Odotuksen odottajat!part II

Tamtam: Olen itse syönyt kolme kiertoa clomeja ja minulla oli ainut sivuvaikutus yöhikoilu. Mielialan vaihtelua en ainakaan huomannut ja eikä mieskään kyllä valittanut. :LOL:

Taitaa olla aika yksilöllistä miten kroppa noihin reagoi. Mä ainakin säikähdin sillon kun niitä sivuvaikutuksia luin, että uskallanko syödä ollenkaan. Mutta hyvin meni sitten loppujen lopuksi ja lääkärikin ensimmäisen kierroksen jälkeen kysyi, että tuliko sivuvaikutuksia eli ilmeisesti olisivat sitten vaihtaneet lääkityksen, jos ois ollu pahat sivuvaikutukset.
 
Keskiviikko 4.3.2009[/u]



TOIVOJAT

IVF/ICSI
Veena............yk23.........ivf tulossa....................................5/24-28
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf vko14..........................14/n.28
Sannuli-81.........8/07..............1.ivf:n 1.pas.maaliskuussa...18/26-30
Irene80.........6/06............ivf/icsi tulossa..........................22/28-32
dreamer78..........................ivf/icsi tulossa.......................22/34
Milde...............yli 1,5v..............2.icsi.................................32/26-29
emily81.........07/07............1.icsi/ivf vko8.........................36/27-30
Gilmore...........kesä07..........ivf tulossa...............................39/?
Hilma78..............................yasmin,puregon,icsi................46/?
Tiinuli81..........................primolut, puregon, 2.IVF..............?/?

IUI
Rosetta.....7/07...1 IUI,clomit, menopur,pregnyl............6/30
perhone..........10/07......................................................8/27
verve..........11/06..............clomit..................................11/29-34
Evenstar.............yk2.........metut,clomit.........................13/26-79
tvvo..................................gonalF, pregnyl, luget.............?/?
Tamtam.......yli 1v.............2 IUI, clomit, pregnyl...............?/?

Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
Jennyli.........yk6...........clomit+terot....km1/09..................39/32
Tanjuska2107....1v2kk.......tutkimukset.............................?/?


Piinailijat
Linnia.................2,5v....puregon, pregnyl....................14/25-28, pp1
Pantalaimon....9/07....clomit, menopur, pregnyl, luget....17/29, pp1
Iines-74.......................clomit, menopur,pregnyl..............?/?, pp7
Plamsu75.....3v..............1 IUI, clomit............................21/?, pp9
jastu...................yk2..........clomit,pregnyl,iui..... ..19/30-34, pp13
millis1981..........................ivf/icsi vko8...................33/27-28, pp14
astrid.................3,5v........menopur,pregnyl,iui......34/28-35, pp14

Haamuilijat


Taustailijat
Justiina80..........11/05
Rouva B.............3v tjot
risupesä.............4/06.....orgametril,laparoskopia 3.3.,ivf
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion......2v4kk...........luomu, km 02/09
digi81........2/07.............tutkimukset
Tähtisäde......11/07..........icsi +, km 03/09



PLUSSAT 2009

Viol.........8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget

 
Mut voi lisätä piinailijoihin, tänään siis pp0. :D

Yhdeltätoista lähti 75 miljoonaa siimahäntää liikkeelle, niistä 90%:a oli hyvin liikkuvia. Lääkäri kehui, että oli loistava tulos. Ensin lääkäri ei meinannut millään saada katetria kohdunkaulakanavaan, mutta kun vaihdettiin pienempi katetri, niin sitten onnistui. Kyllä se ilkeää teki, etenkin kun oli rakko täynnä! :|

Mulla ei muuten katsottu ultralla ollenkaan follien tilannetta! :eek: Vähän sitä ihmettelin. Toisaalta, eipä siinä nyt välttämättä mitään katsomista olisi ollut. Tänään on juilinut tosi kovaa tuota oikeaa munasarjaa, joten eiköhän munasolu(t) ole iroamassa.

Tamtam: Mulla ei mielestäni aiemmin ollut clomien kanssa sivuvaikutuksia, mutta tässä kierrossa kun oli Menopur ja Pregnyl mukana, on ärsytyskynnys ollut aika matala. :ashamed:
 
Tervehdys!

