Alkuperäinen kirjoittaja Sindi:
Alkuperäinen kirjoittaja dfsfds:
Ihan sama minulle.
Onneksi et itse tiedä, mistä kaikesta ihanasta jäät paitsi. Sitä mitä ei tiedä, ei välttämättä osaa kaivatakaan.
Joo, samaa mieltä. Jos ei ole omaa lasta ei oikeasti saa koskaan kokea suurinta mahdollista rakkautta. Oma lapsi kun ei ole sama asia kuin kuka tahansa lapsi eikä muiden lasten perusteella voi päätellä suhdetta mahdolliseen omaan lapseen. Jos mulla ei olis lapsia niin kokisin jääneeni paitsi tärkeimmästä kokemuksesta elämässäni.
Mutta jos oikeasti ei usko olevansa hyvä vanhempi lapselle niin parempi on olla ilman. Tunnen ihmisiä jotka ovat niin itsekkäitä että on tosiaan ihan oikein että eivät ole lapsia tehneet.
Suurinta mahdollista rakkautta...? Kyllä minä lastani rakastan ja on ihanaa kuulla kun hän sanoo rakastavansa myös, mutta ei se nyt niin ihmeellistä ole kuin sanotaan. Enemmän sitä paskaa tulee lapsen kanssa niskaan kuin niitä ihmeellisiä rakkauden tunteita. Illalla kun se nukahtaa vihdoin, rääyttyään ja kiukuteltuaan päivän niin että naapurit jo melkein tekee lastensuojeluilmoituksen ja palstamammat ja ystävät arvostelee mun äitiyttäni, ja sitä katsoo siellä sängyssä, on se niiiin suloinen...mutta seuraavana aamuna kun se herää, ihan liian aikaisin ja alkaa saman menon, ne lämpimät tunteet ovat muisto vain jos sitäkään.
Eli jos olisin tiennyt sen mitä tuleman pitää ja varsinkin suomalaisen yhteiskunnan asettamat paineet äitiydelle, en olisi lasta "tehnyt". Ei kai kaikista ole äideiksi ja kestämään kaikkea mitä se tuo tullessaan, itse kai olen sitten myös itsekäs kakara :kieh: Mutta kunnioitettavampaa se on tunnustaa ENNEN kuin se lapsi on maailmassa.