Muita IVF/ICSI- konkareita?

Kuinkas Johkunen siirto sujui? Montako kyytiläistä on matkassa?

Soittelin tänään klinikalle ja kaksi alkiota oli alkanut hienosti jakautumaan, olivat kuulemma kauniita nelisoluisia, eli huomista siirtoa odotellessa =)
 
teillähän on sitten hyvä tilanne kun kaksi noin optimaalista alkiota! Siirretäänkö muuten molemmat vai meneekö toinen pakkaseen? Meillä meni siirto odotetusti, kipeästi sekin mutta 2 saatiin siirrettyä. Toinen oli se hyvä joka toissapäivänä 1.luokkaa tosin hieman hitaampi edelleen, toinen huonompi ja hitaampi kaveriksi. Se hyvä oli kerennyt kasvattaa jotain lonkeroita joilla tarttua kiinni, mut jotenkin silti hyvin skeptinen olo kaikkiaan. Lääläri sanoi myös suoraan että mun munasoluilla ei kannata jatkaa eli seuraava on sitten luovutettu. Onhan siihen kerennyt jo asennoitumaan mutta silti vähän kirpasee! Noh, katsellaan tämä nyt ensin. Tsemppiä sulle kovasti huomiseen, tule kertomaan kuulumisia!
 
Hienoa Johkunen, että siirto meni hyvin, vaikkakin oli kivulias. Mutta olipa tosiaankin masentava kommentti lääkäriltä sun soluista! Tuo pistää kyllä varmasti vähän ajattelemaan... Mutta toivotaan nyt peukut ja varpaat pystyssä, että tästä lähtis se teidän muksu mukaan!

Biologi just soitteli, että meitä odottaa siellä kaksi alkiota: toinen erinomainen 8-soluinen ja toinen vähän huonompi 7-soluinen. Jäivät miettimään alkionkuoren avausta tuohon heikompaan, annoin heille täyden päätäntävallan siitä. Kuulemma tässä vahvemmassa oli niin ohut kuori, ettei sitä kannata mennä häiritsemään... Nyt vain täytyy odotella sinne iltapäivään, että saa matkalaiset mukaan. Kylläpäs tässä nyt alkaa jo vanhaa konkariakin jännittämään! Toisaalta mörkönä takaraivossa on ajatus siitä, että meillä ei ikinä ole tuoresiirrosta onnistunut, mutta tosin alkiotkin ovat olleet vain kaksi päiväisiä 2-4 -soluisia, ja onhan mulla nyt eri lääkityskin, kun on tuo kortisonikin mukana. Onko sulla muuten se Gonapeptyl? Mulle lääkäri oli laittanut sen kysymysmerkillä, mutta aion kyllä ottaa sen tänään puheeksi ja pyytää reseptin, mikäli lääkäri ei itse siitä mitään mainitse...
 
Viimeksi muokattu:
Joo kyllä mä oon taas itseäni keräillyt kuin meinaa vaan surettaa, mutta minkäs teet! Itse kysyin ja halusin suoran vastauksen. Onneksi viikon päästä pääsen pois näistä arjen ympyröistä, lähetään siis 3 viikoksi reissuun ja sitä odotan nyt kovasti/ koitan siitä innostua että voi tän unohtaa.

Meille ei nyt tuo gonapeptyl tullut, ei sopinut jotenkin kaavaan kun kyselin. Kysy ihmeessä sitä itsellesi, ei siinä ainakaan mitään häviä. Ja tosi hienot alkiot saat kyllä kyytiin :)
 
tuba factor toivottavasti toiveitanne kuullaan :)

Johkunen ja Joanna onnea hirmuisen paljon kyytiläisistä :heart: Pidän peukkuja teille :)

on: Kävin tänään siinä kohdun raaputuksessa. Ai hitto, kun teki kipeää se raaputtaminen!, mutta toimepide meni muuten hyvin. Ensviikolla alan syömään Primolut Nor-lääkettä, jotta vuoto alkaisi oikeaan aikaan. Sit vuodon alettua aloitan Estradot-laastarit limakalvon kasvatukseen. Hoito on koko ajan lähempänä, apua!
 
