Eikö niistä raskauskiloista oikeesti pääse eroon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "odottaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"odottaja"

Vieras
Todella paljon on reilusti ylipainoisia pienten lasten äitejä.
Mä pudotin painoa 15 kiloa ennen raskautta ja raskauden aikana (nyt rv 28+1) on tullut 7 kiloa. Tuleeko musta läski tai jäänkö läskiksi?
Ennen raskautta kävin salilla ja juoksemassa mutta ne kiellettiin raskauden ajaksi. Aion jatkaa heti kun saan luvan. Auttaako se edes yhtään? Varmasti tulee vielä lisää kiloja raskausaikana. Pääseekö niistä oikeesti eroon?

Voi luoja..
Miksi muutama kilo noin hirvittää? Tulee, susta tulee ihan armoton läski kun muksu pullahtaa pihalle. Ne kilot on ja pysyy..

Hei haloo, mieti vähän. Eiköhän se taas ole kuule ihan ittestäs kiinni.

Se riippuu ihan sinusta itsestäsi..ja jotkut väittää että geeneistäkin. Itselle tullut kolmessa raskaudessa aina sen n. 16 kg ylimääräistä. Aina olen saanut ne pois. Viimesin lapsi nyt kohta 6 kk ja vielä 1-2 kg pitäisi saada pois että olen alkupainossa. Mutta jos yhtään menee samalla tavalla kuin aikasemmin niin loput kilot lähtee imetyksellä.

Uskon että eduksi minulla on pitkä täysimetys(kiinteiden aloitus vauvalla 6kk jälkeen), liikunnan lisääminen ja että vähän tarkkailee syömisiään. No yleensäkin liikun paljon ihan raskausaikanakin..jotensynnytyksen jälkeenkin jää vain ihan muutama kilo.

Ei ne mitään erityisiä raskauskiloja ole, vaan kiloja jotka tulevat jos syöt liikaa. Mulle tuli 6 kg josta suurin osa lähti synnytyksessä. Pari viikkoa synnytyksestä olin lähtöpainossa ja parin kk päästä vielä 8 kg kevyempi... (imetys laihdtutti mua vaikka söin paljon)

Mut joillakin tulee paljon turvotusta raskauden aikana, mut se lähtee pois nopeasti synnytyksen jälkeen! Kaikki muu on vain läskiä.

Ärsyttää vaan kun raskautta pidetään tekosyynä että saa syödä niin paljo ku haluaa ja mitä haluaa ja että lihominen johtuu vain raskaudesta... On kai se lapsellekin parasta että äiti syö terveellisesti ja lihoo vain kohtuullisesti.

Ja voishan sitä vielä lisätä että vaikka kiloja ei jää niin löysää nahkaa kyllä. Mutta treenaamisella sekin lähtee pois.

Mua on ihteä aina ärsyttäny kun sanotaan että oothan sää jo 3 lasta synnyttäny, jopten kyllä kiloja sais jäädäkin sen takia! Miks ihmeessä. Jos joku niitä haluaa niin halutkoon, mutta minä en. Mutta ei mulla nmyt mitään älytöntä pakkomieltä nuista oo. Ei sitä nyt tarvi kuitenkaan olla kuin joku teinityttö.

[QUOTE="heips";23854528]Ei ne mitään erityisiä raskauskiloja ole, vaan kiloja jotka tulevat jos syöt liikaa. Mulle tuli 6 kg josta suurin osa lähti synnytyksessä. Pari viikkoa synnytyksestä olin lähtöpainossa ja parin kk päästä vielä 8 kg kevyempi... (imetys laihdtutti mua vaikka söin paljon)

Mut joillakin tulee paljon turvotusta raskauden aikana, mut se lähtee pois nopeasti synnytyksen jälkeen! Kaikki muu on vain läskiä.

Ärsyttää vaan kun raskautta pidetään tekosyynä että saa syödä niin paljo ku haluaa ja mitä haluaa ja että lihominen johtuu vain raskaudesta... On kai se lapsellekin parasta että äiti syö terveellisesti ja lihoo vain kohtuullisesti.[/QUOTE]

No mä oon kyllä noudattanut samaa ruokavaliota kuin ennen raskautta, eli paljon vihanneksia ja hedelmiä, sokerit ja valkoiset jauhot pois ja lenkillä olen käynyt 2 kertaa päivässä, alun keskenmenon uhkaa lukuunottamatta. Turvotusta mulla ei missään vaiheessa ole ollut (paitsi ehkä rinnoissa) eikä ylimääräistä muualla kuin mahassa (eikä sekään ole ylimääräistä).

[QUOTE="odottaja";23854454]Todella paljon on reilusti ylipainoisia pienten lasten äitejä.
Mä pudotin painoa 15 kiloa ennen raskautta ja raskauden aikana (nyt rv 28+1) on tullut 7 kiloa. Tuleeko musta läski tai jäänkö läskiksi?
Ennen raskautta kävin salilla ja juoksemassa mutta ne kiellettiin raskauden ajaksi. Aion jatkaa heti kun saan luvan. Auttaako se edes yhtään? Varmasti tulee vielä lisää kiloja raskausaikana. Pääseekö niistä oikeesti eroon?[/QUOTE]

Sehän on täysin sinusta itsestäsi kiinni! Mulla ei ainakaan jäänyt mitään! 36v ja 5 ja 2v pojat. BMI 20.

Mitä raskauskiloja?
Mun "raskauskilot" jäi synnärille, vain muutama tuli kopassa kotiin. Mulla on nyt kuitenkin 3kg enemän kuin ennen raskautta, mutta ne on tulleet imetyksen lopetuksen jälkeen kun on tullut mussutettua liikaa pullaa työpaikan kahvipöydässä. Hommaan on helppo ratkaisu, vähemmän pullaa ja kohta ollaan taas vanhassa kuosissa.

Kyllä ne lähtee ne kilot, mutta kannattaa muistaa, että imetysaikana ei saa varsinaisesti laihduttaa. On ihan tutkimustietoa, että elimistöön kertyneet raskasmetallit yms kuonat lähtee liikkeelle ja voi poistua äidinmaidon kautta vauvalle. Eli laihdutetaan vasta imetyksen loputtua!

Itsellä ainakin kiloja putosi alkuun muutaman viikon aikana monta, sitten oli suvantovaihe ja kiloja putosi sitten lisää taas jossain 6kk synnytyksen jälkeen ja siitä eteenpäin. Imetin siis edelleen joitain kertoja päivässä, mutta soseitakin meni jo silloin.

Ei ketään ole läskiksi tuomittu, kyllä ne raskauskilot voi laihduttaa siinä kuin muutkin ylimääräiset kilot. Joiltain ne tippuu ihan itsestään ja joillain taas vaativat saman työn kuin muukin painonpudotus.

Eivät ne "raskauskilot" mitään maagisia eri kiloja ole, kuin aivan tavallinen läskikään. Jos syöt vähemmän kuin kulutat, laihdut. Niin se menee. Itse keräsin ekassa raskaudessa yli 20 kiloa (lähtöpaino vähän yli 50 kg) ja laihdutin ne sitten noin vuodessa veke. Nyt toisessa sama näyttäisi toistuvan eli syksyllä pääsee sitten taas kuntokuurille.

Mun lähtöpaino oli 90kg,kun aloin odottamaan ensimmäistä. Viimesilläni painoin 108kg(jokaisessa raskaudessa paino oli aina suunnilleen tämä). Nyt kolmen lapsen äitinä ja kun nuorimmainen on 2vuotta painan 75kg.

Yhteistyössä