N. 10 kg pudotus- Onko mukaan lähtijöitä??

Moikka!

Nyt saatan syödä sanani, eilen aamulla kävn vaa'alla ja painoa oli pudonnut 700g, mutta tänäaamuna lukema oli samassa mistä lähdettiin. Kaloreita laskin eilen mutta söin hyvää ruokaa ja karkkia niin että kalorit meni 374kcal yli kulutuksen.. Ja tarkoitus oli siis pysyä kulutuksen rajoissa.. ensi viikolla aion pysyä kalori rajoissa myös perjantaina ja siis niin että sitä vajettakin tulee se 500kcal. Tosin ensi viikolla se ei välttämättä tarkota kovinkaan paljoa vähempää ruokaa, koska silloin olen toivttavasti jo terve ja pääsen spinnaamaan tms.

Eli siis pointtini oli se, että ei se varmaan ole hyvä syödä yhtä päivää niiin paljon kuin haluaa.. vaan kohtuudella silloinkin.. Mutta joskus kerran kahessa kolmessa viikossa vois olla tervettä pitää kalori laskusta vapaa päivä, ja syödä ainakin ruualla maha oikein täyteen (Uskoisin että tekee, henkisesti/maidontuotannolle/säästöliekille yms. hyvää)

Pitää mennä poika heräilee...

 
LiisuLilli
Moi kaikille! Joudun nyt henkilökohtaisista syistä jättämään tämän varsinaisen laihduttamisen joten jättäydyn tästä ketjustakin pois.
Oikein paljon onnea kaikille laihdutukseen =)
 
No ompas täällä viikonlopun aikana ollut hiljaista... :eek: Toisaalta kyllä ihmisillä on varmaan muutakin elämää kuin netti...ehkä. :D

Mä olen viikonlopun ollut turussa siskon luona ja tulihan sitä eilen maisteltua vähän alkomahooliakin, että eilisen pisteet meni kyllä rajusti yli. Mutta tuli sitä silti käveltyä ympäri kaupunkia sekä eilen, että tänään ja tänään olen syönyt ihan olemattoman määrän pisteitä...

Mutta joo, en nyt tähän sen enempiä jaarittele, huomenna aamulla ois taas aika katsoa totuutta silmiin, ilmoittelen siitä sitten =)
 
Moikka!

Elämäni ensimmäisen laihdutuksen ensimmäisen viikon tulos on 67,5 eli -1,6kg :) Tai tuonne etusivulle annoin viimeksi alotus luvun 69,0, mutta omissa papeeissa se on 69,1, tolla 100 nyt ei ole oikeasti mitään virkaa, mutta vois sen laittaa kun sitten on samat luvut omissakaavoissa ja täällä.

Tavotteeni on siis - 0,5k/vk, eli jos tämä tahti jatkuu vielä ensi viikolla, niin sitten lisään kaloreita...ettei maidontuotanto pienene... Viime viikolla söin n. -500kaloria 4 päivänä ja kahtena päivänä n200 kaloria yli kulutuksen. Liikuntaa ei kertynyt juuri ollenkaan koska olin kipeä.. Keskimäärin söin 1600 kaloria päivässä, koska olen lisännyt kaloritieto.fiin laskelmaan 250 kaloria imetyksen takia...

Tulkaas äkkiä kertomaan tuloksistanne!

Liisulilli: Toivottavasti keskeytys syysi on jotakin positiivista..

Hassu: Jos tuollaisen päivittäisit etusivulle ina21

Tavoitepudotus 1.12 :12 Kg
Välitavotepudotus 1.4: 3 Kg
Pituus: 166 cm
Lähtöpaino: 69,1 Kg
Paino nyt: 67,5
Nyt tippunut: 1,6 Kg
 
Huomenta!

Täytyykin heti aamusta käydä kirjaamassa tuloksia tänne, kun päivän touhujen aikana ei monesti ehdi...

Eli mulla jäi viime viikon punnitus välistä ja kaksi viikkoa sitten 18.2. puntari näytti 58,8. Nyt 3.3. puntari näytti tasan 56. Eli kahden viikon pudotus oli 2,8 kg. Huh. Pudotusta/viikko olis 1,4 kg. Olisin luullut, että vähän vähemmän, mutta kait mulla on vieläkin nesteitä, joita lähtee niin helpolla.

