N. 10 kg pudotus- Onko mukaan lähtijöitä??

Täällä on yksi todella pettynyt mamma. Tai pari tuntia sitten teki mieli viskoa tavaroita seinille, mutta nyt olen saanut tsempattua itseni vähän paremmalle tuulelle. Eli pudotusta tuli -300g |O :'(

On kyllä hirveän petetty olo kun ajattelin, että se 700g olis edes lähtenyt kun viikonloppunakin liikuin niin ahkerasti. Ja viikon max. pistemäärä jäi vielä 5p vajaaksi vaikka söin niitä tortilloita! :eek: Mutta näyttipä vaan herkut tekevän.

Ei kai tässä muuta kuin suunta ylöspäin, nyt kiristetään köyttä entisestään ja saa jäädä ne pienetkin herkuttelut pois. Myös viikonloppuisin. Niin on näyttänyt tippuvan kaikkein helpoimmin ja luovun mielelläni herkuista jos se vaan saa aikaiseksi kilojen tippumisen. Noh, onneksi tässä ehtii kovalla tsempillä lähteä vielä muutama kilo ennen sitä matkaa =)
Pelkään vaan, että ne kilot on nyt jo niin tiukassa että vaikeaa saada pois vaikka mulla ois vielä tiputettavaa n.6,5kg! :eek: Mutta tuntuu sekin oudolta, että olen 1,4kg päässä ensimmäisestä tavoitteestani (10kg) kunnes ahneus iski ja päätin tiputtaa 15kg :D

Mutta onnea kaikille pudottaneille! Ehkä mäkin sitten ens viikolla paremmin tuloksin :)

perlos! munkin puolesta mukaan vaan, tykkään itsekin vähän pienemmästä ja intiimistä porukasta :) Kerrtohan itsestäsi, laihdutustavoistasi ja tavoitteistasi lisää...? =)

Ja limeolinea peesaten, että jos vaikka tällä viikolla hassu jaksaa tehä päivityksen etusivulle =)

Kiitti että pääsen mukaan :) Nyt tarvii taas lisää motivaatioita..

Mää oon 28 v. ja mulla on kohta 7kk ikäinen poika. Olen ollut varmaan koko aikuisikäni laihiksella mut nyt ukon syntymän jälkeen päätin että nyt on tosissaan jotain tapahduttava ennen ku on liian myöhäistä, ei tästä enää nuorru ja painon pudotuskin käy koko ajan vaan vaikeemmaksi.

Ennen ku tulin raskaaksi painoin kauan aikaa n. 76kg mut kolmen viikon häämatkan jälkeen lihoin muutaman kilon joita en saanut pois ennen raskautta. Raskauden alkuvaiheessa painoin siis 80kg ja lopulta 104kg |O Eli tuhottomasti nousi paino. Sairaalasta kotiuduttua painoin 90 kg ja nyt oon koko talven noita pudotellut, aluksi tippu ihan vaan imetyksen voimin. Marraskuussa sitten aloin laskemaan painonvartioiden pisteitä ja sen olen kokenut ainakin toistaiseksi hyväksi tavaksi.

Tänä aamuna siis paino oli 76,1kg jonka voi mulle laittaa alkupainoksi. Luulen että nyt alkaa mulla se vaikein kausi. Raskauskiloja oli suht helppo tiputtaa mut nämä läskit jotka on jo vuosia mukana roikkunu ni onki toinen juttu.

Tavoite mulla on 65kg. En edes muista millon oon viimeksi noin vähän painanut (varmaan joskus yläasteella) mut niinku aikasemmin totesin ni nyt tai ei koskaan. Kuitenkin toisenki lapsen haluan ja sen jälkeen en halua enää tämmöistä operaatiota, ois ihana ku vaan imetyksen turvin lähtis seuraavat raskauskilot ja entisiä liika kiloja ei ois.
Pituutta mulla on 168cm eli voisin enemmänki tiputtaa mut yritän nyt ekka tuohon päästä. Ja kesään mennessä ois tarkotus. Me ollaan lähdössä kesän alussa rantalomalle joten ois kiva ku vois häpeilemättä bikineissä olla.. En kyllä tiiä mitä nuille raskausarville teen :kieh:

Motivaatio siis pitäis olla kohdillaan ku noita syitäkin löytyy. Mieskin kannustaa kovasti. Mut mää vaan oon välillä niin heikko noille herkuille, varsinkin makealle. Olen sokeriholisti :ashamed: Tämä viikonloppu oli piste iin päälle. Söin 300g karkkia, king size tuplan, puoli litraa jäätelöä ja pizzan. Ja nämä siis tavallisen ruuan päälle. Kaiken lisäksi tapeltiin kunnolla miehen kans pitkästä aikaan joten morkkis tänä aamuna oli kauhea!! :'(
Mut nyt on sovittu ja (valitettavasti jälleen kerran) päätin että nyt alkaa taas uusi elämä!

Että tämmönen oli mun tarina. Ja ai niin, kuntosalilla pyrin käymään kolme kertaa viikossa mut useimmiten se jää kahteen kertaan. Ku ei oo 7kk nukkunu yhtään kokonaista yötä putkeen niin välillä vaan väsy iskee :whistle: Tykkään tosissaan siellä käydä että siitä ei oo kiinni vaan ihan oikeesti väsymyksestä.

Huhhuh, tulipa tekstiä. Nyt rupean lukemaan tätä ketjua läpi jotta tutustun teihin kaikkiin vähän paremmin ja tiedän missä mennään. Ukko on pitkillä päikkäreillä, katotaan kuin pitkälle ehdin...

Nonniin pelätty maanantai aamu on koittanut ja punnituksessa +400g :/ Joten ei ole hurraamista. Eilinen kuritus josta teidän kanssa eilen täällä jaoin, meni odotetun mukaisesti :saint: Ja nyt on tosissaan tsemppi palannut, JES! Flunssa on jo parempaan päin ja kävinkin aamupäivällä pienen 30 min. vaunulenkin alkajaiseksi =)
Tänään toki mun extrakuritus jatkuu ja tän päivän menu on seuraava:
aamupalaksi: options kaakaota + jogurtti
lounaaksi: hirvenlihakeittoa+ diettimehua
välipalaksi: lattekahvi
päivälliseksi: lämminkuppi- keitto+ sämpylä
iltapalaksi: jogurtti+ banaani, teetä, kasviksia esim. porkkanaa

Eli hiukan tiukempi normaalista dietistä poiketen :kieh:

Tuossa kävelyllä ollessani ajattelin, että olisin kyllä jo luovuttanut monesti, jollei tätä ketjua olisi. Vaikka ongelmia on ollut, niin kuitenkin melkein 4 Kg kevyempänä silti jo nyt. Joten aika kaidalla polulla ollaan tässä ja nyt kun on motivaatiokin korkeella niin tuloksiahan silloin syntyy ;)
Eli suuren suuret kiitokset teille! =)

perlos, kiva kun pääsit mukaan! Tsemppaillaan yhdessä! :wave:

Arjaana sulla voi olla turvotustakin ihan helposti, paljon myös vaikuttaa se että ootko esim. illalla juonut vettä runsaasti tms. =)

Enni vaateostoksilla on kuitenkin kiva käydä jos on edes vähän laihtunut, saa ostaa pienempää kokoa =) Eikä sovituspukkarin näky ole ihan niin mielenkiintoinenkaan :D

Voimia ja paranemisia inalle!

Nyt pääsiäisen alla on hyvä pitää tiukkalinja herkuille, niin jos vaikka mies on piiloittanut pääsiäspäivänä suklaamunan niin voi hyvällä omatunnolla syödä sen =)

:wave:

Nonni, nyt oon jo lukenu kaks sivua :LOL: Laitan tässä välissä tuon listan ku siitä kerta luin. Laitanpas minäkin tuon lähtöpainon tuosta tammikuun lopulta ni saan ees jonkin verran siihen tiputusta ni ei tarvi viivaa laittaa :D Elikkäs...

Pituus 168cm
Lähtöpaino 78,5 kg (26.1)
Paino nyt 76,1 kg
Pudotettu 2,4 kg
Tavoite paino 65 kg (kesäkuun alussa)

Mulla on muuten tuo pv:n cd romppu jossa on paljon tuotteita ja sit siinä on se pistelaskin että jos joku tarvii tietoja ni lasken mielelläni.
Ja minä täällä joka päivä käyn, ainakin arkena, ku päivät kotona lähes aina vietän..

Arjaana! Olihan se kuitenkin miinusta se tulos! :flower:

Muistitko juoda vettä paljon viime viikon aikana? Voisko olla, että sun aineenvaihdunta vaan ois hidastunut jotenkin?

Miten muuten viime viikon liikuntahaaste toteutui? Oliko meillä puhe siitä kolmen tunnin liikkumisesta? :xmas: Mä voisin haastaa teidät, kohtalotoverit, tällä viikolla tutustumaan callanetics-jumppaan (ellei ole jo tuttu) ja jumppaamaan pari kertaa tällä viikolla jonkin ohjelman läpi! Mulle se on ainakin ihan outo juttu, ja koska olen yh tämän viikon enkä pääse hikilenkille ulos, niin voisin tällä viikolla sit tutustua tuohon jumppaan ja hikoilla sisällä. Lähden illalla kirjastoon kattoon josko siellä ois tietoa aiheesta... Tulkaahan mukaan ja jaetaan kokemuksia aiheesta!

No niin, punnittiin aamusta ja tällainen oli tulos, eli alle 80 pääsin... taas... jee,jee..
Kävin jo aamusta 30minuutin kävelyllä... jospa tää tästä vielä iloksi muuttuisi...

Tavoitepudotus: 10 Kg
Pituus: 173 cm
Lähtöpaino: 82,2 Kg
Paino nyt: 79,7Kg
Pudoitettu: -2,5Kg

Tervetulo Perlos!!
Arjaana, tiputusta kuitenkin ja kohta olet kympin jo karistanut, että onnea!!! ole tyytyväinen itseesi välillä!!!
Hassu, sinullahan eväät ovat tiukilla. Mutta tsemppiä vaan, kyllä se siitä. Mekin vielä saadaan taas tiputustakin aikaan, eikö vain!?
Ina, hieno pudotus. Oispa mullakin tollasia lukemia!
Limeoline, sinäkin pääsit hyvään tulokseen!
Perlos, Oletkin jo aikasmoisesta määrästä kiloja päässyt eroon!! huh huh... Nyt vaan tseppi päälle ja tavoitetta kohti.

Minäpäs yritän saada noi kahvitarjottavat pysymään tuolla kaapissa, kun kahvivieras äskön kävi ja piti jotain tarjottavaa taas avata ja nekös minua houkuttelee luokseen... :p
Pitää pysyä lujana. Jospa sitä menisi vielä illemmalla kävelylle... Kattoo nyt miten toi poika nukkuu tuolla uniaan.

ENni

Limeoline ja hassu. Mun on kyllä pakko myöntää, että vettä menee aivan liian vähän :ashamed: Mä en vaan jotenkin muista juoda sitä :/ Aina kun muistan niin olen joko huonossa paikassa tai sitten maha on täynnä |O
Että empäs tiiä, voi olla että turvotusta tai sitten aineenvaihdunta ei ole ehkä pelannut... Noh, mutta turha mun on nyt mitään syitä yrittää keksiä, ensi maanantaina toivottavasti sitten paremmat lukemat. Ja pääasia kai kuitenkin, ettei ole tullut takaisin! =)

Enni mä tiedän, että mun pitäis olla itseeni edes joskus tyytyväinen :ashamed: varsinkin nyt kun olen karistanut yli 8kg. Mutta jotenkin aina vaan ajattelen tulevaisuuteen, että sitten jos ja kun multa on lähtenyt se 15kg niin sitten olen kyllä tyytyväinen itseeni. Tai sitten en. Sillä kohtahan mä olen tiputtanut sen 10kg mikä aluksi oli tavoitteena enkä vieläkään ole tyytyväinen vaikka tuntuuhan se kivalta kun vanhoja vaatteita menee päälle =)

Tänään en ole liikkunut, mutta en mä yleensäkään jaksa/ehdi manantaisin liikkumaan. No kaupungissa käytiin (jee, mies osti mulle uuden kevättakin, kaksi numeroa pienempi :D ) ja kaupassa, että kyllä siinä nyt edes vähän tuli käveltyä =)

Tsemppejä kaikille!

Kiva Enni, että sait painosi alle 80 kg, jo se pelkästään kannustaa jos pääsee johonkin pikkutavoitteeseen! =)

Huomenna olis luvassa pieni kävelylenkki aamusta. Anoppi lupas tulla lapsenvahdiksi päivällä, että pääsen salille keskiviikkona :) Toivottavasti oon kunnossa siihen mennessä.

Oiskohan kellään mitään kivaa ja kevyttä smoothie/pirtelön-ohjetta tiedossa. Joskus aamuisin olis kiva juoda joku sellainen, eikä heti sitä kahvia :whistle: Painonvartiojoilla varmasti olis joku ohje, hmmmm.... :D

perlos ei sun tarvii kaikkia viestejä lukee, ellet välttämättä halua. Mun käy sua sääliks, onhan niitä aika paljon :eek: :D

Toivottavasti tuo hymiö tsempaa teitä! :saint:

Luettu!! Koko päivän tässä muun ohjelman välissä oon teidän juttuja lukenu :) Kävi kyllä välillä mielessä että tämän ajan ku liikkuis ni avot! Vaa enpä liikkunu :ashamed:

Mut siis tehän ootte ollu ihan hullun reippaita!!! Tuli itellekki kunnon puhti päälle että minä minä minä kans tahtoo!!

Tämä päivä nyt meni hiippaillessa kotona ilman mitään liikuntaa, mitä nyt vaunuja parvekkeella lykkiessä kyykkyjä tein :LOL: Parempi ku ei mitään. Nauratti vaan välillä että mitäköhän ohikulkijat ajattelee ku pää heiluu ylös alas.. Vaan eipä tuo hiastanu..

Mulla on lähiaikoina siis hiipunu tuo pudotus tahti ja nyt pitäs taas ruotuun päästä. Pisteet on menny vähän väliä yli ja tuo viikonloppu oli kyllä pohjanoteeraus! Sunnuntaina 46 pistettä, HEI HALOOO!!! Pölijähän sitä on. Joten päätin että pisteet ei saa ylittyä enää yhtäkään. Sit ku painan 70kg ni saan pitää "pisteettömän" päivän mut siihen asti on PAKKO pysyä lujana :kieh:
Tuo pisteitten laskenta tuntu tosi helpolta ku alotti ku poika oli sillon vielä täysimetyksellä ja niitä pisteitä tosiaan oli käytettävissä. Nyt ku poika on enää osittaisimetyksellä ni ei ookkaan niin helppoa. Mitenkähän mulle käy sitten ku imetys loppuu ku on jo nyt niin hankalaa |O oivoi.. Niin, tiedän, itsekuria vaan enemmän. Mut kun kerta teillekkin tämä tuntuu olevan niin helppoa ni pakkohan se on mullekki olla!!

