Muita IVF/ICSI- konkareita?

HalleB voi kökkö! Siis se maksusitoumus. No tietää sitten miksi käy taas vähän aikaa töissä : / niin mä koitan näitä maksuja aina miettiä vaikka meillä summa ei vielä noin suuri ole. Oliko niin, että olette jo jonossa vai pääsettekö nyt jonoon kun tuo käynti ohi?

nannah toivotaan ettei mitään vakavampaa löydy. Onneksi katsovat sitten samalla tuon kohdun limakalvon, niin saat siihenkin vastauksen. Muutoin hyvää taukoa ja leikkaustakin jos niin voi sanoa :)

ON: mulla 2 viikkoa ollut nyt niin kova pääkipu että meinaa mieltä vetää matalaksi. No tänään pistän toisen procrenin ja onneksi vloppu edessä. Varattiin myös reissu kevääksi, joten on onneksi jotain kivaa mitä odottaa!
 
nannah meille tehtiin julkisella viisi hoitoa, joista neljässä päästiin alkionsiirtoon asti. Se oli se peruste, ettei saatu maksusitoumusta. Ompahan kokeiltu tuokin. Tsemppiä toimenpiteeseen! Toivotaan, että se edesauttaa alkion kiinnittymistä. Mä saan kuulema sen kohdun raaputtamis kokeilun seuraavaan siirtoon, josko siitä olisi apua.

johkunen oltiin me jo jonossa, mutta nyt alkaa luovuttajan etsiminen totisemmin. Kyllähän tää kalliiksi tulee, mutta tän asian suhteen on valmis tinkimään jostain muusta. Mekin ollaan maaliskuussa lähössä ulkomaille ystävien kanssa omatoimimatkalle.
Inhottavaa toi sun pääkipu! :(
 
  • Tykkää
Reactions: johkunen
Nostellaan ja samalla kuulumisia :)

Meille tuli tänään soitto, että sopiva luovuttaja on löytynyt! Ne oli kuulema heti hoksannu, et se on meille oikea :) Kyllä on vähän hämmentynyt olo ja pitää asiaa hieman pureskella, mutta ihan fiiliksissä tässä ollaan :D Viikolla 12 olis kohdun raaputus tms. ja viikolla 17 olisi hoito! Meidän kierrot täsmäävät tämän hetken laskujen mukaan. Eipä olisi arvannut, että näin nopeaan tapahtuu, mutta eipä tää mua haittaa yhtään :D

Mitä muille kuuluu?
 
  • Tykkää
Reactions: Joku_päivä
Halle tosi hienoa ja hurjan nopeasti luovuttaja löytyi!!
Teillä ei sitten odotus tainnut kestää kuin pari kuukautta loppujen lopuksi.
Löytyikö jollakin tavalla "samanlainen" eli täsmääkö jotkut asiat itseesi?
Ja varmaan hyvä juttu että tekevät myös tuon raaputuksen.
Mä kyselin myös siitä kun soittelin kuulumisia, mutta tähän tulevaan hoitoon ei sitä enää ynnätä.

ON: ihan samaan aikaan ei olla liikeellä, mä piinailen sua reilua kuukautta ennen, eli pistot alkaa tulevana perjantaina menopurilla. Takana siis 3 procren-pistosta, kuukautisia ei ole tullut sitten vuoden vaihteen ja kaikki endo-oireet ja kivut loistavat poissaolollaan, eli sillä tavalla kroppa toiminut niin kuin haluttiinkin. DHEAa olen syönyt nyt 12 viikkoa ja se lopetetaan punktion yhteydessä, katsotaan nyt sitten auttaako munasolun laatuun. Mulla kyllä usko tähän touhuun on mennyt mutta toivo on edelleen olemassa! Eli hyvillä ja positiivisilla fiiliksillä olen, toivottavasti jatkuu koko hoidon ajan :) Meillä on reissu suoraan hoidon jälkeen, eli oli tulos mikä tahansa, niin ainakin jotain positiivista tulossa joka auttaa tän hoidon paremmin. Jännä tilanne muutoin, että se on hiinä ja hiinä tiedetäänkö hoidon tukos ennen koneen nousua :D
 
johkunen juu luovuttaja on just semmonen, että kenenkään ei pitäis epäillä ettenkö olisi myös geneettisesti lapsen äiti. Ihmeellistä, kun kierrotkin menee samaan tahtiin :D
Onnea ja tsemppiä sulle hirmuisesti tuohon hoitoon! Me lähetään ensviikolla matkalle :)
 
Viimeksi muokattu:
^ kiva kuulla että luovuttaja ulkoisestikin mätsää =)
Teillä kävi kyllä hienosti kokonaisuudessaan tämän kanssa, toivotaan että lopputuloskin menisi samaa rataa!!
Hyvää reissua teille, tulkaa rentoutuneina takaisin :wave:
Täälläkin on jo KOVA matkakuume :cool:
 
Joanna :wave:
Mä menen sua vähän edellä, eli 5.IVF meilläkin menossa ja tänään toinen folliultra, pistospäiviä takana 10.
Mä olen nyt syönyt dheaa 14 viikkoa, eli saas nähdä onko vaikutusta laatuun tällä kertaa. Aikaisemmin folleja on tullut suht helposti se 20-25 mutta ekan folliultran jälkeen nyt olisi vähän nihkeesti tulossa ja olenkin pistellyt menopuria sen jälkeen 300 yksikköä + puregonia 150! Saas nähdä miltä iltapäivällä tilanne näyttää...

Mikä sulla on hoitojen taustalla? Teilläkin jo monta erää takana.
 
Johkunen: Me ollaan selittämättömiä. Kaikki näyttää aina niin optimaaliselta, mutta silti mitään ei tapahdu, kahta keskenmenoa lukuunottamatta.... Mutta nyt toivo heräs uudestaan, kun on uusia lääkkeitä mukana, eli dhea, disperin ja kortisoni sekä sitte mahdollisen siirron jälkeen Gonapeptyl. Hoitaja katsoi vanhoita tiedoistani, siis vuodelta 08 että mulla oli punktio silloin jo kiertopäivänä 12! Eli saas nähdä joko ens viikolla päästään tosi toimiin! Miltäs sulla näytti ultrassa?
 
Joanna toisaalta hyvä että olet pystynyt tulemaan raskaaksi mutta varmasti turhauttavaa kun se ei ole ollut pysyvää ja ei edes tiedä mistä johtuu!!

Toivotaan että nuo uudet lääkkeet auttaa. Mulla oli viimeksi sama coctail ja nyt siis myös.
Tänään aloitin tuon kortisonin ja lauantaina mukaan tulee klexane+luget. Tuo klexane on piikki joka ajaa samaa asiaa kuin minidisperin.

Niin ultrassa näytti ihan hyvältä, lääke oli alkanut vaikuttamaan toivotusti ja tulossa näillä näkymin 7+10 follia. Pistin eilen ja vielä tänään tuon annoksen lääkkeitä että pienetkin saadaan mukaan, näin ollen pistospäiviä yhteensä 12. Keskiviikkona on pregnyl ja punktio siis perjantaina. Ihan hyvä juttu niin saa viikonloppuna levätä rauhassa! Meillä tehdään pitkä viljely eli siirto on sitten keskiviikkona ja torstaina pistän gonapeptylin.
Kaikki näyttää siis olevan selvää kunhan saa oman pään taas piedettyä kurissa ;)

Kuinka paljon pistät gonapeptyliä? Onko vielä mitään tuntemuksia?
 
Täällähän on jännät paikat monella, hyppään siis mukaan seuraamaan. :) Pitkään olikin hiljaista.
HalleB, johkunen , Joanna78 (tähän kuvitelkaa semmoinen peukuttava hymiö, kun ei palstalta moista löydy)


Itsellä reilun viikon kuluttua ensikäynti. Oon taas lueskellut tauon jälkeen hoitolaisten kuulumisia, ja monilla tuntuu olevan uusia lääkkeitä kokeilussa. Monilla sellaisillakin, joilla hoidot on samassa paikassa kuin itselläni.
Joku ehkä muistaa mun syksyisen avautumiseni siitä, kuinka viime hoidossa toiveitani ei kuultu, eikä pyynnöstäni huolimatta myöskään kokeiltu mitään uutta. Tuleva ensikäynti jännittää siitäkin syystä, että syksyllä puhuttiin miehen kanssa, että mikäli ensikäynnistä ei jää hyvät fiilikset, vaihdetaan yksityiselle.
Nyt vaan olisi muutakin rahanmenoa.
 
^ oltiinkin samaan aikaan linjoilla, kiva kuulla sustakin :)

Täytyy toivoa, että saisitte nyt sellaisen lääkityksen mihin itse olisitte tyytyväisiä!
Kyllä se jo nostaa motivaatiotakin hoitoon kun on itse tyytyväinen.
Tsemppiä siis sinne, kerro kuinka meni!
 
Hienoa Johkunen, että ultrassa oli hyvät näkymät ja paljon tsemppiä punktioon! En tiedä vielä yhtään Gonapeptylin annostusta, kun se on mulle tosiaan ihan uusi juttu. Mulle tuli eilen illalla, kun kyykin tyhjätessäni astianpesukonetta, ihmeellisiä vihlaisuja mahaan. Ei oo kyllä ennemmin tässä vaiheessa vielä miltään tuntunut, mutta saapa onneksi huomenna nähdä mitä siellä on tapahtumassa, paljonko muniksia on kypsymässä. Muutenkin oli koko illan maha turvonnut ja jotenkin oudon painava. Mutta tänään ei ainakaan vielä oo tuntunu juuri miltään, mitä nyt välillä vähän vihlaisee...
 
Joanna piti kysyä paljonko pistät gonalia? Meni vähän sekaisin :)
Kyllähän tuo on hyvä että jotain jo tuntuu, toivottavasti saat ultrasta hyviä lukemia.
Mulla tuo gonapeptyl on kerta piikki ja pistetään alkion ollessa 6pv. Saan sen suoraan lekurista, eli annos tavallaan siinä valmiina.

Nyt oon tooosi väsynyt...
Eilen otin aamulla ekan kortisonin ja valvoin viime yönä sitten kahdesta eteenpäin...
Mulla siis aiheuttaa uniongelmia. Täytyy toivoa että saa ens yönä nukuttua paremmin!
 
Mä pistän Gonalia 300 yksikköä. Tulin just ultrasta ja siellä näkyi neljä hyvän kokoista munista ja neljä pientä. Nyt piti heti tuikata Orgalutran nahkaan, jotta jarruttais vähän noita isoja, että pienetkin pääsis mukaan. Toi Orgalutran olikin mulle ihan uus tuttavuus, mutta pistäminen sujui kyllä ihan kätevästi. Perjantaina on seuraava ultra ja punktio sitten maanantaina tai tiistaina... Tässähän rupee ihan vanhaa jo jännittämään!

Mulla noi lääkkeet aiheuttaa pikemminkin väsymystä kuin unettomuutta. Jännä, että samoilla ihmisillä voi olla niin eri oireet samoista lääkkeistä. Toivottavasti saat nukutuksi hieman paremmin ens yönä!
 
Ei maistunut uni ei, tietysti vaikutti se että piti herätä 23.20 pregnyl pistämään. Mä oon muutenkin herkkäuninen joten johtuisiko siitä että kortisoni valvottaa, sehän pistää kropan vähän niin kuin ylikierroksille ja siksi herättelee! No katellaan, täytyy huomenna jututtaa lekuria punktion yhteydessä.

Hyvä että muniksia löytyi ja nuo pienet sitten toivottavasti kirivät myös kiinni :)
Mulla oli viime hoidossa tuo orgalutran jarruna ja oli tosiaan helppo, nyt en ole erillistä jarrua tarvinnut kun omat hormoonit vielä pitäisi olla alhaalla, ens viikolla alkavat about palautumaan.

Mennään kyllä aika peräpäivinä puktioon :)
Onko teille tulossa 2 päivän viljely vai pidempi?
 
Kuinkas Johkunen sun punktio sujui?

Mulla on punktio maanantaina, vaikka saalis ei olekaan kovin häävi :( Ainoastaan neljä sopivan kokoista follia oli ultrassa ja saman verran pienempiä, ehkä viides vielä voi ehtiä mukaan, mutta muilla ei varmaankaan oo mahiksia... No, pitää yrittää ajatella, että jospa laatu korvais määrän... Mikäli siirtoon asti päästään, se oli meillä torstaina, eli peräkkäin jäätäis jännäilemään ;)
 
Joanna peukut nyt kovasti pystyssä että nuo 4 olisivat kaikki kypsiä ja munasolut sisällä!! Ja nimenomaan, ei se määrä vaan se laatu. Toivottavasti päästään yhdessä piinailemaan :)

Se oma tilanne... kopsasin melkein suoraan toisaalta (älä pahastu) kun meinaa ahdistaa tilanne vaikkei mitään ratkaisevaa vielä tiedossa olekaan...
Eilen siis punktio, oli kivuliain tähän mennessä. Vaikka monessa vedessä on uitettu ja koitan etten turhasta valita, niin kyyneleet valui koko punktion ajan, teki kipeää. Mies sanoi parissa kohtaa että lisätkää nyt sitä lääkettä tai lopetetaan kesken, samoin sanoi että odottakaa hetki että lääke vaikuttaa. Ihana että oli joku pitämässä kädestä ja kertomassa sen mitä ei itse pystynyt, punktion jälkeen vaan tuumasi että tuntuu siltä ettei toista vastaavaa enää halua kun ei voi muuta kuin istua vieressä ja katsoa kun sattuu.
Oikealta saatiin 14 follia, vasemmalta 3 mutta sieltä kaikkia pieniä ei loppuen lopuksi otettu kun olin jo niin kipeä. Oikea puoli siis tooosi kipeetä teki ja syykin löytyi, sieltä alkoi tulemaan sellaista mömmöä mikä viittaa oikean munasarjan endometrioosiin, tuli siis uusi-vanha löytö joka selvisi näin. Tuo endohan ei ole sinne voinut nyt kasvaa kun mulla hormoonit on ollut pois sen 3kk, eli oli ns. vanhaa perua mutta uusi löytö siis meille ja ajatukset sen suhteen vähän sekaisin ja peloissaankin, mitä se tekee sille munasarjalle?!
No olin pari tuntia tiputuksessa kovien kipujen takia, saatiin tieto että 12 munasolua löytyi, nyt odotellaan puhelua kuinka moni on hedelmöittynyt. Silti siis pelottaa se, että kun tuolta missä sitä endoa on, löytyi 14 follia ja vasemmalta vain 3, niin ovatko nuo kaikki 14 jo pilaantuneet endon takia? Ei auta kuin odottaa...
Sain myös antibiootti kuurin että saataisiin kroppa toipumaan, eilinen meni täsin sohvalla ja tänään onneksi kivut jo huomattavasti miedompia.
Eilen tuli myös viesti illalla, komea poika syntynyt ja vanhemmat tosi ylpeitä... me saatiin synnytettyä ne follit kovien kipujen jälkeen eikä muuta. No koitan kasata ja katsotaan tilanne sitten kun soitto hedelmöittymisestä tulee! Tsemppiä sulla kovasti maanantaihin!!
 
Joanna tsemppiä kovasti punktioon tänään! Tule sitten kertomaan miten meni, toivottavasti sun punktio on kivuton ja kaikki menee hyvin.
Sain lauantaina puhelun, että 12 munasolusta 8 oli hedelmöittynyt normaalisti. Soittelen tänään iltapäivällä tilanteen miten on laita kun ovat nyt 3 päivää viljeltyjä, katsellaan sitten :)
 
Sori Johkunen unohdinkin näköjään kommentoida sun viestiä tähän ketjuun, kun kirjoittelin siihen toiseen. Olipa teillä hienosti hedelmöittyneitä! Miltäs tänään on näyttänyt?

Mun punktio oli lyhyt ja suht kivuton, kiitos kipulääkkeen suoraan suoneen.... Munasoluja saatiin neljä ja huomenna aamulla saadaan tietää montako on hedelmöittynyt. Toivottavasti suurin osa, sillä tuosta neljästä ei olisi varaa kyllä enää menettää yhtäkään... Ja tosiaan torstaina siirto, jos sinne asti päästään. Keskiviikkona alkaa luget ja siirtopäivänä lisääntyy kortisonin annostus. Nyt maha on kuin potkupallo ja kivistääkin aika lailla, joten ei muuta kuin pötkölleen!
 
tosi hienoa että kaikissa oli munasolu :) pidän peukkuja että myös hedelmöittyvät hyvin! Onko teillä mikä ollut taustalla kun aikaisemmin ei ole onnistunut? Niin mä oon vähän liian nuori vielä siihen toiseen pinoon niin siksi tänne kirjoittelin :) meillä siis aikaisemmissa hoidoissa sama juttu, hyvin tulee muniksia ja hedelmöittyy mutta sit alkaa laatu takkuilee. Nyt söin pohjalle dheaa josko olisi auttanut mut tällä hetkellä ei siltä vaikuta. Kaikki 8 ovat vielä mukana mutta hitaita. Joukosta löytyy kyllä yksi 1.luokan alkio eli siirtoon varmaan päästään keskiviikkona ja biologi sanoi että voivat kyllä vielä kiriäkin. Pakkaseen silti tuskin saadaan mitään tälläkään kertaa. Hieman alamaissa mutta ei heitetä vielä pyyhettä kehään! Sanoin miehelle just että ehkä meidän oikeasti kannattaa seuraava tehdä lahjamunasoluilla kun aina sama tulos laadun suhteen ja ei enää jaksaisi koko ajan vain hoitoja tehdä. Mainitsit että teillä on kotona pieni sijaistyttö? Meillä on kotona perhelomake liiteineen odottamassa lähetystä kohti adoptiota, odotan vaan sopivaa aikaa että laitan mwnemään. Sorry nää kirjoitusvirheet, on puhelimella vähän vaikeampi kirjoitella...
 
Mikäs Johkunen teidän soluilla on tilanne tänään? Toivotaan todellakin parasta ja eihän sitä tarvita kuin se yksi ja oikea ;)

Sain äsken soiton klinikalta, että neljästä muniksesta vain kaksi oli kypsiä, mutta kummatkin ovat hedelmöittyneet. Huomenaamulla saan taas lisätietoa... Eli ei meilläkään ainakaan pakkaseen mitään jää, saa nähdä kuinka tuoresiirronkin käydään! Vaikka toisaalta, mulla on koko tämän hoidon ajan ollut jotenkin ihmeen luottavainen ja rauhallinen olo, mutta saapas nähdä koska se maailma taas romahtaa... Me ollaan siis selittämättömiä. Kahdesta ekasta hoidosta sain n. 10 munasolua ja päästiin muutamiin pas:seihinkin, joista kaksi keskenmenoa. Kolmannesta hoidosta, jolloin tehtiin pitkä viljely, ei päästy edes tuoresiirtoon ja neljännestä tehtiin tuoresiirto, mutta ei saatu mitään pakkaseen. Munasolujen määräkin on alkanut huononemaan hoitojen lisääntyessä. Nyt rupesin pohtimaan laitettiinko mut liian aikaisin punktioon, kun oli noin vain noin vähä noita kypsiä. Kävin paikallisella gynellä ultrassa ja soittelin sitte aina vain tiedot Avalle, ja he sitten päättivät jatkosta. Mutta nyt ei auta kuin odotella...
 
^ Tänään alkioita ei katsota ollenkaan, saavat olla rauhassa. Neljäs päivä on yleensä morula-vaihe jossa ei sitten oikein kunnolla mitään erota, eli huomenna sitten saan tietää loput kun menen siirtoon. Joo siis jos saadaan 1 1.luokkalainen huomenna ja kaveriksi joku huonompi niin pitää olla ihan tyytyväinen.
Harmi että puolet tippui pois, mutta ilmeisesti teidän historialla hyvä että 2 kuitenkin pelissä mukana! Pidän peukut kovasti pystyssä että huomenna molemmat vielä mukana ja pääset sitten siirtoon!!
Toivottavasti sun olo alkaa myös helpottaa! Mullakin meinaa kyllä kipeytyä päivän mittaan ja eilen illalla oli ihan kipeä. Tänään tuntuu jo vähän paremmalta, tosin otin aamulla panadolia. Vähän jännittää huominen siirto kun maha vielä niin arka, mutta mies lupasi tulla pitämään kädestä kiinni :)
 

Yhteistyössä