Multa voi kysyä kanssa :D

Mitä ajattelet hypnoosista? Onko siinä jotain henkimaailman juttua myös?
On alakerran juttuja. "Yllättäen" hypnoosissa voi tulla tieto että joo olenkin edellisessä elämässä ollut joku mongolialainen jurtassa asunut mammutinmetsästäjä, eli se tieto ei ole kristillistä, kun viitataan jälleensyntymään. Sielunvihollinenhan se haluaa syöttää jälleensyntymäoppia.

Jumalan tahto on aina, että ihmisellä on koko ajan oma harkinta päällä ja ihminen ei saa antaa psyykeänsä suggeroitavaksi. Eli kristillisestikin: ihmisellä on vapaa tahto Jumalankin suhteen, vaikka Jumala on biljoonakertaisesti suurempi.
 
oletko hengellisessä työssä, oletko ajatellut lähtetystyötä? saako nainen olla pappi?
Olen ollut hengellisessä työssä, työntekijänä ja vapaaehtoisena.
En usko että koskaan lähden lähetystyöhön, luulen että paikkani on koti-Suomessa.

Raamatun mukaan seurakunnan johtajan (=pappi/pastori) on oltava "yhden vaimon mies".
Ja olen kuunnellut n.30-40 kertaa naispapin puhetta. Voi lässynlässynlää, "kun ne kukat kukkii ja aurinko paistaa ja sit voi sanoa kivan sanan toiselle lähimmäiselle."

Luonto ja rakkaus on kivoja ja Jumalasta, mutta kristinuskoon kuuluu myös se suola: Jumalan pyhyys, pelastuksen sanoma ja synnistä pois pyrkiminen. Naispapin suusta en ole kuin kerran kuullut kunnon saarnan ko.asioihin liittyen, vaan he puhuvat kuin lempeät sosiaalityöntekijät.

Naisille on muitakin paikkoja seurakunnassa. Voi olla evankelista, voi avustaa, profetoida jne.
 
Oletko lintu vai kala? Palstan mielenkiintoisin ainakin, ristiriitainen... Mitä eläintä muistutat mielestäsi???
Olisi ihanaa olla lintu. :)

Mä olen ajatellut lopettaa tämmöisiin ketjuihin vastaamisen, koska minusta saa liian salamyhkäisen "femme fatale"-kuvan. :D
Koska oikeasti en ole kovin erikoinen ihminen. Tavallinen perheenäiti, tavallisessa ammatissa, yrittää pyörittää perhettä ja sinnitellä lievän ylipainon + makeanhimon kanssa. :) Ainut että luen UT:ta kirjaimellisesti ja tuon täällä esille mielipiteitäni.
 
On alakerran juttuja. "Yllättäen" hypnoosissa voi tulla tieto että joo olenkin edellisessä elämässä ollut joku mongolialainen jurtassa asunut mammutinmetsästäjä, eli se tieto ei ole kristillistä, kun viitataan jälleensyntymään. Sielunvihollinenhan se haluaa syöttää jälleensyntymäoppia.

Jumalan tahto on aina, että ihmisellä on koko ajan oma harkinta päällä ja ihminen ei saa antaa psyykeänsä suggeroitavaksi. Eli kristillisestikin: ihmisellä on vapaa tahto Jumalankin suhteen, vaikka Jumala on biljoonakertaisesti suurempi.
Mua itseasiassa kiinnostaa, että kun et usko jälleensyntymään, mutta uskot Jumalaan, niin etkö sä koe asetelmaa vähän epäreiluna, että yhden elämän aikana pitää pystyä päättämään omasta ikuisuudesta? Ja kun lähtökohdat ihmisillä on todella erilaisia, niin eikö tällainen järjestely ole sun mielestä epäoikeudenmukainen?

Esim. Kun lapsi syntyy ja sitten se kuoleekin heti, niin pääseekö se taivaaseen vai joutuuko se helvettiin? - Eikö olis vähän epäreilua, jos se joutuisi helvettiin, koska se ei ole edes kerennyt elää? Entä jos se pääsisi taivaaseen, niin eikös se ole vähän epäreilua, että se saa vähän niinkuin "ilmaiseksi" menolipun ikuiseen autuuteen?

Entä ne, joita kohtaa traaginen ja julma elämä. Älkoholisti- narkkari vanhemmat, jotka parittaa omaa lastaan ja tuputtaa sille huumeita 10- vuotiaasta asti. Sitten joku pedofiili tappaa sen 16- vuotiaana ja koska se ei ole sydämmessään uskonut jumalaan, niin joutuuko se helvettiin?

Tai joku ambomaan ihmissyöjä. Jos se ei ole koskaan kuullutkaan jumalasta ja niillä on aina ollut tapana grillata joku eno tai täti viikonloppuisin, eikä se ole tiennyt paremmasta, niin joutuuko se taivaaseen tai helvettiin?

Mä en tiedä... jotenkin mun mielestä kristinuskon Jumala on vaan niin epäoikeudenmukainen ja koko tuomiojärjestelmä ihan päätön, että mä en vaan voi siihen samaistua.
 
monen äiti
Ihailen luottamustasi Jumalaan ja uskoasi. :) Miten neuvoisit tai ohjaisit vanhoillislestadiolaisesta yhteisöstä irti pyristevää monen lapsen äitiä joka kokee elävänsä valtavassa ahdingossa ja ristiriidassa?
 
Ihailen luottamustasi Jumalaan ja uskoasi. :) Miten neuvoisit tai ohjaisit vanhoillislestadiolaisesta yhteisöstä irti pyristevää monen lapsen äitiä joka kokee elävänsä valtavassa ahdingossa ja ristiriidassa?
Jokaisella siitä pois lähteneellä on varmaan ollut erilaisia keinoja, mutta mulle tulee mieleen että kannattaa toimia vähitellen, eli ei äkkinäisiä rykäisyjä.

Hiljalleen voi luoda ihmissuhteita yhteisön ulkopuolelle ja sitten kun uskoo olevansa tarpeeksi vahva ja on tukiverkkoa ulkopuolella, niin sitten hivuttautuu lestajutuista vähitellen pois. Joillakin tuntemillani lestoilla ei mitään dramatiikkaa ole lähtemisen suhteen ollut, vaan ovat vaan jättäneet rauhanyhdistyksellä käyntejä väliin ym.

Mutta uskoa ei kannata hylätä vaan tutustua muihin kristillisiin piireihin, kuten luterilaiseen, hellareihin, vapikseen jne. Joillekin lestoille on tullut yllätyksenä se, että Jumala toimii niissäKIN.
 
vierailijavv
Mua itseasiassa kiinnostaa, että kun et usko jälleensyntymään, mutta uskot Jumalaan, niin etkö sä koe asetelmaa vähän epäreiluna, että yhden elämän aikana pitää pystyä päättämään omasta ikuisuudesta? Ja kun lähtökohdat ihmisillä on todella erilaisia, niin eikö tällainen järjestely ole sun mielestä epäoikeudenmukainen?

Esim. Kun lapsi syntyy ja sitten se kuoleekin heti, niin pääseekö se taivaaseen vai joutuuko se helvettiin? - Eikö olis vähän epäreilua, jos se joutuisi helvettiin, koska se ei ole edes kerennyt elää? Entä jos se pääsisi taivaaseen, niin eikös se ole vähän epäreilua, että se saa vähän niinkuin "ilmaiseksi" menolipun ikuiseen autuuteen?

Entä ne, joita kohtaa traaginen ja julma elämä. Älkoholisti- narkkari vanhemmat, jotka parittaa omaa lastaan ja tuputtaa sille huumeita 10- vuotiaasta asti. Sitten joku pedofiili tappaa sen 16- vuotiaana ja koska se ei ole sydämmessään uskonut jumalaan, niin joutuuko se helvettiin?

Tai joku ambomaan ihmissyöjä. Jos se ei ole koskaan kuullutkaan jumalasta ja niillä on aina ollut tapana grillata joku eno tai täti viikonloppuisin, eikä se ole tiennyt paremmasta, niin joutuuko se taivaaseen tai helvettiin?

Mä en tiedä... jotenkin mun mielestä kristinuskon Jumala on vaan niin epäoikeudenmukainen ja koko tuomiojärjestelmä ihan päätön, että mä en vaan voi siihen samaistua.
Toivottavasti ap vastaa tähän.
 
"Mutta uskoa ei kannata hylätä vaan tutustua muihin kristillisiin piireihin, kuten luterilaiseen, hellareihin, vapikseen jne. Joillekin lestoille on tullut yllätyksenä se, että Jumala toimii niissäKIN."

mitä jos olis ilman uskontoa kokonaan. ei ne vaihtamalla parane.
 
Mua itseasiassa kiinnostaa, että kun et usko jälleensyntymään, mutta uskot Jumalaan, niin etkö sä koe asetelmaa vähän epäreiluna, että yhden elämän aikana pitää pystyä päättämään omasta ikuisuudesta? Ja kun lähtökohdat ihmisillä on todella erilaisia, niin eikö tällainen järjestely ole sun mielestä epäoikeudenmukainen?

Esim. Kun lapsi syntyy ja sitten se kuoleekin heti, niin pääseekö se taivaaseen vai joutuuko se helvettiin? - Eikö olis vähän epäreilua, jos se joutuisi helvettiin, koska se ei ole edes kerennyt elää? Entä jos se pääsisi taivaaseen, niin eikös se ole vähän epäreilua, että se saa vähän niinkuin "ilmaiseksi" menolipun ikuiseen autuuteen?

Entä ne, joita kohtaa traaginen ja julma elämä. Älkoholisti- narkkari vanhemmat, jotka parittaa omaa lastaan ja tuputtaa sille huumeita 10- vuotiaasta asti. Sitten joku pedofiili tappaa sen 16- vuotiaana ja koska se ei ole sydämmessään uskonut jumalaan, niin joutuuko se helvettiin?

Tai joku ambomaan ihmissyöjä. Jos se ei ole koskaan kuullutkaan jumalasta ja niillä on aina ollut tapana grillata joku eno tai täti viikonloppuisin, eikä se ole tiennyt paremmasta, niin joutuuko se taivaaseen tai helvettiin?

Mä en tiedä... jotenkin mun mielestä kristinuskon Jumala on vaan niin epäoikeudenmukainen ja koko tuomiojärjestelmä ihan päätön, että mä en vaan voi siihen samaistua.
"Jolle on paljon annettu, siltä paljon vaaditaan" ja päinvastoin. Eli jos on joku ukupuku-heimo Afrikassa joka ei ole kuullut kristinuskosta paljoakaan, niin heiltä ei vaadita niin paljon vastuuta kuin niiltä, joille evankeliumia on enemmän julistettu.
Mutta heilläkin on jonkinmoinen omatunto, ja Jumala tuomitsee heitä (muistaakseni) heidän oman vaelluksen mukaan.
Lapset pääsevät aina Taivaaseen.

Lisäksi jos miettii normielämää niin se on ihan tajuttoman pitkä. Siinä on tuhansittain päiviä ja hetkiä jolloin kääntyä Jumalan puoleen. Ja moni kyllä tuntee jotenkin sen hetken jolloin Jumala kutsuu heitä, harva pystyy kuoleman jälkeen sanomaan Jumalalle että "milloin sä muka mua kutsuit?"

Jälleensyntymästä:
-Mikä sen takana on, eli mikä taho sitä pitää yllä? Karma, joku jälleensyntymän lakiko? Se ei voi olla mikään persoonaton taho, koska sen tahon pitää puntaroida että pistetäänkö tuo ihminen seuraavassa elämässä kerjäläiseksi, pyörätuolipotilaaksi vai miljonääriksi, ja sillä taholla on tietoinen, "opettava ote".
- Miten se voi toimia kun muistia eri elämien välillä ei ole (jossei nyt joku jossain hypnoosissa lurittele sulle että olet ollut joku Kleopatra)? Eli mitä siinä oppii entisestä elämästä? Siinähän tulee ihan loputtomiin sakkokierroksia. Mä olen sen verran uppiniskainen jälleensyntymän suhteen että seuraavassa elämässä tulen olemaan varmaan joku aasi...
 
9mmm
mutta toisaalta se ukupu heimo ei ole siis turmeltunutkaan mieleltään siis siellä ei oo syntejä? vaan elävät samalla tavalla kuin aikojen alussa? siis omatuntopuhtaana? ilman mielen turmelusta? koska jos sinne menisi lähetyssaarnaaja puhumaan synneistä voisiko olla että vasta synneistä kuultuaan alkaisi mieli tehdä?

mut minkälaisen omantunnon arvottaisit ukupeille sitten?
 
