** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.11 **

Oikein paljon onnea Kodehu! Hurjalta kuulostaa tuo sun synnytysreissu, mutta hienoa että kaikki on nyt hyvin.

Mullakin kyllä alkaa mieli muuttuu tuon varhaisultran suhteen... Kun niin kovin utelias olisin näkemään tapahtuuko tuolla mahassa jotain. Ja niin innoissanne tunnutte kaikki varhaisultrassa käyneet olevanne =) hmmm, mietin vielä ensi viikon, kun vielä on melko aikaista tuolle kuitenkin.

mutantti ja koppis 5+4
 
täällä näin perjantain kunniaksi alkaa usko palata että taitaa tuolla joku olla sittenkin kasvamassa. Viikon oireeton jakso on saatu päätökseen ja nyt öllöttää ihan urakalla. Meinas aamupalat tulla samoin tein takasi, vielä sain nieleskeltyä ne pysymään sisuksissa. Huono olo tulee siis jos ei oo syöny ja on syöny. varsinkin jos tuota päänuppia laskee yhtään alemmalle tasolle. Great. =D
 
  • Tykkää
Reactions: lady1979
miss_piggy
Mulla on pahoinvointia joka toinen päivä. En tiä miks mutta niin se vaan tahtoo olla :D Tänään on taas oireeton päivä, tissit arat mutta ällöoloa ei oo. Eilen taas ällötti. Näilläpä mennään :) Saan varmaan tilaamani dopplerin kotiin ens viikon alusta. Jee

8+1
 
Olen liian malttamaton kurkkiakseni taustalta, joten uskaltaudun tänne mukaan :)

Mayinka, la 2.3.2014, SeKS

Taustaa: olen kolmekymppinen rouvasihminen, ja ihan seurustelun alusta asti oli selvää että molemmat haluavat lapsen tai lapsia. Itse asiassa mies kuumeili aluksi enemmän kuin minä! Ehkäisy jätettiin pois syyskuun alussa 2011 ja elettiin elämää tyyliin tulee jos on tullakseen. Ei näkynyt. Huhtikuun alussa hain lähetteen lapsettomuuspolille ja alettiin yrittää ns. verenmaku suussa. Hain lisää Teroluteja, tikutin ovista, söin vitamiineja, join greippimehua, you name it, I did it. Taustalla kapuloita rattaisiin tökki vuosikausia sitten todettu PCOS. Polilta ilmoitettiin, että kesäkaudella otetaan vain uudet pariskunnat vastaan ja aukiolotutkimuskin menisi syyskuulle. Vasta sen jälkeen voitaisiin harkita edes Clomeja. Epätoivo alkoi iskeä. Tämäkin kierto vaikutti vähän huonolta, ovulaatio oli myöhässä ja tosi kipeä joten pelkäsin että saattoi olla ovuloimaton kierto. Testasin vielä ennen juhannusta dpo11 ja sain täydellisen lumihangenvalkean negan. Juhannuksen jälkeen dpo14 tulikin sitten plussa :heart:

Koska olen malttamaton sielu, testautin istukkahormonin määrän eilen, ollakseni ihan varma. Sain tänään tietää että tulos oli 749, eli niin vahvasti paksuna kun vain voi. Siitä rohkaistuneena päätinkin liittyä tänne, alun perin piti odottaa maanantaita ja uutta digiä :) Alkuraskauden ultra on 18.7. ja ensimmäinen neuvola (jossa myös ultra) 29.7. Nettilaskureiden mukaan laskettu aika on 2.3.2014 mutta varmistuu varmaan ultrassa :)

Onpas ihanaa kun pääsin viimein kirjoittelemaan tänne ;)

Mayinka & pikkuinen 4+5
 
Paljon onnea kodehulle pienestä tytöstä! :)

Ja mayinkallehurjasti onnea plussasta!

mutantti ja miss_piggy kyllä se paha olo vielä helpottaa, koittakaa jaksaa!