Etusivulle voisi laittaa vaikka seuraavasti:

Limeoline
Aloituspaino: 63,3 kg
Tavoitepaino: 53 kg
Paino nyt: 56 kg
Pudotettu: 7,3 kg

Tuntuu, että en ole hoikistunut paljoakaan sitten ensimmäisen laihisteluviikon jälkeen yhtään, vaikka paino onkin tippunut. Pullukkamaha pieneni silloin eka viikolla, ja sen jälkeen olo on tuntunut samalta koko ajan.. Ihme. No, ehkä sitä reisien kapenemista ei niin dramaattisesti tunnekaan. Pitäis ottaa mittanauha avuksi. Mutta mä olen niin laiska mittailemaan.

Muuten, onko teillä muilla mitään vitamiinikuureja tai luontaistuotteita käytössä nyt laihdutuskuurin aikana tai yleensäkään? Mä syön Multitabseja, D-vitamiineja ja juonpa joskus Molkosaniakin. Vaikka syönkin kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja yritän syödä monipuolisesti, niin silti nyt imettäessä haluan varmistaa, että ainakin tuota D-vitamiinia tulee tarpeeksi.

Nyt lapset heräilee, moi! :wave:
 
Mulla näytti vaaka ennalta arvattua lukemaa eli tiputusta ei viime viikolla tullut. Ei onneks plussaakaan. Liikunta jäi huonojen kelien takia tosi vähiin, joten koitan nyt skarpata tällä viikolla. Vähän tuli herkuteltuakin, mut ei pahasti. Viikonkloppuna en varsinaisesti laskenu pisteitä, mut mietin minkä verran saa mitäkin syödä... Vähän tais mennä yli lauantaina, kun juotiin viiniä ruuan kanssa.

Mä syön vitskuja ja kalsiuminkin yritän muistaa, kun maitotuotteita tulee käytettyä vaihtelevasti. Bion3 on merkiltään toi monivitamiini. Aloin syömään vitamiineja raskaaks tultuani (sillon ja imetysaikana Multitabs raskaus) ja oon jatkanu näihin päiviin saakka. Välillä kyllä unohtuu, mutta onneks ruokavalio on melko monipuolinen.

Te ootte tosi aktiivisia ja reippaita liikkumaan! Mun pitäs nyt saada niskasta kiinni ja alkaa treenata tota keskivartaloa, kun sen kanssa on muutenmkin ongelmaa. Parempi lihaskunto olis avuks ja samalla masukin litistyis. Pojan päikkäriaikaan jos tekisin aina pari kolme sarjaa, niin sillä pääsis ainakin alkuun... Oon vaan aika saamaton alottamaan. :ashamed:

Mies on huomannu mun hoikistumisen... Oon kyllä itekin kysyny huomaako mitään eroo, mut viikonloppuna sano ihan oma-alotteisestikin, että mun masu on pienentyny. Muilta en o vielä kuullu kommenttia, kun ero ei o kovin näkyvä. Mut kevään mittaan varmasti muutkin huomaa... Siitä pidän huolen. :D

LiisuLillille hyvää jatkoa! Toivottavasti porukasta pois jäämiseen oli positiivinen syy. :)

Nyt kun kerran TAAS kirjotin tosta mun saamattomuudesta, niin taidanpa nykästä tuolta niskasta itteni jumppapallolle samantien... Ettei vallan jää pojan leluks ja mun masumakkarat entiselleen. Tsemppiä viikkoon!
 
Mulla meni ihan plörinäksi viime viikko, joten en edes viitsi mennä puntarille. Loppuviikosta vedin kaksin käsin kaikkia mahdollisia herkkuja: pari suklaalevyä, karkkia, lihapiirakan, viiniä, vaaleeta leipää, ravintolaruokaa, suklaakakkua yms. Että silleen. En tajua, miten näin pahasti repsahdin. On kyllä tosi kurja olo...

No ei tästä nyt ole muuta mahdollista suuntaa kuin ylöspäin. Tänä aamuna söin vielä yhden snickersin, kun niitä sattui tuossa pöydällä olemaan. Vieraat toivat eilen laivalta tuliaiskarkkeja.. mutta sitten lähdettiin lasten kanssa lenkille ja nyt päätin, että tän viikon aikana pidän tehokuurin, josta ei ole lipsumista. Onneksi monena iltana on kodin ulkopuolista tekemistä, se auttaa. Tänään on yksi työkeikka illalla, sitten salia parina päivänä ja viikonloppuna myös yks työkeikka. JA HERKKUJA EI TÄHÄN TALOON TÄLLÄ VIIKOLLA OSTETA.

