n.20-vuotiaat kuumeilijat, joilla yritystä takana jo pidemmän aikaa

Sirpula, mulla on ainakin kp 2/26 nyt jo menossa... :D Niin ja yk 7. Mulla alkoi silloin ihan ensimmäisen terolut kuurin jälkeen menkat kaks päivää viimesestä terosta. Ja niin ne on tullu jokaikinen terokierto. Helpotus oli suuri, kun huomasi että ne terot todella auttaa! :) Mutta joillakinhan voi kestää viikkokin viimesen teron ottamisesta (tai jopa yli) ennenkuin menkat tulee.
 
Oho, niinpäs onki! En yhtään yöllä huomannu! :D

Yritetäänpäs nyt uusiksi...



Torstai 11.10.

Äityli -84...............kp 5/34................yk 14.............2. toiveissa
Bayan Fare...........kp 9/30-32................yk 10...........1. toiveissa
Nasu86................kp 9/33-??..............yk 13..........1. toiveissa
Sarah85................kp 10/28-36..............yk 15...........1. toiveissa
gataa....................kp 14/24-70...............yk 7............1. toiveissa
Hempukka87.........kp 17/30-?................yk 12..........1. toiveissa
Haltia....................kp 19/31-36.............yk 12..........1. toiveissa
rina82...................kp 22/??..................yk 29..........1. toiveissa
Anniel ..................kp 25/26-28.............yk 6............2. toiveissa
Dreamer-88.........kp 26/26-86............ y 10kk.........1. toiveissa
Tinttu...................kp 2/26...................yk 7............1. toiveissa
Tinii.....................kp 60/28-40..............9kk.............1. toiveissa
Wiivi84................kp 60/30-32 .............yk 10..........2. toiveissa
Sirpula.................kp 61/34-71.............yk 5............1. toiveissa
Anna333..............kp 75/45-80.............yk 14..........1. toiveissa

Plussanneet

Pinkviini yk 7
äippä 84 yk7
liinu83 yk 5
MissMaisa yk 14
Nemotin yk ?
corelia yk 9





 
Tinttu mä myös toivon todella että noista teroista olis apua! Oon miettiny et vois yrittää taas tikutella ovista jos ja kun ne kierrot vähä tasaantuu. Mulla on menny niin totaalisesti hermot jo tikuttamiseen ku nuo kierrot ollu niin älyttömän pitkiä.. :headwall: Mut eiköhän se tästä... =)
 

Perjantai 12.10.

Anniel .................kp 1/25................yk 7................2. toiveissa
Tinttu..................kp 3/26................yk 7................1. toiveissa
Äityli -84.............kp 6/34................yk 14..............2. toiveissa
Bayan Fare.........kp 10/30-32.........yk 10..............1. toiveissa
Nasu86...............kp 10/33-??..........yk 13.............1. toiveissa
Sarah85..............kp 11/28-36.........yk 15.............1. toiveissa
gataa..................kp 15/24-70.........yk 7...............1. toiveissa
Hempukka87.......kp 18/30-?............yk 12............1. toiveissa
Haltia..................kp 20/31-36.........yk 12.............1. toiveissa
rina82.................kp 23/??..............yk 29.............1. toiveissa
Dreamer-88........kp 27/26-86........ y 10kk............1. toiveissa
Tinii.....................kp 61/28-40.........y 9kk..............1. toiveissa
Wiivi84................kp 61/30-32 ........yk 10..............2. toiveissa
Sirpula................kp 62/34-71.........yk 5...............1. toiveissa
Anna333.............kp 76/45-80.........yk 14.............1. toiveissa

Plussanneet

Pinkviini yk 7
äippä 84 yk7
liinu83 yk 5
MissMaisa yk 14
Nemotin yk ?
corelia yk 9


Parempaa onnea muille :'( :'( :'(
 
Wiiwi: Kyllä se vain on :hug: Onnea!! :heart: :heart: Voi olla, että on tapahtunut myöhemmin ovulaatio, tai sitten ei ole näkynyt.. kannattaa kuitenkin ajatella laskettu aika sen mukaan, miten menkat ovat tulleet :) Ellet halua mielummin lisäviikkoja yhtäkkiä (eli jos nyt ajattelisit olevasi rv 4+ ja olisitkin 8+, niin neljä viikkoa hurahtaisi nopeasti ;) )

Vielä kerran onnea!! :heart: :heart: Jospa se plussapino lähtisi nyt kasvamaan.. :)
 
Onnea wiiwi84!!!

Nyt vasta kuulin sellaisen faktan, että jos syö pillereitä niin menee ainakin 6-8kk ennen kun kroppa alkaa toimimaan taas luonnollisesti. Se on yksi syy miksi raskaaksi tulemisessa kestää usein näinkin kauan. Tietenkin on paljon poikkeuksia, mutta usein tämä on syynä. Olisi tämäkin tieto lohduttanut aikaisemmin, tiesin että siinä menee jonkin aikaa, mutta ajattelin lähinnä 2kk. Joten ei muuta kuin plussatuulia!!:)
 
Onnea, wiivi!! :heart:

Sirpula, pidetään peukkuja että ne terot tehoaa sullekkin! :heart: Uskoisin kyllä, että tehoaa.

Dreamer, nuo menkkaoireethan kuulostaa "hyvältä". ;) Pidetään peukkuja, että täti punainen ei tule käymään vaan, että se punainen tulisi johonkin ihan muuhun!
 
Corelia: Mulle yksityisellä lääkäri sanoi, että hormonaalisen ehkäisyn lopetus ei millään tavalla hidasta kehon toimintaa, vaan enemmänkin auttaa joskus (esim. PCO ei kehity niin nopeasti).. Tiedä sitten.. Itsekin nuvaringiä syyttänyt monesti, mutta toisaalta ystäväni käytti sitä myös ja heillä on yli kk ikäinen neiti, eli ei ilmeisesti vaikuta..

Tinttu: Juuh, jomotus edelleen jatkuu ja rinnat kipeät, tosin aaltoillen.. Mutta en tiedä.. vahva fiilis edelleen, mutta pelkään, että huijaan itseäni.. Viikon päästä testataan ellei sitä ennen tule.. =)
 
Tinttu, olisit kuule nähnyt tänään miehen ilmeen, kun ajatuksissani sanoin ääneen että alkaispa menkat äkkiä. Mies käänty hitaasti katsoon mua ja kysy että kaikki ok? :eek: Ymmärsi kun selitin perusteellisemmin mistä oli kyse noiden terojen kans. Mulla riitti siinä kuitenkin nauramista pitkäksi aikaa, tilannekomiikka oli jotenkin niin hassu! :D Varmaan luuli että oon sekoamassa lopullisesti! :LOL:
 
Sirpula, varmasti oli miehesi ilme näkemisen arvoinen. :D Mut tule heti kertomaan kun täti kurvasi paikan päälle. Itse olen ainakin saanut uutta voimaa siitä, että kk kierto on säännöllistynyt (vaikkakin lääkkeiden ansiosta). Tuntuu, että ainakin yksi asia tässä elämässä on kunnossa. :) Hassua, mutta totta!

Toivon todellakin, että ensi viikolla tulisi lähete sinne naistentautienpolille ja pääsisin ihan "kunnon" tutkimuksiin. Kaksi viikkoa sitten siis se gyne lupasi sen lähetteen meille järjestää. Ihmeen äkkiä on aika mennyt. Viikonloppuna kävin äitini kanssa ostoksilla. Kävelimme lastentarvikehyllyn ohi kaupassa ja siellä oli lastenvaunut... Äitini sanoi, että "sitten kun teille tulee vauva niin tommoiset ostetaan". Yritin näytellä etten olisi asiasta niinkään kiinnostunut ja mumisin vain jotain vastaukseksi. Äitini ei siis tiedä, että yritämme lasta, enkä tosin halua hänelle kertoakkaan. Varsinkaan, kun tässä saattaa aikaa vierähtää ennenkuin meille mitään vauvaa on tulossa, jos on. :ashamed: Masennus nostaa taas päätään, vaikka yritän olla reipas ja ajatella positiivisesti. Olenko ainut joka masentelee "vähän väliä"?
 
Voi Tinttu, aivan niinkuin olisin itse kirjoittamaani tekstiä lukenut!! Mulla menee kanssa tunteet semmoista aallokkoa että huh! Välillä jaksan olla niin positiivinen ja tsempata itseäni, mutta välillä taas tulee ryvettyä niin syvällä itsesäälissä vauvakuumeineni kuin olla ja voi.. :headwall: Ja mulla ainakin se on jännä, että jotenkin sitä vaan itseä syyttelee ja miettii että onko pupuiltu tarpeeks tässä kierrossa jne...Vaikka sehän se just (mulla ainakin) kiertoja venyttää entisestään kun niistä alkaa stressiä repimään. Juu, minä ilmoittelen heti suunapäänä tänne jahka täti kolkuttelee kylään! :D

Toivottavasti saisit sen ajan gynelle, se helpottaa niin kummasti kun saa vähän tietoa ja tukea sieltä ammattilaiselta.