Huomenna pääsen salille ja sanoin jo miehelle että mitään kiirettä en sitten pidä, ehtii kunnolla olla aluksi crosserissa tai kuntopyörässä. Viime kerralla ku tein ton ohjelman jonka huomenna teen ni oli sen jälkeen kyllä keskivartalo monta päivää kipeä.. Toivottavasti huomenna ei tulis ihan niin kipeeksi. Mut jos tulee ni tietääpähän tehneensä kunnolla :D

Mut nyt nukkumaan :wave:

Täällä vieläkin ärsyttävää kurkkukipua, enkä siksi uskalla liikkua liiemmin. Käytiin vain puistossa leikkimässä ja vähän rauhassa kävelemässä..tuskin siinä kyllä kaloria kulu mutta sai ainakin raitista ilmaa..
Eilen pysy kalorit kohillaan, mutta liikuntaa ei tullut kuin pieni tosi rauhallinen kävelylenkki..

Perlos: sulla mahtava urakka takana, onneksi olkoon! Ja tsemppiä loppuihin. Joo ja mullakin vielä melkein toi 10kg jäljellä, kun vähän myöhemmin alottelin tässä ketjussa, joten jos muutama on jo kohta tavotteessaan, niiin mä oon ainakin täällä vielä tovin, ja seura kyllä kelpaa!! Tai tietysti voi käydä kaikille niinkuin arjaanalle, että nälkä kasvaa syödessä ja tavote suurenee (mikä on siis kiva koska arjaanan juttuja on kiva lukea ;) )

Myy: Kiva kun käyt silti kertomassa kuulumisias, ja hyvä että et ole laihdutusta jättänyt!

Enni: Vautsi mikä tahto sulla on, mä kyllä vedän kaapit tyhjäksi jos niihin jotain jää, siksi aina herkkupäivän jälkeenkin heitän ylimääräset roskiin..muuten sama mässäys jatkuis seuraavana päivänäkin..
Mäkin haaveilen 60kg ylittämisestä tai siis alittamisesta :) Mutta siihen nyt on matkaa..se on vaan sellanen luku mitä en oo aikuisiällä pitkään aikaan painanu, enkä ole edes varma onko se mahdollista? Pääasia mulla on että saisin ton vyötärön ympäryksen terveellisiin mittoihin..minkä painon se ikinä vaatiikaan.

Hassu: Kiitos, eiköhän se tästä..ja pitää vaan muistaa että jos nyt muutaman päivän malttaa lepuuttaa niin sitten saa taas (kyllästymiseen) asti jumpata.. Onko sun tauti jo selätetty?

Arjaana: Mulla kävi viime viikolla just noin että maanantaina ei ollu paljoakaan pudonnut, mutta sitten kun kävin iistaina vaa'alla niin paino olikin jo pudonnu reippaasti.. että varmasti se sun sunnuntai tsemppaaminen oli järkevää! Ja mieti, aika hienoa että voi laihduttaessakin syödä noin "paljon" ja silti on laihtunut :)

Limeoline: Mun liikuntahaasteen viimeviikolla mokas toi kipeeksi tulo, torstaihin asti liikuin kuitenkin tosi hyvin. Otan vastaan sun haasteen, mikäli tästä tervehdyn, ensi viikolla sitten ainakin.. en ole kyllä koskaan kuullutkaan ko.jumpasta mutta täytyy ottaa selvää.

Hyvää päivän jatkoa kaikille!!!

T: Ina

=)

ina aika hassu juttu kun luin sun kirjotukses, sillä olin just tulossa kertomaan, että kävin piruuttani vartti sitten puntarilla uudelleen ja paino oli 76,8!! :eek: Päällä oli vielä rintsikat ja alkkarit (normaalisti punnaan ilman vaatteita ) ja söinkin juuri ennen omenan ja jogurtin :eek: Että kyllä sitä tiputusta taiskin tulla ainakin se 700g mitä toivoin (että -9kg olis mennyt rikki ) :)
Mutta antaa noiden lukujen nyt roikkua tuolla, ensi maanantaina teen sitten päivityksiä sekä tänne, että points-laskimeeni =)

Mä ajattelin tänään pitkästä aikaa kävellä meidän mummilaan kun neiti herää päikkäreiltä (herää jos alkaa kesken unien työntelemään, nukahtaa jos lähdetään hereillä ollessa, mutta herää kun pysähdytään :headwall: ) Että siitä nyt tulee ainakin vähän liikuntaa, täytyypä katsoa jos vaikka takaisin tullessa viitsis kiertää pidemmän kautta ;)

Päivänjatkoja teille! :)

Mää näin teistä unta :LOL: Oikeesti, tais tulla eilen luettua vähän liikaa :whistle:
Tänään on vielä kurissa pysynyt syömiset mutta se nyt ei vielä kerro mitään. Yleensä meneekin aina yli puolen päivän ku ehdin aamupuuron syömään. Koko ajan pitää poikaa viihdyttää ku kaikki lelut on jo ihan out ja eteenpäin ei vielä mennä ni sekös ärsyttää. Joten mulla painottuu tuo syöminen aina tonne iltaan. Mut en aijo ylittää pisteitä, enenenen!!!!

Tänään ois sitten salipäivä. Toivottavasti jaksan kunnolla treenata ku taas vaihteeksi tuo yö oli yhtä pomppimista. Poika ollu pitkään jo flunssassa ja edelleen vaan jatkuu. Välillä menee yöt kivasti ja taas välillä on niin rikkinäistä että. Ja yleensä ne sattuu aina mun salipäivää edeltäväksi. Ihan oikeesti, tympäsee välillä. Sanoinki miehelle että ei päätetä etukäteen enää niitä päiviä (hän käy siis myös salilla, siks ollaan päätetty aina millon kumpainenkin menee) vaan katotaan aina yön mukaan. Mut pitää juoda edi ennen salia ni jaksaa :p ja luonnollisesti light versio =)

Tsemppiä meille kaikille!!! Mun täytyy nyt pysyä extra tiukkana että saan teidät kiinni... Arjaanaa saan tuskin koskaan mut jos ees jonku :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
Hassu olit näköjään päivitellyt, ompas meillä mukavan pieni porukka =) Ja ihana toi puntaripupu! :D :heart:
Juu nyt pitäis olla ajan tasalla kaikki. Paitsi huomasin, että mä oon sekaisin mun omista pudotusluvuista :LOL: :saint:

Mä oon ihan innoissani taas tästä laihiksesta! Mun äiti kävi meillä äsken ja toi kunnon pääsiäismarsipaanikakun pääsiäiseks ja wiinerin kahvin seuraks, mutta mutta mä torjuin kummatkin. Lähetin kakun takas äitin matkaan :D

Kävin lyhyen 40 min. lenkin tänään, mutta en viittiny rehkiä liikaa, että musta olis salille sitten huomenna. On kyllä hyvä kun te raportoitte myös liikunnasta, niin pysyy tämä liikkuminen tässä laihuttaessa mukana. =)

ina vielä on pääsnärkyä ja nuhaa jäljellä, mutta en anna sen enää hallitsea. Täytyy päästä jo normaaliin elämään kiinni.

Okei,nyt menee ihan crazyks tuolla taustalla ,joten moi! :wave:

No niin, tulipas lenkkeiltyä reipasta tahtia 1,5h ja se kyllä alkoi tuntumaan jo jaloissakin. Viimisen puol tuntia päästä vippas niin paljon, että aattelin, että taju lähtee - eikä ihme: tajusin siinä lenkin loppumetreillä etten ole juomannut syödä/juoda mitään viiteen tuntiin!! :eek: :ashamed: Ja aamunkin eväät oli niin kevyet ettei sitten enää mahaa täyttäneet...

Mutta ei mulla muuta, ajattelin vain tunnollisena informoida liikkumisista :saint: Ihan hirveä väsy, onneks kohta pääsee lämpimään saunaan nautiskelemaan :heart: =)

Hei, mä tässä mietin juuri erään ystäväni kanssa, että onko koskaan ollut tyytyväinen itseensä. Siis mä tajusine etten ole ollut tyytyväinen edes silloin, kun koko 38 solahti päälle ja olin salilla reenannut itseni mahtavaan kuntoon, niin ei, silloin en tajunnut, että vau kun näytin hyvältä. Eli pitää tässä myös alkaa miettiä tuota omaa ajattelua itsestään. :/ En tarkoita etteikö pitäisi laihduttaa, mutta kannattaa miettiä siis asiaa ja muistaa olla myös TYYTYVÄINEN saavutettuihin tuloksiin ja ITSEENSÄ!

Mä kävin heti aamusta kanssa vaa'alla ja oli yli 80 :'( no ei muuta kun poika vaunuihin ja tunnin lenkille. =) eiköhän tämä tästä kun saan tämän kävelyvaihteen päälle. Meillä poika vaan ei meinaa aamupäivällä vielä nukkua kun hätäseen ton tunnin, mutta pitää vaan lähteä, koska jos en lähde aamusta niin sitten saattaa jäädä koko lenkki. :/

No tulihan niitä kahviherkkuja tänään syötyä :kieh: :headwall: :ashamed:
mä olen siis toivoton.... mun pitää nyt kyllä lopettaa kokonaan toi herkuttelu, kunkohtuutta en tunne. taitaa perloksella olla vähän sama vika?? vai?

JOspa sitä raahautuis suihkuun ja nukkumaan....

mä muuten otan sen callanetiks hasteen vastaan. Lupaan tehä huomisesta alkaen joka päivä sen vatsaosuuden tosta kirjasta mikä mulla on, koska vatsa mulla on se kamalin ja on aina ollut ja siellä mun suurinosa kiloista majailee

Oon kyllä samaa mieltä kuin Ennikin siitä tyytyväisyydestä itseensä kohtaan. Sitä ei helposti tajuakkaan, miten hyvässä kunnossa onkaan/olikaan, vaan aina katsoo kriittisin silmin omaa vartaloansa. =)

Arjaana : voi että, tapauksesi kuulosti pelottavalta. Muistahan syödä säännöllisesti niin ei käy mukkelis mokkelis siellä lenkkipolulla :) Mut, joskus sitä ei vaan edes kerkee syömään säännöllisesti, jos esim. lapsella on hirmu hankala päivä.

perlos Aika uskomattomalta kuulosti tuo pudotusmääräsi, jonka pudotit ihan imettämisellä. Katsoitko silloin mitä söit, vai kuuluiko siihen kenties herkutkin? =)

Sen vielä lisään että oon hienosti pysyny mun "kurituspäivillä" tiukkana. Ja hyvältä tuntuu, että saa itsensä voitettua edes jossain :D

Mut nyt iltapalalle :whistle: :saint:

Voi kun te ootte aktiivisia kirjottajia! :) Ihan huono omatunto tulee, kun neulomusteni kanssa nyhjään kotona ollessani pojan nukkuessa. :ashamed: Huomenna on päivällä meno ja illalla pitää pakata, kun torstaina lähdetään aamulla reissuun. Tiistaina tullaan ja mun porukoiden hoivissa ollaan pääsiäinen, joten harkitsen punnituksen väliin jättämistä ens maanantaina. Toisaalta olis hyvä se välitilanne tietää, niin vois sitte tsemppailla sen mukaan. Koitan pitää itteeni niskasta kahvileipien osalta... Säännölliset ja terveelliset ateriat (joita ei ainakaan kokonaan tarvi tehdä ite :D) varmaan auttaa siinä. Toivotaan Itä-Suomeen hyviä ulkoilusäitä, niin pääsen vaunuilemaan... Pari päivää kun menee melkein autossa istuessa.

Kävin muuten punnaamassa eilen, mut ei ollu tippunu lisää lauantaista. Idut salaatissa yms turvotti aika kovasti ja se näky lukemassakin, kun oli 200g enempi. Edelleen turvottaa, mut oon kyllä sortunu herkuttelemaan aurajuustolla... :ashamed: Menkatkin lähestyy, joten pistän sen piikkiin. Mut enpäs anna sen lannistaa kuitenkaan, puol kiloa enää puuttuu välitavotteesta ja aikaa melkein kaks viikkoa. :)

Uusille tervetuloa! En nyt äkkiseltään muista monelleko en vielä o toivotellu, kun oon pätkissä lueskellu teidän kuulumisia. Mut kiva saada uusia mukaan. :)

Enni puhuu asiaa tossa tyytyväisyysasiassa. :attn: Että ollaanpas hyvät naiset ylpeitä itestämme ja saavutuksistamme... Jos ei osata vielä itestämme ja ulkonäöstämme tykätä ja olla tyytyväisiä, niin opetellaan. :) Tosi hienosti on kaikilla menny! :wave:

Sit kyssäriä... Mikä olis sellanen helppo, mut tehokas peppujumppa? Eli takamusta kiinteyttävä ja... :whistle: Kohottava. :D Mulla on kilojen myötä latistunu muodot ja inhoon sitä, miltä farkut näyttää peffan kohalta. Nyt onneks lupaavasti alkaa näyttää paremmalta, mut jotain tarttis tehdä. Selluliiteista viis, mut muodon haluun nätimmäks.

Samaa rataa täällä, kurkkuvielä kipeä mutta tänään ajattelin kuitenkin mennä rauhalliselle lenkille.

Mä en löydä mistään noita callactenis vai mikä se nyt oli :) liikkeitä..niitä on vissiin vaan siinä kirjassa ja dvd:llä.. vai onko joku löytänyt muualta?

Myy: Paras pepun muokkaus keino kotona on mun mielestä tällänen:

1. 2x20 Kyykkyä
2. 2x15 askelkyykkyä kummallakin jalalla
3. 2x16 konttaus asennossa peppusarja
4. Lyhyet palauttavat venyttelyt

Peppusarja:

Mee konttausasentoon ja nosta jalka koukussa ylös kohti kattoa x16
-''- ja nosta jalka suorana -''-
-''- tee pieniä joustoja jalka suorana yläasennossa x16

tee tää sarja kahteen kertaan kummallakin jalalla.

Sitten jos on mahdollista tehdä tangolla niin on vielä esim. hyvää huomenta liike ja maastaveto.

