Laihdutus/painon nousu raskaana ollessa.

• Viestiketjun aloittaja höpötöpö
  • Ensimmäinen viesti
höpötöpö
Olisko täällä ketään joka osais antaa neuvoja painon kurissa pitämiseen/kevyeen laihdutukseen raskaana ollessa? Linkitkin on tervetulleita.

Tilanne on se, että oon ikäni painon kanssa kamppaillut ja viimeiset pari vuotta saanut sen mukavissa lukemissa pysymään. Nyt kuitenkin ennen raskaaksi tuloa lihoin muutamassa viikossa n. 6kg (lapsettomuus)lääkkeiden takia. Tuo ylimääräinen on roikkunut mukana siitä asti. Nyt siis menossa rv 7. Olis kiva päästä tuosta ylimääräisestä tai ainakin osasta sitä eroon ennen kun paino alkaa raskauden takia nousemaan.

Mihin liittyen seuraava kysymys: Onko jossain taulukkoa josta näkee miten paljon ja missä vaiheessa painon pitäisi periaatteessa raskauden myötä nousta?

Sirja
Itse en onnistunut pitämään painoa kurissa raskauden aikana; paino nousi melkein 30kg.. Täysimetän, vauva 2kk, ja 15kg ylimääräistä on jäljellä...

JOS olet normaalipainoinen, on suositeltava painonnousu 12-16kg. Loppuraskaudessa kiloja voi ihan turvotuksen takia, mutta niistä ei kannata ihan heti huolestua, turvotusta voi olla vaikkei raskausmyrkytyksestä oliskaan kyse.

MUTTA laihduttaa ei saa raskaus-/imetysaikana. Älä syö rasvaisia/sokeripitoisia tuotteita. Valitse tuotteita joissa alle 10% rasvaa. Kevyttä liikuntaa...

siirihiiri
Normaali painon nousu raskauden aikana on 6-12kg. Itse "pidin huolen" siitä ettei ylimääräsiä kiloja kerry raskausaikoina yksinkertaisesti syömällä ja liikkumalla samalla tavoin ku enne raskauksia :) ja kun ei ollu kummempia mielitekoja ei tullu turhia herkuttelujakaan.. Muistaakseni painoa alkoi pikkuhiljaa nousta siinä 3kk kieppeillä, ja yhteensä tuli tasan 6kg (joka jäikin sitten jo laitokselle). Näin minulla kummassakin raskaudessa =)

siirihiiri
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2005 klo 16:47 siirihiiri kirjoitti:
Normaali painon nousu raskauden aikana on 6-12kg. Itse "pidin huolen" siitä ettei ylimääräsiä kiloja kerry raskausaikoina yksinkertaisesti syömällä ja liikkumalla samalla tavoin ku enne raskauksia :) ja kun ei ollu kummempia mielitekoja ei tullu turhia herkuttelujakaan.. Muistaakseni painoa alkoi pikkuhiljaa nousta siinä 3kk kieppeillä, ja yhteensä tuli tasan 6kg (joka jäikin sitten jo laitokselle). Näin minulla kummassakin raskaudessa =)

siirihiiri
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2005 klo 16:48 siirihiiri kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2005 klo 16:47 siirihiiri kirjoitti:
tuli kämmäiltyä tuossa yläpuolella,sori:( piti vielä lisätä että silläkin jo "pääsee pitkälle" kun muistaa ettei tarvi syödä kahden edestä ;)

Yhteistyössä