Muita IVF/ICSI- konkareita?

HalleB ja johkunen Pahoitteluni negasta:hug: enpä ole kuullukkaan tuollaisesta limakalvon raaputtamisesta. Mitenhän se käytännössä toimii. Meillähän on kans tämä kiinnittymisongelma. Hyvätkään alkiot ei kiinnity sitten millään :( Kävin tiistaina lääkärillä ja nyt sitte ootellaan vaan ovista. Ultran mukaan ovis olis tiistaina kp ja niin mulla yleensä onki luonnollisessa kierrossa ovis noilla päivillä. Siirto olis pe ku itsenäisyyspäivä on torstaina. Huomenna alotan tekemään ovistestejä, olinkin jo unihtanu kuinka kalliita ne digitaaliset testit on ku en ole pitkään aikaan niitä ostanut. Aina vaan siirto kierroissa. Muuten olen ostanut halpistestejä. Tässä siirrossa avuksi kokeillaan mini aspirinia. On ollut apuna joskus omillakin soluilla vaan ei siitä ainakaan sillon ollut apua. Tiistaina otettiin vielä kilpirauhas arvot ja keliakia vasta-aineet. Just soittelin tuossa tuloksia ja normaalit olivat. Ite halusin nuo kilpirauhasarvot otettavan kun on 5 vuotta edellisestä kerrasta ja synnytys ollu tuossa välissä. Lääkäri ehotti että jos nyt tämä seuraavakaan siirto ei tuota tulosta niin tehtäis alakautta tähystys kohtuun että onko siellä jotain mikä estää tuon kiinnittymisen. Mukavaa viikonlopun alkua kaikille :)
 
johkunen kyselin viime hoidossa lääkäriltä alkionkuoren avauksesta. Se tehdään mieluiten pitkän viljelyn päätteeksi, koska sen kuuluu aikasemmin suojella alkion soluja. Meille sitä ei siis voi tehdä, kun saaliit on niin laihoja, että siirrot on aina aika nopeesti. Sit se puhu jostain riskeistä mitä se voi vauvalle aiheuttaa ilmeisesti kehityshäiriöitä tms.
Tuosta kohdun limakalvon raaputtamisesta (en tiiä miten sitä virallisesti kutsutaan). Multa voidaan samalla ottaa näyte limakalvosta ja lähettää se tutkittavaksi, että vastaako se kierron oikeaa vaihetta. Se auttaa parhaiten kuulema, jos sen tekee edellisestä kierrossa ennen hoitoa, mutta sen voi tehdä myös samassa kierrossa. Limakalvolla pitäisi alkaa sellanen korjaavat prosessi, joka tekisi limakalvosta alkioystävällisemmän.
Julkisella lääkäri sanoi, että mulla voi olla limakalvossa joku ongelma, kun KU:kin tuli.
Tsemppiä sulle vaan sit niihin vaihdevuosi-oireisiin! Hyvän asian puolesta :)

nannah lääkärin mukaan se on tosi simppeli toimenpide. Eiköhän se tehdä jollain näytteenotto katetrilla?
Hyvä, että labrat oli ok. Onnea passiin! :)
 
nannah tsemppiä passiin!
Toivotaan että tilanne kohdussa olisi nyt otollinen ja oikea. On tämäkin kun ensin taistellaan että saadaan hyviä alkioita ja sitten nekään ei kiinnity!! Meillä taitaa kaikilla sitten olla ainakin tämä sama ongelma.

HalleB tuo kuulostaa kyllä tosi mielenkiintoiselta!
Toivotaan että siitä löytyisi sitten apu, täytyy tosiaan varmaan itsekin kysellä kun ajankohta otollinen.
Niin ja tuosta alkiokuorenavauksesta, meille kun tullaan tekemään seuraavassakin pitkäviljely, niin olisiko se vielä hyvä lisätä päälle. Noh katsellaan sitä sitten lähempänä.

ON: kuukautiset ohi ja ihana pitkästä aikaa olla ilman rättiä housuissa ja mitään lääkkeitä! Täytyy varmaan ottaa joku elimistön puhdistuskuuri tähän väliin jos sais kroppaa puhdistettua mömmöistä...
 
Tsemppiä nannah PASiin! Montako siirtoa sulla on taustalla, kun tuota tähystystä ehdotettiin? Ootko julkisella vai yksityisellä hoidossa?

HalleB, taidan tietää miten tuo raaputus/näytteenotto tehdään. Eli kohtuun viedään ohuehko kanyylii, jonka kanssa pienellä imulla muutaman kerran "rassataan" ees sun taas. Varsin helppo toimenpide potilaan kannalta, jos kyse siitä mistä luulen.


Mulla oli kanssa hetken semmoinen fiilis mitä johkusella yllä, eli onpas mukava olla normikierrolla, ilman lääkkeitä yms. Mielelläni rauhoittaisin ajatukset johonkin muuhun hetkeksi aikaa. Muttajoo, nyt ei taas kroppa anna rauhaa...
Pari päivää on tässä ollut aaltoilevaa tärinäkipua ja muuta tuntemusta. Tänään herätessä huomasin että rinnat on tosi arat.(!) Tein ovistestin kun yksi sellainen löytyi kaapista ja se antoi hädintuskin silmille havaittavan haamun eli negan. Tänään olis vasta kp12 PAS:n jälkeisistä menkoista laskien. Nyt sitten tietysti nuo aiemmat kohdunulkoiset kummittelee takaraivossa, että mitä jos taas... Koitin rauhoitella itseäni että jospa mulla tuli tässä kierrossa ovis vaan tosi aikaisin, kun oli nuo luget viime kiertoa sotkemassa. Mä en vaan muista koska mulla olisi viimeksi rinnat kipeytyneet ovulaation jälkeen...:|

Tein siis ihan puhtaan negan pp14, mutta ainakin viimeksi kohdunulkoisessa veritesti antoi tuona päivänä nollatuloksen, ja kahden viikon päästä tulin vatsakivuissa ensiapuun... Harmittaa, kun en säästänyt yhtään r-testiä kaappiin. Pääsisin tästä murehtimisesta.
 
Johkunen, en malta olla tulematta kommentoimaan, että sun tilanne kuulostaa tosi samalta kuin mun oli: mullekin pistettiin vaihdevuodet päälle endon hillitsemiseksi (Prostap oli kuukausittainen piikki täällä Enkkulassa) ja samaan aikaan olin DHEA-kuurilla. Lisäksi superannoksia (600mg) ubikinonia 2 kuukauden ajan, ja avot! Paremmanlaatuinen saalis punktiossa, ja nyt olen, uskomatonta edelleen, rv. 10 raskaana. Kortisonia ja keltarauhastukea vedän yhä rv. 13:lle asti.

Prostap-oireiksi sain kuumia aaltoja ja mielialavaihteluita, mutta kyllä ne kestää... Katosivat sitten stimmauksen alettua.

Hirrrveästi pidän peukkuja, että tämä kommervenkki nyt onnistuisi sullekin!!

Kovasti voimia ja tsemppiä kaikille muillekin, olette mielessä edelleen... :heart:
 
tuba factor no toivotaan että se kroppa siitä rauhoittuisi... tai sitten ylläripylläri ;)
Mutta joo, mulla luget aikaistaa seuraavan kierron ovista, tullut huomattua pari kertaa.
Kuinka monta siirtoa muuten sulle on tehty kun puhuit kanssa tuosta kiinnittymisongelmasta?

Lumi hienoa että kaikki vielä kunnossa siellä!
En muistanutkaan että sullakin ajettiin ensin hormoonit alas. Täytyy nyt koittaa ottaa kaikki niksit käyttöön josko vaikka sitten!! Mietin että pitäiskö sitä käydä vielä jossain vyöhyketerapiassa tms. juuri ennen hoitoa, onko teillä muilla mitään vastaavia kokemuksia? Mutta jos vain rahallisesti pystyy, niin koitetaan vielä buukata se matka heti hoidon perään josko se auttaisi henkistä-puolta.

