Odotuksen odottajat!part II

Onks kellään kokemusta semmosesta, kun mulla oli keskiviikkona se eka inssi, ja siitä asti on ollut toi alavatsa kipee? Miks näin? Se on semmosta menkkamaista kipua. Tosi ärsyttävää, ei voi vahingossakaan unohtaa edes hetkeksi tätä inssi-touhua. Onks tää nyt sit pp3?
 
Iines Joo nyt on sulla pp3. Mulla on kokemuksia tosta et inssin jälkeen on alavatsa kipee.. ja toi on ihan totta että millä sitä vois hitto olla ajattelematta asiaa jos maha on kipee koko ajan.. :/ Sit mulla tuntuu nyt ja sama juttu sillon marras-joulukuussa et alavatsa tuntuu jotenkin vähän kovalta..
Mutta juu mulla toi maha kipu taitaa olla nyt jo sitä vaan et on ne menkat alkamassa..
 
Iines mulla oli kanssa alavatta kipee inssin jälkeen, lekuri sano että voi tulla ihan siitä kun on "sorkittu" siellä alakerrassa sen verran, ehkä katetri vähän nirhaissut jonnekin. Peukkuja piinailuun!

Täällä on menossa megakierto taas vaihteeksi, älkää ihmetelkö vaikka kiertopäivät paukkuu rumasti yli.
 
Iines mulla kans ili ekassa ja tokassakin inssissä alavatsa muutamia päiviä kipeä toimenpiteen jälkeen. Juuri menkkamaisesti, kuten kerroit.

risupesä upea juttu, että sulla asiat etenee! Olen iloinen puolestasi =)

Mulla ei ole mitään vuotoa ollut enään, joten odottelua nyt sitten vaan, kuinka tässä käy...

Mukavaa lauantaita! :heart:
 
Tiistai 3.3.2009[/u]



TOIVOJAT

IVF/ICSI
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf vko14..........................13/n.28
Sannuli-81.........8/07..............1.ivf:n 1.pas.maaliskuussa...17/26-30
Irene80.........6/06............ivf/icsi tulossa..........................21/28-32
dreamer78..........................ivf/icsi tulossa.......................21/34
Veena............yk22.........ivf tulossa....................................28/24-28
Milde...............yli 1,5v..............2.icsi.................................31/26-29
emily81.........07/07............1.icsi/ivf vko8.........................35/27-30
Gilmore...........kesä07..........ivf tulossa...............................38/?
Hilma78..............................yasmin,puregon,icsi................45/?
Tiinuli81..........................primolut, puregon, 2.IVF..............?/?

IUI
Rosetta.....7/07...1 IUI,clomit, menopur,pregnyl............5/30
perhone..........10/07......................................................7/27
verve..........11/06..............clomit..................................10/29-34
Evenstar.............yk2.........metut,clomit.........................12/26-79
Linnia.................2,5v....puregon, pregnyl......................13/25-28
Pantalaimon....9/07....clomit, menopur, pregnyl, luget....16/29
tvvo..................................gonalF, pregnyl, luget.............?/?
Tamtam.......yli 1v.............2 IUI, clomit, pregnyl...............?/?

Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
Jennyli.........yk6...........clomit+terot....km1/09..................38/32
Tanjuska2107....1v2kk.......tutkimukset.............................?/?