Halle auts! Kestikö tuo raaputus kuinka kauan eli miten kauan piti kärsiä? Entäs oliko se nimenomaan tuo raaputus vai painoiko myös laitteet tms.? Siksipä kyselen kun seuraavaan siirtoon, on se milloin tahansa, niin meille saatetaan tuo myös tehdä... Mutta kiva kuulla että sulla alkaa h-hetket olemaan aika lähellä :)
Oliko se vko 17 tuo hoito vai muistanko väärin? Tsemppiä kovasti joka tapauksessa!!!

Me lähetään siis torstaina finskin siiville ja palataan vasta vko:lla 16, ihanaa :)
2 yötä olen nyt herännyt hikipuuskaan joka aikaisemmin on tietänyt menkkoja, joten vahvasti näyttää että perässä tullaan... Mut ajatustyötä noista luovutetuista olen jo sen verran tehnyt, että se alkaa kuulostamaan oikein hyvältä vaihtoehdolta meille seuraavaksi! En oikeastaan tunne enää tarvetta testata omilla ja turhautua aina samaan lopputulokseen.
 
Hei ihanat konkarit! Ompa teillä kaikilla pitkä taival ollut takana.. Toivon, että jokainen saisi vielä nyytin syliinsä!
Lueskelin tuossa mm. HalleB:n kohdun raaputtamisesta. Siis onko sulla aina ollut ohut limakalvo (joka on vaikuttanut kiinnittymiseen)?

Onko teillä muilla ollut ongelmana ohut limakalvo?!? Mulle lääkäri sanoi aika tylysti, että mun ohuelle limakalvolle ei juuri voida mitään tehdä. Että jos isommat määrät hormoneita ivf:ssä ei sitä kasvata niin ei oikein voida mitään... (ollaan siis ekaan ivf:ään lyhyellä kaavalla menossa) Halusin vaan tulla kaivelemaan, josko löytyisi tähän ongelmaan kohtalotovereita. (Siis pääongelmana pco)

Kiitos jo etukäteen, jos jaksatte vastaille =)
 
johkunen mulla piti puuduttaa kohdun kaula, jotta lääkäri sai oikaistua sieltä mutkan. Ainoastaan puudutuspiikki sattui vähän, kunnes lääkäri alkoi raaputtamaan sitä limakalvoa. Se pahin vihlonta kesti vain sen muutaman sekunnin. Jälkeenpäin oli jomotusta, veristä vuotoa ja päässä meinasi sumeta. Toki se on varmaan yksilöllistä sattuuko vai ei. Mul on tehty noita punktioita ja toimenpiteitä ilman kipulääkkeitä pelkällä puudutuksella, mutta tuo kyllä tuntui enemmän.
Juu viikko 17 olis TheViikko :)
Pahoittelut myös tätä kautta, että ei omilla onnistunut :hug: Ihanaa matkaa!

Neppu mulla on aina ollu tosi hyvä ja paksu limakalvo. Viime siirrossakin oli 13mm ja rakenne hyvä. Silti sinne ei oo kiinnittyny yksikään (kohdun ulkopuolelle yksi). Sen vuoksi lääkäri haluaa nyt kokeilla onko tuosta raaputtamisesta hyötyä.
Ootko kokeillu erilaisia hyviä rasvoja ja omega3 tohon limakalvoon? Mä oon käyttänyt vehnänalkioöljyä ja nyt oon laittanut aamupuuroon kylmäpuristettua rypsiöljyä. Lisäksi vahvoja omega3 purkista :) kannattaa varmaan googletella mitä muut on tehny sun tilanteessa. Onnea hoitoihin!