Ukupuku-heimoilla on kautta historian ollut semmoisia tapoja jotka ei kuitenkaan nyt mukavimmasta päästä ole:lasten uhraaminen Molokille, nuorten poikien ottaminen temppeliseksiin, vammaisten hylkääminen erämaahan jne.

Lisäksi Jumala vihaa epäjumalia, Hän haluaa että ihmiset löytävät oikean Luojansa eivätkä tietämättään seukkaa demonihenkien kanssa.
 
9MM
Ukupuku-heimoilla on kautta historian ollut semmoisia tapoja jotka ei kuitenkaan nyt mukavimmasta päästä ole:lasten uhraaminen Molokille, nuorten poikien ottaminen temppeliseksiin, vammaisten hylkääminen erämaahan jne.

Lisäksi Jumala vihaa epäjumalia, Hän haluaa että ihmiset löytävät oikean Luojansa eivätkä tietämättään seukkaa demonihenkien kanssa.
mut mitäs jos ne ei keskity noihin vaan ainoostaan jokapäiväiväiseen elämäänsä? ja oon m'ä lukenu paljonkin nykypäivänä kuinka monia pappeja syytetään seksistä lapsia kohtaan? ja pommitetaan toisiamme ja so on haukumme ilkeilemme ja pelkäämme täällä tukahdutetaan ihmisiä.

mutta mitä tiädämme nykypäivän ukupuista ? esim aborginaaleista ja millainen heidän kulttuurinsa on? onko se niin väkivaltain kuin omamme?
 
mut mitäs jos ne ei keskity noihin vaan ainoostaan jokapäiväiväiseen elämäänsä? ja oon m'ä lukenu paljonkin nykypäivänä kuinka monia pappeja syytetään seksistä lapsia kohtaan? ja pommitetaan toisiamme ja so on haukumme ilkeilemme ja pelkäämme täällä tukahdutetaan ihmisiä.

mutta mitä tiädämme nykypäivän ukupuista ? esim aborginaaleista ja millainen heidän kulttuurinsa on? onko se niin väkivaltain kuin omamme?
Alkaa silmät lupattaa...:)

Jeesus jyrähti että myllynkivi niille kaulaan ja upotettakoon mereen (olikos se meri, no en muista) jotka viettelee lapsia.
Eli joukossa on aina mätiä hedelmiä.

Jos aboriginaali tulisi tuntemaan Jeesuksen niin pitäisi aikaisempia jumaluuksiaan roskana.
 
9MM
Alkaa silmät lupattaa...:)

Jeesus jyrähti että myllynkivi niille kaulaan ja upotettakoon mereen (olikos se meri, no en muista) jotka viettelee lapsia.
Eli joukossa on aina mätiä hedelmiä.

Jos aboriginaali tulisi tuntemaan Jeesuksen niin pitäisi aikaisempia jumaluuksiaan roskana.
toi kuullostaa sille että jumala ei olisikaan se suurin rakkauden lähde ? koska eikös se puutarha aatami ja evaa luonnollisena kahdestaan ja rakastaen toisiaan ja maailmaa eiks se oo kaikkeuden rakkaus ilman ehtoi oo se juttu? jolloin hyvä leviää päälle maan? eli oisko jumala sittenkin sallivainen kaikkea erilaista elämää kohtaan niille jotka elää sovussa ja ei vahingoita toista tarkoituksella ?
 
vierailija
Olisi ihanaa olla lintu. :)

Mä olen ajatellut lopettaa tämmöisiin ketjuihin vastaamisen, koska minusta saa liian salamyhkäisen "femme fatale"-kuvan. :D
Koska oikeasti en ole kovin erikoinen ihminen. Tavallinen perheenäiti, tavallisessa ammatissa, yrittää pyörittää perhettä ja sinnitellä lievän ylipainon + makeanhimon kanssa. :) Ainut että luen UT:ta kirjaimellisesti ja tuon täällä esille mielipiteitäni.

Täytyy toivoa ettei niin tavallinen.
Menehän pyyhkiin miehes perse ja palvele herraasi.
 
vierailija
Jeesus on ainut pelastus kaikille ihmisille. "Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä