Muita IVF/ICSI- konkareita?

Mitäs tänne kaikille kuuluu?
Mites supersalmiakki, koska sulla on siirto?

Eilen soittelin klinikalle rystyset valkosina ja onneksi sain hyviä uutisia, 12 hedelmöittynyttä!! Ihanaa, jos saataisiin pakkaseenkin vähän enemmän alkioita! Huomenna saan siis tietää moniko niistä 12:sta on jaksanut eteenpäin. Eli minulla huomenna 2 alkion siirto. Vähän vaan huolestuttaa kun vieläkin vuotelen punktion jäljiltä...tosin vuoto on jo muuttunut rusehtavaksi, ehkä se pian loppuu. Luget alotin eilen (yök!) ja sunnuntaina ilmeisesti joudun vielä pistämään Pregnyliä auttamaan kiinnittymisessä.

• Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Moikka!
Mulla oli tippunut se määrä, 7 oli ollut ok ja niistä 6 hedelmöittynyt...niistä 5 on tänään ollut ok ja huomenna olisi kanssa 2 alkion siirto! Sulla MAM2 on tosi kivasti hedelmöittyneitä:) Mulla oli viime kerralla ku 2 siirrettiin ni 10 meni pakkaseen! Mut PASseisssa ei sit mikään kuitenkaan tärpänny:( Mulla on kanssa vasta nyt vuoto punktion jälkeen loppunut. Ja luget mä alotin tänään. Mitä hei toi pregnyl tekee kiinnittymisen kanssa!?? En ole ikinä kuullutkaan, että sitä siihenkin on laitettu! Huomiseen saa nyt tässä jänskätä, että jaksavat siellä maljalla edelleen jakautua..Toivottavasti ovat pontevia yksilöitä!

Jännäämisiin!

• Tykkää
Tosin hyvin hedelmöittyneitä teillä molemmilla MAM2 ja supersalmiakki :)
Toivotaan parasta :)

Mää oon tässä ajatellu aina välillä, että on se kumma, kun nämä hoidot eivät onnistu. Meilläkin on joka hoidosta saatu joku/jokunen alkio pakkaseen ja kaiken kaikkiaan niiden jäljelle jääneiden käyttökelpoisten alkioiden laatu on ollut erittäin hyvää.
Miksi ei voi sitten onnistua, kun sellaisillakin onnistuu, jotka saavat hädin tuskin sen yhden alkion (sekin heikkolaatuinen) ja heti se tarraa kiinni ja alkaa kehittyä. :p

Joo. Täällä ei edelleenkään olla ryhtymässä siihen PAS:iin. Soitin eilen klinikalle ja pyysin tekemään lähetteen psykologille. Sinnekin on kuulemma jonoa...

Onnea huomiseen siirtoon MAM2 ja supersalmiakki! Toivottavasti teillä on hyviä alkioita huomenna!

Kävin tänään ultrassa ja perjantaina olisi punktio. Folleja oli yhteensä noin 40 kpl, mutta vain 5 isompaa.. loput ovat varmaan sitten perjantaina vielä raakoja. Inhottaa kun taas osuu viikonlopulle!! :ashamed: Ehkä olisi ollut tarvetta yksi tai kaksi päivää vielä jatkaa mutta kun sitten punktiopäivä olisi osunut viikonlopulle, niin nyt sitten otetaan vähä liian aikasin ulos. Samoin huono alkioille jotka päivä päivältä menevät huonompaan kuntoon kun ovat siellä labrassa.. niin nyt ku osuu viikonlopulle, niin mahdollinen siirto on päivää myöhemmin.. eipä taideta tällä viimeiselläkään kertaa päästä siirtoon :(

Viimeksi muokattu:
Miimi78: Onko sulla aiemmin tullu noin mielettömiä määriä pieniä rakkuloita? Tuli vaan mieleen, että sun tapauksessa voisivat ehkä kokeilla sitä kypsytyshoitoa. Olikohan sen nimi IVM tai jotain.. No, en muista nyt. Kuitenkin siinä hoidossa munasolut kerätään "raakoina" ja sitten niitä kypsytetään laboratoriossa ennen hedelmöittämistä.
Kovasti toivon, että saisit punktiopäivänä iloisen yllätyksen ja sieltä saataisiin kerättyä luultua enemmän kypsiä soluja. :)

Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille tsempeistä!

Miimille kanssa toivotan onnea tulevaan punktioon!
syssy meillä on myös kaikki alkiot olleet aina top tai vähintään 2-luokkaa...ja ne mitkä kiinnittyneet ovat menneet kesken. Eli tuntuu että tää on ihan arpapeliä kenellä onnistaa ja kenellä ei.

Mulle jo tosiaan hoitaja kertoi, että sulle on näköjään lääkäri laittanut pistokesn regnyliä sunnuntaille...olin ihan että WHAAAT?! Hoitsu selitti, että pieniä annoksia Pregnyliä voidaan pistää siirron jälkeen auttamaan kiinnittymistä. Ikinä en ollut moisesta kuullut eikä netistäkään paljon tietoa herunut asiaan liittyen. Sen "puolikkaan" pistos annoksen saa sitten ilmeisesti klinikalta. Kuka sitä jauhetta nyt pystyisi itse puolitteleen sieltä ampullista...niin mä järkeilin, no huomenna saan lisäohjeita!

supersalmiakki hyvinhän teilläkin on hedelmöittynyt, tehtiinkö teille IVF vai ICSI? Meillä ei IVF:ssä ole ikinä edes puolet hedelmöittyneet joten ICSI:llä ollaan menty nyt jo 2 kierrosta.

MAM2, meille on aina tehty ivf, sillä tälläkin kertaa. Teillä on ollut kyllä tosi hyviä alkioita, meillä on tainnu enimmäkseen olla hyviä, joitakin toppeja. Mielenkiintoinen tuo pregnyl juttu, en ole tosiaan aikaisemmin kuullutkaan, en tiiä onko meidän klinikalla käytössä! Sä varmaan otat vaan siitä ampullista puolikkaan annoksen, muutenhan se sekotus menee normaalisti!

Joo se on kyllä jännä, että se voi olla se huonokin alkio, mikä sit tarraa kiinni, eikä aina välttämättä se kaikista parhain. Tuntemattomat ovat alkioiden tiet! Jännittää huominen, kuinka siellä pärjäilevät! Se on aina piinaavaa odottaa sitä puhelinsoittoa klinikalta!!

Mut tsemppiä Miimille punktioon, se voi olla ihan ok juttukin että on 3pvän viljely, näkee paremmin alkioiden laatua ja osataan valita parhain tuoresiirtoon!

Mä jatkan huomisen jännäilyä, on kyllä levoton fiilis ennenku siirto on tehty!

Komppaan supersalmiakkia ainakin/myös tuon kolmen päivän viljelyn osalta.
Meillä oli viimeksi kolmen päivän viljely viikonlopun takia ja koin sen paljon stressittömämpänä. Mitään tietoa ei saanut ennen maanantaita ja siten asioillekaan ei voinut tehdä mitään ennen sitä maanantaita. Ei ollut mitään syytä murehtia.
Sai elää kuvitemissaan sen viikonlopun. Meille tuli silloin viimeksi iloisia yllätyksiä sitten maanantaina ( - tosin eivät edes ne parhaat yllätykset sitten jaksaneet kohdussa kiinnittyä ja kasvaa, mutta se onkin toinen juttu se.)

Kyytiläiset mukana<3
Siirrettiin 2 kpl 8-soluisia ja toinen oli top ja toinen oli kanssa hyvä alkio. Toivottavasti muruset pysyvät nyt menossa mukana ja alkavat kasvamaan:) Eli meillä meni sitten 3 pakkaseen. 3 päivän viljely oli meillä ainakin nyt hyvä, jengi pysyi samana eli ei tippunut enää määrä mutta selkeytyi mitkä ovat parhaat.

Aaah. Nyt voi vähän huokaista, tämä rupeama on nyt ohitse ja enää ei voi kun odottaa. Helpotuksen huokaus, siirtoon päästiin ja ihana kun siirrettiin taas 2. Ja kiva ku pakkaseenkin meni ees 3.

Mites MAM2? Miimille edelleenkin tsemppiä huomiselle!

• Tykkää
Piinailupäivät siis alkakoon!!! Mulle siirrettiin myös 2kpl, mutta "vain" 7-soluisia. Lääkäri sanoi, että ihanne tilanne näinä päivinä on 6-8 solunen alkio eli ne meidän kaverit ilmeisesti oli hyviä, mutta ei toppeja. Ja muutenkin mulla jäi auki toi tilanne paljonko saadaan pakkaseen. Biologi sanoi, että ne kauneimmat alkiot eivät olleetkaan enää tänään jatkaneet jakautumista...eli hän vielä viljelee niitä tän päivän ja huomenna saa sitten soitella saatiinko pakkaseen mitään. Hieman masensi tuo tieto..jos perkele ei 12 alkiosta saada yhtään pakkaseen niin...:mad:!!

Virallinen testipäiväni on siis 27.10. Mua jännittää jo nyt NIIN paljon!

