Muita IVF/ICSI- konkareita?

Nega.
Ihan kirkkaanvalkoinen nega.

Vuoto on pysynyt kokonaan poissa, ja eilen se kohdunnapukkakin oli vetäytynyt ylös. Onneksi ei sentään mitään valeoireita pukannut, niin realismi säilyi. Tiedänpä ainakin, että tukilääkitys voi minullakin estää ihan kokonaan ne menkat.

Mies on ihana. Niin ihana että paha mieli kesti semmoisen vartin. Kävin suihkussa ja mieli oli taas tilanteeseen nähden ihan hyvä. Me noustaan ja jatketaan, niin se vaan menee. Tämä oli meidän ensimmäinen yritys yhdessä. Uskon että jokainen iso pettymys elämässä kasvattaa ihmistä, ja taas me ollaan hiukan vahvempia. Ainakaan pienet kolhut ei tunnu enää missään.
Vaikka en ehkä olisi halunnut kasvaa näin paljon, jos alunperin olisin saanut valita.
 
johkunen juu kyl meillä on sauna ja käydään siellä aina niinä iltoina, kun kummatkin on kotona. Meille se on jaksamisen tae. Lauteilla rentoutuu ja jutellaan kaikesta semmosesta mistä ei paljoo muuten puhuta. Siellä mä aikoinaan kysyin, että lopetetaanko ehkäisy ja mies oli heti messissä :D Oli joskus ollu puhetta, että halutaan mennä naimisiin, ennen ku lapsia tulee, mut ei sitä jaksanu odottaa. Lopulta kävi niin, että menimme naimisiin ekan ICSI:n jälkeen.
Mulla on virallinen testipäivä pp16 eli sunnuntaina. Oon sillo just reissussa pääkaupunkiseudulla, kaukana miehestä...

nannah Mä oon käyny kanssa koko kehon vyöhyketerapiassa. Ehkä kaikkiaan kymmenen kertaa. Mul oli kans tuo kilpirauhaspiste kipeä. Mulla arvot ollu ok ja myöskin kilpirauhasvasta-aineet. Onko sulla niitä otettu? Jos ne on koholla, niin sillo tuo kortisoni on hyvä apu. Tsemppiä passiin :)

tuba factor voi ei :'( Voimia!:hug:

on: Eilen alko selän ja vatsan pakotus.

Taisto pp10
 
Pahoittelut tuba factor, siis rähmä!!
Nähtävästi lääkkeet pitää myös tarvittaessa pitkässä viljelyssä vuodon poissa.
Mutta ihanaa kun sulla(kin) tuntuu olevan maailman paras mies siellä kotona tukena :heart:
Ootko jo sillä mielellä että uutta hoitoa ajattelet vai onko paussi paikallaan?

Me myös keskusteltiin yllättäen siirron jälkeen paljon tulevasta, tästä mahdolisuudesta ja jos se nega tulee, molemmilla kuitenkin positiiviset fiilikset tulevaan ja jos tästä nyt ei tule mitään niin sitten hankitaan lentoliput jonnekin kauas ja rentoudutaan hetkinen :) Kiva siis kuulla että olette kuitenkin suht hyvillä fiiliksillä ja nega olisi selätetty.

HalleB meillä myös tuo sauna on sellanen kahdenkeskeinen juttutupa =)
On kiva kun on sellainen rento paikka missä purkaa arjen juttuja ja haaveilla tulevasta!
Meillä muuten meni myös vähän samaa kaavaa, haluttiin naimisiin ennen lapsia. Kun lähdettiin selvittelemään syytä miksei lasta kuulu vuoden jälkeen niin sanoin miehelle, että jotain kivaa täytyy nyt keksiä; mentiin naimisiin ja lähdettiin ihanalle häämatkalle :)

Toivottavasti nuo tuntemukset ei nyt niitä menkkoja ainakaan enteilisi...

Nannah tsemppiä tulevaan passiin! Mulla myös nyt ekaa kertaa kortisoni mukana enkäisemässä endon aiheittamaa oireilua.
 