Itsellä alkaa pahoinvointi hellittää hieman mutta väsymys ei vielä. Töissä jaksan kyllä olla mutta kotiin päästyä onkin ihan mehut pois -olo. Viikon paras uutinen itsellä oli vauvan sydänäänien kuuleminen lääkärineuvolassa :heart::heart: Ensin ei meinannut kuulua mutta kun lääkäri käänteli laitetta niin se löysi kuin löysikin ne. Oli kyllä aikasta jänskä tunne kun ne kuului. :)

lumilinna 11+1
 
Sylintäydeltä onnea kodehulle pienestä nyytistä :heart:

Onnea vielä tätäkin kautta Mayinkalle! Maailman paras tunne, kun näkee sen plussan! Ja varsinkin, kun teillekään lapsensaanti ei näemmä ollut ihan se helpoin tie.

Mutantti, mulla kesti etovaolo ehkä sen pari-kolme viikkoa. Onneksi ei sen pidempään... ja toivottavasti ei tule takaisin ihan heti :cool:. Ja väsymyskin tuntuu olevan poissa. Ja pysyköönkin, heh.

Kävin ultrassa ihan oman sisäisen rauhan vuoksi ja masussa on kaikki kunnossa. Käykääpä lukeisemassa mun blogista lisää (Kultahippusia), kirjoitin Femedasta ja ultrakäynnistä ihan oman postauksen. Ihana lääkäri selitti tosi tarkkaan paljon muutakin kuin just sillä hetkellä tarpeellista asiaa. Siellä se 3,5 senttinen köllötteli ja sydän löi. Nyt malttaa odottaa kahden viikon kuluttua olevaa np-ultraa :).

Mukavaa, kun tähänkin pinoon on alkanut putkahtelemaan uusia :)

Iloa viikonloppuun!
 
miss_piggy
Jepjep, joka-toinen-päivä-ällöttää-meininki jatkuu, tänään taas etonu ihan olan takaa :D Ärsyttävää ku mitään ei ees tuu ulos, mutta olo on vaan sellanen ettei pysty tekemään oikein muuta ku maata vaan sohvalla.
No, ei parane valittaa ku niin kauan tuota jälkikasvua tässä koitettu saada alulle ;)

piggy ja 8+2
 
  • Tykkää
Reactions: lady1979
miss_piggy, mullakin tuntuisi vuorottelevan ähän tuo onko öklötyspäivä vaiko vähempiöklötys. Ja kellonaikakin vaihtelee :)

Lady, kätevältä vaikutti sun blogissa vinkki niistä housunvyötäröjatkejutuista (en nyt muista oikeeta nimee :D ). ei tartteis mammahousuja erikseen, ainakaan monia.

lumilinna, varmasti hienoa kuulla sykkeet. :) malttamattomana jo ootan et näkis tai kuulis jotain konkreettista.

Tajusin Mayinkan esittäytymistä lukiessa, että mähän vaan tupsahin tänne sen kummempia kertoilematta. Lausun nyt sitten muutaman sanasen. Oon 33 v ja tuo smanakatonalla-asuvamies jota kutsun pojaksi on 30. ollaan yhdessä oltu vasta 2,5 v, mutta eihän tässä nuorruta, vuosi sitten muutin tänne itään kun työasiat järjesty ja nyt onkin sitten yhteinen talo ja pullat uunissa. Puolisen vuotta ehdittiin yrittää, vaikka epätoivo meinas iskee tuossakin ajassa, kun kierto heitti maali-huhtikuun häränpyllyä ja tuhruttelun takia luteaali oli 7-9 päivää. Mutta ihmeiden aika ei ollutkaan ohi ja tärppihän sieltä tuli. Kaveripiirissä ollaan oltu hyvin kehnoja lisääntymään, ikiteinejä ovat, niinku mäkin. :) nekin vähät jotka lisääntyneet ovat, jäivät nyt muuton takia satojen kilometrien päähän. Siksi tänne palstalle tulin pyörimään, ja täältähän löytyikin läjällinen virtuaalisiskoja joilta voi neuvoja kysellä kun oma pää on täynnä kysymysmerkkejä. :)

mutantti ja koppis 6+0
 
Viimeksi muokattu:
Ilmoittaudutaan tännekin. Eli plussattu eilen ja tänään varmistettu. Tulossa todellinen yllärivauva, kertalaakista. Me ei yritetty. Meidän toteamus kuukausi sitten oli se, että tulkoon jos tulee, mutta kumpikaan ei varmasti uskonut, että tämä näin nopeasti ja helposti kävisi.

Laskurin mukaan lasketun ajan pitäisi olla 7.3.2014. Huomenna pitäisi soitella neuvolaan ja varailla aikaa.

Todella paljon jännittää. Vaikka lasta on toivonut aina, kyllä ne kaksi viivaa testitikussa pisti sydämen hakkaamaan ja puntit tutisemaan. Uutta ja ihmeellistä tämä on kaikkinensa. Enää ei ole vain se, että huolehtii itsestään. Masussa kellii pikkuinen elämänalku, jota pitää suojella. Se tuntuu toisaalta ihan kivalta. :)

Unis ja Tyyppi 4+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: lumilinna
Tervetuloa Mayinka! Olen käynyt tuolla kuumeilupuolella ihmettelemässä teidän plussapuhuria, toivottavasti vielä muutkin uskaltautuvat pian tänne puolelle! :)

miss_piggy voimia ällötyksen kanssa painimiseen, onneksi on vain joka toinen päivä.

lady1979 Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista, nyt on kiva mennä nt-ultraan kun on varmuus sykkeestä! :)

mutantti toivottavasti paha olo pysy kurissa, ei ole kivaa vaikka antaakin enemmän uskoa pikkuisen oesänrakennukseen. Vu kannattaa jos epäilys antaa kovin vallan, minusta pieni raha mielenrauhasta.

lumilinna onnittelut sykkeestä, ensimmäiset sykkeet on jotain niin ihanaa!

Täällä ei ihmeellistä, lomaa vietellään hiljalleen. Hankintojakin on ehditty tekemään, ja ostospäivien jälkeen selkä onkin ihan rikki. Liitoskivut tekee myös paluuta. Helteen takia nukkuminen on aika pätkittäistä, onneksi voi ottaa päiväunia. :)

zapata 29+0 POKS
 
Tervetuloa Unis!

zapata, ei tuo yöllinen lämpötilakaan ainakaan helpota nukkumista. Ootko paljon jo ehtinyt hankkia uudelle tulokkaalle?

Olipa kyllä melko surkea päivä eilinen, ja aamuyöstä alko jo paha olo hiipii. Äkkiä vetäsin jogurttia ja mustikkakeittoa naamaan, niin siitä se jossain tunnissa sit helpotti. Nyt jännittää töissä, et mikä tulee olemaan päivän olotila. Nestemäistä evästä on mukana, eilen kiinteän jälkeen tuli aivan kaamee olo =)

Miten ootte onnistunu peittämään töissä pahoinvoinnin? Ei huvittas vielä kenellekkään paljastaa, mut kiva sit jos kesken palaverin naama alkaa vihertää... =D
 
  • Tykkää
Reactions: lady1979
Tervetuloa uusille! :wave:

Lumilinna, kyllä se niiden ensimmäisten sydänäänten kuuleminen on ihan mahtavaa, onnea!

Onnea Ladyllekin hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Tsemppiä pahoinvoinnista kärsiville, toivotaan, että teillä helpottaa pian!

Zapata, hankintojen tekeminen on varmasti ihanaa, vaikka selkä sulla reistaileekin. Toivotaan, ettei kivut ylly pahoiksi ja etteivät liitoskivut palaa! Itse en ole vielä oikein uskaltautunut ostoksille. Rakenneultraan on reilu viikko, sen jälkeen sitten varmaankin voisi jo jotain ostaakin.

Mutantti, mä sain huonoa oloa pidettyä ainakin osittain poissa työpäivän sillä, että söin vähintään tunnin välein. Alkuaikoina viili ja mysli toimi ihan hyvin, sen jälkeen omenat ja nektariinit. Lounaalla kannattaa käydä ja sitten vielä iltapäivälläkin syödä tasaisesti. Myös sitruunavissyn hörppiminen auttoi jonkun aikaa. Niin ja ilman purkkaa ja pastilleja en olisi varmasti selvinnyt ollenkaan. Kannattaa siis syödä kaikkea mitä tekee mieli, eikä sitten ihmetellä, kun seuraavana päivänä se edellisenä päivänä pahoinvointiin helpottanut ruoka ällöttääkin.

Mulla oli täällä melkein viikon suhteellisen hyvää oloa ja mieskin jo aamuisin aina näki, että olo oli parempi. No, tänään oli sitten paluu maanpinnalle, kun jouduin lähtemään vähän pikaisesti töihin, enkä ehtinyt syömään vaan otin leipiä mukaan. Työpaikan parkkikselle sitten oli pakko oksentaa, en siis pystynyt pidättelemään vessaan asti…onneksi kukaan ei nähnyt…:D aamupalaa ei siis kannata jättää väliin!

Onko muuten muilla keskenmenon kokeneilla vaikeaa vieläkin kertoa raskaudesta? Mulla on vieläkin vaikeaa kertoa puolitutuille, vaikka maha on todellakin jo iso. Raskausuteluihin vastaan kyllä totuudenmukaisesti, mutta aina on pakko lisätä, että vauva syntyy marraskuussa, jos siis kaikki menee hyvin. Ehkä rakenneultran jälkeen helpottaa tämä huoli.

Twinflower 18+4
 
mutantti, ei mua kyllä hirveästi haittaisi vaikka kaksi olisikin, mutta enköhän mä yhtä kanna kun ei kummankaan suvussa ole kaksosia :) Lääkäri soittelee tänään puolenpäivän jälkeen, saa päättää olisiko syytä käydä uusintakokeessa. Lapsettomuuspolilta olivat sitä mieltä että voisi olla ok mittauttaa uudelleen. Ultrassahan sinne sitten näkee :) Mitenkäs pahoinvoinnin kanssa? Toivotaan että se laantuu pian! Mä olen onneksi lomalla niin ei vielä tarvitse peitellä huonoa oloa työkavereilta mutta sitten kun töihin palaan, en oikein työn luonteen vuoksi voi peitellä. Jos puklaan ja arvaavat niin pitää sitten vain vahvistaa todeksi :)

lumilinna, kiitos :) Voi hitsit, ihanaa kun sait kuulla oman pienokaisesi sydämensykkeen! :heart: Odotan innolla että pääsisin ultraan että lääkäri näkisi sykkeen, kuulemista ei tarvitse vielä hetkeen haaveilla :)

lady1979, eipä tämä pikkunyytti ihan sormia napsauttamalla tullut mutta toisaalta ei ehditty hoitoihin asti. Nyt torstaina olisi ollut ensikäynti lapsettomuuspolille :) Oli kyllä ihanaa ja jännittävää soittaa polille viime viikolla ja perua aika. Saitko ultrasta muuten mukaan mitään kuvaa pienestä? :heart:

miss_piggy, mä ainakin nautin jokaisesta hetkestä kun etoo, huimaa ja vatsassa juilii ja repii, tietääpä olevansa raskaana :D

Unis, tervetuloa messiin! :)

zapata, näillä säillä ei ole välttämättä kaikista kivointa olla jo ison mahan kanssa. Mäkin turpoan vaikka olen ihan alussa, kun mä turpoan aina lämpimillä, eikä olo ole aina hirveän hehkeä. Onneksi nyt on sadellut ja ollut viileämpää :)

(.) Pahasta olosta - mulla on ollut etovaa oloa joka päivä, alkoi ihan pari päivää plussan jälkeen. Olettaisin että saattaa johtua istukkahormonin nopeasta noususta kun muuten mun hissipoikarefleksi on tosi huono, ts. olen harjoittelijan unelma mitä nieluviljelyihin tulee :D Muutenkin etoo tosi harvoin, mutta nyt aina kun vatsa tyhjenee. Toisin sanoen, pakko syödä. Ei hyvä. Turpoan kesällä muutenkin tosi herkästi joten nestettä on viikossa kertynyt jo rapiat puolitoista kiloa. Housut ahdistaa ja sormet on kuin nippu... noh, vaikka sitten nakkeja :D Makeaa ei tee mieli, sen sijaan ihan tavallista ruokaa ja varsinkin itämaistyyppisiä nuudeli-liha-kasviswokkeja. Onneksi ei tarvitse oksennella :)

Alavatsa, joka on ollut nyt jo yli kaksi viikkoa kipeä, alkaa hissuksiin tuntua paremmalta. Ensimmäiset puolitoista viikkoa "menkkakivut" olivat sen verran vahvat että herättelivät öisinkin, nyt herään vaan kun käännyn mahalleni (on sen verran arka vielä) ja painoherkät tissit lyttääntyy :LOL: Nyt muutamana viime päivinä oirerepertuaariin on tullut mukaan repäisykipuja, jotka on välillä pelottavan vahvoja ja lamaannuttavia. Onneksi kipu menee pian ohi kun vaan on liikkumatta :) Muita oireita ei sitten olekaan. Ja nautin joka hetkestä, on tämä ihanaa! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
Mulla taas oireet loppunu vähän niinku seinään. Ei oo huonoa oloakaan ollu enää pariin päivään ja tietysti alkaa heti taas huolettamaan. Etenki ku mitään mahatuntemuksiakaan ei oo ollu vielä kertaakaan... Voi hohhoi.

