mitä et tee

  • Viestiketjun aloittaja täydellisesti?
  • Ensimmäinen viesti
minä vaan
Kiva kuulla, että monella on samoja ""huonoja tapoja"". Onneksi en ole ainoa ""huono äiti"". Haluaisin kyllä tavata täydellisen äidin ja nähdä minkälainen sellainen ihminen mahtaa olla :)

- käytän kaupan pilttejä (nyt onneksi sentään enää hedelmäpilttejä)
- roikun liikaa näillä sivuilla tai olen puhelimessa liikaa kun vauva on hereillä
- annan vauvan nukahtaa öisin rinnalle, kun en jaksa nousta viemään häntä omaan sänkyyn
- ulkoilemme ihan liian vähän
- juon välillä kahvini rauhassa loppuun vaikka vauva huutaisi herättyään sängyssä
- kaipaan välillä täydellistä yksinoloa ja omaa aikaa tehdä mitä itse haluaa
- pitäisi varmaan käydä ""sosiaalisissa paikoissa"" kuten vauvakerhoissa tms. Olimme kyllä muutaman kerran, mutta en itse viihtynyt siellä (kenellehän se kerho mahtaakaan ollakaan tarkoitettu...)


 
jeesmamma
-poltan päivittäin muutaman tupakan ja imetän
-käytän kertakäyttövaippoja
-olen liikaa netissä ja kotityöt tekemättä
-kun imetän, katson aina samalla telkkaria
-en muista d-vitamiinitippoja kuin pari kertaa viikossa
 
pahis
- syötön pilttiruokia. En tee itse mitään.
- pesen tuttipullot kaikkine osine tiskikoneessa
- vauva katselee välillä telkkaria, että saan olla rauhassa
- ei tulisi mieleenkään käyttää muita, kuin kestiksiä
- en tee kotitöitä
- huudan usein
- juon usein viikonloppuisin
- en imetä
ja niin edelleen.......
 
naakka
Voi vitsi, kyllä on Suomen vauvat hunningolla! :)

Eihän täällä ole parinkymmenen vuoden päästä yhtään henkisesti tai fyysisesti tervettä ihmistä, jos tämän palstan juttujen mukaan ajatellaan niitä kaikkia kauheuksia, joita huonot äidit huonoilullaan aiheuttavat lapsilleen.
 
mami
Tässä minun syntini:
- syötän purkkiruokia ja korviketta sekä käytän kertiksiä, enkä ole muuta ajatellutkaan
- en osaa tarpeeksi nauttia vauva-ajasta, vaan odotan innolla että kasvaa isommaksi
- ajattelen liikaa itseäni ja omia tarpeitani, en osaa omistautua tarpeeksi vauvalle
- en ota miestäni tarpeeksi huomioon, seksi ei kiinnosta
- odotan että pääsen takaisin töihin
- ärsyynnyn itkusta ja kitinästä, varsinkin jos en tiedä mistä se johtuu
- en leiki lapsen kanssa tarpeeksi, toivon että viihtyisi enemmän itsekseen ja paikallaan

...jne, tässäpä näitä. Tiedän, huono äiti olen.
 
mami
Tulipa vielä pari juttua mieleen

- stressaan joka asiasta vaikka kaikki on ihan hyvin
- haikailen liikaa sinkkuaikojeni perään ja niitä aikoja, kun oltiin kaksistaan miehen kanssa
- ylipäänsä kaipaan niitä aikoja, kun sai tehdä mitä lystäsi
- aika äitiyslomalla kuluu todella hitaasti
 
pitihän
tänne tulla tuollaisia kommenttejakin kuin naakalla ;) Tottakai joku halusi nautinnon ivailla ;D
Eli meidän lapsistamme tulee täysin epätäydellisiä koska emme käytä kestovaippoja, annamme pilttejä, emme heijaile koko aikaa ja olemme jopa kiukkuisia. Hihii..
 
kurttu
oooolrait..

