mitä et tee

  • Viestiketjun aloittaja täydellisesti?
  • Ensimmäinen viesti
Marjo
Aluksi, että tää ketju on ihna huipu!!!! Meillä tyttö nyt 6kk...

-Annan kaupan soseita ja koko ajan hoen itselleni, että ""Kyllä mä pian alan tekemään ne itse"" :)
-Aloitin kiinteät 2,5kk iässä.
-Hyppykiikussa jopa tunninkin kerrallaan.
-Kiroilen.
-Ihan liikaa netissä.
-Ihan liikaa telkkaria.
-Vauva liian vähän sylissä, oikeastaan enimmäkseen silloin että pysyy edes hetken hiljaa kun tulee Salkkarit.
-Ulkoillaan liian vähän.
-Poltan.
-Jos vauva kitisee lattialla, juoksen ensin pikatupakalle ja sitten vasta otan vauvan syliin (ties kuinka kauan menis muuten ennenkuin pääsen)
-Vauva oli eka kertaa yökylässä 2kk ikäisenä, että Äiti ja Isä pääsi vetämään perseet!! :D
-En reagoi joka äännähdykseen tai kitinään. Annan vauvan hermostua ennenkuin menen nostamaan syliin. Huomannut että tuttavapiirissäni juostaan kuin hullut vauvan luo tarkistamaan joka jumalan kiljahdus!
-En imettänyt kuin laitoksella olo ajan. Maito olisi varmasti riittänyt, mutta ei mun juttu.
-Kertiksiä käytetään. Kestoja sain miehen siskolta, mutta en ole edes kokeillut.

....Riittäishän näitä varmasti enemmänkin, mutta kaikesta huolimatta tunnen kyllä olevani hyvä äiti :)
 
Minä vaan=)
-käytössä kertikset
-unohdan d-tipat usein
-annan herkästi lisämaitoa pullosta (toivon että oma loppuis ja samalla imetys...)
-en anna jokapäivä pitkiä ilmakylpyjä vauvalle
-annan vauvan katsoa telkkaria
-notkun netissä ja vauva lattialla/sitterissä yksinään
-ulkoillaan kun jaksetaan, ehkä 1-3 krt/vkossa
-syödään ja nukutaan milloin sattuu, ei tarkkoja aikoja..
-kyläillään paljon että äitilläkin olisi seuraa
-en siivoa usein jos koskaan (mies välillä siivoaa onneksi)
-annan koirien haistella vauvaa ja on nuo lipaisseetkin
-käytän huuhteluainetta pyykissä
-olen tarkka vaatteista, pitää olla ""poikien väriset""
-nalkutan miehelle
-esikoinen katselee paljon videoita jotta äiti saa katsoa telkkaria rauhassa tai notkua netissä
-pyyhin vauvan vain puhdistuspyyhkeellä vaipan vaihdon yhteydessä, en pese kakkapyllyä vedellä
-annan vauvan huutaa jos on joku homma kesken
jen. jne. kyllä näitä riittäisi...
 
äitylipä
-huusin tänään taaperolle kun jätti sormet oven väliin. Siistii...
-vaadin lasten kustannuksella itselleni aikaa aamulla kahvin ääressä
-oon tosi kusipää miehelleni (yritän joka päivä parantaa tapani arrghh!)
-olen kotiäitinä ja olen tosi tylsistynyt
-mun mielestä mun tavat on aina oikein



 
;)
-piltit käytössä
-samoin kertikset
-kiroilen
-poltan
-hermostun lapsiin usein
-laulan myös omilla ""rajuilla"" sanoilla
-pyörin liikaa netissä
-annan lapsien katsoa liikaa tv:ta ja videoita, saampahan omaa aikaa...
 
