Mitä muka teemme väärin?

  • Viestiketjun aloittaja laiska äiti :(
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Huh huh.. Montako tuntia viikosta lapsi on HEREILLÄ omien vanhempiensa seurassa noina viikkoina kun hoitopäivä on 8-17 ja viikonloppu mummolla?

Ajatteletko ollenkaan lastasi, viestissäsi mainitsit että SINÄ olet stressaantunut ja väsynyt, ja MUMMO haluaa lasta hoitaa.. mitähän se lapsi haluaa?
Miltä itsestäsi tuntuisi jos olisit töissä joka päivä 8-17 ja lisäksi vielä viikonloppuna yövuoron?
 
työtön äiti
Okei oli kärjistettyä sanoa, että "ainut mikä tossa voi vähän tulla..." Mun mielestä te nyt samalla tavalla kärjistätte asioita. Ette te tunne ap:n lasta ja tiedä millanen on luonteeltaan, viihtyykö kotona vauvan kanssa vai kaipaako kovasti touhua ja tohinaa.

Edelleenkin on LAPSEN kannalta se ja sama käykö vanhempi töissä vai onko kotona. Pitkä päivä on pitkä päivä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja työtön äiti:
Okei oli kärjistettyä sanoa, että "ainut mikä tossa voi vähän tulla..." Mun mielestä te nyt samalla tavalla kärjistätte asioita. Ette te tunne ap:n lasta ja tiedä millanen on luonteeltaan, viihtyykö kotona vauvan kanssa vai kaipaako kovasti touhua ja tohinaa.

Edelleenkin on LAPSEN kannalta se ja sama käykö vanhempi töissä vai onko kotona. Pitkä päivä on pitkä päivä.
Mutta kun pakko ei ole hoitoon tässä tapauksessa edes laittaa. Pitkä päivä hoidossa ei ole sama asia kuin pitkä päivä kotona. Ja juu, mää vähän kärjistin
 
työtön äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:
Alkuperäinen kirjoittaja työtön äiti:
Okei oli kärjistettyä sanoa, että "ainut mikä tossa voi vähän tulla..." Mun mielestä te nyt samalla tavalla kärjistätte asioita. Ette te tunne ap:n lasta ja tiedä millanen on luonteeltaan, viihtyykö kotona vauvan kanssa vai kaipaako kovasti touhua ja tohinaa.

Edelleenkin on LAPSEN kannalta se ja sama käykö vanhempi töissä vai onko kotona. Pitkä päivä on pitkä päivä.
Mutta kun pakko ei ole hoitoon tässä tapauksessa edes laittaa. Pitkä päivä hoidossa ei ole sama asia kuin pitkä päivä kotona. Ja juu, mää vähän kärjistin
Viittaankin siihen, että yleisesti hyväksyttyä on laittaa lapsi jo esim. vuoden vanhana hoitoon ja mennä itse töihin -kun on pakko.
 
mun lapset on leimautuneet minuun
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ok, myönnän olevani "huono äitinä". Olen varmasti paljon parempi urallani ja tämä toinen lapsi tuli vähän aiemmin kuin oli suunniteltu, mutta molemmat ovat yhtä rakkaita. Mitä pahaa siinä on, että suku osallistuu lapsen kasvatukseen? Näinhän monissa kulttuureissa tehdään. Lapsemme on erittäin sosiaalinen eikä ujostele ketään aikuista. Hän on tottunut olemaan monen hoidettavana ihan vauvasta alkaen. Uskoisin tämän olevan vahvuus eikä huonontava tekijä :)
meille lastenlääkäri sanoi, kun poika vierasti, että on se ihanaa kun laps vierastaa. siitä näkee, että laps tietää että kenen laps hän on.
 
hoitaja
Alkuperäinen kirjoittaja laiska äiti :(:
Minua arvostellaan siitä, että lapseni on liikaa hoidossa. Jopa pk:ssa valitetaan asiasta. Lapsi on siis arkisin normaalisti hoidossa 8-17. Ei yhtään pidempään. Viikonloppuisin mummo haluaa hoitaa lastamme ja itsekin saamme silloin hengähtää. Mummo siis itse haluaa! Nyt lto ihmettelee, että miksi lapsemme tarvitsee hoitoa myös viikonloppuisin :/ Ei tarvii, mutta mummo hyvää hyvyyttään haluaa auttaa. ja kyse ei ole joka viikonlopusta vaan ehkä joka toinen. Ja yksi yö siis kerrallaan.

Nyt tilanne on toki toinen, kun meille syntyi vauva. Lapsi toki saa käydä mummolla yhtä usein kuin ennekin, mutta viikolla lapsi on hoidossa klo 9-16 eli lyhyempää päivää. silti tämäkään ei tunnu miellyttävän erästä lto:aa. Näen jo hänen ilmestään syvää paheksuntaa siitä, että tuon lapseni hoitoon, vaikka olen vauvan kanssa kotona. Rivien välistä voin lukea, että hän tarkoittaa minun olevan laiska ja saamaton ihminen :(

Mitä minä teen väärin? Onhan muitakin virikelapsia tarhassa ja varmasti moni mummo hoitaa lapsia viikonloppuisin. Minä itse olen ollut tosi stessaantunut ja väsynyt kun kävin töissä ja olin raskaana ja nyt vauva sitten valvottaa öisin, joten olen entistä kuitimpi. Saattaa herätä 2-3 kertaa yössä, joten yöuni on katkonaista.

Pidänkö mielestänne lastani liikaa hoidossa? Lapsi tuntuu olevan ihan tyytyväinen ja normaali 3-vuotias :)
Eihän hän paljon kauemmin voisikaan olla kun vain seitsemältä menemällä. En raskisi lastani antaa enää viikonlopuiksi mummille, Kosaka itse olet hänen ?Ei ihme jos lapset ovat hermostuneita hopidossa kun ei koskaan vanhempien kanssa aikaa olla. Tämä on arkipäivää tarhoissa, hermostuneita lapsia vaikka kuinka hyvin mummi hoitaisi mutta vanhempiaan kaipaavat.
 
:(
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Alkuperäinen kirjoittaja samaa:
Alkuperäinen kirjoittaja bb:
ei ole totta eihän?

Tuskin on. Tai sitten mua pelottaa.
Vai että oikein pelottaa :headwall:
On taas täydelliset täällä arvostelemassa - eivät taida ihmiset koskaan oppia antamaan tilaa niille jotka eivät tee asioita täsmälleen niin kuin itse tekevät.

Sanonta sanoo, kuka synnitön on, heittäköön ensimmäisen kiven. Kuinka moni teistä pystyy siihen? Rehellisesti?
Sanoo hän joka hylkää lapsensa ja lähtee toiselle puolelle eurooppaa... sääliksi käy sunkin lasta..
 
lapsia viisi
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja laiska äiti :(:
Lapsi tuntuu olevan ihan tyytyväinen ja normaali 3-vuotias :)
Pakko vielä puuttua tähän, että jotkut "ikävät asiat" tulevat viiveellä. Esim itselläni nyt parikymppisenä on noussut erittäin paljon "ikäviä asioita lapsuudesta" pintaan jotka vaativat käsittelyä :(

Ja niitä nousee enemmänkin kun ikää tulee ja lapsia lisää. Olen taistellut ikäni lapsuusmuistojen putkahtelusta.
 
viisas oot
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ok, myönnän olevani "huono äitinä". Olen varmasti paljon parempi urallani ja tämä toinen lapsi tuli vähän aiemmin kuin oli suunniteltu, mutta molemmat ovat yhtä rakkaita. Mitä pahaa siinä on, että suku osallistuu lapsen kasvatukseen? Näinhän monissa kulttuureissa tehdään. Lapsemme on erittäin sosiaalinen eikä ujostele ketään aikuista. Hän on tottunut olemaan monen hoidettavana ihan vauvasta alkaen. Uskoisin tämän olevan vahvuus eikä huonontava tekijä :)
Niin varmasti onkin tottunut kun aina hoidossa, ei oikein erota ketkä ovat vanhempia. Selvä Provo tai olet karsee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja työtön äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:
Alkuperäinen kirjoittaja työtön äiti:
Okei oli kärjistettyä sanoa, että "ainut mikä tossa voi vähän tulla..." Mun mielestä te nyt samalla tavalla kärjistätte asioita. Ette te tunne ap:n lasta ja tiedä millanen on luonteeltaan, viihtyykö kotona vauvan kanssa vai kaipaako kovasti touhua ja tohinaa.

Edelleenkin on LAPSEN kannalta se ja sama käykö vanhempi töissä vai onko kotona. Pitkä päivä on pitkä päivä.
Mutta kun pakko ei ole hoitoon tässä tapauksessa edes laittaa. Pitkä päivä hoidossa ei ole sama asia kuin pitkä päivä kotona. Ja juu, mää vähän kärjistin
Viittaankin siihen, että yleisesti hyväksyttyä on laittaa lapsi jo esim. vuoden vanhana hoitoon ja mennä itse töihin -kun on pakko.
Eihän nykypäivänä tarvi olla edes töissäkäyvä, ihan kotonaolevakin saa muksun tuollaisiin aikoihin hoitoon!! Vaikka pienemmän kanssa kotona!! Aika kauan saa meikäjärjellä miettiä eikä sittenkään tajua :headwall:
 
voi äly
Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ok, myönnän olevani "huono äitinä". Olen varmasti paljon parempi urallani ja tämä toinen lapsi tuli vähän aiemmin kuin oli suunniteltu, mutta molemmat ovat yhtä rakkaita. Mitä pahaa siinä on, että suku osallistuu lapsen kasvatukseen? Näinhän monissa kulttuureissa tehdään. Lapsemme on erittäin sosiaalinen eikä ujostele ketään aikuista. Hän on tottunut olemaan monen hoidettavana ihan vauvasta alkaen. Uskoisin tämän olevan vahvuus eikä huonontava tekijä :)
LAPSESI ON TOTTUNUT OLEMAAN MONEN IHMISEN HOIDETTAVANA VAIN JA AINOASTAAN SIKSI, ETTÄ SITÄ ON EDELLYTETTY HÄNELTÄ PIENESTÄ ASTI. :kieh: Kylähullu EI ymmärrä perheitä, joissa äiti on vauvan kanssa kotona, mutta isompi kuljetetaan päivähoitoon eikä näinollen saa "kuulua" perheen arkeen lainkaan.
Noin nimenomaan ja sitä normiarkea pieni lapsi kaipaa, ei mitään kommervenkkejä, olla vaika äidin apuna siivoamassa tai viemässä vauvan vaippaa roskiin tai tuomassa puhdasta.
 
minä vaan
Yleensä tälläiset lapset on puol ysistä puol yhteen virikepaikalla puolipäiväsinä. mut jos on tosi väsy niin ymmärrän kyllä. Itsestä tuntuu hirveältä laittaa oma muksu hoitoon 8-15 kolmena päivänä viikossa.
 
vieras
Ootko laskenu koskaan paljoko sun 3v viettää aikaa oman perheen kanssa??Tai miksi mamma ottaa hoitoon niin usein?se muksu on sun ja voit sanoa ettet anna hoitoon vaikka kuka niin haluais ottaaMulle sun elämäs kertoo sen,että sulla ja miehelläs oma elämä,lapsi hankittu ja sillä ihan oma elämä.

Lapset kiintyy hoitajiinsa eivätkä välitä,jos siihen on aihetta.Eli vanhemmilla ei aikaa tai mielenkiintoa hoitaa.Lapsi kiintyy siihen mikä/kuka sille aikaansa suo.
 
vieras
Klo 9-16 on pitkä päivä 3vuotiaalle.
Meillä oli kolme lasta virikehoidossa, kun odotin neljättä. Meillä oli tosi stressaavaa, remppa kesken ja mies sairasteli. Sitten nelonen syntyi ja jatkoivat hoidossa edelleen.
Kolmonen oli silloin just tuon 3v. Ensin meni hyvin, mutta sitten alkoi tää 3v kyselemään, että miksi vauva saa olla kotona ja hänen pitää mennä hoitoon.
Kokeiltiin vielä hetken aikaa, mutta sitten hoitoon tuli meidän 3v:tä nuorempi lapsi ja tyttö menetti kuopuksen paikan sielläkin. Siitä alkoi hoitoonmenon vastustaminen niin voimakkaasti, että oman jaksamisenkin uhalla otettiin lapset pois hoidosta.
En ole katunut. Hoidossa olivat siis 4x viikossa 7h/päivä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Alkuperäinen kirjoittaja samaa:
Alkuperäinen kirjoittaja bb:
ei ole totta eihän?

Tuskin on. Tai sitten mua pelottaa.
Vai että oikein pelottaa :headwall:
On taas täydelliset täällä arvostelemassa - eivät taida ihmiset koskaan oppia antamaan tilaa niille jotka eivät tee asioita täsmälleen niin kuin itse tekevät.

Sanonta sanoo, kuka synnitön on, heittäköön ensimmäisen kiven. Kuinka moni teistä pystyy siihen? Rehellisesti?
Sanoo hän joka hylkää lapsensa ja lähtee toiselle puolelle eurooppaa... sääliksi käy sunkin lasta..
Kas, sehän on mun ikioma perskyrpänen!Ja sinä tiedät mun lapseni liikkeet mistä?! Niinpä, mulla on varaa sanoa kun en ketään ole tuomitsemassa. Mulla tai kellään muulla ei ole oikeutta sanoa mikä on oikein ja mikä väärin.
Mutta ihanaa että teidän kaltaisia ihmisiä on olemassa jotka on niin muiden yläpuolella että on varaa tuomita.
 
En ymmärrä yhtään mitä 'laiska äiti' tekee väärin. Ennen mummot hoiti lapsia kun vanhemmat maatilan töissä aamusta iltaan. Nykyään vanhempien pitäisi aina olla lasten kanssa puuhailemassa kaikenlaista harrastuksista leikkeihin. Itse ainakin halusin lapsena leikkiä kavereiden kanssa.
Sitäapaitsi on hyvä että sulla on mummo tukena, monella ei sitä enään ole. Vauva kun huutaa koko ajan niin se vie kaiken huomion ja voiman. Tukea ja apua kannattaa ottaa vastaan ja sinun huolehtia itsestäsi että jaksat pyörittää perhettä.
Kerroit itsekkin että lapsi on tyytyväinen, mikä sen ihanampaa, jätä mokomat lastentarhanopettajat omaan arvoonsa tai ota asia esille hänen esimiehen kanssa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kinderi:
En ymmärrä yhtään mitä 'laiska äiti' tekee väärin. Ennen mummot hoiti lapsia kun vanhemmat maatilan töissä aamusta iltaan. Nykyään vanhempien pitäisi aina olla lasten kanssa puuhailemassa kaikenlaista harrastuksista leikkeihin. Itse ainakin halusin lapsena leikkiä kavereiden kanssa.
Sitäapaitsi on hyvä että sulla on mummo tukena, monella ei sitä enään ole. Vauva kun huutaa koko ajan niin se vie kaiken huomion ja voiman. Tukea ja apua kannattaa ottaa vastaan ja sinun huolehtia itsestäsi että jaksat pyörittää perhettä.
Kerroit itsekkin että lapsi on tyytyväinen, mikä sen ihanampaa, jätä mokomat lastentarhanopettajat omaan arvoonsa tai ota asia esille hänen esimiehen kanssa
Tässä vähän tervejärkisempi vastaus noiden kärjistysten jälkeen! :flower:
 
evve
Niin että äiti on nyt hirveä kun vie 3v lapsen hoitoon kun on kotona. Mutta ihan sallittua ja hyväksyttävää on viedä 10kk hoitoon kun on itse töissä. Tässä on nyt jotain mitä en tajua. ap ole kiitollinen että teillä on mummo joka välittää ja haluaa osallistua lapsen elämään. Kaikilla ei tätä mahdollisuutta ole.
 
huh huh
Päiväkodit ovat sitä varten, että lasten vanhemmat voisivat käydä työssä. On hiukan eri sanoa lapselle aamulla, että "hauskaa päivää, äiti menee töihin" kuin "hauskaa päivää, äiti tästä lähtee vauvan kanssa kotiin."

Ap:n kannattaa ottaa lapsi pois päiväkodista ja huomata, että itsekin osaa hoitaa lapsensa.
 
pelottaa jepjep
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Alkuperäinen kirjoittaja samaa:
Alkuperäinen kirjoittaja bb:
ei ole totta eihän?

Tuskin on. Tai sitten mua pelottaa.
Vai että oikein pelottaa :headwall:
On taas täydelliset täällä arvostelemassa - eivät taida ihmiset koskaan oppia antamaan tilaa niille jotka eivät tee asioita täsmälleen niin kuin itse tekevät.

Sanonta sanoo, kuka synnitön on, heittäköön ensimmäisen kiven. Kuinka moni teistä pystyy siihen? Rehellisesti?
No jos itse ap kysyy, mitä teemme väärin, ja sanoo myöntävänsä olevansa parempi urallaan kuin äitinä niin eiköhän hän itsekin myönnä homman karanneen lapasesta. Ja kyllä syntinen olen kuin mikä enkä täydellinen äiti, mutta omat lapseni kyllä hoidan itse aina kun voin. Tosin työssä kyllä käyn, ja hoidossa ovat 8 - 15.30. Siinä syntini tämän asian suhteen.

 
entäs
Alkuperäinen kirjoittaja evve:
Niin että äiti on nyt hirveä kun vie 3v lapsen hoitoon kun on kotona. Mutta ihan sallittua ja hyväksyttävää on viedä 10kk hoitoon kun on itse töissä. Tässä on nyt jotain mitä en tajua. ap ole kiitollinen että teillä on mummo joka välittää ja haluaa osallistua lapsen elämään. Kaikilla ei tätä mahdollisuutta ole.
Tai yksi mahdollisuus on se, että palkkaat mummon lasta hoitamaan kun kerran niin haluaa. Esim. noina 3 päivänä. Saisit hyvän äidin leiman, kun vapautat yhden päiväkotipaikan sitä (anteeksi vain) oikeasti tarvitsevalle.
 
kikka
Alkuperäinen kirjoittaja evve:
Niin että äiti on nyt hirveä kun vie 3v lapsen hoitoon kun on kotona. Mutta ihan sallittua ja hyväksyttävää on viedä 10kk hoitoon kun on itse töissä. Tässä on nyt jotain mitä en tajua. ap ole kiitollinen että teillä on mummo joka välittää ja haluaa osallistua lapsen elämään. Kaikilla ei tätä mahdollisuutta ole.
Kyllä minustakin alaraja pitäisi olla, esim 2 vee. Tosin monellakaan siihen ei ole mahdollisuutta lainoineen, vaikka joku sanoo kohta että olisi pitänyt miettiä etukäteen. Monella jäisi lapset tekemättä tai koti saamatta niin. Meillä ei, ja siitä olen onnellinen. Päikkyyn lapset menivät 3,5 v ja 5 v.

Niin, ja tiedän niitäkin, joille se kotiäitiys ei "sovikaan" ja menevät mieluummin töihin. Se on sitten toinen juttu taas.
 
provo
Provohan tämä on. Ei kai kukaan tervepäinen äiti vie lastaan (joka ei tarvitse jostain erityissyystä päivähoitoa) hoitoon viitenä päivänä viikossa, kun on itse kotona vauvan kanssa. Jos vielä viikonloppuisinkin on mummolassa, niin ei kai lapsi edes kiinny perheeseensä? tai sisarukseensa? Ihmeellistä tää nykyajan touhu, lapsia tehdään päivähoidon kasvatettaviksi ja hoidettaviksi ja niit on kiva tehdä lisää: aina on joku muu joka hoitaa ja kantaa vastuun. p.s. ei koske työssäkäyviä tai opiskelevia äitejä ja isiä, joiden lapset tarvii hoidon järkisyistä eikä myöskään sellaisia joilla on esim. terveydelliset syyt siellä taustalla.
 

Yhteistyössä