Odotuksen odottajat!part II

Aukiolotutkimus meni hyvin, ei sattunut yhtään ja tuubatkin oli auki =). Yksi follikin näkyi oikealla. Mutta sitten seuraakin yllätys. Gyne ehdotti meille inssiä tähän kiertoon ja alkujärkytyksen jälkeen olin samaa mieltä että tehdään vaan. Sain sitten menopur pistokset viikonlopuksi käyttöön ja eilen kävin kontrolliultrassa. Kaksi kypsää munarakkulaa oli vasemmalla puolella. Sovittiin eka inssi keskiviikoksi ja munasolujen irrottamiseksi pistin vielä pregnylin eilen. =)
 
Keskiviikko 11.2.2009



TOIVOJAT

IVF/ICSI
Irene80.........6/06............ivf/icsi tulossa..........................1/28-32
dreamer78..........................ivf/icsi tulossa.......................1/34
Veena............yk22.........ivf tulossa....................................9/24-28
Milde...............yli 1,5v..............2.icsi.................................11/26-29
millis1981...........................ivf/icsi vko8.............................12/27-28
emily81.........07/07............1.icsi/ivf vko8.........................15/27-30
Hilma78..............................yasmin,puregon,icsi................25/?

IUI
jastu.................................clomit,pregnyl.......................6/30-34
perhone..........10/07......................................................12/27
Rosetta.....7/07...1 IUI,clomit, menopur,pregnyl..............13/30
astrid............reilu 3v......................................................13/28-35
Gilmore...........kesä07..........clomit.................................18/30-32
Evenstar............yk1...........metut, clomit.......................20/~26-79
Linnia.................2,5v.....................................................21/25-28

Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
Jennyli.........yk6...........clomit+terot....km1/09..................18/32
verve..........11/06..............tutkimukset..........................22/29-34
digi81...............2/07..........tutkimukset..........................39/29-34


Piinailijat
tvvo..........................1.iui, gonalF, pregnyl, luget.......................pp6
Pantalaimon.......9/07.......clomit....................................25/32, pp8
kirma.........9/06, ku10/07......iui/ivf tulossa....................23/28, pp9
Sannuli-81.........8/07................ivf.............................28/26-30, pp14

Haamuilijat


Taustailijat
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
Rouva B.............3v tjot
risupesä.............4/06.....orgametril,laparoskopia,ivf
Rouva Pikkumyy....yk2, km2/08, tm 8/08, km12/08
Tiinuli81....Procren depot,Puregon,Pregnyl,Luget, 2.IVF
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08



PLUSSAT 2009

Orion......2v4kk......luomu
Viol.........8/07......3.iui, puregon,pregnyl, luget
Tähtisäde......11/07..........icsi
 
Tähtisäde: Paljon onnea :flower: Ihana kuulla että noilla hoidoilla voi sen onnen saavuttaa.

Irene: :hug: Voi ei.. Voin sanoa että tiedän fiiliksen muutaman päivän takaa. No, samassa veneessä sitä sitten ollaan. En ole vielä varannut suunnittelukäyntiä, kun on ollut tässä niin monenlaista hässäkkää. Ja sitten on tuo rahapuoli mietinnässä että saataisiin ne kuntoon niin päästään sitten touhuamaan ihan kunnolla. Toisaalta taas polttelisi jo varata.

Kirma: Ei ole kukaan kommentoinut, kun en ole oikeastaan sitä pahemmin kellekkään kertonut. Mutta jos kertoisin, niin aivan varmana saisin kuulla tuon kommentin. Muutenkin ihmiset päästää suustansa vaikka mitä ja aina sen lapsettoman pitää olla se jolla on ymmärrystä niille kommenteille :headwall:

Rosetta: Hieno juttu! Ei muuta kuin hommiin ja onnea matkaan :)

tvvo: Kyllähän ne nimimerkit vaan tuppaa menemään sekaisin aina sillontällön, elä huoli.
 
Violille ja Tähtisäteelle onnea matkaan :flower: Ihana kuulla näitä onnistumistarinoita, muuten tää omankin onnen odotus tuntuis kamalan epätoivoselta.

