Odotuksen odottajat!part II

Millis: Kovasti tärppi onnea B)

Mie olen lomalla ensi viikon eli en pääse Tänne ihan heti infoamaan tuottiko inssi tulosta, enkä tiedä miten pääsen netin ääreen. Testipäivän iltana lähdetään risteilylle Tukholmaan. Saas näähdä saanko olla kuivin suin :LOL: .
 
Inssi olis takana sit.. mua ärsyttää.. oon siis aikas pessimistinen ihminen ja kysyin siltä lääkäriltä sit et mites se onnistumis prosentti nyt on että koska vois toivoo onnistuvansa niin se sano et kolmas tai neljäs kerta.. mutta yksilöllistä.. nyt mulla on niin sellanen tunne et hitto täähän on ihan turhaa tuolla ravata ja maksaa jos tietää jo varmaks suunnilleen etten tästä raskaudu.. mutta joo ehkä mun mieli tässä päivien myötä muuttuu.. ajattelin etten testais nyt ollenkaan kun 5.3. sais testata mut aattelin et odottelen et menkat alkaa jos alkaa ja jos ei ala ni testaan sit kuudes päivä.. samaten kysyin siltä lääkäriltä että kuinkas monta näitä inseminaatioita tehdään niin se vastas että 6, kuullostaa aika paljolta kun eikö täällä oo ollu puhetta n. neljästä.. mutta en tiedä sit et onks se naispareilla jotenki eri asia.. en tiiä.. mut mut nyt alkaa sit odottelu. jälleen sitä yrittää vaan olla ajattelematta koko asiaa.. saas nähä kuinka onnistuu..
 
Jastu: varmaan tehdään enemmän silloin jos simpat on primaa. Teillä varmaan sen takia vähän eri tilanne kun sinussa tai simpoissa ei tiettävästi ilmeisesti ole mitään hedelmällisyyttä alentavaa tekijää ja silloinhan on aika hyvät mahikset tärpätä inssilläkin. Meillä niin kuin monella muullakin on simpoissa lievää häikkää joka heikentää inssin onnistumista niin ei varmaan sitten olen kovin järkevää kovin montaa kertaa inssiä kokeilla jos ei ala tärpätä. Ymmärsitköhän yhtään mitä yritin sanoa :D
 
Poikkesin tuolta toisesta pinosta vaan kommentoimaan, että meille on tehty vuoden sisään 6 inssiä. Tuloksena kaksi plussaa (3. ja 6. yritys). Välissä siis keskenmeno. Lapsettomuudelle ei ole löytynyt mitään syytä, simpat priimaa, ovuloin normaalisti, hoitona minimiannos puregon + pregnyl + lugesteron ja ikää on molemmilla +40 v. Kannattaa siis yrittää!

t. puskatäti rv 5+3
 
rosetta juu ymmärsin mitä tarkoitit.. :) noin mä olen itekin sitä asiaa tässä miettiny.. en tiedä kuvittelenko vaan vai kuinka mut tuntuu et tää piinailu menis paljon helpommin kun viimeks.. tuntuu ettei oikeesti hirveesti ajattele koko asiaa, viimeks mä mietin koko ajan siitä lähtien ku klinikalta lähettiin ulos..
 
jastu: Periaatteessahan teillä on perinteisellä tavalla mitattuna vasta yk 2 menossa. ;) Kuten Rosetta sanoikin, teillä on ihan hyvät mahdollisuudet onnistua! Tsemppiä piinailuun, jännästi se helpottaa, mitä useampia yrityksiä on takana. b=)d

ON: Tylsät alkukierron päivät meneillään. Onneksi hiivatulehdus talttui ja vuotokin loppui. Huomenna menen hakemaan lisää lääkkeitä ja viikonloppuna onkin kivasti aikaa opiskella piikittämistä. :D
 
Pantsulle tännekkin: Upeeta että vihdoin pääsette siihen inssiin! Kuten mainittua niin mulla on todella hyvä kutina siitä b :) d

Taas oli tullut tekstiä sen verta että meikäläinen on ihan pihalla ketkä kaikki piinailee, mutta onnea matkaan ihan jokaiselle :heart:

Ja mitäs, mitäs... Saiko tvvo haamun? :eek: :heart:

Ja kiitos kaikille, kun jaksatte tukea :) Nyt on tullut niin paljon p*skaa niskaan että kohta on pakko tulla noususuhdanne ja jospa se toisi pikkuisen vauvan meille tullessaan :)
 
Perjantai 20.2.2009[/u]



TOIVOJAT

IVF/ICSI
Sannuli-81.........8/07..............1.ivf:n 1.pas.maaliskuussa...6/26-30
Irene80.........6/06............ivf/icsi tulossa..........................10/28-32
dreamer78..........................ivf/icsi tulossa.......................10/34
Veena............yk22.........ivf tulossa....................................18/24-28
Milde...............yli 1,5v..............2.icsi.................................20/26-29
millis1981...........................ivf/icsi vko8.............................21/27-28
emily81.........07/07............1.icsi/ivf vko8.........................24/27-30
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf tulossa....................32/28
Hilma78..............................yasmin,puregon,icsi................34/?

