Muita IVF/ICSI- konkareita?

Moikka!
Oisko näin että viides kerta toden sanoo!!?? Eli juuri pyörähti käyntiin 5.IVF...huoh. Saldona tähän asti yksi tuulimuna ja kemiallinen, muut negoja. PASseja on tehty yhteensä 4, niissä ei ole viisarikaan värähtänyt, eli noi missä yritystä on ollut, on ollut tuoresiirtoja. On meillä onneksi kotona yksi luomu-lapsi, meidän arkea piristämässä:) Eli olen sekundäärinen, sekundaa;)

Eilen aloitin piikittelyn, puregonia. Joten tästä se taas lähtee. Eli onko muita samassa tilanteessa olevia, kanssasisaria? Tie on aina mutkainen ja jännitystä täynnä, tässä vaiheessa aina kaipaa vertaistukea:)
 
Moi!
Täällä ois kans yks sekundaarisesti lapseton, luomu-lapsi löytyy meiltäkin kotoa. Mulla alko nyt 4.ICSI kierros ja ens vkolla tod.näk. punktio.
Mulla taustalla 2 alkuraskauden keskenmenoa ja 1 kemiallinen. Eka raskaus joka meni kesken sai alkunsa Femar kierrosta, toinen oli kemiallinen joka lähti PAS hoidosta ja kolmas km oli myös PAS hoidosta. Mulla ei siis ikinä ole tuoresiirrosta plussaa tullut!!
Mutta nyt plussataan molemmat eiks niin=)...!!!
 
Kiva että kirjoitit MAM2 :) Ajattelinkin jo, että itseksenikö tätä pitkää suota tarvon! Juu, tuo on hyvä suunnitelma, että nyt me plussataan molemmat. Jo ois aika, ei voi muuta sanoa. Mulla ei varmaan ole punktio vielä ensi viikolla, vaan seuraavalla. Katsotaan, katsotaan.. Onko sulla hyvin muniksia tulossa? Mulla oli eka kontrollissa vielä vähän uinuvaa toimintaa, lisättiin annosta joten saas nyt nähdä.
Tsemppiä koitoksiin!! :)
 
Täällä on yksi lisää. Nyt olen hoitotauolla, mutta sitten kun jaksan, niin tulossa olisi 4. ICSI:n 2. PAS. Ensimmäistä kertaa ikinä alkioita on riittänyt näin moneen siirtoon (meillä on kyllä siirretty yleensä aina 2 alkiota kerralla).
Mutta nyt siis olen vielä tauolla. Taitaa mennä hyvässä lykyssä ensvuoden puolelle se PAS ellei joulukuussa sitten jaksa ja ehdi.
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin yksi sekunda. Yksi luomutyttö -08 ja kaksi luomukohdunulkoista ja toista IVF:ää tässä nyt mennään vielä hetki, 7 siirtoa jo tehty ilman mitään tulosta tai kiinnittymisen yritystäkään. 9 alkiota siirretty. On kortisonit ja miniaspiriinit ja kaikki mutta ei mitään apua mistään. Nyt tehtiin kohdunkaulan laajennus kun jokainen siirto ollut aina tosi kivulias. Katsotaan miten käy. 2 viimeistä samassa oljessa, jotka tuskin selviävät sulatuksesta, ei viimeksikään selvinneet, ihan oli samanlainen tapaus. Sitten vaan 3. IVF:ään tie vie... Toivon mukaan vielä tämän vuoden puolella, tai edes reseptit piruvieköön. Alan olla vaan aika loppu ja vihainen koko tähän hommaan ja sen lieveilmiöihin.
 
Tänään käyty eka ultra ja muniksia ois tulossa 12, 6 pienempää ja 6 isompaa...kunpa noi pienemmät kans kerkeis mukaan tai kunpa noi isommat ei kasvais liian isoiks...nyt jatkuu Puregon ainakin torstaihin asti, perjantaina taas ultra ja maanantaina siis tod.näk. punktio.
Nyt jo tuntuu niin hitosti kaikki tärähdykset munasarjoissa niin mitähän se on sitten viikonloppuna...
Me mennään varmaan aika samalla aikataululla supersalmiakki? Saako kysyä ootteko hoidossa julkisella vai yksityisellä? Me ollaan yksityisellä Helsingissä.

iinamiina: Mäkin alan olla jo aika loppu näiden hoitojen kanssa. Välillä tuntuu, että voiko nää ikinä onnistua?! 4v. nyt yritystä takana...
Mies ois jo ihan valmis lyömään hanskat tiskiin, mutta mä en oikeesti tiedä luovutanko ikinä...on tää kyllä välillä ihan hullua:ashamed:.
 
Joo MAM2, hyvin samassa tahdissa mennään, mullakin eilisessä ultrassa oli noin 12 munista, mutta osa kanssa pienempiä. Meen huomenna uudestaan niin määräytyy punktio, joko pe tai ma! Ollaan kanssa yksityisellä, mutta eri kaupungissa. Mulla alkaa kanssa jo tuntumaan tuo munis-lasti, ainakin sillon jos virtsarakko alkaa olla täynnä.

Mulla on samoja fiiliksiä kun sulla iinamiima ja MAM2, alkaa olla jo epätoivoinen, voiko nää hoidot vielä onnistua!? Ja samalla ei olis vielä valmis antaa periksikään, sen takia lähdettiin vielä tähän hoitoon. Tää on kyllä ihan hullun hommaa, ja mitä vuoristorataa oma mieli menee, huh huh.

Syssylle kans rauhallista hoitotaukoa ja tsemppiä sitten koitoksiin kun on sen aika!
 
Moi kaikille:) Meillä takana 2xinseminaatio, 1xIVF ja 4xICSI. Noista saldona 4 tuoresiirtoa ja 1 PAS. Tällä hetkellä kyydissä 2 tuoresiirrettyä alkiota( toinen TOP, toinen vähän huonompi), nyt menossa pp12 ja torstaina ois testauspäivä. Ihan ensimmäistä kertaa kirjottelen tänne, en tiedä onko tää edes oikee paikka...
 
Viimeksi muokattu:
On tää Valona ihan oikee paikka, kiva kun kirjoitit:) Oi, sä oot jo noin pitkällä että piinailu on loppusuoralla!! Ootko malttanut olla testailematta, entä onko oireita? Tsemppiä testailuun ja tuu kertoo meillekkin toivottavasti iloisia uutisia:)
 
Oon malttanu olla testailematta, vaikka mieli ois kyllä tehny. Nyt on jo kolme/ neljä päivää ollu maha tosi kipee ( semmosta paineentunnetta ja polttelua), että oon ajatellu, et menkathan sieltä alkaa. Vielä ei oo kuitenkaan näkynyt, on tää vaan niin stressaavaa. Tissit on myös järjettömän kipeet ja "painavan" oloset, mut ne oli sitä jo ennen siirtoa. Yleensä menkat on alkanu jo pp10. Aattelin kyllä huomenna testata ihan apteekin testillä, enkä mennä verikokeeseen. Muilla kerroilla oon aina käyny verikokeessa. Onko kokemuksia, että mitkä apteekintestit on hyviä/ luotettavia?
 
Lupaavia oireita Valona:) Mä olen testannu apteekin omalla testillä ja sittten usein netistä tilattavilla mammaksin testeillä. Mielestäni ovat olleet ihan toimivia. Mä olen testaillut kans kotona, en ole käyny veritesteissä. Paljon tsemppiä huomiseen testailuun, jänskä päivä!!! Toivottavasti pärähtää plussa mittariin, pidän peukkuja pystyssä:)

Mites MAM2, mitä hautomoon kuuluuu!? Mulla on punktio ma, kasvamassa on joku noin 12-13 munista. Alkaa ihan kivasti tuntumaan, tuo hautomo, kun kävelee..
 
