Moniko täällä kärsii levottomista jaloista?

Yleensä eivät vaivaa näin paljon. Nyt on viimisten viikkojen aikana pahentunut. Johtunee lääkityksestä tosiaan, mielialalääkettä syön. Ajattelin hakea lekurilta apua kun niin pahaksi mennyt.

Oikea mullakin kiukutellut. Eilen oli kovat kivut oikeassa jalassa, tuli jo mieleen jos joku veritulppa :o Mieskin yritti hieroa mutta ei auta. Jossain vaiheessa yötä rauhoittuvat nuo kintut yleensä.

Kuopusta odottaessa vaivasi.Kylmägeelii laitoin kinttuihin melkein,joka ilta nukkumaan mentäessä(auttoi hetkeksi) ja öisin sai asetella tyynyjä iso pino jalkojen alle..eikä sekään aina auttanut.

Mulla ei oo koskaan ollu mitään pahaa, ei esim. haittaa nukkumista -miehen nukkumista kyllä kuulema joskus, kun hötkyttelen jalkojani huomaamatta- mutta kylla se lisääntyi mieliala lääkityksen myötä.
Mutta se meni ohi aika pian ja nyt sitä on satunnaisesti joskus, varsinkin jos jää lääke välistä tai myöhästyy oikein paljon.
Mikä lääkitys sulla on? Mulla Cipralex.

Oon kuullu monelta, että magnesiumin syönti auttais. Mulla raskaudenaikana on jonkuverrab "levotonta" jalkopäässä. Jos nyt loppuraskaudesta tulee, niin kokeilen ainakin tuota magnesiumia. Se on kyllä niin raivostuttavaa :headwall:

Juu magnesiumi auttaa jos se johtuu magneesiumin puutoksesta. Kannattaa ottaa isompaa annosta kuin purkin kyljessä mainitaan alkuun. Mun muistaakseni isommasta annoksesta ei voi olla muuta haittaa kuin että ummetus häviää :D

No siis "levottomat jalat" johtuu ainaskin noin virallisesti aivojen dopamiinijärjestelmän ja rauta-aineenvaihdunnan häiriöistä.. Usein määrätään levottomiin jalkoihin rautalääkitystä, jos on esim. huono hemppa.. Ja tositosi vaikeissa ja pitkäaikaisissa tapauksissa sama lääkitys (tosin siis pienemmällä annostuksella) kuin parkinsonin taudissa.. :xmas: Just koulussa käsiteltiin aihetta.. en mä muuten tietäs.. :snotty:

Yhteistyössä