ON: lääkäri soitti ja menen keskiviikkona nopeesti juttelee jatkosta + ne kaikki reseptit ja lasku :p
Laskin muuten, että pistin itseeni viime hoidossa kaikkiaan reilu 40 piikkiä, kiva!
 
Viimeksi muokattu:
johkunen sama homma! Ihana olla nyt ihan oma itsensä :)

tuba factor mulla kans tuli tolleen salakavalasti se kohdunulkoinen. Odottelin ovulaatio-oireita ja ihmettelin, ku niitä ei tullu. Soittivat sit sairaalasta, että olen raskaana. Kannattaa käydä ostaa se tehti, et saat mielenrauhan. :)

Lumi kiva kuulla, et kaikki edelleen hyvin! :)

on: En kyl tosiaankaan pyydä mitään e-pillereitä tauon ajaksi sillä FSH-arvoni oli 15,5! Voi perhanan, perhana.. Raja on 10. Saas nähdä tehdäänkö enää mitään mun soluilla..
 
tuba factor tällä hetkellä ollaan väestöliitossa hoidossa. Kaksi ivf hoitoa on aikoinaan tehty julkisella, mutta en ollut ollenkaan tyytyväinen siellä samaan hoitoon. Ja sitten komplikaation jälkeen päätin että sinne en enää mene. Onneksi saatiin maksusitoumus nyt tähän luovutettuun hoitoon :) mulla siis takana ivf hoitoa omilla soluilla ja kolmessa päästy siirtoon ja muutama pas on kans ollut, tarkkaa määrää en kyllä muista. Alkiot on olleet kyllä aina hyviä ja passeissa on yleenäs kaksi siirretty. Kovasti sitä lääkäri ihmetteli että kun hyvätkään alkiot ei kiinnity ja mulla oli synnytyksen jälkeen joku tulehdus että oisko se sitten vielä entisestään vaikeuttanut tilannetta :( HalleB tulehan sitten kertomaan mihin tulokseen lääkäri tuli. Toivottavasti saatte vielä sen hoidon omilla soluilla :) mutta onko jatkosta tietoa jos huonosti käy? Ite olen alkanut miettimään että jos näillä luovutetuillakaan ei onnistuta niin sitten siihen on tyytyminen. adoptio ei tunnu omalta jutulta ollenkaan. Oon niin onnellinen tuosta yhdestä ihmeestä joka meille on suotu <3 huomenna ois siirto kun ovisplussa tulikin odotettua aikaisemmin, onneksi aloin testailemaan kun oli semmoset fiilikset että ovis ois lähellä. yksi siirretään jos on hyvä alkio, jos ei niin sitte kaksi ois ajatuksena siirtää. Tulen kertomaan sitten kuinka kävi. Siitä se piina sitten alkaa.
 
johkunen 11.12 on tosiaan lääkäri-aika, jolloin mietitään mitä kannattaa tehdä.

nannah jos ei tehdä enään omilla munasoluilla, ni sit mennään lahjasolu-jonoon+ruvetaan säästämään sitä varten. Meille adoptio on yks hyvä vaihtoehto, mut mä niin kovasti haluaisin kokea raskauden ja synnytyksen. Aika näyttää kuin täs käy.

on: Mies haluaisi seuraavaksi kokeilla lahjamunasoluja. Hän myös ymmärtää ja hyväksyy sen, jos päädytään tekemään vielä yksi hoito omilla ihan vaan mun oman mielenrauhan takia. Mä ajattelen, että omilla ei kannata enää yrittää, jos ei ole selkeästi jotain uusia aseita käytössä, jotka jotenkin oleellisesti vois vaikuttaa lopputulokseen.
Mä laadin lääkärille selkeet paperit, miten hoidot on menny ja mikä ollut vikana. Mä haluun sen olevan täysin selvillä koko kokonaisuudesta, että se voisi antaa meille suosituksensa miten edetään. Mä haluun, et nyt tää homma käsitellään tarkasti, jotta asian voi hyväksyä ja jatkaa hyvillä mielin eteenpäin. Ei jäisi mitään jossittelemaan.
 