Mullekin sanoi sisko tässä kerran että seuraavana joutaa tuo turvakaukalo sitten teille lainaan. Heti perään kysyi että otatko jo mukaan. Sisko ei tiedä että yritetään lasta, mutta luulen että kyllä sillä jonkinmoiset epäilyt taitaa silti olla päällä. Lähden kohta ajelemaan siskolle, menen hänen lapsiaan hoitamaan muutamaksi tunniksi. :heart:
 
Moikkelis vaan!

Kyllä täälläkin nykyään madellaan masiksissa aika usein. Johtuu varmaan syksystä ja noiden kiertojen määrästä. Kesällä oli jotenki niin paljon enemmän virtaa ja aikaa. En ole oikein jaksanut tännekään nyt kirjoitella...en edes lukea mutta eiköhän tämä tästä hiljalleen...

Meillä oli tuossa viikko sitten vauvakutsut kaverin luona..pian pitäisi sen pikkuisen tulla ulos ahtaasta yksiöstään...toivottavasti kaikki menee hyvin. Se masu on niin ihanan pyöreä :heart:

Oon yrittäny tuota ovista nyt pari päivää tikutella...eipä ole juuri haamua kummempaa siihen ilmestyny. Aika haasteelliset nuo ohjeet että tuloksesta saa varmasti luotettavan. Jotain cittarin testejä ovat. Noh jospa se ovis vielä löytyisi. Niin ja greippimehuakin on tullut juotua aika paljon.

Ihanaa wiivi84 Tarraisia sukkia nyt kamalan paljon mukaan ja plussapinoa kasvattamaan!!!!

Plussaisia tuulia kaikille muillekin :whistle:
 
Sirpula, heheh. :D Itsekkin olen huomannut, että monesti jonkun kirjoitus on kuin omasta suusta. Täällä on niin samanhenkisiä ihmisiä ja monilla just samat ajatukset. Samassa tilanteessahan tässä ollaan.

Sarah85 oli käynyt kaverinsa vauvakutsuilla... Minunkin kaveri ilmeisesti pitää semmoiset sitten kun alkaa LA olla lähellä. Päätin jo nyt, etten mene niihin. Tuntuu muutenkin jo niin pahalta se kaverin raskaus... Ihan vaan sen takia, että olen hänelle kateellinen. Aloitettiin yritys samoihin aikoihin ja hän tuli raskaaksi jo muutamassa kuukaudessa. Olen yrittänyt iloita hänen raskaudestaan, mutta olen huomannut sen olevan mahdotonta. Oon varmaan paha ihminen, mutta en voi sille mitään. :ashamed: Kaveri on ollut kuitenkin tosi läheinen ihminen minulle monta vuotta. Nyt huomaa, kun hän tuli raskaasi ja minä en ole, että yhteydenpito on huomattavasti vähentynyt. Ei vaan minun puolesta vaan myös kaverini. Eikä häntä näytä edes yhtään kiinnostavan mitä minulle kuuluu ja meidän "vauvaprojektille". Tietää kyllä, että meille ei vauvaa välttämättä niin helposti tule, mutta silti puhuu ennemmin vain itsestään ja omasta odotuksestaan. Siksi olen halunnut hieman etäisyyttä kaveriini. En muista olenko aiemmin kirjoittanut tänne tuosta kaverini raskaudesta mitään. Nyt kirjoitin. Toivottavasti kukaan ei nyt pidä minua todella pahana ihmisenä kun noin katkerasti kirjoitin. :| Olenko ainoa joka kärsii vauvakateudesta?
 
Tinttu: Tuosta vauvakateudesta....Minulla on myös on ollut samanlaisia oloja, varsinkin nyt, kun tuntuu tämä kuumeilu kestävän ja kestävän. Eräs ihana ja viisas ystäväni palautti minut maan tasalle sanoessaan, että "Eihän se toisen vauva sinulta pois ole, sinä saat sitten oman kun on sen aika!" Ja totta puhui, kannattaa ajatella positiivisia puolia asiassa. Sitten kun kaverisi vauva syntyy, niin kukapa muukaan on ensimmäisenä auttamassa kuin hyvä ystävä.

Itselleni kävi esikoista odottaessani niin, että kaverit olivat kovasti odotuksessa mukana, mutta kun vauva syntyi ja olin todella väsynyt ja masentunut, niin kuin salaman iskusta monet lapsettomat/sinkut kaverit menettivät kiinnostuksensa minun suuntaani. Melkein kaksi vuotta meni ennen kuin eräskin ystäväni seuraavan kerran otti yhteyttä ja yllätys yllätys, hän olikin itse raskaana. Tässä vaiheessa itse olin jo niin kypsä koko tilanteeseen, että lopetin yhteydenpidon hänen suuntaansa.

