Mitä mieltä naisesta joka ei halua lapsia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nainen31v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minusta on hienoa, että tiedostaa ja uskaltaa elää sen mukaan, että ei halua lapsia.
Ei niin, että väkertää sen lapsen ihan vaan, että saa varmuuden haluaako lapsia vai ei, ja sitten kasvattaa sen lapsen päin persusta, jonka jälkeen sysää muille...

Meillä on perheessä juuri sellainen lapsi. Miehen entisestä liitosta.
Ja todellakin säälin lasta ja vihaan naista juuri sen takia, että se lapsi piti saada ihan vaan varmuuden vuoksi.....

Olet rohkea nainen ap.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Entisiakaan todettiin, että onpas siinä mukavuudenhaluinen nainen kun ei edes lapsia halua.

Eli lapsissa ei ole mitään kivaa vaan velvollisuudesta sinäkin olet niitä vääntänyt, ettei vaan pidettäisi laiskana? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Marsupilami--:
Minusta on hienoa, että tiedostaa ja uskaltaa elää sen mukaan, että ei halua lapsia.
Ei niin, että väkertää sen lapsen ihan vaan, että saa varmuuden haluaako lapsia vai ei, ja sitten kasvattaa sen lapsen päin persusta, jonka jälkeen sysää muille...

Meillä on perheessä juuri sellainen lapsi. Miehen entisestä liitosta.
Ja todellakin säälin lasta ja vihaan naista juuri sen takia, että se lapsi piti saada ihan vaan varmuuden vuoksi.....

Olet rohkea nainen ap.

Kiitos Pilami :) Surullista lapsen kannalta tuo kuvaamasi tilanne, toivottavasti miehesi kuitenkin välittää jos lapsen äiti ei :/ Ja tunnut sinäkin välittävän kun vahvasti lapsen kohtaloon reagoit, joten lapsella on jotain turvallista. En itse todellakaan lähtisi "kokeilemaan" josko kasvaisin äidiksi, hurja ajatuskin!

KAikkien ei tarvitse lapsia tehdä. Turha jokaisen on geenejään levittää.

Usea lapseton on kuitenkin aika itsekäs ja huonosti ymmärtää lähimmäisen ongelmia, mutta se ei haittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
KAikkien ei tarvitse lapsia tehdä. Turha jokaisen on geenejään levittää.

Usea lapseton on kuitenkin aika itsekäs ja huonosti ymmärtää lähimmäisen ongelmia, mutta se ei haittaa.

No tämähän oli kommentti, en tajunnut mitään. Siis millaisten ongelmien ymmärtämisessä äitiys auttaa, oikeasti kiinnostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja dfsfds:
Ihan sama minulle.

Onneksi et itse tiedä, mistä kaikesta ihanasta jäät paitsi. Sitä mitä ei tiedä, ei välttämättä osaa kaivatakaan.

Toisaalta lapsia saanutkaan ei tiedä millaista on olla omasta halustaan lapseton ja mitä niin ollen itse menettää.

Ihan sama minulle.

Onneksi et itse tiedä, mistä kaikesta ihanasta jäät paitsi. Sitä mitä ei tiedä, ei välttämättä osaa kaivatakaan.

Joo, samaa mieltä. Jos ei ole omaa lasta ei oikeasti saa koskaan kokea suurinta mahdollista rakkautta. Oma lapsi kun ei ole sama asia kuin kuka tahansa lapsi eikä muiden lasten perusteella voi päätellä suhdetta mahdolliseen omaan lapseen. Jos mulla ei olis lapsia niin kokisin jääneeni paitsi tärkeimmästä kokemuksesta elämässäni.

Mutta jos oikeasti ei usko olevansa hyvä vanhempi lapselle niin parempi on olla ilman. Tunnen ihmisiä jotka ovat niin itsekkäitä että on tosiaan ihan oikein että eivät ole lapsia tehneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Ihan sama minulle.

Toisaalta lapsia saanutkaan ei tiedä millaista on olla omasta halustaan lapseton ja mitä niin ollen itse menettää.

Jokainenhan on jossain elämänsä vaiheessa ollut lapseton. Toiset aiemmin, toiset hyvinkin myöhemmällä iällä.

Ihan sama minulle.

No jos ei ihan teininä ole lapsia saanut niin aika monella on kokemusta siitä ajasta ilman lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Ihan sama minulle.

Jokainenhan on jossain elämänsä vaiheessa ollut lapseton. Toiset aiemmin, toiset hyvinkin myöhemmällä iällä.

Minusta se ei ole sama asia, minusta lapsi tai teini tai nuori aikuinen ei ole samaan tapaan lapseton.

Alkuperäinen kirjoittaja Sindi:
Ihan sama minulle.

Joo, samaa mieltä. Jos ei ole omaa lasta ei oikeasti saa koskaan kokea suurinta mahdollista rakkautta. Oma lapsi kun ei ole sama asia kuin kuka tahansa lapsi eikä muiden lasten perusteella voi päätellä suhdetta mahdolliseen omaan lapseen. Jos mulla ei olis lapsia niin kokisin jääneeni paitsi tärkeimmästä kokemuksesta elämässäni.

Mutta jos oikeasti ei usko olevansa hyvä vanhempi lapselle niin parempi on olla ilman. Tunnen ihmisiä jotka ovat niin itsekkäitä että on tosiaan ihan oikein että eivät ole lapsia tehneet.

Mitääääh???!! :D Ymmärsikö joku tästä tekstistä jotain...? :D

Mä luulen että nämä omasta päätöksestään lapsettomat ihmiset löytävät ja saavat sitä rakkautta muualta, ja muulla tapaa, ja pitävät sitä parhaana mahdollisena mitä elämällä on antaa. Jos mulla ei olisi lapsia, ei se rakkauden puute olisi ensimmäinen asia, mistä kokisin jääväni paitsi.. en tiedä olisiko se listalla ollenkaan. Ja itsekkyydellä ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa, haluaako lapsia vai ei.

Ihan sama minulle.

Samoin, sillä aikaa kun sinä vaihdoit vaippoja, podit ensihampaita ja myöhemmin huolehdit v**levasta teinistä minä elin omaa elämääni, viihdyin työssäni, tapasin mielenkiintoisia ihmisiä, osasta tuli sydänystäviä joita en vaihtaisi, en edes mainitse mitään matkusteluja sun muita...kaikki on niin suhteelista ja kaikilla meillä on se oma elämä. Minkä kukakin kokee tärkeäksi.

Et tietenkään ole omituinen. Lapsia tehdään ja kasvatetaan ja sitten ne lentää pesästä. Jos sitä ei halua tehdä, niin ei tarvi. Vanhuuden iloksi ja turvaksi niistä joko on tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Nainen31v:
Eli en ole mikään erityinen uraihminen, teen ihan normaalia työtä, asun omistusasunnossa ja elän ihan normaalia elämää, en ole mikään alituiseen baareissa laukkaava bile-eläin. Olen aina tiennyt etten halua äidiksi, siihen ovat monet parisuhteistanikin kaatuneet. Miehet tuntuvat kuvittelevan voivansa käännyttää minut tai että alitajuisesti kaikki naiset haluavat omia lapsia. En ole koskaan erityisemmin pitänyt lapsista, yksi kummityttö minulla on jota tapaan harvakseltaan. Onko nainen, joka ei halua lapsia jotenkin kylmä tai omituinen?