Ite sain eilen omiin suunnitelmiin konkreettisia päiviä eli viikolla 13 mahdollinen punktio ja siirto. Joten yks kierto tarvii vielä odotella tai siis alotan nyt kp1 ehkäsypillerit ja lopetan ne sunnuntaina 8.3 ja menkkojen pitäis tulla siitä seuraavalla viikolla ja sit kp2 puregon piikit. Ketuttaa suorastaan kun olin jo kuvitellut alottavani piikityksen... :LOL:

[/b]Tähtisäde oliko tuo teidän eka icsi?

Miten teidän miehet on suhtautunut näihin hoitoihin, epäonnistumisiin ja lopulta onnistumiseen?
Meillä mies on ihan tasan varma että ekasta onnistutaan, sillä ei ajatuksissa ole tällä hetkellä oikein muuta kun meidän tulevat häät ja vauva. Oon yrittänyt sitä tipautella tänne maan pinnalle mutta turhaan, hyvä ettei meillä oo jo lastenhuone valmiina, se pettyy NIIN rajusti jos/kun ekalla ei onnaa. Mä ainakin voin olla täysin varma että mun mies haluu tätä yhtä paljon kun minäkin, jos ei vielä enemmän.
Sitten meillä vielä on asunto myynnissä ja ollaan etsimässä taloa kun vaan sais tän käsistä pois, tuntuu että se käy niin kierroksilla... Se vaan on niin ihana. :kieh: :heart:
 
Tähtisade Ihanaa. :flower:

Rosetta Hyvä, että aukiolotutkimus meni hyvin. JA eikun vaan inssiä kohti. Tsemppi.

Itse kävin tänään verikokeissa. Hoitajan pitäisi soitella iltapäivällä jatkuuko piikitykset samalla määrällä vai tuleeko muutoksia.
 
Omanapasta tilitystä.. tossa just kaveri johon sattuneesta syystä oon joutunu viime vuosina ottaan etäisyyttä, laitto viestiä että jää muutaman viikon päästä taas hoitovapaalle.. ja hetikö rupesin epäileen että se on sit varmaan jo toisella kierroksella, eikä tiedä kuinka sen sanos mulle (tietää tästä turhasta yrityksestä ym. kun samoihin aikoihin alettiin viimeks yrittää, ja nehän onnistu heti tokalla kierrolla).. nähtiin kyllä ennen joulua enkä sillon vielä mitään huomannu. Mutta pitäskö mun tosta nyt ymmärtää "jotain" vai miks muuten jäis taas kotio, 2-vuotiaan kans.. :headwall: :ashamed: "kiva". Mitenkähän taas pystyn näkeen sitä jos seuraavan kerran jo selkeesti pömpöttää :'( eipä oo varmaan sillekä enää meikäläisestä paljoo iloo, tällänen pelkkä kateellinen ja katkera ämmä must on vaan tullu :ashamed: :ashamed: Pelkään nähä sitä kun siitä(kin) tajuaa miten h***tin kauan tässä on jo ite jumittanu vaan paikoillaan, ja senkun jatkuu vaan.

Ainiin, onnittelut Tähtisäteelle :flower: :flower:
 
Miekin oon huomannut, että ei huvita enää paljon raskaana olevia tai juuri vauvan saaneita ystäviä nähdä :ashamed:. Heitä tavatessa saa niin konkreettisen muistutuksen siitä mitä itseltä puuttuu. Yksi ystäväni on menossa synnytyksen käynnistykseen ilmeisesti perjantaina neljättä muksua hakemaan. Ja täytyy myöntää että tuntuu kyllä ihan epäreilulta, kun toiset saa tuosta noin vaan noin monta tervettä lasta ja meillä sen yhdenkin saaminen on työn takana :|
 
Mulla kans ihan paras kaveri oottaa nyt ekaansa ihan alussa ovat ja yhteyden pito tökkäs ihan heti uutisen kuultuani. Itsee harmittaa ihan hirveesti mutta en pysty olemaan täysin onnellinen hänen puolesta vaikka en mitään pahaa haluakaan. Tiedän että he ovat kans yrittäneet jonkun aikaa, ystävälläni oli kuukautiset pitkään hukassa mutta ekasta kierrosta sitten tärppäs kun saivat lääkitystä asiaan.

Ihmisen mieli on outo, viikonloppuna tapasin toista ystävääni jolla kaks pientä lasta. Hänenkään kanssa en ole ollut paljoa yhteyksissä, nyt oltiin tyttö porukalla juhlimassa. Hän sitten avautu mulle avio-ongelmistaan, ovat eron partaalla, mies kyllästynyt... Mä avauduin myös tästä meidän ongelmasta, juteltiin ja vähän itkettiin yhdessä. Sillon mulle jotenkin avautu että tarvittis olla enemmän onnellinen siitä mitä on eikä aina itkeä sellasen perään mitä ei oo. Kyllä kaikilla lapsellisilla on yhtä pahoja kriisejä mitä tää on. Huomaatte varmaan mun hyvän päivän kun pystyn näin kirjoittaan, yritän vaan jotenkin muuttaa ajatusmaailmaani
 
Rosetta: hienoa että aukiolotutkimus meni hyvin ja että pääsette noin nopsaan etenemään hoidoissa. db

Risupesälle tsempitystä täältäkin. Välilä itsessäkin tulee esiin tuo "ämmä", mutta aina se sit tokeneekin kuitenkin. Itsellä kanssa esim raskaana oleva ystävä, joka on tavannut miehensäkin vasta paljon myöhemmin kuin meidän yritys on alkanut. Välillä musta tuntuu kans, että ystävät ei uskalla kertoa omasta raskaudestaan, kun tietävät meidän tilanteen. Sekin on hankalaa. Mutta ei mulla ole onneksi välit viilenneet näihin ystäviin, ovat olleet mulle hyvin tukena tässä omassa tilanteessa :) .

Hilma: oon niin samaa mieltä sun kanssa, että pitäis "olla enemmän onnellinen siitä mitä on eikä aina itkeä sellasen perään mitä ei oo." Täytyy vaan muistuttaa itseään tästä useammin :D .

Irene ja muutkin
: Meillä on tutkimukset tässä vaiheessa nyt tehty. Munatorvet olivat auki ja verikokeiden arvot olivat kaikki normaaleja. Kilpirauhasen arvoja seurataan, mulla on siihen lääkitys. Mieheltä on otettu infektiotestit ja simpoissa on hieman häikkää. Määrä oli muistaakseni jotain 30 miljoonaa, Aja B siittiöitä oli yhteensä jotain 35%. Tarkoitus on ensi kierrossa aloittaa clomit 3-7 päivinä, sitten ultrataan onko munarakkuloita kasvanut. Jos kaikki on ok, niin tehdään esni kierrossa eka inseminaatiokin. Jännää :whistle:

Ihanaa kun aurinko paistaa!!
 
Miekin yritän hyvinä päivinä ajatella niin, että pitäs olla tyytyväinen siihen mitä on.
Mulla on maailman paras mies ja meidän parisuhde voi loistavasti, oikeastaan ainut asia mitä haluaisin muuttaa on tämä lapsettomuus.
 
Tähtisäde: Onnittelut plussan johdosta! Eiköhän se sama tulos tule verikokeella. Ei se raskaustesti huvikseen plussaan näytä :D Itse tein kolme testiä... Eilen soitin neuvolatädille, hän hyrskähti nauruun, kun kerroin testauksen määrät :p

Iikku80: Iso halaus :hug: Te onnistutte ihan varmasti vielä! Hemmottele itseäsi :saint: Tulen kyllä kertomaan kuulumisia aika ajoin.

Odottelen noita kuuluisia oireita jännityksiä, vaikka ei sen väliä vaikkei tulis ollenkaan! Parempi niin. Ei tuo maha nyt ihan normaali ole tällä hetkellä, tuntemuksia (lievää menkkakipua ja pistelyä) on jonkin moisia, mutta hyyyvvviiiin lieviä. Yritän pitää itsestäni ja kropastani nyt hyvää huolta (uni, ruokavalio ja liikkuminen). Pelko on läsnä joka päivä onnellisuuden vieressä.



