n.20-vuotiaat kuumeilijat, joilla yritystä takana jo pidemmän aikaa

Voi ei, Dreamer. Olen pahoillani. :( :hug:

Kyllä tämä jatkuva odottelua, itsensä kyttääminen ja toiveiden elätteleminen on rankkaa. Tuntuu kuin asiat vain jurraisivat paikallaan eikä mitään - suuntaan tai toiseen - tapahtuisi. Itselläni tosin ovat jo nuo "itsensä kyttääminen ja toiveiden elätteleminen" loppuneet, mutta odottelu on lisääntynyt puolella. Jokapäivä odotan, että postiluukusta tipahtaisi kirjekuori. Se jossa olisi miehen sperma-analyysi tulos tai se jossa olisi aika jatkotutkimuksiin. Perjantaina siitä tulee 4 viikkoa, kun gyne aikoi lähetteen laittaa. En tiedä tarkoittiko gyne, että hän laittaa lähetteen menemään suoraan polille, josta he sitten laittavat minulle sovitun ajan. Varmaankin juuri näin, mutta miksi siinä silti kestää näin kauan. :(

Se on aika julmaa miten nuo vauvajutut tuntuvat olevan jokapäiväistä elämää tämmöiselle todellisesta vauvakuumeesta kärsivälle... Vai pitäisikö jo sanoa "melkein lapsettomuudesta kärsivälle". Tänään, kun tulin kotiin raskaan työpäivän jälkeen aloin silmäilemään postia... Oli tullut kaksi lehteä, paikallislehti ja ammattilehti. Molemmista ikäänkuin huokui vauva-aiheiset jutut ja raskaus. Paikallislehdessä oli yksi juttu nuoresta perheestä. Kuvassa nainen piti sylissään pikkulasta. Seuraavassa kuvassa hän oli yksin ja kas kummaa mikäs se siinä pömpöttää pienesti; vauvamaha. Kun näin mitä ammattilehden kannessa oli jätin jo suosiolla sen lukematta... Tottakai siinäkin oli raskaana oleva nainen! Mikäs muukaan. Ihan minne tahansa menenkin nykyään törmään väistämättä raskaana oleviin naisiin, vastasyntyneisiin vauvoihin/pikkulapsiin, tai kaikkeen muuhun mikä vaan mitenkään voi viestittää raskaana olemisesta tai vanhemmuudesta.

Välillä oikeasti tuntuu, ettei jaksa enää! Myönnän, että melkein kaikki raskausuutiset saavat minut kateelliseksi ja surulliseksi. Mutta kuitenkin kaikki "näkyvät" raskausuutiset ovat kaikista pahimpia. Näillä tarkoitan juuri sitä, että kun joku sukulainen tai kaveri kertoo uutisen, en niinkään tätä, kun näillä keskustelupalstoilla joku kertoo sen. Täällä osaan jopa olla iloinen asiasta. Mutta silti sitä aina miettii, että "miksi hän, miksen minä".

Ehkä vielä joskus. :heart:

Keskiviikko 243.10.

Sirpula................kp 7/34-71.........yk 6...............1. toiveissa
Tinii.....................kp 8/28-40.........y 10kk..............1. toiveissa
Anniel .................kp 13/25................yk 7................2. toiveissa
Tinttu..................kp 15/26................yk 7................1. toiveissa
Äityli -84.............kp 17/34................yk 14..............2. toiveissa
Bayan Fare.........kp 22/30-32.........yk 10..............1. toiveissa
Nasu86...............kp 22/33-??..........yk 13.............1. toiveissa
Sarah85..............kp 23/28-36.........yk 15.............1. toiveissa
gataa..................kp 27/24-70.........yk 7...............1. toiveissa
Hempukka87.......kp 30/30-?............yk 12............1. toiveissa
Haltia..................kp 32/31-36.........yk 12.............1. toiveissa
rina82.................kp 35/??..............yk 29.............1. toiveissa
Dreamer-88........kp 39/26-86........ y 11kk............1. toiveissa
Anna333.............kp 88/45-80.........yk 14.............1. toiveissa

