Odotuksen odottajat!part II

Hilma: Ei ole tosiaan mitään faktatietoa, mutta olen käsittänyt että jokainen saisi kolme IVF hoitoa (+ PAS:it), jotka voi tehdä joko julkisella tai yksityisellä kelakorvausten kera. Yksityisellä niitä voi varmaan tehdä senkin jälkeen, mutta ei välttämättä saa enää korvausta (käsitellään jotenkin tapauskohtaisesti).

Niin muuten yritin eilen lohduttaa itseäni ja ajatellin että kun en kerran raskaana ole niin hain huoltsikalta yhden siiderin ja savukkeita. No, se tupakkahan maistui ihan hirveelle kun ei ole tullut aikoihin poltettua :D Parempi tietty niin päin, mutta siinä vaiheessa otti sekin päähän :D
 
Heippa vaan kaikille. Nyt on siirto takana ja odottelua seuraavat kaksi viikkoa tai eihän jäljellä ole enää kuin 10 päivää, jospa se menisi nopeasti. Mut voi siirtää tuonne piinailijoihin siis nyt pp5
Punktio meni hyvin, pientä kipua tunsin mut ei paha. Sen jälkeen ollut masu vähän kipeä, mut nyt suht normaali. Aina välillä jotain kummia vihlaisuja ja tisut kipeet. Mut lugeista varmaan johtuvaa.
Huuruneniä meillä on pakkasessa kuusi kappaletta.
 


Torstai 5.2.2009

TOIVOJAT


IVF/ICSI
Veena............yk22.........ivf tulossa....................................3/24-28
Milde...............yli 1,5v..............2.icsi....................................5/26-29
millis1981...........................ivf/icsi vko8................................6/27-28
Hilma78..............................yasmin,puregon,icsi...................19/?
dreamer78..........................ivf/icsi tulossa.........................27/36

IUI
perhone..........10/07......................................................6/27
astrid............reilu 3v......................................................7/28-35
Gilmore...........kesä07..........clomit.................................12/30-32
Evenstar............yk1...........metut, clomit........................14/~26-79
Linnia.................2,5v.....................................................15/25-28
jastu.................................clomit,pregnyl......................33/30-34

Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
Rosetta..............7/07..........clomit..................................7/30
Jennyli.........yk6...........clomit+terot....km1/09..................12/32
verve................2v..............tutkimukset..........................16/29-34
digi81...............2/07..........tutkimukset..........................33/29-34


Piinailijat
kirma.........9/06, ku10/07......iui/ivf tulossa....................17/28, pp3
Sannuli-81.........8/07................ivf..............................22/26-30, pp8
Irene80.........6/06............3.iui, clomit,pregnyl...........25/28-32, pp9
Tähtisäde......11/07..........icsi..................................26/25-28 pp10
Viol................8/07......2.iui, puregon,pregnyl, luget......27/28, pp14

Haamuilijat


Taustailijat
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
Rouva B.............3v tjot
Pantalaimon.......9/07.......clomit+metut
risupesä.............4/06.....orgametril,laparoskopia,ivf
Rouva Pikkumyy....yk2, km2/08, tm 8/08, km12/08
Tiinuli81....Procren depot,Puregon,Pregnyl,Luget, 2.IVF
Ansu82.............vuosi
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08




PLUSSAT 2009

Orion..............2v4kk......luomu


 
Verve, joku uus linjaus tullut tän vuoden alusta. Älytöntä mun mielestä. Toki sit ymmärrän jonkun ton tyylisen vedon jos olis kauheesti jonoja mutta mekin päästiin ekaan hoitoon heti kun ilmoittauduttiin, noh ehkä just sen takia... Tietysti PASsit tehdään tuoresiirtojen lisäks, täytyy vaan saada järjetön määrä tavaraa pakkaseen. :)

Veena eli insseille ei oo mitään määrärajaa vaan IVF hoidoille se max 3?
 
Milde Mulla on ollut oireena oikeastaan vaan unettomuus ja sitten seksihalut on vähän kadonnut. Niin ja kai ne tunteet heittelee mihin sattuu.

emily mites sulla homma edistyy..

Huomenna onneksi jo lääkäri niin näkee miten noi sumut on vaikuttaneet.
 
veena harmin paikka! Mutta hienolla asenteella kuitenkin =)

Sannuli jaksamista sulle piinailuun!

Mulla oli tänään aukiolotutkimus ja tuubat olivat auki =) Oli helpotus kuulla. Tutkimus oli suht tuskaton ja nopeasti ohi. Huomenna aloitan Menopur-pistelyt ja ensi maanantaina taas kontrolli. Tästä se taas lähtee.
 
Veena: :hug: Voimia kovasti Sinulle. Meilläkin kolme inssiä takanapäin ja parin viikon päästä lääkäri soittaa ja ilmottaa kai mitä jatkosta kun saavat ne vasta-ainetutkimuksen tulokset....

Mulle on muuten jostain ilmaantunut yksi ylimääräinen päivä tuonne kiertopäiviin eli nyt menossa kp 11. Josko joku mukava ihminen voisi sen korjata. Kiitos!

astrid: Hienoa että oli auki eikä sattunut. Ja pääsette hoidoissa eteenpäin :)

 
Hilma: En ainakaan ole kuullut että insseille mitään rajaa olisi korvausten suhteen. Ne on varmaan sen verran edukkaampia toimenpiteitä.

Astrid: Hienoa että oli putket auki :flower:

Linnia: Mehän ollaan melkiimpä samassa veneessä sitten. Ei auta kun porskuttaa eteenpäin!

).( Mulle voipi tälle päivällä päivittää sitten kp 1 ja yk 22
 
Alkukierron ultrassa käyty tänään. Sumut toimineet niinku pitääkin. Harjoittelin pistämistä hoitajan kanssa. Tosrtaina aloitan sitten Puregonin annoksella 125IU. Hoitaja sanoi, että pitää aloittaa juomaan nestettä jo enemmän, niin auttaa kuulemma siihen ettei tuu turvotusta yms. Meitsi on niin huono juomaan vettä. Apua. :)

Astrid Mukava että putket on auki

Meillähän ne meinasi alkuun että tehdään jopa kuusikin inssiä. Siis julkisella, muutta sitten onneksi tehtiin vaan neljä. Ei olisi ollut meillä ainakaan mitään järkeä tehdä kuutta. :)
 


Tiistai 3.2.2009

TOIVOJAT


IVF/ICSI
Veena............yk22........................ivf tulossa....................1/24-28
Milde...............yli 1,5v..............2.icsi....................................3/26-29
millis1981...........................ivf/icsi vko8................................4/27-28
emily81.........07/07............1.icsi/ivf vko8............................7/27-30
Hilma78..............................yasmin,puregon,icsi...................17/?
dreamer78..........................ivf/icsi tulossa.........................25/36

IUI
perhone..........10/07......................................................4/27
astrid............reilu 3v......................................................5/28-35
Gilmore...........kesä07..........clomit.................................10/30-32
Evenstar............yk1...........metut, clomit........................12/~26-79
Linnia.................2,5v.....................................................12/25-28
jastu.................................clomit,pregnyl......................31/30-34

Oviksenmetsästäjät ja muut kotiyrittäjät
Rosetta..............7/07..........clomit..................................5/30
Jennyli.........yk6...........clomit+terot....km1/09..................10/32
verve................2v..............tutkimukset..........................14/29-34
digi81...............2/07..........tutkimukset..........................31/29-34


Piinailijat
kirma.........9/06, ku10/07......iui/ivf tulossa....................15/28, pp1
Sannuli-81.........8/07................ivf..............................20/26-30, pp6
Irene80.........6/06............3.iui, clomit,pregnyl...........23/28-32, pp7
Tähtisäde......11/07..........icsi.....................................24/25-28 pp8
Viol................8/07......2.iui, puregon,pregnyl, luget......25/28, pp12

Haamuilijat


Taustailijat
pohtijatar............2v
tao.................... n.4v
Justiina80..........11/05
Rouva B.............3v tjot
Pantalaimon.......9/07.......clomit+metut
risupesä.............4/06.....orgametril,laparoskopia,ivf
Rouva Pikkumyy....yk2, km2/08, tm 8/08, km12/08
Tiinuli81....Procren depot,Puregon,Pregnyl,Luget, 2.IVF
Ansu82.............vuosi
kinky cat............................icsi, km 11/08
pikkuvadelma....12/06, km 6/08




PLUSSAT 2009

Orion..............2v4kk......luomu




 
Tästä se sitten lähtee: laitoin itteni piinailijoihin..pitkästä aikaa. Mainostin aikaisemmin, etten ovista tikuta, mutta kaapissa oli ylimääräiseksi jääneitä ovisliuskia, sunnuntaina oli alamahassa sen verran tukalat oltavat, että päätin testata ja mahtisplussan sain. Koskaan aikaisemmin nämä Kotitestiltä tilatut testit ei ole minulla toimineet (silloin joskus tilasin 14kpl paketin) ja nyt sitten paketin viimeinen testi näytti tummaa viivaa. Mieskin innostui hienosta plussasta :saint: Oon nyt sitten ihaillut testiä ja kuvitellut sitä raskaustestiksi.. :LOL:

Kaikki pinon selittämättömät tietävät, että säännöllisestä (tikutetusta tai ei) oviksesta huolimatta toiveet ei ole kovinkaan korkealla, mutta tämän kierron alussa sovin miehen kanssa, että kaikkemme teemme, tämä on ainut ja viimeinen mahdollisuus saada se muru halvalla (jos näin raakasti saa sanoa :/ ).

millis1981, että hommat on sitten alkaneet kunnolla, onnittelut =)

astrid, mulla kans ssg oli ihan helppo homma, hyvä niin! Muistaakseni menopur teki mulle migreeniä, muita sivuoireita ei tullut. Toivottavasti vältyt viheliäisiltä vaivoilta.

veena, otin sinulta inssitiedot listalta pois, onko ok? Meinaatteko nyt sitten tässä odotellessa mennä luomuna vai käytätkö clomeja? Mites millä aikataululla meinaatte ivf:ään, onko tässä tulossa useamman kuukauden hoitotauko?

sannuli-81, sinulla piinailtavaa enää viikko, mieti! Se ihana onni voi olla jo NIIN lähellä :heart:
Menetkö veritestiin vai tikutatko vaan kotona?

Kuuluuko muuten veritestit automaattisesti ivf:ään? Itsestä tuntuu, että se hcg-lukema olis kyllä tosi mielenkiintoista tietää..sitten joskus!
 
millis, meillä on näköjään vähän erilainen kaava, mä aloitin tänään siis jo pistelyt (varmaan muuten siks kun menkatki alko aiemmin) Gonal-F:llä ja annoksena oli tänään 225 iu ja huomisesta eteenpäin 150 iu.

Minutkin voi päivittää listaan, eli eka ICSI/IVF menossa, punktio näillä näkymin viikolla 8, yritystä 07/07 alkaen ja nyt kp7/27-30

Tsemppiä kaikille!
 
emilyn tietoja lisäillessäni tuli mieleeni, että onko noilla kiertopäivillä merkitystä ivf:ssä? Tietty piikittelyt alkaa tiettynä kierron päivänä, mutta meneekö loppuhoito muuten kp:n mukaan? Onko punktio ovisaikaan tai odotetaanko mahdollisia menkkoja negan jälkeen samallalailla alkaviksi oman kierron mukaan?
 
Mä kysyisin tyhmänä sellasta että, mulla on reseptissä Puregon 900IU kertaa 2, tuleeko ne käytettyä yhdessä ICSI:ssä?? Alotus annos on 150IU. Kuin pitkään ootte sitä pistellyt lyhyellä kaavalla mennessänne? Sit toinen typerä kysymys että onko toi Puregon kallein lääke mitä hoidossa joutuu ostaan. Nehän jo itessään maksaa 600e yhteensä kaks kynää.
 
Emily Varmaankin johtuu sitä, että sulla on kierto vähän edellä kun mulla.

Hilma Ei välttämättä tule. Mulla on kanssa reseptissä puregon 900IU ja 300 IU ja lääkäri sanoi, että kannattaa ostaa vaan ensin toi 900IU, koska se saattaa riittää. Mun mielestä se Puregon on kaikista kallein lääke tässä hoidossa. Mulla maksoi Synarelat n. 170 egee ja tänään ostin puregonia 900IU niin ne maksoi ihan vajaat 290 egee. Ei tuu menee näillä näkymin maksukatto täyteen ekasta. Paitsi jos pitää ostaa se loppusatsi sitä puregonia. Luget ei kuulu kela korvattaviin.
 
Heippa ja pitkää pinnaa kaikille piinailijoille :flower:
Perhone, Mäkään en saanut clomeista kelakorvausta. En tullut asiasta mitään kysyneeksi apteekissa. Mikä muuten on yhden vuoden maksukatto? Meneekö Kelaan jotenkn automaattisesti tieto maksuista?
Astrid, hyvä kuulla että torvet oli auki =)
).( ovista yritän kovasti tikutella, ei oo vielä näkynyt. En kyllä hirveesti usko mihinkään luomuihmeeseen, siksi jo ostin clomitkin ens kiertoon valmiiksi :kieh: Vähän jännittää miten clomit tehoaa.
 
Millis kiitos sulle, mitenhän on kun ehdin tilata kaks 900IU kynää apteekkiin ja jos nyt haluankin vaan ton toisen ottaa alkuunsa, olenkohan sitoutunut ostaan myös sen toisen kun typeränä tilasin kaks?? Mulle ei tota synarelaa tuu, eiks se oo se nenäsumu?
 
Kirma: Listassa on oikein tiedot :) Joo luomuna me tässä odotellessa mennään. Mullahan oli ainoastaan viime inssissä tukena ne clomit, vaikkei niistä mitään hyötyä ollutkaan; söin 1/2 pilleria per pv ja yksi munis kypsyi ihan niin kuin luomunakin. Ja annoin ne ylijääneet pillerit jo toiselle joka niitä tarvitsi. Odotusta siis luvassa (kuin yllättävää ;)) jokin aikaa, kunnes saataisiin rahoitus kasaan. Toinen vaihtoehto on mennä julkiselle, mutta luulen että siitä ensi kontaktin ottamisesta menee varmaan jopa vuoden verta kunnes päästään varsinaisesti vauhtiin. Väestöliitossa se taas voitaisiin tehdä milloin vaan, mutta rahat puuttuu :headwall: Tässä on nyt aikamoiset säästösuunnitelmat kehitteillä.

En tiedä viittinkö vaivautua edes tikuttaan tässä välillä, kun ei se mitään tunnu auttavan vaikka tietääkin että koska ovis on. Toisaalta jos ei pelaa ei voi voittaa... No saa nähdä, kunhan kierto taas siinä vaiheessa. Oishan se mahtavaa saada luomuylläri jonain päivänä B)

Hilma: Huh, mitä ne maksaa. Meillä tulossa IVF lyhyellä kaavalla eli varmaan aikasta samat lääkkeet tulevat olemaan. Kerrohan sitten paljonko nuo kaiken kaikkiaan tulevat maksamaan. Koska alat pistelemään sillä kynällä? Joutuuko muita pistoksia laittaan? Mua karmii nuo pistokset jo etukäteen :ashamed:
 
Huh mitä hintoja noilla lääkkeillä! Mulla maksoi 6 illan satsi menopuria 105e, mutta puregon se vasta maksaakin...Mitä muuten tarkoittaa IVF lyhyellä kaavalla tai pitkällä kaavalla, mikä ero niissä on?

Aloin eilen sitten sen pistelyt ja tänään olikin jo pää kipeä aamupäivällä, voih. No se meni sitten ohi särkylääkkeellä. Just sellaista päänsärkyä, että arvaa johtuvan hormoneista.
 
Verve Maksukatto on joka vuonna hiukan eri. Tänä vuonna on n. 670 egee. Pystyt seuraa omaa tilannettasi Kelan sivuilta, kun kirjaudut sinne pankkitunnuksilla tai sitten apteekissa.
Hilma Kai sitä asiakas saa muuttaa mielensä..:) Joo on se Synarela Nenäsumute.


 
Alkuperäinen kirjoittaja astrid:
Aloin eilen sitten sen pistelyt ja tänään olikin jo pää kipeä aamupäivällä, voih. No se meni sitten ohi särkylääkkeellä. Just sellaista päänsärkyä, että arvaa johtuvan hormoneista.
Tunnen tuskasi ;) Aloitin clomit maanantaina ja siitä lähtien mulla on ollut pääkipua ja huonotuulisuutta (mikä voi tietysti johtua jatkuvasta pääkipuilusta). Oon kun p*****lle ammuttu karhu. Mies raukka. Ja sitten clomien syöjille kysymys: onko teillä vaivannut ilmavaivat? Tää rupiaa ottaa itteäki aivoon kun koko ajan mahassa kiertää. Mies raukka :LOL: Muutoin clomit tuntuu vaikuttavan hyvin, vatsassa tuntuu ihan selkeitä nippailua. Edellisissä kierroissa nippailut kyllä tuntui mutta vasta paljon lähempänä ovista ja vaimeampina.

Anteeksi tämä omanapaisuus. Lähden taas takaisin kiukuttelemaan :headwall:
 

Yhteistyössä