8+4
 
miss_piggy
Twinflower: Helmikuisen kkm:n takia en oo uskaltanu kertoa vielä kenellekään, eli vain äiti tietää. Enkä tiä milloin kerron, en ainakaan ennenku on nt-ultra takana ja tietää että kaikki on hyvi. Ja pelko on perseessä koko aika just ku oireet on niin vähäiset.
 
Huomenta kaikille!

Täällä onkin vanhoja tuttuja :wave: , mutta myös uusia nimiä, joten pikainen esittely:

Ikää on 37, miehellä 36, ja ensimmäistä on yritetty kiihkeästi viime vuodesta asti. Sitä ennen ehkäisymenetelmänä oli vanha kunnon keskeytetty yhdyntä ja varmat päivät... ;)

Lasta ei alkanut kuulua, joten ikämme vuoksi hakeuduimme tutkimuksiin huhtikuussa. Siemennesteen laatu oli heikentynyt, joten lääkärin suosituksesta päädyimme ICSI:iin, ja nyt siis tuoresiirron jälkeen plussasin.

Olo on edelleen epätodellinen, en meinaa millään tajuta, että olisin raskaana. Uskalsin kuitenkin siirtyä tänne tänään, kun Clearblue näytti 'Raskaana 2-3'. :)

Hedelmöitysajankohdasta laskien LA on 7.3.2014. Päivä kerrallaan eteenpäin...

Milk@ 4+4
 
Tervetuloa Unis ja Milk@, ihanaa saada pinoon lisää plussanneita! :)

Twinflower meillä kahden keskenmenon jälkeen mietittiin kyllä tarkkaan kenelle kerrotaan ja missä vaiheessa. Ystäville, jotka tiesivät yrityksestä ja olivat hengessä mukana, kerrottiin aika aikaisin. Muille myöhemmin, osalle vähän ennen nt-ultraa, osalle sen jälkeen. Työpaikalla halusin pitää uutista mahdollisimman pitkään omana/pienen piirin tietona, pelkona koko ajan se, että jotain pahaa tapahtuu.

Toivottavasti siellä paha olo taittuisi pian.

mutantti pastillit ja purkka on kyllä pelastus jos ei halua herättää epäilyksiä syömällä koko ajan jotain ruokaa, niillä minä pärjäilin aika hyvin. Onneksi ei tarvinnut oksentaa töissä, onnistuin jotenkin taistelemaan vastaan. Toivottavasti sielläkin olo paranisi.

Mayinka Sielläkin ällötystä ilmassa, onneksi kuitenkaan ei okseta. Muistan hyvin myös tuon kosketusherkkyyden alavatsalla. Kannattaa silti nauttia jokaisesta oireesta, palkinto niistä tulee olemaan mahtava. Turvotus ei kyllä oo yhtään kivaa. :(

miss_piggy Vaikka toisaalta ilman oireita on kiva olla, toivoisin sinulle silti jotain kolotusta, vihlontaa tai öklötystä, ei ole kiva huolehtia koko ajan oireettomuutta.

Hieman olen tosiaan ostoksia tehnyt, lähinnä pikkuisia vaatteita kirppikseltä ja alennusmyynneistä. :) Ostettiin Brion vaunut käytettynä Tori.fi:sta ja kaverilta saatiin kohtuuhintaan Brion pinnis ja hoitopöytä. Paljon on siis vielä ostettavaa mutta onneksi aikaakin on vielä. :)

zapata 29+2
 
miss_piggy
Uskaltauduin eilen ostamaan alesta parit mamma-vaatteet... Ja tänään toivonmukaan pitäis dopplerin tulla postissa. Seuraava neuvola olis 15.7 ja nt-ultra 19.7. Ei oo siihenkään pitkä aika, ja siellähän viimeks paljastu se keskenmeno... Tissit täällä on arat, ja mahassa tuntuu jotain kun sitä hellästi painelee tuolta alhaalta, mutta muutoin ei mitään. Tosin lääkäri sanoi että ei kaikilla tunnu edes kasvukivut, ja mulla ei oo tuntunut, ja silti tyyppi oli ainaki ultrassa hengissä.
En sitten tiedä kuinka suuri todennäköisyys olis saada toinen kkm toisen perään. Mutta toivotaan parasta.
Parin tunnin päästä pääsee kampaajalle. Alkoi tää kuontalo ärsyttämään ja kaipaan jotain piristystä niin ei muutaku leikkausta ja väriä kehiin :)

piggy ja 8+5
 
Heippa kaikille!

Jospa minäkin lopulta uskaltaudun siirtymään kuumeilijoiden puolelta tänne plussanneisiin muiden tuttujen perässä :)

Eli olen 30v ja mieheni on muutaman vuoden vanhempi. Yhdessä ollaan oltu yli kymmenen vuotta. Itsellä vauvakuume oli jo useamman vuoden ajan, mutta mies on hitaasti lämpenevää sorttia. Lopulta kuumeilu tarttui häneenkin ja vuoden päivät yritettiin kotikonstein, mutta tuloksetta. Itsellä on kovin epäsäännöllinen kierto ollut ja lopulta sitten Väestöliitolta lähdettiin hakemaan apua. Aukiolotutkimus, simppatutkimukset jne näytti hyvälle. Oviksen metsästäminen oli välillä tuskaa epäsäännöllisten kiertojen vuoksi ja aloinkin sitten syömään Femar nimistä lääkettä alkukierrosta. Toisella Femar kierrolla tuli tärppi ja haamun bongasin ennen juhannusta. Sen jälkeen on kovasti tullut testattua ja nyt päätin uskaltautua tänne odottajien puolelle.

Laskettuaika olisi omien laskujeni mukaan 3.2.2014.
Kovasti jänskättää! Epätodellinen olo vaivaa meikäläistäkin ja varasinkin jo ajan klinikalle varhaisultraan. Sitä pitäisi vielä pari viikkoa odotella malttamattomana :)

Oireita on ollut jonkin verran. Tissit on kuin pallot ja välillä nukkuminen on tuskaa! Varsinkin aamuisin tuntuu kuin ne räjähtäisivät käsiin :D Vatsaa on välillä juilinut oudosti, mutta se on nyt ollut vähenemään päin. Pari kertaa on tullut heikko olo kun on liian pitkän aikaa ollut syömättä. Mulla kyllä normistikin käy niin, eli en tiedä onko se varsinainen oire.

Ehkä tämä alkaa tuntua hiukan todellisemmalta kun tänne alkaa kirjoitella fiiliksiään ja lukee muiden ajatuksia.

Todella onnellinen olo, mutta silti samalla mietityttää meneekö kaikki hyvin. Kovasti olen kuitenkin yrittänyt olla stressaamatta. Tekisi mieli kailottaa koko maailmalle omasta onnesta, mutta vielä ei uskalla. Siskoni on ainut joka salaisuudestamme tällä hetkellä tietää :)
 
Oi tännehän on tullut monta uutta! Tervetuloa Unis, Milk@ ja Bling! Ihana kun tulee uusia :) Mikäs plussapuhuri nyt on käynyt? :)

Me käytiin tänään nt-ultrassa ja kaikki on hyvin :heart: Pikkuinen olikin yllättäen isompi kuin piti ja laskettua aikaa siirrettiin 6 päivällä taaksepäin. Oli ihana nähdä kun toinen suorastaan poseerasi kun kätilö mittaili mittauksiaan ja kun kaikki tarvittava oli saatu niin yksi vetäisee melkoisen voltin ikäänkuin "riittää jo tuo tuijottaminen ja mittailu!"

Listaan voisi muuttaa:
lumilinna la 11.1.2014

Siitä tulikin mieleen että nyt kun kodehulla on kädet täynnä muuta puuhaa niin mitenkäs tämän ketjun päivittäminen? Muistan että joku lupasi muutama sivu sitten ottaa päivitysvastuun, mutta en muista kuka.

12+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä