Muita IVF/ICSI- konkareita?

Uskomatonta mutta totta, tänään pp8 näkyy testissä plussa!! Se näkyi itseasiassa jo eilen kun tikutin ekan kerran ja tänään viiva oli inasen jo vahvempi. Huisin jännittävää!! Tikkua pitää vähän väliä ihastella:D Toki mielessä on aikaisempi tuulimuna+kemiallinen joten pelko persuuksissa tässä ollaan, mutta nyt ainaskin nautin tuosta näkymästä tikussa!!

MAM2, hienoa että saitte 2 blastoa pakkaseen!! Mites joko sua testit polttelee..!?? Entä miten meni silloin se Miimin punktio!? Terve myöskin tubafactor ja HalleB :)
 
Onneksi olkoon supersalmiakki, toivotaan parasta!!!:heart:

Juu, meidän punktio meni niin että 24 munasolua kerättiin joista 17 kypsää ja 12 hedelmöittyi normaalisti.. punktio oli siis perjantaina ja siirto oli suunniteltu maanantaille. Biologi soitti maanantai aamuna ja sanoi että 6 alkiota on vielä pelissä mukana mutta kaikki hyvin fragmentoituneita... yksi luokkaa 4 loput onnettomia viitosia. Sanoi että haluavat jatkaa viljelyä yhden tai kaksi päivää (blastoksi) jotta se paras löytyisi ja selitti jotain että joskus tuona kolmantena päivänä voi alkoin laatu ruveta parantumaan??! Noh, tuumasin siinä sitten ja sanoin että jos ne kaikki huononeekin niin ei päästä siirtoon ollenkaan ja näin se biologi sanoi että voi käydä ja hän ymmärsi kyllä hyvin sitten että halusin päästä heti siirtoon. Varsinkin kun siellä nyt oli se yksi joka oli parempi kuin ne muut, niin en oikein ymmärtänyt tuota heidän ajatusta. No, siirtoon mentiin maanantaina... siirrettiin se nelos luokan alkio ja yksi viitos luokan alkio. Loppuja jatkoviljeltiin koska noin huonona niitä ei kuitekaan olisi pakkaseen voinut laittaa, mutta kaikki meni vaan huonommaks eikä saatu mitään pakkaseen. Joten nyt tuo mun päätös tuntuu oikealta! Tuntuu niin hullulta... kuudes (ja viimeinen) kerta kun käymme tämän läpi... 17 kypsää munasolua ja sitten saadaan pari rupua alkiota eikä mitään pakkaseen. Silloin kun kerran tulin raskaaksi joka meni kesken viikolla 10, niin se raskaus alko nelos luokan alkiosta, joten vielä vähän toivoa on! Toisaalta ei voi tietää menikö kesken juuri sen takia..

Mä aattelin kans testata tiistaina kun pp8, mulla näytti sillon kans jo plussaa kun tulin raskaaksi.
 
kiitti, toivotaan tosiaan parasta! Tikuttelin tänä aamunakin, aika samanlainen viiva kuin eilen, ehkä hivenen taas vahvistunut. Seuraillaan:D

Voi Miimi, on tosiaan harmillista kun noin hyvin eka tulee saalista ja sitten niille käy noin. Onko tietoa mistä se fragmentoituminen voi johtua? No mutta toivotaan että nuo mitkä siirrettiin ovat sitkeitä sissejä ja plussa sullekkin sieltä napsahtaisi!! Pidän peukkuja!

Söin äsken ja alkoi niin ramasemaan ja tuli kylmä:) Onneksi on tullut ostettua mammaksin testejä nippu, niin voi päivittäin testailla!
 
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Kiitti Valona! Plussa on vahvistunut:) Eilenkin näytti päiväpissasta selkeän viivan:) Ei ole vielä kontrolliviivan vahvuinen, mutta ihan hyvännäköinen silti:) Mites Valona sulla on mennyt, onko oireita? Sullako on huomenna eka uä? Jänskää!! Tuu kertomaan kuulumisia sitten! Mulla ei ole hirveesti mitään oireita. Rinnat on kyllä vieläkin arat ja pieniä tuntemuksia alamahalla ja välillä pieniä viiltelyjä. Edelleenkin ihastelen niitä plussa tikkuja, että kyllä se viiva on siinä:) Nyt kun vaan kaikki menis normaalisti...
 