JokuPäivä olisi mukava tietää mitä sinulle kuuluu nykyään? Onko hoidot tauolla?

on: Tänään aloitan Primolutit. Viimeksi mulle tuli niistä hirveen hyvä olo, kun normaalisti silloin oli kamalat pms-oireet. Mutta kuurin viimeisinä päivinä tuli pms-oireet potenssiin 100! Mulla loppu muuten pms-vaivat, kun lopetin kahvinjuonnin viime kesänä. Aloin juomaan vihreää teetä ja olo on paaaaaaljon parempi. :)
 
Viimeksi muokattu:
HalleB: Wau. Mahtavan kuuloinen limis, harmi vaan ettei ole tarttunut :( Tsemppiä kovasti jatkoihin ja suurkiitos vastauksestasi!! Joo kaikkea täällä on kokeiltu; 400iu e-vitamiinit, raskausvitamiinit, punaviinit, foolihapot sekä omega 3- tuotteita. Nyt on tää vehnänalkioöljy on käytössä. On vaan niin kamalan pahaa että meinaa oksu tulla :$ Ootko ottanut sitä pelkästään vai jonkun kanssa?
Lisäksi ajattelin l-arginiinia kokeilla, jos uskallan.
Onko tuo kylmäpuristettu rypsiöljy päivittäistavarakaupasta saatava? :D En oo ennen kuullu tai huomannu siis...
 
Neppu mun mielestä se vehnänalkioöljy on ihan hyvää, kun ottaa samalla lusikalla, jossa on vähän kaurapuuroa.
Rainbow-merkkisenä löytyy ainakin luomu kylmäpuristettua rypsiöljyä ja säilytän sen jääkaapissa.

on: Meidän luovuttaja luovutti koko homman. Onneksi ei kerennyt aloittaa vielä niitä kalleimpia lääkkeitä. 12.4 on lääkärin soitto-aika, jolloin selviää jatko. Lääkäri on nyt ulkomailla, joten sen takia pitää nyt odotella mitä seuraavaksi tehdään. Sielä olis kuulema ehkä yks toinen sopiva luovuttaja, mutta joka tapauksessa hoito siirtyy..huokaus..
 
HalleB, siis eikä, ihan pyllynreiästä tuommoinen. : / Toivottavasti ei veny pitkälle uusi yritys!

johkusen kuulumiset luin toisaalta. Pahoittelut! Taidatkin tosin olla aurinkorannalla tällä hetkellä - toivon mukaan murheet jäi kotisuomeen. :)

Mä olen pistellyt nyt kolme päivää, kombinaatioksi GonalF+Cetrotide+Pergoveris ja siirron jälkeen toivottavasti lisälääkkeeksi kortisoni. Ainakin niin toistaiseksi sovittiin. Olen tosi tyytyväinen siihen miten asiat tällä kertaa sujui, ja fiilis oli tosi levollinen kun kävelin ulos klinikalta. Ainoa vaan että en ole jotenkin _yhtään_ orientoitunut siihen että tässä ollaan muka johonkin punktioon ja alkionsiirtoon menossa. : / Meinasin eilen unohtaa koko pistoksenkin!? (Funtsin vaan puolenyön aikaan että mitäs hittoa multa jäi tekemättä.) Elämä kai on jotenkin muuten niin hektistä nyt, ettei riitä energiaa keskittyä ihan joka asiaan.

Tajusin muuten tässä yhtenä päivänä semmoisen metafyysisen itsetutkiskelun keskellä yhden asian, mitä en ole oikeastaan tajunnut aiemmin. Muistan nimittäin lapsihaaveilun alkuajoilta varsin elävästi, millaista se kaipaus oli silloin. Silloin kaipasin vain sellaista sylilämmintä, happamalle puklumaidolle tuoksuvaa avutonta rääpälettä. Toki haaveilin äitiydestä sinällään, mutta kuvitelmissani elänyt lapsi oli aina semmoinen pieni. Näiden vuosien aikana tämä minun Haaveiden Mielikuvituslapseni on kasvanut, ilman että olen varsinaisesti tajunnut sitä. Nykyään sydämeni käännähtää, jos käännähtää, todennäköisemmin nähdessäni isän pelaamassa pikkupoikiensa kanssa jalkapalloa, kuin silloin kun näen naapurin 1-vuotiaat kaksoset pihalla nallepuvuissa. Mielikuvituslapseni on kai nyt eskarilainen. Ei minulla ole vauvakuumetta enää.

