Odotuksen odottajat!part II

kirma nyt peukut pystyyn, että saatais vihdoin plussat ruutuun.. ja tietenkin kaikki muutkin! :attn:

Me käytiin torstaina Väestöliitossa pyörähtämässä ja sovittiin, että tehdään se sono..jotain.. (onko tuo se ssg vai mistä täällä puhutaan toisinaan) heti tulevassa kierrossa ja sitten kuulemma voidaan heti jo katsoa samalla tilanne munisten suhteen ja vaikka saman tein ryhtyä inssiin. Puhu myös järeimmistä hoidoista, mutta totesi, että aikaisintaan niitä vasta syksyllä. Tätiä odotan saapuvaksi huomenna tai ylihuomenna ja sitten vaan aikaa tutkimuksiin varailemaan. Mies otti aika raskaasti sen, että raskautuminen tapahtuukin mahdollisesti lääkärin vastaanotolla. Sovittiin sitten, että vasta kesäkuulle varataan aika ekaan inssiin. Mutta täytyy toivoa, että sitä ennen saisi kotona jotain aikaiseksi..
 
Täältä peukutusta kaikille!!
Itse olen ollut ihan poissa tästä maailmasta pahan flunssan takia. Onneks alkaa helpottamaan. Tänään kp1, alkaa eka clomikierto. Huomenna varaan aikaa kontrolliultraan. Onko kellään kokemuksia clomien ja turvesaunan yhteisvaikutuksesta?
 
Ilmoittaudun joukkoon. Keskiviikkona olis ensimmäinen inssi. Lääkkeet clomifen, menopur ja huomenna pistän pregnylin. Jännittää! Ei taida kuitenkaan kannattaa odottaa kummosia tuloksia, mitä olen täältä lueskellut..
 
Maanatai 23.2.2009[/u]



TOIVOJAT

IVF/ICSI
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf vko14..........................5/n.28
Sannuli-81.........8/07..............1.ivf:n 1.pas.maaliskuussa...9/26-30
Irene80.........6/06............ivf/icsi tulossa..........................13/28-32
dreamer78..........................ivf/icsi tulossa.......................13/34
Veena............yk22.........ivf tulossa....................................20/24-28
Milde...............yli 1,5v..............2.icsi.................................23/26-29
emily81.........07/07............1.icsi/ivf vko8.........................27/27-30
Hilma78..............................yasmin,puregon,icsi................37/?
Tiinuli81..........................primolut, puregon, 2.IVF..............?/?

IUI
Evenstar.............yk2.........metut,clomit.........................4/26-79
Linnia.................2,5v....puregon, pregnyl......................5/25-28
Pantalaimon....9/07....clomit, menopur, pregnyl, luget....8/29
Gilmore...........kesä07..........clomit.................................30/30-32
Iines-74.......................clomit, menopur,pregnyl..............?/?

Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
verve..........11/06..............tutkimukset..........................2/29-34
Jennyli.........yk6...........clomit+terot....km1/09..................30/32
Tanjuska2107....1v2kk.......tutkimukset.............................?/?


Piinailijat
jastu...................yk2..........clomit,pregnyl,iui..... ..18/30-34, pp4
astrid.................3,5v........menopur,pregnyl,iui......25/28-35, pp5
millis1981..........................ivf/icsi vko8...................24/27-28, pp5
perhone..........10/07...............................................24/27, pp11
Rosetta.....7/07...1 IUI,clomit, menopur,pregnyl.....25/30, pp12

Haamuilijat
tvvo..........................1.iui, gonalF, pregnyl, luget


Taustailijat
Justiina80..........11/05
Rouva B.............3v tjot
risupesä.............4/06.....orgametril,laparoskopia,ivf
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion......2v4kk...........luomu, km 02/09
digi81........2/07.............tutkimukset



PLUSSAT 2009

Viol.........8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
Tähtisäde......11/07..........icsi
 
Jaksoin tänkin homman piiiitkästä aikaa..

Tervetuloa Iines-74 :wave:

Tiinuli, kiva että meette välillä lyhyellä, eikös teillä oo nää ollu yleensä melko pitkällisiä rojekteja?

vervelle pikaista paranemista!

pikkuvadelma, hyvä että homma alkaa edetä, mieskin pääsee totutteleen ajatukseen.. toviotaan kuitenkin että pahemmilta ehditte vielä välttyä =)

Onko tvvon tilanne ratkennu..? Teitkö eilen uusintatestin?

).( Mä vaan odottelen ja odottelen sitä leikkausikaa.. kuun alussa pitäs ilmaantua. Ja pelkään että sekin vaan siirtyy ja siirtyy... :headwall: oisin ollu ihan tyytyväinen jos edes jotain ois suostuttu tekeen tässä ootellessa, edes niitä (toivottomia) inssejä, mut EI! :ashamed: |O
 
tiinuli kiva, kun tekin pääsette taas hoitoihin mukaan. :) Mulla oli tuo sama annos puregonilla ja toimi hyvin. Toivottavasti teilläkin nyt. :) Onnea matkaan.

risupesä toivottavasti se leikkausaika tulisi sullekin jo kohta puoliin.

rosetta ja perhone Koskas testailette ja onko mitään oireita ilmaantunut?
 
jastu: Mullakin on sama tilanne edessä, eli inssin jälkeen olisi tiedossa risteily. Aion ottaa rauhallisesti, mutten ihan kuivin suin kuitenkaan. ;)

risupesä: Kurjaa, ettei leikkausaikaa ole vieläkään kuulunut. :hug:

Iines-74: Tervetuloa! Meitä on täällä näköjään aika monta, jotka menemme samalla lääkecocktaililla. Onnea inssiin! :)

verve: Ei ole kyllä mitään kokemuksia clomeista ja turvesaunasta. Mutta uskoisin, ettei siitä mitään haittaa ole. Nauti saunasta rauhassa. :D

ON: Clomit napsittu ja tänään alkaa pistely. Hui! Eilen olin pulkkamäessä pitkästä pitkästä aikaa. Oli hillittömän hauskaa, mutta en muistanutkaan kuinka ikävää on kun tumput kastuu ja kengät on täynnä lunta. :D Päivän kruunasivat ihan himohyvät itsetehdyt laskiaspullat. :p Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille! Toivottavasti myös plussarikasta. ;)
 


TOIVOJAT

IVF/ICSI
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf vko14..........................5/n.28
Sannuli-81.........8/07..............1.ivf:n 1.pas.maaliskuussa...9/26-30
Irene80.........6/06............ivf/icsi tulossa..........................13/28-32
dreamer78..........................ivf/icsi tulossa.......................13/34
Veena............yk22.........ivf tulossa....................................20/24-28
Milde...............yli 1,5v..............2.icsi.................................23/26-29
emily81.........07/07............1.icsi/ivf vko8.........................27/27-30
Hilma78..............................yasmin,puregon,icsi................37/?
Tiinuli81..........................primolut, puregon, 2.IVF..............?/?

IUI
Evenstar.............yk2.........metut,clomit.........................4/26-79
Linnia.................2,5v....puregon, pregnyl......................5/25-28
Pantalaimon....9/07....clomit, menopur, pregnyl, luget....8/32
Gilmore...........kesä07..........clomit.................................30/30-32
Iines-74.......................clomit, menopur,pregnyl..............?/?

Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
Jennyli.........yk6...........clomit+terot....km1/09..................30/32
verve..........11/06..............clomit....................................2/29-34


Piinailijat
jastu...................yk2..........clomit,pregnyl,iui..... ..18/30-34, pp4
astrid.................3,5v........menopur,pregnyl,iui......25/28-35, pp5
millis1981..........................ivf/icsi vko8...................24/27-28, pp5
perhone..........10/07...............................................24/27, pp11
Rosetta.....7/07...1 IUI,clomit, menopur,pregnyl.....25/30, pp12

Haamuilijat
tvvo..........................1.iui, gonalF, pregnyl, luget


Taustailijat
Justiina80..........11/05
Rouva B.............3v tjot
risupesä.............4/06.....orgametril,laparoskopia,ivf
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion......2v4kk...........luomu, km 02/09
digi81........2/07.............tutkimukset



PLUSSAT 2009

Viol.........8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
Tähtisäde......11/07..........icsi
[/quote]

 
moi.. en jaksanut lukea kaikkia 49 sivua joten voi olla että olen väärässä paikassa ongelmineni. :eek:
mutta mites kauan sitä pitäis vielä odottaa, kun tätä odotusken odostusta on odotettu jo 1vuosi ja 2kk että joko sitä voi soitella jonnekkin, ja jos niin minne? yksityiselle ei oikein ois varaa... ja mulla ongelmana suolisto, (toiminnallinen paksunsuolen häiriö johon lääkkeet)
ne täytyy lopettaa heti kun tulee raskaaks, siis jos joskus tulis,, mutta vaikeuttaako se hoitoihin pääsyä jos vaki lääkitys?
onko kenelläkään kokemusta?
 
Tanjuska, ensin aika alueesi omalääkärille joka laittaa lähetteen eteenpäin, lähimmän sairaalan polille. Terveyskeskuslääkäri voi myös laittaa jo kilpirauhasarvon ja prolaktiini -verikokeisiin.

Tämä ketju on tarkoitettu yleisesti kaikille joilla odotuksen odotus on venähtäny yli vuoteen, tai ei muuta vaihtoehtoa käärön saamiseksi olekaan kuin hoidot, ja olipa missä vaiheessa tahansa, joko vasta hakeutumassa tutkimuksiin tai jo useampia hoitoja läpikäynyt :wave:
 
risupesä Joo meillä on aikas pitkäkestoisia ollut ovulaatioinduktiot ja eka IVFkin. Ovulaatioinduktioissa oli ongelmana se että ykskään folli ei lähtenyt kasvamaan paitsi kun olin Puregonia pistellyt 25 päivää. Nyt IVF:ssä pitkälläkaavalla ongelmana oli se että liikaa lähti kasvamaan folleja....joten löytyispä se kultainen keskitie viimeikin....

millis1981 Onnea piinailuihin :heart: täytyy toivoa että tää annos kasvattais hvänmäärän folleja ( alle 10 kpl)
 
Mukavaa alkavaa viikkoa!

[/b]Iines-74 tervetuloa :wave: Onnea tulevaan inssiin!

verve hyvä, että olo helpottaa, nyt on sitkeetä lenssua liikkeellä... Ja toivottavasti clomit tehoaa hyvin! Tosta turvesaunasta, enpä osaa varmaksi sanoa, mutta ei kai sen luulisi vaikuttavan clomien kanssa mitenkään erikoisesti. Tai näin itse aattelisin, kun ovat hormoneja.

risupesä voin kuvitella, että turhauttaa vaan odotella leikkausaikaa, kun välissä ei tapahdu mitään... :/

Tiinuli onnea teille tulevaan hoitoon!

Tanjuska mulla on ollut säännöllinen lääkitys 4,5v. ja ei vaikuttanut milläänlailla hoitoon pääsyyn yksityiselle (sinne nyt varsinkaan) eikä julkiselle puolelle. Lääke on mulla kans sellainen, jota ei voi ainakaan koko raskausaikaa syödä.

Mitähän
perhosen piinailuun kuuluu? rosetta taitaakin lomailla, joten uutisia ei heti kuulekaan..

Itsellä ei ihmeitä, ei oikein mitään tuntoja. Mahaa jomotellut silloin tällöin, mutta, kuten todettu, jomottelee normikierroissakin.
 
Kertokaas joku mikä on toi viimenen sarake tossa listalla? :ashamed: Oon hiukan pihalla vielä näistä.

Tanjuska: Mullakin on ollut jo useamman vuoden päivittäinen lääkitys, eikä vaikuttanut hoitoon pääsyyn julkiselle puolelle. Mulle haettiin semmonen lääke mitä voin syödä vaikka sattuisi onnistaankin.
 
Iines: Siinä on itse kunkin kiertopäivät. Eli ensimmäinen numero on meneillään oleva kiertopäivä (eli lyhennettynä kp) ja jälkimmäinen numero on kierron pituus. :)

Tuli kiertopäivistä mieleen, että mulle voisi päivittää kierron pituudeksi 29, sitten kun joku kiva päivittää lista. :D Tosin tämä kierto on taas varmaan erilainen, mutta toivottavasti ei kovasti tuota pidempi.
 
hei kaikille.

piinailu jatkuu mutta eilinen antoi jo ensimmäiset merkkinsä tulevasta... kyllä se täti sieltä on ainoa joka tulee tämän inssin myötä. rintakipuilua mulla oli tosi vahvasti koko edellisen viikon. muita oireita ei ollut. nyt rintakipuilu hellittää, epämääräinen alavatsakipuilu on alkanut ja yöllä tuntui tippuvan lämmötkin. että se tais olla siinä. katkeruus, kateus ja kiukku valtaa mielen -taas kerran! olin tosi toiveikas onnistumisen suhteen -harmittaa että tällä turhalla toivomisella todellisuudella pahennan vain omaa oloani kun epäonnistuminen varmistuu. uusi inssi heti perään ellei nyt tämä superlyhyt kierto ja hiihtolomat aiheita mitään ylitsepääsemätöntä.

sorry omanapaisuus. on vain tosi epäonnistuja olo!
 
