** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.7 **

Tuiskuli onnitteluttodella hyvistä sokereista!! Ja tsemppiä Ainomielen odotukseen!

Mä olen joko sekoamassa, tai sitten täällä aletaan synnyttämään. Pari tuntia sitten heräsin siihen kun jotain valuu sänkyyn, ja taas...ei muutakuin pussilakana suojaksi ja alakertaan vessaan. Komensin miehen nukkumaan. Tässä sen jälkeen on kahteen otteeseen lirahdellut. Mistä sen tietää vaikka pissailisin housuihini. Miltään ei kyllä tuoksu, eikä haise :LOL: ja pyyhkiessä oli ensin väritöntä, sitten hennon vaaleanpunaista. Lakanat on värilliset, joten nistä ei saa todistusaineistoa. Vika kerralla tuli supistuksen mukana. Niin ja tosiaan supistelee...ei kipeästi - maha kovettuu ja selkää juilii, kohdunsuuta vähän koskee, mutta aika perusmenkkakiputasolla ollaan. Saas nähdä onko tämä sitä. 5 min. välein supistaa, mutta vaan jonkun 20-30 sec. kerrallaan. Vauveli liikkuu välillä ja ekan lirahduksen jälkeen sillä oli hikka raukalla...

Jännää...toivottavasti tää nyt syntyy, etten ole tulossa ihan vainoharhaiseksi...:p

Piti yrittää nukkua, mutta miten sitä tässä jännityksessä!!!

Marienna ja typykkä 40+0 POKS ja POKS?
 
En ole sekoamassa...tänään se taitaa syntyä :heart:, on vaan nyt niin hiljaa siellä ollut puolitoista tuntia. Pitääköhän synnytyksen käynnistyessä tehdä liikelaskentaa. Ei todentotta kyllä tunnu mitään tuskia. Katsoin netistä itselleni diagnoosin: kalvoissa jossain ylempänä reika ja sieltä tihkuttaa. Ja supistukset kuulostaa sellaisilta alle 3cm supistuksilta. Katsoin netistä myös, että tässä vaiheessa kannattaa levätä: ei erity stressihormoonia, joka hidastuttaa. Liikunnan aika on sitten kun ollaan siinä 3cm ilmeisesti. Vähän tuossa liikuskelin kun laittelin aamupalaa ja pakkailin vielä kassia, silloin supistuksia ei juuri edes tuntunut, paikallaan ollessa tuntuu kyllä, mutta missään kipeissä supistuksissa ei olla vielä. Lapsivettä tihkuu edelleen ja vatsa on alkanut "valmistautua" hehhee, eli sohvan ja vessan väliä mennään.

PITÄKÄÄ PEUKKUJA, ETTÄ KAIKKI MENEE HYVIN!

Malttamaton Marienna ja synttärisankari to be 40+0
 
Onnea matkaan Marienna. Tuli jotenki ihana olo... ilmoita sit heti ku pystyt. Puhelimella nettiin ja silleen.

Täällä me Annin kans köllötellän, se on mun kainalossa. Kohta sinäki köllöttelet omas kanssa ja ihmettelet, miten älykkäältä ja erityiseltä se vauva voikin vaikuttaa jo noin pienenä. Oppii varmaan puhumaanki jo 6 kk iässä :D

zalea ja anni, joka huomenna on jo huimat 4 viikkoa vanha
 
Hui Marienna, saapas nähdä ollaanko me samaan aikaan synnyttämässä :) Nukuin viime yön paremmin kuin aikoihin, vaikka kävinkin vessassa parin tunnin välein. Sain kuitenkin joka välissä uudestaan unen päästä kiinni saman tien. Ei kunnon supistuksia, mutta jotenkin juilii enemmän kuin tähän mennessä ja olo on kaikin puolin vähän... hassu?!? En osaa oikein edes kuvailla. Mies on päättänyt että vauvan pitää syntyä tänään, minä tietenkin realistina olen sitä mieltä että eihän se nyt laskettuna aikana voi syntyä mutta entä jos sittenkin?!?

Tsemppiä joka tapauksessa, pidetään peukkuja että sulla menee kaikki hyvin ja mahdollisimman kivuttomasti =)

Tuulia ja papu 40+0 !!!!!!!!!
 
