Muita IVF/ICSI- konkareita?

Jep Valona, jänskää tosiaan on ootella sitä ultraa. Mulla on ollut vähän sellasta rusehtavaa vuotoa, lähinnä tulee lugejen mukana. Ei kuitenkaan suoranaista kirkasta verta. Eilen tein sen viikkonäytöllisen clearbluen raskaustestin ja näytti 3+ eli viikoissa 5+, no, mulla on tänään just rv 5 :) ja tein sen ihan päiväpissasta! Että hormonia ainakin on. Kyllä mua pelottaa tosi paljon mennä sinne ultraan.
 
Soittelin hormonipolille tänään, ja sieltä vaadittiin uutta lähetettä avoterveydenhuollon kautta! Sinänsä erikoista kun ongelma ei kuitenkaan ole poistunut mihinkään vaikka mies välissä vaihtuikin, vika kun on selkeä ja se on minussa. Eipä siinä muuta sitten kun omalääkärille aikaa tilaamaan. Jännä nähdä käsitelläänkö meidät nyt siis uutena parina lapsettomuuspolilla, kun kerran uudella lähetteelläkin tullaan...:| Vai onko tämä nyt vaan niitä byrokratian koukeroita joidenka ainoa tarkoitus on hankaloittaa pienten ihmisten elämää ja tuhlata terveydenhuollon varoja.

edit. Unohdin vallan, onnea kovasti plussanneille!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Valona ja supersalmiakki!:flower:

MAM2 oon pahoillani:hug:

Miimii kamalan surullista:'( ! :hug: Voimia!

Mä oon käyny hoitoihin tarpeen mukaan kuuluvissa tukikeskusteluissa tammikuusta lähtien. Välillä jopa niin tiuhasti, että viikon välein. Seuraava käynti on sellanen "lopetuskäynti" Mies ei ole halunnut tulla vaikka olisi saanut.

Kirja-vinkkinä Hormoni-dieetti, jossa on mielenkiintoista asiaa ruokavalion merkityksestä.

on: Soittelin eilen polille. Kromosomikokeet ei ollu vielä valmistunu. FSH oli 9,6 ja AMH oli 0,3. AMH:n viite-arvot kertoo, että alle 1 on huono... Saas nähdä suostuvatko enää hoitamaan meitä. Eilinen meni itkiessä tuota... Mitähän "kivaa" ne kromosomi-kokeet kertoo?
 
Joulukuun PAS hoitoa jo kovasti odottelen (tosin ei minkäänlaisia fiiliksiä että se ONNISTUISI :|). Tässä kierrossa vaan on ollut niin, että vuodan koko ajan! Mulla oli ehkä 2 pvää kuukautisten ja ovulaation välissä niin ettei vuotanu muutakuin kirkasta. Ja nyt ovulaation aikaan veristä tiputteluvuotoa....voi jumalauta! Vissiin edellisessä hoidossa käytetyt hormoonit saivat kropan sekaisin. Ja kohtahan alkaa taas tuttu ruskea vuoto ennen kunnon menkkoja...on tää naisen elämä niin p****tä!!

Tuu supersalmiakki kertoo heti sit ultrakuulumiset :wave:!
 
Kiitokset onnitteluista HalleB ja tubafactor84:) Supersalmiakki mites ultran odottelu sujuu? Onko tullu lisää oireita? Mites teillä muilla hoidot etenee? Mä odottelen np-ultraa, joka ois parin viikon päästä. Jotenkin vaan huolettaa, että onko kaikki hyvin, mut kaippa se on ihan normaalia panikointia:O
 
Ultrassa käyty ja siellähän se pikkuinen köllötteli, sykekin näkyi:) Näkyi myös vähän sellaista suttua, että on saattanut se toinenkin yrittää lähteä kehittymään, se selittäisi myös sitä ruskeaa tuhruvuotoa. Käyn ultrassa vielä 2 vkon päästä. Mutta olihan huikeaa nähdä että kyllä siellä kohdussa joku on, ja se ihana pieni sydämen sykekin:) Viikot on mulla tänään 7. Kuhan pikkuinen nyt jaksaa kyydissä mukana, vielä ollaan varovaisia. Ultrakuvaakin on aina välistä ihailtava:)

Mites Valonan vointi? Entäpä MAM2, joko tiputteluvuoto on loppunut? Kovasti tsemppiä PASsiin!!
 
Täällä piikittelyt aloitettu isänpäivänä Pergoveris (150) + Menopur (225) + kortisoni + Synarela kombinaatiolla. 6. IVF edessäpäin ja pitkällä kaavalla mennään! Odotukset positiiviset, eritoten, jos päästään testaamaan EmbryoClue -tuotetta hoitopaikassamme!!

Ihana lukea noista ekoista ultristanne, tahtoo sinne ja siitä synnytykseen asti kans! : )
 
  • Tykkää
Reactions: Valona
Niin..voi kun itsekun pääsisi joskus ultraan asti. Hyvä että kaikki on kunnossa supersalmiakki!!
Täällä tiputteluvuoto vaan jatkuu ja jatkuu...menkat alkaa joskus ens viikolla...huaaah....Laskeskelin, että mulla tulee oleen testipäivä PAS:issa mahdollisesti jouluna.....kiwa...jos joutuu vollottaa vieraiden nähden, meillä on trafiikkia koko joulun. Mutta miten ihana joululahja se olisi jos....:heart:.
 
Aivan mahtavaa supersalmiakki , että pikkuinen siellä kasvaa ja voi hyvin:)
Mulla on vointi pysyny kutakuinkin samanlaisena kuin aikasemminkin, reilun viikon päästä ois np-ultra. Ihan outoja lääkkeitä sulla Joku_Päivä , mulla on käytetty hoidoissa ihan eri lääkkeitä :eek:
 
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Moikka Valona, supersalmiakki, MAM2 ja muut! (pitkästä aikaa) Hyppään suoraan omaan napaan: 2. seurantaultra on huomenna ja edellisessä näkyi 11 follia, joista 9 oikealla ja 2 vasemmalla. Punktio on ensi perjantaina ja siirto mitä todennäköisemmin maanantaina alkiokuoren avauksella avitettuna. Pergoveris tuntuu meillä olevan tuo lääke, johon minulla on paras vaste.

Valona, mulla on juu kokeiltu jos jonkinmoista lääkettä ja kombinaatiota tässä matkan varrella (kaikki yksityisellä). Tutuiksi ovat tulleet sumutteista/jarruista Synarela ja orgalutran, piikeistä Gonal-F, Pergoveris ja Menopur erikseen ja yhdistelminä, irrotuspiikeistä Pregnyl ja Decapeptyl, verenohennuslääkkeistä Klexane, kortisonista Prednison, antibiooteista öööh... en muista ja keltarauhastuotteista Lugesteron ja nyt uutena vain Erottajan apteekista saatava progesteronivalmiste ja tuo aiemmin mainittu EmbryoGlue. Oiskohan siinä kaikki. : ) Mutta mitäs sinne, ehditkö jo käydä ultrassa?

MAM2, kyselit tuosta EmbryoGluesta. Se on siis se neste, jossa alkio siirretään kohtuun. Sisältää hyaluronihappoa, eli samaan kuin ryppyvoiteet. Hyaluronihapon on katsottu tukevan alkion kiinnittymistä kohtuun. Siinä kaikki mitä tiedän. Olen Googlaillut ihan tuolla "EmbryoGlue" hakusanalla ja sillä saa linkkejä sekä keskustelupalstoille että suht asiantuntevilta vaikuttaville sivuille. Toki tätä tietoa pitää suodattaa ja tiedon oikeellisuutta kyseenalaistaa! Lääkärini kertoi, että tutkimukset, joissa lääkettä on käytetty on vedetty meta-analyysit ja niiden perusteella näyttäisi siltä, että parit, joilla on useampia siirtoja takana ilman kiinnittymisiä, hyötyisivät tästä aineesta. Lääkärillä itsekin oli kokemusta tästä. Toivottavasti ehditte siirtoon vielä ennen joulun pyhiä!

Mitenkäs supersalmiakki jakselee? Entäpä muut? Ai että kun täällä haaveillaan, että saatain vielä tämän vuoden puolella pikkuinen massuun kellimään...

muoks: EmbryoClue --> EmbryoGlue = alkioliima
 
Viimeksi muokattu:
Olenkohan mä tänne kirjoittanut? No kuitenkin... :) Mulla alkoi eilen uusi kierto, johon taas PASia yritetään. Neljännestä ICSIstä on kyse ja tämä on varmaankin ainoa PAS tästä, kun pakkasessa on kolme alkiota samassa oljessa. Edellisessä ICSIssä pakkasalkioita oli neljä, mutta yksikään ei selvinnyt sulatuksesta.

Tänään nappasin ekan Zumenonin ja ensi keskiviikkona on ultra. Siirtoyritys siis mennee varmaan tuonne viikolle 49. Mekin aiotaan tällä kertaa toivoa alkionkuoren avausta, jos se vaikka auttaisi. Pikkasen alkaa jo keinot loppua. Meillä on takana jo 10 siiirtoa 16:lla alkiolla eikä edes yhtään kemiallista raskautta. :/ Kuitenkin yksi lapsikin jo on. Ahdistavaa.
 