Olen ihan pihalla kaikesta mitä täällä on tapahtunut ja en nytkään kerkiä lukemaan kuulumisia :ashamed: Nyt on ollut niin paljon muuta mielessä että ensimmäisen kerran pitkään aikaan lapsi-asiat eivät ole olleet se oleellisin huolen aihe. Ensi viikolla palailen kuitenkin tänne takaisin ja silloin pitäisi olla jo tiedossa että koska päästäisiin taas tässäkin asiassa eteenpäin.

Kaikille pettyneille iso :hug:

Piinailijoille onnea matkaan b :) d ja uusille pinoilijoille tervetuloa :wave: Hienoa myös että niin monella on lähtenyt hoitosuunnitelmat käyntiin.

Pantsu: b :) d, josko tämä inssi nyt vihdoin sen onnen toisi! Hyvältä kuulostaa ainakin lähtökohdat!

ps. mulla muuten menossa kp 4/24-28 ja yk 23 jos joku viitsi päivittää. Kiitos ja kumarrus :)
 
Täällä veenan kaverina toinen ihan pihalla :whistle: ...täällä on tapahtunut ihan hirveesti sitten viime visiitin!

Uusia on tullut -hyvä, hyvä :wave: Tervehdys vaan teille iines-74 ja plamsu75.

Jutut jäi tuonne edelliselle sivulle, joten yleinen peukutus vaan kaikille sitä tarvitseville :) Ja..

astrid, kuulostat olevan varma nakki! Epämääräinen tuhru epänormaaliin ajankohtaan ei voi merkata kovinkaan montaa asiaa ;) -> :heart:
Olikos niitä folleja sinulla kaksi?

risupesä, olen tosi iloinen, että sinulla asiat ovat viimein menneet eteen päin! Kyllä sitä olet jo odottanutkin, onnittelut!
Ja tosiaan, mieti vaan sitä, ettei endo ainakaan ollut levinnyt tai paiseet kasvaneet. Eiköhän siitä ole ihan hyvä lähteä sitä vauvelia tehtailemaan!

rosetta, :hug: Elämä on todettu monta kertaa epäreiluksi, niin taas sinunkin kohdallasi. Kolmella follillakaan ei sitten onnistunut, ihan tosi harmi :(

pantalaimon, ihanaa, pääset piinailemaan! Rentoja tulevia viikkoja;)

veena, akkujen lataus on välillä paikallaan. Harmi vaan, että teillä lisähuolia siellä. Jaksamista kaveri!!

).( Ovis taisi sitten oloista päätellen olla eilen. Kaksi päivää etuajassa. Lämmöt tänään aamulla oli 36.77 eli nousussa juu. Täytyy huomenaamulla vielä varmistaa ja jos hipoo jo 37:ää niin sitten on soitettava polille ja aikaistettava ultraa parilla päivällä. En kyllä tohdi piikittää puregonia 150IU 7päivää ilman, että ultrattais välillä! Näin menis jos mentäis sillä alustavalla ivf-aikataululla.
Niin ja onhan tässä se minimaalinen "pelko", että mitäs jos se luomuihme nyt sitten sattuiskin tapahtumaan just tässä kierrossa...
:/ ...laittaa miettimään, että millon lähen ostamaan piikit. Täällä tuppukylissä ne kun on tilattava apteekkiin. Ja piikitys on aloitettava jo kp2. Tosi hankalaa. Tuskin apteekkiin päivässä saadaan tavara toimitetuksi. Hankalaa!
 
Kirma mitä jos tilaat ne apteekkiin nyt, mutta haet vasta kp 1? Tai jos ei ole silloin auki, hae valmiiksi vaan yksi puregonpen ja sitten loput kun varmuudella on tarvetta?

Mä tein noin, soitin apteekkin ja kysyin onko teillä sitä ja tätä, viikon päästä tarvin. Ne sano että ei oo, hepä tilaavat. Hain yhen puregonin ja loput sitten joskus alkukierrossa. Tietty kun ei nimellä tilaa niin on pienenpieni riski että joku toinen hakee sen siinä välissä, mutta jos teillä on kovin pieni kylä niin onko kovin suuri riski...
 
gilmore, ai että minun ei ole sitten pakko käydä hakematta sitä lääkettä vaikka olen sen tilannut? (Jos niin onnellisesti kävisi...)Minä kun luulin, että se on sitten myös haettava sieltä.
Olispas loistohomma jos tuon tilauksen saisikin tehdä noin kun kerroit! Meillä tosiaan täällä niin tosi pienet piirit, että eipä taida olla pelkoa, että joku toinen sen kävisi sitten sieltä ostamassa.
 
Tamtam: Taitavat olla tosi yksilöllisiä nuo clomien sivuvaikutukset. Mulla tosiaan mielialaan vaikuttanut eniten, yöllä myös hikoilua kuten Irene80kin kertoi. Kyllä tästä selviää ihan hyvin =)

:attn: Onko muilla ollut vatsakipuja vasta pari päivää clomien lopettamisen jälkeen? Mulla on tänään ollut selvästi enemmän vatsakipuja ja lauantaina otin viimeisen clomin.
 
Kirma: kaksi Follia oli inssissä irtoamassa ei kolmea =). Eipä tuo hirveä pettymys ollut, kun en antanut itseni toivoakaan mitään. Ei kun uutta putkeen vaan. Toivottavasti kierto pysyy suht lyhyenä että keretään ennen pääsiäistä seuraavaan insiin. Sitten siirtyykin seuraavat hoidot kesätauon jälkeiselle ajalle. Mutta eipä sekään hirveästi haittaa kun kesällä on kuitenkin muutakin ohjelmaa ja onhan meillä vielä mahiksia onnistua clomiekin avulla, kun ei ne miehen simpat kuitenkaan niin huonoja ollut =) .
 
millis1981 :eek: :eek: et oo tosissas!
Siis minä taidan kyllä panikoida ihan liikaa jo tässä vaiheessa :ashamed:
Meillä on aikataulun mukaan piikittelyä kp2-6 ja kp6 kontrolliultra. Mutta tuo sinun 9pv kuulostaa kyllä uskomattoman pitkälle ajalle! Toisaalta lohduttaa tieto, että voivat verikokeellakin tarkistaa tilanteen ja sitten repivät sen ultra-ajan jostakin, niin kuin ilmeisesti sinulle kävi. Ja hyvinhän sinulla sitten loppujen lopuksi kaikki meni. Se lohduttaa:)
Jokos siellä testit polttelee?

rosetta, taisin sekoittaa sinut johonkin toiseen..jollakin ne kolme follia oli.
Mutta silti, kahdellakin pitäisi kyllä onnistua :/ Ja jokuhan tästä meidän pinosta sai tuplauutiset inssin tuloksena. Mutta tämmöistä tämä on. Vaikka siihen epäonnistumiseen koittaa asennoitua jo valmiiksi, on se pettymys kuitenkin aina pettymys.
Parempaa onnea tulevaan ja nopsaa ajankulua alkukierron päiville :)
 
Kirma; Mä tilasin apteekkiin koko arsenaalin lääkkeitä, varmaan tonnilla, ihan omien reseptien kanssa, nimen kera. Enkä hakenu niitä läheskään kaikkia, repivät vaan ne teipit resepteistä pois eikä sanoneet mitään. Ei se tilaaminen ole velvoite ostamaan. Ainakaan meidän apteekissa.

Kuuluisko aina käydä ultrassa ennen kun pistokset alkaa?? Tyhmä minä..
Mulle voi päivittää kp 15
 
Kirma: Mäkin tein niin et tilasin lääkkeet valmiiks apteekkiin ja varasin ne omalle nimelle. Sillon ei ollut vielä ihan satavarmaa et mennään näillä lääkkeillä. Ne sano apteekissa et jos käy niin et en sitten niitä tarvikkaan, niin ilmottaa sinne niin he ottaa ne pois varauksesta. Ei niitä ole pakko ottaa vaikka tilaakin. Hoitaja neuvo mua toimiin näin käynnin yhteydessä.
 
Kirma Joo näin oli. :) Olin itsekin aika ihmeissäni tuosta hommasta, mutta hyvin meni sitten onneksi. Mulla otettiin kp 6 verikoe joka tosiaan oli todella pahasti korkealla ja epäiltiin hyperiä. Mutta olikin sitten niin, että muniksia oli sikana ja ne oli tosi isoja. Poltettelee ne tuolla kaapissa. Meinasin jo tänään tehdä, mutta odotan nyt kiltisti aamuun. Ärsyttävää vaan mennä sitten heti kuudeksi töihin. varsinkin jos on nega.
Vielä siitä ylimääräisestä ultrasta, niin mullekin soitettiin töihin, että aamulla heti klo 8 tultava ultraan. Niillä on vissiin ainakin Väestöliitossa ylimääräisiä aikoja.

Hilma78 Mulla oli ainakin ns 0-ultra ennenku aloitin pistokset. Katsottiin et Synarela oli toiminut oikein yms.
 
Tähtisäde oon ihan mielettömän pahoillani! Voimia... :hug:

Kirma kyllä sen pitäis onnistua, mulla onnistu ainakin ja ihan lääkäriltä sain tän vinkin. Kai apteekit on tottunu, voihan se lääkitys vaihtua lekurin käskystä muutenkin. Tai selviää vasta paikanpäällä että on joku yliherkkyys tms. Soita vaikka nimettömänä sinne apteekkiin.

Pantsu varmaan sen inssin jäljiltä julii jos joutuivat sitä kohdunkaulaa vähän oikomaan. Mahtava määrä simppoja teillä lähti!
 
Tähtisade: Voimia sinulle kovasti :( :hug:

Mut voi kanssa laittaa piinailijoihin, tänään siis oli inssi. Teki ilkeetä ku jollain pihdeillä oikasivat että saivat katetrin menemään, nyt on aika arkana paikat. Yksi isompi folli oli ja limakalvo kuulemma hyvä. Miehen simpatkin oli nyt parempia pesun jälkeen kuin aiemmin.
 
tähtisäde, eikä!!
Minun olikin päivällä tarkoitus huudella sinua ja kysellä kuulumiset, mutta empä olis noin ikäviä uutisia halunnut kuulla :'( :'( Se on se pahin painajainen, joka liian pitkään piinaillutta voi kohdata. Nyt ei auta muu kuin koittaa surra, jossakin vaiheessa tulee se päivä, kun ei enää niin itketä ja voi jo suunnitella tulevaisuutta.
Mutta tiedän, miten sitä siitä kahdesta viivasta asti jo kuvittelee mille pieni näyttää, suunnittelee huoneen ja valitsee nimiä. On niin julmaa, ettei sen onnen annetakaan kestää. Toivotan sinulle ja miehellesi hirmuisesti voimia ja ennen kaikkea uskoa tulevaan :hug:

hilma78, iines-74 ja gilmore kiitos teille ihanat :heart: Valaisitte tietämätöntä! Ja empä taidakaan olla ainut tuppukyläläinen ;)

millis1981, eihän sieltä voi mitenkään tulla muuta kuin kaksi viivaa?! ++++ :whistle: sinulle ja koita saada nukutuksi ;)

verve, folli(t) siellä kolottaa, tuo on sitä positiivista kipua, tietää, että varmasti siellä jotakin tapahtuu!

linnia, siimahännät tehkööt taikojaan!
 
Keskiviikko 4.3.2009[/u]



TOIVOJAT

IVF/ICSI
Veena............yk23.........ivf tulossa....................................5/24-28
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf vko14..........................14/n.28
Sannuli-81.........8/07..............1.ivf:n 1.pas.maaliskuussa...18/26-30
Irene80.........6/06............ivf/icsi tulossa..........................22/28-32
dreamer78..........................ivf/icsi tulossa.......................22/34
Milde...............yli 1,5v..............2.icsi.................................32/26-29
emily81.........07/07............1.icsi/ivf vko8.........................36/27-30
Gilmore...........kesä07..........ivf tulossa...............................39/?
Hilma78..............................yasmin,puregon,icsi................46/?
Tiinuli81..........................primolut, puregon, 2.IVF..............?/?

IUI
Rosetta.....7/07...1 IUI,clomit, menopur,pregnyl............6/30
perhone..........10/07......................................................8/27
verve..........11/06..............clomit..................................11/29-34
Evenstar.............yk2.........metut,clomit.........................13/26-79
tvvo..................................gonalF, pregnyl, luget.............?/?
Tamtam.......yli 1v.............2 IUI, clomit, pregnyl...............?/?

Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
Jennyli.........yk6...........clomit+terot, km1/09..................39/32
Tanjuska2107....1v2kk.......tutkimukset.............................?/?


