mitä et tee

  • Viestiketjun aloittaja täydellisesti?
  • Ensimmäinen viesti
huh huu
ää taidat olla muista maailmoista kun et tajua. ei se leppis noita lauluja laula sitten kun lapsi ymmärtää Vauva-aika voi olla tosi rankkaa ja jos hurja laulu auttaa purkamaan pahaa oloa niin tosi hyvä niin. kyllä minäkin olen pahoina hetkinä kiroillut mieheni vieressä lapsen itkua kuunnellessa ja kun olen taas käynyt rauhoittelemassa ei ole suutsa päässyt pelkkiä ruususia.....Siirry ää tuonne täydellisten puolelle.
 
(((
Minäkin olen laulanut vauvalle baarikärpästä :) Aluksi lauloin sillä sävelellä omia sanoja (jumpataan, jumpataan...) mutta kun vauva jatkoi itkua, unohdin mitä olin laulamassa ja jatkoin pitkiä aikoja oikeilla sanoilla kun yritin rauhoitella :)
 
leppis
värise siellä sitten ihan rauhassa. Tää menee jo ihan naurettavaksi vouhkaamiseksi.. haloo!! Ei mun kaksi vanhempaa lasta ole ikinä tätä laulua kuullu, eikä tämä uusikaan kuule sitten kun ymmärtää.
Silloin kun opiskelin hoitajaksi, niin siellä muuten vauvanhoitokurssilla sanottiin, että vauvalle voi vaikka sanoa mitä kamalia niin se helpottaa omaa oloa. Esimerkkinä sanottiin: ""paiskaan sut kohta seinään.."" pointti on että pääsee höyryt pihalle ja jaksaa taas tunnin kanniskella vauvaa kevyesti.

No ihan sama mitä täällä lätisen.. itse kuitenkin tiedän olevani hyvä äiti. ja joillekin on nyt tullu halu lynkata mun sanomiset joten siitä sitten vaan. :)
 
ää
kyllä mäkin kiroan enkä tod.ole mikään täydellinen,mua vaan ihmetyttää tollanen tyyliin""kirveellä kumauttelu""laulu!!! en ainakaan itse haluais että mulle tollasia laulettais. kaikkee kun pitää ymmärtää kun äiskä on vähä väsynyt. missä menee hyvän maun raja?
 
mommo
Mä kyllä ajattelisin niin, että juuri tuo paskan fiiliksen sisällä panttaaminen, negatiivisten tunteiden piilottelu, täydelliseen hyvyyteen pyrkiminen jne. johtaa juuri noihin lasten pahoinpitelyihin ja tappoihin. Yhäkin äidin pitäisi olla aina laupea ja lempeä ja kärsivällinen eikä edes huumorilla saa sanoa pahaa lapsestaan. Meillä ainakin se, että välillä karjun, kiroan, tiuskin ja ""uhkailen"" vauvaa pitää pään kunnossa. Parempi purkaa väsymys ja kielteiset tunteet sanallisesti mustaan huumoriin ja kiroiluun kuin odottaa, että oikeasti räjähtää.

Kaikki eivät halua noin ronskia kieltä ja mustaa huumoria käyttää, ja se on ok tietysti. Kaikilla ei varmaankaan ikinä pala hermot omaan lapseen. Mutta jos joillakin palaa, ja höyryjä saa päästettyä laulamalla julmasanaista kehtolaulua, jonka sanoja vauva ei edes tajua, niin eiköhän se ole kaikin puolin hyvä vaihtoehto.

Ihan oikeasti uskon, että jos naiset lakkaisivat noudattamasta pyhimys- ja Madonna-myyttejä, kieltämästä väsymyksensä ja satunnaisen vihantunteen lastansa kohtaan, sattuisi vähemmän tragedioita, eroja ja loppuunpalamisia. Toki kiukulle ja vihalle pitää löytää järkevät purkamistavat. Mutta hyvä ne on purkaa, ennen kuin napsahtaa.
 
ap
Minulla on ainakin niin, että vaikken tuollaisia kirves-lauluja osaakkaan laulaa niin kerran sanoin pojalle että ""kohta sulle käy kalpaten jos et pidä suutas kiinni"", poika katto pitkään itkusilla silmillä ja tajusin, että mitä oikeesti kävi mielessä. Eli mulle ainakin vois käydä niin, että jos tekee mieli viskasta vauva sylistä pois niin sanon sen ääneen ja vasta sitten tajuan mitä helvattua mietin. Muuten kävis pian niin, että jos haudon ja haudon ajatusta niin tekisin niin ajattelematta seurauksia. Vaikeasti selitetty..

Mutta ""ää"":t sun muut ketkä eivät edes yritä ymmärtää vaan saavat jotain mielihyvää toisten morkkaamisesta voivat keksiä itselleen muuta ajanvietettä. Kuten huomaat, näitä lauluja laulavat äidit vähät välittävät sanomisistasi koska puhut mitä sattuu. Ei he tietenkään niitä lauluja taaperoille laula.
 
ÄÄ
olenko morkannut muita? häh??? voi anteeksi kauheesti jos en ymmärrä teidän aggressiivista asennetta. kaikkia kun täällä pitää ymmärtää: tupakoivia äitejä,viiniä litkiviä äitejä yms. mitään ei saa ihmetellä ja oudoksua. EN OLE KETÄÄN MORKANNUT,IHMETELLYT VAAN!!!!!!!!!
 
<3
lauluista tuli mieleen,

äitini lauloi isälleni yhtenä isän syntymäpäiväaamuna erästä vanhaa virttä, joka alkoi näin:

Tule, tule kuolema
terota sä miekkas
tule tätä rumahista noutamaan!

Isä eli kyllä aika kauan vielä tämä laulun jälkeen vaikka onkin jo nyt pilven reunalla.

 
mommo
Niin juuri. Ja taas rinnastettiin kaikki ""huonot äidit"" samaan massaan: tupakoivat, viiniä litkivät ja kirveskehtolauluja laulavat.

Ihan tosi, ketjun nimikin varmaan jo kertoo, ettei kannata tänne tulla omaa täydellistyyttään ja muiden huonoutta vertailemaan.
 
Aino
Ollaan sitten leppis tämän palstan julmimmat äidit :)

No ainakin olen yrittänyt opettaa lapsille, että jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen ja tulen opettamaan että jokainen kasvattaa lapset omalla tavallaan, juuri sillä tavalla mikä itselleen on luontevin. Toisen enemmän ja toiset vähemmän muita mielyttäen. Erilaisuus on rikkautta.

Ja vaikka laulaisin laulujani jotka ovat toisten mielestä agressiivisia ja kamalia, niin voitte olla varmoja siitä, että rakastan lastani vähintään yhtä paljon kuin jokainen täällä kirjoitteleva äiti omaansa.







 
voi ää
toi sun kalikka kalahtaa juttus ei oikein sovi tähän. Toi sun tyylis ärsyttää jopa äitiä joka ei osaa laulaa minkäänlaisia lauluja. Kuten sanottu, olet moralisoija ketä tänne ei kaivattu. Anna meidän viiniä litkivien,tupakoivien ja lastaan henkisesti pahoinpitelevien äitien nyt jakaa antoisia kokemuksia pilttien sekä kertisten käytöstä. Kiitos :)

(ja kun noin lauluista hermostuit, niin todella pelkään millaisen tiukkapipon kanssa lapsesi elävät. Jos saat vieraan jutuista tollasen slaagin niin entäs lapsien...huh)
 
outoa?
Niin just, taitaa alkaa se omatunto kolkuttaa kun on tullut niille omille rakkaille lapsille moisia kauheuksia laulettua. Mites te sitten lepuutatte hermoja kun lapsi on niin vanha et alkaa ymmärtää niiden laulujen sanat? Sanoista tekoihin, vai? Kauheaa!
 
leppis
Aino, juu ollaan vaan.. jonkunhan julmin-äiti titteliäkin täytyy kantaa.. ;)

ää:lle, kirveslaulun ei ollut tarkoitus olla hauska... ei se ole minunkaan mielestä hauska vaan ihan kamala! :) mutta kukaan ei ole täydellinen.. sehän tämän ketjun tarkoitus olikin.. ;)
Jonkun muun mielestä ei ole yhtään HAUSKAA että käytetään kertiksiä tai syödään valmisruokia tai ei ulkoilla tai tai tai... mutta jälleen kerran.. kukaan ei ole täydellinen ja jokainen meistä on paras mahdollinen äiti lapselleen. :)
 
leppis
Minun 7- ja 5-vuotiaat lapset ei ole valvottanut öisin niin että pitäisi kantaa pitkin kämppää. :) ja vaikka olisivat, niin niiltä olisi voinut kysyä, mikä on? miksi ei nukuta? puhetta kun ymmärtävät... :)
 
...
...tai laulella kirveslauluja... Eiköhön jokainen äiti halua pyrkiä ennemminkin täydellisyyteen kuin epätäydellisyyteen!? Kaikki on oikeestaan itsestä kiinni. Eli ei voi sanoa että laulan nyt semmosia lauluja koska en ole täydellinen.
 
oi voi
Ottaapas ""ää"" nyt vakavasti nämäkin asiat.. On se sitten kamalaa..
Minä en ainakaan pyri täydelliseksi äidiksi, en todellakaan. Jotkut eivät käsitä sitä, että täydellistä äitiä ei olekkaan, ei ole koskaan ollutkaan. Sehän on aivan naurettavaa edes pyrkiä täydellisyyteen. Näin luo itselleen ne kamalat paineet jonka jälkeen huomaa, ettei voi olla täydellinen, tai nuori onkin hulttio ja tulee romahdus jolloin saattaa tehdä ties mitä kauheaa..

On se vaan kumma kuinka se ""täydellinen""ää istuu netissä päivät pitkät niin, että pystyy vastaamaan jokaiseen hänelle kohdistettuun viestiin..?
 
incognito
Jep. Lopetetaan ainakin noista lauluista jauhaminen. Tässä muita paheita:
-Kaivan nenää ja piereskelen estottomasti kotioloissa.
-En muista pestä käsiä aina kun tulen kaupasta tms.
-En muista kammata vauvan tukkaa joka päivä.
 
heitän pahimmat
- vauva puol vuotta ja ollut yökylässä 4 kertaa, tämän lisäksi olen ollut yksin viihteellä muutama kerran
- juodaan välillä kotona vaikka lapset ovat läsnä ja silloin myös poltetaan tupakkaa sisällä
- poltan siis, poltin myös odottaessa ja imettäessä noin aski päivässä
- huudan hermostuksissani lapsille ja välillä uhkaan myydä ne mustalaisille tai antaa lastenkotiin
- kiroilen jokapäiväisesti (tapa)
- ei erillistä karkkipäivää vaan syödään kun tekee mieli kuten muutakin ""roskaruokaa"", mäkkärit yms.

Eiköhän tässä pahimmat, valmiiksi jo sanon ettei kenenkään tarvitse tulla kertomaan ettei olisi lapsia pitänyt edes tehdä, Rakastan niitä ja ne tietävät sen ja kaikki heistä ovat olleet toivottuja. En vain ole lopettanut elämistä vaikka lapsia onkin tullut elämäämme.
 

Yhteistyössä