Ps. Pakaralihakset, (iso, pieni ja keskikokoinen+kaikki pienet lantion lihakset) on tarkotettu periaatteessa askeltamiseen epätasaisessa maastossa, mäissä, esteiden yli ja nykyään tietysti portaissa.. ja sen takia tavallisella asfaltilla kävely ei niin hyvin kehitä lantion alueen lihaksia..
Rullaluistelu ja luistelu ovat todella hyviä lantion (pyöreän pepun) kehittäjiä. Joten siis aina kun mahdollista niin kannattaa mennä rappusia, bongata lenkin varrelta kaikki kannot ja kivet ja loikkia niiden päältä ja tietysti noita rullistelua ja luistelua kannattaa harrastaa.

Pss. Kyykky kannattaa tehdä niin että kuvittelee istuvansa tuolille, jolloin reisien takaosaston lihakset ja pakarat aktivoituu paremmin , sillä jos menee kyykkyyn perinteisesti on paino enemmän etureisien varassa. (Vaikka onhan niitäkin hyvä välillä harjottaa :) ) Kyykyn yläasennossa kannattaa myös oikaista lanio oikein kunnolla ja puristaa pakarat yhteen..

Psss. Niin ja kannattaa muistaa aktivoida keskivartalo kunnolla kaikissa noissa pylly liikkeissä..

Että sellasta :)

taaas pitää mennä poju huutaa!

Tuosta Callanetics-jumpasta... Kävin lainaamassa kirjastosta sen kirjan, 10 vuotta nuoremmaksi 10 tunnissa. Kirjassa on kuvat jumppaliikkeistä ja muutenkin ohjeistettu jumppaan. Kuvia oli sen verran paljon, että en taida ehtiä tällä viikolla kuin tutustua ja yhdesti kokeilla nuo liikkeet läpi. Mutta tehokkailta ne vaikutti! Mä otan mittanauhalla mitat itsestäni ja vertaan sit muutaman viikon päästä, että onko ollut "tehoja"! ;)

Eilen kävin sitten 1,5 tunnin salitreenin tekemässä ja tänä aamuna kävin 40 min. vaunulenkin. Oli ihana ilma, aurinko paisto ja pari astetta pakkasta. En käsitä että miksi mulle on niin kamalan hankalaa aina tonne lenkille lähtä vaikka siinä aina niin kivasti piristyy.
Osasko joku muuten sanoa kuin paljon tehokkaampaa tuo vaunu kävely on tavalliseen kävelyyn verrattuna? Vai onko sillä mitään suurempaa merkitystä.

hassu: Kattelin nuita tekemisiäni tuonne taaksepäin ja joo, en mää ihan vaan pelkällä imettämisellä noita kiloja pois saanu. Marraskuun puolessa välissä (poika on syntyny elokuun lopussa) painoin 86 kg ja sillon aloin laskemaan noita pv:n pisteitä. Mut se oli tosi helppoa tonne jouluun asti ku poika oli täysimetyksellä, herkuttelin varmaan melkein joka päivä ja sain tosissaan syödä.Pisteitä ku mulla oli käytössä 31!!
Se huono puoli tuossa oli että ku sai syödä mitä vaan pisteitten rajoissa ni tosiaan tuli herkuteltua lähes päivittäin, mitä en ollu aikasemmin tehny :ashamed: Suklaata söin mut sit huomasin että siitä tuli pojalle maha kipeäksi ja huusi illat. Pari viikkoo ihmeteltiin mistä ihmeestä se johtuu kunnes tajusin. Sillon jätin suklaan kokonaan pois joten ehkä sekin vähän autto :) Nykyään ku poika ei syö enää yöllä niin saatan illalla viimesen imetyksen jälkeen sit herkutella suklaalla mut tosi harvoin.
Mut kyllä se syöminen siinä mielessä parani kun konkretusoitui nuo ruokien lihottavuudet. Ei tuu enää syötyä sämpylöitä aamupalaksi ku ne vie niin tuhottomasti pisteitä tms. Kaurapuuron syön nykyään joka aamu, ainakin arkisin.
Jouluna sitten aloitettiin pojan kans kiinteet ni imetyskin väheni kertaheitolla ja sit jämähti aika hyvin tää paino. Tai hidastu tosi paljon pudottaminen. Ja ku ne pisteet väheni ni tiukkaa tekee. Ja nyt saan käyttää 25p.
Arjaanalle pitää hattua nostaa että 17 pisteellä pärjää, mää en käsitä miten mää siihen kykenen jos siihen joskus joudun :|
Ja se pitää vielä lisätä että mun poika söi ku hevonen :LOL:

Enni:Oot kyllä ihan oikeessa tuossa tyytyväisyys jutussa. Muistan ku esim. sillon ku tapasin mieheni ni painoin jotain 69-70kg olin sillon omasta mielestä ihan tajuton läski. Nyt ku siihen pääsis ni voi sitä riemua, vai onko sittenkään? Nii, en tiiä, onkohan sitä koskaan tyytyväinen itteensä... Mut se hyvä puoli tässä on että on ollu "komian kokonen" ni eiköhän se 38 koko kyllä jo hymyilytä ku siihen pääsee. Toivon ainaki. Mut sillon aikoinaan ei se kyllä hymyilyttäny.

Tuo inan kirjottama pylly reeni vaikuttaa kyllä tosi tehokkaalta. Mun mies (joka siis tekee mulle sali ohjelman) ni on kauan mulle hokenu että pitäs tehä kyykkyä ja hyvää huomenta liikettä yms. mut aina oon tuntenu ne jotenki niin hankalaksi etten oo suostunut tekeen (tollo minä). Jotenki tuntuu että on helpompi laitteilla tehä ku siinä ei tarvi hallita koko kroppaa ku se laite ohjaa kuitenkin jonku verran sitä. Mut nyt oon sitten ruvennu noita tekemään ja kyllä ne on tehokkaita. En nyt vielä oo mitään huomannu muuta ku että reenin jälkeen kyllä tuntuu että mitä on tehny.

Mää aloin nyt syömään kromitabletteja. Josko niistä ois jotain apua tähän loputtomaan maken himoon... |O

Moiksis!

Mulla ei taas kovasti mitään kerrottavaa, eikä oikein aikaakaan :/ Mutta siis tänään on liikunnat jäänyt väliin ja tosin syömisetkin pysynyt vähissä.

perlos! En mä joudu 17p syömään (ja tuskin säkään koskaan ). Saan syödä 21p, mutta säästän yleensä päivittäin sen 4p, tosin en niitä oikeastaan koskaan käytä :D Mutta melko hyvin tulee pärjättyä - kunhan ei syö herkkuja ;)

Enni oikeassa tuossa tyytyväisyysasiassa, mä kun vaan en koskaan osaa olla tyytyväinen itseeni :| joku kerta katsoin noita raskauskuvia ja ekassa mulla oli rv 16 (ei mahaa vielä lähes ollenkaan ) niin katsoin, että voi juma mikä tikku ja laiheliini olen ollut vaikka painoa oli suurin piirtein saman verran kuin nyt :eek: Tottakai raskaus tekee jälkensä kroppaan, että en mä ihan samanlaiseksi voikkaan tulla ja kiinteytys ois kova sana :whistle: Vaikka en mä koskaan missään kiinteässä kunnossa ole ollut...

Ai niin, tänään tein vähän reisi- ja vatsalihaksia, en tosin tiedä miten tehokkaita ne alavatsat oli kun ei ne kovasti missään tuntuneet... :/ Pitäiskö tuntua ikävältä? Ainakin ylävatsojen teko tuntuu... :whistle:

Hyviä jatkoja sinne, mun pitää viedä likka suihkuun =)

Nopeesti mainoskatkolla tuun kirjoittaa päivän kuulumiset! :D

Kävin salilla tänään rehkimässä, mutta kaipailen kuntosaliohjausta. Täytynee varmaan tilata aika personal trainerille :/ Teen vähän mitä sattuu aina siellä ollessani,kun siis ei ole oikeanlaista harjoitteluohjelmaa. Mutta tuo inan pepputreeni kotona kuulosti kivalle. Sitä vois tehdä aina niinä päivinä kun en pääse kuntosalille tai jumppaan! Kiitti ohjeista ina!

Vähän oon lipsunu tuolle pullapuolelle tänään, mutta oon kyllä liikkunutkin salin lisäks 30 min kävellen =)

Mut nyt täytyy mennä, toi Greyn Anatomia on aikas mielenkiintoinen nimittäin....juuh :whistle: :D

Huomenia täältä!

Tällä viikolla olen käynyt vasta yhden hikilenkin, mutta huomenna alkaa loma ja päästään mökille hiihteleen. Ja mökillähän pitää aina herkutella! :p Olen koittanut olla tämän viikon melko kevyillä eväillä, jotta sais sitten pääsiäsilomalla hieman herkutella.

Joo, tuosta tyytyväisyydestä itseensä. Kun painoin pari vuotta sitten 52 kiloa, olin todella sujut itseni kanssa. En kyllä ollut silloin synnyttänytkään, joten maha oli kuin mikäkin lauta. Nyt kun paino on suunnilleen 55 ja vatsa hieman pömpöttää, niin se häiritsee. Olen siis todellakin ollut tyytyväinen itseeni joskus! Se oli hieno olo, kun oli niin tasapainoinen olo, eikä omaa peilikuvaa tarvinnut vältellä. Itse asiassa peiliä ei edes tarvinnut, koska oma ulkonäkö ei ollut koko ajan mielessä. Olin siis tyytyväinen! Toivottavasti jokainen saa kokea sellaisen tunteen, että omassa vartalossa viihtyy! =) Kannattaa rakastaa omaa vartaloaan (siis silleesti terveesti) ja hyväksyä omat pienet virheet. Ylileveitä hartioita tai roikkuvia alleja pitää kantaa ylpeästi! Ne on osa meitä ja mehän ollaan kauniita! :saint:

Hyvää pääsiäistä kaikille! Me ollaan hyviä ja ihania ja kauniita! B)

Yhteistyössä