Mulla on eka inssi vasta huomenna, ja odotukset jo nyt nollissa. Ei siitä kuitenkaan mitään tuu. Mistäs sais vähän positiivista asennetta?

Pregnylin pistin eilen illalla, ja nyt alavatsassa kipristelee. Pakkausselosteessa oli et jos vatsakipuja on niin pitäis ottaa yhteys lääkäriin. Lisäks on välillä huono olo. En tiedä onko se pregnylistä, vai jäikö aamusesta migreenistä. Onko muilla ollut jotain tuntemuksia pregnylin jälkeen?
 
perhone ja Pelkkää kriisiä :hug:

Terveisiä turvesaunasta, oli oikein rentouttavaa puuhaa :) Täällä on clomit aloitettu ja ens viikolla on sitten seurantaultra. Kuulin myös, että mun kilppariarvot on edelleen pilvissä :'( Ärsyttää. Vähennän nyt lääkkeitä, toivottavsti tää ei estä inssiä... Onko muilla kokemuksia, kun kilppariarvot ovat olleet "liikatoiminnan puolella" liian suuren lääkityksen takia, onko ollut vaikutusta inssiin? Tiedä nyt sitten ehtivätkö laskea 2 viikossa alemmas riittävästi...

Iines: Tsemppiä inssiin!!

Mitäs piinailijoille kuuluu?

Tanjuska2107 kannataan vaan varata aikaa lääkärille, siitä se lähtee etenemään ;)
 
perhone ja PK: Voi kurjuus! Lohtuhalit molemmille. :hug: Pidän silti salaa selän takana peukkuja, että tuliskin ylläriplussa, vaikka kyllähän me kaikki tunnetaan oma kroppamme melko hyvin näin pitkän piinailuajan jälkeen...

Iines: Mulla kanssa pikkaisen kipuili alavatsalla Pregnylin jälkeen, mutta se oli lähinnä sellaista normaalia ovulaatiokipuilua. Hyperissä taitaa ne kivut olla vähän eri luokkaa, joten jos ne ei kauheasti voimistu tai tule muuten huonompi olo, niin en olisi huolissani. Tsemppiä inssiin! :)

verve: Toivottavasti arvot laskevat inssiin mennessä! :hug:

ON: Eilen aloitin pistelyn. Sähläsin oikein kunnolla sen liuoksen ja ruiskun kanssa, mutta sain kuin sainkin pistettyä. Mies piti kädestä kiinni ja rauhoitteli, kun meinasin ihan kokonaan tuskastua sen lääkkeen kanssa. :D Ei se mukavalta tuntunut...
 
Tiistaii 24.2.2009[/u]



TOIVOJAT

IVF/ICSI
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf vko14..........................6/n.28
Sannuli-81.........8/07..............1.ivf:n 1.pas.maaliskuussa...10/26-30
Irene80.........6/06............ivf/icsi tulossa..........................14/28-32
dreamer78..........................ivf/icsi tulossa.......................14/34
Veena............yk22.........ivf tulossa....................................21/24-28
Milde...............yli 1,5v..............2.icsi.................................24/26-29
emily81.........07/07............1.icsi/ivf vko8.........................28/27-30
Hilma78..............................yasmin,puregon,icsi................38/?
Tiinuli81..........................primolut, puregon, 2.IVF..............?/?

IUI
Evenstar.............yk2.........metut,clomit.........................5/26-79
Linnia.................2,5v....puregon, pregnyl......................6/25-28
Pantalaimon....9/07....clomit, menopur, pregnyl, luget....9/29
Gilmore...........kesä07..........clomit.................................31/30-32
Iines-74.......................clomit, menopur,pregnyl..............?/?

Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
verve..........11/06..............tutkimukset..........................3/29-34
Jennyli.........yk6...........clomit+terot....km1/09..................31/32
Tanjuska2107....1v2kk.......tutkimukset.............................?/?