IUI
Evenstar.............yk2.........metut,clomit.........................1/26-79
Pantalaimon.......9/07.......clomit, menopur....................5/32
jastu.................................clomit,pregnyl.......................15/30-34
astrid............reilu 3v........menopur, pregnyl..................22/28-35
Gilmore...........kesä07..........clomit.................................27/30-32
Linnia.................2,5v.....................................................30/25-28

Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
Jennyli.........yk6...........clomit+terot....km1/09..................27/32
verve..........11/06..............tutkimukset..........................31/29-34
digi81...............2/07..........tutkimukset..........................48/29-34


Piinailijat
jastu................................clomit,pregnyl,iui.......15/30-34,pp1
astrid.................3,5v........menopur,pregnyl,iui......22/28-35,pp2
millis1981...........ivf/icsivko8...................................21/27-28,pp2
perhone..........10/07..............................................21/27, pp8
Rosetta.....7/07...1 IUI,clomit, menopur,pregnyl.....22/30, pp9
tvvo..........................1.iui, gonalF, pregnyl, luget......pp15

Haamuilijat


Taustailijat
Justiina80..........11/05
Rouva B.............3v tjot
risupesä.............4/06.....orgametril,laparoskopia,ivf
Tiinuli81....Procren depot,Puregon,Pregnyl,Luget, 2.IVF
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion......2v4kk......luomu, km 02/09



PLUSSAT 2009

Viol.........8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
Tähtisäde......11/07..........icsi






 
Heipä hei kaverit :wave: Tekstiä on tullut parissa päivässä NIIN hirveesti, että mistähän sitä lähtis purkamaan..

Ekaks peukkuja, peukkuja, peukkuja teille uudet piinailijat++++ :whistle: ja millis1981 onnea munasaldosta ja huuruun päässeistä sisaruksista! Superpiinat alkakoot!

pantalaimon, minäkin menin kaksi kiertoa just tuolla coctaililla ja saldona oli aina yksi folli. Kovasti toivoin kahta, mutta eipä niitä pelkällä uskon ja toivon voimalla kasva.

veena, toivotaan tosiaan, että myös sen kakan niskaan tulon määrä on vakio ja että sen olette nyt ylittäneet, paljon parempaa tuuria teille tulevaan :)

).( Meikä leijuu vieläkin pilvissä!! Oon niin tuhannen täpinässä tulevasta hoidosta että hohhoijaa! Eli piikittelyt olis alkanut jo tänään, mutta meillä täällä ens viikko hiihtolama, siispä hoidon aloitus siiry ens kiertoon. Mutta aivan sama, kuukaus on loppujen lopuksi niin nopsa aika, sen tässä parin vuoden aikana on jo ehtinyt huomata.

Lyhyellä kaavalla aloitetaan puregon 150IU pistoksilla kp2. (Hermoilen jo hirveesti, että alkaakohan mun menkat nyt sitten oikeaan aikaan, eka ultraus jo laskettiin 28pv:n kierron mukaan ja lääkäri meinas, että jos kierto pahasti heittää niin hoidon alotus siirtyy taas kuukaudella, kun siinä pukkaa pääsiäinen päälle. Julkisella kun ollaan, niin noitten päivien kans on paljon nuukempaa. Voi ressi!) Punktio ja siirto on viikolle 14, eli just maalis-huhtikuun vaihteessa.
Kaikki kuulosti niin helpolle ja varmalle lääkärin selittämänä, vaikea kuvitella että kaikki tulee menemään noin yksinkertasesti. Mutta jos mulla ei olis takana tätä pitkää palstailua ja paljon (liikaa) tietoa kaikesta, olisin mä ihan paniikissa kuin mä tuosta piikittelystä summuusta selviäisin! Hoitaja vaan anto kaavion käteen millon pistän, lääkäri näytti mille puregon-kynä näyttää ja käski vaan tuikata mahanahkaan :eek: Ei puhettakaan mistään piikkiopetteluista, kukaan ei edes varmistanut ymmärsinkö mä kaikki mitä lääkäri höpötti! Ja onneks siis on menopuria+pregnyliä pistelty Vl:n aikaan, enhän mä muuten luottais itteeni tai mieheen yhtään...että meneekö kaikki oikein.
Mutta osasin kyllä varautua julkisen liukuhihnatouhuun, ei puhettakaan mistään kuulumisten kyselystä tai mukavasta rupattelusta niinku oli Vl:ssa :/

