Odotuksen odottajat!part II

Juu, ei tulis kuuloonkaan että kirjottelisin "normaalitärppien" joukossa kaikkien tällästen vaikeuksien jälkeen, sitten joskus..EHKÄ :ashamed: Onhan siellä nyt se yks Alkuvuodesta 09 hoidoista plussanneet -pino (sen verran ollu pakko käydä kurkkiin..) mutta liekö siihenkään enää menemistä, jos nyt mokomaa tarvii edes tän vuodenkaan puolella vielä "murehtia"..:(

Iines, mä olin kerran loppukierrossa hammaskuvauksissa ja kysyin tosta että jos ois raskaana tietämättään (mitä toiveajattelua taas! ),..niin sanottiin että ei haittaa mitään kun ei oteta kuvia juuri siltä lantioalueelta. Niin jos sun tarvii pitää kiinni sitä koiraa siinä tms. niin kai ne voi antaa sulle jonkun alasuojan tms. säteilyn varalta?
 
kirma: Alkukierron päivät on kyllä niiiin pitkiä... Aika tuntuu vain matelevan, niin että viikko tuntuu kahdelta. Onnea tulevalle kummille! :hug:

Iines: Voithan pyytää sellaisen lyijyessun lantion kohdalle, jos ei sellaista automaattisesti tarjota. Onneksi röntgenkuvissa käytetään aika pieniä säteilyannoksia, joten en näkisi, että vierestä seuraaminen olisi kovin haitallista, etenkin kun säteilyä ei ole kohdistettu sinuun.

Niin ja tyhmiä kysymyksiä ei ole, on vain tyhmiä vastauksia. :D

risupesä: Enpä taitaisi minäkään sopeutua ns. tavallisten odottajien joukkoon. Tuntuu, että jos ainoat huolet ovat sukupuoleen, vaunuihin tai turvaistuimeen liittyviä, niin en oikein osaisi kanssaelää sellaista. Onneksi tuolla odotuspuolellakin on jonkin verran lapsettomuushoidoista plussanneita, että saa vertaistukea sielläkin. :)

ON: Seurantaultra takana ja ihan mukavin tuloksin. Oikealla puolella kaksi follia, 13 ja 9 mm:set. Limakalvokin oli hyvä, 6,5 mm. Pistelen vielä kolme päivää menopuria ja sunnuntaina on Pregnylin vuoro. Tiistaina on inssi. Pistely alkaa jo sujua, vaikka eilenkin jouduin salaa ystävän vessassa piikittämään. :D
 
No niin. Se eka inssi on nyt sitten tehty. Siellä olikin kolme munista odottamassa ja simpat oli pesun jälkeen hyvää tavaraa. Lääkärin mukaan lähtökohdat olis tosi hyvät. Itellä ei oo niin kovat odotukset onnistumisen suhteen. Salaa sitä kai silti toivoo et ihmeitä tapahtuis. Parempi kai kuitenkin et ei intoile, ei sitten tipahda niin korkeelta pilvistä.

Ne eiliset vatsan kipristelyt loppui, mutta nyt sen inssin jälkeen on ollut taas vähän nipistelyä. Ärsyttävää, mikä lie senkin aiheuttaa..
 
Keskiviikko 25.2.2009[/u]



TOIVOJAT

IVF/ICSI
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf vko14..........................7/n.28
Sannuli-81.........8/07..............1.ivf:n 1.pas.maaliskuussa...11/26-30
Irene80.........6/06............ivf/icsi tulossa..........................15/28-32
dreamer78..........................ivf/icsi tulossa.......................15/34
Veena............yk22.........ivf tulossa....................................22/24-28
Milde...............yli 1,5v..............2.icsi.................................25/26-29
emily81.........07/07............1.icsi/ivf vko8.........................29/27-30
Gilmore...........kesä07..........ivf tulossa...............................32/?
Hilma78..............................yasmin,puregon,icsi................39/?
Tiinuli81..........................primolut, puregon, 2.IVF..............?/?

