n.20-vuotiaat kuumeilijat, joilla yritystä takana jo pidemmän aikaa

Vihdoin ennätin tulla kertomaan teille gynen käynnistä..kävin siellä siis tänään. Ensinnäkin, olin kauhusta kankeana kun tajusin gynen olevan noin viisikymppinen, huonoa suomea puhuva MIES!!! :eek: ...minä kun olen jollain ajatuksen tasolla aina olettanu että kaikki gynet on naisia. :ashamed:

Mutta siitä ite käynnistä...Gyne ultrasi munasarjat ja tutki muutenkin kohdun ja limakalvot. Sanoi muuten kaiken olevan kunnossa, PAITSI että limakalvot ovat hieman liian ohuet (mitä sekin sitten lienee tarkoittanee?!) ja että munasarjoissa oli pieniä munarakkuloita. Kutsui munarakkuloita nimellä "munarakkulatauti". Siitäkös minä hädissäni pääsin sitten vauhtiin kyselemään että onko vaarallista jne..
Huomenna pitää vielä käydä labrassa, ottavat jotain hormonikokeita. Sitten aloitan Terolutien syönnin; aluksi 10pv kuuri, sitten 2 kierron ajan tiettyinä päivinä. Tammikuussa on kontrolliaika tuon munarakkula-jutun tiimoilta, mutta enempiä tutkimuksia ei aloiteta ennenkuin keväällä, sitten kun 1 vuosi yritystä takana.

Helpotti mua kyllä kamalasti kun sai tietää että oli siis jotain häikkää kierroissa, ja se johtui tuosta munarakkulataudista... Kiitos teille kannustuksesta, ilman teidän tsemppausta olisin vieläkin epätietoisuuden vallassa ja jahkailisin lääkäriajan soittamista!

Ja sitten iloisia ja surullisia uutisia; kerroin aiemmin kavereille syntyneistä vaaveista, niin toinen kavereistani pyysi meitä vauvalleen kummeiksi! :saint: Ja sitten niitä surullisempia...veljeni perheeseen OLI siis tulossa vauva, mutta meidän kaikkien valtavaksi suruksi se meni kesken ja paljastui että kyseessä olikin tuulimunaraskaus. Surullista, heilläkin kun oli pikkuinen niin kovin toivottu ja odotettu, esikoiselleen kaveriksi. Jotenkin tuntuu tuo veljen perheen tilanne niin oudon läheiseltä varsinkin juuri nyt, kun meilläkin yritystä päällä koko ajan. Tämä taas todistaa sen, että lapsia ei tehdä - ne saadaan.
 
Bayen Fare, pahoittelut tädistä. Ja äityli-84:lle negasta. :hug:

Sirpula, hyvä että sait tilanteeseesi jotain selkoa. Kertoiko gyne niistä rakkuloista, että miten ne siellä sijaitsi.. Helminauhamaisesti? Yhdessä rykelmässä, mutta erikseen? Minullahan on siis myös niitä rakkuloita ja ne sijaitsee sillee erikseen rykelmässä. Gyne vaan ohimennen silloin mainitsi, että täällä näyttäs jotain rakkuloita olevan, muttei oikein ottanut tosissaan. Nyt hän sitten jo epäilee minulla PCO:ta. PCO:ssa kylläkin yleensä rakkulat on helminauhamaisesti, mutta kai näitä poikkeuksiakin on. En siis halua pelotella sinua mitenkään... Joillakin on niitä rakkuloita, muttei niistä ole haittaa. Mutta, tsemppiä kovasti ja toivotaan ettei hormooneissa ole häikkää. Silloin tuskin mitään ongelmaa on. :) Onneksi olkoon tuleville kummeille! :) Meistäkin miehen kanssa tulee kummeja kaverini lapselle, mutta jostain syystä en ole siitä kamalan innoissaan.. Ainakaan vielä. Varmaan johtuu juuri tästä omasta tilanteesta, kun pelottaa ettei itse saa lasta. Pahoittelut vielä tuosta keskenmenosta, jonka veljesi ja hänen naisensa joutui kokemaan. Keskenmenot on aina rankkoja. :(

Dreamer-88, pidetään ovikselle peukkuja. ;)
 
Olin jo vaipua epätoivoon, kun alkuviikosta alkoi tuntua että kuukautiset alkaa....no tuntu kyllä, muttei näkynyt. Tein sitten tänään testin ja plussa se oli. Mitään oireita ei vielä ole, mutta jotenkin vaan tuntu koko viikon oudolta, ihan kun olisi tiennyt (tosin en halunnut uskoa, etten pety). Nyt sitten alkaa jännitys, että miten raskaus etenee. Pelkään kauheasti, että jotain pahaa sattuu, kun vihdoinkin on raskaana 10kk yrittämisen jälkeen. Ehkä se oli se foolihappo, kerkesin meinaan niitä syömään reilun kuukauden ja sehän auttaa solujen jakautumisessa ja tietenkin piti kokeilla myös greippimehua;)

PLUSSA ONNEA KAIKILLE!
 