Sitten mua huolestuttaa tuo puregonin hurja määrä, 150IU. Eikö se ole aika paljon alottelijalle? Clomikierroissakin mä ovuloin jo kp10-11 eikä tulosta niillä tullu, niin nyt pelottaa, niinku tvvo:kin tuolla aikaisemmin sanoi, että follit kasvaa liika nopsaa eikä priimasolut ehdi kehittyä. Luultavasti jarrupiikit tulee tarpeeseen :ashamed: ja me sitten saadaan niitä kusipäisiä lapsia (toivottavasti edes niitä ) :LOL: ;)
 
Lauantai 21.2.2009[/u]



TOIVOJAT

IVF/ICSI
kirma.........9/06, ku10/07......1.ivf vko14..........................3/n.28
Sannuli-81.........8/07..............1.ivf:n 1.pas.maaliskuussa...7/26-30
Irene80.........6/06............ivf/icsi tulossa..........................11/28-32
dreamer78..........................ivf/icsi tulossa.......................11/34
Veena............yk22.........ivf tulossa....................................19/24-28
Milde...............yli 1,5v..............2.icsi.................................21/26-29
millis1981...........................ivf/icsi vko8.............................22/27-28
emily81.........07/07............1.icsi/ivf vko8.........................25/27-30
Hilma78..............................yasmin,puregon,icsi................35/?

IUI
Evenstar.............yk2.........metut,clomit.........................2/26-79
Linnia.................2,5v....puregon, pregnyl......................3/25-28
Pantalaimon....9/07....clomit, menopur, pregnyl, luget....6/32
jastu.................................clomit,pregnyl.......................16/30-34
astrid............reilu 3v........menopur, pregnyl..................23/28-35
Gilmore...........kesä07..........clomit.................................28/30-32
Linnia.................2,5v.....................................................31/25-28
tvvo..........................1.iui, gonalF, pregnyl, luget

Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
Jennyli.........yk6...........clomit+terot....km1/09..................28/32
verve..........11/06..............tutkimukset..........................32/29-34
digi81...............2/07..........tutkimukset..........................49/29-34


Piinailijat
jastu................................clomit,pregnyl,iui..... ..16/30-34, pp2
astrid.................3,5v........menopur,pregnyl,iui......23/28-35, pp3
millis1981...........ivf/icsivko8...................................22/27-28, pp3
perhone..........10/07..............................................22/27, pp9
Rosetta.....7/07...1 IUI,clomit, menopur,pregnyl.....23/30, pp10

Haamuilijat


Taustailijat
Justiina80..........11/05
Rouva B.............3v tjot
risupesä.............4/06.....orgametril,laparoskopia,ivf
Tiinuli81....Procren depot,Puregon,Pregnyl,Luget, 2.IVF
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08
Orion......2v4kk......luomu, km 02/09



PLUSSAT 2009

Viol.........8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
Tähtisäde......11/07..........icsi








 
Kirma, Onnea ja tsemppiä oikein paljon nyt tulevaan hoitoon!!!! Ihanaa kun pääsitte kuitenkin näin pian uusin hoitoihin. Olen hengessä täysillä mukana. Käyn lukemassa kuulumisiasi (ja muidenkin kuulumisia) säännöllisesti, kun jo niiiin pitkän ajan takaa tunnetaan palstasisarina. :heart: =)

miranda+elokuinen 15+4
 
miranda-81, tuli tosi hyvä mieli kun kävit moikkaamassa!
Mä ehdinkin jo huolestua, että pyöritköhän palstoilla enää ollenkaan, en ole odotuspuolelle uskaltanut sinua etsimään (siellä käyminen pukkaa masentamaan aika reilusti) ja kuulumisia olisi silti vielä kiva kuulla.
Ilmeisesti kaikki on sinulla ja vauvalla tähän asti sujunut hyvin ja viikot näyttäisi olevan jo tosi pitkällä (taas huomaa kuin nopsaa tämä aika kuitenkin kuluu..), hyvä juttu =)
Käy edelleenkin morjestamassa välillä, mukava, että joku vanha tuttu muistaa :wave:

astrid, ei haittaa viivit mitään! Niin kauan kuin et tiedä olevasi raskaana et voi mitenkään sitä pikkuista milläänlailla vahingoittaa.
 
kirma jotain tun suuntaista aattelin itsekin,mutta sitä hakee aina tukea/varmistusta täältä. Kiitos siis!

Rosetta mukavaa lomaa! Ja toivottavasti tosiaan palailet positiivisen uutisen kera ;)

miranda heippa, kiva kuulla susta! :wave:

Kaikille rentouttavaa viikonloppua!
 