Vielä ollaan linjoilla. Otin torkut, sain tunnin nukuttua. Vatsa menee vaan enemmän sekaisin, lapsivettä tihkuttaa edelleen ja supistukset voimistuvat. Ajattelin, että lähdemme sitten kun ne on sen viiden minuutin välein (voimakkaammat) ja kestää lähemmäs minuutin kuin puoli. Alussa tuli useammin ne lievemmät, nyt 10 min. välein kun ovat voimistuneet. Pitää varmaan miestäruveta herättelemään :D. Passitin sen aluksi nukkumaan, että jaksaa sitten tukea mua. Onneksi mäkin sitten vielä sain ihan unta.

Tule Tuulia sinne!!
 
Ääh, ei tää tänään synny... Olotila ihan sama koko päivän, juilii ja kirrailee, mutta ei mitään säännöllistä tai kunnolla kipeää. Taidan ottaa päikkärit, alkoi väsyttämään ihan tosissaan kun katoin elokuvaa ja samalla virkkasin tilkkupeittoa kasaan :)

Tuulia ja papu 40+0
 
Osuiskin Tuiskuli :LOL:. Kotona ollaan, käytiin näytillä kun soitin ja pyysivät. Ottivat testin tuolta värkistä kun eihän mulla mitään niitä pyyhkeitä ja lakanoita mukana ollut. Negaa näytti. Tiedä sitten mitä se 3dl muka oli... Supistuksetkin loppuivat - 7 tuntia kestivät. Kaverilla on testattu virheellinen tulos kyllä samanlaisessa tilanteessa, että en tiedä. Kuitenkin käytiin sitten syömässä ja filmivuokraamossa, ja sitten tuli limatulppa. SIITÄ EI KYLLÄ VOI EREHTYÄ :p.

Että pikkuhiljaa pikkuhiljaa. Kätilö oli vähän töykeä...ja kukaan ei tarkistanut kohdunsuuta, että en tiedä onko siellä mitään tapahtunut.

Jatkamme harjoituksia. Kohdunsuuta ja koko alapäätä sattuu ja selkä on kipeä. Nyt juuri eka supistus sitten klo 12. Käyrällä ei yhtään supistusta ja maha ollut kyllä supistelematta puolilta päivin asti. Paitsi nyt. NOH, uuteen nousuun!!

Jatketaan!

Marienna + co 40+0
 
Marienna; nää meidän muksut on selkeesti päättäneet, että eivät halua syntyä laskettuna aikana kun se ois liian helppoa meille vanhemmille... :D Vaikka onhan tässä vielä reilu viis tuntia aikaa!

Väsyttää edelleen vaikka nukuinkin, mies tuo kohta töistä tullessaan pizzaa kun tänään on niin laiska päivä etten oo edes viittinyt ajatella ruuan laittoa! Ja paino nousee, mutta nouskoon, ei jaksa nyt ajatella sellasta...

Väsynyt ja malttamaton Tuulia ja papu, joka ei halua tulla pihalle kammaristaan 40+0
 
oi mitä jännäilyä teillä! Koittakaahan kestää! :hug: :heart:

tota mäkin jännään, että jos menee vedet yöllä tms ja ne sanoo, että tulkaa aamulla vasta sairaalaan niin et pitäis nukkua koko yö - jaa miten muka?! muutenkaan en saa öisin nukuttua saatika sit tollasessa tilanteessa :D ja sit oisin ihan super väsynyt ilman unia... eli kyllä mä meen sit heti synnyttämään, että pääsen äkkiä nukkumaankin ;) :D

Huomenna meen sairaalaan tarkistamaan tarjonnan, neukkutädit ei löytäny vaavin päätä mistään eilen :p Ja sit ne veivaa sitä oikeeseen asentoon heti jos se on pyöriny väärin päin tms.

Voikaa hyvin ja Mariennalle ja Tuulialle voimia iiiiiiiiiiiiiiiiiso kasa! :)

tömpsis ja super 37+0
 
Marienna varmaan sitt pääsi tosi toimiin :) En oo yhtään kateellinen, en... :ashamed: Olo edelleen ihan sama kuin eilenkin. Mutta sen verran muutosta, että yöllä tuntui housut kosteilta koko ajan ja aamusta lirahti vähän enemmän, oisko sitt lapsivettä jota tihkuttelee?!?