Mun on aina tosi vaikee nousta repsahduksen jälkeen. Olen niin joko-tai ihminen. Kun herkkujen syöminen alkaa kunnolla, niin sitä on vaikeeta pysäyttää. Siksi kai tuli viime viikon lopulla sellainen kolmen päivän herkutteluputki. Mutta nyt täytyy unohtaa se ja alkaa suunnitellla kevyttä kauppalistaa iltapäivälle.

Tsemppiä kaikille ja onnittelut pudottajille. Ens viikolla minäkin hehkuttelen pudotusta, se täytyy nyt luvata. JA nyt lapsille ruokaa laittamaan.
 
Näin nopeeta vaan tulin ilmottaa pudotuksen, eli -300g, oon oikeestaan aika tyytyväinen, koska tänään alkoi taas menkat ja turvottaa tuhottomasti! :x

Liisulilli: hyvää jatkoa!! :wave:

Palaan myöhemmin päivittämään tuloksia.
Hei kaikki nyt treenaamaan!! B)
 
Jaahas... Täällä meni viikko ok, mutta viikonloppu sitten herkutteluun. Mäkin passaan tän viikon punnituksen ja lupaan ens ma tuloksia. Mielettömiä tuloksia on kyllä teille tullut iha hävettää olla tässä ketjussa, kun ite ei saa mitään aikaan, mutta en nyt ihan vielä luovuta.
Ja selittelen itelleni siläkin, että en voi ihan hirveetä kuuria vetää kun imetän. Eikös jotkut kuona-aineetkin saata lähteä sitten liikkeelle ja seli seli jne.....

Joops, mutta käytiin tänään jo vähänlöntystelemässä tuolla ulkona, pitäs nyt taas saada noi vaunulenkin käyntiin, kun niissäkin pääsin hyvään vauhtiin ja sitten kun oli vähän kipeä olo ne jäi ja uudestään alottaminen on mälsää ja vaikeeta....

liisulillille hyvää jatkoa!!!!

Enni
 
Iltoja.

Aamulla kävin puntarissa ja tulos oli -800g. Uskon, että tuo viikonloppuinen juominki taas vaikutti :/ vaikka onhan tuokin jo hyvä tulos! =)

Tänään en ole liikkunut muuta kun kaupassa kävin, eikä oikein ole motivaatiotakaan. Piteitä olen syönyt jo viikon verran 16-17 kun se tuntuu riittävän oikein hyvin niin ei viitsi enempääkään itseensä ahtaa =) Ja säästöliekille en ainakaan vielä ole mennyt...

Mutta joo, jotenkin on niin vetämätön olo ettei jaksa enempää jaaritella, mutta paljon onnea kaikille hyvistä pudotuksista ja tsemppiä niille jotka ei mielestään ihan onnistuneet =)

*muoks* hups, piti hassulle ilmoittaa, että siis pudotus yhteensä 7,3kg ja paino nyt 78,4kg =)
 
LiisuLilli
Piti tulla kurkkimaan vielä miten täällä menee. Hyvin näyttää menevän =)
Ehkäpä voin tuon syynkin mainita, eli olen raskaana! Hieman tuli yllätyksenä, mutta ihan iloisella mielellä täällä odotellaan.
Täytyy nyt kuitenkin yrittää pysytellä ylimääräisistä makeista erossa ja koettaa syödä normaaliruokaa. Liikkua täytyy silti yrittää, toki "raskauden rajoissa". Ei sitten ihan tieten tahtoen niitä kiloja kerää :whistle: Mutta tsemppiä teille kaikille hurjasti, te pystytte siihen! Tulen varmasti välillä lueskelemaan kuulumisianne ja tsemppaamaan, jos sopii?
 
LiisuLilli... Jotenkin mä arvasin ton syyn. :) Onnea kovasti! :flower: Tuu ihmeessä kertoon kuulumisia välillä. :)

Mulla meni ihan penkin alle eilinen, mut tänään sit paremmalla mielellä pisteilemään. Ei yhtään innostas kotihommat, lepoa vaan kaipais. Mut noustava on. Huomenna sit ulkoileen ihan kunnolla, jos suinkin keli sallii. Toivotaan kovasti.
 