Piinailijat
jastu...................yk2..........clomit,pregnyl,iui..... ..19/30-34, pp5
astrid.................3,5v........menopur,pregnyl,iui......26/28-35, pp6
millis1981..........................ivf/icsi vko8...................25/27-28, pp6
perhone..........10/07...............................................25/27, pp12
Rosetta.....7/07...1 IUI,clomit, menopur,pregnyl.....26/30, pp13

Haamuilijat
tvvo..........................1.iui, gonalF, pregnyl, luget


Taustailijat
Justiina80..........11/05
Rouva B.............3v tjot
risupesä.............4/06.....orgametril,laparoskopia,ivf
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion......2v4kk...........luomu, km 02/09
digi81........2/07.............tutkimukset



PLUSSAT 2009

Viol.........8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
Tähtisäde......11/07..........icsi


 
Mikähän tilanne on tvvo:lla?

pikkuvadelma, peukutuksia aukiolotutkimukseen! Ota särkylääkettä ennen toimenpidettä niin hyvin siitä selviät. Onko uusi kierto jo pyörähtänyt käyntiin?

millis1981, kiitos infosta! Kuitenkin tuo 125-150IU taitaa olla aika normaali aloitusannostus puregonissa, olen tässä asiaa jonkin verran tutkinut. Meinaan kuitenkin ehkä soittaa vielä hoitajalle jossakin vaiheessa ja pyytää sieltä uskonvahvistusta, että kaikki menee hyvin tällä annostuksella :ashamed:
Kovasti, kovasti hermoja sinulle viimeiselle viikolle!!

jastu ja astrid ++++ :whistle:

pantalaimon, mä olen ihan suosiolla jättänyt noitten piikkien kanssa leikkimiset miehelle, tarjoan vaan mahanahkani sille.
Kovasti sinullekin peukutuksia tulevaan!

verve, otatko nyt ekaa kiertoa clomeja? Toivottavasti passaavat sinulle, jotkut onnelliset kuuluvat niihin, joilla tärppää heti ensimmäisistä nappikierroista. Sitähän ei tiedä vaikka kuuluisit siihen ryhmään ;)

tiinuli81, ihanaa kun on joku tuttu menossa samalla kaavalla samalla aikataululla!
Aika "erikoiselta" vaan kuulostaa tuo sinun lääkärisi...ei sitten liikoja toiveita heittele ilmaan :eek: ( luin tuolta toisesta pinosta)

Tervehdys vaan tanjuska2107 ja ines-74! On aina mukavaa saada uutta porukkaa rupattelemaan:)

miranda-81, minä olen kans miettinyt, että mihin pinoon sitä sitten itsensä ilmoittaa kun/jos onni potkaisee. "Tavalliset" odottajat ei tästä pitkästä piinailusta tiedä mitään, joten ajatuksetkin on ihan erilaiset. Mutta tiedän jo nyt, että jonnekin sitä on sitten päästävä paasaamaan näitä höyryjä pihalle, ei mies ihan kaikkea jaksa kuunnella;)
Huutelen sinua jos tulee asiaa tai muuten vaan kuulumiset kiinnostaa! Hyviä vointeja masun kasvatteluun!

).( Alkukierron pitkät päivät menossa, kun tuntuu ettei päivät vaihdu sitten millään. Pelottaa kuin saan kierron pysymään 28päiväsä, muuten voi ivf siirtyä huhtikuun kiertoon :ashamed:
Olen itkeä tihrustanut tässä aamun, hyvä kaveri pyyti meitä lapsensa kummeiksi. Minä olen ollut jo pitemmän aikaa omantunnontuskissani, etten ottanut kaverin raskautta tarpeeksi huomioon, paasasin vaan näistä omista iänikuisista ongelmistani. Mutta tämä sitten helpotti mieltä, kaveri on kuitenkin ajatellut, että haluaa pitää minut elämässä mukana ja luultavasti ei ole menettänyt vielä hermoja minun sepustuksiin :heart:
 
Ja taas lisää tyhmiä kysymyksiä :ashamed:

Mun pitäis viedä koiraa röntgeniin tänään, saan siinä tietty itekkin säteilyä. Tietääkö joku onko siitä vielä tässä vaiheessa mitään haittaa, kun inssi on vasta huomenna? Siis vaikuttaako se jotenkin näihin mitä tässä on nyt kypsytelty? Ja kauanko sen säteilyn vaikutus kestää, onko se vaan sillä rtgkuvan hetkellä vai poistuuko se pikkuhiljaa elimistöstä?
 

Yhteistyössä