Mitä muka teemme väärin?

  • Viestiketjun aloittaja laiska äiti :(
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lisään vielä tähän, että me maksamme TÄYDEN HINNAN lapsen hoidosta! Emme siis ratsasta kenenkään verorahoilla. Lapsi saa hyvää hoitoa päiväkodissa, saa hyvää ruokaa, hänellä on kivoja kavereita. Äidistä ei juurikaan olisi leikkiseuraksi tämän väsymyksen kanssa. Lisäksi lapsi saa nauttia mummon rakastavasta seurasta viikonloppuisin. Mummo on hyvin aktiivinen ja lapsi tekee hänen kanssaan pieniä matkoja, käy metsässä, uimahallilla, urheilukentillä.... Tämä on terapiaa mummollekin, joka on viikot yksin kotona :)
Hei ap,jollet ole provo
miksei mummo voi viikolla hoitaa silloin tällöin sitä 3 veetä taikka vauvaa??

jätätte vallan hoitopaikan pois!??
Ja tuo terapian tarve mummoltakin vähenisi ja saisitte normaalia perhe-elämää.
MIksi lapsella,noin pienellä pitää olla tarhapaikka???
Ja jos olet vuoden,kaksi ehkä kolmekin kotona???

Näin mummo voisi olla viikolla jommankumman lapsen kanssa,sinäkin tutustuisit tuohon vanhempaan lapseesi paremmin.

Mulla kotona vielä 3 ja 1 veet.Ja näin olleet koko ajan.MIkään ei ole ihanampaa kuin sisarusten hyvät välit.Ja niitähän ei synny jos eriosoitteissa koko ajan....
:/
 
vierastaja
Yleensä kannatan subjektiivistä hoito-oikeutta, mutta tämä alkaa olla jo väärinkäyttöä.
Meidän heppu oli ns. virikepaikalla ja kävi 8-12 joka päivä, ja hänellä oli silloin ikää 6v. Tämä aika päiväkodissa auttoi moneen asiaan puheen ja sosiaalisen ujouden kanssa. Mutta hänkin oli välillä kateellinen vauvalle, joka sai olla kotona äidin kanssa.

Tosin lapselle voi olla paras ratkaisu olla hoidossa koko päivän ja viikonloput mummolla, jollei äidillä ole halua häntä hoitaa. Mutta miksi tehdä vielä toinenkin lapsi muiden hoidettavaksi?? Ehkä tässä on kyseessä todella laiska äiti tai sitten vaan halukas käyttämään hyväkseen mummoa sekä päivähoitojärjestelmää.
 
justiinsa joo
Ja se että sä vielä nimenomaan korostat sitä että maksatte täyden hinnan, kertoo susta aika paljon. Sen että sä rahalla korvaat yhteisen ajan. Se on juuri se mitä en voi ymmärtää. Miksi lapsia jos niille ei anneta aikaa?
Ja voitko vastata siihen mitä moni on kysynyt, miksei mummo voi olla viikolla paria päivää lapsesi kanssa?
 
Gluteus maximus
jos mummo on kerta kotona viikot, niin miksi ei tule teille auttamaan viikolla lasten hoidossa. Eihän tuohon hoitopaikkaa tarvitsisi ollenkaan. Mummo olisi aktiivisesti mukana hoidossa ja sinä saisit levätä. Viikonloput olisi sitten perheen yhteistä aikaa. :|
 
jippu
mun mielestä aika pitkän päivän lapses on hoidossa,eikö joku 8-12 aika olis parempi,vauvat valvottaa ja itse on väsynyt mutta minusta tuo 2-3 kertaa yöllä herääminen on aika vähän tai sitten olen vain kateellinen koska mun lapsi valvoi koliikkia yöt läpeensä ja koliikin loputtua heräili useita kertoja yössä,toinen lapsi oli silloin noin 2v eikä missään hoidossa,mutta aika paljolta kuulostaa ja mummon hoitokuvio ei kuulu kenellekkään mutta eihän sitä lasta ole pakko antaa mummolle joka vkl hoitoon
 
Mun ryhmässä on lapsi joka on hoidossa 7-18 kahtena päivänä viikossa ja äiti kotona vauvan kanssa. Lapsi viihtyy tarhassa ja leikkii muiden lasten kanssa, mutta välillä oli tosi surullinen ja sanoo että äiti on kotona vauvan kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elora Dana:
Mun ryhmässä on lapsi joka on hoidossa 7-18 kahtena päivänä viikossa ja äiti kotona vauvan kanssa. Lapsi viihtyy tarhassa ja leikkii muiden lasten kanssa, mutta välillä oli tosi surullinen ja sanoo että äiti on kotona vauvan kanssa.
7-18? :eek:
Eikö jo lakikin sano, ettei lapsen hoitopäivä saisi olla noin pitkä, poissulkien vuorohoito?
 
Tässä juuri sellaisen vastauksen saaneena, ettei meidän muksuille löydy päivähoitopaikkaa päiväkodista, kun töihin palaan vuoden vaihteen jälkeen, en todellakaan voi olla muuta mieltä kuin että olet laiska ja saamaton. Sorry :headwall:
Ja kaksi muksua olen kotona hoitanut, herännyt liki 6 vuotta melkein joka yö useamman kerran.. Eikä tuo yöheräily tule loppumaan varmasti ihan heti vieläkään, sattuneesta syystä (pitkäaikainen sairaus lapsella) :'(
 
hmm
todella moni vastaus koski näköjään pelkkää päiväkodissa oloa. tässähän nyt ei kuitenkaan ollut kyseessä pelkästään pk:ssa olosta, vaan myös lisänä se, että lapsi on yleensä (useimmiten) kaksi vkl-yötä mummolassa. eli lapsi saa viikon aikana olla oman perheensä kanssa osan sunnuntaista, sekä pienen hetken jokaisena arki-iltana.

ja se tuntuu monelle olevan ihan normaalia???
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ok, myönnän olevani "huono äitinä". Olen varmasti paljon parempi urallani ja tämä toinen lapsi tuli vähän aiemmin kuin oli suunniteltu, mutta molemmat ovat yhtä rakkaita. Mitä pahaa siinä on, että suku osallistuu lapsen kasvatukseen? Näinhän monissa kulttuureissa tehdään. Lapsemme on erittäin sosiaalinen eikä ujostele ketään aikuista. Hän on tottunut olemaan monen hoidettavana ihan vauvasta alkaen. Uskoisin tämän olevan vahvuus eikä huonontava tekijä :)
LAPSESI ON TOTTUNUT OLEMAAN MONEN IHMISEN HOIDETTAVANA VAIN JA AINOASTAAN SIKSI, ETTÄ SITÄ ON EDELLYTETTY HÄNELTÄ PIENESTÄ ASTI. :kieh: Kylähullu EI ymmärrä perheitä, joissa äiti on vauvan kanssa kotona, mutta isompi kuljetetaan päivähoitoon eikä näinollen saa "kuulua" perheen arkeen lainkaan.
Tähän pakko kommentoida että tuo päivähoito ei suinkaan tarkoita aina noin pitkiä päiviä ja ettei lapsi kuuluisi perheen arkeen lainkaan. Meillä esikoinen aloitti kuntoutuksellisista syistä päivähoidon 1v10kk iässä vaikka itse olin kotona vauvan kanssa. Oltiin kyllä pärjätty kotona jo tuo edeltävä 7kk eli ei pidetty sitäkään ongelmana.

Lapsen hoitopäivät ensimmäisen puolenvuoden ajan olivat 3h/päivä, eli mielestäni siinä jäi ihan kivasti aikaa olla perheenkin kanssa. Ei edes ollut aikaisia aamuja kun hoitoaika alkoi kl 9 ja kotiin haettiin heti lounaan jälkeen. =) Viikonloput oltiin oman perheen voimin, ei ole koskaan ollut mummeja tai kummeja hoitamassa lapsia. Eli en todellakaan näe että esikoinen olisi tuossa eristetty perheen arjesta.

Mitä muuten ap:n tapaukseen tulee niin tuossa nuo hoitopäivät ovat kyllä aika pitkiä, varsinkin huomioiden että lapsi on vielä viikonloppuisin mummolla. Muiden ohella ihmettelen miksei yksinäinen mummo voi arkisin ottaa lasta luokseen? Tuntuisi että mikäli lapselle ei ole mitään erityistarpeita ja kavereita löytyy kotipuolestakin niin tuossa tilanteessa voisi hyvin jättää päivähoitopaikan pois ja sopia että lapsi on vaikka parina päivänä viikossa mummolla (tai vastaavasti mummo kylässä perheen luona), saisivat mummo-lapsi-aikaa ja äiti vähän lepoa vauvan kanssa. =)
 
ap
En ole provo ja mielestäni on aika outoa, jotta tapauksemme olisi niin erikoinen että sitä pidetään provona! Ja toki rakastan esikoistani! Kun olemme yhdessä olemme sen ajan täysillä. Minä siis leikin hänen kanssaan, pelaan ja käymme me perheen keskenkin esim. uimassa! Ja me ihmiset olemme erilaisia, minä väsyn jopa noista 2-3 heräämisestä yöaikaan. Minä tarvitsen paljon unta ja lepoa. Ja kuten kerroin on lapsen mummolassa käynti myös mummolle "terapiaa". Hän on viikot yksin kotona ja mielellään ottaa meidän touhukkaan tyttömme viikonloppuisin :)

Alan epäillä, että osan vastauksissa piilee kateuden siemen...., Olenko väärässä?
 
Ravistettava
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kun olemme yhdessä olemme sen ajan täysillä. Minä siis leikin hänen kanssaan, pelaan ja käymme me perheen keskenkin esim. uimassa! Ja me ihmiset olemme erilaisia, minä väsyn jopa noista 2-3 heräämisestä yöaikaan. Minä tarvitsen paljon unta ja lepoa. Ja kuten kerroin on lapsen mummolassa käynti myös mummolle "terapiaa". Hän on viikot yksin kotona ja mielellään ottaa meidän touhukkaan tyttömme viikonloppuisin :)

Alan epäillä, että osan vastauksissa piilee kateuden siemen...., Olenko väärässä?
Ai ne tunti pari, jonka lapsi viettää kanssasi? :eek: Sen ajan olet hänen kanssaan täysillä?

Kateus? Juu ei. Mulla olisi mahdollisuus pitää lapset joka päivä päiväkodissa, ja saisin heidät isovanhemmillekin vähintään pari kertaa kuussa yökylään. Haluanko sitä? No en.

En ymmärrä, miksi mummo ei voisi olla avuksi viikolla, ja viikonloput (vähintään) olisivat koko perheen yhteistä aikaa.

 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alan epäillä, että osan vastauksissa piilee kateuden siemen...., Olenko väärässä?
No jos tuo ajatus sinua lohduttaa, niin pidä ihmeessä siitä kiinni.

kuten sanoitkin, me ihmiset näköjään olemme todella erilaisia...
 
häh
En ihmettelis asiaa yhtään jos lapsi olisi ainokainen ja pitäisi hoidossa sen takia että saa seuraa ja olisi huomannut että ei ole kotiäitityyppiä, mutta sitten että vielä hommataan toinen lapsi siihen, niin huhhuh.
Itselle selvis kyllä tuon ekan aikana etten ole äitityyppiä, eikä ole aikomus tehdä lisää lapsia kun en niitä kotona halua hoitaa.
 
ap
Miksi kolmevuotias ei voisi olla päivällä hoidossa, jos perheeseen on tullut vauva. Jos mummo haluaa viikonloppuisin hoitaa niin miksi ei. Jos itselläni olisi vauva veisin kyllä reilun kaksivuotiaamme hoitoon. Olin ihan itse loppu poikamme kanssa joka valvoi koko yön.
Onko parempi pitää kaksi vuotias kotona ja äiti ei jaksa tehdä sen kanssa mitään kuin viedä
lapsi virikkeelliseen hoitoon, missä tapaa kavereita ja saa leikkiä.

Anna tätien katsoa pahalla ja vie lapsi hoitoon. Sinä kuitenkin olet lapsen kanssa illalla.
Sinulla on oikeus viedä lapsesi päivähoitoon. Älä mieti mitä muut ajattelevat. Täällä pyörii
jos jonkinlaista saarnaajaa ja paasaaja.
Jokainen perhe tietää mikä heille sopii parhaiten. Se mitkä sopii toiselle ei sovi taas toiselle.
 
hulina
kateellinen en ole mun äiti asuu 5min matkan päässä saan lapseni sinne niin usein kun haluan.

mutta minä olen tehnyt lapseni itselleni en sukulaisille,niin kauan kun pystyn oleen kotona ei ole kiire viädä tarhaan kokopäiväksi.
ja viälä sen jälkeen mummolle viikonloppuksi,ei kiitos.


 
kapina.
Kuinka monta tuntia työssäkäyvät perheet kerkeävät näkemään lastaa päivässä. Ei kovin
monta. Viikossa tietysti viikonloput on keksitty eli ihan turha ketään parjata, jos vie lapsen hoitoon vaikka vauva kotona.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En ole provo ja mielestäni on aika outoa, jotta tapauksemme olisi niin erikoinen että sitä pidetään provona! Ja toki rakastan esikoistani! Kun olemme yhdessä olemme sen ajan täysillä. Minä siis leikin hänen kanssaan, pelaan ja käymme me perheen keskenkin esim. uimassa! Ja me ihmiset olemme erilaisia, minä väsyn jopa noista 2-3 heräämisestä yöaikaan. Minä tarvitsen paljon unta ja lepoa. Ja kuten kerroin on lapsen mummolassa käynti myös mummolle "terapiaa". Hän on viikot yksin kotona ja mielellään ottaa meidän touhukkaan tyttömme viikonloppuisin :)

Alan epäillä, että osan vastauksissa piilee kateuden siemen...., Olenko väärässä?
Laitat lapsesi eriarvoiseen asemaan, olet vauvan kanssa koko päivän, esikoinen sysätään kotoa pois, oletko ajatellut miten lapsi asian käsittää?
 
kuu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En ole provo ja mielestäni on aika outoa, jotta tapauksemme olisi niin erikoinen että sitä pidetään provona! Ja toki rakastan esikoistani! Kun olemme yhdessä olemme sen ajan täysillä. Minä siis leikin hänen kanssaan, pelaan ja käymme me perheen keskenkin esim. uimassa! Ja me ihmiset olemme erilaisia, minä väsyn jopa noista 2-3 heräämisestä yöaikaan. Minä tarvitsen paljon unta ja lepoa. Ja kuten kerroin on lapsen mummolassa käynti myös mummolle "terapiaa". Hän on viikot yksin kotona ja mielellään ottaa meidän touhukkaan tyttömme viikonloppuisin :)

Alan epäillä, että osan vastauksissa piilee kateuden siemen...., Olenko väärässä?
Siis varmaan 3-vuotiaan on todellakin parempi olla hoidossa ja mummon luona kun oma äiti ajattelee noin lapsestaan. Miettikään nyt, onhan näitä mielenterveysongelmaisia ja muista joiden lapset on paljon hoidossa. Ns. normaali äiti ei toimis näin, joten parempi hoidossa kun huonossa hoidossa kotona...
 

Yhteistyössä