HalleB Toivotaan että ajatukset ja asiat selvenee jatkon kannalta ja että olipa päätös mikä hyvänsä niin lopputulos olisi positiivinen :) En koskaan hoitojen alussa ajatellut lahjasoluja, mutta kai sitä pikkuhiljaa alko kyllästyä epäonnistumiseen ja siihen että soluja ei vaan tullut :( ajattelen myös että lahjasoluhoito on meidän kannalta oikea hoito koska olen jo kerran raskauden kokenut niin olisi outoa jos toisen lapsen olisi joku toinen synnyttänyt. Sitäkin olen miettinyt adoptiossa että osaisko sitä ajatella omana lapsena,kun toisen on kumminkin ite synnyttänyt. Senpä takia en usko että me koskaan adoptioon päädytään. ja kyllä myös minulla on se että haluaisin vielä kokea raskauden. Ihailen kyllä niitä, jotka jaksaa lähteä pitkään adoptio prosessiin :) tuntuu niin lopulliselta kun tämä nyt on viimeinen hoitomuoto mitä voi kokeilla. Inseminaatio vaiheessa vielä oli mahdollisuuksia edessä nyt nekin on käytetty :( Niin ja tänään siirto tehty. Siirrettiin yksi 8 soluinen top alkio ja jouluaattona sais testin tehä. saa siis nähä millanen jouluaatto tulee. Mukavaa tulevaa itsenäisyyspäivää kaikille :)
 
nannah onnea kyytiläisestä ja toivotaan sitä parasta joululahjaa teille :)
Ja ihanaa tosiaan että teillä on edes sen kerran jo onnistanut!

Pitää muuten paikkansa, että inssien aikana kaikki toiveet oli vielä korkeella ja hoidot edessä, ajan kanssa toiveet ovat sitten konkretisoituneet ja sitä on alkanut hyväksymään tilanteen. Kyllähän se jokaisella varmasti oman aikansa ottaa että pystyy laittamaan tavallaan tunteet sivuun ja ottamaan vastaan sen minkä saa.

Mulla taas kun on oikeasti ollut jo monia vuosia kun ollaan matkusteltu sellanen fiilis, että haluaisin tarjota jollekin adoptiolapselle kodin, niin oikeastaan mun unelma olisi se, että saataisin oma biolapsi mutta se toinen kaveri voisi hyvin olla adoptoitu. Tän mun kropan takia olen myös hyväksynyt sen, että mä en välttämättä koskaan tule raskautta ja synnytystä kokemaan, mutta lapsi haluttaisiin kyllä meidän elämään tavalla taikka toisella. Ja vielä jaksan uskoa että se onnistuu =)

Halle onneksi tuo lääkäri-aika on jo ens viikolla, niin sitten saatte tietoa jatkosta. Ihanan päättäväinen asenne sulla!! Ja ainakin on kuulostanut siltä että saatte siellä hyvää hoitoa, joten toivon mukaan saat selvät sävelet myös jatkoon.

