** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.7 **

Täällähän alkaa muutamilla olla niin jännät paikat, että lueskelu voittaa perjantai-illan leffankin :popcorn: Kyllä joku teistä varmana viikonloppuna poksahtaa...

:hug: Ainomielelle jaksamista ja pitkää pinnaa!

Pol Luomia on tullut täälläkin lisää. Sen lisäksi on tullut tissien alueelle mustapäitä. Myös vanha ystäväni akne on saanut olkäpäät rehottamaan ja finnejä on sitten mitä ihmeellisemmissä paikoissa muuallakin. Rasittavaa.

Tömpsis olisin varmaan ihan hermona tuossa tilanteessa. Luultavasti itse en uskaltaisi synnyttää perätilavauvelia alakautta, vaan leikkauksen voisin haluta. Ainakin kun tietää, että ensimmäinen synnytys on muutenkin työläämpi. Jaksamista pähkäilyihin.

Joanmi + Potkiainen 31+5
 
Kopsaan...

Puolen yön aikaan laitoin nukkumaan, tunnin välein oon käynyt vessassa ja vähän ennen viittä havahduin taas ja totesin että muahan supistelee... Nyt oon puolisen tuntia kellotellut, alle 10 min välein tulee n. minuutin kestäviä mutta ei mitenkään kamalan kipeitä... Saapas nähdä päättääkö meidän vauva syntyä sorsastuksen aloituspäivänä, isi tykkäis...:D

Marienna, ois kyllä tosi jännä jos me lähdetäänkin nyt yhtä aikaa synnyttämään :D Pidetään peukkuja...

Tuulia ja papu 40+2
 
Toivottavasti sulla menee Tuulia paremmin!! Täällä jo kohtuullisen napakat supistukset loppuivat siihen kun sain kuuman kaurapussin kanssa unta. 8-10 min. välein tulivat 4 tuntia ja joutui jo vähän hiljentymään hengittelemään. 3 tuntia nukuttu, pikkuhiljaa alkavat supparit nyt uudelleen. Netistä lukemani perusteella tällainen voi jatkua päiväkausia :rolleyes:. Kyllä tällainen kypsyttely varmankin luonnetta kasvattaa? Mä olen aika toiminnan nainen noin muuten nimittäin. Turha odottelu ei lukeudu vahvuuksiini. Mutta jos et Tuulia siellä vielä ole, siis sairaalassa, niin tehtäiskö tälle päivälle, iltapäivälle tai illalle kuitenkin treffit sinne :LOL:. - jospa se auttaisi?

Marienna ja tätä menoa melko iso tytteli 40+2
 
Helou, pakko oli alkaa kommentoimaan ennenku sain edes kaikkia viestejä luettua :)

Tömpsis: En nyt muista mainitsinko siitä silloin, mutta minulle eräs kätilö sanoi siitä alateitse synnyttämisestä, että riippuu lääkäristä! Mäkin ihmettelin sitä että miks ei muka voi synnyttää, koska se nuori naislääkäri joka yritti kääntää ja jonka kans olin tekemisissä ennen synnytystä ei sanallakaan sanonut, että Lohjalla ei voisi synnyttää... Itse olin jo vähän taipunutkin siihen, vaikka serkku varoittelikin.

Se lääkäri joka oli sittdn vuorossa, ei niitä tehnytkään joten mun olis pitänyt lähtee naikkarille... Voin laittaa sulle yksärinä sen synnytyslääkärin nimen.

Toisaalta se oli helpottavaa, koska mun piti oikeestaan päättää vaan missä synnytän... :) Ja mullahan jäi se arvio kesken, ku mulla olis ollu seuraavana tiistaina se magneettikuvan perusteella tehtävä synnytystapa-arvio ja painoarvio...

Kyllä muakkn tavallaa mietitytti se, että alatiesynnytys jäi kokematta, mutta toisaalta, oon lukenu täältä aika karuja synnytystarinoita ja ku tuo tuli maailmaan ni ei sillä tavallaan ollu enää merkitystä. Jos päädyt leikkaukseen, ni kato et mies jää sun kans kotiin sitten.

Nyt luen loppuun. Ja ihmeessä, kysy vaan mikä arveluttaa ni koitan vastata. Jos siitä olis apua.

Lisättäköön muuten vielä, että se mulla oli lyhyt napanuora ja se lääkäri oikeen erikseen mainitsi siitä. En sit tiiä miten se olis vaikuttanu alatiesynnytykseen, mutta mä annoin itseni ymmärtää, että se lääkärin mkelestä oli hyvä, että leikattiin.

z ja a
 
tömpsis sitä en tiedä koska SAA tulla raskaaksi sektion jälkeen, mutta mun yhdellä ystävällä eka raskaus päätyi hätäsektioon ja hän tuli melkein saman tien sen jälkeen raskaaksi ja siis lasten ikäeroksi tuli lopulta alle vuosi kun toinenkin raskaus päätyi myös hätäsektioon. Olen ainakin ymmärtänyt että kahden sektion jälkeen täytyy jo harkita että voiko enää tehdä lapsia, mutta ei siis yksi sektio vielä ole este eikä edes hidaste toiselle lapselle. Tsemppiä pohdintaan, kyllä niillä asioilla lopulta on tapana lutviutua parhain päin.

Kestovaipoista mä ihan vilpittömästi uskoin ettei se oo näin vaikeeta.. tai siis ilmeisesti se kestovaippa pitäis ainakin meidän tytöllä sitten vaihtaa puolen tunnin välein ettei valskaisi. Kyllä mä nyt sitkeesti oon yrittänyt ainakin kerran päivässä pistää kestovaipan kun tiedän ettei tyttö just nukahda mutta en kyllä rupea sen takia tyttöä herätteleen kesken kaiken että täytyy vaippa vaihtaa. Ja tosiaan pyykkiä tulee kestoillessa kyllä tuplasti kun vaatteetkin pitää melkein vaihtaa pari kertaa päivässä. No en soimaa itseäni siitä ettei se ihan niin onnistunutkaan.

Sannuli ja Nykerö
 
  • Tykkää
Reactions: Mma Ramotswe
Sannuli jotkut on löytänyt sopivat kestot vasta vauvan kasvettua hiukan, niille vissiin sopii niin erilaiset. Mä olen varautunut testeihin ja kertiksien käyttöön, mutta motivoitunut löytämään viimeistään jossain vaiheessa jotenkin toimivan ratkaisun. Ja Tömpsis, tuttavani odottaa neljättään, kaikki kolme leikattu ja tämä neljäskin leikataan. Nyt raskautta seurataan tarkasti, mutta perusperiaatteena on tainnut olla, että jos eka on sektio, sen jälkeen voi alakautta vielä synnyttää, mutta jos tokakin on, niin sitten ei voisi. Ja mitä enemmän sektioita, niin sitä enemmän seuraillaan. Mutta näinhän ne bechamitkin ovat sieltä neljä leikkauttaneet ja tolpillaan on emäntä.

Ei-supisteleva Marienna ja pikku jästipää 40+2
 
Kiitos kaikille kommenteista ja tuesta :heart:

Kestovaippoja on niin monta erilaista ja mallista ja kokoista, että voi kestää kauan ennenkuin löytää sen oikean mallin. Ja imukykysyys paranee käytön ja pesujen myötä, eli ihan uudet voi olla tosi huonoja imemään. Mimmosia Sannuli oot nyt käyttänyt? Auttaiskohan lisäimujen tunkeminen sinne sekaan?

Nyt mä taidan syödä hernekeittoa! :D

moro! :)
 
Voi vitsi Tömpsis. Jos sait sen jälkimmäisen, niinku varmaan sait, ni lähetin sen kesken ku aattelin, et lähtee ainaki jotain ja ei tarvi koko stooria kirjottaa uudestaan Siinä ei kait ollu puoliakaan siitä mitä aattelin kirjottaa. Et jos haluat vielä kuulla lisää, ni kopsaa se mun teksti ja lähetä mulle ni kirjotan loputkin ajatukset..

Niin, ja Annille kuuluu hyvää :) käytiin tänään Sipoossa ja Vihdissä markkinoilla.

Tsemppiä Mariennalle ja Tuulialle!

zalea
 
Tuulia tais mennä sinne. Mulla jäi kyllä tänäänkin synnyttämättä. Ärsyttää kun tuolta valuu vähän väliä jotain. Eikä se kai sitä lapsivettä kuitenkaan ole, mutta pistää epävarmaksi...Ei ole ainakaan vaaleanpunaista ja tuntuisi enemmän siltä, että rakko tyhjenee vaan hitaasti.
 
Pitkästä aikaa kuulumisia :wave:

Onnea vauvan saaneille ja uusille, siitä on niin kauan kun olen viimeksi kirjoitellut etten millään muista keitä kaikkia en ole vielä onnitellut. :flower: :heart:

Ja tsemppiä Mariennalle ja Tuulialle synnytyksen odotteluun, ihan kohta se tapahtuu!

(.) Mulla on kädet niin turvonneet ja tunnottomat (olleet jo kauan) että kirjoittaminen tuntuu ikävältä. Siksi en niin aktiivisesti olekaan ollut mukana viime aikoina, ja eipä tässä toisaalta mitään ihmeempiä ole tapahtunutkaan. Laskettu aika kyllä lähestyy huimaa vauhtia ja maha on jo valtava, mutta vointi on ollut ihan hyvä eikä mitään synnytykseen viittaavaa ole vielä ilmassa. Välillä väsyttää kovasti, se on oikeastaan turvotuksen lisäksi ainoa isompi "vaiva" tällä hetkellä.

Painoa on kertynyt yli 20 kg mikä on lievä järkytys :O, onneksi verenpaineet ja muut on kohdillaan. Toivotaan että turvotuksesta johtuu edes osa ja imetys veisi tehokkaasti kiloja mukanaan...

Mua jännitti synnytys ja äidiksi tulo ylipäänsä eniten muutama viikko sitten, mutta nyt on jotenkin aika rauhallinen olo sen suhteen - kaipa ne asiat menee omalla painollaan sekä synnytyksessä että sen jälkeen. Enempää tässä ei varmaan oikein voi valmistautua eikä tehdä etukäteen.

Hyviä vointeja kaikille!

Arminen 37+5
 
Helou mammat!!
Sitä sitten loma päättyi ja nyt on muutama vapaapäivä. Sitä pitää sitten keskiviikkona palata jälleen sorvin ääreen, hetkellisesti.

KIITOS teille kaikille, kun kerroitte, että luomia pukkaa muillakin ku mulla!!! On jo käyny hieman mietityttään, että minne ihotautilääkärille tästä pitäs itteensä lähtee näyttämään, kun on toi iho ku pakanamaankartta. Ei se nyt ennenkään mitenkään tasaisen värinen oo ollu, mutta nyt noita luomia on tullu tosiaan varsinkin keskivartaln suunnalle. Ja bongasinpa nenänvarrestain kaksi uutta tuttavuutta. Kyllähän tohon naamaan vielä väriä mahtuu, ei tää teini-ikäsen punotus ookaan kestäny vielä ku sen 17-vuotta, niin voihan siihen samaan ottaa muutaman luomenkin. "Ei se yks rikka komeessa" tai miten se menee... : /

Sektiojutuista: ei kai siihen oo mitään selkeetä rajaa, että montako sektiota voi tehdä. Lähinnä kai se riippuu siitä, että miten ne kudokset paranee ja pitääkö joka kerta leikata samalta kohalta. Mutta en oo ainakaan kuullu, että ne sitä välttämättä muutoin rajoittaa, jos kudoksissa kaikki ok. Mulla on ainakin tuttavaperhe joilla kaikki kolme lasta on syntyneet suunnitellusti sektiolla, sillä ei oo muksut mahtuneet syntymään alakautta. Eli ainakin kolme voi tehä! =)

RASKAUSARVISTA: mulla on pituuskasvun takia tullu teininä lanteille selän puolelle raskausarven näkösiä juonteita. Ne oli aluks semmosia purppuraisia, mutta muuttu sitten ajan oloon semmosiks läpikuultavan näköseks "salamoiks." Nyt oon sitten raskauden myötä saanu ensimmäisen raskausarven ja se päätti sitten tärähtää keskelle toista rintaa. Ja on sitten semmonen purppurainen! Vatsalla on muutama kohta jotkä näyttää semmoselle, että ne vois vaikka revetä arviks, mutta ei vielä selkeesti. Oon kovasti yrittäny aina saunan jälkeen rasvailla vatsan ja rintojen ihoa, mutta en mä oikein osaa sanoo, että vaikuttaako se vai ei. Eipä tuo huonookaan iholle tee, joten mikä jottei sitä voi vaikka voidetta itteensä lutrata.

Kävin viikko sitten neuvolassa ja painoo oli tullu sitten 1kg per viikko... :whistle: Sanoin kyllä terkkarille, että oon ollu lomalla, en oikein usko, että kaikki paino ois tullu muksun kasvamisesta. Yritin sitten tätiltä kysellä, että miten sen painon tulis kehittyy, sillä mulla se on jatkuvasti heitelly kaikkee mahollista 300g:sta tohon 1kg:an. En sitten oikein saanu semmosta ymmärrettävää vastausta, mutta käsitin, ettei toi kilo tässä vaiheessa oo mitenkään tavatonta. Turvotusta mulla ei oo, että painon nousu johtuu kyllä jostain muusta. Huolissani en osaa olla, mutta meinaa vaan tympii, kun tolta terkalta saa semmosia ympäripyöreitä vastauksia..

tuiskuli, sä taisit tossa muutamia sivuja sitten kertoo niistä pistävistä kivuista mahassa ja selässä? Mulla oli niitä kans jossain vaiheessa, lähinnä vatsan puolella. semmosia kipeitä juilaisuja, vähän niin ku ovulaatiokipujen tapasia, krampin omaisia, mutta vaan lyhyempikestosia. No, mä soitin niistä terkalle ja se sano että ne on "sukkapuikkokipuja", eli että ne kuuluu asiaan. Ne oli mulla vaan toisella puolella vatsaa, ihan tuolla alamahalla ja ne saatto kestää koko päivän eikä niihin välttämättä auttanu mikään asento tai paikallaan olo, eikä niin liikkuminenkaan. Loppuivat omia aikojaan. En tiedä voisko sulla olla sitten samaa, mutta että samanaikaisesti muksu painaa jonnekin hermoon ja se tuntuu sulla siks selän puolella? Mulla oli nimittäin aikanaan työkaveri, jolle kävi silleen, että kun lapsi käänty perätilasta raivotarjontaan, niin työkaverilta puutui samalla selästä lapaluiden alta kämmenen kokonen alue. Alue pysy puutuneena koko loppuraskauden ja lääkäri oli sanonu, että johtuu siitä, että muksu painoi tiettyyn hermoon, jonka puristus aiheutti sen puutumisen. Kysy neuvolasta, jos sua mietityttää!

Sitä ois huomenna perhevalmennus... Viikko sitten oli viimeks ja siellä kävi yksi pariskunta puhumassa vauva-arjesta, heillä oli 5kk vauva. Se äippä kertoili, että hän on kestoillut nyt isomman vauvan kanssa, mutta heti synnytyksen jälkeen ei jaksanut, sillä poju oli ollut semmoinen sinappikone, että oli joka vaipassa ollu väriä. Ittekin aatellu, että jos alkuun on joka vaipassa jotain värikästä, niin käytän kyllä sitten kertiksiä ihan hyvällä omallatunnolla ja kestoilen sitten jos muksun mahantoiminta vähän rauhottuu. Ku niitähän on nykyään biohajoaviakin kertiksiä, niin saa niillä ees jätekuormaa pienennettyy, jos nyt vaikka joutuskin kertakäyttöjä käyttämään. Jää nähtäväks miten sitä sitten tosi tilanteessa tekee. : /

Mukavaa viikkoo teille mammat ja tsemppiä kaikille tasapuolisesti, niin itse odotukseen kuin niihin synnytyksiin, joita ehkä on tässä ootettavissa.
Moikka! :wave:
t.Pol ja masuasukki 32 POKS
 
:wave: Ketjun hiljentymisestä päätellen Tuulia ja Marienna ovat päässeet jo hommiin!

Armisesta kiva kuulla!

Neuvolassa tänään, vieläkään Baby ei tunnu haluavan ulos. Vointi onneksi ok, mitä nyt alkaa olla todella painava. Ylihuomenna sitten yliaikakontrolli äitipolilla, jos ei mitään sitä ennen tapahdu. Ne kammottavat kivut ovat onneksi loppuneet, tosin terkan mielestä vain hyvä merkki että sattuu.. :D Epäilen että vauva hakkasi päällään lantionpohjaa niin että lihakset kramppasivat, tai jotain.

Kotimatkalla näin erään tuttavan kaukaa ja vaihdoin suuntaa. En vaan jaksanut niitä samoja juttuja (vieläkin yhtenä kappaleena, onko mitään merkkejä, voi voi, kyllä se kuule sieltä vielä syntyy) ja ärsytti kaupan kassan kysymys onko kaksoset tulossa.. Alkaa näköjään äidin hermot palaa!

Tsemppiä ja hyvää mieltä kaikille!

Ainomieli 41+3
 
:hug::wave: Tsemppiä likat laitokselle! Ja erityisesti teille kanssasisarille, jotka kärvistelette "yliaikaisina". Ainomieli, huoh... Tiedän niiiin ton tunteen. Mä en jaksanut edes mennä mihinkään pällisteltäväksi saati vastata puhelimeen. Säästän siis teitä muilta hölmöiltä toivotuksilta.

