Neilan painontarkkailu päiväkirja *raskaana ollessa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neila
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Neila

Jäsen
31.05.2007
634
0
16
Eli ennen raskautta sainkin täällä teidän seurassanne tiputettua hyvin painoa, (75-->70) sitten plussa tuli testiin ja paino alko kivuta ylöspäin ja pahoinvoinnin vuoksi jne on nyt jo 77,5 kiloa!!!!!!!! Neuvolassa sanottiin ettei enää seuraavaan neuvolaan tarvitsisi nousta , joka siis 17.5 ja nyt tarkoitus olisikin ruokavaliota muuttaa terveelliseen suuntaan ja lisätä aktiivisuuutta (lasten kanssa ulos, lenkille ja pihahommiin mars!) ja tavoite nyt siis ensin ainakin tuo kaksi viikkoa PITÄÄ tuo paino tuossa...ja tällä hetkellä siis rv 16 menossa. :)

Meinasin pitää päiväkirjatyyppisesti tuntemuksia ylhäällä, kommentoida saa ja mukaankin saa liittyä jos joku haluaa =) vaikkakaan varsinaisesta lauhduttamisesta mun kohdalla ei ehkä ihan voida puhua...raskausviikot vaihtuu aina maanantaisin, joten sillon myös pomppaan vaakaan. Myös tuo rv 18 neuvola, sattui maanantaille sekin

RV 15 neuvolan vaakan mukaan 77,5 kiloa
RV 16 kotivaakan mukaan 77,5 kiloa
RV 17
RV 18 siis neuvola ja painotavoite 77,5 kiloa :D

Nyt töihin ja oikein paljon tsemiä teille jokaiselle jolla jonkinlainen painoprojekti meneillään :attn: :D

Mulla nousi raskausaikana paino koko ajan ylöspäin... nyt tullut melkein 30kg lisää painoa ( rv 41+6menossa) , joka on melko hurja luku. Jos nyt katsoo minua niin eipä usko, että olen ammatiltani liikunnanohjaaja =)

Mutta sepä se taitaa olla minulla syynäkin painonnousuun, koska jouduin lopettamaan liikunnan melkein heti, kun sain tietää olevani raskaana... pahoinvointi, napatyrä, liitoskivut, supistukset jne.
Mutta kuitenkin ruokahalut pysyneet samana.

Nyt odotan, että saisin synnyttää lapseni maailmaan ja sen jälkeen murehditaan kiloista. Eli siis painoprojektia täälläkin tiedossa heti kun vaan saan lääkäriltä luvan ja se on turvallista myös lapsen kannalta.

heliht: Kiva kun kävit kommentoimassa :) Ehtiihän tuota tiputtamaan...minulla vaan on se tiputtaminenkin aina niin vaikeaa olevinaan että helpommalla pääsisin kun saisin nyt nousun kiinni ..yritetään. Normaalia ruokaa syön minäkin liiankin hyvällä ruokahalulla mutta ne herkut koetan jättää sivuun :attn: Tervetuloa kirjoittelemaan sitten kun asia on ajankohtainen, sulla on kumminkin jo loppumetrit käsillä ja synnytys IHAN kohta käsillä, WAU!

toinen aamu.. eilen säin nutilettia 1pss, banaanin, luumun sekä appelsiinin. Yhden piirakan juustolla sekä lämpimän ruuan töissä (kanaa, perunaa, lämpimiä kasviksia ja salaattia runsaasti), niin ja 2 wertex origial namia.. :headwall: mutta olkoon =) vaaka näytti hieman enempi kun eilen, mutta tarkoitus olisi jatkaa ilman rasvaisia kahvileipiä jne, katsotaan sitten neuvolassa riittikö se mihinkään =) niin ja maitoa meni juomaksi ihan reilusti, ettei ihan kalsiumit unohtuisi :D

hei. 1pss nutria tuskin on kenellekkääni vaaraksi kun muuten on syöty monipuolisesti ja tavallista ruokaa :) paino aamulla 77,5 eli tavoitteessa toistaiseksi, en siis ole syönyt lisäkiloja viikon aikana. Tuossa kun pysyisi vielä ensi viikolla olevaan punnitukseen saakka ja hiukan vaikka ylikin, kumminkin paino nousee sitten loppuraskautta kohden. Ensiviikolla sitten katsotaan kuinka miun kävi =) Ja jos vaikka onnstuisinkin, olisi edelleen tarkoitus pitää paino samassa sinne rv 20 saakka, elikkäs vielä pari viikkoa ensiviikon jälkeenkin =) tsemppiä kaikille painon kanssa kamppaileville!

huomenia jälleen... alkutavoitteet siis tässä

RV 15 neuvolan vaakan mukaan 77,5 kiloa
RV 16 kotivaakan mukaan 77,5 kiloa
RV 17
RV 18 siis neuvola ja painotavoite 77,5 kiloa

ja sitten se viikon 18 neuvola, paino oli siellä 78,3 kiloa eli aivan ei tavoitteeseen päässy. Pakko sanoa että osasyynsä on jäätelöllä ja suklaalla johon sitten sorruin hieman liiaksi...sopivastihan olen antanut itselleni luvan syödä mutta rajansa siinäkin ja yli meni :o

seuraava neuvola on rv 21 ja siellä tahtoisin painaa sen 78,3 edelleen. Liikuntaa on koetettava lisätä ja suolaista vähentää, ja kesä aika kun on niin ois muistettava juodakkin riittävästi... =) Huokaus...

Mutta sitten viimestään neuvolan jälkeen kommentoin, kuinka emännän taas kävikään :attn:

Hei
Olen samassa jamassa sun kanssa!
nyt sain plussan testiin ja kun esikoiselta alkupaino raskaudessa oli 68 nii nytte se on 78..
Haluaisin mahdollisimman vähän raskauskiloja siksi alankin seuraamaan syömisiäni ja liikkumaan enemmän! raskaana ollessaanhan ei tarvi syödä kahden edestä! :P
raskausviikkoja takana vasta 4+3 eli alussa ollaan.. mutta toivoisin saavani painoa alemmas jo ennen ensimmäistä neuvolaa..

jeccika: mukava kun kävit kommentoimassa! toivottavasti piipahdat useamminkin, vaikkapa päivittäin :) Yhdessä tämäkin on kivempaa. Alussa kärsin kamalasta pahoinvoinnista ja siksipä söin minkä alas sain ja ilman huonoa omatuntoa. viikolla 12 kumminkin helpotti ja sen jälkeen kauhistelin painon nousua, paino oli kivunnut ylös kiitos suolaisen ja makean...MUtta koskaan ei ole liian myöhäistä ja koska laihduttaa ei voi, koetankin tarkastella liikkumis ja syömis tottumuksiani...ja seuraavaan neuvolaan on 2 viikkoa ja sinne siis TOIVOMUS on että se 78,3 ja ellei se onnistu niin ALLE 80 kiloa edes :headwall: kumminkin ne viikot jolloin paino todella nousee, on vasta edessäpäin :o

Yhteistyössä