Onnittelut LiisuLillille täältäkin! :flower:

Mä en ole raskausaikana onnistunut kiinnittämään huomiota terveelliseen ruokavalioon pätkääkään, saati laihduttamaan! :LOL: Mutta toivottavasti muut onnistuu!

Täällä menee ihan ok. Jännä miten tuon vedenjuonninkin voi oppia! En ole koskaan ollut kova juomaan vettä, mutta nyt kun sen on ottanut tavaksi, tulee vettä juotua ihan huomaamatta. Ihokin on voinut paremmin, siis ei niin paljon finnejä kasvoissa... Vai johtuisko se siitä, että suklaata ei enää mene samaan malliin.... :whistle:
 
Limeoline! Mä olen kanssa huomannut, että iho voi paremmin. Vaikka vettä ei kyllä tule juotua muutamia laseja enempää vaikka tarttis :ashamed: Mutta siis kun herkut on jääneet pois niin se tekee. Joku päivä söin pienen suklaapatukan niin heti tuli pikkuisia finnejä leukaan :eek: (tosin silloin oli menkatkin )

Tänään tuli käveltyä 65min kun oli niin ihana ilma: aurinko paistoi ja oli pikku pakkasta. Koko perhe oltiin pitkästä aikaa liikenteessä ja neiti oli niin reteä uusissa aurinkolaseissaan :D Kylässä kun poikettiin niin tuli syötyä pieni pala juustokakkua ja siitä meni pisteitä 8,5!! :eek: :/ :snotty: Noh, eipä mulla niin kovasti nälkä edes ole, yhden leivän kun syön tänään niin se riittää =)

Nyt kattomaan salkkareita :D

Niin juu muuten! Hei leidit vastatkaapas mun kysymykseen tuosta laihduttamisen haasteellisuudesta! ;)
 
LiisuLilli sylitäydeltä ONNEA plussauksen johdosta!! Ihanaa :heart: Tuu ihmeessä kommentoimaan tänne :)

Limeoline: vitamiineista ja lisäravinteista mä syön B-vitskua, Piimaxia, ja Möllerin tuplia (silloin kun muistan) . Monivitaamiinia pitäis ostaa lisää, oon jo vähän aikaa ollut jo ilman sitä. Joku ravintoexpertti sanoi, että tableteista imeytyy vain 25 %, mutta mielestäni sekin on jo ihan hyvin. Ei mulla ainakaan voi olla niin terveellinen ja monipuolinen ruokavalio, etteikö olis tarpeen syödä vähän vitskuja.

Teillä ahkerilla ja reippailla ihmisillä oli hyviä tuloksia!!! Päivitin ne etusivulle. Me muut, itseni mukaanlukien, joilla ei pudotusta niin ollut, OTETAAN NISKASTA KIINNI!! :attn: Ei se oo kivaa kun makkarat höllyy uimarannalla kesällä. Nyt on vielä mahdollisuus keventää kesää kohti :)

Tsemppiä!
 
Pistettäskö likat vielä alotuspäivämäärät tohon etusivulle? Kun suuri osa on aloittanut melko eri aikoihin tän laihdutuksen niin ois musta jotenkin selkeempää kun näkis milloin kukain on aloittanut :) Vai olisko? Ja jos ei tarkkaa päivä muista niin sitten laittais suurin piirtein...
 
Huomenta!

Mä olen aloittanut tän projektin joskus 20.1. Tarkkaa päivää en muista, mutta suunnilleen tuolloin. Voihan tuon aloituspäivän lisätä sinne etusivun tietoihin! :wave:

Mulla on aina keväisin sellainen kuntoiluintoilu ja kiinnitän huomiota terveellisiin elämäntapoihin. Sitten sen syksyä kohti hiipuu. Tänä keväänä tämä laihduttelu on kyllä mennyt kuin itsestään, ja tuntuu, että tämähän on helppoa... Erona aikaisempaan on, että pidän tuon yhden päivän viikossa sellaisen mättöpäivän, että saan syödä mitä vaan, miten paljon vaan. (Paljoa se ei kuitenkaan loppujen lopuksi ole.) Olen niin sokerihiiri ja hyvän ruoan ystävä, että en kestäis ilman hallituja repsahduksia hyvään ruokaan... Ai niin, yhdessä apteekin mainoksessa sanottiinkin, että laihdutuskuurin aikana, ja yleensäkin terveellisten elämäntapojen vaalimisessa, ne hallitut repsahdukset ovat sallittuja! :D Että se tästä haasteellisuudesta! ;)
 
Mä olen alottanu keventelyn siellä joskus viikon 3 alkupuolella eli etusivulle voi laittaa vaikka 14. tammikuuta.

Tällä hetkellä tuntuu haasteelliselta, kun väsymys on kova ja olis niin kiva herkutella. Alkuun meni ihan kevyesti, ei tarvinnu ponnistella. Mut nyt täytyy tsempata jo enempi, että vaikeen vaiheen yli pääsee ja pudotus jatkuu. Onneks kevät lähenee, niin kelitkin on aurinkoisemmat.

Tänään on yks miitti, joten päästään sen varjolla ulkoileen... Muuten varmaan nukkusin päikkärit enkä jaksais liikkua kotoo mihkään. Kiva ilmakin on tuolla, joten innolla ootan... Varmasti tulee pirteempi olo ulkona kävellessä.

Nyt pitää mennä valmistautuun, kun poika herää kohta ja sit ei kerkee omia puuhailla. Tsemppiä kaikille!
 
Täällä oli eilen synkkiä ajatuksia (kaupan karkkihyllyt himotivat niin...) Ja syynä tietysti ne katalat menkat :kieh: Mutta onneksi sain pidettyä niskasta kiinni, ja ostin iltapalaksi yhden juustosämpylän ja söin paljon vihanneksia ja hedelmiä, ja kalorit pysyivät suunnitelmien mukaisina...mutta mutta niin lähellä oli repsahdus =) Liikuntaa en ole jotenkin ehtinyt, muutakuin vaunu lenkkeilemällä, mutta tänään aion mennä crossingiin..

Ainiin ja mä olen aloittanut joskus n. 25.2

Liisulilli: Minäkin arvasin syysi, vaikken sinuun ole ehtinyt tutustuakkaan :) Onneksi olkoon ja paljon onnea raskauteen :flower: :heart:

Arjaana: Minä taisin jo kerran sullepakinoida laihdutuksen haastavuudesta, ja siis edelleen menee hyvin.Vaikka viikonloppuna tulikin syötyä herkkuja,painoa tippui kiitettävästi. Ensi viikonloppuna en aio herkutella niin paljoa, ihan terveyden vuoksi, ja se ei tunnu yhtään vaikealta päätökseltä. (Mutta katsotaan sitten lauantaina uudestaan, näissä asioissa on aina helpompi sanoa kuin tehdä :D ) Itseasassa tein sellaisen päätöksen että olen llman karkkia, pullaa, jäätelöä jne (sipsit, limu, alkoholi ei kuulu muutenkaan tapoihin) ainakin seuraavat 8vk, sain miehenkin mukaan tähän päätökseen.. Olemme ns."olet mitä syöt" ruokavaliolla..

Limeoline: Minä en syö tällä hetkellä mitään ravinolisiä,mutta yritän olla tarkka ruokavalion kanssa.. D-vitamiinit pitäis ehottomasti kyllämuistaa koska juodaan maitonakin luomumaitoa mihin sitä ei ole lisätty.

Kukas teistä suunnitteli joskus ruokapäiväkirjan tekemistä!? Onko onnistunut, mitä olet saanut selville?

Kauniita kevät terveisiä -ina-
 
Moikka!

En ole kauheasti tänne kirjotellut kun tuntuu, että laihdutus menee vähän "siinä sivussa" kun ennen se tuntui pyörivän päälimmäisenä mielessä koko ajan :D

Eilen tehtiin tytön kanssa 45min lenkki ja pisteitä meni tosi vähän, ei vaan ole nälkä. Mun pitäis kyllä saada taas itseäni niskasta kiinni ja tehdä stepperillä kun tällä viikolla on tullut vaan käveltyä (tosin aika pitkiä lenkkejä ) mutta kai sekin on parempi kuin ei mitään =)

Viikonloppukin tulossa eikä ole mitään ihmeempiä sunnitelmia... Tosin ihan hyvä niin kun nyt on ollut muutama viikonloppu päätöntä menemistä joka suuntaan niin saa välillä vähän rauhoittua. Tytöllä muuttu rytmitkin niin siinäkin on sitten ollut oma miettimisensä, että mihin väliin saa minkäkin.

Ja jos hassu viitsii tuonne etusivulle niitä aloitusaikoja päivitellä niin mun aloitusaika ois n. 21.1 (tuolloin siis aloitin pisteilyn, sitä ennen tarkkailin viikon? verran syömisiäni ) =)

Mites muilla menee? Olisko ilmennyt mitään kivoja vinkkejä ihan minkä vaan suhteen? ;)
 
No nyt on päivämäärät päivitetty. Jos joku jäi ilman päivämäärää niin ilmoitelkaahan mulle =)

Paremmin on mennyt pari päivää, paitsi en ole vieläkään päässy sinne salille :( Mies on ollut aamusta iltaan töissä. Huomenna kuitenkin mun äiti lupasi katsoa pikkumiestä, että mä pääsen salille rehkimään! Jes jes! =)



Arjaana kysyi laihdutuksen haasteellisuudesta ja voin sanoa, että kyllä on minulle ainakin tosi haastavaa aikaa kaikin puolin. Ehkä se tekee siitä juuri niin haastavan, että on kotona lapsen kanssa johon taas liittyy armoton väsymys ja kokoaikainen valmiustilassaoleminen+ olematon oma-aika. Joskus ennen häitäni olen laihduttanut n. 15 kiloa ja se meni ihan tuosta vaan. Asuin silloin yksin ja kävin töissä puolipäiväisesti, joten nukuin puolille päiville, lähdin töihin, tulin töistä kotiin ja menin salille ja sen jälkeen nukkuu. Sellainen laihispäivä lyhykäisyydessään. Ei tarvinnut ajatella muita kuin itseään ;)
Nyt siis tilanne aivan toinen =)

Nyt tuli ajatuskatko, ei tuu mitää enää mieleen :D

:wave:
 
hassu! Tiedätkö, voiko tuota B-vitamiinia syödä imetyksen aikana? Onko minkään vitamiinin suhteen rajoituksia imetyksen aikana?

Onko kenelläkään samaa harrastusta kuin mulla, eli reseptikirjojen selailu ja uusien herkkujen kokeileminen ja ruokien testaaminen?

Huomista herkkupäivää odotellessa,

Limeoline

Muoks.. Tuosta ruokapäiväkirjasta, mä pidin noin viikon ajan kirjaa syömisistäni. Olin kuitenkin reissussa tuon viikon, niin se tuntui hirveän työläältä alkaa kaivamaan sitä vihkosta aina jossain kyläpaikassa tai muistella illalla, että mitä oli päivän aikana syönyt. Kokeilen uudelleen, kun olen koko viikon kotona. Sinänsä ruokapäiväkirja ei paljastanut mitään "kauheaa", mutta se oli tavallaan eräänlainen piristysruiske tähän laihisteluun. Ja onhan se eräänlainen keino hallita syömisiään, kun jokaista suupalaa ei jaksais mennä kirjaamaan ylös, niin jättää sitten syömättä... =)

Noista ruokaresepteistä! Jos teillä on hyviä lemppariruokia (nopeita, keveitä) niin pistäkääpä jakoon! Tai jos olette löytäneet hyviä ruoka-aineita kaupoista, jotka kuuluu teidän terveysruokiin, niin kertokaa! Mä ostin kaupasta juuri Valion Kotijuustoa ja laiton sitä salaattiin (jäävuorisalaatti, kurkku, tomaatti, kotijuusto, pähkinöitä, loraus maustettua valkoviinietikkaa, hieman mausteita) ja hyvää on!
 
Alkaa tääkin pino taas vissiin hiljenemään, höh, juuri kun päästiin vauhtiin :/

Mulla ei oo hirveen hyvtä fiilikset maanantain suhteen. Koko ajan tuntuu olo hirveen lihavalta ja maha pullottaa. Tuo pullottaminen johtuu ehkä siitä, että syön iltaisin vaikka ei ole nälkä ja sen takia syön, että kerääntyisi pisteitä. Pärjäisin päivittäin varmaankin n. 14 pisteellä, mutta se on kyllä liian vähän. Saan syödä 21p mutta olen pyrkinyt päivittäin syömään sen 17p.

Edellispäivänä ostettiin miehen kanssa rullakebabit josta söin puolet ja eilen puolet. Sitten eilen vetelin vielä iltapalaksi nuudeleita ja kalapuikkoja, mutta pisteet eivät kumpanakaan päivänä täyttyneet :eek:
Jotenkin tuntuis vaan järkevimmältä syödä silloin kun on nälkä ja kevyesti, mutta silloin pisteet jää kyllä vähälle ja musta tuntuukin, että ei multa kilot lähde kun en oo syönyt kevyesti vaikka pisteissä pysynytkin :/

Sitä vaan pelkään ettei kroppa menis säästöliekille. Mistä sen tietää jos elimistö on mennyt säästöliekille?! Onko muita kun se, että paino ei tipu...?

Eilen tein stepperillä 60min (kyllä hiki lensi ja hengästytti :D ) ja ajattelin, että jos tässä viikonloppuna vielä sais lähdettyä lenkille tai jotain... Sunnuntaina ainakin aattelin, että mentäis kävellen miehen porukoille, mutta eipä siitä matkaa hirveesti tule..

Ai niin, ja se siitä rentouttavasta ja rauhallisesta kotonaoloviikonlopusta! |O |O Mies joutui töihin ja tulee vasta joskus iltapäivällä eli pipariksi meni tääkin :headwall: :/ Ärsyttää kun kaikki päivät on ihan samanlaisia ja nyt vielä viikonloppukin :/

Mutta hei, nyt kirjoituksia kehiin, miten teillä muilla menee?! =)

hassu tuli mieleen, että tolta listalta kai vois poistaa Liisulillin ja muut jotka ei vissiin mukana enää ole...? Selkeytyis vähän kun ei oo niin paljoa =)
 
Mulla on mennyt suht hyvin, mutta eilen söin kuin söinkin karkkia, vaikka uhosin alkuviikosta jättäväni kaikki sokeriset pois.. En usko että se kauheasti vaikuttaa laihtumiseen, mutta oisin halunnut terveydellisistä syistä korvata sokeriset muulla hedelmä/marja makealla.. Mutta en nyt tänä viikonloppuna ainakaan onnistunut siinä.

Arjaana: Luin hyvän artikkelin säästöliekistä, linkitän jos löydän jostakin sen alkuperäsen, mutta tässä pari pääkohtaa: säästöliekki ei ole sen ihmeellisempi asia, se tarkoittaa vaan sitä että jos ruuasta saatava energia vähenee kulutusta pienemmäksi, vähentää keho automaattisesti passiivista liikutaa eli käsien heluttelua, asennon vaihtelua yms. ja yleensä myös ruumiinlämpö saattaa laskea ja tollasten juttujen kautta elimistö laskee kulutusta -> menee säästöliekille. Siinä oli myös muita juttuja mutta en nyt muista kaikkia, yritän ettiä sen artikkelin...


Limeoline: Mun käsittääkseni ei ole muita rajoituksia raskausajan vitamiineissa kuin se että a-vitamiinia ei saa syödä liikaa (eli ei ollenkaan, eikä siis a-vitamiinintakia myöskään maksaa).. Multivitalla on ainakin se raskausajan monivitamiini tabletti, mitä itsekkin söin, siitä puuttuu juuri se a-vitamiini, mitä muuten on lähes kaikissa monivitamiini pillereissä. (A-vitamiinin esiastetta beetakarteenia sisältäviä tuotteita esim. porkkanaa saa syödä rajoituksetta).. Soriiii.......puhuitkin imetyksestä:) Itse ostin minivital vitamiinijuomaa ja sitä ainakaan ei suositeltu imetysajaksi, ja jätin sen siksi käyttämättä, mutta nuo mitä tuossa jo mainostin, raskausajan monivitamiinipillerit mutivitalta ovat sopivia myös imetysajaksi... En siis tiedä mikä se sellanen ainesosa vitamiinipillereissä on mitä ei imetysaikana saisi syödä, mutta niin siin minivital purkin kyljessä kiellettiin...
Minä ainakin etsin ruokakirjoista uusia reseptejä ja varsinkin leipomuksia, joita sitten kokeilen...nykyään on myös hyviä blogeja, joissa on erittäin motivoivia ohjeita ja kuvia tuotoksista namm
:p


no nyt syömään iltapalaa...

 

Yhteistyössä