Plussanneet

Pinkviini yk 7
äippä 84 yk7
liinu83 yk 5
Nemotin yk ?
corelia yk 9
Wiivi84 yk 10
:heart:

Voi dreamer, musta kyllä jotenkin tuntuu, että olisit nyt raskaana. peukut pystyssä. Luin toiselta palstalta sun oireita, ja vaikutti lupaavalta :heart:

Meillä miehen kanssa eilen hyvät keskustelut lapsettomuushoidoita ja tutkimuksista monta tuntia. Seksin jälkeen mies oli jotenkin lukossa, ja sanoi, että tuntuu kauhealta paineelta, että pakko laueta, ja pakko saada lapsi. Sitten oli puhetta tästä, että ei seksin pitäis sellaista olla jne. Juteltiin, että varataan aikaa väestöliitolle. Mies katsoi sivuja ja olikin iloisena, että eihän nää oo yhtään kalliita. Ehkä me sittenkin saadaan niitä lapsia. Hän raukka oli luullut hedelmättömyyshoitojen maksavan kymmeniä tuhansia, ja siten ajatellut, että jos ei luomusti tärppää, meillä ei ikinä ole varaa keinohedelmöityseen jne. Sitten ilmoitti hymyillen, että mennään mun puolesta vaikka heti, ja toivottavasti saatais kaksoset. Nyt on jotenkin rauhoittunut olo. Ainakin kaikkemme aijotaan yrittää. Katsotaan nyt, mutta sioista on ainakin oikeasi keskusteltu.

Millonkahan sitä ite lähtis hoitoihi.. Tai no periaatteessahan sitä jo ollaan kun on nuo clomit, mutta ihan kunnon tutkimuksiin ja semmosia. Julkiselle ajateltiin mennä, mutta ei ehkä ihan vielä. Pitääkö muuten olla gyne tai vastaava joka laittaa lähetteen tutkimuksiin vai voiko ihan tavan lääkärikin?

haltia, mekin ollaan miehen kanssa juteltu noista lapsettomuushoidoista. Tosin, meille nuo väestöliiton hinnat tuntui aika kalliilta... :ashamed: Asioista puhuminen auttaa ja helpottaa aina. Tuntuu, kuin olisi taas yhden askeleen eteenpäin mennyt tässä "jutussa". :)

Bayan Fare, musta tuntuu että kai se tavallinen lääkärikin voi sen lähetteen laittaa menemään. Miksei muka vois. :) Meille sen lähetteen laittoin yksityinen gyne ihan siitä syystä, kun hänen luonaan olin käynyt näitä juttuja hoitamassa. Mutta aikaa tässä näyttää menevän, huolettaa ihan että kuinka pitkälle venyy se eka käynti, kun tosiaan kohta 4 viikkoa jo on siitä kun gyne aikoi laittaa lähetteen eteenpäin.

Tinttu, joo ei meillekään ne mitään halpoja hintoja ole, mutta 1000 ? pystyy vielä raapimaan jostain kasaan, 10 000 ? niin ei voisi edes haaveilla.. Ainakin on tosiaan helpottunut olo, että asialle voidaan tehdä joitain, ja molemmat ovat samaa mieltä, että kaikkemme tehdään. (joskin vielä ei ehkä ole mikään kiire)

Bayan fare. Uskon, että terveyskeskuksestakin kyllä ihan tavallinen lääkäri voi laittaa lähetteen. Meillä vaan on niin onneton omalääkäri terkkarissa, etten halua sille vanhalle sedälle alkaa selittämään tätä ongelmlaa, kun se ei ota mun todella vaikeaa selkäongelmaanikaan tosissaan. Tuntuu, että mielelläni maksan siitä, että mua oikeasti kohdellaan niinkuin ihmistä. On kuitenkin niin arka asia. Mutta jos on mukava oma lääkäri, niin mikä ettei, kyllä kannattaa käydä ensin siellä.

Muulla ei ole vielä kuukautiset alkaneet. Ei ole mitään realistista mahdollisuutta olla raskaana. silti välillä elättelen siitäkin toiveita. :ashamed:

Tänään saatiin miehen sperma-analyysin tulokset. Tulos oli normospermia eli NORMAALI!! :heart: Laitanpa huvikseni tulokset tähän jos jotakin kiinnostaa.

Tilavuus: 1,8 ml
Siittiöiden tiheys: 181,0 milj./ml
Siittiöiden kokonaismäärä: 325,8 milj.
Eteenpäin liikkuvat siittiöt yht: 124,9 milj./ml
a) Nopeasti suoraan etenevät: 10%
b) Hitaasti etenevät, kaartelevat: 59%
c) Paikallaan liikkuvat: 10%
d) Liikkumattomat: 21%
Siittiöiden muoto
a) Normaaleja 10%
b) Epänormaaleja 90%
TZI: 1,76

Diagnoosi: Normospermia
Lausunto: Siittiöiden liikkuvuus, määrä ja rakenne ovat normaalit. Tämän näytteen perusteella hedelmällisyysennuste on hyvä.

Kylläpä helpotti olotilaa. :)

Tinttu: ihana kuulla :) Muistan itsekin miten helpotti tietää, että ainakaan miehessä ei ole vikaa :)

Ja minä en ole raskaana. Tänään kävin lääkärissä. Nyt primolutit, eli menkat alkaa about kp 51 ja sitten uutta yritystä putkeen.. Jos onnistuisi sitten, niin joulukuun alussa voisi plussata :) Ahdistaa vain, kun nyt jos olisi onnistunut, niin ei olisi vielä varsinaisesti kärsinyt lapsettomuudesta, kun yritystä hieman yli 11kk, mutta nyt sitten olemme varsinaisesti lapsettomia :( :'( Mutta seuraavan kierron vauva voisi syntyä minun 20v. päivänä 080808 ;) :D *jotain lohtua edes, kun itkettää liikaa..*

Perjantai 26.10.

Sirpula................kp 9/34-71.........yk 6...............1. toiveissa
Tinii.....................kp 10/28-40.........y 10kk..............1. toiveissa
Anniel .................kp 15/25................yk 7................2. toiveissa
Tinttu..................kp 17/26................yk 7................1. toiveissa
Äityli -84.............kp 19/34................yk 14..............2. toiveissa
Bayan Fare.........kp 24/30-32.........yk 10..............1. toiveissa
Nasu86...............kp 24/33-??..........yk 13.............1. toiveissa
Sarah85..............kp 25/28-36.........yk 15.............1. toiveissa
gataa..................kp 29/24-70.........yk 7...............1. toiveissa
Hempukka87.......kp 32/30-?............yk 12............1. toiveissa
Haltia..................kp 34/31-36.........yk 12.............1. toiveissa
rina82.................kp 37/??..............yk 29.............1. toiveissa
Dreamer-88........kp 41/26-86........ y 11kk............1. toiveissa
Anna333.............kp 90/45-80.........yk 14.............1. toiveissa

Plussanneet

Pinkviini yk 7
äippä 84 yk7
liinu83 yk 5
Nemotin yk ?
corelia yk 9
Wiivi84 yk 10

Päivittelin jo valmiiksi huomiselle.

Ihanaa Tinttu, että spermanäytteen perusteella kaikki ok. Uskon, että helpottaa kuulla. Dreamerille pahoittelut negoista. enpä voi muuta kuin toivoa voimia :hug: Välillä ei voi muuta kuin itkeä, mutta itsellä ainakin itkemisen jälkeen on helpompi kasata taas itsensä, kuin sellaisen ahdistuneen olotilan kanssa. Niin liian tuttuja nyo tunteet, siksi jostain syystä mua ei edes houkuttele raskaustestit tuolla kaapissa. Outoa, mutta tiedän vaan, että en ole raskaana, ja se testailu on turhaa. Välillä tulee menkkamainen etova olo, ja ei ole yhtään valkovuotoa. Rinnat on arat, niinkuin ennen menkkoja. Odotellaan. masennus pyrkii päälle.

