehdys kaikki! On tullut vähän taukoa palstalta kun on ollut niin kovaa kiirusta. Meillä valitettavasti hoitosuunnitelmat siirtyvät muiden surullisten uutisten takia ja ei jakseta nyt hoitostressiä samaan aikaan. Mutta toivottavasti asiat selviävät hyvin ja pian päästäisiin taas vauhtiin!

Täällä on tullut niin paljon teksiä että olen ihan pihalla :ashamed:

Kirma: Jee! Ihanaa että pääsette aloittamaan hoidot! Mahtava juttu! Se on menoa nyt sitten :) Ja hienoa että se myooma ei ole haitallinen, varmaan helpotti oloa kummasti!

Millis: Mahtava saldo punktiosta :) Toivottavasti ne ovat innokkaita hedelmöittymään b :) d

Astrid ja Jastu: Tsemppiä inssiin bd
 
Veena: :hug: Jaksuja!

Kirma
: Teillähän kävi loistava tuuri! Onneksi myoomasta ei ole haittaa! :)

Astridille ja jastulle peukkuja inssiin! b=)d

ON: Täällä kp 2. Harmitus meni jo ohi ja muutenkaan ei ole ehtinyt kovasti surra, sillä meille tuli sunnuntaina kissanpentu! :heart: Meillä on jo ennestään 3-vuotias kissa, ja sille haluttiin seuraa. Nyt on päivät menneet uutta tulokasta ihmetellessä ja leikittäessä. :) TYKSin soittoajan missasin eilen töiden takia, täytyy tänään soittaa. Ollaan miehen kanssa sitä mieltä, että voidaan yksi clomikierto vielä kokeilla, jos sitä ehdottavat. Jotenkin tuntuu turhalta laittaa rahoja pistoshoitoihin, jos ei niihin yhdistetä inssiä.
 
Kirma: Tosi hyvä tuuri käynyt teillä =). Nyt tsemppiä vaan kovasti.

Pantalaimon: Onnittelut kissan pennusta =)

Meillä on huomenna viikko inssistä. Kohta voi ruveta oireitakin kuvitelemaan :LOL:
En kyllä hiveästi jaksa uskoa että näin helpolla tärppäisi, mutta katsellaan..
 
Veena: Voimia ikävien uutisten jaksamiseen! :hug:

Kirma: Mahtavaa, että pääsettekin näin nopsaan eteenpäin!!!

Astridille ja jastulle peukkuja täältäkin bd

Pantalaimon: Kissut on ihania korvikkeita, meilläkin on 2 pallutetavaa kotona :)
Rosetalle[/b] hyviä hermoja piinailuun!! db

ON: Menkkoja odotellessa, että päsisi aloittamaan ekat clomit. Eipä muuta juuri.

Aurinkoista viikkoa!
 
Mä tein jotain TOSI tyhmää. Tein äsken testin, olin 1.5 tuntia pissimättä. Testiin tuli tooosi haalea vaalenapunainen viiva. dbest oli testi. Ovulaatio oli 12 päivää sitten illalla ja inssi 11 päivää sitten. Eihän tää vielä tarkoita mitään ja tyhmä olin kun testasin. Nyt saan vaan hermoilla kahta kauheemmin... :(
 
Jastu kyllä vaan samaan aikaan piinailtiin marraskuussa =) Toivotaan meille nyt parempaa onnea.

Pantalaimon onnittelut kisusta, on ne vaan ihkuja ;)

tvvo tuttu tunne tuo ajoissa testaaminen... Toivottavasti kuitenkin viiva siitä vahvenee! :heart:

Kiitos kaikille tsemppaamisesta huomiselle! Onnea tarvitaan. (erinnäisten lääkemäärien ja muiden kommervenkkien lisäksi...)
Tänään olen pohdiskellut ja hermoillut tuota ovulaation ajankohtaa... Tai mietin, että olikos siinä jokin aika noin sen pregnylin jälkeen, kun se ovis tapahtuu? Viime kerroista ei ole oikein muistikuvia, en muista oliko mulla edes kipuja...Eilen illalla siis pistin pregnylin.
 
Täällähän taas tapahtuu paljon, kaikille niille onnea joille tapahtuu... Millikselle siirtoon ja taitaa inssejäkin olla tulossa useammalle. :) Oli kiva kuulla että Milliksen punktio oli helpohko, ite pelkään sitä kauheesti.