Ehkä täällä joku jakaa samoja fiiliksiä.:confused: Harva ei-lapseton kuitenkin tajunnee, miten konkreettiseksi semmoinen lapsen haavekuva voi vuosien saatossa tulla. Samalla jotenkin havahduin siihen, että suurimman toiveeni toteutuminen voisi jopa tuoda jonkinlaisen henkilökohtaisen kriisin mukanaan. Toki positiivisen sellaisen, mutta sopeutumista vaativan kuitenkin. Sitä kun on kohta kahdeksan vuotta :)O) kantanut "infertilitas primaria" -diagnoosia mukanaan ja käynyt läpi koko hiton suruprosessikaavion vaihe vaiheelta ja lopulta saanut jotenkin sopeutettua tämän tylympääkin tylymmän arpaonnen osaksi itseä, tulisi kaksi viivaa testiin ja muuttaisi kaiken.

Tämmöisissä tunnelmissa puoli kahdelta lauantaiyönä. :D

Joannalle onnittelut, peukut pystyssä että bebé on tukevasti kyydissä!
 
Viimeksi muokattu:
Kävin kurkkimassa, miten täällä menee. johkuselle yritin lähettää privaa tuossa taannoin, mutta tulikohan se edes perille kun enää en näe sitä omassakaan laatikossa?? Oh well, löytyihän ne kuulumiset täältäkin. :D Toivottavasti on ihana matka ja rentouttava varsinkin.

HalleB:n luovuttajan luovuttaminen kirpaisi ihan näin luettunakin. :( Paska juttu. Kunpa saisitte pian uuden matsauksen.

Kaikille muillekin sylin täydeltä tsemppiä ja onnenpotkuisaa kevättä! <3 Elkää luovuttako! <3

-L_G (ja alkio#21, edelleen mukana)
 
Neppu hyvä, kun vinkki toimi :)

tuba factor mul on myös tommosia ajatuksia.. Eniten koskee juuri ne ajatukset, kun ajattelen mitä mieheni voisi lapsille opettaa, asioita joita minäkin kuuntelen suu auki. Sellaisia asioita, joista harva nykyajan ihminen tietää. Mä näen sen lapsen ehkä sellaisena leikki-ikäisenä.
Tsemppiä sulle meneillä olevaan hoitoon! Toivotaan, että kaikki menee hyvin :)

lady_Gigi ihana lukea, että kaikki on menny hvyin! :)

on: Mua niin kyllästyttää taas odotella.. Tänään juttelin lääkärin kanssa, eikä se voinu mitään luvata, mutta yhtä kandidaattia haastellaan ensiviikolla. Toivotan, että hän on soveltuva.. Teoriassa hoito on mahdollinen jo toukokuussa.
 
Hei konkarit. Ihanaa, että on tällainen palsta johon voin välillä tunkeutua ja kysellä untuvikkona tyhmiä kysymyksiä... Eli jos jaksatte vastailla jossain välissä:
Kuinka nopeasti uuden ivf:n voi aloittaa, jos edellinen ei tuota tulosta? Muistaakseni luin täältä, että jos tehdään passeja lääkkelliseen kiertoon niin niiden välissä pitäisi olla pari "normikiertoa". Jotenkin pessimistinä ajattelee jo tulevia hoitoja... :headwall:

Mietin, HalleB:n juttuja lueskellessani, että jos JOS tästä ensimmäisestä ivf:stä tärppäisi meille ja munasolut olisivat hyviä: Niin voisinko lahjoittaa pakastetut munasoluni? Ihankuin noissa papereissa, joita pitää täytellä olisi jotain sellaista lukenut. Yritin googletella vähän, mutta en löytänyt kunnolla tietoa... Olisi hienoa (jos nyt ensiksi saisi edes itse käärön syliinsä) jos olisi mahdollista auttaa muitakin.
 
Mulle tehtiin ICSI joulukuussa ja seuraava ICSI tehtiin helmikuussa. Passeja on tehty lääkkeillä ja ilman, eikä ole tarvinnut pitää välikuukausia.

Munasolut eivät kestä pakastusta, joten vain alkioita ja siittiöitä pakastetaan. Ymmärtääkseni alkoita voi lahjoittaa, mikäli niihin ei ole käytetty luovutettuja soluja(munasoluja tai siittiöitä).
 
Pikaisesti omaa napaa. Munasoluja tuli vain 4kpl, jotka icsattiin. Tänään siirrettiin kolmepäiväinen 7-soluinen kaveri, jonka laatua kuvailtiin laimeahkosti notta "siirtokelpoinen" (suom. Hivenen parempi kuin roskiskamaa). Kolme muuta eivät kelvanneet vielä pakastimeen, vaan menivät jatkoviljelyyn.

Fiilis on hieman pettynyt, koska nyt tuntuu olevan kerrankin täsmäaseet mukana siirron jälkeen: kortisoni vasta-aineiden vuoksi +Gonapeptyl. Koitan muistaa että viimeksi jatkoviljelyyn menneistä rupualkioista yhdestä kehittyi oikein hieno blastokysta... :/
 
Kiitos taas vastauksesta Mestari Muumi!

Pakko toivottaa vielä Tuba factorille tsemppiä, jotta tämä kolmepäiväinen 7-soluinen kaveri sinnittelisi mukana!
(Oliko sulla monta rakkulaa kasvamassa, joista tuli nämä 4?)
 
Heippa konkarit!
Tulin tänne toistaiseksi "märkäkorvana", vain yhden IVF:n kokeneena, kyselemään noista stimulointilääkkeistä.
Minulla oli helmi-maaliskuussa eka IVF, jossa piikittelin Menopuria (300iu/pvä). Hoitovaste ei folliultrassa
varsinaisesti ilahduttanut lääkäriä. Löpsöt(=vanhat & endon runtelemat) munantekovehkeeni pusersi vaivaiset 2+5.
Joka sitten lopulta olikin kohtalainen saalis, koska jokasessa oli kypsä solu, ja kaikki hienosti hedelmöitty.
Vaan sitten alkoi ongelmat, vain yksi kuulemma oli mitenkuten kelvollinen siirrettäväksi. Loput jakaantui liian nopeaan(?)
tai oli fragmentoituneita.

Lääkäri meinas, että seuraavaan hoitoon vaihdetaan stimulointilääke. Mutta ilmeisen pettynyt hän oli, koska oli ladannut kait
menopurin nimeen paljonki toivoa. Täällä palstoillakin pääsääntöisesti saa lukea siitä, että sitten vasta kun lääke on vaihdettu
menopuriksi, on alkanut laatu parantua ja tullut jopa tärppejä.
Onko kellään mennyt toisinpäin, että menopur ei olisikaan se ihmeen tuova aine? Pelottaa, että onko muhun jo tuikattu ne
tehokkaimmat "myrkyt" ja kun ei tulosta tullut niin keinot vähissä-> munasolujen huonolaatuisuus on tosiasia.

Harmillista, kun tässä hoitojen välissä on näin paljon aikaa, tätä ei saa pois mielestä. Päinvastoin, välillä tuntuu ajatukset
kiertävän tulevan hoidon ympärillä kehää. Odottaa jo malttamattomana, mutta toisaalta jännittää/hirvittää, että tuleeko
sitäkään vähää munia ja onnistuuko jakautuminen ensinkään.

Tsemppiä ja rutkasti onnea kaikille hoitokoitoksiin! Jospas tämä kevät ja tuleva kesä toisi plussia ja ihania uutisia! <3
 
