Alkuperäinen kirjoittaja Nainen31v:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Nainen31v:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No, tuo kertoo vain, että olet vielä aika nuori ja kypsymätön, kyllä se vauvakuume vielä sinnekin rantautuu, ihan luonnollisesti.
Ööh, täytän parin viikon päästä 32-vuotta, olen lukenut tältä palstalta ettei näin vanhojen edes kannattaisi enää lähteä lapsia tekemään. Ristiriitaista!
Moni on niin itseään, uraansa ja harrastuksiaan täynnä, että tälle ajatukselle ei anneta sijaa, vaikka on selvä, että biologisesti paras ikä tehdä lapset on sullakin jo olllut ja mennyt. Mutta voithan aina sitten 4-kymppisenä mennä koputtelemaan lapsettomuusklinikoiden ovia ja pillittämään, miten iski vauvakuume eikä vauvaa kuulu.
Juu, en oo menossa, tiedän etten todellakaan halua lasta. Se että minulle puhkeaisi vauvakuume on yhtä todennäköistä kuin että päättäisin yht´äkkiä jättää kaiken ja muuttaa pysyvästi alkuasukasheimoon asumaan. Yhtä iso ratkaisu jota ei ihan vain tunteen perusteella tehdä. Pitää sitä nyt vähän miettiä! Päällimmäisenä syynä tosin on, että en TODELLAKAAN lasta halua!
Amen!
Jännä miten joillekin on niin vaikea uskoa että löytyy ihmisiä - naisiakin siis - jotka vaan eivät halua lasta. Yksi tälläinen ystäväni on jo juuri-ikään ohittanut 45v iän ja nyt sitten ihmiset ympärillä alkavat vihdoin uskoa ettei sitä vauvakuumetta ole tulossa. Hän itse tiedosti jo lapsena/nuorena ettei halua lapsia ja tietty tuota "kyllä se mieli vielä muuttuu" hän on saanut vuosien saatossa kuulla niiiiiiin paljon... Vaikka itse on aina tiedostanut tuon oman asenteensa lapsiin siinä 35v paikkeilla hän pysähtyi hetkeksi miettimään pitäisikö se lapsi kuitenkin tehdä, ihan vain noiden ympäristön paineiden vuoksi. Myöhemmin sitten oli onnellinen ettei tuohon ryhtynyt, sillä hetkellä vaan olisi ajatus lapsen hoitamisesta helpommalta kestettävältä kuin tuo jatkuva painostus. Kuitenkin ajatus siitä että jokaisen lapsen tulisi syntyä toivottuna sai hänet luopumaan ajatuksesta - ihan lapsen itsensä vuoksi.
Itselleni on ihan sama haluaako joku 1 lapsen vai 10 vaiko ei yhtään, pääasia että ihminen itse on sinut ratkaisunsa kanssa. Ei lapsia todellakaan pidä tehdä muiden painostuksesta tai kokeeksi jos se mieli sittenkin muuttuisi...