Moikka Valona, supersalmiakki, MAM2 ja muut! (pitkästä aikaa) Hyppään suoraan omaan napaan: 2. seurantaultra on huomenna ja edellisessä näkyi 11 follia, joista 9 oikealla ja 2 vasemmalla. Punktio on ensi perjantaina ja siirto mitä todennäköisemmin maanantaina alkiokuoren avauksella avitettuna. Pergoveris tuntuu meillä olevan tuo lääke, johon minulla on paras vaste.
Valona, mulla on juu kokeiltu jos jonkinmoista lääkettä ja kombinaatiota tässä matkan varrella (kaikki yksityisellä). Tutuiksi ovat tulleet sumutteista/jarruista Synarela ja orgalutran, piikeistä Gonal-F, Pergoveris ja Menopur erikseen ja yhdistelminä, irrotuspiikeistä Pregnyl ja Decapeptyl, verenohennuslääkkeistä Klexane, kortisonista Prednison, antibiooteista öööh... en muista ja keltarauhastuotteista Lugesteron ja nyt uutena vain Erottajan apteekista saatava progesteronivalmiste ja tuo aiemmin mainittu EmbryoGlue. Oiskohan siinä kaikki. : ) Mutta mitäs sinne, ehditkö jo käydä ultrassa?
MAM2, kyselit tuosta EmbryoGluesta. Se on siis se neste, jossa alkio siirretään kohtuun. Sisältää hyaluronihappoa, eli samaan kuin ryppyvoiteet. Hyaluronihapon on katsottu tukevan alkion kiinnittymistä kohtuun. Siinä kaikki mitä tiedän. Olen Googlaillut ihan tuolla "EmbryoGlue" hakusanalla ja sillä saa linkkejä sekä keskustelupalstoille että suht asiantuntevilta vaikuttaville sivuille. Toki tätä tietoa pitää suodattaa ja tiedon oikeellisuutta kyseenalaistaa! Lääkärini kertoi, että tutkimukset, joissa lääkettä on käytetty on vedetty meta-analyysit ja niiden perusteella näyttäisi siltä, että parit, joilla on useampia siirtoja takana ilman kiinnittymisiä, hyötyisivät tästä aineesta. Lääkärillä itsekin oli kokemusta tästä. Toivottavasti ehditte siirtoon vielä ennen joulun pyhiä!
Mitenkäs supersalmiakki jakselee? Entäpä muut? Ai että kun täällä haaveillaan, että saatain vielä tämän vuoden puolella pikkuinen massuun kellimään...
muoks: EmbryoClue --> EmbryoGlue = alkioliima