mitä et tee

  • Viestiketjun aloittaja täydellisesti?
  • Ensimmäinen viesti
eki
Todella ajattelematonta että poltat raskaus ja imetysaikana, vaikka on niiiiin paljon tietoa että se aiheuttaa mm. oppimisvaikeuksia lapselle.

Kerrot dokaavasi lasten aikana ja sillä että lapset ovat jopa passiivisia tupakoitsijoita

Lapset ovat ehkä sinulle toivottuja, mutta valitettavasti eivät ole saaneet valita vanhempiaan. Kamala kohtalo. Auton ajamiseen tarvitaan ajokortti, mutta lapsia saa pukata maailmaan kuka tahansa, valitettavasti :(
 
---
kun on tämän viestiketjun lukenut niin todellakaan ei tarvitse enää miettiä että miksi lasten häiriökäyttäytyminen ja psyykkiset ongelmat lisääntyvät vuosi vuodelta. mutta juu, eihän se ole äidin vika, juu. äidillähän on oikeus elää niinkuin lystää, juu. järkyttävintä on se, että nämä kamalat äidit, jotka ryyppäävät ja polttavat lastensa edessä, käyttävät heitä ulkona kerran kuussa ja ylipäänsä vähät välittävät lastensa todellisesta hyvinvoinnista, suorastaan ylpeilevät täällä kuvottavalla käytöksellään. itsekkyydellä ei ole kyllä mitään rajaa. ja jokainen äiti ei todellakaan ole ""paras mahdollinen äiti"" lapselleen. monella tähän ketjuun osallistuneella olisi todella huomattavasti parantamisen varaa.
 
milja
*vauva 2kk ja olen ollut jo juhlimassa oikein huolella, toisaalta vauva oli isän kanssa, joten eipä tuossa suurta rikettä tapahtunut
*käytän kertis vaippoja ja tämä todella hävettää
*en keitä vettä kun juotan sitä pullosta vauvalle
*isän ollessa isyyslomalla olen kyllä tettänyt hänellä aivan liikaa vauvan hoitoa :)
 
painukaa
hiiteen täältä riidanhaastajat!!! Tän ketjun pointti oli että kerrotaan asiat joista ei olla ylpeitä...ilman että niitä tullaan arvostelemaan. En mäkään hyväksy kaikkia asioita joita täällä on kerrottu, mutta todellakaan tää ketju ei ole sitä varten että täydelliset äidit pääsis ylistään itseään.
Tosi tyhmää tulla tänne JANKUTTAMAAN joistain laulun sanoista...
 
mommo
Juu heissulivei vaan kaikille. Lähden tässä veisaamaan virsiä vauvalleni, jonka jälkeen vietämme yhteisen koko perheen hartaushetken ja sitten lähdemme reippaalle happihyppelylle. Ulkona kierrämme tupakoivat ihmiset 100 metrin päästä ja nyrpistelemme heille suurieleisesti.

Eiköhän tää ketju nyt ollut tässä.
 
suksi itte
Minkäs takia sitten tuohon toiseen ketjuun -mitä teet täydellisesti- tultiin haastamaan riitaa?? Siellä eivät äidit saaneet rauhassa kertoa mitkä asiat he omasta mielestään tekivät hyvin.

TOOSII kypsyttävää tään ellitin palstan porukka. Just tällaiset ketjut osoittaa miten keskenkasvuista porukkaa täällä on. Riita tulee aiheesta kuin aiheesta.

Ja kun tätäkin ketjua lukee, niin ei voi kun päätänsä pyörittää, huh huh!
 
mä tiedän
Nämä laulajat on luultavasti näitä viininlipittäjiä, runsas alkoholin käyttöhän lisää naisilla testosteronin tuotantoa,sitä myöten aggressiivista käytöstä. Ei kai teillä jo parta kasva?
 
ää
hei rakkaat kanssasisaret. olenko täydellinen äiti jos en laula kirveslauluja? miksi täällä sanotaan kuinka luulen olevani täydellinen? en ole kehunut itseäni yhdessäkään viestissä, ihmetellyt vaan ääneen laulamianne lauluja. täällä ei saa mitään näköjään kyseinalaistaa. tää loppu tähän, ootte luusereita.
 
On se kamalaa
Silloin kun minä olen ollut laitoksella vastasyntyneenä, niin aatelkaapa sitä, että siellä osastolla on ollut tupakkahuone, jossa on, niin äidit kuin hoitajatkin, käyneet vetämässä pölliä sen minkä ovat ehtineet!