Itsellä pukkaa kp1 päälle, hyvä niin, päästään taas etiä päin. Punktioon tähdätään viikolle 13
 
hilma78 Ei kannata pelätä sitä punktiota. Väestöliitossa oli ainakin sellaiset rohdot, että ei tajunnut oikein mistään mitään. :) Meitsi vaan makoili siinä ja jossain vaiheessa ihmettelin kun lääkäri sanoi et nyt se on jo ohi...Meni nopsaa.
En ole itse hevostyttöjä, mutta mulla ainakin piti saliohjelmaa muokata jonkin verran hoitojen ajaksa. Ei saanut tehdä kiertoliikkeitä yms. Mulla myöskin työ sellainen jossa joudun nostaa paljon, niin sain jo pe+la saikuksi kun punktio oli ma.

Kirma Tsemppiä suunnittelukäynnille. :) Eipä sitä tiedä jos pääset jo piakkoinkin aloittaa. Mulla alkoi sumut silloin kp 19...nekin on vähän vaihdellen alkanut eri ihmisillä.

Sannuli :hug:

Jastu Tsemppiä inssiin.

Pantamolainen Onnea uudesta kisusta. :) Meilläkin on pari kisua. Ensin otettiin tyttö ja sitten päätettiin et on sille saatava kaveri niin otettiin sellainen touho-poitsu. Se mennä viipettää kun viimeistä päivää. Mitä enemmän tuhoja sitä onnelisempi se on

Rosetta Tsemppiä piinailuun..

Tännekin pinoon kaivataan jo pikku hiljaa taas PLUSSIA!!! jospa se alkaisi taas tästä pikku hiljaa.
 
Ohhoh! Soittoaikana oli hoitsuilla joku kokous, joten jätin soittopyynnön. Äsken soittivat takaisin ja juttelin pitkät pätkät hoitajan kanssa. Ensin oltiin menossa ihan sovitulla kaavalla eli pelkillä clomeilla, mutta sitten hoitaja keskusteli lääkärin kanssa, joka olikin nyt sitä mieltä, että eikun inssiin vaan! :D Kääk! Mä olin jo niin asennoitunut, että ei tässä varmaan koko keväänä mihinkään insseihin päästä. Nyt alkoi jännittää!

Meillä mennään nyt siis niin, että ensin syön clomeja huomisesta alkaen viisi päivää, ja sitten vielä pistelen menopuria kaksi päivää. Apua! En ole ikinä pistänyt! Huomenna pitää meidän molempien mennä verikokeeseen ja ensi viikon keskiviikkona on ultra. Jee!

tvvo: Kylläpä nyt jännittää sun puolesta! Täällä on peukut ja varpaat pystyssä, että haamujen haamu vahvistuu. b=)d

verve: On toi pentu aika hyvä vauvankorvike, vielä toistaiseksi ainakin. :heart:
 
Hilma, täällä yks hevostyttö ilmottautuu :wave: tosin ei oo kyllä vuosiin ollu asiaa ratsastaan, eikä näillä tuloin ja näkymin aikoihin vielä ookaan.. riippuu paljonko tähän p-skaan saa uppoon säästöjä :headwall:
 
Astrid Joo todellakin nyt vähän parempaa tsemppiä meill! :)

En tiedä, mua turhauttaa kaikki jotenkin niin ja mielessä oli tossa kun lueskelin teidän kaikkien tsemppauksia, että vitut ne tsemppaukset mitään auta :D Ei siis pahalla ketään kohtaan, ihanaa kun täällä on ihania kanssa-tovereita mutta tuntuu vaan usko loppuvan.. Koulussakin tää viikko ihan ihmeellinen, tänäänkin etäpäivä niin sekin vaikuttaa kun on vaan kotona ja turhautuu yksinään tän asian kanssa ja odotuksen kanssa! tänään tuolle avovaimolleni jo sanoin siitäkin asiasta kun kerran puhetta tuli että jos rekisteröitäis meidän suhde ennen lapsi syntyis jos mä nyt joskus raskaudun.. kun haluaisin että lapsella olis mun puolison sukunimi, ihan silläkin että hän sitten kokisi enemmän sitä että lapsi on oikeesti meidän yhteinen <3 :) tuli kyllä hyvä mieli kun sain sen sanottua, itekseni vain olen miettinyt mutta ehkä asiasta jutellaan vielä myöhemminkin :)
Mutta joo nyt voisin jatkaan paneutumista koulutehtävään, lääkehoidon saloihin.. tulin vain kurkkaamaan tänne välillä kun ei nuo nitrot ym. oikein kiinnosta :D
 
Tiistai 17.2.2009



TOIVOJAT

IVF/ICSI
Sannuli-81.........8/07..............1.ivf:n 1.pas.maaliskuussa...3/26-30
Irene80.........6/06............ivf/icsi tulossa..........................7/28-32
dreamer78..........................ivf/icsi tulossa.......................7/34
Veena............yk22.........ivf tulossa....................................15/24-28
Milde...............yli 1,5v..............2.icsi.................................17/26-29
millis1981...........................ivf/icsi vko8.............................18/27-28
emily81.........07/07............1.icsi/ivf vko8.........................21/27-30
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf tulossa....................29/28
Hilma78..............................yasmin,puregon,icsi................31/?

IUI
Pantalaimon.......9/07.......clomit, menopur....................2/32
jastu.................................clomit,pregnyl.......................12/30-34
astrid............reilu 3v........menopur, pregnyl..................19/28-35
Gilmore...........kesä07..........clomit.................................24/30-32
Evenstar............yk1...........metut, clomit.......................26/~26-79
Linnia.................2,5v.....................................................27/25-28

Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
Jennyli.........yk6...........clomit+terot....km1/09..................24/32
verve..........11/06..............tutkimukset..........................28/29-34
digi81...............2/07..........tutkimukset..........................45/29-34


Piinailijat
perhone..........10/07......................................................18/27, pp5
Rosetta.....7/07...1 IUI,clomit, menopur,pregnyl..............19/30, pp6
tvvo..........................1.iui, gonalF, pregnyl, luget.......................pp12

Haamuilijat


Taustailijat
Justiina80..........11/05
Rouva B.............3v tjot
risupesä.............4/06.....orgametril,laparoskopia,ivf
Tiinuli81....Procren depot,Puregon,Pregnyl,Luget, 2.IVF
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion......2v4kk......luomu, km 02/09



PLUSSAT 2009

Viol.........8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
Tähtisäde......11/07..........icsi





 
veena, jaksamista teille! Tosi epäreilua jos vielä lisäsurua tulee tähän ressaamisen päälle, ei ole reilua ei. Mutta ovat niitä asioita millepä ei itse mitään voi, toivottavasti teillä kaikki hyvin siellä :hug:

pantalaimon, jihaa :D ! Että asiat menee viimein etiäppäin, loistavaa!
Voisin kuvitella, että saat piikittää tuon coctailin lisäksi vielä pregnylinkin (jee, jee :/ ), minä ainakin sain sen vielä juuri tuon satsin päälle.

astrid, muistaakseni pregnylistä 12-36h:n päästä munasolu irtoaa. Minä sitä kysyin lääkäriltä, että kuuluuko sen tuntea, mutta kertoi, että useimmat eivät huomaa mitään. En minäkään. Lääkäri lohdutti, että hänelle on uransa ainana sattunut vain yksi tapaus, jolloin pregnyl ei ollut tehonnut eikä munasolu ollut irronnut, että aika varmaa tavaraa se on.
Että jos teillä huomenna on inssi, niin siellä pitäisi olla munasolun valmiina vartiossa armeijaa vastassa. Onnea huomiselle =)

millis1981, voi kun teillä olisi oikein yhteistyöhalauiset solut siellä ja saisitte paljon sisaruksia pakkaseenkin..
Jänskättää ajatella, että jo kohta saatan olla itse samassa tilanteessa :x , kuinkahan kestän sitten sitä ressin määrää, ivf:ssä on niin turkasen monta eri vaihetta pelättävänä. Te menette jo siellä loppusuoralla, kohta alkaa se viimeinen piina..

jastu:lle myös kovasti onnea follin haudontaan ja tulevaan inssiin!

tvvo, jep, testit piinailijan kaapissa on aika riskialtis juttu, todettu on!

Kiitos, kiitos kaikille peukutuksista :wave: Meikä on jo ehtinyt vuorokauden sulatella tätä pikaista hoitosuunnitteluun pääsyä ja olen jo ehtinyt keksiä sen sata murehdittavaa asiaa jo näin etukäteen :headwall: , mm.pääsiäinen voi sotkea kuvioita, ja mielessä on valmiiksi hirveä litania kysymyksiä lääkärille.
Tulen irene80 sitten perjantaina kertomaan suunnitelmat. Teillä varmaan mennään lyhyellä kaavalla, kun yksityisellä olette, julkisella käsittääkseni melkein automaattisesti tekevät pitkällä.
 
Heippistä vaan, nyt on inssi ohi ja meni ihan ok. Simpat ei olleet kai ihan parasta mahollista, mutta mukiin meneviä... =) Että nyt sitten vaan piinaillaan. Koitan ottaa rennosti... :whistle:

Pantalaimon mahtava juttu, että pääset inssiin viimein!

