Multa voi kysyä kanssa :D

vierailija
Juu, okkultiikkaa on paljon harrastettu Suomessa.

Mutta en ole koskaan tutkinut sitä että millä eri tavoilla varsinainen riivaustila näkyy. Tietty joku ilman syytä tapahtuva riehuminen, se että saa riehuessaan kauheat voimat ja jopa ääni muuttuu, on selkeitä merkkejä.

Mutta joskus luin että riivattu ihminen on myös toistuvasti tuskainen, ilman selkeää syytä. Ja nyt ei pidä sekoittaa tavalliseen ahdistukseen/ahdistuneisuuteen ym.psyykenjuttuihin. Uskovakin voi olla hyvin ahdistunut elämän eri jutuista ilman että hänessä on riivaaja.
Toki voi :)
Ja luulen, tai mitä omasta elämän pienessä ajassani olen kokenut/nähnyt, se tarvitsee kyllä helposti toisen mustan magian kanssa hörhöilevän ihmisen "istuttamaan" sen toiseen. Eli toisinsanoen vapaamuurarit yms. pystyvät tekemään tällaisia tekoja toisille, jos kohde on vain "auki" ja herkkä ottamaan vastaan mitä tahansa. Oikeastaan riivaaja asuu heissä itsessään, joka kuitenkin palvelee tätä ihmistä joka havittelee samalla valtaa. Siinähän se on vallan kätevä.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Toki voi :)
Ja luulen, tai mitä omasta elämän pienessä ajassani olen kokenut/nähnyt, se tarvitsee kyllä helposti toisen mustan magian kanssa hörhöilevän ihmisen "istuttamaan" sen toiseen. Eli toisinsanoen vapaamuurarit yms. pystyvät tekemään tällaisia tekoja toisille, jos kohde on vain "auki" ja herkkä ottamaan vastaan mitä tahansa. Oikeastaan riivaaja asuu heissä itsessään, joka kuitenkin palvelee tätä ihmistä joka havittelee samalla valtaa. Siinähän se on vallan kätevä.
Jep. Oma mutu on että jossain tavis-pirkossa joka harrastaa sauvakävelyä ja kahvakuulaa ei ole riivaajia, vaan hän on vaan ei-uskova ja uskoontulo riittäisi.

Riivaustilaan tarvitaan jo okkultiikkaan, huumeisiin tai new ageen sekaantumista tms.
 
vierailija
Varmasti käyttivät.

Mutta myös eri "tajunnantiloja" tutkittiin luonnollisilla kasveilla.

Kemikaalit ovat asia erikseen, ja hassuinta onkin, etteivät ne poistu elimistöstä kokonaan.
Tästä pääsemmekin mustaan magiaan, eli kun ihminen alkaa itse kehittämään erilaisia kemikaaliseoksia ja tuppaa niitä itseensä on kyse jostain aivan muusta kuin luontaisesta aineesta joka poistuu kehosta luontaisin tavoin.

Lisäksi raamatussa sanotaan, että kaikki luotu on hyväksi ja käytettäväksi.
 

Yhteistyössä