Tinttu Kiitos! Meillekin on noita kummilapsia kertynyt jo yhteensä 7 kipaletta... =) Gyne ei maininnut miten rakkulat olivat (rykelmässä/erikseen), sanoi vain että melko paljon pieniä rakkuloita. Jotenkin jäin ajatuksissani siihen luuloon, etteivät olleet "yhdessä kasassa" vaan melko paljon pieniä siellä sun täällä. Mitäs tämä PCO nyt tarkoittaakaan?

Corelia, onnittelut plussasta, toivotaan että kaikki menee hyvin!!! :hug:
 
Lauantai 6.10

Bayan Fare...........kp 4/30-32................yk 10...........1. toiveissa
Sarah85................kp 6/28-36..............yk 15...........1. toiveissa
gataa....................kp 10/24-70...............yk 7............1. toiveissa
Hempukka87.........kp 13/30-?................yk 12..........1. toiveissa
Haltia....................kp 15/31-36.............yk 12..........1. toiveissa
rina82...................kp 18/??..................yk 29..........1. toiveissa
Anniel ..................kp 21/26-28.............yk 6............2. toiveissa
Dreamer-88.........kp 22/26-86............ y 10kk.........1. toiveissa
Tinttu...................kp 23/26...................yk 6............1. toiveissa
Äityli -84...............kp 35/30-41..............yk 13..........2. toiveissa
Nasu86................kp 41/33-??..............yk 12..........1. toiveissa
Tinii.....................kp 56/28-40..............9kk.............1. toiveissa
Wiivi84................kp 56/30-32 .............yk 10..........2. toiveissa
Sirpula.................kp 57/34-71.............yk 4............1. toiveissa
Anna333..............kp 71/45-80.............yk 14..........1. toiveissa

Plussanneet

Pinkviini yk 7
äippä 84 yk7
liinu83 yk 5
MissMaisa yk 14
Nemotin yk ?
corelia yk 9


Päivitystä, toivottavasti meni oikein. Onnea plussanneille! :heart:
 
:D Täällähän on tullut vaikka kuinka paljon plussia... Paljon onnea kaikille ++ :hug: :flower:
Mä en oo oikeen jaksanu tänne kirjotella, mut oon käyny aina välillä kattomas teijän kirjotuksia. Jotenki laantunukki toi vauvakuume, ku ei sitä kerran näy. Mutta se tulee jos on tullakseen. Varmaan senkin takia se on vähän laantunu ku kaverit ja sukulaiset lisääntyy niin siellä pääsee aina pikkusia katomaan :heart: Mutta tietysti haluis sen omanki..

Täällä on kp nyt 5/33-?? Tällä kertaa tuli täti ihan ajoissa eikä ollu poissa montaa kuukautta.
Nyt sitte mennään mukana vaan noitten toisten plussanneiden kanssa :LOL: B)
 
Maanantai 8.10

Äityli -84...............kp 2/34................yk 14.............2. toiveissa
Bayan Fare...........kp 6/30-32................yk 10...........1. toiveissa
Nasu86................kp 6/33-??..............yk 13..........1. toiveissa
Sarah85................kp 7/28-36..............yk 15...........1. toiveissa
gataa....................kp 11/24-70...............yk 7............1. toiveissa
Hempukka87.........kp 14/30-?................yk 12..........1. toiveissa
Haltia....................kp 16/31-36.............yk 12..........1. toiveissa
rina82...................kp 19/??..................yk 29..........1. toiveissa
Anniel ..................kp 22/26-28.............yk 6............2. toiveissa
Dreamer-88.........kp 23/26-86............ y 10kk.........1. toiveissa
Tinttu...................kp 24/26...................yk 6............1. toiveissa
Tinii.....................kp 57/28-40..............9kk.............1. toiveissa
Wiivi84................kp 57/30-32 .............yk 10..........2. toiveissa
Sirpula.................kp 58/34-71.............yk 4............1. toiveissa
Anna333..............kp 72/45-80.............yk 14..........1. toiveissa

Plussanneet

Pinkviini yk 7
äippä 84 yk7
liinu83 yk 5
MissMaisa yk 14
Nemotin yk ?
corelia yk 9


Lisäsin kaikille 1pv, toivottavasti meni oikein :D
 
Hempukka87: Otat katsos saman linjan kun minäkin tässä kierrossa; mies viekotellaan hedelmällisimpään aikaan 4:nä päivänä pupuilemaan, 5:nä ei enää jaksettu, mutta 6:na taas! No joo ei kyllä vielä takeita tehosiko, mutta viikonloppuna tiedetään.....oon yrittänyt alkaa liikkumaan joka päivä vähän enemmän kun normaalisti, kasviksia ja varsinkin omenoita menee kilo tolkulla ja positiivista uskoa itseensä riittää vaikka muille jakaa (no joo ja vkloppuna tullaan taas korkeelta ja kovaa... :ashamed: )
Mutta kaikkeni olen yrittänyt...mutta sekään kun ei aina riitä.
 