Mulle voi päivittää kp2. Tänään käytiin lääkärissä ja sain reseptin puregon ja pregnyl, nekin voisi laittaa tuonne listaan jos joku mukava ihminen viitsis :ashamed:

Eli meille tehdään nyt vielä kaksi inseminaatiota, nyt vaan erona et ne tehdään pistoshoidolla. Tänään hoitaja opasti vähän että kuinka pistetään yms. Kun en oo koskaan itteeni pistänyt.
Miehen vasta-aineista ei selvinnyt mitää ihmeellistä muuta ku et niitä on ja pesun jälkeen ne on kai ihan suht ok, kun kerran vielä pari inssiä kokeillaan.

Veena jaksamista :hug:

Kirma Sullahan oli määrätty puregonia 150 IU, en tiedä onkos se paljon vai vähän ku sulla taitaa olla se IVF. Mut mulla olis siihen inssiin alotusannos 33,3 IU mikä taitaa olla tosi vähän. Se on kyl ihan eri asia ku tosiaan mulla on inssi ja sulla IVF. Ja muutenkin oon vielä ihan pihalla näistä pistosjutuista ku nyt vasta on eka kerta :ashamed:

Hyvää viikonloppua kaikille! :heart:
 
Kirma Mulla oli puregonia 125IU ja mulla oli kuudennen pistospäivän jälkeen veriarvot ihan pilvissä. Lääkäri meinasi jo silloin, että tehtäisiin punktio mut pistin sitten vielä pari päivää lisää. Mulla tuli tuolla annoksella 16 munista ja kuudennen pistospäivän jälkeen ne oli jo tosi isoja. Mut jokainenhan reagoi erilailla. Lääkäri määräsi mulle tuon annoksen senmukaan miten edelliset lääkkeet toimineet inssien aikaan ja miltä kroppa näytti silloin o-ultrassa. Mut ainahan niitä lääkkeitä voi onneksi vähentää..:) Tsemppiä.
 
kirma, en todellakaan ole teitä unohtanut. Olitte minulle suunnaton tuki yrityksen aikaan. Kiitoksia siitä!!! En vain oikein "kehtaa"/ uskalla käydä kirjoittelemassa täällä kovin usein etten pahoittaisi kenenkään mieltä. En kyllä ole odotuspuolellakaan kirjoitellut kuin muutaman kerran (lueskelen kyllä tekstejä). Ei tuo odotuspuoli tunnu oikein omalta, kun tuntuu että kaikilla on niin helpolla käynyt raskautuminen. Ehkäpä en vain ole löytänyt omaa pinoa sieltä vielä. Mutta, kaikenkaikkiaan minulle ja pikkuiselle kuuluu hyvää. Ensi viikolla on toinen neuvolakäynti ja sitä odottelen innolla. :)

miranda + elokuinen 15+5
 
Tuosta alkon nauttimisesta.. Että onko se todella niin että sä et voi juomisella sitä lasta vahingoittaa ennen kun sä raskaudestasi tiedät.. Eli selvemmin selitettynä me ollaan menossa laivalle tossa loppuviikosta niin voinko mä todella juoda, ilman että tarvii miettiä tai pelätä mahdollista raskautta että jos vahingoittaa sitä lasta jotenkin.. nythän mulla on siis pp3 menossa..
 
Hedelmöityksen jälkeen menee muutama päivä että mahdollinen alkio kiinnittyy kohtuun. Sen jälkeen se elää ruskuaispussin varassa rv5-6 asti, jollonka verenkierrot alkaa olla yhteyksissä. Eli mun käsittääkseni vielä alle rv5 ei voi vahingoittaa koska verenkierrot ei oo keskenään tekemisissä. Ei nyt varmaan mitään kauheita perskännejä kannata ottaa (vaikka en tiedä onko sillä merkitystä, heikentääkö elimistöö tms.) mutta eikös semmonen ihan kohtuullinen määrä saata päinvastoin vilkastuttaa verenkiertoo ja jopa auttaa kiinnittymisessä.. =)
Rentouttavaa laivareissua jastulle, mutta ei "liian" rentouttavaa :D
 
mä käytän nyt vanhaa nimee risukasa :D Juu tuo oli tyhjentävä vastaus, ja noin mä oon itekkin aatellu suunnilleen asian menevän.. Joo ihana päästä laivalle, jos ei sit koko aikaa miettis et onko raskaana vai ei, tosin niinku tos aiemmin oon jo kirjotellu ni kyl tää piinailu on menny paljon helpommin ku edellinen.. ei sitä asiaa mieti yhtään niin paljoo.. mut silti toive on niin suuri <3 :)
 

Yhteistyössä