IUI
Evenstar.............yk2.........metut,clomit.........................6/26-79
Linnia.................2,5v....puregon, pregnyl......................7/25-28
Pantalaimon....9/07....clomit, menopur, pregnyl, luget....10/29
Iines-74.......................clomit, menopur,pregnyl..............?/?

Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
verve..........11/06..............tutkimukset..........................4/29-34
Jennyli.........yk6...........clomit+terot....km1/09..................32/32
Tanjuska2107....1v2kk.......tutkimukset.............................?/?


Piinailijat
jastu...................yk2..........clomit,pregnyl,iui..... ..12/30-34, pp6
astrid.................3,5v........menopur,pregnyl,iui......27/28-35, pp7
millis1981..........................ivf/icsi vko8...................26/27-28, pp7
perhone..........10/07...............................................26/27, pp13
Rosetta.....7/07...1 IUI,clomit, menopur,pregnyl.....27/30, pp14

Haamuilijat
tvvo..........................1.iui, gonalF, pregnyl, luget


Taustailijat
Justiina80..........11/05
Rouva B.............3v tjot
risupesä.............4/06.....orgametril,laparoskopia,ivf
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion......2v4kk...........luomu, km 02/09
digi81........2/07.............tutkimukset



PLUSSAT 2009

Viol.........8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
Tähtisäde......11/07..........icsi

 
hei kaikille, nega tuli ja uusi kierto käynnistyi. eilen illalla jo aloitteli vuotoja ja aamulla hanat oli taas auki. Testasin varmistukseksi vielä negan että saa aloittaa clomit kp 3. Harmittaa kyllä kun taaskin olosuhteet oli tosiaan kunnossa mutta pitää muistaa että siltikään se ei aina onnistu. Ehkä tästä toisesta inssistä sitten. En menetä tämän takia nyt hermojani vaan uskon että kyllä me vielä onnistutaan. Soitin jo ultra-ajan ensi perjantaiksi -jos hormonit tehoaa samalla tavalla kuin aiemmin niin inssikin ois sitten kp 13. katsellaan nyt. tahtoisin vaan heti aloittaa taas lääkkeet että saa alkaa munia hautomaan :LOL: :LOL:

pelkkää kriisiä :hug: kyllä se meijänkin vuoro tulee!

Iines-74; on hyvä olla realisti mutta kyllä inssilläkin voi onnistua. Moni pitää inssiä vähän sellaisena välivaiheena mutta se voi monelle olla just se oikea hoito, vaikka onnistumisprosentit onkin paljon tykimpiä huonommat. toivottavasti sulla onnistuu ekalla inssillä.

jastulle, astridille ja millikselle tsemppiä piinailuun. täällä ollaan hengessä mukana :heart: :heart: toivottavasti tarraavat kaikilla kiinni ja tiukasti.

jos joku päivittää listaa niin mulle voi laittaa 1/27 ja IUI -clomit, puregon, pregnyl.

plussatuulia kaikille.

 
Nyt kun v***tuksesta olen päässyt yli niin voin kirjoitella. Eli kemiallinen oli mun raskaus. Tänään alkoi uusi piikittely. Pistän nyt yhtenä päivänä tupla-annoksen jotta munasolu lähtee hieman vauhdikkaammin kasvuun. Ongelma on vain se ettei munasoluja saisi kasvaa kahta. Lääkäri sanoi että tuplaraskauden mahdollisuus on 1/5, se on aika iso mahdollisuus kun ajattelee kuinka pieni prosentuaalinen mahdollisuus on raskautua. Mä en pystyisi oman kokoni takia kantamaan kaksosia turvallisille viikoille asti. Esikoinen syntyi keskosena koska tila loppui kesken. Kaksosten kohdalla syntyisivät vielä aikaisemmin eli en pääsisi edes sinne rv30 asti. No näin nyt tehdään ja jos munasoluja tulee enemmän kuin kaksi niin IVF olisi edessä. Mulla ei ole mitään toiveita näistä hoidoista, olen 100% varma, että nyt ei inssit auta ja täytyy tehdä IVF ja sitä ei lääkäri mulle mielellään tee. Noh, katsotaan nyt...
Jalka leikataan ensiviikolla, särkylääkkeitä joutuu pakostikin syömään ja se ei nyt ole mikään hyvä vaihtoehto. Panadol ei auta ja kaikki muut "vaikuttaa" mahdollisen alkion kiinnittymiseen. Tekisi mieli vetää kalsarikännit... :whistle:
 