Lisäksi lapsuus aikoina meilläkin poltettiin sisällä ja niin tehtiin kaikkialla. Autossa kessuttelu oli ainakin pahinta minun mielestäni. Ei muuta kun pakkasellakin vaan nenä auton ikkunasta ulos, että sai happea pöllin savulta!

Ei sitä meikäläisetkään olla kovin hyvin oltu tupakan haitoilta suojassa. Vai siitäkö tämä hirvittävä jankkaaminen johtuu, kun on vanhemmat turmelleet meidän aivot jo pienenä?

Viinan juonnista puhumattakaan! Kavereilta kyseltiin, että juodaanko teillä tänään? Ai ei, no saanko mä sit tulla teille yöksi? Ei paljo meidän kylillä mietitty,että näkeekö lapset jos mä nyt nykäsen tän kossun huiviin, ja miltä niistä mahdollisesti tuntuu, kun mä sit hakkaan äitiä ja ajan koko porukan pihalle...?
Että kyllä täällä on pahoja äitejä, kun ne tosiaan polttaa muutaman tupakan ja saattavatpa peräti ottaa oluttakin tai jopa siiderin. Pitäs kyllä jo vähintään miettiä, että kannattaako, sehän saattaa jopa rentouttaa... ;) Että silleen...
 
joo joo
Niin, tuohonhan on tosi hyvä vedota, ""että kun ennenkin tehtiin näin"". Just just, ehkäpä tänä päivänä tiedetään tupakan/viinan yms haitoista enemmän... joten aikasta typerää vedota entisiin ""hyviin"" aikoihin.
 
heitän pahimmat
Nimimerkki ""on se kamalaa"" on aivan oikeassa, muistan itsekin oman lapsuuteni about tuollaisena ;-)

Tässä ketjussa kysyttiin nimenomaan missä et ole täydellinen eikä missä olet. Ei se mitä tänne kirjoittaa kerro perheen koko totuutta, vaan jokainen keksii niistä omissa mielikuvissaan aivan kauheuksia. Oli kyse laulusta, röökistä tai alkoholista.

Onko joku oikeesti niin tyhmä ja vielä äiti, että luulee kun joku sanoo polttavansa niin se on huonoin äiti maailmassa, joka ei osaa ulkoilla lasten kanssa, tehdä itse ruokaa, pitää sylissä jne jne.

Ei kukaan tee näitä edellä kirjoitettuja juttuja 24/7.

""Parempi katua sitä mitä teki kun sitä mitä jätti tekemättä""
 
N31
Niinpä, joku heittäytyy heti hysteeriseksi kun laskee yhteen kaikki täällä eri vastauksissa esiintyneet ""epätäydellisyydet"" ja olettaa, että joku tekee niitä kaikkia ja koko ajan!

En väitä, etteikö olisi äiteja, jotka laiminlyövät kasvatusvastuutaan, mutta suurin osa meistä on kuitenkin ihan ok ja enemmänkin.
 
OUTOA?
Mua kyl ihmetyttää aika lailla et miks Mitä teet täydellisesti- ketjussa äidit eivät saanut miettiä ja kertoa niit HYVIÄ puolia itsestään, vaan heti oltiin herneet nenässä arvostelemassa ja haukkumassa?

Ja täällä pitäs kuunnella noita kauheuksia ilman mitään kommentointia!? Miksi huonot puolet on hyväksyttäviä mut hyvät ei? Ootteste äidit niin kateellisia vai kolkuttaas oma tunto???
 
kurttu
Näistä kolkuttaa minun omatuntoni:
-kaupan piltit sekä kertikset käytössä
-niin ja vastike
-poltan
-juon n.kerran/2kk,vauva mummolla
-vauva yöhoidossa ekan kerran 2kk (erittäin tutussa mummolassa kyllä)
-ulkoilemme joka toinen päivä enintään.en jaksa yksin kierrellä kortteleita eikä iltaisin jaksa enää.onneksi tulee kesä.
-keitän pulloja vielä vaikka poika syö soseita.Mielestäni pienempi vaiva kuin peseminen fairylla.

Nämä tulivat ensimmäisenä mieleen..
 
lier....
Kurttu, kyllä ne pullot olisi hyvä pestä myös astianpesuaineella!

Luulin, että joskus sanoit täällä olevasi absolutisti ;)

Että menette joka ilta yhdessä ulos miehesi kotiuduttua....

jne jne........
 
............
lopetetaan ite kaikki osaltamme ainakin palstoihin puuttuminen, niin saa olla nää ketjut ainakin rauhassa vähän enempi. jos joku tulee nalkuttamaan niin ollaan kun ei huomattaiskaan..
minun mielestäni tämä palsta on ollut loistava, juuri siksi ettei aina mietitä superäiti asioita ja on kiva kuulla muiltakin ettei tee kaikkea täydellisesti. kaikilla äideillä omatunto kolkkaa pienimjmistäkin asioista , minun mieltäni rauhoitti ainakin huomata että useat käyttävät kertiksiä jne..näistä asioista on hyvä puhua! ja tiedoksi....räkätin ihan hulluna tolle kirves-laululle :D
 
kurttu
hih, juu en ole. Juon kyllä erittäin harvoin, viimeksi 1,5v sitten. Mutta eipä mennyt pointti muuten perille.
En ole koskaan sanonut ulkoilevani joka ilta, en siis koskaan. Emmekä koskaan ulkoile joka ilta, emmekä ulkoile edes iltaisin vaan päivisin kun mies kotiutuu.

Juu, on hyvä pestä asianpesuaineella, mutta sanoinko tekeväni tämän asian täydellisesti? Niin mitäs tämä ketju käsittelikään..hhmm.. Eipä ole tuosta haittaa ollut, vaikka vaan vedellä huuhtelen. Keitänhän ne sen jälkeen jolloin pöpöt kuolee.

On se ihanaa kun muistatte noin hyvin kaiken mitä sanon :) Kirjoitatte varmaan omaan pieneen ""kurttu-muistioon"" jokaisen vastaukseni? ;) Voi teitä. Eikö teillä ole elämää? ;)
 
N31
- En ole ikinä keittänyt pulloja. Musta se on joku jäänne 70-luvulta. Astianpesukoneessa vesi on sen verran kuumaa, että olen jättänyt moisen homman väliin.
- Juon viiniä perjantai- ja lauantai-iltaisin muutaman lasin.
- Käytän kertiksiä.
- Lapsi 1v on ollut isovanhemmilla yökylässä neljä kertaa, hui :)
- Uskallan jättää lapsen isällekin ja käydä itse sillä aikaa ulkoilemassa. Pidän miestäni loistavana hoitajana.
- En ota stressiä tai suorituspaineita äitiydestä. Olen mieluummin hymyilevä rento äiti kuin suu viirulla suorittava äiti.
- En imetä taaperoikään asti, vaan lopetin 6 kk:n jälkeen. Näin hormonitoimintanikin tasaantui ja suhde miehen kanssa parani. _Minut_ (tiedän, ei kaikkia) hormonit tekevät epätasapainoiseksi ja neuroottiseksi.
- Minua kiinnostaa vieläkin muutkin asiat kuin lapsenhoito.
- Emme käyneet muskarissa, emme vauvajumpassa emmekä uinnissa.
- Palasin töihin vuoden äitiysloman jälkeen.

Oho, kylläpä olen epätäydellinen :-D

 
Oi niitä aikoja
Meilläkin isä ryyppäsi, ei hakannut mutta pelotti silti kun toinen on pellit seis. Onneksi äiti ei juonut, meillä lapsilla pysyi edes jonkinlainen perusturva.
Nykyäänhän naiset dokaa kännimeiningillä samoin kuin miehet. Ei siinä mitään, tasa-arvo ja silleen, mutta sitä ei voi mitenkään kiistää että jos molemmat vanhemmat on kännissä pienten lasten edessä, siitä seuraa turvattomuuden tunnetta.
 
Meeri
-käytän kertiksiä
-syötän kaupan soseita
-ulkoilemme n.jokatoinen päivä
-imetin vain 2kk
-lapsi yökylässä 2kk välein mummolassa jolloin vedän persekännit
-joskus kiroilen
-juon aina saunaoluen
-en käy muskarissa tai muissakaan lapsiharrastuksissa
-harrastan omia juttuja jolloin mies on lapsen kanssa
-aion palata töihin lapsen ollessa 1,3v omasta halustani
-välillä en jaksa siivota yhtään
-en jaksa aina leikkiä lapsen kanssa
yms.yms. KAMALAA!!!! ;+))
 

Yhteistyössä