;)
Ja vielä...
-en kierrätä
-keitän tutit TODELLA harvoin
-pullot vielä harvemmin
-käytän vauvan suihkussa, en jaksa kylvettää
-en mene vauvauintiin tai jumppaan
-en käy perhekerhoissa koska en kestä täydellisiä äitejä
-en imetä enää, vauva 3kk
-ulkoilen harvoin
-jäkätän miehelle ja seksi ei kiinnosta
 
Bad mummy
Ihana ketju! Kerrankin saa olla huono äiti oikein luvan kanssa=)

-Meillä käytetään kertakäyttö vaippoja enkä oo koskaan ees muuta harkinnut
-syödään kaupan valmisruokia joskus harvoin teen itse
-en imettänyt kuin 1kk, olisin varmaan voinut pidempäänkin jatkaa mutta ei ollut mun juttu
-ei käyty vauvauinnissa
-unohdan d-tipat välillä
-roikun liikaa netissä
-poika katsoo mun kanssa salkkareita
-aloitettiin tavallisen maidon juonti 10kk ikäisenä
-suutun ja äksyilen lapsille
-en aina jaksa kieltää ja annan välillä penkoa laatikoita ja kaappeja
-poltan pari tupakkaa päivässä
-juon sauna siiderin tai kaksi
-oon antanut jätskiä tai keksin joskus vaikkein vielä tarttis
ym....

Niin ja en jaksa jokapäivä lähteä vaunulenkille vaan vien pojan pihalle nukkumaan.

 
ää
no ei tollaset laulut naurata vaikka mustan huumorin ystävä olenkin. just iltiksessä oli vastasyntynyt vauva tapettu. mua ei naurata mikään mikä liittyy vauvaan ja väkivaltaan. ikävä jos teitä naurattaa.
 
moralisoijat hei
Ei noi laulut oo oikeesti pahaksi, ennen vanhaan tuollaisa laulettiin aina vauvoille. Meillä anoppi on laulellut tuollaisia kaikille meidän vauvoille.

Kukaan tähän ketjuun kirjoittajista ei mielestäni edes voi sanoa itseään huonoksi äidiksi, tehän olette aivan normaaleja.
 
Ania
Laitetaan tähän ketjuun sitten niitä epätäydellisyyksiä, kun toiseenkin tuli kirjoitettua. Tämä lista taitaa olla valitettavasti paljon pidempi :(

Hermostun herkästi ja kun hermostun, huudan kaikille.

Kiroilen valitettavan paljon ja usein.

Käytän kertakäyttövaippoja enkä edes ymmärrä hävetä sitä.

Olen imettänyt kaikkia neljää todella vähän aikaa.

""Pakotan"" lapseni minun tahtiini mahdollisimman pienenä, eli yöllä nukutaan ja päivällä seurustellaan. Ei tietoakaan lapsentahtisesta rytmistä.

Niputan usein lapseni armeija tyyliin, kun yksi mokaa, kaikkia rangaistaan.

Laiskuuttani en ole opettanut lapsia nauttimaan urheilusta ja ulkoilusta riittävästi.

Olen usein itsekäs.

En välitä siivota huushollia kovin usein.

En ole niin nöpönuuka onko lapsilla puhtaat kamppeet yllä.

En ole jaksanut vahtia harjaavatko hampaansa joka ilta.

Annan ala-asteikäisten katsoa maanantain leffoja, nukkumaan meno tapahtuu aivan liian myöhään.

Voi että..tulee niin syyllinen olo, että jääkööt loput toiseen kertaan.
 