tvvo: Pahoittelut kemiallisesta! :hug: Tsemppiä tähän tulevaan kiertoon!

perhone: Pahoittelut tädistä! :hug:

Kysynpä teiltä menopurin käyttäjät: Pitääkö menopur pistää joka ilta täsmälleen samaan aikaan? Kun mulla on huomenna iltameno, enkä millään viitsisi ottaa kaikkia välineitä ja lääkettä mukaan. Pistän yleensä yhdeksältä, ja huomenna pitäisi pistää jo kuudelta. Onko muutamalla tunnilla jotain merkitystä?
 
Iines-74: Panacodissa on Codeiinia, se ei sovi mulle. Muutenhan se olisi hyvä särkylääke koska on Paracetamol pohjainen, Codeiini vaan sopii aika harvoille. Parhaimpia olisi tulehduskipulääkkeet. Eihän mitkään särkylääkkeet ole kiellettyjä raskautta yritettäessä. Lääkäri nyt vaan ajatteli, että koska ne saattavat vaikuttaa alkion kiinnittymiseen/ kehittymiseen niin ei niitä kannata käyttää ehdoin tahdoin tilanteessa jossa raskautta yritetää "kunnolla". Kuitenkin hormonitkin on kalliita ja hoidot ( käymme siis yksityisellä) niin sitä yrittää tehdä kaiken "oikein". Onko tällä merkitystä, tiedä sitä sitten...
 
Perjantai 27.2.2009[/u]



TOIVOJAT

IVF/ICSI
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf vko14..........................9/n.28
Sannuli-81.........8/07..............1.ivf:n 1.pas.maaliskuussa...13/26-30
Irene80.........6/06............ivf/icsi tulossa..........................17/28-32
dreamer78..........................ivf/icsi tulossa.......................17/34
Veena............yk22.........ivf tulossa....................................24/24-28
Milde...............yli 1,5v..............2.icsi.................................27/26-29
emily81.........07/07............1.icsi/ivf vko8.........................31/27-30
Gilmore...........kesä07..........ivf tulossa...............................34/?
Hilma78..............................yasmin,puregon,icsi................41/?
Tiinuli81..........................primolut, puregon, 2.IVF..............?/?

IUI
perhone..........10/07......................................................3/27
Evenstar.............yk2.........metut,clomit.........................8/26-79
Linnia.................2,5v....puregon, pregnyl......................9/25-28
Pantalaimon....9/07....clomit, menopur, pregnyl, luget....12/29
Iines-74.......................clomit, menopur,pregnyl..............?/?
tvvo..................................gonalF, pregnyl, luget.............?/?

Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
verve..........11/06..............clomit..................................6/29-34
Jennyli.........yk6...........clomit+terot....km1/09..................34/32
Tanjuska2107....1v2kk.......tutkimukset.............................?/?


Piinailijat
jastu...................yk2..........clomit,pregnyl,iui..... ..14/30-34, pp8
millis1981..........................ivf/icsi vko8...................28/27-28, pp9
astrid.................3,5v........menopur,pregnyl,iui......29/28-35, pp9
Rosetta.....7/07...1 IUI,clomit, menopur,pregnyl.....29/30, pp16

Haamuilijat


Taustailijat
Justiina80..........11/05
Rouva B.............3v tjot
risupesä.............4/06.....orgametril,laparoskopia 3.3.,ivf
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion......2v4kk...........luomu, km 02/09
digi81........2/07.............tutkimukset



PLUSSAT 2009

Viol.........8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
Tähtisäde......11/07..........icsi
 
ttvo ja perhone : :hug:
kirma: Joo, mulla on nyt eka clomikierto menossa. Tänään 3. lääkepäivä, välillä vähän mahassa nipistelee ja mielialanvahitelut ovat olleet aikas huimia. Pitää vaan muistaa, että ne johtuu clomeista :kieh:
Iines: Tovotaan että eka inssi toisi plussan db
Mitä kuuluu Millis, Astrid ja Rosetta?

Mulle voisi päivittää listaan clomit, vielä en uskalla siirtyä IUI listaan, kun ei tiedä miten kilppariarvot vaikuttaa insiin... :eek:
 
Verve Eipä tässä ihmeempiä. Välillä on kaikenlaisia tuntemuksia, nippailee milloin oikealta ja vasemmalta..ja edestä. Tissit vieläkin kipeät, vaikka pregnylistä jo aikaa aikalailla. Ja väsyttää tosi paljon. mutta tosiaan kaikki oireet saattaa johtua lugeista. Vielä saa odotella jonkin aikaa ennenku pääsee testailee..:)
 
Pahoittelut tvvo ja perhone :( :hug:

Pantalaimon suositus on pistää menopur samaan aikaan, mutta eikös kaikissa lääkkeissä, joita säännöllisesti esim. syödään, ole se "heittohaitari" just joku 2-3h. Että en kyllä uskoisi sen haittaavan jos pistät aiemmin. Itse tuikkasin suht samaan aikaan aina, pari kertaa taisi olla tunnin heitto.

).( Mulla on tänään tullut jotain ihme tuhrua... :/ Tässäkö tää nyt oli? Vasta pp8! Mitähän kummaa... Ei kai se täti jo nyt...? :eek: Ei se mitään vuodoksi sanottavaa ole, vaan ihan ruskeeta ja pyyhkiessä meiningillaä. (sorry kuvaava kirjoitus... )
 
Kerrotaan tännekin aamun hyvät uutiset (vaihteeks niitäkin..), eli pääsen peruutuspaikalle leikkaukseen ja se ois nyt tiistaina!! Maanantaina meen sinne tarkistukseen, otetaan mm. hemoglobiini, katotaan mitä endo on "tykänny" noista lääkkeistä jne. Huh, kyllä jo jännittää.. mutta vihdoin homma alkas oikeesti edetä jotenkin.. :D Ja tänään on mun esikois- ja samalla edelleen kuopusjäbäni synttäri, ihan uskomatonta että onko siitä "salipakerruksesta" tosiaan jo 12 vuotta :eek: :heart:


Pahoittelut perhone ja tvvo :hug: :hug:

astrid, onko tippuminen tyrehtyny..? Jospa se ois ollu nyt sitä paljon puhuttua kiinnittymisvuotoo?! =) bd
 
risupesä: Hieno homma! Siitä ne asiat taas lähtee luistaan. Onko sulla tietoa kuinka pian leikkaukseen jälkeen voi aloitella hoitoja vai joutuuko pitään jotain taukoo?

verve: Ei mullakaan clomeista ollut mitään tuntemuksia, joten ei mitään hätää, kaikki on varmaan hyvällä mallilla. Teilläkin se h-hetki sitten lähestyy! =)

ON: Olen pitänyt vähän palstataukoa, mutta ei ole kyllä ollut mitään kerrottavaakaan. Juttujanne olen kyllä käynyt ahkerasti lukemassa. Meillä olisi ensi viikolla se suunnittelukäynti, joten meilläkin sitten alkaa asiat eteneen.