Piinailijat
Iines-74.......................clomit, menopur,pregnyl..............?/?, pp6
Plamsu75.....3v..............1 IUI, clomit............................20/?, pp8
jastu...................yk2..........clomit,pregnyl,iui..... ..18/30-34, pp12
millis1981..........................ivf/icsi vko8...................32/27-28, pp13
astrid.................3,5v........menopur,pregnyl,iui......33/28-35, pp13

Haamuilijat


Taustailijat
Justiina80..........11/05
Rouva B.............3v tjot
risupesä.............4/06.....orgametril,laparoskopia 3.3.,ivf
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion......2v4kk...........luomu, km 02/09
digi81........2/07.............tutkimukset



PLUSSAT 2009

Viol.........8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
Tähtisäde......11/07..........icsi

 
Heippa!
Kävin tänään seurantaultrassa, toisella puolella oli 12mm folli ja toisella puolella 10mm folli, lisäksi pienempiä. Perjantaina on sitten eka inssi, hui :D Pistän torstaina klo 6 aamulla pregnylin, vähän sen sekoittaminen jännittää. Hoitaja kyllä antoi hyvät neuvot. Lääkäri katsoi, että limakalvo oli vähän ohut, vain 6mm. Mutta oli luottavainen, että ehtii paksuuntua ennen perjantaita vielä. Mikä teillä on ollut limakavon paksuus ennen inssiä? Mut voi varmaankin siirtää IUI listaan kun seuraavan kerran päivttää listaa, kiitos!!:)

Rosetta: :hug:

Mitäs Piinailijoille kuuluu? :)
 
Rosetta: Suuret halaukset! :hug: :hug: Voi harmi. Onnea uuteen kiertoon!

Koskas jäljellä olevat piinailijat ryhtyvät testailemaan?

ON: Irrotuspiikki pistetty ja nyt juilii mukavasti mahassa. Huomenna inssiin. Vähän jo jännittää...
 
verve: Kiitos tsempeistä! :) Mulla on ollut clomeillakin sopivan paksu limakalvo, mutta nyt oli niiden lisäksi käytössä Menopur. Se kypsyttää munasolua ja samalla vissiin kasvattaa myös limakalvoa. Mulla taisi olla seurantaultrassa limakalvon paksuus 6,5 mm:ä, ja silloin oli kp 10. Inssi on huomenna eli kp 16.
 
Olen jo pitkään seuraillut ketjuanne taustalta, mutta en ole rohjennut itse kirjoittaa. Nyt ajattelin, että jos vain mukaan mahtuu, niin mielelläni tulisin kanssanne ilot ja surut jakamaan. :) Itselläni tilanne on tämä: Yritystä takana yli vuosi, testit tehty ja vikaa kummastakaan ei löytynyt. Ensimmäinen inssi tehtiin luomukiertoon, ainoastaan Pregnyl oli apuna. Tänään on pp13 ja testi näytti kirkkaan negan. :'( Seuraavaa kiertoa siis aloitellaan, heti kun täti vain saapuu. Nyt mukaan pitäisi ilmeisesti ottaa clomit. On ihanaa, että löytyy tällaisia ketjuja, joita lukemalla huomaa, että ei tämän asian kanssa olekkaan ihan yksin.
 
Tamtam: Tervetuloa mukaan =)

Soittelin tänään polille inssin tuloksesta ja kyselin samalla tietoja miehen tokasta simppa analyysistä. Hieman oli parannusta tullut. Nyt normaali muotoisia oli 4% kun viimeksi oli vaan 2%. Minusta kuulostaa ihan hyvältä, kun liikkuvuus ja määrä on on kuitenkin hyvät eli viiterajojen yläpuolella =) .
 
Tervetuloa uusille palstailijoille. :)

Pantamolainen Tsemppiä inssiin. :)

Mä ajattelin odotella keskiviikkoon asti testin tekemistä. Se oli ohjeissakin. yritän malttaa odotella. ;) Koko viikonlopun ajan ollut tunne, että ihan just alkaa menkat, mutta eipä noita oo vielä näkynyt. Lämmöt olleet koholla viime viikon keskiviikosta lähtien, 36.9-37.2. Mutta itte kun en oo mikään lämpö expertti niin en osaa sanoa noista mitään.

Meillä rankka ilta tiedossa. Hyvä ystäväni sai eilen aamulla vauvan ja pyyteli tänään sairaalaan katsoo sitä. Joten sinne nyt ollaan menossa. saas nähdä miten toi reissu menee meiltä.
 
Juu eipä tänne edelleenkä mitään erikoista.. odottaa vaan jo että päivät kuluis!! Mä odottelen testaamista lauantai aamuun jos ei menkat ala sitä ennen niin testailemme sit sillon.
Mites se oli jotain ku tosta valkovuodosta pysty päätteleen onko raskaana? Mulla ainaki sellasta ehkä vähän kellertävää ja vähä kokkareisen puoleista.. Voiko siitä nyt sit analysoida jotain?! :D
Muuten on ihan ok olo ja välillä taas tulee sitä et jos sitä sittenki olis raskaana mut kyllä silti päällimmäinen tunne on se että en olis ja ehkä jo pettymys valmiiks siitä.. Oon miettiny että kumpi on "pahempi" huomata, se että menkat alkaa vai se negatiivinen raskaustesti, mutta toisaalta luulisin kuitenkin että se raskaustesti kirpasis enemmän..
Noh tänään alko koulukin taas hiihtoloman jälkeen ni menee päivät sillai suht nopeesti.. toivottavasti.. :)
 
Moi taas! Mulla nyt siis pp5. Vatsakipu oli pois vissiin päivän, mut heräsin viime yönä muutaman kerran oikeen kunnon nirhasuun. Ja nyt tänään on ollut melkomoisen runsasta valkovuotoa. Ei tää nyt kai vielä voi olla mitään oiretta suuntaan tai toiseen? On vähän liian aikaista. Eikä nää nyt vielä voi olla mitään tulevien menkkojen oireitakaan, mulla on kuitenkin vasta kp19 menossa. Normi kierto jotain 28-32 välillä. Omituista. Mulla aika tuntuu matelevan, kokoajan vaan kyttää tuntemuksia, vaikka päätin etten... :headwall: Sorry tää tilitys.
 
Tamtam: Tervetuloa mukaan joukkoomme!

millis1981: Peukkuja pidetään et nyt tärppää :) Tiedän että on todella raskasta mennä sairaalaan katsomaan pientä vauvaa :hug:

Muille piinailijoille kanssa plussatuulia :heart:

Rosetta: Hienoa että simpoissa oli ollut parannusta, kyllä se aina nostaa mielialaa ku tapahtuu välillä jotain positiivistakin kehitystä.

Oma napaa: Perjantain kävin ultrassa ja inssi olis sitten huomenna. Eilen pistin pregnylin. Odotukset ei toisaalta oo kovin korkeella ku tää on jo neljäs inssi. Mut ainahan sitä kuitenkin toivoo ja pettyy.
Te muut tiedätte aina limakalvojen paksuuden ja follien koot, mut mulle ei lääkäri taaskaan sanonut mitään, enkä tietysti siinä tohinassa tajunnut edes kysyy. Kysyttekö te aina vai kertooko lääkärit ne teille automaattisesti?

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

 
Hei! Tulenpa minäkin esittäytymään tänne, ja toivotan onnea kaikille plussanneille ja voimia kaikille vielä asian kanssa painiville :hug: !
Meillä ei ole syytä lapsettomuuteen löytynyt, kolme vuotta aika tarkkaan nyt yritystä takana ja 4 kiertoa syöty clomeja, ei apua ja nyt menossa ensimmäinen inssikierto kp20/pp7.
Iineksen kanssa samanlaisia tuntoja, vatsa on ollut kokoajan kipeä, välillä vähän hellittänyt, mutta taas juimii. Sen lisäksi olen kyllä auttamattomasti väsynyt ja viime torstaista saakka lämpö tuolla 37,2 - 37,5 tienoilla. Tiedä sitten flunssako vaivaa, vai mikä?
Tuskaisaa on tosiaan odottaa sitä päivää, milloin voisi testailla, kun miele tekisi marssia hakemaan niitä testejä kasapäin ja aloittaa jo... Toisaalta pitää taas valmistautua siihen henkiseen pettymykseen, kun ensi viikon alussa se sitten on joko tai...
Meille tehdään inssi 3 kertaa, jos ei tul9osta niin siirrymme ivf-jonoon.
 
Plamsulle myös tervetulotoivotukset! :wave: Pitkään olette tekin yrittäneet. Toivottavasti inssi toisi teille sen kauan kaivatun plussan! :hug:

Iines tämä on juuri oikea paikka tilitykselle! :D Mäkin kauhulla odotan jo niitä piiitkiä piinapäiviä... Tuntuu, että tää alkukiertokin on ollut ihan ennätyspitkä.

Rosetta: Minustakin tuo on jo selvä parannus edelliseen. Onnea siis hyvästä simppatuloksesta! :)

Linnia: Mun lääkäri sanoo aina hoitajalle follien koon ja limakalvon paksuuden ja siitä sitten poimin ne. Taidettiin ne tällä kertaa kirjata myös hoitosuunnitelmaan. Mutta, ei meillä kyllä lääkäri mitään suoraan sano! Pitää itse tajuta kysyä tai poimia siitä keskustelun lomasta. :kieh: Mun entinen gyne (jolla kävin siis ennen TYKSiä ovulaation induktiossa) kertoi aina tarkkaan mitä teki ja mitä ultrassa näkyi.

ON: Olen ollut huomattavan kärttyinen tässä pari päivää. En tiedä johtuuko hormoneista vai mistä, mutta pinna on ollut kireällä kuin viulun kieli. :ashamed: Ei kovin mukavaa miehelle...
 
Tervetuloa uusille! :wave: Ja :hug: pettymyksen kokeneille!

Tänään menikin koko päivä sairaalassa erilaisia käyntejä odotellessa.. ensin aamusta labraan perusverenkuvaan, sitten osastolle sairaanhoitajan/kätilön esitietojen kyselyyn, sit gynen tarkastukseen ja vielä anestesiahoitajalle hastatteluun.
Olin vähän pettyny ettei ne endopaiseet ollu pienentyny parin kk lääkityksellä puolta senttiä enempää tai ollenkaan, vaikka pitäs kai olla tyytyväinen että edes sen verran ja ettei etenkään ollu kasvanu enää.. muuta niille ei kai voi tehä kun leikata pois jos ne ehtii tulla, ainoo vaan että siinä on joka kerta koko munasarjakin vaarassa :( jatkossa en uskaltas olla ollenkaan ilman lääkitystä, kun luomuyrityskin tuntuu niin turhalta..
Lisäks masensi kun jouduin oottaan tota viimesintä käyntiä synnytyssali-osaston sumennettujen lasiovien vieressä.. sieltä kuulu etäisesti jotain voihkeita ja näky menevän kiireisiä kätilöitä.. tuli vaan mieleen että mulla noiden ovien toiselle puolen on aivan h***tin pitkä matka..jos sinne päädyn enää ollenkaan, koskaan.. :ashamed:
Aika paskoissa fiiliksissä tulin kotio kun mietin vaan että jos huomenna onkin munasarjasta jokkut säälittävät rippeet enää jäljellä tai ei mitään! Gyne koitti lohdutella että kyllä yhdelläkin pärjää.. joopajoo, puolet vähemmän mahdollisuuksia (munasoluja) kuitenkin, ja sit aloin jo kelata kaikkia lahjamunasolujuttuja ja alkio"adoptioo" että paljonhan niitä on yleensä tarjolla jne .. vaikka ehkei nyt aina pitäs alkaa etukäteen pelkään just pahinta, mutta...no, eihän sille sit mitään vois :ashamed:
 
tervetuloa tamtam ja plamsu75 :heart: plamsu75; lämmöthän nousee aina oviksen jälkeen ja kuulemma pysyvätkin ylhäällä jos raskautuisi. itsehän en sellaisesta vielä tiedä :p mutta että tuolle lämpöilylle on ihan hyvä selitys.

rosetta voi harmi :hug: no ensi kierrosta sitten. ja mahtavaa että miehen tulokset parani.

vervelle, pantalaimonille ja linnialle tuhannesti tsemppiä inssiin! hauska että näin monella samana päivänä inssi... Linnia; riippuu varmasti lääkäristä mitä kertoo ja miten. Kysy ens kerralla mitä siellä näkyy. Onhan se kivempi tietää mitä on saanut aikaiseksi =)

pantalaimon: mulla on samat fiilikset... kiukuttelen ihan koko ajan -raivo ja kiukku tulee alkaa ensimmäistä clomista ja loppuu puregonipäivänä, jolloin alkaa itku :'( että mie olen ainakin pistänyt nämä täysin clomien piikkiin. en mä oikeesti ole tällainen.

millis, jastu ja astrid; tsemppiä loppupiinailuun. peukut on pystyssä!

ON: kiukuttaa ja vatsaa nipistelee tosi kipeesti välissä. ihan pelottaa kuinka monta niitä nyt on? viimeksi pienimillä oireiluilla kolme isoa! olo on ollut tosi tahmea nämä clomipäivät että oikein odottaa jo keskiviikkoa ja puregonia :) perjantaina ultrataan!

 
Mulla menee nyt ihan hätäilyski, arvatkaa kuka pöhlö teki jo ekan testin, ihan kuin se vielä viikkoa ennen mitään kertoisi...Ihminen on joskus tosiaan hölmö ja malttamaton. Toisaalta jokainen meistä, joka tämän asian kanssa painii, miettii hetkittäin kaikkea hassua ja toivoo samalla, kun epätoivo kalvaa sisältäpäin.

Tajusin itsekin vasta nyt jälkeenpäin, että enhän tajunnut kysellä siellä inssissä mitään, enkä vissiin oikein kuunnellutkaan, mitä lääkäri puhui. Ensi kerralla sitten olen viisaampi myös sinne mennessä, kun/jos se kerta vielä tulee...

Ihanaa, kun on tällainen paikka, missä voi purkaa omia tuntemuksiaan, ja toisaalta valaa myös niiden positiivisten kokemuksien myötä uskoa tulevaan myös kanssasisarille!



:heart:
 
Tervehdys minultakin tamtam ja plamsu75:wave:
Risupesä: Varmasti päässä pyörii kaikenlaisia pahoja scenarioita, mutta eikös me luoteta, että kaikki alkais sulla helpottamaan :hug: Mä ainakin peukutan täälllä lujaa db
Linnia: Mulle lääkäri viimeksi ainakin kertoi follien koot ja limakalvon paksuuden, näytti oikein ruudulta =) Varmaan vaihtelee lääkärin mukaan, mulla on ollut Taysissa joka kerta eri lääkäri. Osa kertoilee itse enemmän ja osalta joutuu kyselemään. Kaikki ovat kyllä olleet oikein mukavia.
Pantalaimon ja perhone: Mulla on kans clomit vaikuttanut mielialaan. Aluksi mieliala heitteli iloisesta kärttyiseen todella nopeasti, clomien lopettamisen jälkeen olen ollut sitten jotenkin tosi alakuloinen pari päivää. Miehelle tää ei varmaan oo ollenkaan kivaa :/
 
Juu, tänään tipahti clomi resepti postiluukusta. Olen aina ollut hieman epäileväinen kaikkien lääkkeiden suhteen, joten voisiko joku kokeneempi kertoa hieman clomien haitoista ja sivuvaikutuksista. Tuosta mielialan vaihtelusta ainakin verve kertoi, onko muita kokemuksia? Tietää sitten tuota ukkelia etukäteen jo varoittaa..
:D
 

Yhteistyössä