apua raskauden aikaiseen painonhallintaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "punkero"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"punkero"

Vieras
rv 31+4 menossa ja kiloja tulee kohisten. tähän mennessä tullut jo 16 kiloa!
ennen raskautta olin hoikka 171 ja 57kg nyt paino on 73. kahdessa edellisessä raskaudessa tuo 16kg on tullut yhteensä koko raskauden aikana. syömättäkään ei voi olla ja näköjään aivan yks ja sama mitä syön niin kiloja vain tulee ja tulee:( liikuntaa ei kovin saisi harrastaa supistusten ja paikkojen kypsymisen vuoksi.

Itse söin esikoista odottaessani "mitä vain" eli en juuri tarkkaillut ruokavaliotani sen kummemmin. Tuloksena 13 kg. Kuopuksen kohdalla en herkutellut ollenkaan ja pidin ruokavalioni kevyenä. Tuloksena 13 kg painoa tässäkin raskaudessa :)

Sinulla on sen verran pieni lähtöpaino, että kiloja "saakin" kertyä enemmän. Älä stressaa, kyllä ne sitten nopeasti katoavat, kunhan saat vauvan maailmaan :)

esim eilisen syömiset on

aamupala: jugurtti ja karjalanpiirakka, teetä
päivällä: pyttipannua pieni läjä +raejuustoa 2 lasia maitoa
iltapäivällä: 2 perunaa jauhelihakastiketta, tomaattia,kurkkua,maitolasi
illalla karjalanpiirakka ja teetä

turvotusta en ainakaan huomaa käsissä koska sormukset on ihan sopivat.

Mulla on tässä raskaudessa ollut pakko kattoa sokereiden vuoksi, mitä suusta alas menee. Karppilinjalla menen eli kaloreita en laske, rasvaa en karta, mutta hiilarit pidän kurissa ja kohtuudessa.

Edellisessä söin ns. virallisterveellisesti, vähärasvaisesti, paino hiilareilla. Painoa tuli rutosti, nyt ei. :) Mun kropalla siis ainakin ennemmin näin päin (ja sokrutkin kiittää :D).

Yhteistyössä