Heippa vaan!

Sirpula: PCOS (=Polycystic Ovarian Syndrome) on polykystinen munasarjaoireyhtymä eli munasarjojen monirakkulaisuus. Se tarkoittaa sitä, että munasarja ei toimi normaalisti, vaan tuottaa useita pieniä rakkuloita. Munasarjojen koko on normaalia suurempi. Noin joka viidennellä hedelmällisessä iässä olevalla naisella on tavallista enemmän pieniä rakkuloita munasarjoissaan. Usein niistä ei ole sanottavampaa haittaa, mutta joissakin tapauksissa ne voivat aiheuttaa ongelmia, jopa hedelmättömyyttä ja silloin onkin kyse juuri PCO:sta. Ultraäänitutkimuksessa nähdään tyypillisesti munarakkuloita helminauhamaisesti munasarjan kapselina alla. Rakkulat ovat pieniä (alle 8 mm) ja niitä on vähintään 10/poikkileikkaus. Tarkoin ei tiedetä, miksi joillekin naisille kehittyy PCO. Perinnöllinen yhteys on mahdollinen. Niitä esiintyy kaikenikäisillä naisilla, joten munasarjat eivät yhtäkkiä muutu polykystisiksi, mutta oireilla ne voivat milloin vain. (Kopioitu perhesuunnittelun sivuilta). En siis todellakaan halua sinua mitenkään pelotella, mutta laitoin tuon minkä itse luin kerran netistä. Huomaa tummennettu lause. =)

Corelia, ONNEA! :heart:

Äityli-84, pahoittelut! :(

).( Mies kävi viemässä tänään sperma näytteen analyysiä varten. Jännittää kyllä melkoisesti tulos, minua enempi mitä miestä. Ollaan pupuiltu ihan normaalisti, vaikka tiedämme sen olevan TÄYSIN turhaa koska en ovuloi. Siis lapsen yrittämisen kannalta täysin tuhraa, ei muuten. Päätimme muuten myös, että menemme naimisiin -09 kesällä. Päivämääräkin on jo. ;) Olen ihan haltioissaan, vaikka aikaahan siihen on vielä. Minusta vaan on hyvä rueta suunnittelemaan jo aikonaan... Ihanaa! :heart: Onkos muilla häitä tiedossa?
 
Corelia ONNEA!! :heart: :heart:

Äityli :hug:

Täällä on vain odottelua.. Eli, jos se ovulaatio oli silloin perjantaina, niin ensi viikon viikonloppuna olisi menkat odotettavissa.. tai siis silloin plussataan ;) *Vaikka luonto onkin vastaan tässä asiassa, niin se on jo päätetty.. :whistle: *

Tinttu: Meillä tulee sunnuntaina jo puoli vuotta häistä.. :eek: Niin se aika kuluu.. maaliskuussa 2006 päätettiin hääpäivä ja tässä sitä ollaan jo 6kk elelty rouvana.. huhuh.. aika kuluu.. *ihan tuntee jo olonsa vanhaksi*

Tänään varasin myös sisätautien harjoittelupaikan ja varasin sen ajatellen, että olen sitten huhti-toukokuussa raskaana jo melko pitkällä :) En mene vuodeosastolle, vaan tutkimusyksikköön, niin pystyn luultavammin olemaan siellä, vaikka ensi viikolla jo plussa tulisi.. Tosin lopettasin harjoittelun rv36 :whistle: Mutta jos plussa tulee (tai siis kun tulee), enkä pystyisi tekemään harjoittelua niin ei se haittaisi :) Kunhan vain saisimme sen oman pienokaisen :)

Plussatuulahduksia kaikille! :whistle: :whistle:
 
Onnittelut Tinttu hääjutuista! Ne on aina niin ihania! :heart: Täällä kanssa ollaan puhuttu häistä, mahdollisesti tässä vuoden-parin sisällä olis tarkoitus niitä viettää. Tulevan vuoden aikana on lähipiirissä jo niin monet häät tiedossa, ettei haluta omiamme samaan syssyyn kaikkien muiden kanssa. Ja mikäs kiire meillä on...vauva on molemmilla toiveissa ennen naimisiin menoakin, mutta ainahan nämä asiat ei mene niinkuin haluaisi. Tiedä häntä vaikka paukautetaan naimisiin jo ennen vauvan tuloakin! :heart:

Pahoittelut Äityli-84 tädistä! :hug:
 
Mulla on taas vaihteeksi ollut ihan lannistunut olo, enkä ole siksi jaksanutkaan kirjoitella. Luulen, että ovis meni ohi, tai on käsillä, eikä harrastettu seksiä sen aikana kertaakaan :ashamed: taas turha kierto.
Meillä on häät tulossa myös tässä parin vuoden kuluessa. Ollaan puhuttu ensi syksystä, mutta ei ole varmaa onko meillä rahaa järjestää häitä silloin. Kuitenkin suunnitelmissa on.