Taidan taas leipoa aikani kuluksi jotain (oon viimesen kuukauden aikana leiponut enemmän kuin sitä ennen varmaan viiteen vuoteen...:D). Kauppareissukin oottais, mutta taidan sitä venyttää siihen asti että mies tulee töistä niin ei tarvi yksin mennä ja kasseja raahata! Yläkerran vois ehkä imuroida ja ruokaakin laittaa. Pitää varmaan tehdä joku aikataulu että ehdin kaiken... :headwall: Ei vissiin yhtään käy aika pitkäksi: /

Tuulia ja papu 40+1
 
Pöh, Tuulia, täällä ollaan! Jos epäilet lapsivettä, pitää mennä kuulemma näytille. Pitää olla side housuissa ja siinä vaikka vielä paperia tai jotain päällä, kun side on niin imukykyinen. Voivat sitten sillä tikulla tarkistaa mitä se on. Jos on lapsivettä mutta ei vielä synnytys käynnissä muuten niin pääsee kotiin ja saa uuden ajan 18h päähän. JOS on siis lapsivettä niin alkavat vuorokauden sisään tekemään infektioseurantaa siellä. Mulle lääkäri aiemmin sanoi, että vrk sisään sinne lapsivesien menosta jos ei supistukset käynnistä siinä välissä synnytystä, mutta eilinen kätilö sanoi, että kyllä sinne pitää mennä näytille nopeammin, ja päästävät tarvittaessa sitten kotiin. Mutta sitä sidettä vaati kyllä siellä.

Mutta mulla varmaan oli sitä limatulppaa. Edelleen sitä tulee, mutta jälleen juoksevampana, ja siinä on mukana verituhrua. Illalla ja yöllä oli selkä KIPEÄ ja kohdunsuu kipeä ja alapää kipeä ja liikkuminen vaikeaa. Sauna ja torkut auttoivat, saunan jälkeen taas supisteli - voimakkaammin kuin silloin alkuun. Sitten tuli uni. Nyt olisin virkeä synnyttämään tänään :D.

Vauveli oli eilen illalla hiton virkeä - kaiken löytyvän tilan näytti hyödyntävän, ja se ei ole paljoa jtne tunnelmat olivat sen mukaiset.

TÄNÄÄN!!! :LOL:

Tömpsis...mites sairaalareissu meni??

Marienna ja co. 40+1
 
No voi apua... Olikohan se sitt lapsivettä vai ei... Nyt ei oo kyllä tullut mitään aamupäivän aikana, otappa tästä nyt selvää! Ihan vetistä se kyllä oli, ett en usko ett limatulpasta ois kyse. Pitää seurailla ja soitella sitt illemmalla synnärille jos sitä vielä tulee. On tää raivostuttavaa odottamista, alkais nyt synnytys kunnolla tai menis kaikki oireilut sitt pois kokonaan, ei näin ett on koko ajan epävarma olo...:(

Hoksattiin eilen miehen kanssa, että me ollaan molemmat synnytty perjantaina ja illalla :) Jospa se ois joku enne?!?

Mutta mullapa on sämpylä- ja pullataikinat kohoamassa (pullaa oon leiponut viimeksi joskus vuonna miekka ja kypärä, se ei onnistu mulla ikinä niin siks oon jättänyt koko touhun unholaan... tähän asti...), saas nähdä miten ne onnistuu... Mä varmaan sekoan kohta jos tää muksu ei pian synny!!

Sekoava Tuulia ja papu 40+1
 
Mistäs sitä Tuulia tietää...Siksihän mäkin sinne menin. Soitin siis ja olivat sitä mieltä, että on syy mennä jos epäilee, ja olivat aika napakoita sen suhteen. Mutta mulla varmaankin oli siis ihan sitä limatulpan tekoa, koska se varsinainen limainen geelimäinen osuus tuli sitten kyllä ja vielä lisää tänä aamunakin. Mullakin se eilinen aloitus oli ihan "vettä". Ja yhteensä sitä se n. 3dl varmaan tuli. Kätilö sanoi, että lapsiveden tulon ei pitäisi loppua, koska sitä muodostuu kokoajan lisää, eli sen valumisen pitäisi kai sitten päivän mittaan jatkua aina syntymään asti.

Onko Tuulia mitään supparituntemuksia?

Ja lisäyksenä vielä, että Ainomieli taitaakin olla sairaalassa!
 