-käytämme kertiksiä, muuta en ole ajatellutkaan
-kaupan piltit maistuu
-poltan tupakkaa
-nalkutan turhaan miehelle
-en jaksa siivota niin paljon kuin pitäisi
-emme ulkoile päivittäin
-nukumme vieläkin perhepedissä koska en jaksa öisin nousta hyssyttelemään

mitäköhän muuta...olishan näitä vaikka muille jakaa ;D
 
säde(kehä)
Mulla on monta samaa....
-syön tosi huonosti ja imetän
-Juon kahvia PALJON ja imetän
-alusta asti olen antanut myös korviketta, vaikka maito olisi luultavasti riittänyt
-imettäessä teen yleensä jotain muuta, luen, katson tv:tä, olen netissä tms.
-en joka päivä puhdista kaulaa ja taipeita
-vauva saa katsella tv:tä
-olen liikaa netissä
-en vaihda tutteja vaikka ovat ihan harmaita(ehjiä kyllä)
-usein kaipaan sitä vapautta, mikä oli ennen vauvaa
 
:x
Meillä:
-en jaksa ulkoilla joka päivä vaan laitan vauvan parvekkeelle; ja siksi parvekkeelle vaunuihin kun en jaksa tapella että nukkuisi päikkärit sängyssään
-annan nukkua yöllä vieressä (mistä anoppi jaksaa huomautella)
-annan nukahtaa rinnan avulla
-laiskottaa päivittäin, oikaisen itteni miuluummin sohvalle kuin siivoan, mutta pölyjen kerääntyessä pakko imuroida :) ja kun ajattelee että vauva siellä lattian tasolla päivittäin niin saan itseeni vauhtia...

-jne,jne
 
patalaiska mutsi
-annan aina nukahtaa rinnalle, en edes tiennyt etta olisi pitanyt toimia jotenkin paremmin??? ihan tosi jos niin paasen helpommalla niin miksi ettei...
-en kehtaa aloittaa laihista tai kuntoilua vaikka mahanahka riippuu vahan epamukavasti, sullon sen vaan farkkuihin...
-vauva tosiaan makailee lattialla viltillaan tosi paljon, tosin lelujen ymparoimana, ja nayttaa viihtyvan
-tykkaa myos telkun kattomisesta aitin sylissa
-riipun joka paiva netissa... (koukussa, minako???)
-miehen olen pistanyt vauvan hoitoon heti alusta, ei edes toivoa etta voisi kieltaytya vaipanvaihdosta niinkuin jotkut taydellisten aitien siipat (niin ja pitkia paivia toita tekee)
-nalkutan ja kiukuttelen miehelle
-seksi ei kiinnosta
-en kehtaa imuroida ja lattioita pesta vaikka vauva on lattialla paljon
-lassytan vauvalle (mutta se on niiiin sulonen), joten assa ja arravikanen siita varmaan tulee
-en kylaile anopin luona vauvan kanssa kun en tykkaa muijasta
-ulkoilen aika harvoin, pari kertaa viikossa, koska se on tyyyylsaaa, kuka sita nyt jaksaa korttelia kiertaa yksinaan joka paiva... huoh

En kylla vaihtais paivaakaan pois, enka haikaile toihin.
 
diudau
eli:

-lihasoseet kaupan purkeista
-en oo jaksanu kierrättää niitä purkkeja
-kertikset käytössä
-joskus hermostun vauvalle ja jätän hänet huutamaan
-en jaksa joka päivä vaihtaa puhtaita vaatteita
-kiroilen koirille
-kiroilenpas joskus muillekin ;)
-solvaan anoppia netissä
-määräilen miestäni välillä ihan tahallaan kun kiukuttaa
-joskus otan sen viinilasillisen tai oluen
-vauva vetää nykyisin korviketta, imetys loppui
 
Mutta hei..
Tää on hauska ketju. Mutta tuli vain mieleen, että ei kai tarkoitus olekaan tehdä kaikkea vaikeimman kautta. Toisin sanoen ei kai se ole täydellisyyttä, että tekee asiat monimutkaisemmin. Hullu paljon työtä tekee jne.
Esim. jos vauva nukkuu paremmin partsilla kuin sisällä. Niin ei kai se ole laiskuutta että laittaa vauvan ulos vaunuihin nukkumaan, eikä yritä nukuttaa väkisin omaan sänkyyn?! Mun mielestä kuulostaa enemmänkin terveen järjen käytöltä ; )

Uskaltaako kukaan paljastaa tehneensä jotain pahempaa? Esim. läpsäyttänyt vauvaa, vahingoittanut muuten tai muuten hiljentänyt ""kielletyllä"" tavalla?
 
leppis
- kiroilen
- kestovaipat eivät käyneet mielessäkään
- olen joskus lahjonut isommat lapset viihdyttämään vauvaa, kun itse en jaksa
- syön lapsilta salaa herkkuja
- ""unohdan"" välillä iltaisin lasten hammaspesun ja vielä useimmin aamuisin
- ne himskatin D-tipat
- olen laulanut vauvalle lapin äidin kehtolaulua sanoin: ""äiti lasta tuudittaa kirves kourassansa, jos et nuku saatana kuolet nuorenansa..."" herttaista vai mitä? ;)
- joskus on päiviä etten saa mitään aikaiseksi ja roikun esim. netissä. Kun mies on tulossa kotiin, aloitan pikasiivouksen ja touhuan kaikenlaista, valehtelen että on ollut rankka päivä, vauva nukkunut huonosti jne. pyydän häntä hoitamaan lapset ja kodin että saan hetken hengähtää esim. netissä!!!
- voi mies parka.. välillä potkin hänet ylös hakemaan vauvan ja tuomaan syömään, valehtelen että mä olen jo joutunut kolme kertaa hakemaan, vaikka todellisuudessa on vasta eka kerta kun vauva herää.. en vaan itse jaksa nousta!
- unohdan harjata vauvan päätä, vaikka siellä on karstaa
- syömme välillä roskaruokaa, koska en jaksa kokata
 
Aino
-Kiroilen
-Käytän ketovaippoja
-Syötän purkkiruokaa
-Harrastan myös lauluja joissa on hieman ""rajut"" sanat: aa tuuti lasta, äidin pieni paska
-Roikun myös netissä ja huutelen lapselle -äiti tulee ihan kohta! enkä oikeasti sitä tarkoita
-Hermostun ja huudan joskus lapselle
-kylvetän lapsen vain kerran viikossa
-Käytän pesulappuja usein myös kotona
-En jaksa siivota
-En jaksa harrastaa seksiä
-En jaksa kuunella kun mies kertoo kivasta työpäivästä
-Joskus väitän päivää rankaksi ja sanon, etten saanut mitään tehtyä kun lapsi ei nukkunut ja todellisuudessa olen surffaillut kolme tuntia netissä
-jne jne

Silti tiedän olevani lapselleni ihan hyvä äiti :)
 
.........
- käytän kertiksiä , ei tullut mieleenkään kestot ja ihmettelen niitä jotka jaksavat
- käytän kaupan hedelmäsoseita ja en kierrätä lasipurkkeja
-tupakoin useasti päivässä
- juon säännöllisesti kännit kun lapsi on mummolassa
-juon ruuan kanssa lasin viiniä
- en imettänyt ollenkaan koska en halunnut
- hermostun joskus itkuun ja hoen päässäni voi vittua
- olen netissä liikaa ja lapsi tylsistyy lattialla
- olen antanut pojalle 8kk jo suklaata ja laittanut ruokaan keijua jotta se menisi paremmin alas(ja meni)
-jaksan kylvettää vain kaksi kertaa viikossa
-käytän puhdistusliinoja
-olen usein äkäinen ukolle ja seksi ei kiinnosta
- ostankin ennemmin itselleni jotain kuin vauvalle
- kaipaan välillä omaa aikaa ja sitä aikaa kun lasta ei ollut
-""unohdan"" joskus pestä lapsen hampaat
- huomaan usein kaupassa että vaatteessani on pukluja

no siinä nyt ensalkuun ;)
 
aino
Täällä siis nyt ilm. kaksi ainoa. Minä aino joka olen tänne pari vuotta kirjoitellut, kirjoitan aina nikini pienellä alkukirjaimella.. Toivottavasti ei mene mielipiteet sekaisin:)
 

Yhteistyössä