** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.7 **

Linda 32 ja Talitintti80 oikein paljon onnea pienistä tytöistä!!! Kovin tähän pinoon tuntuu nyt syntyvä tyttöjä =)

(.) ensi viikolla taas sokerirasitukseen : / ärsyttävää kun täytyy sinnekin mennä jo toistamiseen vaikka viimeksi oli sokerit vähän liiankin alhaiset, mutta kun on se sukurasite ja ylipainoa ja ikääkin niin paljon...

Nyt onkin sitten tässä pinossa vähän pidempi tauko kun seuraava laskettu aika on vasta heinäkuussa... siellä onkin sitten oikein ruuhka meitä synnyttäviä. Toivottavasti seuraavat kolmekuukautta menisi vaan tosi nopeasti!!!

Sannuli ja nykerö 26+2
 
Linda ja Talintintti onnea ihanista pikkuneideistä! :heart: Nauttikaa vauvoistanne! Ja tietty onnea myös isille! :)

Täällä mennään pahaa oloa potien eteenpäin. Eka neuvolareissu takana. Sokerirasitukseen pääsen minäkin, kun on suvussa diabetesta ja mun painoindeksi oli just yli sen 25. joten sinne siis. Ultraan kutsuvat sitten parin, kolmen viikon päästä. :)

Mukavaa kevätviikonjatkoa kaikille!

Tuiskuli & masa 8+3
 
Sokerirasituksessa taas käyty kärsimässä. Mulle tulee aina siellä tosi huono olo, kai se ainakin viimeksi johtui siitä että mulla sokerit on niin alhaiset. Tänään kun sieltä lähdin ja ajattelin ihan pikaisesti käydä kaupassa niin tuntui että taju lähtee, päätä särki ja tuskan hiki tuli pintaan kassajonossa! Toivottavasti se oli vain merkki siitä että nytkin sokerit oli alhaalla eikä tule raskausdiabetestä.

Mulla alkaa jo nyt olemaan tosi "lihava" olo. Kauaa ei jaksa olla jalkeilla, selkää särkee ja iskias suoni alkaa vihoitella jos istun liiankauan kovalla tuolilla. : / Ei siis mitenkään hehkuva olo mulla edelleenkään. Tai kaippa se nyt näillä viikoilla rupeaa olemaan kaikilla jo sama juttu kun viimeinen kolmannes on jo meneillään.

Aikooko täällä muuten kaikki muut olla äitiyslomalla vain siihen saakka kun äitiyspäivärahalla vai onko joku jäämässä hoitovapaalle sen jälkeen? Mullahan on se tilanne että nykyinen työ on ihan vakkari ja takaisin pääsisin varmasti koska vaan haluan, mutta kun MÄ EN HALUA! Siis mulla on ollut kauan unelmana kouluttautua toiseen ammattiin hoitovapaan aikana mutta mä en todellakaan ymmärrä miten joku voi pärjätä sillä 300 euron hoitorahalla? Ja kun toi mieskään ei tunnu ihan kovin säästäväinen tällähetkellä olevan eikä hänellä ole mikään kummoinen palkkakaan, niin on varmaan pakko mennä jo vuoden päästä takaisin töihin.

Jotenkin nyt on alkanut huolettaa yhä useampi asia... raha-asiat, kodin remontti (joka on edelleen kesken), miehen terveys (miehellä on siis pitkäaikainen sairaus joka on tällähetkellä kyllä hoidossa) ja oma jaksaminen sitten kun en olekaan enää töissä, en ole koskaan ollut esim työttömänä tai mitään niin miten mun pää kestää kotona olemisen yms... Kaippa näät huolet on raskausaikaan kuuluvia ja helpottavat jossain vaiheessa, toivottavasti.

Ja painajaiset on alkaneet piinata öisin, muutenkin unen päästä saaminen tahtoo välillä olla vaikeaa ja sitten usein kun saan viimein nukuttua niin alkaa painajaiset. Viimeyönä heräsin siihen kun mies sanoi synnytyksen jälkeen ettei hän usko että lapsi voi olla hänen koska testitulokset oli niin huonot ja että hänellä on ollut tekstari suhde johonkin naiseen jo useamman kuukauden ja on nähnytkin tämän jo muutaman kerran. Syynä siihe oli kai se että koska minä olin aina niin väsynyt ja huonotuulinen raskaus aikana niin hän päätti sitten näin... Oli aikas kurja olo herätä tuostakin unesta :| Varmaan nämä unetkin johtuu siitä kun huolet painaa ja tulee alitajuntaan.

Neljä viikkoa vielä töitä ja sitten helpottaa (toivottavasti)! =)

Sannuli ja Nykerö (27+0)
 
Voi Sannuli mikä uni! Ite näin muutamia viikkoja sitten ihan sairaita ja pelottavia painajaisia lähinnä jännärikirjasta jota luin silloin. Olen aina nähnyt paljon unia, mutta raskausaikana erityisen paljon ja jotain ihme toimintapätkiä.. :)
Meillä on plan A:na tällä hetkellä pidennetty isä-kk ensi keväänä (jonka aikana menisin töihin), sitten kesälomat, hoitovapaata kesän loppuun ja sit mahdollinen 50% työaika. Tarkoitus on siis pitää vauva kotona näillä järjestelyillä. En minäkään erityisen rakastunut ole nykytyöhöni ja haluaisin opiskella vähän lisää, jotta työmahdollisuudet olisivat laajemmat. Osallistun pääsykokeisiin nyt tänä vuonna. Toisaalta voisi suoraan hakea tehtävään joka ei vaadi niin paljoa kuin nykyinen pestini ja voisi keskittyä perhe-elämään enemmän... Onneks ei tartte vielä päättää!!!!

Tuo karvainen vauvani tuijottaa nyt niin intensiivisesti, että on noustava sohvalta ja vedettävä tuulipökät jalkaan! Voikaas taas paksusti!

Huishuis :wave:

MR 24+5
 
Heippa!

Täällä alkaa liikkeitä tuntua - ekat tunsin pari viikkoa sitten ja eilen ja tänään on tuntunut taas selvemmin. Ihanaa! :D

Mä aion jäädä hoitovapaalle todennäköisesti kolmeksi-neljäksi kuukaudeksi. Saa nähdä miten selvitään, kun mulla on paljon parempi palkka kuin miehellä, joka saattaa olla vieläpä opiskelijana vuoden päästä syksyllä... Mutta pystyn laskujen mukaan jopa säästämään vähän äitiyspäivärahasta, jos nyt saan sitä sen verran kuin olen laskenut. Ja jos tarvis on, otetaan asuntolainasta lyhennysvapaata muutamaksi kuukaudeksi. Tiukkaahan se hoitorahalla pärjääminen tulee olemaan mutta ajateltiin yrittää. Sen jälkeen olen kaavaillut tekeväni lyhennettyä työaikaa (6 h / päivä). Kyllä muakin huolestuttaa etenkin nämä raha-asiat aika usein, kun on vielä tulossa isoja remonttejakin just tähän saumaan... Onneksi muuten asiat on hyvin! Mä luulen että siinä vaiheessa kun vauva tulee huoletkin painuu taka-alalle, ja sit vaan eletään sitä arkea - oli rahaa tai ei :) Ihminen sopeutuu kyllä!

Arminen 19+0 (ohhoh, puoliväli viikon päästä :O)

muoks. viikot unohtui!
 
Viimeksi muokattu:
Sannulille tsemppiä vaikeaan hetkeen! Mulla myös miehellä vakava sairaus, josta ei auta kuin toivoa, että pysyy aisoissa, kun on tähänkin asti onneks ollut. Koskaan ei vaan tiedä, jos tilanne muuttuu. Pikkuhiljaa siihenkin on kai tottunut ja nauttii sitten vaan jokaisesta päivästä ja toivoo, että niitä riittäis jatkossakin ja toivottavasti ihan vuosikymmeniksi. Murehtimisesta ei se ainakaan parane, näin sitä on ainakin itselleen yrittänyt uskotella. Mekin mietittiin tätä tulokkaan hankkimista tuostakin näkökulmasta, mutta ei sitä elämää voi jättää elämättä siltä varuilta, että jos tapahtuiskin sitten jotain. Sitten täytyy vaan mennä sen mukaan, jos tilanne muuttuu. Välillä sitä aina murehtii kaikenlaista ja varmaan raskaus vielä lisää herkistää sellaiselle.