Mua jännittää kanssa ihan hirveesti, MAM2! Ja testipäivä on sama:) Tuo on aina kyllä niin arpomista, miten nuo alkiot käyttäytyy ja saadaanko pakkaseen mitään, oli se määrä alkujansa vaikka kuinka hyvä. Toivottavasti teillä saadaan pakkasen täytettä, eiköhön sieltä joku jaksele sinne asti:)

On tää niin jännittävää aikaa! Ku voiskin itse jotenkin vaikuttaa tulokseen, mutta normi elämää vaan elettevä ja katsottava mitä tuleman pitää! PIINAILLAAAAAAN SIIS!!

Hei!

Oon taustalta seuraillu keskustelujanne ja olisi mukava liittyä seuraanne, jos huolitte?

Meillä yritystä 3/08 lähtien. Minä 26v ja mies 32v. Meillä vikaa kummassakin. Reilut kaksi vuotta ollaan oltu KYSillä hoidettavana. 5/10 oli eka ICSI nega, 11/10 2.ICSI muuttui inssiksi nega. 3/11 2.ICSIn uusinta tuoresiirrosta kemiallinen (pp14 hCG 12) osoittautuikin yllätyksenä kohdunulkoiseksi. Ampparilla sairaalaan ja leikkaukseen, jossa alkio poistettiin munajohtimen mukana, samalla löytyi endo. 6/11 kaksi huurunenää eivät lähteneet jakautumaan sulatuksen jälkeen. 9/11 3.ICSI nega eikä mitään pakkaseen.

2/12 on tulossa viimeinen julkisen hoito. Sitä odotellessa mieheltä otetaan kromosomit ja Fragile-X. Multa myös nuo sekä TSH+T4V, PRL, FSH, LH, E2 ja AMH. Mä oon pieni ja nuori, mutta munasarjat eivät reagoi toivotusti stimulaatiossa. Lääkäri oli kirjoittanut tulevaan hoitoon hurjat määrät hormoneja. 2x900 Gonal-f ja 13x150 Pergoverista. Nyt kokeillaan lyhyttä kaavaa vaikka vuosi sitten lyhyt kaava meni ihan perseelleen.

Kunhan nuo verikoetulokset saadaan, niin mennään yksityiseltä jo alustavasti kyselemään heidän arviotaan tilanteestamme ja millä aikataululla siellä voisi hoitoja tehdä. Luovutetut munasolut on kyl käyny mielessä, jos osoittautuu, et omilla ei kannata jatkaa. Mies on myös onneksi suostuvainen siihen. Tuo KU antaa kyllä toivoa jatkaa vielä ainakin pari hoitoa omilla.

Piinailijoille hurjasti onnea:flower::heart:
Jaksamista ja voimia kaikille :hug:

Tervetuloa HalleB!! :wave:

Siis tänään on oikeesti vasta pp2 ja mulla on alkanut jo ne samat lievät menkkasupistukset kuin niin monta kertaa ennenkin...Voi vittu!!!! Mä todellakin toivon, että ne ois vaan lugeista johtuvia. Antais nyt mun ees piinailla loppuun asti!!!!!!!!!!!

Joo tänne vaan HalleB! :) Teilläkin on jo tuota tarinaa, tsemppiä jatkoihin!

MAM2, älä vielä murehdi, ei nuo menkkajuilinnat vielä välttämättä mitään sano, voivat olla merkkejä mistä vain:) Tuliko teille pakkasen täytettä? Toivottavasti:)

Täälä ei kummosempia. Oireita odotellessa;)

Niin siis en vieläkään tiedä olemmeko saaneet pakkaseen mitään...soitin pe klinikalle ja biologi sanoi, että hän viljelee niitä vielä yhden päivän eli lauantaihin asti ja katsoo josko joku/jotkut niistä selviävät blastoiksi. Huomenna soittelen ja toivon, että meillä ois pakkanen täynnä blastoja:p! Joo en tiedä, tuntuu ihan oudolta koko homma ettei niistä nyt muka ota selvää mitkä on hyviä mitkä ei..

Eilen pidin sylissäni 1 vko ikäistä vauvaa....voin muuten kertoa, että tuli sellainen tunne että periksi en anna IKINÄ, mä haluan vauvan!!!! Mieskin sanoi myöhemmin illalla, että hän tiesi heti mitä ajattelin...:whistle:. Mistähän ketjusta luin sen lauseen, mitä joku lääkäri oli potilaalleen sanonut, että jos kaikki naiset kävisivät 10 IVF:ää läpi, kaikki saisivat vauvan! Naurettiin sitten, että eihän meillä ole enää kuin kuusi kertaa jäljellä!wuhuu!!!

