mitä et tee

  • Viestiketjun aloittaja täydellisesti?
  • Ensimmäinen viesti
lintsari
En jostain syystä ikinä muista harjata pojan haituvia. Niitä ei kyllä monta olekaan...

Kaupan soseet on kyllä ihan ihmisruokaa, että en siitä koe morkkista, mutta en useinkaan jaksa kierrättää niitä lasipurkkeja.
 
minäminä
Vien vauvan hoitoon silloin tällöin yöksi. Hermostun joskus huutoon. D-vitskut unohtuvat usein. Käytän kertakäyttövaippoja. Päätin, etten vie vauvaa vauvauintiin. Poltan tupakkia satunnaisesti. Juon alkoholia jonkin verran. En halua käyttää kantoliinaa.
 
aino
- en muista kammata pojan tukkaa läheskään joka päivä
- käytössä kertakäyttövaipat, kestoja en edes harkinnut
- istun liikaa koneen ääressä vauva sylissä, sitterissä tai lattialla
- olen antanut kaupan soseita (aloitellaan vasta ja poika syö n. ruokalusikallisen päivässä sosetta joten en yksinkertaisesti viitsi tehdä itse:))
- valvon liian myöhään ja olen aamulla väsynyt ja köllin sängyssä vauvan ollessa jo hereillä
 
jii
(niin ne viat vielä)
-pesen lattiat ehkä kerran kuukaudessa.
-lasten kanssa syödään karkkia joskus vaikkei ole karkkipäivä, mutta kun äidin tekee mieli..
-olen joskus koko päivän yöpaita päällä
-jos isä ei ole mukana, en harjaa lasten vaatteita lumesta, enkä kopistele lasten kenkiä, kun menemme autoon

kyllä näitä riittäis..
 
jii
tapahtui juuri äsken..

sanon lapsille, että nyt täytyy mennä reippaasti nukkumaan, eikä äiti ehdi millään lukea edes iltasatua, kun äidillä on NIIN KAMALASTI tärkeitä töitä illaksi vielä.

sitten lapset kipin kapin sänkyyn ja nyt äiti istuu autuaana tietokoneella ja toisella silmällä katsoo O.C:tä...

eikä kiire mihkään =D
 
tosi huono äiti
-olen käynyt juhlimassa jokusen kerran vekaran syntymän jälkeen. tällöin nauttinut TOSI monta juomaa ja polttanut tupakkia kuin korsteeni, vaikka lopetin heti kun plussasin enkä muutoin polta:)
-käytän vain ja ainoastaan kerttiksiä. ei todella olisi tullut mieleenikään alkaa vielä suhraamaan kestojen kanssa.
-kiroilen päivittäin ja paljon.
-siivoan vain vähän
-ulkoillaan lähes joka päivä muttei kauaa
-tyttö hoidossa lähes viikottain mummolla että äiti voi muutaman tunnin touhuta omiaan, kun meillä ei päiväunia vedellä.
-menen huomenna 7 tunniksi töihin (tyttö 4 kk)
-ostan tytölle aina kaiken mitä kirpputorilla näen, niimpä meillä on nytkin 18 huosut...
-annan tytön nukahtaa rinnalle
-jätän tytön yöllä syötöltä viereen nukkumaan kun en jaksa itse nousta imetyksen jälkeen.

voisi kai jatkaa loputtomiin. tosi hyvä ketju:)
 
,,,
Ihan välikommenttina, että kylläpä me äidit syyllistämme itseämme tai pidämme itseämme huonoina äiteinä (siis itseni mukaanlukien) joka asiasta. Voi kun sitä osaisi relata välillä.....
 
...
- syötän purkkiruokaa
- käytetään vain kertisvaippoja
- unohdan d-vitamiinit usein
- välillä hermostuttaa niin, että itketään yhdessä äiti ja tytär
- kiroilen
- en jaksa leikkiä. Sen mitä leikin, leikin puolihuolimattomasti.
- olen lyhytpinnainen ja kärsimätön ja välillä ihan helvetin väsynyt ja tympääntynyt
 
puupuu
En pese vauvan hampaita vielä

en muista d-tippoja

kiroilen ja huudan

en leiki paljon koskaan lasten kanssa,onneks niillä on toisensa

tekispä muuten hirveesti mieli laittaa kaikkiin että joskus vaikka asia tapahtuiskin usein.....huon omatunto kolkuttaa...huomenna paremmin

 
Näin minä
-lopetin maidon tulon lääkkeillä vauvan ollessa 2kk ja siirryin tutteliin

-annan kaupan soseita enkä ikinä jaksais tehdä niitä itse

-en ole koskaan harkinnut kestoja

-menetän hermoni useasti soseita antaessani ja korotan ääntäni, joka saa vauvan itkemään

-myös minä kiroilen

-en jaksa leikkiä vauvan kanssa paljoa

-istahdan tietokoneelle joka välissä vaikka vauva turhautuisi yksinään lattialla

-hoidan vauvaa kellon mukaan
 
Onhan näitä
-tupakoin muutaman kerran pvässä
-hermostun, jos lapsi itkee paljon
-huudan koiralle ihan turhasta...=(
-olen antanut tuttelia lapselle alusta saakka, kun ei rinta tunnu riittävän ja velliä 2kk iästä saakka
-ulkoillaan miltei joka pvä muttei olla tuntia kauempaa
-en siivoa alati, kun ei huvita
-olen turhaan ilkeä miehelleni
-lorvin netissä päivittäin
-annan joskus lapseni vain huutaa, jos ei oma hermo kestä
-unohdan joskus d-tipat
-ärsyynnyn helposti jos lapsi herää yöllä syömään (mikä ei kovin yleistä) tai jos herää tosi aikaisin aamulla

Voi onhan näitä vaikka kuinka... Onneksi tosin muillakin...
 
Jeps
En tee mitään täydellisesti. Korjaan nyt että taapero on jo, eikä vauva.

- Vauva katsoo telkkaria (jos mekin katsomme).

- Vauva syö myös pilttejä (ompahan parempaa kuin äidin pöperöt, iskä osaakin sitten kokkailla )

- Poltan edelleen! (mutta iskä ei, joten vauva saa ottaa iskästä mallia ;)

- Vauva on usein isovanhempien luona yökylässä, tahtovat nähdä vauvaa. Iskä ja äiti ovat silloin RYYPPÄÄMÄSSÄ :D

- Imetin kunnes stressi vei maidon, vauva 2kk. Niin ja poltin silti. Koska sairaalassa ja muualla sanottiin, että jos polttaa alle askin tupakka/päivä. Ehdottomasti kannattaa imettää.

- Niin tottakai kertakäyttövaippoja. Ei tullut mieleenikään opetella ja hankkia kestovaippoja. Tai oikeastaan kuulinkin noista enemmän vasta täältä palstalta!
 
äitiliini
- käytän todellakin kertakäyttövaippoja
- alusta asti syöttänyt myös korviketta, vaikka oma maito olisi varmasti riittänyt
- päättänyt lopettaa imettämisen hyvissä ajoin ja kiinteet käyttöön
- netissä liikaa
- en joka päivä jaksa puhdistaa kaulaa ja taipeita...
- viikonloppuisin harjoittelen jälleen juopottelua, eli kasvatan toleranssia entiselleen....
- laihdutan vaikka imetän
 
nti x
Jaa, ei kai sitä omaa nimimerkkiä tähän uskalla laittaa ;)
siis:

-kiroilen kamalasti, vaikka piti lopettaa kun vauva syntyy
-huudan (miehelle ja joskus olen huutanut myös vauvalle, jos se rääkyy tuntikausia :( )
-annan purkkisosetta (mutta vien kierrätykseen! O:)
-annan antaa tuttelia kun olen itse poissa, tosin en saa pumpulla irti rinnasta mitään kumminkaan
-vauva leikkii usein itsekseen kun teen kaikenlaista, tosin yleensä kotitöitä, jotka jäis muuten tekemättä
-otan lasin viiniä ruoan kanssa 1-2 kertaa viikossa, tosin tämä ei ole mielestäni paha asia, mutta kun muutkin ovat sen listanneet
-rupesin antamaan sosetta kun vauva 4kk, jotta saisin itse nukkua joskus
-en jaksa aina lähteä ulos, vauva nukkuu pihalla
-pyyhin vauvan kuolat sen omiin vaatteisiin jos en jaksa nousta hakemaan rättiä:) pesuun ne menee illalla kumminkin.
-hermostun jos vauva kiukuttelee syödessään ja alan toistella mutsin iankaikkisia juttuja tyyliin: ""jos et syö et kasva isoksi"", ""syö nyt, vihannekset on terveellisiä, ei aina voi syödä makeaa"" (ihan kun puolivuotias tajuaisi)

-mutta käytän sentään kestovaippoja AINA, myös reissussa!

En muuten tajua tuota juttua vauvan istuttamisesta. Eihän vauvaa voi pitää vaaka-asennossa, ainakin meidän alkaa heti mesota kun sieltä ei näe ympäristöä. Aina se on istuma-asennossa jos sylissä on.
 
ZzzZZZzz
Annan aika usein valmissapuskaa.
Enkä kierrätä niitä lasipurkkeja, roskiin vaan...
Käytän kertisvaippoja.
Kiroilen.
Otan saunan jälkeen siiderin, kaksikin.
Juon viikonloppuisin hyvällä ruoalla punkkua.
Emme ulkoile joka päivä.
Aloitin soseet lapselle alle 4kk iässä.
Aloitin lihasoseet alle 5kk iässä.
En anna ilmakylpyjä kuin joskus kun muistan.
Emme tod. käy vauvauinnissa.

Lista olis pitkä kuin näläkävuosi, joten lopetanpa tähän =D
 
?
-lopetin vauvauinnin kun ei jaksanut herätä aikaisin
-poltan
-käyn baarissa n.kerran kuussa
-vauva syö purkkiruokaa (1v.)
-juo yhä tuttipullosta
-kertisvaippoja käytetään
-ja kosteuspyyhkeitä
-hampaat harjataan n.joka toinen päivä
-jnejne ;)
 
naakka
Minä olen kaikin puolin tosi huono äiti, mutta ainoa asia, mistä tulee todella huono omatunto on se, että poltan toisinaan päreeni ""itsepäiseen"" kahdeksankuiseen, ja välillä (ei ihan harvoin) tulee tiuskittua ja kiroiltua vauvalle.
 
jaana
- nitkun täällä netissä ihan liikaa
- en ole kertaakaan edes yrittänyt vauvahierontaa
- pidän vauvaa ihan liian vähän sylissä
- täysimetän (4kk) vauvaa pääasiassa siitä syystä että pääsen itse helpommalla vaikken erityisesti pidä koko imettämisestä

kompensoin pahuuttani käyttämällä osa-aikaisesti kestoja ja harrastamalla paljon ilmakylpyjä. Sekin on helpoin tapa saada meidän vauva viihtymään ;)
 
mt
-olin ensimmäisen kerran vetämässä lärvät kun lapsi oli 2vkoa
-olen vetänyt jo 6kertaa lärvät ja lapsi on 3kk
-lopetin imettämisen omasta tahdostani
-en keitä tuttipulloja joka päivä
-käytän kertiksiä,kestot homehtuu kaapissa
-en jaksa ulkoilla joka päivä
 
incognito
-otan saunan jälkeen pari kaljaa ja joskus muutenkin, olen polttanut pari tupakkaakin vaikka imetän
-kertakäyttövaipat ja kaupan soseet käytössä
-annan vauvan usein leikkiä itsekseen lattialla kun teen kotitöitä/juon kahvia tms. vaikka vauva alkaisi kitistä, joskus nostan syliin vasta jos alkaa oikeasti itkeä
-nukutan vauvan tissille, ei osaa nukahtaa itsekseen
-en jaksa aina ulkoilla vauvan kanssa, vaan vauva nukkuu pihassa
-hermostun välillä vauvaan, jos se kiljuu kauan yhteen menoon, vaikka tiedän että vauva huutaa siksi että sillä on paha olla, vatsa kipeä tms
-mielestäni lähes pahinta on silti se, että roikun täällä netissä ihan liikaa, kun voisin leikkiä vauvan kanssa tai jos vauva on päiväunilla ja kotityöt tekemättä...
 

Yhteistyössä