Täällä kans on nähty mitä merkillisimpiä unia, joista osa kuin suoraan jostain kauhu-/toimintapätkästä. Ennen en ole edes unia muistanut herätessäni, mutta nyt on kyllä tilanne toinen. Yhdessäkin unessa mä synnytin koiran :ashamed:.

Tarttis kans varmaan alkaa jossain vaiheessa tutkimaan, miten nuo äitiys- ja hoitoraha-asiat toimii. Toi 300€ kuulostaa kyllä hävyttömän pieneltä. Onneks on nyt jo jonkun vuoden säästänyt hiukan sukanvarteen, niin pystyy varmaan jatkamaan hetken aikaa kotona äitiysrahan jälkeenkin. Alle vuodenikäistä en ainakaan haluis vielä hoitoon viedä. Jonkun on vaan pakko sekin rahajuttujen takia tehdä, sen ymmärrän.

Joanmi + salamatkustaja 13+0
 
Heips!

Tulenpa nyt tännekin ilmoittautumaan, kun kävin jo tuolla joulukuun ketjussa esittäytymässä. Olen siis pikkasen päälle 30v ja esikoista odotellaan. Plussan tein viime viikonloppuna, ja tänään digi näytti 2-3 vko. Laskurin ja omien arvioiden (epäs. kierto) mukaan menossa olisi 4+2, ja LA 19.12. AR-ultra on varattu 3 viikon päähän, sitten varmistuu varmaankin viikot & LA ja toivottavasti saadaan tieto, että kaikki on niinkuin pitääkin. Seurasin tiiviisti vauvakuume-puolella kolmekymppisten ketjua useamman kuukauden, mutta en ikinä uskaltautunut kirjoittelemaan, kunnes nyt sitten. Tästä tää sitten lähtee, odotan innolla mitä tuleman pitää :)
 
Onnea odotukseen joululahja2011! Ja tervetuloa mukaan :flower:

voi että miten mä pelkään tota sokerirasitusta! mun täytyy syödä ja juoda tosi usein, muuten alkaa hirveä heikotus ja huono olo. eli en todellakaan tiedä miten siitä selviän, jos olen joskus joutunut menemään paastoverikokeeseen, niin sekin on ollut jo täyttä tuskaa, saatika sitten vielä sen jälkeen 2 tuntia syömättä ja juomatta! :( ellei se sitten riitä se litku ravinnoksi :D ja kun siihen vielä lisätään heikotus joka tulee kun otetaan verta niin morjens... montakos tuntia pitää paastota ennen sitä ekaa koetta?

mahassa alkaa tuntumaan jo liikkeitä :heart: pökkimistä ja muljahtelua :) :) :)

Voikaa hyvin!
tömpsis ja super 18+6
 
Tervetuloa Joululahja 2011! :)

Sannuli voi ei mikä uni. Onneksi oli kuitenkin vain uni, niistä ei ole haittaa. Mä näin unta entisestä poikaystävästäni viime yönä :ashamed: Ja lapsuudenkodistani näen paljon unia. Mieli käy isoa muutosta läpi kohti äitiyttä, kai siihen kuuluu kaikennäköisten asioiden ja ajatusten käsittely myös unissa.

Mä aion jäädä hoitovapaalle joksikin aikaa. Mies haluaa pitää osan vanhempainvapaasta sekä isäkuukauden. En osaa sanoa kuinka pitkään ollaan hoitovapaalla, nyt tuntuu että mielellään lähemmäs kolmevuotissynttäriä, mutta katsotaan miltä myöhemmin tuntuu, ja miten rahat riittää..

Kohta pitää täälläkin varailla aikaa sokerirasitukseen. Kiitos teille jotka olette kertoneet mitä siinä tapahtuu.

Voikaa paksusti!

Ainomieli 22+6
 
sgt
Hei vaan.. nopea päivitys, pitkästä aikaa.

Odotus sujunut hyvin. Oireet ovat olleet hyvi hyvin vähäisiä.. ainoo vain, että maha on jo iso :O

Ultra vkolla 10 näytti yhden tyypin ja sydämmen lyönnit.
Sikiseulonta (ultra) vkolla 11+5 kertoi että siltä osin kaikki hyvin, sydän lyö ja kaveri liikkuu kovasti :)

Näillä mennään ja toivotaan, että kaikki hyvin loppuun saakka :)

Ja uudet tulokkaat Tervetuloa :wave: ja lapsen saaneille valtavasti onnea!!!