Nollaultrasta kotiuduttu just. Oikeella puolella 6-8mm 1 kpl,9-10mm 4kpl.Vasemmalla 6-8mm 2 kpl ja 9-10 mm 3 kpl.Puregonia olen pistellyt 6 päivää, tänään illalla 7 päivää. Huomenna mukaan tulee Orgalutran-piikit. Osaatteko kertoa mulle yhtään, miltä noi munat vaikuttaa, kun tällä hetkellä on kp 7? Limis oli 8.1.
Siis mä oon niin tyhmä etten mä tajuu ollenkaan, et oliks "tulos" hyvä vai huono? Vaiks tänne kirjotinkin, niin mikään konkari en ole; eka IVF menossa. Pistättekö te muuten mihin aikaan? Oli niin töykee lääkäri, ettei uskaltanu oikeen puhuukaan ilman lupaa. Ei ees esitelly itteensä. Sano vaan, et katotaan et milt näyttää. Mä sit siihen, et " Nii, et housut pois vaan?". Nice...Tuntuu tyhmält olla ihan ummikko näis hommis, kun googlettamallakaan ei asia selkii. Tuolla muilla palstoilla on joko hiljasta, tai sit ei oikeen olla samoilla hoitolinjoilla etc. Oisitte kovasti kilttejä, jos voisitte mua viisastaa:confused:.
Kaverit senkun sikiää ympärillä tosta vaan, ni tuntuu aika orvolta. Ei niitten kans voi puhua, kun ne ei ymmärrä näist hoidoist senkään vertaa ku minä. Kun ei niitten oo ollu pakko perehtyy.
Se lääkäri oli sen verran töykee, et kävi mieles jo tehdä joku saamarin valitus siitä.
Pääsiskös tänne vertaissiskoks? Sekundaa ollaan täällä, mies primääri ja selittämättömiä, ei mitään vikaa kuulemma missään. Jossain kai kuitenkin on...
 
Halle no voihan rähmä :(
Toivon kovasti että tuo toinen kandi olisi sitten sopiva ja ei jänistäisi. Varmasti sapettaa odotus kun niin lähellä jo olitte!!!

Tubafactor sinne peukutuksia kovasti että alkio olisi kuitenkin se joka tarttuisi kiinni!!

endoloinen mulla 2 viimeistä hoitoa tehtiin niin, että toisessa menopur ja toisessa puregon. Kävi niin että puregon hoidosta saatiin 2 blastoa siirtoon kun taas menopur hoidosta 1 morula ja toinen 10-soluinen. Toisaalta takana oli sammutushoito 3kk, joka saattoi sotkea, mutta niin siis meillä kävi.

Lady-Gigi sain sun viestin tosin lueskelin vasta eilen kun kotiuduttiin reissusta! Mutta täältä ilmeisesti sait päivityksen ;) ihana kuulla että sulla kaikki hyvin :)

ON: nopeasti vielä oma päivitys, eli loma tosiaan teki tehtävänsä, etäisyys kaikkeen teki tosi tosi hyvää!!! Kaikki huonomieli on kadonnut ja alan olemaan sinut sen asian kanssa, etten tule omia biologisia lapsia saamaan. Soittelin eilen klinikalle ja toukokuun alussa mulle tehdään leikkaus-arvio endosta ja samalla suunnitellaan tuleva hoito lahjamunasoluilla. Jonotusta voi tosiaan olla se 6-12kk, joten koitan kovasti keskittyä kaikkeen kivaan ja muuhun asiaan sillä välin, tämä lomalta saatu "flow" voisi tosiaan jatkua mielellään pitkään =)
 
Hei taas konkarit. Ajattelin _taas_ tulla kysymään teiltä apua ja neuvoa. Katsotaan nyt, ehtiikö kukaan vastata enen kuin on myöhäistä.

Punktion jälkeen aloitin lugesteronit. Hoitaja sanoi, että älä laita päivälugea ennen siirtoa, joka olisi ollut 14 aikaan. No nyt alkion siirto siirtyi klo 11. Osaatteko sanoa, kannattaako mun laittaa aamu- lugea?!? :headwall:
 
Hei taas konkarit. Ajattelin _taas_ tulla kysymään teiltä apua ja neuvoa. Katsotaan nyt, ehtiikö kukaan vastata enen kuin on myöhäistä.

Punktion jälkeen aloitin lugesteronit. Hoitaja sanoi, että älä laita päivälugea ennen siirtoa, joka olisi ollut 14 aikaan. No nyt alkion siirto siirtyi klo 11. Osaatteko sanoa, kannattaako mun laittaa aamu- lugea?!? :headwall:
Laita vaan, kun ei tuon aikaisemmaksi siirtynyt. Paitsi jos sulla on ollut tapana laittaa vasta kympiltä, niin tunnilla-parilla voi hyvin pitkittää.
Mutta kyllä ne siellä klinikalla nuo logen roippeet siivoaa, ja joka tapauksessa kohdunsuu puhdistetaan.

Johkunen:heart: Toivottavasti et ihan vallan katoa!
 

Yhteistyössä