Toivottavasti et ymmärrä pahalla kirjoitustani, ajattelin kirjoittaa, koska ajatuksesi tuntuvat niin samoilta, joita itsekkin olen kokenut. :hug:

Olen löytänyt esikoiseni synnyttyä ympärilleni maailman parhaat kaverit, jotka auttavat tiukissakin tilanteissa ja joita itsekkin auttaisin vaikka maailman ääriin saakka. Tällaisia ystäviä minulla ei ole koskaan aikaisemmin elämässäni ollut! :heart:
 
Nyt saan itsekin pitkästä aikaa aikaiseksi kirjoittaa tänne. kerran jo yritin, mutta kaksplussa ei oikein toiminut ja mun kirjoitukset ei mennyt läpi. Mutta siis ennen kaikkea onnea Wiivi mä kyllä jotenkin tiesin tuon =) kuinka kauan teillä olikaan yritystä takana?

Ja muille. Mulla samanlaista masennus tunnelmaa. ei tästä tunnu tulevan mitään. Epäillyn ovulaation aikaan taidettiin harrastaa seksiä yhden kerran, joten on suoranainen ihme jos nyt tämän ajan jälkeen raskaudun. En siis odota yhtään mitään. Taas yksi kaveri sai vauva, ja toinen kertoi olevansa raskaan. Tinttu Ymmärrän tasan tarkkaan tuon vauvakateuden. En kehtaa ääneen sanoa, mutta tulee vain paha mieli, kun tuollakin naisella on jo ennestään kaksi lasta, alkoi puhumaan että vauva olis ehkä kiva viime keväänä ja nyt sitten on raskaana sen kummempia yrittämättä. Mä taas mietin (niinkuin joka joulun lähestyess) että olenkohan mä ensi jouluna onnellisesti raskaana ja saan maailman parhaan lahjan. Tiedän, ettei muiden vauvat ole multa pois. Alkaa vaan kypsyttää, kun jotkut luulee, ettei me muka niin edes haluttais vauvaa. Ja muuta kun ei haluttaiskaan. Viikonloppua vietettiin kavereiden kanssa, ja paikalla oli liuta lapsia. Mieskin oli kotiin päästessä ensimmäisenä sitä mieltä että meille niitä vauvoja kanssa. ihanaa :heart: että sekin alkaa olla yhtä kuumeissaan kuin minä. Tämä kateus ehkä johtuu siitä, että mulla on pelko saanko mä ikinä lasta. Kyllä mä odottaisin vaikka 3 vuotta jos tietäisin, että sitten se vauva tulee, mutta kun en tiedä jäänkö kokonaan lapsettomaksi, sekin on mahdollista, niin en aina jaksa olla positiivinen.

Tosi angstia taas, mutta taitaa tämä syksy ja pimeyskin masentaa, ja muutenkin luulen, että olen tulossa kipeäksi. Ykhdellä rakkaalla kaverilla muuten oli kohdun ulkoinen raskaus. Se oli aika kamala asia, koska hekin toivovat ensimmäistä lastaan. Kaveriltani jouduttiin poistamaan toinen munajohdin. No kaikkea sitä kans sattuu.

Mutta plussatuulia kaikille. Ja koitetaan jaksaa ja piristyäkin.
 
Anniel, olen itsekkin yrittänyt ajatella juuri noin, että muiden vauvat eivät ole meiltä pois. Minulla on juuri niinkuin haltiakin totesi, että kateus johtuu osaksi siitä, että on niin suuri pelko, ettei itse saisikaan koskaan lapsia. :( Tottakai olisin paljon rauhallisimmin mielin, jos tietäisin, että vaikkapa vuoden-kahden sisään minulla on jo lapsi tai olen raskaana. Mutta kun koskaan ei voi tietää... Mutta, kiitos Anniel & haltia ymmärryksestä. :heart:

Tästä ketjusta on tullu minulle jotenkin todella tärkeä, kun täällä on juuri samassa tilanteessa olevia ja vieläpä suunnilleen samanikäisiä ihmisiä. Tästä on minulle on korvaamaton apu, kun saa tänne kirjoittaa niitäkin tunteita joita häpeää itsellään olevan ja kaikenlisäksi huomaa, ettei ole yksin tunteidensa kanssa. Vaikka en koskaan kenellekkään toivoisi tätä pitkää vauvan yrittämistä, niin silti olen onnellinen, että muitakin pitkään yrittäneitä on emmekä ole miehen kanssa yksin tämän asian kanssa. :)

Nyt tuntuu jo hiukan paremmalta. :heart:
 

Yhteistyössä