Paljon plussaonnea ja pahoittelut tippuneille. Onnittelut plussanneille. itse pidän nyt vähän hiljaiseloa. P.s. luin toiselta palstalta että miss maisalle tuli keskenmeno, joten voinee poistaa plussanneista, vai miten?
 
Haltia, samoin aatoksin täällä...välillä tuntuu että on niin "turhia" kiertoja jos ei ole paljoa kerenny pupuileen. Mutta ehkä se tekee välillä ihan hyvääkin olla ajattelematta niin paljoa (lue: pyörittyä näillä sivuilla kuumeisena :D ) näitä asioita, niin (ainakin mulla) jotenkin olokin tasaantuu. Tsemppiä sinne syksyyn ja plussaonnea! :) :hug:
 
Pöh, mä kirjotin tänne äsken, mut sitäpä ei tullukkaan tohon. Ja nyt en muista mitä olin kirjottanu. :|

No, jokatapauksessa... Kp 1/26 menossa. Äh, eiku nyt onkin siis jo kp 2. En taas hokannu kelloa kattoa. Täti tuli niinkuin sen pitikin. Nää terokierrot on siitä hyviä, että arvailuille ei jää sijaa.

Pitäs nukkumaan mennä, huomenna on työpäivä. Mies on rilluttelemassa "opiskelijabileissä"... Tylsää. :(
 
Tinttu olipa kiva huomata että joku muukin yömyöhällä täällä vaan pyörii! :D Miten sulla muuten lähti kierrot pyöriin terojen alotuksen jälkeen? Siis menikö kauan ennen ku tuli ekat menkat? ...sillä kyselen ku ite aloitin terot viime viikolla ja nyt tätiä odottelen, kp:t nyt 61/34-71.
 
Torstai 11.10.

Äityli -84...............kp 5/34................yk 14.............2. toiveissa
Bayan Fare...........kp 9/30-32................yk 10...........1. toiveissa
Nasu86................kp 9/33-??..............yk 13..........1. toiveissa
Sarah85................kp 10/28-36..............yk 15...........1. toiveissa
gataa....................kp 14/24-70...............yk 7............1. toiveissa
Hempukka87.........kp 17/30-?................yk 12..........1. toiveissa
Haltia....................kp 19/31-36.............yk 12..........1. toiveissa
rina82...................kp 22/??..................yk 29..........1. toiveissa
Anniel ..................kp 25/26-28.............yk 6............2. toiveissa
Dreamer-88.........kp 26/26-86............ y 10kk.........1. toiveissa
Tinttu...................kp 27/26...................yk 6............1. toiveissa
Tinii.....................kp 60/28-40..............9kk.............1. toiveissa
Wiivi84................kp 60/30-32 .............yk 10..........2. toiveissa
Sirpula.................kp 61/34-71.............yk 5............1. toiveissa
Anna333..............kp 75/45-80.............yk 14..........1. toiveissa

Plussanneet

Pinkviini yk 7
äippä 84 yk7
liinu83 yk 5
MissMaisa yk 14
Nemotin yk ?
corelia yk 9



Meniköhän lie oikein...unenpöpperössä täällä yritän päivitellä listaa.. :D
 
Tupakkalääke maksaa päivää kohden alle kolme euroa, en nyt ihan tarkkaa summaa muista. On siis halvempi kuin itse tupakka vaikka hintaa sille myös tulee.

Varasin tänään ajan kapselien poistoon ja se vähän jännitti. Samalla tehdään gynegologinen tutkinus ja otetaan papa. Ajattelin hiillostaa lääkäriä ja kysellä tyhmiä vauvan yritykseen liittyen. Soitin ensiksi neuvolaan ja siellä olikin oikein ihana täti :D Sanoi kun kerroin vauva haaveista että toivon mukaan nähdään pian, ajattelin mielessäni että niin kuule toivon minäkin ja paljon... Nyt sitten odotellaan kuun loppuun ja sitten pääsen ihmettelemään luomukiertoja, jännittää!

Nyt takaisin sorvin ääreen! :wave:
 

Yhteistyössä