Mitä mieltä naisesta joka ei halua lapsia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nainen31v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mielellään syytetään päivähoitoa, vaikka voisi myös katsoa peiliin ja miettiä omaa vanhemmuuttaan. Miten pienenä laitoin lapsen päiväkotiin? Miten pienenä aloin sivuuttaa lapsen tarpeet ja rampata milloin missäkin "tärkeässä" ja hauskemmassa ja jättää lapsen hoitoon aina vaan pidemmiksi ajoiksi - illaksi, päiväksi, yöksi, viikonlopuksi, viikoksi? Valitsinko puolison kunnolla, vai otinko tunnepohjalta hulttion, josta piti ottaa ero kun lapsi oli vasta 2 v? JNE.

Ja ap, hohhelihoijaa kun it-hommien päivystämisen takia et uskalla jäädä äitiyslomalle.

Hohhelihoijaa itsellesi, ei sinulla ole hajuakaan mitä teen työkseni. Itselleni se on tärkeää, paljon tärkeämpää kuin joku potentiaalinen vauva joka minun pitäisi sinun iloksesi vääntää!

Alkuperäinen kirjoittaja hmh:
Mahtaa sulla, ap, olla yksinäinen vanhuus tiedossa.. Eipä käy kateeks ei.
Entä jos sua 50-vuotiaana alkaa kaduttaa toi lapsettomuuspäätös?

No en ajatellut ihan varmuuden vuoksi sitä lasta tehdä ettei olisi sitten yksinäistä vanhana. Mietitäänpä:

+ ei ole yksinäistä vanhana

- joutuisi olemaan vastuussa toisesta sinne viisikymppiseksi
-joutuisi muuttamaan elämäntyyliä
- mahdollinen työpaikan menetys
- katuisin äitiyttä, tuntisin itseni vangiksi
jne...

Liikaa miinuksia tässä vaihtoehdossa...

Alkuperäinen kirjoittaja Nainen31v:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mielellään syytetään päivähoitoa, vaikka voisi myös katsoa peiliin ja miettiä omaa vanhemmuuttaan. Miten pienenä laitoin lapsen päiväkotiin? Miten pienenä aloin sivuuttaa lapsen tarpeet ja rampata milloin missäkin "tärkeässä" ja hauskemmassa ja jättää lapsen hoitoon aina vaan pidemmiksi ajoiksi - illaksi, päiväksi, yöksi, viikonlopuksi, viikoksi? Valitsinko puolison kunnolla, vai otinko tunnepohjalta hulttion, josta piti ottaa ero kun lapsi oli vasta 2 v? JNE.

Ja ap, hohhelihoijaa kun it-hommien päivystämisen takia et uskalla jäädä äitiyslomalle.

Hohhelihoijaa itsellesi, ei sinulla ole hajuakaan mitä teen työkseni. Itselleni se on tärkeää, paljon tärkeämpää kuin joku potentiaalinen vauva joka minun pitäisi sinun iloksesi vääntää!

Kyllä se vaan niin on että kun saat oman pienen käärön tähän maailmaan niin rakastat sitä ylikaiken,työt miehet ym.ovat toissijaisia.Olin itsekin kauan samaa mieltä kunnes 36v.tapasin elämäni miehen ja saimme 1.lapsemme joka sulatti sydämeni täysin.Muutuin ihmisenä niin paljon henkisesti parempaan tämän lapsen vuoksi ja sitä kautta etten voi edes asiaa käsittämään.Tällä hetkellä meillä lapsia 3 ja he ovat minulle maailman tärkeimpiä.En missään nimessä arvostele sinua mutta maailmaa ei kannata katsoa niin mustavalkoisesti...

Sinua selvästi pohdituttaa tämä aihe kovasti ja et ole sitä läpikäynyt itsesi kanssa koska täällä mammapalstalla haluat siitä tehdä avauksen ja ilta toisensa jälkeen pohtia asiaa?

Ainoa mitä mä ihmettelen, on se, miten kummassa ap voi olla niin varma, ettei vauvakuume / hali saada lasta elämään tule myöhemmni? Aikaa 31-vuotiaalla on kuitenkin vielä kymmenisen vuotta... mielipide voi olla ehdoton nyt, mutta koskaan ei kannattaisi sanoa ei koskaan. Mieli voi muuttua asiassa kuin asiassa.

Mä en tajua, miksi jotkut alkavat käännyttää lasten tekemiseen ja perustelemaan, miksi se on niin hienoa ja ihanaa. Minusta se on sitä, mutta ellei joku näe lasten saamisen pointtia omassa elämässään, niin ei näe. Silloin on kaikista paras, ettei lasta aleta vääntämään vain koska "niin usein tehdään" tai että kokeillaanpa nyt meneekö se kaikki oma elämä siitä pilalle vai ei. Lapsen etu on olla ihan oikeasti haluttu. Ellei lapset ole oma juttu, ei todellakaan kannata niitä tehdä. Lastenteko ei todellakaan ole mikään kansalaisvelvollisuus. Maapallo kiittää.

Yhteistyössä