No ei. Mun mielestä jos ei halua lapsia, niin se on ok. Tietysti kannataa aina pitää ovet avoinna, että ehkä joskus..mutta tärkeintä sulle nyt on, että avoimesti kerrot sitten kumppaniehokkaille tästä. Koska sinun ikäiset ja vanhemmat miehet, jotka todennäk. itseasiassa ovat sinulle sopivia..haluavat lapsia..varsinkin jos niitä ei ole. Eli on astetta isompi homma löytää kumppani, joka ei varmasti halua lapsia jatkossa..ja ne ovat usein niitä vanhempia ja veikkaan, että tämän takia joudut ehkä jopa rimaa laskemaan. Nuoremmat miehet ovat sinulle riski, koska voivat muuttaa mieltään viiden vuoden päästä.

Eli jos haluat parisuhteen ja kestävän sellaisen, niin kerrot avoimesti tuosta..ja että se tunne on ollut koko elämän.

Et mielestäni ole kylmä tai mitään, haet vain elämältä eri asioita. Eikä se ole yhtään typerää tai kypsymättömyyttä, se on vain erilainen näkemys. Mun mielestä on paljon parempi rehellisesti myöntää, ettei halua jälkeläisiä..kun alkaa väkisin pakertamaan niitä. Nimettäin voi olla, että kasvatustulos ei ehkä paras olekaan, vaikka luulen että suurin osa omaa lasta rakastaakin jne. ja tilanne muuttuu. Mutta ei väkisin tarvitse mitään tehdä, mitä ei tosiaan halua. Kyllä ne muut ihmiset lapsia pakertaa..voithan aina sanoa, jos kovasti kupataan, että kyllä intiassa ja afrikassa jne niitä lapsia pakerretaan ihan tarpeeksi ;)

Ihan sama minulle.

Samoin, sillä aikaa kun sinä vaihdoit vaippoja, podit ensihampaita ja myöhemmin huolehdit v**levasta teinistä minä elin omaa elämääni, viihdyin työssäni, tapasin mielenkiintoisia ihmisiä, osasta tuli sydänystäviä joita en vaihtaisi, en edes mainitse mitään matkusteluja sun muita...kaikki on niin suhteelista ja kaikilla meillä on se oma elämä. Minkä kukakin kokee tärkeäksi.

Totta kumminkin päin. Näitä kokemuksia ei voi mitenkään verrata, ellei ole jo elänyt nuoruudessaan sen vaiheen mitä on tarvinnut. Mutta matkustelu vanhemmalla iällä ja tuttavuudet vanhemmalla iällä ovat kovin erilaisia, joten kokemuksetkin taas erilaisia.

Ja toisaalta elämä nyt ei ole vaipan vaihtoa ja vittuilevia teinejä, joten sekin on suppea katsanto.

Ehkä kummankin pitäisi ymmärtää sen toisen puolen hyvät puolet. Äiti on äiti aina ja taas lapseton on aina lapseton. Vapaa lapsien kahleista, mutta toisaalta ei koe sitä samaa mitä äiti. Ja lisäksi vielä kokemukset elämästä, onko parisuhdetta ym, ovat erilaiset. Perhe-elämä on ihan erilaista kuin vaikkapa sinkkuäidin elämä saatika "pelkän" sinkun elämä. Kullakin ihanteensa ja kaikkien elämä on periaatteessa aika erilaista..vaikka pohjalla ihan samat hommat onkin.

Ymmärrän sen vapauden, mitä ap ajaa takaa. Toisaalta ymmärrän myös sen, näin lapsettomana ja pitkässä parisuhteessa olevana, että esim. itselleni ei sinkkuelämä pitkässä juoksussa sovi. Elämä on hyvin erilaista. Toisille se sopii. Meillepäin lapsi on kyllä toivottu myöhemmin, mutta tiedän nyt joka kerta vaikkapa iltarientoon lähtiessämme..että se on hyvin erilaista sitten tulevaisuudessa.

Mielestäni apn valinta on fiksu. Kukin tekee kuin tykkää. Ei koskaan pitäisi tehdä sellaisia valintoja, jotka tuntuvat vääriltä. Varsinkin näin isoissa asioissa.