Meille tulee nyt vähän väkisinkin ainakin lyhyt paussi. Helmi-maaliskuussa tosin varmaankin päästäisiin jo julkisellekin, ja toisaalta silloin rahaa saattaa olla sinne yksityisellekin menoon, mutta musta tuntuu ettei ihan tuolloin vielä haluta jatkaa. Mulla on ollut ihan hirveä stressi koko syksyn, ja niin on miehelläkin, eikä tää tilanne ole nyt ennen huhtikuuta hellittämässä. Näin jälkikäteen ajatellen oli mahdollisimman huono ajankohta tuolle hoidolle, mutta minkäs teet kun jonot on mitä on. Otettiin vastaan se mitä saatiin.
Ei mulla nyt heti ole hirveää hinkuakaan jatkaa. Kerätään voimia (ja ehkä rahaakin), ja itse haluan myös tehdä pientä selvitystyötä, että mitä seuraavassa hoidossa voisi tehdä toisin. Vielä kun ei olla yritetty vaikuttaa solujen laatuun tai kiinnittymiseen millään lailla. Haluaisin ainakin kovasti yrittää jotain uutta! Ikääkin mulla "vasta" piirun vajaa 28v, joten ei tässä muutaman kuukauden miettimistauko muuta asioita mihinkään. Jossain sieluni perukoilla ajattelen, että 30v. on mulla semmoinen rajapyykki, että siihen mennessä tehdään kaikki voitava biologisen esikoisen eteen, ja sit tarpeen mukaan mietitään muita vaihtoehtoja.

Oletteko te muut muuten kehitelleet jotain plan-B:tä itsellenne? Tai mikä ylipäätään auttaa kestämään hoitorumbaa ja tyhjää syliä?
Mulle ehdottomasti isoin voimavara, siitä huolimatta että yksi suurimmista unelmista elämässä on kasvattaa omaa lasta, on ollut se etten koskaan ole kaivannut isoa perhettä. Haluaisin yhden, tai korkeintaan kaksi lasta. Haluaisin kokea raskauden synnytyksineen todella kovasti, muttei sekään minulle mikään onnellisuuden ehto ole. Ja sitten toisena voimavarana ne muut elämässä tärkeät asiat, läheinen suhde omiin sisaruksiin (sekä heidän lapsiinsa!) ja unelmieni ammatti, johon kohta valmistun.

Käyn täällä välillä kurkkimassa teidän kuulumisia, vaikkei ajankohtainen asia nyt taas vähään aikaan olekaan.
HalleB: toivottavasti kipuilut tietää vain hyvää. Hermoja loppusuoralle!

Mitäköhän sille syssylle sitten lopulta kävi??
 
Mä roikun jostain syystä linjoilla nyt koko ajan :ashamed: joten vastailenkin sulle heti...

On plan-B, tai useampikin ja on ollut itse asiassa koko hoitojen ajan mitä ollaan nyt 2 vuotta tehty putkeen kun alkuselvitykset ja mun endo-leikkaus eivät tuottaneet tulosta. Mä oon luonteeltani sellanen suunnitelmallinen muutenkin ja olen huomannut että niiden varasuunnitelmien kanssa jaksan paremmin, joten tässä meidän jos kiinnostaa lukea (siis jos tämä hoito menee puilleen):

- joulu-tammikuu tulen syömään DHEA:n parantaakseni munasolujen laatua, samalla mun endoa yritetään lääkkeellisesti kukistaa
- helmikuussa mahdollisesti seuraava hoito (5.IVF) yksityisellä (meillä kaikki 3 hoitoa julkisella käyty)
- maalis-huhtikuussa matka jonnekin kauan (ollaan tätä harrastettu joka vuosi nyt jo pitkään)
- jos kannattaa vielä tehdä 6.IVF mun munasoluilla (tulosta tulee) niin tehdään taikka sitten siirrytään nyt alustavan suunnitelman mukaan lahjoitettuihin munasoluihin

Mä olisin valmis myös sijaisvanhemmaksi, mutta mies ei ihan heti ole lämmennyt. Toisaalta hänen pitäisi asiasta enemmän lukea/ täytyisi käydä jossain tapaamisessa, että saisi enemmän kuvaa asiasta. Adoptio on meille myös hyvä vaihtoehto ja haluaisinkin tarjota jollekin "tummalle" pienelle kodin, mutta sitten kun lukee adoptiojonoista tms. niin aika pitkään se prosessi kestää ja mulla itsellä tulee keväällä 34 täyteen, eli periaatteessa nuori mutta kun ajatellaan adoptiojonoja, niin vuodet menee uhkaavasti eteenpäin.

Mutta juteltiin myös pari päivää sitten siitä, että meillä on kyllä hyvä elämä ihan kahdestaankin ja ympärillä sisaruksia ja heidän lapsiaan kenestä kovasti tykätään, mutta kyllähän meillä toki haave on omasta lapsesta. Joskus haaveiltiin kolmesta lapsesta kunnes ne haaveet kariutui ja nyt yksikin olisi jonkun korkeimman lahja =)

Toivottavasti saatte muut asiat ja stressit hallintaan niin, että sitten voisitte keväällä aloittaa seuraavan hoidon vailla huolta muusta (tai ainakin vähemmän huolta). Ja toivottavasti pystytte rentoutumaan ja ottamaan tauon niin, että pystytte nauttimaan siitäkin! Itse mä en vielä suostu uskomaan että lasta ei saadakaan, vaikka välillä se mielessä kummittelee. Mä ajattelen jotenkin niin, että sen aika tulee vielä ja meillä on vuosia aikaa sitä odotella!!!

Muoks. täytyy näin aamutuimaan kertoa; mulla oli eilen vatsa koko päivän hyvin turpea ja kova (toki osa johtuu vielä suurentuneista munasarjoista ja siirron ronkkimisesta) ja iltaa kohti kasvoi sekä alkoi kivistämään joten vedin lonkkaa sohvalla koko illan että olo helpottui. Täytyy toivoa että tarkoittaa jotain hyvää, ainakin sopisi pp2 ajankohtaan...
 
Viimeksi muokattu:
HalleB miten menee, vieläkö olet pysynyt suht rauhallisena ja testaamatta? Ja tuntuuko että pregnyl vaikuttaa?

Mulla tulee pregnylistä lauantaina 2 viikkoa ja vieläkin rinnat kipeät. Se tietysti hieman nostaa toivetta mutta toisaalta se vaikutus voi johtua myös muista lääkkeistä. Jostain syystä en ole nyt kovasti palellut vaan välillä tulee jopa lämpimiäaaltoja joten se taas tiputtaa maan pinnalle kun mulle aikaisemmissa passeissa tuli ihan kuumia aaltoja kun kuukautiset lähestyi. Toinen asia mikä mulle on täysin uutta, on vatsa kovalla :x Mulla endo tekee päinvastoin enkä muista tällaista tilannetta sitten vuosiin, tää alkoi siirron jälkeen. Mutta sitten taas jos kortisoni hillitsee mun endoa, niin se voi vaikuttaa... On tää vaan niin tätä!!!
Eli heittelee ajatukset kovasti, välillä jaksaa uskoa ja välillä ei ollenkaan!
Viikonloppuna olis dpo 12-13, joten vähän tekis mieli testata vaikka virallinen päivä on vasta viikon päästä. Kyllähän sen pitäisi jo jotain näyttää mutta sitten toisaalta, haluanko vielä edes tietää?!
 
johkunen myö käytiin kahdella eri häämatkalla, pohjoisessa ja etelässä :), kun toinen halus toiseen ja toinen toiseen.
Teillä ainakin hyvät suunnitelmat jatkossa, mutta toivotaan, että nyt suunnitelmat muuttuisivat ;)

tuba factor mukavaa taukoa ja toivotaan, että seuraavaan hoitoon löytyy oireet aseet! :)

on: Mähän oon testaillu siitä viimesestä Pregnylistä lähtien ja katsonut, kun viiva vain katoaa ja katoaa..eli tänään pp13 enää just ja just nähtävissä oleva hailu haamu. Tää on eka lääkitys, kun vuoto on pysyny poissa vaikka aika kovia menkkajuilintoja on välillä. Kaitpa mä yritän pitää pientä toivetta yllä vielä siihen pp16 asti, joka on testipäivä tai siihen asti, kun vuoto alkaa.

Jatkosuunnitelmista: Lääkäri vähän jutteli, että tehtäis seuraavaksi luovutushoito. Meillä ei olis kyllä siihen nyt varaa. Tää hoito oli vähän ennalta suunnittelematon, kun tyyli muuttui kesken kaiken, ni haluaisin kokeilla vielä kerran oikein kunnolla omilla soluilla eli 7.icsi. Siihen meillä ehkä olisi vielä tämän talven aikana varaa. Pyytäisin kokeiluun tuon DHEA:n, kun tuntuu olevan nyt niin muotia. Hoito tehtäis joskus helmi-maaliskuussa lyhyellä kaavalla. Toivoisin, et saatais kaksi alkioita siirtoon ja sitä se lääkäri kyllä jo tässä hoidossakin lupaili, mut tuli vain yksi alkio.

Tuon hoidon jälkeen päätettäisiin aletaanko säästää luovutushoitoon vai lähetäänkö adoptio-neuvontaan. Mulla on kyl nyt syksyllä voimistunut halu kokea raskaus ja synnytys yms..
 
^jännä tilanne sulla! Nyt ainakin tiedät miten tuo pregnyl poistuu, mutta toivotaan nyt kuitenkin että se viiva alkaisi vahvistumaan kohti pp16...

Teillä sitten se jatko vaikuttaa vähän samalta kuin meilläkin, eli ensin pyritään vaikuttamaan munasolujen laatuun ja sitten vielä yksi yrityskerta. Meille lekuri tosiaan sanoi, että tuo DHEA on jenkeissä kovastikin käytössä ja sitä kannattaa kokeilla. Sanoi myös että sitä saisi vain yliopiston apteekista, mutta varmaa en tuosta osaa sanoa. Mutta joo mulla myös resepti odottaa kotona back-uppina.

Jos tää hoito epäonnistuu, niin mulla olisi hirveä hinku buukata samantien lennot maaliskuun loppuun että olisi jotain kivaa mitä suunnitella, mutta katsotaan. Jos tehdään helmikuussa sitten vielä yksi hoito, niin kyllähän sitä rahaa palaa, mutta toisaalta en haluaisi jäädä näiden hoitojen "vangiksi" mutten myöskään haluaisi seuraavaa hoitoa lykätä pidemmälle. Aika näyttää!
 
johkunen meillä oli myös tarkoitus lähteä matkalle maaliskuussa, mut se kyl varmaan peruuntuu, kun ei ole kaikkeen varaa.
Peukut on pystyssä sun puolesta!

tuba factor kyllä toki jatkan testailua sunnuntaihin asti. Viime keväänä tuli hailut haamut pp12 ja 13 ja pp14 verikoe näytti enää 3 ja haamu oli kadonnut. KU:ssa oli hCG pp14 vaan 12 ja silti lähti siitä tuplaantumaan ihan normaalisti. Pitää nyt vaan yrittää toivoa, että olisi myöhäinen kiinnittyminen ja viiva alkaisi vahvistua eikä päinvastoin...
 
^Voi itku, niin sitten kävi :(
Mitkä fiilikset muuten? Varmasti harmittaa mutta siis muuten?

Mä testasin tänään puhtaan negan ensimmäistä kertaa. Ok, testipäivään on vielä viikko ja en tiedä minkä tasoinen testi oli eikä ollut kauan aikaa edellisestä vessareissusta, mutta tuli sellanen fiilis että nyt haluan tietää onko edes haamu mutta ei. No se tietysti voi vielä muuttua, mutta uskoisin että olisi edes jotain näkynyt. Joka tapauksessa jatkan lääkityksiä normaalisti vielä viikon ja varmaan jossain vaiheessa taas testailen.
Ainakin sain tsemppiä ullakon siivoukseen ja pihalla ajatus kivasti kirkastui, eli reippaasti vaan kohti uutta viikkoa, periksi ei vielä anneta!
 
johkunen niin no eipä tässä taas voi kuin nöyränä todeta, että vituiks män! Kyllähän mä vähän itkeskelin viikko sitten yhtenä päivänä, mut muuten aika turta olo. Tekis mieli alkaa lottoomaan, että vois mennä suoraan luovutushoitoon. Nyt multa otetaan kontrollina FSH+AMH ja sen perusteella tehdään uusi suunnitelma. Kyllä ne ilmeisesti ainakin sen DHEA-reseptin antaa. Eli nyt kierron alussa otetaan noi kokeet ja tulosten tultua klinikalle keskustelemaan.

Siis miten sullekkin tuli nega? Ei oo totta! :hug: Voi meitä..
 
HalleB :hug:
Toivottavasti saat uuden suunnitelman sitten "työn alle" jotta pääsisit tästä tunteesta taas johonkin nousuun.
Mulle lääkäri sanoi, että tuota DHEA:ta pitäisi min se 6 viikkoa syödä että näkee vaikutuksen.

Mulla eilen siis vahva nega aamulla ja kuumia aaltoja tullut jo 6 yötä!!! Herään / valvon joka yö, vaihdan lakanoita ja manaan kun ei saa nukuttua (ilmeisesti kiitos kortisonin kun kestänyt jo 2 viikkoa). Tänään tuli mitta täyteen taas yhden valvotun yön jälkeen ja en ole ottanut mitään lääkityksiä, vuoto alkoikin syvän punaisena pari tuntia sitten ja hyvä niin!

Soitan ens maanantaina lääkärille ja pyydän lääkkeet että nyt ajetaan nää hitsin hormoonit kokonaan alas ja kukistetaan endoa! Sitä ennen en halua uutta hoitoa tehdä, niin ja samalla taikka sen perään sitten DHEA-kuuri, riippuen miten voi tehdä. Mun olo taas on ihan ihmeen tyyni. Mies tiivisti hyvin: kun ei sitä ole ennenkään tapahtunut (plussaa) niin ei sitä osannut nytkään odottaa. Noh kyllä me siis vielä se yksi hoito ainakin tehdään jossain vaiheessa, katsotaan nyt sitten ajan kanssa milloin. Kyllä sitä toivoo että voisi edes sen yhden lapsen saada, onko liikaa pyydetty?!
Mutta eilen ilmoitin meidän adoption alkuinfoon 8.1.2013 ja ihan hyvä fiilis että adoptio-juttu laitetaan myös eteenpäin. Mies ei oikein lämpene sijaisvanhemmuudelle ja mulle sopii molemmat eli tällä mennään.

Mietin kanssa (ja puhuttiin kotona) tuota munasolujen luovutushoitoa, mutta jos me kuitenkiin saadaan 2 blastoa, niin olisiko siitä hyötyä sen enempää jos nämä eivät edes yritä kiinnittyä? Mene ja tiedä, ehkä kasaan kysymyslistaa lääkäriä varten jo valmiiksi ;)

Mutta täältä me vielä noustaan eikä periksi anneta, eikö?
 
Viimeksi muokattu:
No voi sentään! Kylläpäs plussajunaan oli liput niukassa tällä kertaa. : /

Ei muuta kuin uuteen nousuun. Isoja kolhujahan nämä on, mutta olen kyllä varma että kukin tahollaan voittaa oman taistelunsa tavalla tai toisella, kun vaan jaksaa porskutella eteenpäin. Joulurauhaa kaikille!:xmas:
 
  • Tykkää
Reactions: johkunen ja HalleB
johkunen on mulla ihan hyvät fiilikset. Tyyni olo. Eipä paljoa enää hetkauta nää pettymykset. Mulla on ihana mies:heart: ja tulevana vuotena on tulossa paljon sellaisia tosi odotettuja mukavia, isoja muutoksia elämäämme. Niiden voimalla jaksan! Ihan kun oisin vapautumassa :)
Mä haluaisin kanssa vaik e-pillerit tauon ajaksi, että kivut saatas kuriin. Niillä vaan on sellanen vaikutus, että mun munasarjat nukahtaa liikaa. Meillä on käytyä se adoptio-info ja perhelomake osin täytettynä. Pitää nyt vaan kuunnella sydäntä ja tehdä vielä yksi hoito, ettei jää vaivaamaan. Lisäksi pyöritellään koko ajan sitä luovutushoitoa mielessämme, koska haluaisin kokea raskauden ja synnytyksen. Äähh..toivon, että ajan kanssa meille kirkastuu, että mikä vaihtoehto on meille oikea.
Periksi ei anneta! Me taistellaan unelmiemme puolesta :)

on: tänään klinikalle verikokeeseen. Menee vissiin kaks viikkoa tossa AMH-arvon valmistumisessa.
 
HalleB kiva kuulla ettet ole sen pahemmin vajonnut :)
Onhan se jos on jotain muutakin kivaa tiedossa, niin auttaa kovasti jaksamaan niitä takapakkejakin!

Mulla vähän sama, repäisen mukavia asioita nyt niin pienistä kuin isoistakin, tehdään asioita mitä lapseperheelliset ei kenties samalla tavalla voi tehdä, nautitaan siis tästä ajasta myös ja haaveillaan josko joidenkin vuosien päästä meillä olis sitten se lapsiperhe-vaihe menossa...

ON: soittelin jo klinikalla tänään kun laskusta oli mm. jäänyt kela-korvaus pois, niin höpötin hoitajalle kaikki muutkin tässä. Hän jutttelee lääkärin kanssa ja soittelee huomenna. Tiedoista löytyi jo että alustavasti mulle on siis suunniteltu, että aloitan sen DHEA-kuurin heti ja kp18 tulisi eka procren-pistos ajamaan endoa alas. Näitä pistoja tulee siis 1/kk ja yhteensä 3kpl eli seuraavan hoidon ajankohta olis maaliskuu. Hoitoon vaihtuu menopur ja mun pitäisi tosiaan saada kaikki reseptit jotta ostan ainekset valmiiksi tän vuoden puolella. Eli tämä suunnitelma vaikuttaa nyt hyvältä, saa pää vähän aikaa muuten levätä kun kroppaa muuten hoidetaan :)

Ja tuo oman pään hoitaminen, niin tosiaan se alkuinfo käydään ja saatetaan laittaa paperit myös menemään koska neuvontoihin on sitten se oma jononsa, tääkin tuntuu siis hyvältä.
Matkasta haaveilen edelleen maaliskuun loppuun ja laskinkin, että se menisi aikataulullisesti ihan hyvin! Olisi sitten seuraavan hoidon aikana jo kova matkakuume joka varmasti nostaa sitä positiivista fiilistä! Toki meinaa välillä skeptisyys iskeä ja pitäisikö jo luovuttaa, mutta joo, ei vielä!!! Ainakin tämä yksi vielä tehdään ja piste.

HalleB oliko niin, että noiden tulosten jälkeen selviää sitten teidän jatkosuunnitelmat tarkemmin?

Tubafactor katsellaan nyt sitten kevään puolella ollaanko taas samaan aikaan yrittämässä, kunhan teidänkin aikataulut sitten täsmentyy. Mukavaa joulun odotusta sinnekin :wave:
 
johkunen hyvä, että vaihtavat Menopuriin! ja kiva kun on nyt sit suunnitelmat tulevaisuuden varalle.
Meillä tulee ens vuonna tää asumismuoto vaihtumaan adoptiotakin ajatellen huomattavasti parempaan suuntaan.
Mulla oli reilu vuosi sitten tuo amh 0,3, kun alaraja on 1. FSH oli 9,6, ja yläraja tais olla 10. Jos arvot ei oo tuosta pahasti huonontuneet, niin viimeinen hoito voidaan tehdä. Jos arvot on ihan surkeet, ni aletaan varmaan säästämään luovutushoitoon.
 
^ ok eli sittenhän ne tulokset ratkaisee teillä kovastikin mitä seuraavaksi! Toivotaan että eivät olisi muuttuneet pahempaan suuntaan...
Juu meillä menopur on ainoa jonka yhdestä hoidosta saatiin alkioita pakkaseen, joten olisin sen "vaatinut" tähän seuraavaan jos ei olisi suoraan kirjoitettu.
Mä muuten söin, silloin kun jonotettiin IVF-hoitoon keväällä 2010, niin e-pillereitä kipujen ehkäisemiseksi noin 4kk. Söin siis ihan putkeen niin ettei vuotoa tulisi ja vuoto pysyikin poissa tuon ajan kunnes puski läpi ja lopetin pillerit. Mulla oma kierto on niin tasainen, että ei mennyt tuosta sekaisin ja vei tosiaan kivut pois.
Ok eli tuo ensimmäinen lomake on sitten perhelomake, sain sillekin sitten sanan :)
Käytätkö muuten vehnänalkioöljyä? Lueskelin siitä jotain ja mietin, että ok, pitäisikö vielä sekin ottaa droppeihin mukaan?
 
^juu käytän tuota ja se maistuu hyvälle, kun aamulla ottaa kaurapuuron kanssa. Kannattaa ottaa sekin mukaan, kun siinä on e-vitamiini parhaimmassa muodossa. Nestemmäisenä imeytyy paremmin.
Voisinhan mä kysyä tuota e-pilleri asiaa lääkäriltä. Samalla sais olla ihan rauhassa, kun ei olisi toivoakaan olla raskaana :D Mulla oli nyt viimeisimmässä hoidossa aika kovia kipuja, pakotuksia ja kouristuksia. Onko endo villiintynyt ja estänyt alkion kiinnittymisen?
 
^ voi itku! Mulla on viimeksi ollut noita kouristuksia keväällä ja kop kop ovat siitä asti olleet poissa. Voishan tuo pilleri-asia ainakin lieventää endoa jos se ei liikaa sotke systeemeitä.

Ok, eli kirjoitanpa taas yhden dropin lisää kauppalappuun :)
 
Kävin iltapäivällä klinikalla verikokeessa. Toinen eli FSH otettiin aamulla tk:ssa ja tulos tulee maanantaina. Viikon kuluttua tulee tuo AMH-tulos ja 11.12 on lääkäriaika.
Tapasin myös lääkärin ohimennen ja se haluais kokeilla mulle seuraavaan hoitoon, semmosta kohdun limakalvon raaputtamista. On kuulema ulkomailla saatu joillain toivottomilla hyviä tuloksia, myöskin hänen joku potilas on tullut tällä menetelmällä raskaaksi, jolla oli tyyliin 10 alkionsiirtoa takana. Lisää jutellaan seuraavalla käynnillä. Kiva, kun keinoja vielä riittää. :)
 
Oho, tuohon kuulostaa mielenkiintoiselta! Täytyy sitten itsekin kysellä kun jokuhan tässä kiinnittymisessä mullakin on kun hyvätkään alkiot ei tartu. Niin ja meinasin kysyä myös alkiokuorenavauksesta, voisiko jeesata. Sulla taitaa tosiaan olla seuraava hoito ennen mua joten mukava seurata tässä vieressä :)

Hoitajan pitäisi soitella kymmenen aikaan, eli menen tod.näk. ens viikolla käymään klinikalla hakemassa reseptit, maksamassa laskut :p ja saamassa opetusta taas uuteen piikkiin.
Luin eilen sivuvaikutuksia tuohon procreniin ja niin sieltä löytyi ne ihanat unettomuudet ja pääkivut sekä kuumat aallot mitä olen nyt tämän hoidon aikana vähän kiroillut!! Ei auta, täytyy vaan asennoitua, että seuraavat 4kk mä sitten kärsin näistä, nice!
 

Yhteistyössä