Sgt 12+3
 
(.) onneksi täällä selvittiin toisestakin sokerirasituksesta kunnialla arvot oli edelleen samaa luokkaa kuin alkuraskaudessakin tai oikeastaan vähän jopa tippunutkin. Eipä ole ihme että kokeen jälkeen oli niin paha olo kun viimeinen arvo oli 3.3!!! Toivottavasti ei tarvitse mennä enää ikinä moiseen kokeeseen!

Viikonloppu meni aivan pyllylleen jäätävän olkapää/käsivarsi/ranne säryn ja puutumisen takia. Paripäivää meni itkeskellessä kun niin paljon särki koko kättä. Mies on yrittänyt parhaansa ja hieronut niskaa ja selkää ja onneksi jo viime yön sain nukuttua kahden valvotun yön jälkeen. Googletin tietysti kyseisen vaivan ja löytyi sellainen kuin rannekanavaoireyhtymä joka on tyypillinen loppuraskaudessa. Mistä näitä vaivoja oikeasti riittää näin paljon, ihan kuin ei riittäisi se että kasvava vatsa painaa vaan koko ajan tulee lisää näitä kipuja.

Onneksi nyt on muuten ollut kotona rauhallista ja mieskin innostui viimeviikolla pihan siivouksesta ja lopulta tajusi ettei ihan kaikkia omistamiaan tavaroita tarvitse tuoda talon viereen. Nyt on pihan siivous jo aika hyvällä mallilla. :) Tietysti se innostus tarkoitti taas sitä että sisällä jäi kotihommat mun harteille. Se on kyllä kumma miten miesten keskittyminen menee tasan tarkkaan yhteen hommaan kerrallan. Ihan kuin sitä pyykkikonetta ei voisi laittaa päälle ennen kuin lähtee sitä pihaa siivoamaan... :confused: No onneksi parin viikon päästä alkaa mulla kesäloma ja saan taas hommat hanskaan.

Sannuli ja Nykerö 28+0
 
Sannuli: ai en tiennytkään, että sen voi saada raskauden takia. Voi harmi, kun sulle on tullu sellanen, mun miehellä on sen takia leikattu molemmat ranteet :( Eikä se siltikään tahdo kokonaan parantua. Mutta mä oon nähnyt jossain vinkin, että jos nukkuisit lasta kädessä niin ettei käsi liiku yöllä niin se voi helpottaa. Käy jollain fiksulla lääkärillä kysymässä vinkkejä :)

Mä haluisin kanssa jo pihahommiin, mutta väsyttää koko ajan niin kovin :( Ja nyt sitten mieheltä murtui toinen käsi pahasti, joten siinä se mun apuri sitten on yksikätisenä :D Ja ihana kevät ja hiekka ja lika mitä koirat tuo tassuissaan sisälle... :headwall:

Mä meen torstaina sokerirasitukseen. Enkä varmana selviä hengissä. Jos sais ees juoda niin ois jotkut mahikset, mutta tolleen... voi ei :( :( Muutenkin mua aina heikottaa todella pahasti, kun en oo syönyt, saatika nyt sit raskauden aikana... no kokeillaan...

Nähdään!
tömpsis ja super 19+4
 
Heissan taas!

Tervetuloa minunkin puolestani Joululahja 2011!

Aika on taas hurahtanut etiäpäin ja tuntuu, että kaikki on vieläkin tekemättä. Paniikki iskee; nyt tarvitaan vakuutus vauvalle. Se pitää jättää kolme kk enne laskettua aikaa ja liittää kotivakuutukseen, aikaa kolme arkipäivää! Kääk! Töissäkin viimeinen työpäivä kolmen viikon päästä, eikä täälläkään ole mikään valmista. Vaunut ja turvakaukalo on hommaamatta, ja ja ja... Mutta arvakkaas mikä on jo valmiina? Uus auto. Juu, se piti saada jo nyt. Oli kuulemma niin hyvä vaihtoauto-/rahoitustarajous, että heti piti tarttua tilaisuuteen. Eikä ole kuulemma ainoa mies joka innostuu vauvasta todenteolla kun tajuaa, että autonvaihto tulee ajankohtaiseksi... :)