Veena jaksamista teille kovasti. :hug:
 
kirma: Joo, Pregnyl kuuluu cocktailiin. :D Kävin tänään hakemassa pakkauksen resepteineen, ruiskuineen ja ohjeineen polilta. Yllätyin, että reseptien joukossa oli yksi Lugeja varten. Ei ollut mitään puhetta siitä hoitajan kanssa, mutta itsekseni sitä kyllä mietin, että mahdetaanko niitä käyttää.

jastu: Meilläkin on nyt ollut puhetta naimisiinmenosta ja itseasiassa on jo päiväkin päätetty syksylle. :saint: Mitä mieltä sun puoliso oli? Jäikö asia vielä hautumaan?

astrid: Mukavaa, että inssi sujui hyvin! Tsemppiä piinailuun ja plussatuulahdus! ++++ :whistle:

millis
: Teillä oli kyllä upea saalis, kun vielä yhdeksän meni pakkaseen! Loistavaa! Plussatuulosia myös sulle! ++++ :whistle:

ON: Mä jo heikkoina hetkinä aloin murehtia, että entä jos siellä onkin ultra-ajalla eri lääkäri, joka sanookin, että ei tässä mitään inssejä aleta tehdä. :ashamed: Mutta kun näin, että reseptien joukossa oli Pregnyliä ja Lugejakin varten omansa, huoli helpotti. Eihän ne voi sitä alkaa enää perua, jos kaikki lääkkeetkin on kirjoitettu, eihän?

Onko täällä muita clomit+menopur yhdistelmällä menijöitä? Millaisia tuloksia teillä on ollut? Mulla on tullut tolla clomiannostuksella ihan nätisti yksi folli, nyt mietityttää, että voisko tulla peräti kaksi kun on toi menopur mukana. Lisäksi mietityttää se, että kp 14 osuu just sunnuntaille. Yleensä mulla on ollut ovis vasta kp 16-17, mutta eihän sitä tosiaan tiedä mitä toi uusi cocktail saa aikaan. Ultrassahan sen sitten näkee.
 
Pantalaimon mulla oli nyt menopur-piikit käytössä 14 päivää. Ja kaksi follia oli tuloksena. Viime inssissä oli clomit ja menopur 2 päivänä, silloinkin saatiin aikaiseksi kaksi follia. Tässä vikassa insissä tosiaan follit kasvoi hitaasti (mutta onneksi varmasti!) kun mulla oli pelkkä menopur. Joten inssikin oli vasta kp19. Clomeihin ei luultavimmin kuulemma olisi vastetta enää saatukaan. Mutta jostain kuulin, että tuolla menopurilla saataisiin parempilaatuisia munasoluja...
Mulla annos oli vain 75iu/ilta, joten silläkin kasvu oli hidasta. Mutta parempi hitaasti kuin että annosta nostamalla saataisiin 10 follia ja inssi peruuntuisi.

[/b]millis b =) d
 
pantalaimon No en oikeestaan tiedä mitä mieltä oli.. :D ei kai ihan hirveesti vastaankaan.. että kyl hän sano että oishan se ihan kiva jos lapsella olis oma sukunimi.. eli siis mun puolison sukunimi.. mutta joo ehkä asiasta keskustellaan vielä uudestaan, sit kun mä joskus toivottavasti olen raskaana..

Juu tänään pistetty pregnyl, inssi sit huomenna.. jänskättää.. :) odottaa ja toivoo niin paljon että onnistuis! <3 :)
 
astrid: Kiitos paljon vastauksesta! :) Mullakin on vain tuo 75iu/ilta. Parempi se tosiaan on, että mennään hitaasti ja pienillä annostuksilla. Mulla on vielä sitä monirakkulaisuutta, joka mun käsittääkseni altistaa hyperille. Tavallaan kuitenkin salaa toivoisin kahta rakkulaa. Tuplachäänssit. :D

jastu
: Onnea huomiselle! b=)d
 
Huomenia.
Täällä on muutama keskustellut hormoniannoksista. On tosiaankin hyvä, että annos on pieni ja munasolu kasvaa hitaasti. Näin mun lääkäri sanoo, hitaasti hyvää tulee. Yhtä asiaa kannattaa kyllä ehdottaa, sitä, että annosta nostetaan yhdeksi päiväksi eli 150IU pistämisen alkuvaiheessa esim kp5. Tämä antaa "kasvuspurtin" munasolulle. Muuten PCO:ssa annosta ei kannata paljon nostella, mutta tuota yhtä päivää kannattaa omalta lääkäriltä kysyä.
Mut voi poistaa piinaillijoista. En tiedä lopetanko luget jo tänään vai teenkö sunnuntaina varmistustestin eli siitä riippuen kp:t alkaa ensviikolla ja uusi pistäminen. Lämmöt on nyt laskenut, rintakipu poissa ja menkkakivut alkaneet. On se kumma, hoidolta en mitään toivonut ja silti petyin. Mun kaveri tossa "fiksusti" töissä tokaisi; häteillen tehdään vain kusipäisiä lapsia....
 

Yhteistyössä