Mitä mieltä naisesta joka ei halua lapsia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nainen31v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Nainen31v:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No, tuo kertoo vain, että olet vielä aika nuori ja kypsymätön, kyllä se vauvakuume vielä sinnekin rantautuu, ihan luonnollisesti.

Ööh, täytän parin viikon päästä 32-vuotta, olen lukenut tältä palstalta ettei näin vanhojen edes kannattaisi enää lähteä lapsia tekemään. Ristiriitaista!

Moni on niin itseään, uraansa ja harrastuksiaan täynnä, että tälle ajatukselle ei anneta sijaa, vaikka on selvä, että biologisesti paras ikä tehdä lapset on sullakin jo olllut ja mennyt. Mutta voithan aina sitten 4-kymppisenä mennä koputtelemaan lapsettomuusklinikoiden ovia ja pillittämään, miten iski vauvakuume eikä vauvaa kuulu.

Juu, en oo menossa, tiedän etten todellakaan halua lasta. Se että minulle puhkeaisi vauvakuume on yhtä todennäköistä kuin että päättäisin yht´äkkiä jättää kaiken ja muuttaa pysyvästi alkuasukasheimoon asumaan. Yhtä iso ratkaisu jota ei ihan vain tunteen perusteella tehdä. Pitää sitä nyt vähän miettiä! Päällimmäisenä syynä tosin on, että en TODELLAKAAN lasta halua!

Amen!

Jännä miten joillekin on niin vaikea uskoa että löytyy ihmisiä - naisiakin siis - jotka vaan eivät halua lasta. Yksi tälläinen ystäväni on jo juuri-ikään ohittanut 45v iän ja nyt sitten ihmiset ympärillä alkavat vihdoin uskoa ettei sitä vauvakuumetta ole tulossa. Hän itse tiedosti jo lapsena/nuorena ettei halua lapsia ja tietty tuota "kyllä se mieli vielä muuttuu" hän on saanut vuosien saatossa kuulla niiiiiiin paljon... Vaikka itse on aina tiedostanut tuon oman asenteensa lapsiin siinä 35v paikkeilla hän pysähtyi hetkeksi miettimään pitäisikö se lapsi kuitenkin tehdä, ihan vain noiden ympäristön paineiden vuoksi. Myöhemmin sitten oli onnellinen ettei tuohon ryhtynyt, sillä hetkellä vaan olisi ajatus lapsen hoitamisesta helpommalta kestettävältä kuin tuo jatkuva painostus. Kuitenkin ajatus siitä että jokaisen lapsen tulisi syntyä toivottuna sai hänet luopumaan ajatuksesta - ihan lapsen itsensä vuoksi.

Itselleni on ihan sama haluaako joku 1 lapsen vai 10 vaiko ei yhtään, pääasia että ihminen itse on sinut ratkaisunsa kanssa. Ei lapsia todellakaan pidä tehdä muiden painostuksesta tai kokeeksi jos se mieli sittenkin muuttuisi...

Eli en ole mikään erityinen uraihminen, teen ihan normaalia työtä, asun omistusasunnossa ja elän ihan normaalia elämää, en ole mikään alituiseen baareissa laukkaava bile-eläin. Olen aina tiennyt etten halua äidiksi, siihen ovat monet parisuhteistanikin kaatuneet. Miehet tuntuvat kuvittelevan voivansa käännyttää minut tai että alitajuisesti kaikki naiset haluavat omia lapsia. En ole koskaan erityisemmin pitänyt lapsista, yksi kummityttö minulla on jota tapaan harvakseltaan. Onko nainen, joka ei halua lapsia jotenkin kylmä tai omituinen?

Onhan se poikkeuksellista, mutta ei mulla ainakaan ole tarvetta "käännyttää" vapaaehtoisesti lapsettomia. Omalla kohdallani lapsettomuus olisi ollut suuri tragedia, onneksi sain ihanat lapset :)

no mulla itselläni on lapsia. Mutta en tosiaankaan tuomitse heitä jotka niitä ei halua. Mua huvittaa joidenkin puheet huomaa että se Liisa on lapseton kun se ei sitten yhtään ymmärrä. Mun mielestä Liisan ei tarvitsekkaan ymmärtää...

Alkuperäinen kirjoittaja lixa:
no mulla itselläni on lapsia. Mutta en tosiaankaan tuomitse heitä jotka niitä ei halua. Mua huvittaa joidenkin puheet huomaa että se Liisa on lapseton kun se ei sitten yhtään ymmärrä. Mun mielestä Liisan ei tarvitsekkaan ymmärtää...

Aivan :D Hyvin kirjoitettu!

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Nainen joka nauttii seksistä ei ole täysin vailla lisääntymisviettiä

Niin, että nainen ei voi nauttia seksistä ilman vauvakuumetta. :o :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Vauvakuume on vain lisääntymisvietin sivuvaikutus, ei edellytys lisääntymiselle. Pointtina että naisen keho tietää mitä haluaa, vaikka aivot eivät vielä ole täsyillä mukana.

Paskat. Tuo on taas joku ihmeellinen miehinen ajattelutapa, että nainen ei voi nauttia seksistä muuta kuin lisääntymistarkoituksessa. Seksi voi oikiasti olla vain seksiä ja NAUTINNON hakemista eikä mitään lisääntymistä. Tervetuloa 2000-luvulle. :whistle: :laugh:

aivan yks paskanhailee haluatko lapsia vai et. miksi mun pitäisi olla jotain mieltä siitä? itsekään en ksokaan päättänyt, että nyt teen lapsen, esikoinen oli puolivahinko. seuraava tehtiin kaveriksi ja nyt on tehty vasektomia miehelle että enempää ei tule. aivan täyttä elämää olisin voinut elää ilman lapsiakin, maailmassa on miljoonia lukemisen arvoisia kirjoja, paljon maita, joista en tiedä mitään, paljon tiedettävää, paljon soittimia, joita en vielä osaa soittaa, paljon kieliä joita en vielä puhu, rakastan luonnossa kävelyä, uintia, urheilua jne...

en ymmärrä edes vaahtoamista jos lapsia ei tule. kai nyt muutakin tekemistä keksii.

Alkuperäinen kirjoittaja yks:
aivan yks paskanhailee haluatko lapsia vai et. miksi mun pitäisi olla jotain mieltä siitä? itsekään en ksokaan päättänyt, että nyt teen lapsen, esikoinen oli puolivahinko. seuraava tehtiin kaveriksi ja nyt on tehty vasektomia miehelle että enempää ei tule. aivan täyttä elämää olisin voinut elää ilman lapsiakin, maailmassa on miljoonia lukemisen arvoisia kirjoja, paljon maita, joista en tiedä mitään, paljon tiedettävää, paljon soittimia, joita en vielä osaa soittaa, paljon kieliä joita en vielä puhu, rakastan luonnossa kävelyä, uintia, urheilua jne...

en ymmärrä edes vaahtoamista jos lapsia ei tule. kai nyt muutakin tekemistä keksii.

tosin, enemmän olen oppinut lapsiltani kuin aiemmin koko elämän aikana keneltäkään. itse en varmaan mitään ole heille opettanut tai mitenkään kasvattanut. nyt tiedän miten kivaa on, kun joku peittelee, tiedän, että lapsi on täysin viaton syntyessään ja hänen luonteensa muodostuu pitkälle siitä mitä hän kokee... tiedän että ihminen on hyvä ja puhdas jos häntä kohdellaan hyvin. lapsi kohtelee eläimiä yhtähyvin kuin itseään, on antelias, antaa vaikka paidan päältään. lapsi/ihminen on täydellisen hyvä toisille jos itse saa ehdotonta rakkauta ja hyväksyntää.

Nainen joka nauttii seksistä ei ole täysin vailla lisääntymisviettiä

Niin, että nainen ei voi nauttia seksistä ilman vauvakuumetta. :o :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Vauvakuume on vain lisääntymisvietin sivuvaikutus, ei edellytys lisääntymiselle. Pointtina että naisen keho tietää mitä haluaa, vaikka aivot eivät vielä ole täsyillä mukana.

Paskat. Tuo on taas joku ihmeellinen miehinen ajattelutapa, että nainen ei voi nauttia seksistä muuta kuin lisääntymistarkoituksessa. Seksi voi oikiasti olla vain seksiä ja NAUTINNON hakemista eikä mitään lisääntymistä. Tervetuloa 2000-luvulle. :whistle: :laugh:

Ei kai sen tarvikaan tarkoittaa halua lisääntyä sillä hetkellä -tai loppupelissä koskaan jos sitä oikeaa hetkeä ei vaan tule. Seksi voi olla ihan pelkkää nautintoa, ehkäpä niin että raskaaksi tuleminen olisi todella ei-toivottua, abortin paikka jopa. Mutta silti taustalla toimii lisääntymisvietti...

Noin sitä ainakin selittää mieheni joska uskoo tuollaiseen tausta-ajatukseen. Itse en ole siitä varma mutten täysin poissuljekaan.

Sinusta on vain sattumaa että lisääntyminen on nautinnollista?

Lisääntymisvietti houkuttelee harrastamaan seksiä terveiden ja lisääntymisen kannalta sopivien yksilöiden kanssa.. nautinnon avulla. Sama pätee kumpaankin sukupuoleen, kuten myös muihin eläinlajeihin.

Lisääntymisvietti houkuttelee harrastamaan seksiä terveiden ja lisääntymisen kannalta sopivien yksilöiden kanssa.. nautinnon avulla. Sama pätee kumpaankin sukupuoleen, kuten myös muihin eläinlajeihin.

Kyllähän nyt kaikki tietävät että seksillä lisäännytään. Nykyaikana vain aika harva sitä siinä tarkoituksessa harrastaa, lue monipuolistunut ehkäisyvälinevalikoima ja raskaudenkeskeytysmahdollisuus viime kädessä...

Siis mä harrastan lähinnä sen nautinnon takia. Kun ei sitä lasta esim. nyt ole suunnitteilla.

Alkuperäinen kirjoittaja tyyppi:
Kyllähän nyt kaikki tietävät että seksillä lisäännytään. Nykyaikana vain aika harva sitä siinä tarkoituksessa harrastaa, lue monipuolistunut ehkäisyvälinevalikoima ja raskaudenkeskeytysmahdollisuus viime kädessä...

Niin eli tripod, tervetuloa 2000-luvulle. :whistle:

Kaikki patisi Scarlett? Hänestä yhteys seksin ja lisääntymisvietin välillä on naurettava ajatus :)

Alkuperäinen väite oli että nainen joka nauttii seksistä ei ole täysin vailla lisääntymisviettiä. Tämä ei tarkoita että pitäisi olla tietoisesti raskautumassa jotta voisi nauttia seksistä, vaan että keho toimii niin kuin on suunniteltu.

Kaikki patisi Scarlett? Hänestä yhteys seksin ja lisääntymisvietin välillä on naurettava ajatus :)

Alkuperäinen väite oli että nainen joka nauttii seksistä ei ole täysin vailla lisääntymisviettiä. Tämä ei tarkoita että pitäisi olla tietoisesti raskautumassa jotta voisi nauttia seksistä, vaan että keho toimii niin kuin on suunniteltu.

Niin seksin avulla lisäännytään, mutta eiköhän suurin osa maailmassa harrastettavasta seksistä ole nykypäivänä sitä nautinnon hakemista. Jopa naisilla. :whistle:

Jopa naisilla. :whistle:

Miten niin JOPA?

No kun joidenkin mielipide tuntuu olevan, että nainen EI voi nauttia seksistä ilman lisääntymistarvetta yms. Eihän nainen voi nauttia seksistä. :xmas:

Ai kenen? ei varmaan kenenkään sitten 60-luvun, paitsi niiden jotka ovat eläneet nuoruuttaan ennen sitä -jos niidenkään. KEIDEN mielipiteistä sä oikein puhut? Siis etteikö nainenKIN vois nauttia seksistä (tuossa edellisessä, lainaamassani lauseessa kun ei suoraan viitattu siihen lisääntymistarpeen liittymiseen asiaan -se muuttaa toki nyanssia hieman ja ehkä tarkoititkin yksinomaan sitä?).

ehkä tarkoititkin yksinomaan sitä?.

Paitsi että taas päätit kappaleen lauseella "eihän nainen voi nauttia seksistä" -se on ihan eri asia kuin "eihän nainen voi nauttia seksistä ilman lisääntymistarvetta". Joten, täsmennätkö kantaasi: mikä (kumpi) se monen mielipide on?

No mun mielestä se on jokaisen oma asia. Jos ei halua lapsia,niin niitä ei onneksi tarvi nykyaikana tehdä. Ja se on hyvä.

Tosin en ehkä voisi koskaan ihan sydän-ystäväksi saakka ystävystyä tällaisen naisen kanssa,koska itselleni lasten saaminen on parasta elämässäni.

Alkuperäinen kirjoittaja bdt:
Jokaisella on oikeus päättää haluaako elämässään lapsia vai ei. Naisilla siinä kuin miehilläkin.

On on, mutta jos se päätös ois tehty nuorena, niin aika harvoilla ois lapsia, paitsi niillä jotka vahingossa teininä pamahtaa paksuksi. Mutta monille tulee vähän myöhemmin se vauvakuume, mutta yleensä se tulee, vaikka kovin yrittää uhota, että ei mulle.

No tottakai se YLEENSÄ tulee, ei kai tämä ihmiskunta jatkuisi jollei se yleensä tulisi. Kaikille ihmisille sitä kuitenkaan ei ikinä tule, eikä lastenhankinta ole kaikkien juttu. Aika alentuvaa mennä esim ap:lle - joka kuitenkin on yl 30v nainen - sanomaan että kyllä se sieltä tulee...

En mitään mieltä. Jotkut haluaa lapsia, toiset ei. Itse en ensin halunnut ja sitten halusin ;) Elämäni ois täysin toisenlaista ilman lapsia, mutta tuskin sen parempaa tai huonompaa.

Miehet tuntuvat kuvittelevan voivansa käännyttää minut tai että alitajuisesti kaikki naiset haluavat omia lapsia.

Moni nainen ei edes alitajuisesti tiedosta haluavansa lapsia ennen kuin oikeanlainen mies osuu kohdalle.

Nainen joka nauttii seksistä ei ole täysin vailla lisääntymisviettiä, ja viimeistään vahinkoraskaus korjaa arvomaailman.

Ihan kuin vapaaehtoinen lapsettomuus olisi arvomaailma joka täytyy korjata :D Me jotka haluamme lapsia, olemme vapaita niitä tekemään, annetaanhan toistenkin elää omaa elämäänsä kuten itse sopivaksi katsovat.
Sitä paitsi, jos ei "edes alitajuisesti tiedosta haluavansa lapsia", niin silloin niitä lapsia ei halua edes alitajuisesti... :D et taida oikein ymmärtää mitä puhut. Se halu voi syntyä myöhemmin, kuten suurella osalla ihmisiä, tai se voi olla syntymättä.

Alkuperäinen kirjoittaja ......:
Miehet tuntuvat kuvittelevan voivansa käännyttää minut tai että alitajuisesti kaikki naiset haluavat omia lapsia.

Moni nainen ei edes alitajuisesti tiedosta haluavansa lapsia ennen kuin oikeanlainen mies osuu kohdalle.

Nainen joka nauttii seksistä ei ole täysin vailla lisääntymisviettiä, ja viimeistään vahinkoraskaus korjaa arvomaailman.

Ihan kuin vapaaehtoinen lapsettomuus olisi arvomaailma joka täytyy korjata :D Me jotka haluamme lapsia, olemme vapaita niitä tekemään, annetaanhan toistenkin elää omaa elämäänsä kuten itse sopivaksi katsovat.
Sitä paitsi, jos ei "edes alitajuisesti tiedosta haluavansa lapsia", niin silloin niitä lapsia ei halua edes alitajuisesti... :D et taida oikein ymmärtää mitä puhut. Se halu voi syntyä myöhemmin, kuten suurella osalla ihmisiä, tai se voi olla syntymättä.

Aivan. Enhän minäkään mene sanomaan tytölle joka leikkii nukeilla, tai edes vähän vanhemmalle perheestä ja lapsista haaveilevalle, että kyllä se mieli vielä muuttuu, ihan varmasti muuttuu ja tulet järkiisi ja ymmärrät ettei niitä lapsia kannata hankkia :D

Yhteistyössä