Kiitos infosta ja tsemppauksesta sulle supersalmiakki:) Testasin tosiaan tänään aamulla kotona ja plussahan sieltä tärähti! Ihan uskomatonta fiilis kaikkien niiden pettymysten jälkeen:D Kävin sit vielä kuitenkin verikokeessakin ja se varmisti tuon plussan, mut hcg-arvoja joutuu ootteleen huomiseen asti. Vielä ei siis viitti ihan täysillä iloita, vaikka kyllä täs väkisinkin vähän hymyilyttää:)
 
Oi, lämpimät onnittelut Valona!!! Tosi hienoa!! Sulla olikin kyllä lupaavia oireita:) Ihana kuulla onnistumisia, varsinkin kun sullakin tuota kivikkoista tietä jo oli! Pidän peukkuja että kaikki menee hyvin! Tuu kertoon vielä kuulumisia!
 
Heippa, täällä myös yksi pitkän linjan kulkija. 6. IVF edessä 5 takana ja kaikista saatu tuoresiirtoihin 1 alkiot. Kerran riitti pakkaseen 2 huurunenää, mutta eivät selvinneet sulatuksesta. Ei kertaakaan positiivista raskaustestiä takana. Rankaa on ollut ja on jatkossakin, mutta yritän pitää positiivisen mielen. Tästäkin ketjusta löytyi jo pari tuttua nimeä (heipat vaan!), mutta mukava tutustua uusiin suht samassa tilanteessa oleviin. Tuolla hyvässä 11-ketjussa, jossa aktiivisemmin kirjoittelen alkaa tuntua kuitenkin jo siltä, että alan olla sellainen "ikävä varoitus" siitä, ettei hoidot ole autuaaksi tekevä keino. Kauhistelen itse siellä olevassa listassa merkintää 6. IVF/ICSI...
Tuntuu lohduttavalta nähdä ja kuulla, että en ole ainoa näin rankemman kautta hoitoja läpikäyvä henkilö, vaikka vuosissa, siirtojen määrässä yms. olenkin vielä suht alkutaipaleella.

Tsemppiä musasolujen kasvattajille! Syssylle rentouttavaa taukoa! Valona - ihana kuulla, että pitkienkin hoitojen jälkeen voi onnistua! Onnea! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Valona aivan m-a-h-t-a-v-a-a!!!!!!!!!! Sä tuotkin nyt sitten hyvää onnea tähän ketjuun!:flower:

Moikka vaan Joku_päivä tännekin puolelle!

Täällä hautomo alkaa painaa myös ihan sikana. Mulla on myös 13 munasolua kypsymässä, tänään ultrassa 9 isoa ja 4 pientä. Pregnyl annosta nyt sitten nostettiin jos joku niistä pikkusistakin kerkeis kasvamaan maanantaihin mennessä.
Eli ma siis punktio....alko taas jännittää,vaikka tää on käyty läpi niin monta kertaa aikaisemminkin. Siirtopäivänkin sain jo, eli se ois sitten torstaina. En muista mainitsinko jo, mutta mulle on aina siirretty 2 alkiota ja aion nytkin asiaa toivoa jos vaan saadaan hyviä alkioita tarpeeksi.

Mites supersalmiakki jakselet? Mulla on vatsa jo niin mustelmilla etten tiedä mihin sen pregnylin huomenna pistäisin....ja tänäänkin pitää siis vielä pistää puregon ja orgalutran..
 
Kiitos onnitteluista Mam2, Joku_päivä ja supersalmiakki! Sain tänään vielä sen hcg-kokeen tuloksen ja se oli yli tuhat, joten hyvältä näyttää:) Olo on kyllä todella epätodellinen, johtunee kaikista läpikäydyistä hoidoista. Toivon sydämeni pohjasta, että teille kaikille kävisi samanlainen onnenpotku:heart: Tsemppiä maanantain punktioon supersalmiakki ja Mam2:) Mä jään nyt odottelemaan ekaa ultraa, joka ois 24.10.
 
Mahtavaa Valona, onnea! :flower:

Meillä on 9 hyvää alkiota siirretty tähän mennessä.. On tehty alkionkuorenavaukset ja on siirretty kahta kerrallaan, tuloksena ei mitään, ei ikinä. Mitä uutta vielä voi 3. IVF:ään vaatia/keksiä? Lääkkeellinen PAS tässä seuraavaksi, jos kaks viimeistä alkioparkaa selviytyvät. Maanantaina limisultra. Greippimehua kitattu, vaikkei se ennenkään mitään oo auttanut. Ku limis ei kasva ni se ei kasva.

Tsemppiä kaikille vaiheisiinne!
 
Voi kun ihanaa Valona, näyttää tosi hyvältä!! Toivottavasti tästä lähtee kaikille tuleva plussa aalto tähän ketjuun:)

Joku_päivä kiva kun sinäkin kirjoitit tänne ja tosiaan, et ole ainut pitkän linjan kulkija! Täällähän meitä...

MAM2 mua kans alkaa jännittämään, vaikka tuttua puuhaa jo tää onkin, mut ehkä just siitä syystä!! Tietää jo että mitä kaikkee voi tulla vastaan:/ Mulla on kans vatsa jo mustelmilla, eilen kans tuikkasin vikan puregon+orgalutranin ja tänään ois se pregnyl sitten...Taitaa mennä nyt leggari-linjalla, ei tee mieli änkeä farkkuja jalkaan vatsaa painamaan! Joo saa nähdä monta mulla nyt loppujen lopuksi siellä on, siis oikean kokoisia kun osa sakista oli pienempää. Mulla on kans tukilääkkeinä koko arsenaali mitä oikeestaan voi olla eli disperiinit ja prednisolonit. On tää kyllä niin "hölmön" hommaa vaan muutakaan ei voi. Huumorilla mentävä eteenpäin, välillä aika mustallakin sellaisella!

Koskas iinamiina sun PAS pitäs olla? Tsemppiä, toivottavasti ovat sissejä alkioita ja selviävät sulatuksen!
 
Enpä tiiä yhtään, maanantaina EHKÄ selviää, kun on se uä. Joskus oon vetänyt estrogeenia neljättä viikkoakin että limis kasvais. Mut ei se kasva. Mullakin Prednisolonit ja Primaspanit menee. Aloitin jo viikko sitten kortsikan, kun mulla on (tottahan toki!) haavainen paksusuolen tulehdus akuutissa vaiheessa :( Ja nyt on korvatulehdus. Yllätys. Aina ennen siirtoa jotain. Ekaks puhkes toi koliitti vuosi sitten, sit oli poskiontelontulehdus, seuraavassa siirrossa pissatulehdus ja nyt korvatulehdus. Kenellä voi olla näin sairas huumorintaju???
 
Moi kaikille!

Meillä menossa nyt 6.ICSI ja viimeinen hoito. Papereissa lukee kyllä 8. mutta kaksi hoitoa on keskeytetty pistosvaiheessa. Kaikki tehty yksityisellä. Ollaan päätetty että tämä on viimeinen hoito koska niin monta vuotta on pyörinyt näiden hoitojen ympärillä, että haluaa jo ajatella muutakin (vaikka sen lapsen yli kaiken haluaisikin). Lisäksi kalliiksi on käynyt. Mulla menossa nyt Synarela ja Fostimon, lisukkeena kortisoni ja disperiini. Fostimon ekaa kertaa käytössä. Ultrassa kävin perjantaina ja sillon folleja oli yhteensä 27 (mulla on pco). 5 vähän isompaa, nekin oli alle 10 mm vielä. Nyt sitten viikonloppu samalla lääkemäärällä ja huomenna uusi ultra. Vaikka noita folleja on aina paljon niin vähän munasoluja on aina saatu kun ne follit kasvaa niin eri tahtia. Lisäksi meidän ongelmana ollut se että vaikka useampi munasolu hedelmöittyy ja jakaantuu normaalisit seuraavana päivänä, niin siirtopäivänä ovat tosi fragmentoituneita ja huonoja. Yleensä vitosia, kerran yksi nelonen. Kerran vaan ollaan saatu yksi pakkaseen, mutta ei selvinnyt sulatuksesta. Toisesta ICSI:stä sain tämän luokkaa neljä olevan alkion josta tulin raskaaksi, mutta onni kesti viikolle 10.. vuoto ei alkanut itsestään, mutta ultrassa huomattiin ettei sydän enää lyö. Oli ihan muutama päivä aikaisemmin varmaan kuollut koska koko vastasi viikkoja. Mutta, nyt toivon että uusien lääkkeiden ja klinikan uusien vehkeiden avulla saataisiin parempia alkioita :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Miimi78! Kyllä sulla on ollut myös pitkä ja kivinen tie...Mä oon aina ajatellut että onkohan se lapsettomuus helpompi hyväksyä jos tietää syyn siihen toisin kuin me, jotka ollaan ns. selittämättömiä, vaikka on muutama hedelmällisyyttä heikentävä tekijä. Mutta enpä usko, että se sen helpompaa on.

iinamiina Kylläpä sinullakin on ollut huono tuuri! Haluaisin kysyä sulta ootko kokeillut ( ja oletkin varmaan) limiksen kasvattamiseksi e-vitamiinia, b-vitamiinia ja omegoita? Tosin uskon ,että tässä jengissä kaikki ovat varmasti kokeilleet jo kaikki mahdolliset vippaskonstit mitä löytyy..

Itse olen nyt elokuusta asti syönyt vehnänalkioöljy-kapseleita (siinä on se e-vitamiini), orgaanista foolihappoa, sinkkiä, kalsiumia ja magnesiumia. Tosin olen vetänyt kaikki mahdolliset vitamiinikuurit tässä 4v. aikana, joten...

Miten sitä voikaan ihminen aina sählätä sen Pregnylin kanssa?! Tällä kertaa en saanut sitä pienempää ruiskua pysymään kiinni siinä ruiskussa ja se suoja ei lähtenyt irti?! Nooo, sitten repäsin sitä ihan kunnolla ja eikös se neula sitten tuikannutkin mua sormeen...pakko oli pistää sitten sillä samalla neulalla, koska toistakaan ei ollut...aaaargh!!!!!! Eli huomenna aamupäivällä sitten punktio. Jänskättää.......:|
 
^ Juu, kaikki noi! Plus greippilitku :D Kaikki kunnon annostuksella ja monia kuukausia, tai itseasiassa menee ihan suht pysyvästi elämässä mukana tässä. Kourallinen nappeja aamuisin ja toinen mokoma iltaisin.. : / Tsemppiä punktioon!
 
Punktiosta kotiuduttu! Saaliiksi saatiin 14 munista! Punktio meni tosi hyvin, oli hyvä kokemus, lääkkeet meni just nappiin ja rentoutti sopivasti. Jäi hyvä mieli. Nopsaan sitten pääsikin jo kotia ku olo oli ok. Nyt sitten jännitetään seuraavaa etappia, kuinka hedelmöittyvät! Toivottavasti viettävät siellä nyt sitten oikein lemmekkäitä hetkiä siimahäntien kanssa;)

Moi Miimi78, on sullakin tosiaan ollut jo pitkä tie. Toivottavasti nyt kaikki menis hyvin! Miten iinamiinan uä? Ja mites MAM2 punktio sujui? Olipa sulla sitten kiva tilanne pregnylin kanssa:D Mulle on vieraita noi vehnänalkioöljykapselit, mä olen syönyt vaan sitä raskaus-multivitaa.

Tsemppiä kaikille, mä nyt vähän pötköttelen ja luen kirjaa:)
 
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Täälläkin punktiosta kotiuduttu ja täytyy sanoa, että olipa taas sitten vaihteeksi erittäin kivuliasta:(. Johtuuko sitten follien suuresta määrästä, 19 kerättiin!! Ja 15 oli solu! Meidän paras tulos ikinä,olen kyllä todella tyytyväinen! Kaikille siis tehdään ICSI ja huomenna saa soitella miten ovat hedelmöittyneet.
Täällä aika rauhallisesti otetaan nyt muutama päivä kun ei juurikaan kävelemään ees pysty. Mutta nyt rakkaat solusemme siellä labrassa...hedelmöittykää:D!!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä

Yhteistyössä