Kumma voimattomuus tänää. En saanu paljoakaan aikaseksi... Ja vauvattomuus masensi.. Iltakahvilla sit pääsi itku. Anoppilassa. :ashamed: Anoppi tais aavistaa ja lähti hetkeä ennen ku mä murruin. Saatiin sentään hetki olla miehen kans ihan kahestaan siinä... :attn: On se niin vaikeaa tää elämä.. :(

Dreamer ja haltia, KIITOS! :heart: Kyllä se oli suuri helpotus, että edes mies on kunnossa. Ainakin tuon perusteella.

haltialle pahoittelut tädin tulosta. Tiedän (no, eiköhän me kaikki) miltä se tuntuu. :ashamed: Mutta kyllä se pahaolo pian helpottaa, alkaa ajattelemaan, että uutta yritystä vaan. :) :hug:

Bayan Fare, tuo voimattomuus on tuttua. Valitettavasti. :( Voimia sinnekkin. :hug:

Tinttu onnittelut! Ihana kuulla että testin perusteella kaikki kunnossa! :hug: Ja Bayan Farelle kans :hug:, tunne jokseenkin tuttu myös täällä aina välillä.

Täällä todennäköisesti ovis käsillä, ainut vaan että oon ollu koko viikonlopun töissä 13h päiviä ,enkä ole siksi päässy ovista testaamaan silloin ku pitäis. Eipä siinä, peittoja on onneksi heiluteltu nyt joka päivä neljän pvän aikana... :D Ja samalla tahdilla vielä pari päivää yritetään jatkaa, toivottavasti myös fiilikset pysyis "mukana". Toivon NIIN kovasti että tästä kierrosta tärppäis.

Heipsulis taas ja suuri :hug: kaikille, kun on taas mennyt tuota aikaan etten ole jaksanut kommentoida.

En sitten löytänyt sitä saamarin ovista ollenkaan. Saapa nähä tuleeko se täti kylään taas ihmisten aikoihin vai piinaako se taas mua. Ei oikein jaksa stressata nyt, koska meilläkin on ollu tosi kuiva kuukausi niin sanotusti. Ollaan kumpikin oltu kiireisiä ja väsyneitä.

Kyllä tämä pino on eniten oma. Useissa muissa pinoissa alkaa ärsyttää se kun itseä ärsyttää toisten energinen piinailu ja valittelu jo toisen yk:n jälkeen. Kyllähän heillä on tietenkin siihen oikeus, mutta onneksi minullakin on oikeus olla lukematta niitä juttuja. Huh olipa kovati sanottu...Mutta kun turhauttaa aika paljon |O

Huomenna taas verikokeisiin mittauttamaan puna- ja valkosoluarvot. Täti tulee toivottavasti huomenna tai ei ollenkaan

Noh kiirettä pukkaa opparin kanssa joten hylkään teidät taas....plussaisia tuulia joka tapauksessa kaikille :whistle:

Sirpula, kiitos! :heart:

Sarah85, samalta minustakin tuntuu, että tämä pino on se oma. Itse en enää juurikaan edes lueskele muita pinoja täällä saatika sitten kirjoittele niihin. Paitsi tuolla lapsettomuuspuolella olen lueskellut. Minuakin ärsyttää, joissakin pinoissa se kauhea valittelu, että "kun on jo yk 2 menossa eikä vieläkään ole tärpännyt".

Toivottavasti kukaan ei ota tuota itseensä, jos joku on niin silloin yrityksen alkutaipaleella ajatellut. Kaikkihan me tietenki toivoisimme, että mahdollisimman nopeasti tärppäisi. :) Itsestäni tuntuu tosi hullulta, että joillakin tärppää ekasta kierrosta. Sitä ihan ajattelee, että miten se voi olla mahdollista. :eek: No, mutta kaikki eivät ole yhtä onnekkaita tuossa asiassa. Me pitempään yrittäneet ainakin tiedämme, että emme elämältä muuta halua kuin sen oman pikkuisen. :heart: En tietenkään sano, etteivätkö he joilla on tärppi nopeasti käynyt - voisi ajatella noin.

Mutta nyt nukkumaan, kun aamulla taas aikainen herätys. |O

TIISTAI 30.10

Hempukka87.......kp 2/30-35............yk 13............1. toiveissa
Sirpula................kp 13/34-71.........yk 6...............1. toiveissa
Tinii.....................kp 14/28-40.........y 10kk..............1. toiveissa
Anniel .................kp 18/25................yk 7................2. toiveissa
Tinttu..................kp 20/26................yk 7................1. toiveissa
Äityli -84.............kp 22/34................yk 14..............2. toiveissa
Bayan Fare.........kp 27/30-32.........yk 10..............1. toiveissa
Nasu86...............kp 27/33-??..........yk 13.............1. toiveissa
Sarah85..............kp 28/28-36.........yk 15.............1. toiveissa
gataa..................kp 32/24-70.........yk 7...............1. toiveissa
Hempukka87.......kp 35/30-?............yk 12............1. toiveissa
Haltia..................kp 37/31-36.........yk 12.............1. toiveissa
rina82.................kp 40/??..............yk 29.............1. toiveissa
Dreamer-88........kp 44/26-86........ y 11kk............1. toiveissa
Anna333.............kp 93/45-80.........yk 14.............1. toiveissa

Plussanneet

Pinkviini yk 7
äippä 84 yk7
liinu83 yk 5
Nemotin yk ?
corelia yk 9
Wiivi84 yk 10

päivittelin huomiselle. täällä tosiaan iski eilen täti ja laskeskelin tuossa et reilu vuosi on yritystä takana. en tiedä saisko täällä kirjottaa mut ihan suoraan sanoen mua vituttaa se että jotkut raskautuu jo ekalla tai tokalla yrityksellä, tajuaakohan ne itsekään kuinka onnellisessa asemassa ovat? en tietenkään tahdo kenellekään sitä tuskaa mitä tää pitempään yrittäneillä jo on, mut ottaa silti päähän. |O |O

Tiistai 30.10

Haltia..................kp 5/31-33............yk12.............1 toiveissa
Hempukka87.......kp 2/30-35............yk 13............1. toiveissa
Sirpula................kp 13/34-71.........yk 6...............1. toiveissa
Tinii.....................kp 14/28-40.........y 10kk..............1. toiveissa
Anniel .................kp 19/25................yk 7................2. toiveissa
Tinttu..................kp 20/26................yk 7................1. toiveissa
Äityli -84.............kp 22/34................yk 14..............2. toiveissa
Bayan Fare.........kp 27/30-32.........yk 10..............1. toiveissa
Nasu86...............kp 27/33-??..........yk 13.............1. toiveissa
Sarah85..............kp 28/28-36.........yk 15.............1. toiveissa
gataa..................kp 32/24-70.........yk 7...............1. toiveissa
Hempukka87.......kp 35/30-?............yk 12............1. toiveissa
rina82.................kp 40/??..............yk 29.............1. toiveissa
Dreamer-88........kp 44/26-86........ y 11kk............1. toiveissa
Anna333.............kp 93/45-80.........yk 14.............1. toiveissa

Plussanneet

Pinkviini yk 7
äippä 84 yk7
liinu83 yk 5
Nemotin yk ?
corelia yk 9
Wiivi84 yk 10

Korjasin kun mul on jo uusi kierto valitettavasti. Pahoittelut myös muille joilla sama juttu. totisesti tiedän tuskan. Korjasin myös Annielin. Hieman jo positiivisempi mieli, mutta ei tää palstailu nyt kauheesti innosta. Turhauttaa. Oikeastaan olen samaa mieltä kuin hempukka. Muakin valitettavasti vituttaa, että toiset raskautuu ilman edes yrittämistä tai ekalla kertaa. No olen kai katkera idiootti, mutta ottaa koville tää jatkuva toivominen. Koitetaan jaksaa.

Huomasin juuri, että mulla kulkee tämä lista yhden päivän viiveellä, eli nyt mulla on menossa oikeasti kp 15, eikä kp 14 niinkuin tämän mukaan olisi.. Jos joku viitsisi päivittää... :D

Isot :hug: :hug: tädin yllättämille!

Pahoittelut tädistä hempukka. :hug:

Täällä ollaan myös samaa mieltä, kun hempukka ja haltia... Muakin ärsyttää ja masentaa, ku jotkut raskautuu niin helpolla. Jos rehellisiä ollaan niin en voi sietää niitä jotka raskautuvat ekalla yrittämällä. Eihän siinä edes voi sanoa, että on yritetty lasta, kun se on jo tärpännyt. Ja haltia, et ole "katkera idiootti". Tai jos olet, niin olen minäkin ja veikkaan, että aika moni muukin täältä. Minun mielestäni katkeruus näissä meidän tilanteissa on ihan normaalia ja luonnollista. :) Tietenkin, paljon helpompaahan se olisi jos ei "tarvitsisi" olla kateellinen niille, jotka helpolla raskautuu. Mutta minkäs sitä itselleen voi.

Soitin äsken sinne polille minne gyne laittoi meille lähetteen. Hoitaja ihmetteli, kun minulle ei ollut vielä saapunut sovittua aikaa sieltä. Sitten se vähän katseli niitä papruja siellä ja sanoi, että ilmeisesti menee joulukuulle. Elättelen toiveita, että jo marraskuun lopussa pääsisimme. Mutta jos se joulukuulle menee niin varmaan ihan ensimmäisille viikoille. Toisaalta nyt helpottaa, kun tietää että sieltä todella on meille aika saapumassa ja vielä tälle vuodelle.

Plussatuulia ja voimahaleja kaikille! :heart:

Keskiviikko 31.10

Hempukka87.......kp 2/30-35............yk 13.............1. toiveissa
Haltia..................kp 6/31-33............yk12..............1 toiveissa
Sirpula................kp 15/34-71.........yk 6................1. toiveissa
Tinii.....................kp 17/28-40.........y 10kk............1. toiveissa
Anniel .................kp 20/25..............yk 7................2. toiveissa
Tinttu..................kp 22/26..............yk 7................1. toiveissa
Äityli -84.............kp 25/34..............yk 14...............2. toiveissa
Bayan Fare.........kp 29/30-32..........yk 10...............1. toiveissa
Nasu86...............kp 29/33-??..........yk 13..............1. toiveissa
Sarah85..............kp 30/28-36.........yk 15..............1. toiveissa
gataa..................kp 34/24-70.........yk 7................1. toiveissa
rina82.................kp 42/??..............yk 29..............1. toiveissa
Dreamer-88........kp 46/26-86..........y 11kk............1. toiveissa
Anna333.............kp 95/45-80.........yk 14..............1. toiveissa

Plussanneet

Pinkviini yk 7
äippä 84 yk7
liinu83 yk 5
Nemotin yk ?
corelia yk 9
Wiivi84 yk 10

Toivottavasti meni kierto taas kaikilla kohdalleen! :)

Eli täällä kans eräs "katkera idiootti" ja harvinaisen vittuuntunut sellainen aloittelee uutta kiertoa. Täti tuli tänään. Eikai se mikään ylläri ollu mutta märinäksihän tuo heti aamusta meni...olipas kiva lähteä töihin sen jälkeen. Siellä sitten onneksi unohtu kaikki tämä yrittämisen paska. Elikkä kp 1/ 28-36 ja yk 16 pamahti liikkeelle :headwall:

Kaiken huipuksi kävin maanantaina taas verikokeissa. Puna- ja valkosoluarvot oli kuukausi sitten koholla ja lääkäri kysyi multa sillon että onko mulla tulehdus päällä...mistäs minä sen tietäisin kun en lekuri oo. Antoi siis vain kontrolliajan mulle. Tänään soittelin arvauskeskukseen siihen aikaan ku tuloksia kysellään. Lääkäri oli jo lähteny kotiin, mutta oli kuulemma kommentoinu että valkosolut edelleen huomattavasti koholla vaikkakin laskussa ja että kontrolli taaaas kuukauden päästä! Olin kuulkaatte revetä tuosta uutisesta. Pääseehän sitä tietenki helpommalla juoksuttamalla testeissä ja toivomalla että tulehdus menee itekseen ohi...Seuraavan kontrollin jälkeen kuulemma vasta vastaanotolle |O Soitan sille akalle kyllä huomenna ja keskustelen rakentavassa hengessä :kieh:

Anteeksi taas avautuminen siskot rakkaat...

Yhteistyössä