Kelasta tuli hakemuspäätökset ja onneksi siinä on valmiiksi laskettu paljonko missäkin kuussa maksetaan. Pitääkin hakea uusi verokortti uusille tuloille... : /

Niin, ja ootteko muut huomanneet raskausdementian oireita? Mä olen nykyään ihan holhottava; teen aivan käsittämättömia asioita. Esim. otan kolmelle ihmiselle seitsemän kahvikuppia, puen pukuhuoneessa juuri riisumani työvaatteet takaisin päälle, hömellän ja puhun ihan pehmeitä... :confused::p Toivottavasti tämä menee jossain vaiheessa ohi.

No menenpä tästä taas pöllöilemään vähän lisää. Voikaa paksusti!

Huishuis!

MR 26+0
 
Voih...kela ja vakuutukset...ne on edessä täälläkin. Täyttelin jo niitä kelan papereita, mutta en osannut ihan kokonaan...Ja vakuutuksetkin jo laskin, mutta en vielä ostanut.

Mutta meinasin penkiltä pudota kun palkanlaskija kertoi, että työnantaja maksaa mulle palkan 75 arkipäivältä sen jälkeen kun lähtee äippäloma käyntiin. En kyllä totakaan tiennyt, luulin, että putoan kelan rahoille samantien. Mustahan tuleekin rikas eikä rutiköyhä. Tippuu matkakulut ja työpaikkaruokailu pois ja palkka sen kun juoksee =).

Ja ipana potkii ja maha kasvaa, ekat harkkasuparitkin jo koettu. Ja hengästyttää. Onneksi painoa edelleen tullut vasta se +1kg.

Kasvatelkaa itseänne!!

Marienna ja pikkuipana 22+6
 
Oi MR miten suloisen kuuloista tuo sun dementia :) Koita vaan suhtautua huumorilla, kyllä se varmaan helpottaa - viimeistään sitten kun muuttuu imetysdementiaksi ;) :D :D :D

Vakuutushakemus lähtee if:iin tänään, saas nähä saanko... Kelan papereita saan ensi kerralla neuvolassa.

Te olette varmaan kanssa moni ollut sokerirasituksessa? Muistatteko sen pikatestin ja sitten lopullisten tulosten lukuja? Pikatesti siis otettiin paastoverestä, että kuulemma tietää saako mulle juottaa sitä litkua. Mun tulos oli 5,1 vaikka olin odottanut paljon alhaisempaa, ja nyt huolestuttaa, että onko mulla sokerit koholla :confused: Jos muistaisitte teidän tuloksia niin oisin kiitollinen, saan kuulla tuomion vasta tiistaina...

Tänään puolivälissä! :heart: Voikaa hyvin!

tömpsis ja super 20+0 :heart:
 
tömpsis: Onnea puolivälin ylityksestä! =) Meillä täällä ei otettu mitään pikatestiä lainkaan, eli en osaa siihen sanoa että onko lopullinen tulos eri kuin se pikatestin tulos. Mun arvot oli viimeksi: 4,2 tunnin päästä 6,2 ja viimeinen kahdentunnin päästä 3,3 mutta siis mullahan on tosi alhaalla noit arvot eli korkeammatkin saisi olla ettei tulisi niin äkkiä höntti olo. Raja-arvothan on 5,1 10 ja 8,7 eli sun pikatestin arvo on ihan siinä rajalla ja veikkaan että lopulliset tulokset voi olla hyvinkin vielä alhaisemmat, toivottavasti!!!

Vauvavakuutus meillä otettiin heti kun tuli se aikaraja vastaan että sen saa otettua, ihan vaan siks koska tiesin että mulla epäillään kuitenkin raskausdiabetesta ja jos se todetaan ennen kuin ehtii ottaan vakuutusta niin sitä ei saa. Ja ainakin meidän vakuutusyhtiössä odotusajalta menee se tietty kiinteä maksu otti sen sitten heti alussa tai vasta loppupuolella.

Mariennna sehän on hieno uutinen että maksaa palkkaakin vielä jonkin aikaa! Meillä on vielä kelan laput viemättä kun olen odottanut että mies saisi työpaikalla sovittua isyysloman ajankohdan niin saisin ne kaikki sitten kerralla kuntoon. Sulla kyllä on toi paino pysynyt hienosti aisoissa, itsellä on nyt tullut n. 10 kg lisää ja sen kyllä jo nivelissä huomaa : / Hyvä tietysti että on pysynyt kuitenkin edes tämänverran aisoissa kun mulla kuitenkin se paino nousee niin huimaa vauhtia helposti!

MR no onhan se auto nyt tietysti tärkein juttu hankkia! :p No meillä itseasiassa mies vaihtoi auton farmariin alle kuukausi plussatestin jälkeen... Että silleen katsottuna teillä ollaan myöhässä ;) Ja kyllä dementia vaivaa täälläkin, en enää muista kenelle ja mitä olen töissä puhunut ja kuljen välillä sielläkin ihan ilman määränpäätä...

(.) viikko mennyt nyt niin ettei kunnon yöunia ole ollut käsien puutumisen takia! Eikä siihen vaivaan ilmeisesti ole tulossakaan helpotusta kuin synnytyksen jälkeen. Oikea käsi on paljon enemmän turvoksissa kuin vasen ja kai se turvotus sitten painaa rannekanavaan josta tämä johtuu. :| Täytyy tiistaina kysyä neuvolassa olisiko niillä mitään helpotusta tähän olotilaan.

Oikein munarikasta Pääsiäistä kaikille!!! Nyt pitää lähteä ulos nauttimaan tosta ihanasta ilmasta! :)

Sannuli ja Nykerö 28+5
 
Sannuli: =) :D :LOL:
Turvotus ja puutuminen sen sijaan ei kuulosta yhtään mukavalta. Oot ehkä kokeillu jo perinteiset kylmähauteet, vesitankkaukset, hieronnat..? Haittaa varmaan jo työtekoakin?

Pääsiäisen pyhät tuli kyllä tarpeeseen. Onneksi myös tämä alkanut, kolmanneksi viimeinen, työviikko on vain nelipäiväinen. Selkä kiukuttelee kaikesta mahdollisesti; levosta, liikunnasta, istumisesta, makaamisesta, jnejne. Aamuisin on vähän parempi, mutta illalla saa kyllä hammasta purra kun hakee sopivaa nukkuma-asentoa sängyssä.
Supistukset on ollut viime aikoina aika mielenkiintoisia etten sanois, sillä poikittain mahassa olevan vauvan peppu ja pää näkyy ihan selvästi palloina molemmin puolin kun muuten vatta vetää suppuun. Se pää näyttää jo nyt aika isolta.... :O

Tilasin Happy Mumin juhlamekon netistä kevään ja kesän menoihin. Pidän kynsin ja hampain kiinni ihmismäisestä olemuksesta ennen yrjö-verkkari -kauden alkua. :D

Voikaa mammat paksusti ja sima-kippikset koko porukalle!

MR 26+5
 
Viimeksi muokattu:
MR: Täälläkin on havaittu autokuumetta :D On kyllä harkinta-asteella vasta. hyvä muuten kun muistutitte tuosta vauvavakuutuksesta, oltiin unohdettu koko juttu. Tosin tällä hetkellä ajatellaan jättää ottamatta..
Vaunut ja sängyt ja kaikki on vielä hankkimatta, koitetaan jättää ne kesään, jottei loju nurkissa pölyä keräämässä. Vaatteita on kassillinen kyllä, ja kestovaippajuttuja vähän (lisää tarvitsee) sekä äitiyspakkaus tulossa. Ai niin ja sellainen ergonominen kantoreppu on :)

Ihana pääsiäinen oli, olen koko alkuraskauden odottanut ja kuvitellut tällaisia etappeja, pääsiäinen, vappu, juhannus, äitiysloma.. Ihanaa kun on tullut kevät, tuntuu että kesä on lähempänä ja kesän lopulla se vauva saisi tulla! Huimaa.

Sannulille jaksamista rannekanavakipujen kanssa :hug:

Ainomieli 24+5
 
Kiitos sokeriasiavastauksista! Mun pikatesti olikin korkeampi kuin mitä labratulos, mutta sitten 1 h tulos oli yli rajan :( Voi harmi! :( No katotaan sitten mitä kotimittaukset ja ruokavalio sanoo...

Vauvavakuutushakemus meni postiin just ennen kuin saatiin tulokset tosta kokeesta... eli mitenköhän se sitten menee? Pitääkö niille ilmottaa siitä heti perään, jos vaikka vakuutus myönnettäis?

Rakenneultrassa kaikki hyvin :) Vähän oli pikkuinen suurempi kuin viikot, mutta ei haittaa noin pienet heitot. :) Tyttöä meille veikattiin.

Iloista vappua kaikille! :)
tömpsis ja super 21+1
 
Tömpsis onnea tyttöveikkauksesta :flower:. Toivottavasti nuo sokeriarvot asettuu, niin ei sitten tulisi mitään ylimääräistä niiden osalta.

Täälläkin on autokuumetta :whistle:. Mulla on kaksiovinen ja pienellä takaluukulla varustettu auto työmatka-ajoa varten, joten sen pistin nyt sitten myyntiin. Tarkoitus olisi sitten katsoa farmarimallia, kunhan tuon saa ensin myytyä pois.

Mun pitääkin nyt sitten alkaa miettimään hankintoja ihan alusta asti. Serkku saa muksun heinäkuussa, joten sieltä ei ehdi tulemaan kierrätystarvikkeita. Siskolta piti alunperin tulla pinnasänky, vaunut ja vaatteita, mutta eilen hän sitten ilmoitti saavansa myös perheenlisäystä joulukuussa =). Nyt sitten en saakaan mistää mitään. Eli pääsenpä shoppailemaan ;). Pitää vissiin alkaa tosissaan syventyä myös vaunujen ihmeelliseen maailmaan...

Joanmi + salamatkustaja 15 + 6
 
Onnea Linda ja Talitintti :flower:

Pitkästä aikaa tänne tulin kurkkimaan :)
Meillä jo vauva alkaa olla ihan iso poika, 3kk jo, tuossa olkkarin latialla leikkii leluillaan ja yrittää kovasti tarttua kaikkeen. Kovin nauravainen kiltti poika on, joten äitikin on päässyt helpolla.

Onnea kaikille odotukseen ja nautinnollista vauva-aikaa sitten kun sen aika koittaa :)

Rae ja pikkumies
 
Hei kaikki!

Täällä käyty pari kertaa ultrassa lääkärin ihmeteltävinä ja neuvolassakin. Primaspan-lääkitys aloitettiin rv 9 varmistamaan istukan virtaukset. Ja verenpainetta seurataan koko ajan. Mulla on siis ollut verenpainetta, joten sen takia seurataan tuota istukan virtausta tarkasti (kun kai kohonnut verenpaine voi heikentää virtausta). ja sitten mittailen verenpainetta joka toinen päivä. Vielä kaikki ok. Ja jos paineet nousee, niin sitten alkaa lääkitys... Pikkuisella kaikki hyvin, oli kasvanut reippaasti ja kaikki oli, niinkuin pitääkin.

Täällä on ollut puhetta vakuutuksista. Mistä vakuutusyhtiöistä olette ottaneet noita vauvavakuutuksia? Meillä on kotivakuutus lähivakuutuksessa ja sieltä en löytänyt sellaista 'kaikenkattavaa' vauvavakuutusta.

Pahoinvointi alkaa pikkuhiljaa helpottamaan. Toivottavasti... :x Paino ei ole vielä noussut ollenkaan (mikä on ihan tavoiteltavaakin, kun tuota massaa on ihan tarpeeksi jo ennestään).

Muuten menee ihan mukavasti. Ensimmäinen kolmannes alkaa olla takanapäin, joten uskallettiin jo kertoa vanhemmille. Innoissaan olivat kaikki. :)

Mun pieni Audi A3 myytiin viime viikolla pois. Nyt sitten katsellaan jotain vähän isompaa tilalle. Toinen auto meillä on S60 Volvo, jonne kyllä mahtuu ihan mukavasti vauvan tarvikkeet, rattaat yms.

Aurinkoista kevätviikkoa kaikille!

t. Tuiskuli & Masa 12+2

Muoks. autoasiaa..
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä