Multa voi kysyä kanssa :D

Mitä ajattelet tästä; uskovainen tuttuni sanoi että Muumit on saatanasta koska kiŕjailija oli lesbo ja "lesbouden henki" hallitsee Muumi kirjoissa?
Oon mä omien muksujen antanut katsoa Muumeja ja nykymuumit on kivoja (Muumit Rivieralla oli hauska) mutta voi Tove Janssonilla/Muumien tekijöillä olla ollut jotain piiloviestiä.

Muistan joku vuosi sitten katsoneeni 70-luvun Muumeja lasten kanssa ja Muumipappa jakeli siinä naiseksi kypsymiseen vihjeitä ja ei ne mitään lasten kamaa olleet.
Taisi Jansson lisätä hahmoihin vähän sukupuolettoman Tuutikin eli lesbokaverinsa (joku Muumi-asiantuntija korjatkoon jos olen väärässä):

 
vierailija
Onko sulla vauvakuumetta?
Minkä näköinen mies on mieleesi?
3 parasta luonteenpiirrettä miehessä?
Onko niitä omassa miehessäsi?
Lempi musiikkisi?
Lempi karkkisi?
Lempi siideri?
Suosikki eläin?
Minkä nimen antaisit tytölle, entä pojalle jos nyt saisit vauvan?
 
9mmmm
No teen ens kerralla niin. Tänään tein mummin ohjeella. Kai sitten pitää alkaa vuorotella ohjeiden kanssa, niin loppuisi tämä vääntö asiasta!
ja sit suosittelen kokeilees mustikka mansikka komboo ja rahkaa niin munkin mummi teki :) hei ku sä teet sillä pulla hässäkällä ni veätko siihen mustikoitten päälle viel ne ohuet viivat sillä taikinalla?
 
Kuuluuko sun mielestä mustikkapiirakka tehdä pullataikinaan vai piirakkapohjalla? Joka vuosi vääntöä tästä miehen kanssa...
Muropohjalla.
Pullapohja on ihanan perinteinen ja maistuva, mutta se on kiva silloin kun se pohja on tarpeeksi ohut.
Mä kun olen tehnyt mustikka-ja omenapiirakoita pullapohjalla niin se pohja on paisunut uunissa niin että hankala on ollut syödä.
 
Miten sun lapset pääsee kouluun/päiväkotiin? Tunnetko itsesi taksikuskiksi? Oletko aina asunut "maalla"? Minkälaista työtä teet ja miten pitkä työmatka?
Juu aikalailla joutuu kuskina olemaan, vaikka onneksi tuo koulu on sen verran lähellä että pyörälläkin pääsee.

Olen asunut ison osan elämästäni kaupungissa. Siellä asumisessa on hyvätkin puolensa, mutta maalla on mukavaa...

Työpaikkaa ja -matkaa en kerro. :)
 
Millaiset on sun päivittäiset kauneudenhoito rituaalit, siis mitä kosmetiikkaa käytät päivittäin? Entä viikottain?
Heitän aamulla suihkun jälkeen jonkun kosteus/päivävoiteen, sit mattameikkivoiteen, ripsaria ja välillä kajaalia. Juhliin luomiväriä.

Illan tullen meikinpoistovoide+huuhtelu ja kosteusvoide. En jaksa käyttää erikseen silmämeikin poistovoidetta.

Tuo rituaali on aina sama, käytän tosi laiskasti jotain harvinaisempia kuorintoja ym, vaikka varmaan tarvetta olisi.

-Saako mainostaa? No nyt mainostan kun moderointia ei oo nykyään. :D
Yleensä käytän sekalaisesti Lumenea ja Niveaa ym, mutta nyt oon innostunut suomalaisista Joy of Finland -merkin puteleista, päivävoide tosi ihana. Lisäksi ei ole missään vaiheessa testattu eläimillä (vaik taitaa olla nykyään normi kaikissa EU-alueen kosmetiikassa).

 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä