Mua vaivaa pitkään jatkuneet epämääräiset ylävatsakivut, mutta en uskalla mennä lääkäriin koskaan pelkään joutuvani gastroskopiaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

ninni

Vieras
Onko täällä joku, joka ois ollu tossa tähystyksessä?
Minkälainen tutkimus oli? Voiko siitä oksentamiskammoinen selvitä?
Mulla siis pitkään jo ollu ylävatsakipuja, jotka ovat välillä kuukaudenkin poissa.. Mutta nyt ne ovat vaivanneet jo pariviikkoa putkeen joka päivä.. Ylävatsaa särkee ja se säteilee myös selkään..

Alkuperäinen kirjoittaja ninni:
Onko täällä joku, joka ois ollu tossa tähystyksessä?
Minkälainen tutkimus oli? Voiko siitä oksentamiskammoinen selvitä?
Mulla siis pitkään jo ollu ylävatsakipuja, jotka ovat välillä kuukaudenkin poissa.. Mutta nyt ne ovat vaivanneet jo pariviikkoa putkeen joka päivä.. Ylävatsaa särkee ja se säteilee myös selkään..

Minun pötsi on tähystetty kahdesti. Sain molemmilla kerroilla jotain diapam-tyyppistä rauhoittavaa lääkettä kun olin niin paniikissa ja kyllähän ne muistaakseni jotain puudutetta suihkuttavat nieluun! Ei ole niin paha että ei mennä uskaltais. Ja sen kun tietää että tukehtumisvaaraa ei ole niin mikä sitä letkua on niellessä! Ja tutkimus kestää noin 10 min, on pian ohi!

siis luulin että olin ite kirjottanu tuon tekstin. mulla ihan sama tilanne just nyt ja pelottaa mennä lääkäriin. Mulla oli tossa perjantaina niin kauhea turvotus ja paine ylävatsalla ja kipuili yön. Sit ollu erinäisiä kipuiluja vähän väliä. Vatsaa vääntää välillä ja tosiaan selässä tuntuu..:( en uskalla lääkäriin mennä :/ mies kyllä patistaa menemään mut minkä voin kammolleni...:( karmea tunne.

Tää tutkimus on mahdollista tehdä nukutuksessakin. Mulla koetusta raiskauksesta johtuen paniikit on sen verran voimakkaita että ei todellakaan voisi hereillä ollessa tehdä.

Mä olen ollut em tutkimuksessa. Voiko oksennuskammoinen selvitä siitä? Riippuu ihan siitä, miten se sun kammosi ilmenee. Tottakai siinä yökkii, kun letku laitetaan mahaan. Kysehän on refleksistä, jolle ei voi mitään, vaikka yrittäisi. Kipua en tuntenut lainkaan, vaikka koepaloja ruokatorvesta ja vatsasta otettiinkin. Voisin mennä vaikka huomenna uudestaan, jos tarve vaatisi. Eihän se tutkimus mikään nautinto ole, mutta eipä kestä kuin about 15 minuuttia.

olisin kysellyt hieman samaa, että mistä tällainen kipuilu voisi johtua. sairastin tässä pari viikkoa sitten emättimen ja kohdun välisen tulehduksen, johon sain lääkityksen. lääke tehosi ja viimeisen jääkkeen otin viime viikon alussa. ne kivut loppuivat, mutta viime lauantaina alkoi pallean kohdalla oleva kova kipu, joka ei ole hellittänyt. vatsa on sekaisin enkä ole saanut nukuttua. painellessa kipu tuntuu ylävatsassa. Ihmettelisin jos se olisi jotain sappeen liittyvää, sillä uskoisin sen myös näkyvän jotenkin ihon värissä.

Yhteistyössä