Piinailijat
Linnia.................2,5v....puregon, pregnyl....................14/25-28, pp1
Pantalaimon....9/07....clomit, menopur, pregnyl, luget....17/29, pp1
Iines-74.......................clomit, menopur,pregnyl..............?/?, pp7
Plamsu75.....3v..............1 IUI, clomit............................21/?, pp9
jastu...................yk2..........clomit,pregnyl,iui..... ..19/30-34, pp13
millis1981..........................ivf/icsi vko8...................33/27-28, pp14
astrid.................3,5v........menopur,pregnyl,iui......34/28-35, pp14

Haamuilijat


Taustailijat
Justiina80..........11/05
Rouva B.............3v tjot
risupesä.............4/06.....orgametril, ivf
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion......2v4kk...........luomu, km 02/09
Tähtisäde..........11/07, icsi, km 3/09
digi81........2/07.............tutkimukset



PLUSSAT 2009

Viol.........8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
 
Tähtisäde :hug: voi ei... ei ole sanoja...


(.) < voi laittaa sulkeet nyt turvotuksen takia noin..
Leikkauksesta selvitty taas ja kotiuduttu.. Paljon siellä jouduttiin irrotteleen kiinnikkeitä, mutta munasarjojen tilanne oli parempi mitä pelkäsin. Se varsinainen endometriooma saatiin siististi pois ja ne pari pienempää ei kai ollukaan edes kun jotain tavallisia kystia, toisesta oli tullu vaan kirkasta follinestettä ja toinen ei ollukaan munasarjassa vaan sen vieressä, suolessa/vatsakalvossa. Että niin ne voi ultratkin erehtyä rakkuloiden laadusta ja sijainnista.. :) eli toinen puoli on ollu sittenkin pesäkevapaa koko ajan! Palleassakaan ei näkyny mitään vaikka pelkäsin sitäkin että ois levinny johki ympäri keuhkojakin..
Ikävämpi yllätys taas oli se, johon en ollu yhtään tajunnu varautua, että siniväriaine tutkimuksessa nestettä ei saatu virtaan johtimiin YHTÄÄN :eek: viimekshän 1,5 vuotta sitten vielä ne virtas hienosti läpi!! Eli joko nekin on sitten tukkeessa kumpikin (se niistäkin viimesistä luomutoivon rippeistä..) tai sitten, se selitti että kohtu saattaa siinä supistella niin että sulkee ne tiet...outoo kyllä, johtimet näytti muuten normaaleilta/terveiltä, eikä makroskooppisesti (??) havaittu kiinnikkeisiinkään viittavaa, että ihan täys mysteeri oli toi juttu.. No, varmaan ei oo ton perusteella pelkoo että kotiyrityksiä alettas enää pahemmin ehdottaa, päinvastoin suositti jatkaan lääkkeitä, jotta paikat pysys nyt mahdollisimman puhtaana.. ja eipä niitä ovulaatioita ois mitään järkee tuhlatakaan jos ne nyt oikeesti on tukossakin. Ohan se masentavaa jos sekin vielä kaiken muun päälle :'( ..tosin jotenki epäilyttää, kuinka niihin ei sit oo menny yhtään nestettä vaikkei näkyny kiinnikkeitä?! Ei kellään muulla varmaan oo vastaavaa käyny..? Siis että ensin ei ois menny mutta myöhemmin ei oiskaan ollu tukossa.. en tiä, kai tässä vielä koittaa jotain hataria luomuihmeluuloja elätellä, ettei kaikki ois siltä osin mennyttä :ashamed:

No, seuraavaks sitten tikkien poisto viikon päästä ja varasin jälkitarkastusajan kuukauden päähän polille. Voihan siitä varmaan kysellä lisää vielä että voisko tarkistaa uudelleen tai paremmin tutkia mikä tuubissa on vikana. Toisaalta niillä nyt ei hoitojen kannalta oo paljoo merkitystäkään.
 
kirma: Juu meidän suunnittelukäynti oli tänään ja ensi kierrosta lähdetään lyhyellä kaavalla etenemään. Jippii! Tosin piikittely pelottaa, mutta eikohän sekin suju. Arvioitu punktioaika on näillä näkymin vko13. Suunnittelukäynti oli jännä kun lääkäri kertasi samat asiat joista täälläkin on jo ollut puhetta niin ei silleen tullut uutena ja osas sitten heti kysyäkin. Lekuri päätti jo myös, että puolelle munasoluista tehdään IVF ja toiselle puolelle ICSI.
 

Yhteistyössä