Oireita ei oo ihmeemmin ollut, mitä nyt rinnat ihan järjettömän kipeet ja kovat. Ja jos ei heti saa syömistä, kun on nälkä, niin tulee aika huono olo. Huomennahan se uä on, en tiiä uskaltaako sinne ees mennä, jos kaikki ei ookkaan kunnossa... Tuun kyllä kertoon näkykö siellä ketään:)
 
MAM2 mäki mietin testailua, mut sitten jotenkin on pehmeempi lasku, kun tekee pikku hiljaa testejä ja heti ei kuitenkaan ole peli menetetty vaiks ei näkyskään plussaa, mut silti sitä alkaa työstämään että mitenkähän on..Ja nyt kun mulle tuli ni varhain jo tuo plussa, ekalla tikulla ni hetihän siihen jäi testailu koukkuun:)

Valona, voin kuvitella vaan kuinka jännittää....!! Mäkin olen jo aatellu, että jos tää plussa nyt tässä pysyy ja ultraan käypi tie, ni vähänkö mä olen paniikissa sinne mennessäni! Muistissa on vielä se tuulimuna joten pelottaa ihan hirveesti onko sielä sitten ketään ja onko oikeessa paikassa. No, päivä kerrallaan, mulla on vielä matkaa sinnekkin asti, kuhan nyt eka pääsee viralliseen testi päivään:D

Tsemppiä MAM2:lle testailuun ja toivotaan plussatuulien jatkuvan!! Valonalle tsempit huomiseen, toivottavasti saadaan lukea huomenna iloisia ultra kuulumisia:)
 
Moi! Ultrassa on nyt sitten käyty ja siellä näky kaks pienen pientä kaverusta, joiden sydämet sykki hirmusta vauhtia:) Kaksoset siis tulossa ja kaikki näytti olevan hyvin, la ois kesäkuun alussa. Olo on onnellinen ja epätodellinen, meilläkin on kuitenkin pitkät hoidot takana... Toivon, että tää toisi teille muillekin uskoa tulevaan! Halauksia ja tsemppejä teille kaikille :heart:
 
Voimia MAM2, olen kanssa tosi pahoillani. Alkoivatko menkat jo kunnolla, huomenna teet vielä testiä varmaan? Tiiän, eipä tuohon oikein sanoja ole. Onneksi on ne kaksi blastoa teillä, ne onkin sitten varmaan hyviä kun noin jakautuivat hienosti pitkän viljelyn ajan! Mut tsemppiä!
 
Kävin tänään ensimmäistä kertaa sairaalan psykiatrian (tms. ?) osastolla jutustelemassa hoitajan kanssa. Minulla on ilmeisesti "mielellään seurantaa vaativia masennuksen oireita". Tarkemmin hän ei sanonut. Olisin saanut jotain mielialalääkkeitä, mutta en halunnut. Sairaslomaakin olisi varmaan tullut, mutta olen sopinut jo palkattomasta vapaasta ennen joulua. Töissä niin kovat paineet ja kiire, ettei sieltä juuri nyt ehdi mihinkään sairaslomille jäämään..

Kunpa olisikin joku nappi, millä saisi tämän elämän taas järjestykseen..
 
Virallinen testipäivä ja plussaa edelleen näyttää:) On kyllä niin ihana nähdä ne viivat tikussa kaikkien niiden negojen jälkeen mitä mäkin oon tehnyt!! Mutta nyt, päivä kerrallaan ja kuhan näkee sitten ultrassa onko siellä ketään...Toivotaan parasta!

Hyvä että Syssy pääsit keskustelemaan ja toivottavasti siitä on apua! Tsemppiä!
 
Mulla on nyt jo kp2...On tää vaan kiva tunne kun 3000 euroa valuu pytystä alas. Ja kaikki ne kivut punktiossa ja sen jälkeen...turhaan...Mies ei ole sanallakaan maininnut asiasta, ei lohduttanut, ei rohkaissut...kai tämä kaikki on vaan niin turhaa, mä en vaan pysty luovuttamaan...Mä olen rikki.

PAS suunnitelma tehty seuraavaan kieroon--lääkkeellisenä, niinkuin aina. Se on ainoa asia, joka mut pitää hengissä. Ja kohta on ne miehen siskon vauvan ristiäiset..mä kuolen sinne.V####U!!!!!!!!!!

Mutta supersalmiakki, toivottavasti kaikki menee hyvin..käytkö veritestissä?
 
Heippa taas ladyt! Alan minäkin taas aktivoitua, sillä Synarelat IVF-hoitokierroksella 6 alkoivat eilen. Tässä sitä taas mennään. Valona ja supersalmiakki ONNEA! MAM2 ja syssy, jaksamista molemmille sylintäydeltä!!! Ja heippa kaikille, joite en vielä tunne!

Oli keskustelua tuosta Pregnylin pistämisestä punktion jälkeen. Mulla on tehty sitä parissa viimeisimmässä IVF:ssä. Eli irrotuspiikkinä on käytetty (muistankohan nyt lainkaan oikein) Decapeptyl -nimistä valmistetta. Sitten heti punktion jälkeen masuun tuikataan (hoitaja tuikkaa) 1500 IU:ta Pregnyliä ja itse sitten kotona tuikkaan toiset 1500 IU muistaakseni seuraavana päivänä. Käytännössä se on toiminut niin, että vien toisen paketin punktioon mennessäni yksityiselle ja toisen sekoitan sitten kotona. Sekoitan kotona koko satsin (1 x jauhe ja 1 x neste) näistä tulee yhteenä 5000 IU:ta 10 ml:ssa --> Kun pitää pistää vain 1500 IU:ta niin pistän piikissä olevasta kokonaismäärästä vain kolmen millilitran verran (5000/10 = 500 IU/ml --> 500 IU/ml X 3 = 1500 IU/ml). Pikkaisen hermostutti tuo laskeminen, mutta noin se menee. Eiköhän tämä ole taas edessä tälläkin kertaa. :)

tubafactor84, kyselit noista KELA-korvauksista. Meille KELA on korvannut 5 hoitoa yksityisellä. NKL on suostunut myös tehdä aina yhden hoidon kerrallaan, mutta päätettiin tehdä tämä kuudes nyt myös yksityisellä.

Kävimme muuten juttelemassa yhdessä terpautin kanssa ja suosittelen todella lämpöisesti edes yhtä käyntiä kaikille pareille! Juteltiin ajatuksistamme ja peloistaistamme sekä siitä, miten voimme toisiamme tukea epäonnistumisista ja miten parisuhteemme hoidot jaksaa. Oli todella hyvä juttu, olimme molemmat tyytyväisiä!
 
Viimeksi muokattu:
Mahtava homma supersalmiakki:D, onko sulla ultra sitten parin viikon päästä? MAM2: Se rahan "hukkaan heittäminen" tuntu aina ihan kamalalta, siis sen älyttömän pettymyksen lisäks, mikä epäonnistuneesta IVF:stä, negatiivisista raskaustesteistä ym. tuli. Kiitokset onnitteluista Joku_päivä:) ja tsemppiä tähän IVF:ään.
Mekin joskus mietittiin tota terapiakäyntiä, mutta ei sitten koskaan vaan tullut mentyä. Eräänlaisena terapiana toimi ennen tätä hoitokertaa pidetty yli puolen vuoden tauko hoidoista ja ihana kesälomareissu pitkin Eurooppaa autolla.
 
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Tänään tikutetussa testissä viiva on jo kontrolliviivan paksuinen/vahvuinen:D Voi kun mua jännittää ihan hirveesti, miten tää tästä etenee!! Joo Valona, mulla on uä marraskuun puolivälissä. Miten sulla on nyt viikot? MAM2, en mee veritesteihin, oon aina testaillu vaan kotona. Se on totta että se rahan meno aina myös ketutti, kaiken muun lisäksi. Mutta kiva juttu että MAM pääset jo kohta taas uusiin tosi toimiin PASsin merkeissä!! Kiitti joku_päivä, ja tsemppiä kierrokselle:) Mäkin oon joskus miettinyt että ei olis pahitteeksi käydä juttelemassa näistä asioista, mutta oon kans pärjännyt sillä että välillä on ollut taukoa ja esim.just kans kesäloma ja kivaa puuhaa ja saanu olla aina joitain aikoja miettimättä suuremmin näitä asioita. Pitäs melkein olla niin että näihin hoitoihin liitettäs mukaan psykologin käynnit automaattisesti, ihan niinku kaikki muutkin toimenpiteet.
 
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Mä testasin eilen aamulla ihan selvän negan, joten lopetin luget, kortisonit ja disperiinit siihen... turha lugeilla pitkittää menkkojen tuloa. kyllä siihen testiin olisi joku haalea viiva tullut jos jotain olis tapahtunu. Ja tänäänhän ne menkat sitten alkokin. Sunnuntaina olis vasta ollut "virallinen" tesitpäivä. Joo, tosiaan kiva maksaa tuo 3000 lasku tossa nyt. Noin 15000 euroa aivan turhaan!! Tää oli nyt sitten meidän osalta tässä... ei lapsia! Elämä menetti juuri merkityksensä..
 
Voi Miimi. Oon tosi pahoillani. Ootteko ikinä miettineet lahjasoluilla yrittämistä tai adoptiota? Kovasti jaksamista ja tsemppiä!!

Valona, ootko menossa vielä ultraan ennen np-ultraa? Mä nyt sitten oottelen sitä ensimmäistä ultraa...että onkahan minun masussani elämää-toivottavasti lujasti on:D Oireita on tosi arat rinnat ja välistä repäisy-kipuja alamahalla.
 
Supersalmiakki: En oo vielä varma tosta ultraan menosta. Neuvola ois ens maanantaina, et täytyy kattoo sit sen jälkeen. Mulla on tosiaan kanssa noi rinnat tosi arat/kipeet ja kuvotus on ehkä vähän lisääntynyt. Jännityksellä täs ootetaan, että "kriittiset" viikot menis ohi. On sullakin nyt jännät hetket odotella sitä ultraa:)
 

Yhteistyössä