MR ja Huima 12 vrk
 
MR, eihän tietenkään teidän toivotukset ärsytä tai ole hölmöjä! Välillä leikittelen vaan ajatuksella, että kun naapurit tms hyvän päivän tutut alkaa kysellä onko jo merkkejä lähestyvästä synnytyksestä, pamautan että juu tuli tällaista limaa alapäästä, säästin sen, katso! ja alan kaivaa vessapaperia taskusta.. :D

Ja aika hölmöä joltain kaupan kassalta alkaa kaksoskommentteja heittää.. :kieh: Ei tietenkään pahaa tarkoittanut, mutta kun tiedän tän mahan olevan turhankin iso, niin ei naurata.

MR:lle vielä kiitos synnytyskertomuksestasi, luin sen nyt uudelleen. Mukava kuulla positiivisia kokemuksia käynnistyksestä, muita en uskalla lukeakaan. Tietysti sitä ennen on monta päivää vielä aikaa tapahtua mitä vaan. :)

Ainomieli (41+3 edelleen)
 
Lapsivettähän se oli...sunnuntaina käytiin, ottivat tarkkailuun ja tiputukseen,siis penisilliini, infektioseuranta, kaikki paikat epäkypsiä, tänään oli kahdelle sormelle auki aamulla, sit heti 3cm. Saliin heti, kalvot puhki, kohta oksitosiinia perään, APUA mitkä supparit. Heti 4cm, epiduraali tuli melin heti, joka ei ehtinyt vaikuttaa, kun jo 9cm ja heti 10cm. Ponnistus puoli tuntia, itse synnytys 5,5h. Ponnistus oli parasta koko hommassa. Repesin aika kunnolla koska tyttö tuli käsi poskessa kiinni ja nukutuksessa kursivat kokoon, mutta ei se repeäminen sattunut, vaikka se epiduraali ei tuntunut vaikuttavan, eli ehtivän. Hyvin tunsi ponnistaa. Tyttö on maailman ihanin, sorry vaan ;) . 3650g, 51cm ja pää 33cm.
 
jaahas, mä lajittelin pyykkejä ja sillä aikaa se marienna olikin jo synnyttänyt! (tai siis kirjottanu siitä :D)

Onnea ihan hirmuisesti!!!!!!!!! :flower: Toivottavasti repeämät paranevat hyvin :hug: Kertoile sitten vauva-arjesta kun jaksat, vielä ootte varmaan sairaalassa? Paljon lepoa ja iloista vauva-aikaa koko perheelle! :heart: :heart: :heart:

Mulla ei synnytyksestä oo vielä muita merkkejä kuin hermojen kiristys - eikös kaikissa komediasarjoissa se oo sen merkki? :D Tänään on kyl vaan itkettäny kaikki ja välillä tais supistaakin kun siivosin vaatehuonetta, toinen kylki ja reisi meni yhtäkkiä kamalan kipeiks, auts. Panadolilla ja levolla menivät ohi. Torstaina siis sairaalaan, tällä kertaa sit jännitän, et onko Super kääntyny takasin oikeenpäin, niin mun tuuria sit ku ois just tottunut tohon sektio-ajatukseen... :whistle: no katotaan, liikkeet on ainakin tuntunu molemmissa kyljissä, mutta päätä en enää tunne vasemmassa kyljessä niin selkeesti ku ennen :confused:

Pol: mulla tuli kilo viikossa just vähän aikaa sitten, eikä kukaan ollu huolissaan :) Mut turvotusta mulla ainakin, ja ehkä sullakin tulee turvotusta, mutta jonnekin missä et sitä nää? :D

Toivottavasti tuulia on kanssa saanut vaavin jo :)

Voikaa hyvin,
tömpsis ja super 37+4
 
Mariennalle ja vauvalle onnea, onnea valtavasti! :heart: :flower: Ja hyvää toipumista ja ihanaa vauva-aikaa!

Pol varmaan tuo riippuu eniten siitä, että tuleeko painoa jatkuvasti paljon vai vaan toisinaan reilummin. Mulla oli viimeks neuvolassa tullut yli 900g/vko ja kun sitä itse vähän kauhistelin, niin terkka sanoi, että ei se ole vakavaa, kun on kokonaisnousu pysynyt aisoissa (silloin oli jotain 7-9kg, riippu mistä lähtöpainosta). Joten ei kannata huolestua :) ja mulle on kaikki vakuutelleet, että jos imettää, niin silloin kyllä raskauskilot lähtee helposti pois. (mutta ei nämä ennen raskautta haalitut... :LOL: )

Mua taas jännittää, kun huomenna mennään katsomaan, miten vauva on kasvanut. Ja siitä sitten riippuu jatko. Ensin pääsen aamulla lääkärineuvolaan ja sitten iltapäivällä vielä ultraan. Todellinen työpäivä :whistle: onneksi nää täällä töissä ymmärtää. Oon jakanut mun kalenterin (siis sähköisen) lähimmille työkavereille ja pomolle, että näkevät, milloin hyppään missäkin. Eivät siis suotta huhuile täällä käytävillä mua silloin, kun olen merkinnyt itseni olevaksi muualla :) mutta aion kysyä lääkäriltä tuosta maha- ja selkäkivusta. Kun on niin todella paikallinen, niin se vähän hämmästyttää... Mutta todennäköisesti on vain asiaankuuluvaa :rolleyes:

Tsemppiä Ainomielelle!

Ja toivottavasti tosiaan Tuuliakin tulee pian kertomaan vauvan syntymästä.

Mukavaa viikonjatkoa kaikille!

Tuiskuli 28+1
 
sunni
Onnea miljoonasti tänne ihan joka ikiselle mammalle :heart:

Itse olin tovin poissa alakulon vuoksi, mutta nyt kävin lueksimassa kuulumisia tänne.

Tänään muuten poksahteli rv 12 :)
 
ONNEA MARIENNA JA PERHE!! :flower: :heart:

Ihanat vauvantuoksuiset uutiset piristävät kummasti!! Ilmeisesti on Tuuliakin sitten päässyt tositoimiin, kun on hiljentynyt...

Sunnille jaksamista alakuloon. Muista, että tänne saat purkailla murheita, jos siltä tuntuu. Ja nyt voit ainakin iloita, että alat olla turvallisemmilla vesillä viikkojen suhteen. Mites sulla noi raskausoireet on parhaillaan?

Ainomielelle myös tsempit viimeisten päivien kärvistelyyn. Voin kuvitella, et alkaa hermostuttaa, kun jo haluais jakaantua.

Tömpsis Kertoile sitten torstaina, miten päin Super asustelee. Hyvä, että jo kohta pääset tarkistamaan tilanteen, jos tuo on vaikka päättänyt asustaa sittenkin toisin päin...

Joanmi + matkustaja 32+1
 
Moikka!

Niin onnellinen olen, että pakko tulla tännekin hehkuttamaan :) (sen lisäksi mitä nyt olen töissä ja kaikille kavereille hehkuttanut :LOL: ). Käytiin eilen ultrassa ja pikkuisemme ylitti kaikki odotukset ja toiveet! Oli neiti nimittäin ottanut 3 viikossa painoa lähes 650g! Ja nyt painoarvio oli 1390g (ihan yläkäyrällä!) ja pituutta 35cm (samoin ihan yläkäyrällä). Eli siis ei mitään ongelmaa lapsella ravinnonsaannissa! :) jeejee! Seuraava kontrolli on vajaan kolmen viikon päästä ja sitten onkin jo viikkoja kasassa 31+1. Oli niin helpottava kuulla tuo. Teki melkein mieli itkeä :)

Muuten vaavi istuu perätilassa ja tunkee päätään tuonne minusta katsoen vasemman kylkiluun alle. (Tuntuu muuten vähän ikävältä..) ja se on selitys sille, miksi sattuu ja miksi sitten pitemmän päälle sattuu tuonne selkään, kun vauva päällään painaa sisuskaluja lyttyyn ja sitten kai lopulta munuaisiakin. Mutta ei ole vakavaa, vaan asiaankuuluvaa. Vettä on tosiaan varsin reilusti (mikä selittää tätä valtavaa mahaa...), ja sikäli vauva mahtuu kyllä vielä kääntyilemään. Toivotaan, että tajuaisi itse kääntyä toisinpäin ja mielellään vaikka jo ihan lähiaikoina...

Sunni, mikä sun mielialaa on laskenut? Tsemppiä! Kyllä se taas kääntyy valoisaksi. :hug:

Ainomieli mahtaa nyt olla jo synnyttämässä..? :) Tuuliasta puhumattakaan.

Tömpsis, ilmoittelehan sitten mitenpäin teillä ollaan? :)

Tuiskuli + Maisa 28+3
 

Yhteistyössä