Ei kaikkien tarvitse haluta.

Mutta tunnen yhden joka ei ole lapsia halunnut, ja tuo näkyvästi julki syvän vastenmielisyytensä pikkulapsia kohtaan, sellaiset 'jo käyttäytyvät' noin kouluikäiset lapset eivät häntä enää häiritse(ainakaan paljoa... ) , mutta kaikki sitä pienemmät + raskaana olevat naiset saavat kyllä sellaiset ilmeet naamalle ettei oudoltakaan jää epäselväksi että mitä heistä ajattelee.

SE ei ole mukavaa- vaikka ei itse haluakaan, pitää ymmärtää sekin että toiset haluaa.

Myös niitten jotka niitä lapsia haluavat, heiltä pitää riittää ymmärrystä niillekin jotka eivät halua lisääntyä ja maata täyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja Sindi:
Ihan sama minulle.

Mitääääh???!! :D Ymmärsikö joku tästä tekstistä jotain...? :D

Mä luulen että nämä omasta päätöksestään lapsettomat ihmiset löytävät ja saavat sitä rakkautta muualta, ja muulla tapaa, ja pitävät sitä parhaana mahdollisena mitä elämällä on antaa. Jos mulla ei olisi lapsia, ei se rakkauden puute olisi ensimmäinen asia, mistä kokisin jääväni paitsi.. en tiedä olisiko se listalla ollenkaan. Ja itsekkyydellä ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa, haluaako lapsia vai ei.

kiitokset NeitiNasu erinomaisesta kirjoituksesta ketjuuni, juuri näinhän asia on :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ihmettelen vain, että onko hän nyt sitten ihan oikealla palstalla

:D Jospa sittenkin haluaa jonkinlaista käännytystä. Täältä tulee: parhaimmat hetkeni elämässä ollut säihkyvien lasteni kanssa. .ja pahimmat kirkuvien ja vinkuvien kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Ihan sama minulle.

Totta kumminkin päin. Näitä kokemuksia ei voi mitenkään verrata, ellei ole jo elänyt nuoruudessaan sen vaiheen mitä on tarvinnut. Mutta matkustelu vanhemmalla iällä ja tuttavuudet vanhemmalla iällä ovat kovin erilaisia, joten kokemuksetkin taas erilaisia.

Ja toisaalta elämä nyt ei ole vaipan vaihtoa ja vittuilevia teinejä, joten sekin on suppea katsanto.

Ehkä kummankin pitäisi ymmärtää sen toisen puolen hyvät puolet. Äiti on äiti aina ja taas lapseton on aina lapseton. Vapaa lapsien kahleista, mutta toisaalta ei koe sitä samaa mitä äiti. Ja lisäksi vielä kokemukset elämästä, onko parisuhdetta ym, ovat erilaiset. Perhe-elämä on ihan erilaista kuin vaikkapa sinkkuäidin elämä saatika "pelkän" sinkun elämä. Kullakin ihanteensa ja kaikkien elämä on periaatteessa aika erilaista..vaikka pohjalla ihan samat hommat onkin.

Ymmärrän sen vapauden, mitä ap ajaa takaa. Toisaalta ymmärrän myös sen, näin lapsettomana ja pitkässä parisuhteessa olevana, että esim. itselleni ei sinkkuelämä pitkässä juoksussa sovi. Elämä on hyvin erilaista. Toisille se sopii. Meillepäin lapsi on kyllä toivottu myöhemmin, mutta tiedän nyt joka kerta vaikkapa iltarientoon lähtiessämme..että se on hyvin erilaista sitten tulevaisuudessa.

Mielestäni apn valinta on fiksu. Kukin tekee kuin tykkää. Ei koskaan pitäisi tehdä sellaisia valintoja, jotka tuntuvat vääriltä. Varsinkin näin isoissa asioissa.

Kiitos, tunnut ihmiseltä joka ymmärtää minua :)

Yhteistyössä