Voi Lady_Gigi, vähän sama tilanne täällä.. Meilläkin yksi 3v luomulapsi mutta sittemmin tuubat räjähti ja nyt 9 alkiota siirretty, tuloksetta. On tää piinallista, ja alkaa olla aika toivoton mieli. Vaikka teillähän melkein tosin tuplasti enemmän yritystä takana, että ei kai sitä pitäis luovuttaa. Meilläkin on yritetty varmaan melkein kaikkee; alkionkuoren avaus, kahden siirto, Suprecur-suihkeet siirron jälkeen, kortisoni, miniaspiriini ja mitähän kaikkee vielä, ainiin kohdunkaulan laajennus. Plus tuhannet vitamiinit ja hivenaineet ja mömmöt tietty käytössä. Ei mitään, koskaan. Mulla on tuon esikoisen jälkeen puhjennut haavainen paksusuolen tulehdus, että onko se sitten se joka tämänkin homman pilaa, ken tietää. Nyt suoli on pahassa kunnossa ja olen tukevalla kortisonikuurilla, joten taitaa mennä meidän 3. IVF ensi vuoden puolelle.. :(

Kovasti jaksamista ja tsemppiä sulle, ja kaikille muillekin!
 
Kiitos iinamiina, sulle myös! :heart: Hah, mullahan tuli myös ilmi suolistojuttu tässä välillä (keliakia), joten tosi samankaltaisissa tilanteissa ollaan. :) Sulla varmaan vielä kurjempi, kun oireilee ja tarttee lääkitystä. :/ Voimia!

Niin ne toistuvat siirrot ja piinat ja alkiomäärät menettää jotenkin merkityksensä, sitten vaan jatketaan vaikkei enää oikein tajua miksi, kun toivo on mennyt jo ajat sitten... Mut kai sitä jossain vielä pikkasen toivoo kun kerta jaksaa vaan jatkaa... Huoh. Toivottavasti meillä kaikilla vielä sitkeys palkitaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Joku_päivä mikä tilanne?

Juttelin tänään puhelimessa lääkärin kanssa. Muut kokeet oli ihan ok. AMH on ihan surkea näin nuorelle. Se voi johtu sikiöaikaisesta vauriosta tai myöhemmin tulleesta. Määräs vielä kilpirauhasvasta-ainetutkimuksen. Rakkuloiden alkuja on todella vähän ja turha kuulema odottaa enempää, kuin 1-3 follia hoidossa.
Aikovat kuitenkin vielä tehdä sen yhden hoidon! Kaavan vaihtoi kuitenkin lyhyestä pitkäksi. Suprecur pienemmällä annoksella (2x3) tulee jarruksi, kun se toimi viime keväänä.
Vaikee tuntea itseään naiseksi, kun nyt jo mummotauti kolkuttelee..:'(
 
HalleB, hieno kuulla, että muut kokeet olivat kunnossa. 1-3 solua on kyllä vähäinen määrä, mutta jospa se laatu kuitenkin korvaisi määrän? Näin mun lääkäri aina lohdutteli, kun tuli vähän soluja. Ihana kuulla, että teille kuitenkin on annettu mahdollisuus vielä yhteen hoitoon! Tuo pitkä kaava kuullostaa myös hyvältä. Ja jos nuo kilpirauhasarvot antavat jotain lisätietoja, joita voi hoitaa, niin sittenhän voi tilanne muuttua täysin. Mietin omaltakin osalta, että jos ikinä tarvitsee IVF:ää vielä tehdä (toivottavasti ei), niin sitten pitkällä kaavalla vaan ja ehdottomasti Pergoveriksellä, koska tulokset ainakin tällä erää oli aivan yllätyksellisen hyvät. 22 follista saimme 14 munasolua, joka on meidän henkilökohtainen enkka. Ne jäivät nyt viettämään viikonloppua keskenään ilman äidin ja isin valvontaa labrakaappiin. :LOL: Toivottavasti "pareja" syntyy. Punktio meni muuten tosi mukavasti ja kivuttomasti.

Älä luovuta vielä, naiseuttasi et menetä millään, maailmassa on paljon aivan mahtavia naisia, joilla ei ole biologisia lapsia syystä tai toisesta, eivätkä he ole sen vähemmän naisia kuin muutkaan. Tämän sanoi minun terapeuttini minulle - minusta se oli ajatus, jota kannattaa vaalia. Hyvää viikkistä!
 