ON: kävin eilen lääkärissä ja sovittiin että aloitan tänään DHEA:n syömisen, 1tab aamulla ja 2 illalla. 18.päivä otan ensimmäisen piikin procrenia ja sen jälkeen pitäisi vielä tulla kuukautiset. 18.1. otan toisen ja 18.2. kolmannen ja silloin ei tosiaan menkkoja pitäisi näkyä mutta ne vaihdevuodet tosiaan puskee sitten päälle, huh mitä sitä onkaan tulossa! Tuosta DHEA:sta on osa saanut myös kovia pääkipuja ja koska mä olen niille taipuvainen (mulla on hormonaalinen migreeni), niin veikkaan saavani osan ja toivon ettei tulisi liian kovia/ sellaisia ettei lääke auta, että voin syödä kuurin loppuun.
Kysyin myös tuosta ubikinomista ja lääkäri sanoi, ettei siitä ole tutkittua tietoa että oikeasti auttaisi, mutta luin myös että sitä on kokeiltu migreenin ehkäisyyn, joten täytyy nyt katsoa testaanko jossain vaiheessa.
Sitten kysyin tuosta alkiokuorenavauksesta, niin biologi kuulemma automaattisesti katsoo onko alkiokuori liian paksu ja jos on, niin soittaa ja ehdottaa avausta. Meidän tapauksessa viimeksi siihen ei ollut tarvetta.
Kyselin sitten vielä lahjoitetuista munasoluista, että kannattaako sitä jossain vaiheessa miettiä vaikka saadaan omilla soluilla myös blastoja, niin kuulemma kannattaa. Eli mun munasoluissa on selvää vikaa ja tämä yksi hoito omilla vielä tehdään, mutta sitten kannattaa katsoa tilanne uudestaan. Sovittiin alustavasti että mä aloitan menopurin piikittämisen 5.3. koska omat hormoonit ovat vielä silloin alhaalla, niin tästä tulee nyt sitten pitkäkaava joka kestää kaikkiaan 4kk. Täytyy toivoa että mun kroppa ja pää kestää nää kaikki suunnitelmat, siis ettei tule liian pahoja pääkipuja, muut kyllä varmasti menee kun tietää miksi.
Niin tosiaan, klinikalla olivat siis lääkärit yhdessä päätyneet meidän kohdalla tällaiseen hoitoon, eli kuulosti omasta mielestä hyvältä, että siellä on useampi viisas päänuppu suunnitellut tän seuraavan hoidon meille :) Kävin sitten lopuksi repun kanssa apteekissa hakemassa kaikki lääkkeet ja melkein pari tonnia säästettiin kiitos maksukaton täyttymisen, eli jotain positiivista näihin hoitoihin saatiin.

Muutoin hyviä pyhiä teille kaikille :wave:
 
Viimeksi muokattu:
nannah oi, sait pikkuisen kyytiin :heart: Toivotaan, että saat maailman parhaimman joululahjan! :)

Mua ahistaa tossa adoptio-asiassa se odotus-aika ja se, että jatkat taas vuosia sitä, että avaat omaa yksityisyyttäsi muille ihmisille.

johkunen juu siis mua on hoitamassa kyllä semmoinen sakki, että se tekee tästä kaikesta sata kertaa helpompaa! Palvelu ja hoito on kyl ollu ensiluokkaista :) Ihan nolotti ilmottaa viimesin nega, kun oli ne tehny vaik mitä, et olis onnistunu.

Huippua, että siel on viisaat päät lyöty yhteen teidän vuoksi. Sulla myös asenne kohdillaan! :)

Mä rupeen itkee aina, kun kuuntelen PMMP:n tytöt kappaletta, siin on niin hyvä girl power, et oksat pois! Kyllä me tytöt/naiset ollaan vahvoja!

Kuuntelin tänään myös Johanna Kurkelan Ainutlaatuinen-kappaletta ja itkin silmät päästäni. Oikeastaan sen biisin aikana päätin, että kokeillaan vielä kerran omilla, jos lääkäri suostuu. Nyt helpottaa, kun olen pääni puhki funtsinu tota asiaa.

Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää itsenäisyyspäivää itse kullekin ja nannahille rauhallista piinailua!

Ostin testin eilen, ja tulos oli (toivottu) nega. Onneksi epäilykset oli vaan omaa paranoidisuuttani, mutta eipä siitä ku:n pelosta kai helpolla pääse kun on kerran moisen kokenut. Eipä voi muuta sanoa kuin että kyllä tässä naisen kropassa riittää näköjään tulkittavaa yhdeksi elämäksi!:p
 
tuba factor no hyvä että pahimmat epäilykset eivät toteutuneet ja tiedät itse missä vaiheessa kiertoa menet! Ootko muuten päässyt" tauon makuun" vai vieläkö hoidot kovasti mielessä?

HalleB sulla taitaa se lääkäri olla huomenna ja toivotaan että saat tavalla taikka toisella hyviä uutisia :)

ON: mä olen kärsinyt melkein joka päivä pääkivuista ja väsyttää kyllä enemmän kuin normaalisti. Johtunee nyt sit kai tuosta DHEA:sta, mutta siis tähän mennessä lääkkeillä saan pääkivun kuriin. Täytyy vaan toivoa että kroppa jossain vaiheessa tasaantuisi ettei tarvitsisi koko ajan buranaa tms. syödä...
Muutoin mä olen tavallaan päässyt tauon makuun ja nautin tästä, mutta en osaa olla pois palstalta, niin tottunut tähän!
 
Heipä hei kaikki!

Kysyisin tuosta DHEA.sta. Eli tänään kolahti toimitus postilaatikkoon ja aloin nyt sitten empiä, että millä annostuksella tuota pitäisi ottaa. Millaisia annostuksia teillä on ollut ja otatteko lääkkeen aamulla vai illalla (onko vaikutusta)?

Kiitos jo etukäteen vastauksista!
 
tuba factor hyvä, että sait mielenrauhan :)

johkunen juu huomenna on "tuomiopäivä". Ärsyttää, kun se aika on iltapäivällä, ni kärkeen hermoilla ihan liian kauan sitä ennen. Eikä oo viel varmaa kerkeekö mies tulla sinne mukaan.:( Mulle olis niin tärkeetä, et se olis siellä myös, kun niin isoista päätöksistä on kyse.
Toivotaan, et toi pääkipu loppuis pian!

Amalia Armas tuntuu olevan aika yleinen annos tuo 1 aamulla ja 2 illalla, 25 mg tbl.

on: KP14 ja ovis meneillään..joko tänään tai huomenna irtoo. Helpottavaa tuntea kropan toimivan vielä :)
 
Viimeksi muokattu:
Kävin tänään pitkän keskuskustelun lääkärin ja hoitajan kanssa. AMH oli 0,2. Lääkärin kuultua FSH-arvoni, hänen päätöksensä vahvistui entisestään. Ei siis jatketa omilla soluilla. Päästiin lahjamunasolu jonoon. Nyt siis kaikki pienikokoiset tummat naiset Huom! :D
Kyllähän sitä sit myös ultrattiin. Limakalvo oli 12,3mm ja johtofolli 17mm. Lääkäri ehdotti, että punktioidaan se. Pistän tänään Pregnylin ja huomenna aamulla punktio. Jos solu löytyy tehdään icsi ja se onnistuu jos on onnistuakseen. Tää tuli niin puskista, että pää on ihan pyörällä! Jännittää onko solu tarpeeksi kypsä icsiä varten, mutta minulla on syksyn seurannassa tuo lopun kasvu mennyt erikoisen nopeaa tahtia ja siksi onkin solut karkaillu.
 
  • Tykkää
Reactions: tuba factor
HalleB, hyvältä kuulostaa suunnitelmat!

Johkunenko siellä kyseli, en ole vielä oikein päässyt "tauon makuun".: / Tai sinällään elämässä kyllä on tällä hetkellä kovasti muutakin mietittävää (mm. opinnot loppusuoralla ja kodin remontti kesken), mutta jotenkin jäi tämä epäonnistuminen mielen viereen kummittelemaan. Helpottaisi ehkä, jos vaikka varaisi ajan yksityiselle puolen kertakäynnille jollekin kokeneemmalle lapsettomuuslääkärille. Olisikohan se mahdollista?:confused: Mulla on muutama kysymys tähän omaan lapsettomuushistoriaan liittyen jotka tuntuvat vaivaavan jatkuvasti, ja samalla toivoisin että edes joku ammattilainen perehtyisi hetken aikaa minun "tapaukseeni". Että miten tässä kannattaisi jatkaa, tai kannattaisiko tutkia jotain. Mieluusti maksaisin siitä yksityispuolen käyntimaksun...
 
HalleB oli pakko tulla heti kattomaan että kuinkas kävi :) Kerrottiinko teille kuinka kauan jonotus aika on. Maksatteko hoidon itse vai onko teillä maksusitoumus? Tulethan sitten kertomaan kuinka punktio onnistui ja hedelmöittykö solu. Täällä alkaa olla viikko siirrosta ja ihan varma olo että menkat alkaa pian. Tänään alko alaselän jomotus mikä on yleensä merkki tulevista menkoista. Mulla nyt ensi kertaa käytössä lutinus ja on kyllä mennyt hormonit ihan sekasi niistä, en muista että lugesteron ois vaikuttanu samalla tavalla. Pinna on kireällä ja välillä tuntuu että itkettää ihan pienetkin asiat vaikka normaalisti itken TODELLA harvoin. Siirron jälkeen mulla oli heti seuraavana päivänä kohdun supistelua en tiiä mistä johtui koska en muista että aiemmin ois ollu. Senki takia oon aika varma että ei ole tälläkään kertaa onnistuttu. Mietin tuossa juuri sitä kohdun tähystämistä mitä lääkäri ehdotti jos nyt tälläkään kertaa ei onnistuta. Mitähän hyötyä siitä on, koska oli löydös mikä tahansa sille ei kai voi tehdä mitään. Kaikkea vippaskonsteja on jo kiinnittymisen avuksi kokeiltu. Jään HalleB jännäilemään sun punktiota ja mahdollista siirtoa :) Hvyin olen pystynyt pitämään ajatukset pois omasta testipäivästä. Ja huomasinpa tuossa että mulle on annettu väärä testauspäivä. Sanottiin että 24.12 saa testin tehdä ja 16 päivää siirrosta. siirto mulle tehtiin 4.12 niin ei mee ihan oikein :D eli se testipäivä taitaa olla 20.12 mutta uskon että vuoto alkaa ennen sitä, ei mulla nuo lääkkeet pidä vuotoa poissa.
 
tuba factor ehdottomasti kannattaa käydä jossain juttelemassa. Ainakin tuo minun yksityinen lääkäri jaksaa vastata ihan kaikkiin jopa niihin tyhmiin kysymyksiin. Jos lääkäri osaa hyvin perustella asiat, niin ne ei jää enää vaivaamaan omaa mieltä.
Mua jotenki nyt helpottaa, kun lääkäri oli niin jämäkästi sitä mieltä, että tie vie lahjasoluhoitoon. Mulla ei ole sitä ammattilaisen näkemystä koko kokonaisuudesta. Minulla on niin tunteet pelissä, että se sekoittaa päätöksen tekoa.

nannah yritetään hakea sitä maksusitoumusta. Nyt tällä uudella diagnoosilla voisi ehkä saadakin.
Ehkä nuo sun oireet onkin jotain muuta ;) Toivottavasti alkaisi ilmaantua niitä toivottuja oireita :)
 
HalleB hyvä että sait selkeitä vastauksia, niin kuin toivoitkin!
Kyllähän omat tunteet sotkee vaikka kuinka koettaisi realistisesti ajatella asioista. Nyt yksityisellä on oikeasti ihanaa se, että joku/ jotkut miettii puolesta ja vastaa kaikkiin kysymyksiin, meillä ei niin julkisella ollut vaan piti koko ajan itse selvitellä ja osaa kysellä, joten helpotuksen huokaus nämä ihmiset!

Ja tuba factor Hallen kanssa täysin samaa mieltä, että jos sua kovasti joku/ jotkut asiat askarruttaa niin mene ihmeessä jonkun lapsettomuuslääkärin juttusille että saisit vastauksia. Ehkä sitten pystyt ns. nauttimaan tauosta vähän ja hetkeksi jopa unohtamaan nämä touhut (itse en kyllä pysty täysin unohtamaan).

nannah ja Halle millä perusteella sen maksusitoumuksen voi saada? Ja haetaanko se siis kelalta? Onko ne jonot sitä puolta vuotta mistä on puhuttu?
Täällä on sitten pieni vaalea nainen vastapainoksi :D

nannah tsemppiä piinailuun vielä!

ON: mulle on iskenyt kova väsymys päälle. En tiedä johtuuko tuosta dheasta vai siitä, että saatiin yksi remppa rutistettua loppuun vloppuna tai siitä, että nyt syksyllä meille on kuitenkin tehty jo 3 hoitoa, eli nyt sitten koitan huilia ja keskittyä muutenkin hauskoihin juttuihin. Pääkivut olen tavallaan saanut hallintaan, tarkoittaa kyllä sitä että burana/panadol -yhdistelmää menee joka aamu, mutta jaksan päivän töissä paremmin ja iltapäivällä kun ottaa vielä uuden satsin, niin ei tarvitse koko iltaa vain sohvalla viettää. Saas nähdä ens viikolla kun pistän ekan procrenin niin miten se sitten sotkee päätä lisää...

Muoks! vielä Hallelle tsemppiä että saisitte kypsän solun talteen tänään!!
 
Viimeksi muokattu:
johkunen en osaa oikein sanoa millä perusteella saatiin tuo maksusitoumus. Me on oltu hoidossa sekä oyssissa että väestöliitossa. Hoidot aloitettiin väestöliitossa ja sitten ku alko ivf hoidot niin 1 tehtiin aluksi oyssissa ja seuraava väestöliitossa ja taas seuraava oyssissa. Loput kaikki hoidot onkin ollut sitten väestöliitossa ja nyt kun sitten siirryttiin luovuttujen solujen jonoon niin lääkäri teki jonku hakemuksen oyssiin maksusitoumusta varten, me ei siis olla tehty mitään sen eteen ja suoraan sieltä tuli myönteinen päätös. Mitä lie sitten lääkäri sinne kirjoitellut perusteluja sen saannille. me mentiin jonoon toukokuun lopussa ja oltais saatu luovuttaja jo elokuulle, mutta meidän aitauluun se ei passannut kun oltiin ulkomailla juuri silloin. uusi luovuttaja löyty tosi nopsaa kun aloin jo syyskuun alussa syömään niitä mennkojen siirto lääkkeitä että saadaan kierto sopimaan luovuttajan kanssa. Että omasta mielestä kyllä tosi nopsaa saatiin tuo luovuttaja. Meille sanottiinkin kun jonoon mentiin että luovuttajia on nyt hyvä määrä :) kovasti jään odottelemaan kuinka HalleB sinulla on käynyt punktiossa :)
 
johkunen juu todella ovat helpotuksen huokaus nuo klinikan ihmiset!
Tuosta maksusitoumus-asiasta: Lääkäri tekee sen anomuksen ja mulla olisi perusteena ainakin munasarjojen ennenaikainen vajaatoiminta ja ikä (27v).
Kyllähän tää pimeyskin väsyttää...

on: Uskomatonta mutta totta se folli oli ehtinyt juuri karata, kun pääsimme klinikalle! Lääkäri koitti vielä imeä sen follinesteen siinä toivossa, että solu olisi löytynyt, mutta turhaan. Se siitä sitten..
Nyt on helpottunut ja surullinen olo. Varaan ajan Psykologille ja jäädään odottamaan, että se pienikokoinen tumma nainen ottaisi klinikkaan yhteyttä.:heart:
 

Yhteistyössä