 
Viol: Kiitti tsempityksestä! Kyllä mä täältä perästä tulen, se vaan vie vähän kauemmin aikaa :/ ! Nautihan sinä oikein paljon raskaudestasi, olet sen todellakin ansainnut =).

Kiitti Veena! Eiköhän me vielä täältä nousta! =)
 
Pitkästä pitkästä aikaa kirjoittelen täällä. Tavallaan mukava nähdä ja lukea vanhojen tuttujen kuulumisia, mutta toisaalta toivoisin kovasti, että olisin tavannut teidät kaikki jo tuolta odottajien puolelta! :)

Uusia plussiakin on tullut, se on hienoa! Onnea! :heart:

Meille ei mitään kummallista kuulu. Samoilla prkln clomeilla jatketaan vieläkin. :kieh: Viime käynnillä tosin puhuttiin jo, että jos seuraavassa kierrossa siirryttäisiin pistoksiin, MUTTA ei kuitenkaan insseihin! :headwall: Putosin silloin kyllä kovaa ja korkealta! En tiedä kuinka kauan tätä lääkitys+kotisiemennys-linjaa aiotaan oikein jatkaa. Olin niin pöllämystynyt, etten tajunnut tiukata lääkäriltä aikataulusta tai pyytää lyömään jotain faktoja pöytään, että miksi meidän kohdalla ei siirrytä jo insseihin. :ashamed: Turhauttaa, kun tässä on kuitenkin puoli vuotta jo annostus, ovulaatio, ja ajoitus ollut kohdallaan, eikä mitään tapahdu. Ei raskautta, eikä edetä hoidoissa! :kieh: Hoidoissa ollaan tosiaan TYKSissä, taitaa olla tällainen jahkailu tyypillistä julkisella puolella. Yksityisellä pääsisi jo eteenpäin, jos vaan löisi rahaa tiskiin!

Yritän alkaa käydä täällä taas hieman säännöllisemmin. :) Jos joku haluaa kiertopäiviä päivitellä, niin nyt on menossa kp 24/32 eli pp 7. Käytössä vain clomit ja yritystä tosiaan 09/07 alkaen.
 
Wau - Plussia! ONNEE!!!

(.) en ookkaan pitkään aikaan täs pinos käynyt. Ja muutenkaan en oo viittinyt kirjautua kirjoittelemaan mitään, ku joudun käyttämään miehen konetta enkä oo tähän laittanut automaattikirjautumista... ja hankalaa aina arvailla kaikkia salasanoja, mut nyt meni kerrasta oikee... oho!
Mulla olis kp1 tänään. Kierto jäi 31 päiväiseksi, mutta ovista ei tapahtunut. kummallista että näinkin lyhyeksi jäi kierto. Tällä kertaa ovis yritti tapahtua, mutta joku meni pieleen eikä lämmöt noussut tai siis siitä ei tullut kunnon keltarauhasta ja se sit surkastu enne aikojan - jo dpo6. PÖH!
No, sama tuo 3 vkon päästä olis IVF-suunnittelukäynti! JEEEE!
Ja ens viikola aloitan uuden koulutuksen - syksyllä mulla pitäis olla uusi ammatti! :)

Eli voisko joku päivittää mulle kp1/34? Kiitos!

Rosetalle tärppionnea inssiin! Aika yllätyksen aiheuttivat! :) ja vielä 2 follia! :)

Tietenkin muillekin Tsemppiä!!!
 
Meitsi kävi aamulla verikokeissa. Iltapäivällä hoitsu soitti Väestöliitosta, että verikoearvot on liian korkeat. Pitää tulla heti huomen aamulla tutkittavaksi. Toivottavasti tää nyt ei vaan ollut tässä siis tullut liikaa muniksia..:( Tuun infoamaan huomen lisää-
 
Miten mies on suhtautunut hoitoihin: Aivan liian positiivisesti! Ei osaa lainkaan ennakoida mahdollista pettymystä. Puhuu jo kolmannen ja neljännen lapsen hankkimisesta. Ekaa siis yritettiin 6 vuotta, toista on yritetty kohta kaksi vuotta, joten...
Mies silittää iltaisin vatsaani ja puhuu Timjamille (näin nimittäisimme tulevaa vauvaa). Oudoksi tämän tekee se, että mieheni on todella "kova", oikea perus suomalainen juro mies. Hänen luonteelleen ei ole ominaista tunteilu. Joku voi ajaatella, että edellä mainittu on ihanaa, minä koen sen painostavaksi. Jos ja kun pettymys taas tulee, niin minä saan kantaa sen yksin. Mies sulkeutuu kuoreensa. Toki tilanteen muuttaa se, että meillä on jo yksi lapsi.
Tämä on ainut palsta jossa minua ei ole suoraan jyrättä, koska minulla on jo lapsi. Lapsia tai ei niin rankkaa tämä on silti. Eikä asiaa auta työkavereiden kysely (olen ammatiltani kätilö); Eikö raskaus tosiaankaan lähde itsestään tälläkertaa? :'(
 
Tähtisäde
Hilma:Meillä tosiaan oli ensimmäinen ICSI. Kaikennäköistä sattui matkan varrella, mm. löytyi kysta, jonka takia toiselle puolelle ei muniksia kasvanut ollenkaan, mutta vaikka toiveet eivät olleet korkealla niin ihmeitä nähtävästi tapahtuu. Toivottavasti tämä etenisi onnellisesti loppuun asti.

Kiitos kaikille vielä onnitteluista! En saanut tänään vielä tietää hcg-arvoa, joten vielä joutuu huomiseen jännittämään. Lähden huomenna myös matkalle, joten oikein paljon tsemppiä teille kaikille piinailuun ja jättiläismäinen plussapuhallus! Koitan tulla välillä katsomaan miten teillä asiat etenee. :wave:
 
Pantsuuu! Pitkästä aikaa täällä :) Mä en tajua miksi ne ei laita teitä jo inssiin! Kysyt ihan suoraan siltä lekurilta ensi kerralla. Eihän siitä nyt haittaakaan voisi olla kun jo muutenkin noita clomeja olet popsinut. Ja voihan siihen silti ottaa ne pistokset, ainoa ero että käytte siellä yhtenä päivänä ruiskauttamassa oikeanlaiset simpat, oikeaan kohtaan, oikeana hetkenä. Kyllä hermoja kysytään.

Risupesä, Rosetta, Hilma yms: Toisaalta luulisi että jos heille olisi toinen tulossa niin sanoisi jäävänsä äitiyslomalle. Vaikka eihän sitä tiedä mitä sanamuotoa kukin käyttää. Itselle tekee kyllä aina tiukkaa mennä paikkaan missä muilla on lapsia ja meillä ei. Silti, olenpa huomannut että joidenkin kavereiden kesken meidät on tavallaan jätetty ulkopuolelle. Että meitä ei enää kutsuta mukaan, vaan "lapselliset" tekevät asioita yhdessä. En tiedä onko tämä ollut tarkoituksellista, mutta välillä se kuitenkin harmittaa. Toisaalta jos kutsuttaisiin ja olisimme siellä ainoana lapsettomana parina, niin eipä sekään kivalta tuntuisi, mutta ainakin saisi itse päättää meneekö, eikä tuntuisi siltä että rangaistaan lapsettomuudesta. Onneksi mulla on (vielä ) ystäviä joilla ei ole lapsia. (Siis tarkoituksella ei ole lapsia, en lapsettomuutta kenellekään toivoisi)

Millis: Toivottavasti kaikki on kunnossa b :) d
 
Orion Olen todella pahoillani! :hug:

Hilma Niin totta! Täytyy vaan muistaa että muillakin omat murheensa. Mun ystävä odottaa toista lastaan ja mulle oli aika kova isku kun kuulin. Mies kuitenkin hirveä; pahoinpitelevä, alkoholisoitunut ja juoksee vieraissa. Eli kyl mä otan vaan tämän mun elämän ennemmin: kultaisen miehen ja vähän kovemman vaivan lastenhankinnassa :heart:
 

Yhteistyössä