Piinailijoille tsempityksiä ja +++++puhureita! :whistle:
 
Irene, ne pyritään alottaan mahdollisimman pian, 1-2kk sisään. Yks pelko onkin että joku toinen lääkäri rupeis ehdotteleen vielä jotain puolen vuoden kotiyritystä - ja PAHH! :x No, ei kai sentään, jos sinne epikriisiin on viimeks kirjattu se suunnitelma ivf.stä..
 
risupesä: Mahtavaa! Hienoa, että hommat lähtivät rullaamaan. Ja pojalle onnea! :flower:

verve: Mulla ei ole tullut clomeista mitään oireita ekoihin päiviin, joten älä huoli. Kyllä ne vaikuttaa, vaikkei mitään tunnukaan.

astrid: Mulla tuli viime kierrossa pp7 samanlaista pientä tuhrua. Voi olla kiinnittymisvuotoa, tai sitten jotain muuta. Pidetään peukkuja... b=)d

ON: Otin eilen pistelyvälineet mukaan ja pistin samaan aikaan kuin normaalisti. Vähän vaati mielikuvitusta löytää sopiva soppi, mutta onnistuin. :D Nyt alkaa tuntua pientä tykytystä munasarjoissa.
 
Sit olis laivareissu takana.. :) huh vähän on väsähtänyt olo.. vielä mietin lähtiskö kuunteleen Movetronin keikkaa.. :D
Mutta joo, ei täällä kyllä mitään tuntemuksia mistään raskaudesta oo.. enemmänkin rinnat kipeet ja maha kipee välillä, samanlai mitä ennen menkkoja sillon marras-joulukuun vaihteessakin.. viikko ois vielä piinailua edessä, menkkoja mä odottelen alkaviks vaikka pettymyshän se on silti vaikka kuinka "tietäis" etukäteen ettei oo raskaana.. Mutta juu ei tänne siis mitään ihmeitä sen asian puolesta.. :)
 
Kiitos Pantsu B) :flower: onhan tää itsellekin aina iso juhlapäivä,..ja varsinkin kun omat synttärit tuppaa nykysin jo olemaan lähinnä masentavat..ei sitä vuosien karttumista enää tässä iässä ja etenkin tilanteessa huvita oikein juhlia :ashamed:
 
ihanaa -lauantai :flower: :flower: mahtavaa kun on vapaa viikonloppu. Olen taas toista päivää clomeilla liikenteessä ja kiukku on valtava. Paljon pahempi olo kuin ed. kierrossa. Eilen kiukuttelin pitkin päivää ja nyt kauhulla odotan uutta päivää että mikä hirviö minusta tänään ilmestyy :LOL: :LOL: viime kierrossa helpotti kolmannen tabletin myötä -sitä odottellessa... vatsaa nippailee ja kipuilee aika komiasti jo nyt. Pillereiden aikaan mitään tuntemuksia ei koskaan ollut ja yli vuoden pillerittömänä nippailut kierto kierrolta vahvistui ja clomit vasta kunnon rumban aloittikin.

risupesä; mahtavaa että sait sen ajan jo nyt. Olet kyllä ansainnut kaikkea hyvää ja tämä olkoon vain ensimmäinen niistä hyvistä jutuista joita on luvassa. tsemppiä tiistaille :heart:

piinailijat; plussatuulia teille. toivotaan että astridin tuhru on sitä kiinnittymisvuotoa ja että jastun fiilikset tätistä osottautuvat vääriksi. tsemppiä kaikille. toivottavasti kuullaan pian myös rosetalta hyviä uutisia! :)
 
Huoh,pitkään aikaan taas jaksanut kirjoitella mitään :ashamed:
Täällä pp 9!! Luomu ovis tuli kuin tulikin km jälkeen vaikka mitään oviksia edes odottanut =) Tosin sekaisinhan tää kierto on, kp 25 ovisplussa :eek:
Nyt sitten odotellaan..vaikkeimitään odottamista taida olla |O

Halit niitä tarvitseville :hug:
Ja ++++++++++++++++++ onnea jokaikiselle :heart:

Risupesä ihania uutisia sinulla =)
 

Yhteistyössä