Viimeksi muokattu:
Selkää särkee ja mahaa kiristelee, välillä juilii kipeämmin. Mutta ei mitään säännöllistä ja en mä tiedä onko osa noista kipeistä juilimisista sitten sitä, että vauva liikkuessaan tönii sellaseen kohtaan, että aiheuttaa kipeämmän tuntemuksen. Entäs sulla? Voikohan sitä lapsivettä sitten tulla vaan tiputteluna tyyliin ruokalusikallinen kerrallaan vai pitäiskö sitä tulla enemmän...?!? No, jatketaan kuulostelua. Vauva on liikkunut tänään hyvin joten tuskin sillä mitään hätää on vaikka äiti onkin vähän stressaantunut:D
 
Marienna ja Tuulia oi oi oi... mä niin jännään tein puolesta täällä :p Ja on jotenkin niin hauska lukee noita teidän tuntemuksia nyt kun itse on jo ne kokenut (vaikkei mulla vedet mennytkään) Ja sit ihmeellistä kyllä niin mulle tuli tunne että haluan taas synnyttämään??!! :confused: tais olla se mun synnytys liian helppo ku olisin taas valmis valvomaan puoltoistavuorokautta.

Te tuossa eilen mieteitte sitä jaksamista, siis mähän heräsin sunnuntai aamuna noin klo 10 ja vauva syntyi maanantaina klo 12:55 eikä yhtään tehnyt tiukkaa valvoa se aika ja vielä punnertaa vauva ulos, eli kyllä te jaksatte valvoa vaikka kaks päivää putkeen jos tarvis on. Jostain kummasta niitä voimia vaan tulee!

Tsemppiä teille loppupuristukseen, täällä ollaan hengessä mukana ja odotellaan uutisia :popcorn:

Sannuli ja Nykerö 1kk
 
Jospa sullakin se limatulppa sieltä irtoilee, eli tapahtuu sitä 0-3cm alkuaukeamista! Mulla oli selkä eilen niin kipeä - menkkamaisesti mutta kovemmin, että otin kaksi Paracetamolia. Nyt ei ole mitään supisteluja ja muutenkin alakerrassa paljon mukavampi olo. Yöllä oli muutamia 10-15 min välein tulevia pidempiä ja voimakkaampia supisteluja, mutta ihan sellaisia, että puhuminen samaan aikaan onnistui vaikka kipeää tekikin. Meillä muuten kanssa miehen kanssa sama homma, perjantaina synnytty. Mies ei muista monelta, mä synnyin keskipäivällä. Kyllä tää tän viikonlopun aikana tulee :). No nyt lievästi supistaa...maha kireenä ja painetta selkään ja alakertaan, mutta ei satu kohdunsuulle. Pitäis kai siivota, kun se kerran monella auttaa...mutta en jaksa :D, teen mielummin kivoja juttuja.

Mistä vetoa, että Tömpsis ohittaa meidän kaikki...jollain erikoistilanteen synnytyksellä.:O

Marienna+ typy 40+1
 
Sannuli ja muut kokeneet kumppanit. Miltä ne teidän tuntemukset siis supistukset yms. on tuntuneet? Siis eroaahan ne aina eri ihmisillä mutta SILTI! :LOL:

Ai niin ja Nykerölle muuten onnitteluja!!
 
Viimeksi muokattu:
Marienna mulla ainakin kipu tuntui vaan ihan tuolla alhaalla, siis alavatsalla. Ja se kipu oli semmoista säkenöivää ja mullahan ne tuli heti alusta asti 5 min välein eikä loppunut koko aikana. Niin ja ei ne mulla kestänyt ku 30 sekuntia varmaan kerrallan ja ihan vasta synnytyksen lopulla vasta oli pidempiä. Yks hyvä testi on että ottaa kaks 500 panadolia ja jos ne kivut sillä loppuu ni ei oo vielä niitä kipuja mutta jos ei oo mitään vaikutusta niin sit lyön vetoa että vauveli syntyy seuraavan vuorokauden aikana.
 
Helou!

Miten voi ihminen olla näin kiireinen nykyään... Luin kaikki missaamani kirjoitukset läpi ja tuli vaikka mitä kommentoitavaa mieleen. Mahdankohan nyt muistaa enää mitään.

Supistukset: mun supisteukset alkoivat tipan takia heti melkolailla täydellä teholla, joten en tiedä ovatko ne vertailukelpoisia, mutta ne tuntui satakertaisilta menkkajomotuksilta alavatsalta haaravälin kautta alaselkään.

Zipuli, ONNEA! Hyvä päivä synnyttää :). :flower:

Imetysjutut: koska vedin nännit ennen maidon nousua jo vereslihalle, tämä korjaava työ onkin ollut sitten mielenkiintoista. En edes tiennyt, että rintakumeja olisi eri kokoisia. Omani ovat ehkä hitusen liian isot, mutta sitäkään ei voi oikein tietää, ennen kuin alkaa imettämään, että minkälaisiin svääreihin nämä luomututit oikein venyy. Meillä kumit toimii ainoastaa silloin kun ehditään aloittamaan imetys kaikessa rauhassa, eikä poika ole ehtinyt jo hermostumaan. Oonkin nyt pumppaillut pääsääntöisesti ja syöttänyt tuttipullolla, kun en enää pelkää, että imetys ei onnistuisi. Oon todella onnellinen, että ystäväni työnsi pumppunsa matkaani; se on ollut kyllä korvaamaton apu! Lasinoh-voidetta olen kohta tuubillisen hinkannut nänneihin, hautonut kaalinlehdillä (oikeesti ihan parasta!), antanut ilmakylpyjä ja vaikka mitä. Kärsivällisyyttä ja uskoa totta tosiaan tarvitaan.
Imetysliivejä sain samaiselta ystävältä monenlaisia ja kokoisia (ennen kuppikoko A, nyt C) ja hänen kolmen lapsen kokemuksellansa hommaamansa imetysliivialuspaidat ovat osoittautuneet ihan mahtaviksi yöasuiksi.

Öljyämisestä: taitaa olla repeämät yhtä yksilöllisiä kuin raskausarpien muodostuminenkin. Ceridal-öljyä hommasin myöskin, mutta koska ulottuvuuteen tulee tiettyjä rajoituksia, en jaksanut minäkään tunnollisesti öljyillä saati venytellä. Mies kietäytyi kunniasta heti... Pääsin kuitenkin mielestäni todellä vähällä damagella vauvan kokoon nähden.

Meillä on myöskin silmäteränäni lähes kuusi vuotta paistatellut kultainennoutaja, joka raskausaikana seurasi kantapäilläni ihan joka paikkaan. Pitemmän päälle melko raivostuttavaa... Sairaalassa ollessani pidin harsoa vauvan lähellä päivän ajan ja koira sai haistella sitä sitten etukäteen. Aluksi huomion jakaminen tuntui olevan vaikeaa, mutta nyt koira on alistunut kohtaloonsa...

Kestovaipat eivät ole sopineet meillä yökäyttöön, sillä poitsu heräilee muutenkin tiheään syömään, enkä kykene sen lisäksi vielä jatkuvaan vaipan vaihtoonkin. Kestikset ärsyttävät meillä kantajaansa heti kun lasti on laskettu. Samoin ne ohivuodot sotkee sitten vaatteet, joten pyjamakin pitäisi vielä vaihtaa. Huoh! Mutta jos käytän vaikka edes yhden kestiksen päivässä, jää vuodessa 365 kertistä käyttämättä. Pienistä teoista jne...

Huhuilu alkoi... :)

MR ja Huima 9 vrk

Muoks* kokoontumisajoja varten: me ollaan Tampereelta!!!
 
Viimeksi muokattu:
Ohhoh, jännät paikat täällä joillain! Tsemppiä!

Ja kiitos tsempityksestä teille myös, tuleehan se vauva tietysti joskus ulos. Eli tosiaan en ole synnyttämässä edelleenkään. Vauva aiheuttaa mulle todellista kipua, kun tunkee tuonne alaspäin, mutta silti ei taida olla edelleenkään laskeutunut. Mies jo eilen luuli että synnytän, kun lähes itkin kivusta sen takia. Sattuihan se supistuksen aikana, mutta sattui koko ajan muutenkin. Maanantaina neuvola, tuntuu ikuisuudelta.. Jos vielä tulee niin kovia kipuja, soitan synnärille ja kysyn. Mun kroppa on jo liian ahdas meille molemmille.

Koitan nyt puhua Babylle että tulee piakkoin.

Ja ystävät, saatan nyt viikonloppuna olla kaukana tietokoneesta, mutta se ei tarkoita että olisin synnyttämässä :D


Kipeä ja kärsimätön Ainomieli 41+0
 
Heippa muorit! :D En ole sentään vielä mennyt jonossa ohi... :D :LOL:

4 tuntia kyllä sairaalassa tänään olin... 3 kertaa käyrillä, yhden käännösyrityksen ja yhden magneettikuvan verran... Eli siellä se Super nyt istuu tukevasti perätilassa! :O Käännösyritys ei ollut niin kamalaa kuin luulin, kunnes pää saatiin tonne ihan rintalastan alle ja se sitten sattui ihan liikaa, eli ei voitu enää kauaa yrittää. ja kun vatsanpeitteet kuulemma hankaloitti käännöstä... (lääkärin kohtelias tapa ilmaista että mun läskit on tiellä :headwall: ) No, vauvakin oli vakaasti päättänyt istua, eli joka kerta lumpsautti itsensä heti takaisin kuoppaansa jos vähän saatiin liikkeelle. Kuulemma meillä on päättäväinen lapsi :D

Sitten laitettiin taas käyrille ja sitten magneettikuvaan - zaleasta poiketen lohjalla kuulemma voikin synnyttää perätilavauvan alakautta - ja nyt odotan viikon seuraavaa käyntiä ja päässä pyörii ihan liian monta ajatusta! :( en edes vielä tiedä mahtuisiko se alakautta tulemaan, mutta tälläisiä mietin jatkuvasti:
-kun kerta vähän pelotti jo normaalikin alatiesynnytys niin entäs pt-synnytys?
-mitkä ovat riskit minulle tai vauvalle?
-painostetaanko minua synnyttämään alakautta (tuntuu tuolla aina siltä, että lääkärit tekevät kaikki päätökset puolestani, minulta ei mitään kysellä...)
-olenko jotenkin "epäonnistunut" jos valitsen sektion? olisi niin paljon helpompaa että se saneltaisiin minulle, enkä joutuisi itse tätä miettimään!
-sektion riskit? entäs tulevaisuudessa, kuinka pian saan tulla raskaaksi uudestaan, miten seuraava raskaus sujuu kerran leikatulla kohdulla....?!
-haluaisin kuitenkin kokea alatiesynnytyksen, supistukset ja kaiken sen...
-pitääkö jäädä makuuasentoon jos vedet nyt menevät yhtäkkiä, kuten zalea osasi tehdä?
-ja miljoona miljoona miljoona muuta kysymystä!!!!

tulipas hieno lista :p pitää vähän koittaa jäsennellä noita ajatuksia... joita sitten joudun viikon verran pyörittelemään päässäni nyt! :( mitenköhän stressaantunut tässä vielä on... ja jos saan tietää sektiopäivän etukäteen niin en jännitykseltäni saa nukuttua ainakaan viikkoon sitä ennen, jepujee, hyvä alku vauva-arjelle :p

MR: hyvältä kuulostaa! ei stressiä siitä, että käyttää rintakumeja tai syöttää pullosta, eikä siitä ettei yöllä jaksa kestoilla :) Minä aion (huom AION) vakaasti kestoilla vaikka mikä ois, mutta miehelle olen antanut luvan käyttää kertiksiä jos se hänelle paremmin sopii ja meidän tilannetta helpottaa - eli joustan minäkin tuosta mun vakaasta yritysinnosta jos se tuntuu liian raskaalta. Eiköhän sitä vauva-arjessa muutakin jaksamista oo kuin väsyneenä tapella kestojen kanssa... :p Vaikka niitä iso kasa on jo ostettu, ja lisää on tulossa niin onpahan niillä sitten hyvä jälleenmyyntiarvo jos ei muuta. :)

Nyt iltapalaa ja pohdintojen jatkoja :)
Voikaa hyvin! :)
tömpsis ja super 37+1
 
Mies odottaa leffaseuraa soffalle, joten vaan pikakysymys: mikä teitä Lohjalla synnyttäviä oikein vaivaa vai juotetaanko siellä päin ihmisille jotain perätilavettä?!? :LOL::LOL:

Tömpsis mietit rauhassa ja todellakaan et ole yhtään huono päätit mitä tahansa!!!
 
Marienna: :LOL: Juokohan tuo zalea samaa vettä ku me... :D täytyykin käydä tutkimassa niiden kaivo :D Vähän helpottaa olo kun lueskelee asiasta ja kun miehen kanssa saa jutella :) mutta ei se silti ole kiva viikkoa asiaa pohtia keskenään ennenkuin taas näkee lekurin.

Onko tullu jotain synnytystuntemuksia lisää? Toivottavasti pääset pian tositoimiin :)

Samat sanat Ainomielelle, voi että kuulostaa rankalta, mutta toivottavasti pian se palkitaan! :hug:
 

Yhteistyössä