  • Tykkää
Reactions: HalleB
).( Mulla on niin tyhjä olo...jotenkin vaan tänään (kp 1) ultrapäivää varatessa tuli sellanen olo, että tämä on varmaan sitten se meidän viimeinen hoito. Pää on ihan leviämässä, mutta mä en tajua miten pystyn hyväksymään sen asian ettei meille enää tule lasta. Ja kaikki muukin tällä viikolla menny niin päin p***ttä!! Lääkäri ei ollut laittanut meidän Kela-anomukseen liitteitä ollenkaan mukaan (klinikalta eivät myöntäneet että oisivat sen jotenkin unohtaneet)! Oletin jo saavani Kelan korvauksen viimeisimmästä hoidosta nyt joulukuuksi, mutta e-hei...lääkärin lausunnot puuttuvat kokonaan!!! Luulisi näillä euro määrillä mitä siihenkin klinikkaan on kanneltu saavan ensiluokkaista palvelua:kieh:!!
Ja pomokin vihjas, että jos tämä työ ei kiinnosta niin suosittelee etsimään muuta..??!! Ihan kun en ois etsinyt ja kysynyt siirtoa jo kuinka monta vuotta!! AAArgh!!!!!!!! Ja kaiken huipuksi tein eilen, siis aivan älytöntä, raskaustestin, vaikka olen vuotanut koko kuukauden ICSIn jälkeen ja se perkeleen clearbluen testi kehtas näyttää mulle ohutta plussaviivaa!!! Siis viallinen testi, tiedänhän mä sen, mutta miten 4 vuoden lapsettomuushoitojen jälkeen se sai kuitenkin sydämen pamppailemaan kurkussa. No, tietenkin digitesti sit nega ja tänään kunnon menkat, mutta en kyllä ikinä enää tee clearbluen perustestiä!!

Tulipa tilitystä.....Eka ultra mulla 9.12. ja huomenna alkaa Progynova ja tulossa on siis 4.ICSIn 1. Pas
 
Heippa kaikille!
MAM2, meillä on kela-korvaukset menneet suoraan, tai siis ettei ole tarvinnut niitä erikseen takautuvasti hakea. Tuo on varmasti ärsyttävää! Tsemppiä alkavaan PASsiin, mut tosi lupaavaa kun teillä on niitä blastoja sielä pakkasessa odottamassa:) Joku_päivällä on tosi hienosti mennyt punktio, miten meni siirto? Tsempit kaikille muillekkin! Mites Valona sun np-uä!?

Itse kävin tänään uässä, viikkoja nyt 9. Sielä se pikkuinen on kasvanut ja sydän pompotteli, hän myös liikuskeli:) Kohdussa näkyi myös se toinen pussi, eli toinenkin on yrittänyt lähteä mutta lopahtanut sitten heti alkuunsa. Tää lääkäri sanoi että istukka ois etinen, että siiitä se ruskea tuhruvuoto. Koska np-uä on vasta 3 vkon päästä, sovittiin että käyn vielä tässä välissä ultrassa, se onkin sitten reilun vkon päästä:D
 
Moi kaikille!
Tsemppiä piinailupäiviin Joku_päivä! Mulla oli se np-ultra maanantaina ja kaikki oli hyvin, siellä ne kaverukset vierekkäin köllötteli:) Seuraava etappi ois sitte rakenneuä, joka ois tammikuun loppupuolella. Noista Kela korvauksista, niin me saatiin suorakorvauksena ne kolme ensimmäistä ja muut piti sitten hakea Kelasta jälkikäteen. Korvaus on kuitenkin saatu joka hoidosta, tavalla tai toisella. Ja tosiaan, kyllä nää niin kalliita hoitoja on ollut, et kyllä sitä tottakai odottaa saavansa moitteetonta palveluakin. Supersalmiakki varmaan ihan hyvä ratkasu käydä noissa ultrissa useammin, me kun käytiin siinä ultrassa 6+6 ja sitten 11+6, niin se väli tuntu älyttömän pitkältä ja kaikenlaiset ajatukset ehti pyöriä päässä... Ja ihanaa, että sielläkin on kaikki hyvin:heart:
 
Kiitti tsempeistä Joku-päivä!! Saas nähä mitä käy huomisessa ultrassa. Progynova kuuri käynnissä ja silti alkoi tänään tiputtelemaan (nyt siis kp 11). Mä en ymmärrä mistä noi vuodot johtuu?! Koskaan ei ole vuodellut Zumenon tai Progynova kuurin aikana, eli silloin kun munasarjojen pitäisi olla lepotilassa. Tää on niin syvältä!!
Eli en siis tiedä voiko siirtoon mennä jos nyt jo vuotelee....olen viisaampi huomenna..
 
Mites MAM2 ultra? Entäpä joku_päivä, tänään virallinen testipäivä!?? Ihana että Valonalla oli kaikki kunnossa np-ultrassa!!

Mä kävin eilen ultrassa, kaikki kunnossa ja pikkuinen kasvaa kovaa kyytiä:) Seuraavana onkin 1,5 viikon päästä np-ultra! Kävin eilen myös ekan kerran neuvolassa!

Supersalmiakki 10+4
 
  • Tykkää
Reactions: Valona

Yhteistyössä