Onko sulla supersalmiakki rinnat kipeet? Mulla ne kipeyty melkee heti punktion jälkeen, joten siitäkään ei voi päätellä mitään.

No mutta toihan kuulostaa MAM2 tosi hyvältä, uskon että saatte kyllä pakksen täytettä:) Se oliskin, kun näistä hoidoista ois takeita että joku tietty määrä ja varmasti tärppää, ni kylhän niitä jaksas jos palkinto ois taattu!! On mullakin arat rinnat, luulen että se on sen pregnylin tekosia.

On tää piinaavaa, mielialat kyllä vaihtelee laidasta laitaan. Millon on toivoa ja millon taas aattelee että ei kuitenkaan. Huoks. En taida uskaltaa tehdä testiä sit olleskaan!!

Hei kaikille kanssasisarille. o/
Huojentavaa huomata, että löytyy muitakin pitkän taipaleen kulkijoita. Kyselisin teiltä +3IVF/ICSI:ä läpikäyneet, miten teillä KELA on hoitoja korvannut ja mitkä asiat ovat julkisella puolella vaikuttaneet hoitojen määrään? Onko yksityisellä tehdyt hoidot rajoittaneet tai peräti estäneet julkisella annettaviä hoitoja? Entä keskenmenojen vaikutus hoitojen korvattavuuksiin?
Itsellä viimeisimmästä punktiosta jo vuosia vierähtänyt, ja tuntuu että taas on ihan ulalla näistä korvausasioista. Seuraava IVF olisi itselleni neljäs (joista julkisella tehty kaksi), saldona neljä siirtoa joista tuloksena yksi kohdunulkoinen ja ero silloisesta miehestä. Hyviä alkioita jouduttiin heittämään roskiin, mistä olen hiukan katkera edelleen.
Mutta nyt uusi onnellisempi elämäntilanne onneksi, ja vahva usko siihen että meille vielä vauva jonain päivänä saadaan... :)

Kiitos vastauksista jo etukäteen ja tsemppiä piinailijoille! :)

tubafactor84: Julkisella tai yksityisellä tehdyt hoidot eivät "syö" toisiaan. Me käytiin ensin KELAn avustamat hoidot (3x ICSI) yksityisellä ja nyt ollaan julkisella. Kaikki mene siellä niin kuin oltaisiin vasta hoidot aloitettu.

tubafactor84

syssyn vastaus on periaatteessa oikein, mutta se riippuu missä asut ja mihin sairaalaan menisit julkiset hoidot tekemään. Itse olin käynyt läpi 4 hoitoa yksityisellä kun soitin Vaasan keskussairaalaan (johon itse kuulun) niin siellä oli lääkäripulan takia sellainen sääntö että jokaisesta kahdesta yksityisellä tehdystä hoidosta vähennetään heillä yksi hoito, eli itse olisin tyyliin vuoden jonotuksen jälkeen päässyt yhteen hoitoon - johon ei lähetty vaan jatkettiin yksityisellä. Olen kuitenkin saanut neljästä hoidosta yksityisellä Kela-korvaukset.

Miimi78: Oho :p Onpas siellä Vaasassa systeemi. Mielestäni on hurjan epäreuilua, että eripuolilla Suomea on noinkin eriarvoista kohtelua. Täällä Tampereella hoidot eivät syö toisiaan. Käytiin kolme hoitoa yksityisellä ja laittoivat sieltä lähetteen TAYS:iin. TAYS:ssa ei ole puhuttu mitään hoitomäärästä. Periaatteessa olisivat suostuneet tekemään meille inseminaatioitakin vielä.

Kiitti syssy vastauksesta, Pirkanmaalla vaikutan itsekin joten kiva kuulla että täällä yksityisen puolen hoitoja ei lasketa. Epäreilua kyllä että asuinpaikalla on merkitystä! (Lain mukaanhan sairaanhoitopalvelut pitäisi olla kaikille samat asuinpaikasta riippumatta...) Jää nyt sitten nähtäväksi montako kierrosta meille julkisella tarjotaan, on niin monta muuttuvaa tekijää tässä.

ON: Saimme vain 2 blastoa pakkaseen....Huaaah....Tää menee näköjään niin, että vaikka multa kerättäis miten monta solua tahansa jäljelle jää aina max.5 alkiota.

Ekasta hoidosta jäi yhteensä 5 alkiota, tokasta 4, kolmannesta 3 ja nyt neljännestä 4.

pp5 menossa ja kaikki "oireet" viittaavat menkkoihin...mä en kestä.

Yhteistyössä