Serafiina
Nyt jo taaperoikäinen (1.2kk)

- en ole muistanut antaa d-vitamiinia 3 kk:teen
- annan purkkiruokaa
- vauva pääsee ulos päikkäreille, muuten ulkoillaan 1/kk
- kiroilen. usein kun lapsi kitisee niin nostan ääntäni ja sanon pitkään ja hartaasti : saaataaanan kakara!! Tämä kyllä vaan hymyilyttää lapsukaista.
- Kun vauva 1v, menin töihin kun meinasin tulla hulluksi kotona
- olen poissa 3 iltaa viikossa (omissa harrastuksissani)
- käyn n. kerran kuukaudessa vetämässä kunnon kännit.
- lauantaisin yleensä juodaan viiniä niin paljon, että su aamulla loikoillaan sängyssä varmaan tunnin vaikka lapsi on herännyt (touhaa itsekseen lattialla)
- iltapuuron lapsi saa vasta salkkarien jälkeen vaikka olisi kuinka väsynyt
- mummila on myös tuttupaikka sillä hoidossa on usein harrastuksieni/menojen takia
-vaihdan lakanat lapsen sänkyyn joka toinen kuukausi
 
wwww
Eli jos laulaa lapselle omilla vähän rajummilla sanoilla sitä voi verrata lapseen kohdistuvaan väkivaltaan??!!
Hei haloo, järki käteen!
Meillä ainakin lapset nauraa kun äiti laulaa, ei ne sanoja ymmärrä.
 
anonyymiäiti
vauvani on 7 kk.

-unohdan välillä d-tipat
-pidän vauvaa melkein koko päivän sylissä (ei viihdy lattialla)
-olen liikaa netissä (kun vauva nukkuu tai on sylissäni)
-""hienostelen"" muille sillä, että täysimetin 6 kk ja taaperoimetys haaveissa sekä annan lapselle vain luomua ja teen soseet itse *punastus*
-vauva istuu sylissäni kun katson telkkaria
-annan nukahtaa rinnalle
 
anonyymiäiti
Kiitos sinulle, Malla :)

Nyt tuli mieleen vielä lisää huonoja juttujani:

-käytän vain kertiksiä
-paapon vauvaa, en uskalla jättää kellekään hoitoon
-en ole pakottanut miestäni hoitamaan vauvaa joten se ei osaa edes vaippoja vaihtaa
-kuvittelen että olen ainoa maailmassa joka osaa hoitaa vauvaani
-käytän pyllypyyhkeitä (vauva kun ei tykkää lavuaaripesuista)
-loikin joka inahduksesta vauvan luo, ekasta vinkaisusta otan jo syliin
-vauva nukkuu perhepedissä vieressäni (kuulemma sitä ei saa ikinä pois sängystä jos se on syntymästä asti äidin vieressä) omaa sänkyä vauvalle ei ole edes ostettu vielä
 
leppis
ää, älä huoli. Et tule lukemaan meidän perheasioita iltasanomista. Ei tulisi mielenkään pahoinpidellä lastani. Enkä omista kirvestä. ;)

Olen muuten laulanut vauvalle myös.. baarikärpästä ""tahdon olla juovuksissa aina sekä maanantaina... jne."" ja mieheni on lauleskellut täällä kotona: ""made in hong kong, nainen mulla on.. made in hong kong riemu verraton..""

Hyvät jatkot ja hei tältä erää.. :D
 
ää
taisit tahallasi ymmärtää väärin. se ei tee murhaajaa jos laulaa tollaisia lauluja,mutta mielestäni ei ole kovin kivaa laulaa murhalauluja kun oikeasti sellaista tapahtuu maailmassa. en vaan ymmärrä mitä vitsiä siinä on.
 
herkkämieli
Musta tuntuu tosi pahalta että miten jotkut laulavat lapselleen olet paska tai kuolet tms. Vaikka ne ei ymmärräkään vielä niin musta tuntuu pahalta :( Itse en ikinä sanoisi sellaisia. Vaikka miten vitsejä oliskin :(
 
ää
ja vielä... en pystyisi vauvalleni tuollaisia laulamaan sillä se on asia jota pelkään kaikkein eniten maailmassa. siis että vauvani kuolisi. en pysty vitsailemaan asialla. sitäpaitsi olen sen verran taikauskoinen että jos tollaisia asioita ääneen lausuu niin ne se tuo huonoja ""väreitä"" ilmaan.
 

Yhteistyössä