nannah onnea kyytiläisestä ja toivotaan sitä parasta joululahjaa teille
Ja ihanaa tosiaan että teillä on edes sen kerran jo onnistanut!
Pitää muuten paikkansa, että inssien aikana kaikki toiveet oli vielä korkeella ja hoidot edessä, ajan kanssa toiveet ovat sitten konkretisoituneet ja sitä on alkanut hyväksymään tilanteen. Kyllähän se jokaisella varmasti oman aikansa ottaa että pystyy laittamaan tavallaan tunteet sivuun ja ottamaan vastaan sen minkä saa.
Mulla taas kun on oikeasti ollut jo monia vuosia kun ollaan matkusteltu sellanen fiilis, että haluaisin tarjota jollekin adoptiolapselle kodin, niin oikeastaan mun unelma olisi se, että saataisin oma biolapsi mutta se toinen kaveri voisi hyvin olla adoptoitu. Tän mun kropan takia olen myös hyväksynyt sen, että mä en välttämättä koskaan tule raskautta ja synnytystä kokemaan, mutta lapsi haluttaisiin kyllä meidän elämään tavalla taikka toisella. Ja vielä jaksan uskoa että se onnistuu =)
Halle onneksi tuo lääkäri-aika on jo ens viikolla, niin sitten saatte tietoa jatkosta. Ihanan päättäväinen asenne sulla!! Ja ainakin on kuulostanut siltä että saatte siellä hyvää hoitoa, joten toivon mukaan saat selvät sävelet myös jatkoon.
ON: kävin eilen lääkärissä ja sovittiin että aloitan tänään DHEA:n syömisen, 1tab aamulla ja 2 illalla. 18.päivä otan ensimmäisen piikin procrenia ja sen jälkeen pitäisi vielä tulla kuukautiset. 18.1. otan toisen ja 18.2. kolmannen ja silloin ei tosiaan menkkoja pitäisi näkyä mutta ne vaihdevuodet tosiaan puskee sitten päälle, huh mitä sitä onkaan tulossa! Tuosta DHEA:sta on osa saanut myös kovia pääkipuja ja koska mä olen niille taipuvainen (mulla on hormonaalinen migreeni), niin veikkaan saavani osan ja toivon ettei tulisi liian kovia/ sellaisia ettei lääke auta, että voin syödä kuurin loppuun.
Kysyin myös tuosta ubikinomista ja lääkäri sanoi, ettei siitä ole tutkittua tietoa että oikeasti auttaisi, mutta luin myös että sitä on kokeiltu migreenin ehkäisyyn, joten täytyy nyt katsoa testaanko jossain vaiheessa.
Sitten kysyin tuosta alkiokuorenavauksesta, niin biologi kuulemma automaattisesti katsoo onko alkiokuori liian paksu ja jos on, niin soittaa ja ehdottaa avausta. Meidän tapauksessa viimeksi siihen ei ollut tarvetta.
Kyselin sitten vielä lahjoitetuista munasoluista, että kannattaako sitä jossain vaiheessa miettiä vaikka saadaan omilla soluilla myös blastoja, niin kuulemma kannattaa. Eli mun munasoluissa on selvää vikaa ja tämä yksi hoito omilla vielä tehdään, mutta sitten kannattaa katsoa tilanne uudestaan. Sovittiin alustavasti että mä aloitan menopurin piikittämisen 5.3. koska omat hormoonit ovat vielä silloin alhaalla, niin tästä tulee nyt sitten pitkäkaava joka kestää kaikkiaan 4kk. Täytyy toivoa että mun kroppa ja pää kestää nää kaikki suunnitelmat, siis ettei tule liian pahoja pääkipuja, muut kyllä varmasti menee kun tietää miksi.
Niin tosiaan, klinikalla olivat siis lääkärit yhdessä päätyneet meidän kohdalla tällaiseen hoitoon, eli kuulosti omasta mielestä hyvältä, että siellä on useampi viisas päänuppu suunnitellut tän seuraavan hoidon meille
Kävin sitten lopuksi repun kanssa apteekissa hakemassa kaikki lääkkeet ja melkein pari tonnia säästettiin kiitos maksukaton täyttymisen, eli jotain positiivista näihin hoitoihin saatiin.
Muutoin hyviä pyhiä teille kaikille :wave: